abonnement Unibet Coolblue
pi_618323
Nu BB2 en de Bus2 beide zijn afgelopen is het mijn mening dat BB dit jaar tegenviel en de Bus mee viel.

BB2 door al de vreemde dingen die er opeens gebeurden (die al volop besproken zijn) en de Bus door euhmmmm al die vreemde dingen die gebeurd zijn Met name Koen heeft toch wel voor het nodige kijkplezier gezorgd.

Als ik BB1 en de Bus1 punten moet geven zou ik op 9 1/2 en op een 4 uitkomen.
Als ik BB2 en de Bus2 ga vergelijken kom ik op 7 en 6 uit.

Wat zijn jullie ideeen, scoort de Bus beter dan vorige keer ten opzichte van BB? En zo ja, wat zijn daar de redenen van?

*** I have this condition ***
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 januari 2001 @ 10:55:44 #2
862 Arcee
Look closer
pi_618422
BB2 viel tegen en DB2 viel mee, maar je geeft BB2 toch een hoger cijfer dan DB2?

Ik heb hier trouwens al 's een topic over geopend: Waarom kijk je wèl naar BB2 en niét naar De Bus 2?

Dit was mijn openingspost:

quote:
Op 15 september 2000 20:15 schreef Arcee het volgende:
Big Brother van 1 jaar geleden was ontzèttend leuk. Ik kijk heel weinig TV en was absoluut niet van plan het te gaan volgen, maar toen ik een keer zapte (na een dag of 10) bleef ik er in hangen en ben ik tot de laatste dag blijven kijken. Prachtige televisie en één van de beste en meest originele programma's ooit gemaakt. De disussies hier op Fok! hadden een erg leuke toegevoegde waarde.

Na het enorme succes van BB kwam De Bus. Een slap aftreksel van BB en in het begin vond ik het rete-irritant. Ik ben toch wel wat blijven kijken en het begon toch te boeien. Zeker de heftige discussies met Seki maakten het interessant. Het was al met al weer mensen-kijken, net zoals in Big Brother. Het was allemaal wel minder dan BB, maar op zich wel leuk. Overigens heb ik weken lang niet gekeken tot ik tegen het eind weer ben ingehaakt.

Goed, een tweede serie BB en De Bus kondigden zich aan. Ik was naar beiden uiteraard best benieuwd. De Bus 2 is inmiddels begonnen en ik vind het leuk. Het zijn normale mensen die normale gesprekken voeren. Zoë, Aminata en Katty, het klinkt al net zo bekend als Sabine, Ruud, Aziz of Esmeralda. Het Fok!forum van De Bus 2 leek en lijkt niet echt populair te worden. Er zijn niet echt veel reacties. Kan ik me best voorstellen...

Echter... des te dichter de tweede serie BB bijkwam, des te drukker werd het BB2-forum. Het leek dat vele Fok!kers er erg naar uitkeken. Ja, deel 1 heeft Fok! groot gemaakt en was bijzonder leuk, maar 1 BB en 2 Bussen verder kan ik me het enthousiasme eigenlijk niet zo goed voorstellen. Ik was helemaal niet zo benieuwd naar BB2. Natuurlijk, ik kijk wel, maar ik begrijp niet waarom zo veel mensen erg met BB2 lijken bezig te zijn en helemaal niet met De Bus 2.

Nou, BB2 is 2 dagen bezig en het valt me behoorlijk tegen. De eerste indruk van de mensen is dat het geflopte artiesten zijn die BB2 als een zetje in de rug voor hun carrière zien (wat Mohammed Gordon Ali ook daadwerkelijk vertelde). Het is bepaald geen doorsnee van de Nederlandse samenleving. De mensen uit BB waren zo veel gewoner. De nieuwe BB-ers lijken allemaal media-geil. Allemaal popiejopies. Ho, nee, niet allemaal. Koos, Kim, Desiree, Hieke, er zitten ook nog gewone mensen in. Maar over het algemeen zijn het allemaal van die schreeuwerige types waar ik (nog) niet echt veel sympathie voor op kan brengen (wat Verbal ook zegt in zijn topic dus).

En waar is de heerlijke verveling gebleven? Ruud die languit op de bank ligt en Willem die er naast komt liggen. PURE verveling en héérlijke televisie. Nu moeten ze zelf hun jam maken... nou, wat een lol zeg! Ik vind al die opdrachten en toestanden absoluut niet boeiend. Het is wel logisch dat de bewoners een beetje bezig gehouden moeten worden, maar het gaat toch vooral om het mensen-kijken in hun normale doen. Gewoon hun dagelijkse ditjes-en-datjes. Voor De Bus geldt overigens hetzelfde, maar daar gaat het er best naturel aan toe.

BB1 was erg origineel, maar ik zie eigenlijk geen verschil meer tussen BB2 en De Bus 2. Het nieuwe van het "big brother is watching you" is er af en het is nu gewoon mensen-kijken geworden, alleen minder spontaan dan in BB1. Vooralsnog benadert De Bus 2 het nog het best en lijkt BB2 meer een poppenkast te worden. Ik zat net naar BB2 te kijken en flitste naar De Bus 2. Was al begonnen dus. Tijdens de commercials besefte ik pas dat ik niet eens meer teruggezapt had naar BB2...

Ik ga BB2 zeker blijven volgen, maar vooralsnog vind ik De Bus 2 zeker leuker.


Daar sta ik nog steeds achter. Ik vond DB2 aanzienlijk leuker dan BB2. De Bus groep was veel hechter en ze gingen veel leuker met elkaaar om. Daardoor was het ook leuker om naar te kijken.

Als ik het in cijfers uit zou moeten drukken:

BB1: 9.5
DB1: 7.0
BB2: 6.5
DB2: 8.5

pi_618598
Arcee, dank je voor je bijdrage, kan me er redelijk goed in vinden.
quote:
BB2 viel tegen en DB2 viel mee, maar je geeft BB2 toch een hoger cijfer dan DB2?
Omdat ik BB2 nog steeds net iets leuker vond dat de Bus2. Is een kwestie van smaak denk ik. Het concept (verneukt of niet) van BB staat me net iets meer aan als dat van de Bus.

Ik hoop wel dat ze bij de screening voor BB3 iets beter te werk gaan en er wat meer Darius/Ed/Koen/Seki/Ruth types in zetten. Het mag van mij gerust knallen

*** I have this condition ***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')