abonnement Unibet Coolblue
pi_615585
Ik wordt onderhand een beetje ziek van al dat negatieve gedoe hier omtrent BB2.

- Bianca lacht irritant
- Desiree is een psychologisch wrak
- Stemming werd gemanipuleerd
- Koos had moeten winnen
- Robin had moeten winnen
- BB had Koos de 50.000 niet aan mogen bieden
- Koos is een suffe lul
- Darius is een arrogante eikel
- BB2 was niet back to basics
- Het was allemaal doorgestoken kaart
- Top 5 naarste trekjes van Bianca
- Hummie is een achterbakse teringhoer

Zomaar wat citaten die ik in twee minuten bij elkaar kon rapen.

Begrijp me goed, ik heb ook mijn mening en ben het ook niet met de hele gang van zaken eens, maar ik heb wel met plezier naar BB2 gekeken.

Blijkbaar heeft de gemiddelde Fok!er/ster een uitlaatklep nodig en gebruikt die het liefst om alles en iedereen af te kraken.

*** I have this condition ***
  woensdag 3 januari 2001 @ 16:43:09 #2
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_615628
quote:
Op 03 januari 2001 16:36 schreef Herman het volgende:
Ik wordt onderhand een beetje ziek van al dat negatieve gedoe hier omtrent BB2.
Wat zit je nou lelijk te doen tegen de posters!
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 3 januari 2001 @ 16:49:52 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_615661
Volgens mij is dat gewoon iets typisch hollands, als we maar ergens over kunnen zeuren en zeiken dan is het pas leuk.
Er is toch altijd wel iets niet goed?

Het lijkt bijna wel op dat EO programma: 'Ik weet het beter' (ofzoiets)

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 03-01-2001 16:50]

***
pi_615725
Je hebt daar natuurlijk gelijk in Herman, maar ik denk ook dat dat komt omdat een hoop mensen een flinke kater hebben opgelopen vanwege de einduitzending. 's Toch een enorme afzeiker als je 3 mndn. intensief een programma hebt gevolgd en het eindigt dan op die manier.

Mensen moeten dat blijkbaar nog ff kwijt, de een met kankeren de ander met dollen, ik zie het maar een beetje als afkicken en revalideren.

pi_616148
quote:
Op 03 januari 2001 16:36 schreef Herman het volgende:
Ik wordt onderhand een beetje ziek van al dat negatieve gedoe hier omtrent BB2.

Blijkbaar heeft de gemiddelde Fok!er/ster een uitlaatklep nodig en gebruikt die het liefst om alles en iedereen af te kraken.


Herman zoals altijd sla je weer de spijker op zijn kop.... ik zag je topic staan, je naam erbij, las em en was wederom onder de indruk van je scherpzinnigheid.

Je hebt compleet gelijk, dat gezeik slaat nergens op.

  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2001 @ 18:35:06 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_616155
Fijn Herman, dat je je zo ergert aan ons geërger. Mag er nu wel een slotje op.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 3 januari 2001 @ 18:43:19 #7
3498 Barb
Graduated Fool
pi_616188
quote:
Op 03 januari 2001 16:57 schreef Tante Bep het volgende:
Je hebt daar natuurlijk gelijk in Herman, maar ik denk ook dat dat komt omdat een hoop mensen een flinke kater hebben opgelopen vanwege de einduitzending. 's Toch een enorme afzeiker als je 3 mndn. intensief een programma hebt gevolgd en het eindigt dan op die manier.
Als het alleen de laatste paar dagen zou zijn, zou dit wel kloppen. Maar al vanaf dag 1 wordt hier behoorlijk fel gereageerd op het doen en laten van de bewoners. Ook door mij, geef ik eerlijk toe.

Maar inderdaad, hou het maar op wat dollen. Daar kan ik me helemaal in vinden en waarschijnlijk geldt dat ook voor anderen. Of zullen er mensen zijn die écht een hekel aan een van de bewoners hebben, zonder ze persoonlijk te kennen? Lijkt mij toch sterk.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_616195
quote:
Op 03 januari 2001 18:35 schreef Cynix ® het volgende:
Fijn Herman, dat je je zo ergert aan ons geërger. Mag er nu wel een slotje op.
Nee, niks slotje. Hij houdt, in al zijn ongenuanceerdheid, het forum wel een spiegel voor. Weinig compassie met de bewoners, en veel foeteren.... En dat was ook vóór de slotuitzending al zo.
The trick is to keep breathing
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2001 @ 19:00:25 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_616257
Nou, dan geen slotje. Maar ik ken dit soort topics wel zo'n beetje.

"Ik erger me aan mensen die zich ergeren".
"Ik erger me aan mesnen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren".
"Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren".

En dan natuurlijk géén uitleg of argumenten geven.
Gaap.....

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_616414
Tante Bep;
quote:
Je hebt daar natuurlijk gelijk in Herman, maar ik denk ook dat dat komt omdat een hoop mensen een flinke kater hebben opgelopen vanwege de einduitzending. 's Toch een enorme afzeiker als je 3 mndn. intensief een programma hebt gevolgd en het eindigt dan op die manier.
Het ging mij niet specifiek over de laatste week, meer over de algehele tendens Tante Bep.

Barb;

quote:
Maar inderdaad, hou het maar op wat dollen. Daar kan ik me helemaal in vinden en waarschijnlijk geldt dat ook voor anderen. Of zullen er mensen zijn die écht een hekel aan een van de bewoners hebben, zonder ze persoonlijk te kennen? Lijkt mij toch sterk.
Lijkt mij inderdaad ook sterk Barb, alleen kreeg ik soms de indruk dat sommigen hier ECHT een hekel aan enkele bewoners hebben/hadden.

Cynix;

quote:
Nou, dan geen slotje. Maar ik ken dit soort topics wel zo'n beetje.
"Ik erger me aan mensen die zich ergeren".
"Ik erger me aan mesnen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren".
"Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren".

En dan natuurlijk géén uitleg of argumenten geven.
Gaap.....


Cynix, tuurlijk ken je dit soort topics, ze ontstaan als tegenreactie op negatieve postings Het is niet van "ik erger me omdat anderen zich ergeren", maar de manier waarop getuigd van weinig respect.

Wat voor uitleg of argumenten wil je horen? Ik meende genoeg voorbeelden aangegeven te hebben.

[in het algemeen]
Wat voor mij te ver ging (onder andere) waren met name de reacties op Desiree. Ik geef meteen toe dat ik niet echt gecharmeerd ben van haar, maar de opmerking hier waren ronduit beledigend en erg kwetsend.

Ik zou wel eens willen zien als er enkele Fok!ers/sters in BB3 mee zouden doen en er werd zo over jullie geschreven. Ik denk dat je je knap klote zou voelen.

Kan me voorstellen dat je iemand niet mag, maar om die nou meteen voor "achterbakse teringhoer" uit te maken?

*** I have this condition ***
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2001 @ 20:04:44 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_616596
Goed, ik zal er even serieus op in gaan.

- Bianca lacht irritant
Dat is toch ook zo?
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je de lach van Bianca aanstekelijk vind. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Desiree is een psychologisch wrak
Dat is toch ook zo?
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat Desiree sterk in haar schoenen staat en de wereld aan kan. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Stemming werd gemanipuleerd
Dat is toch ook zo?
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat er niet gemanipuleerd is en waarom je dat dan denkt. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Koos had moeten winnen
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat Koos niet zou moeten winnen en waarom iemand anders wel. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Robin had moeten winnen
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat Robin niet zou moeten winnen en waarom iemand anders wel. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- BB had Koos de 50.000 niet aan mogen bieden
Dat is toch ook zo?
Je gaat toch niet tijdens het eindspel eenzijdig een heel ingrijpende spelregel toevoegen? Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat Veronica hiermee een hele goeie zet gedaan heeft en waarom je dat dan vind. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Koos is een suffe lul
Dat is toch ook zo?
Ok, misschien wat plat uitgedrukt. Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat Koos helemaal geen suffe lul is. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Darius is een arrogante eikel
Dat is toch ook zo?
Ok, misschien ook weer wat plat uitgedrukt. Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat Darius niet arrogant is. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- BB2 was niet back to basics
Dat is toch ook zo?
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat BB2 wél back to basics was en waarom dan wel. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Het was allemaal doorgestoken kaart
Dat is toch ook zo?
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat BB2 géén doorgestoken kaart was en waar je dat dan op baseert. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Top 5 naarste trekjes van Bianca
Die wáren er toch ook wel?
Natuurlijk is dit de persoonlijke mening van de poster. Maar daar is dit forum toch voor? Post dáár dan als reactie dat je vind dat Bianca geen nare trekjes heeft. Krijg je vanzelf reacties, waar je dan wel of niet iets mee kunt.

- Hummie is een achterbakse teringhoer
Ok, dit vind ik idd ook niet kunnen. Hoewel ze het verbruid heeft bij 'ons', getuigt een dergelijk woordgebruik niet van fatsoen.

Je ziet, redelijk standaard antwoorden op al je voorbeelden. Maat wat worden we hier nu wijzer van? Hebben we jou nu zoveel sympathieke dingen zien posten tijdens BB2? Of wilde je gewoon 'n topic plaatsen omdat je ergert aan het taalgebruik dat hier soms gehanteerd wordt? Dit was overigens vooral aan 't einde van BB2 en zeker niet door degenen die BB2 serieus gevolgd hebben. Maar ik ben wel met je eens dat er vooral de laatste dagen erg veel scheldtopics zijn gestart, m.n. door 'onzin-posters'. Gelukkig heeft Havoc de meeste daarvan weer even snel dichtgegooid.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2001 @ 20:12:42 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_616648
Nawoord:
Ik heb géén persoonlijke hekel aan welke BB-bewoner dan ook. Ik vond wél dat sommige bewoners wat minder sympathiek overkwamen dan andere...

Nawoord op nawoord:
Sorry, ik heb eigenlijk wél 'n hekel aan Hummie. Maar dat is persoonlijk.

Nawoord op nawoord op nawoord:
Lees 't vooral allemaal met 'n glimlach.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_616698
Cynix, tuurlijk lees ik het wel met een !

Maar euhmmm je mist wel wat ik bedoelde. Tuurlijk mag je iemand niet mogen (wat een zin), maar het is/was de laatste tijd alleen maar negatief.

Ik geef toe, ben hoofdzakelijk een lurker geweest deze ronde. Neemt niet weg dat ik er geen mening over heb.

En Hummie? Tja........

*** I have this condition ***
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2001 @ 20:32:43 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_616769
Tsja, kennelijk voelden vele posters zich geroepen vooral negatieve dingen te posten. Misschien moeten we eens kijken naar de oorzaak daarvan. Het staat overigens iedereen vrij tegenover elke negatieve opmerking een positieve te plaatsen. Waarom dat in mindere mate is gebeurd? Geen idee.

Zélf heb ik, vooral hier op 't forum, veel plezier beleefd aan BB2. Maar dat betekent niet dat ik me geroepen voelde dat tot uitdrukking te brengen met lofuitingen op het programma BB!!

En waarom ánderen, onder andere degenen die zich er nu achteraf wél over blijken te ergeren dat óók niet of nauwelijks hebben gedaan, dáár wil ik dan wel eens antwoord op hebben!!

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 03-01-2001 20:33]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 3 januari 2001 @ 20:38:12 #15
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_616794
Ja ja ik heb er weer één

Na de schuld komt de zonde(of zoiets).

Misschien is dit topic wel een heel goede remedie om het negatieve te verliezen. We hebben allemaal onze ergernissen gehad aan bepaalde personen maar wat kennen we ze nu werkelijk.

Volgens de uitzendingen van BB

Was Koos vooral een ouwe zeur
Darius een omhoog gevallen B artiest
Georgie er lui en bazig
Robin bot en een Bart wannabee (leuk overigens dat hij een prijsje kreeg van Wannahaves)
Bianca lachte te hard en nep
Hieke overspelige doortrapte dame
Desiree was een labiele zeur
Ferdi een arrogante klootzak
Annet een verlepte geite hoedster
Ed een mislukte acteur
Miranda was vies en had een paardebek
Leo was een mislukt zakenmannetje
Jolanda had iets teveel ringen waar ze eigenlijk niet hoorde
Kim was een nietszeggende nitwit

Na zulke aanteigingen die volledig onterecht zijn moeten wij onze ziel reinigen. Hoe beter dan hier een topic voor te openen. Misschien dat het helpt bij de verwerking van deze zonde.

Ik wil beginnen om mij verontschuldigingen aan te bieden aan welke bewoner van BB2 dan ook voor eventuele misplaatste opmerkingen van mijn kant. Ik toon diep berouw dat ik zo laag heb kunnen zinken. Neem het me niet kwalijk, ik weet soms ook niet beter. In mijn drift om mijn gelijk te halen ga ik wel eens wat ver.

Ik buig nu nederig en druip af.

[Dit bericht is gewijzigd door marky op 03-01-2001 20:41]

pi_616875
*Arjuno is het weliswaar niet geheel met Cynix eens, maar wel onder de indruk van ze post.

Wat nu met dat slotje? Door Cindy's neus dan maar?

[Dit bericht is gewijzigd door Arjuno op 03-01-2001 20:52]

The trick is to keep breathing
  woensdag 3 januari 2001 @ 20:51:10 #17
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_616876
quote:
Op 03 januari 2001 20:38 schreef marky het volgende:
Ja ja ik heb er weer één

Na de schuld komt de zonde(of zoiets).


Volgens mij is het "na de zonde komt berouw"
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 3 januari 2001 @ 20:59:57 #18
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_616916
quote:
Op 03 januari 2001 20:51 schreef Larissa het volgende:
Volgens mij is het "na de zonde komt berouw"
Ja dat was het. Ik kon er toch ineens niet meer opkomen.
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2001 @ 21:03:53 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_616935
Nog één opmerkinkje dan, speciaal voor Arjuno (vanzelfsprekend opbouwend, discussiebevorderend bedoeld):

Het feit dat er weinig positieve opmerkingen gemaakt zijn over BB kan toch niet verweten worden aan degenen die vooral négatief schreven? Verwijt dat dan aan degenen die toen hun stem helemaal niet lieten horen of had toen meteen zelf een positieve post tegenover de negatieve geplaatst.

Of...
was er misschien minder positiefs dan negatiefs over BB te melden?

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 03-01-2001 21:04]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_616941
Voel ik me echt geroepen om te reageren?? Nou een kleintje dan. Als ik maar 1 keer openlijk tegen iemand in mijn omgeving een vergelijkbare beschuldiging, zoals hier genoemd, zou hebben geuit had ik allang een klap voor mijn hoofd gehad. Het blijft natuurlijk erg goedkoop om mensen alleen op basis van TV beelden, en in een niet alledaagse situatie, grof te bejegenen. Vooral als dat ook nog eens anoniem gebeurt. Maar ja, ik begrijp ook niet waarom er bij voetbalwedstrijden zo vaak gevochten moet worden. Misschien is het wel de zelfde agressieve groep waar we hier mee te maken hebben.
  woensdag 3 januari 2001 @ 21:21:50 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_616997
Misschien heeft dan de uitspraak van Rinus Michels ook betrekking op BB

Voetbal is oorlog, dat zou dan in dit geval betekenen dat BB oorlog is.

Het is toch meestal dat je voor een bep. persoon bent of tegen. Een middenweg is er haast niet.

Ik denk bijvoorbeeld niet dat er veel personen zijn die Ferdi, Georgie, Robin en Koos als favorieten hadden. Terwijl een combinatie van Ferdi en Robin in princiepe best had gekund omdat ze qua karakter heel dicht bijelkaar lagen. Een combinatie Georgie en Koos was ook een mogelijkheid omdat ze er een zelfde luie levenhouding op nahielde.

Je vraagt je dan eigenlijk af wat het is, dat de één ergert en de ander niet.

pi_617004
Voor de duidelijkheid, het gaat mij er niet om of iemand voor of tegen is. Iedereen heeft zijn voorkeuren. Het is de woordkeus waar ik het voornamelijk over heb.
  woensdag 3 januari 2001 @ 21:27:47 #23
7393 FarahDibah
Hebben wij een romance???
pi_617015
quote:
Op 03 januari 2001 20:51 schreef Larissa het volgende:
Volgens mij is het "na de zonde komt berouw"
Larissa,ik wil niet zeikerig doen maar volgens mij is het "berouw komt na de zonde(n)"
Bart: ouwe lullen moeten weg!!
  woensdag 3 januari 2001 @ 21:37:29 #24
7393 FarahDibah
Hebben wij een romance???
pi_617054
Dan moet ik toch nog even wat kwijt.
Nergens om hoor,maar als de columns van Nico verschenen was het merendeel van wat hier komt altijd helemaal lyrisch over zijn schrijven,terwijl hij Bart tot aan de grond afbrandde en de stront intrapte!!!!(kent hij Bart uberhaupt persoonlijk???)en daar hoorde ik dan niemand over,en nu gaat iedereen zich ineens heel erg druk maken wat er hier word geschreven????????Beetje Hypocriet hoor!!!

[Dit bericht is gewijzigd door FarahDibah op 03-01-2001 21:38]

Bart: ouwe lullen moeten weg!!
pi_617062
Los van of ik het met je eens ben, maar een colum is iets anders dan een loze grove bewering.
  woensdag 3 januari 2001 @ 21:44:29 #26
7393 FarahDibah
Hebben wij een romance???
pi_617082
quote:
Op 03 januari 2001 21:39 schreef tanjalies het volgende:
Los van of ik het met je eens ben, maar een colum is iets anders dan een loze grove bewering.
Maar het komt soms op hetzelfde neer,en komt denk ik net zo hard aan.Want ,het waren toch voornamelijk grove uitspraken.
Bart: ouwe lullen moeten weg!!
  woensdag 3 januari 2001 @ 21:45:20 #27
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_617086
quote:
Op 03 januari 2001 21:24 schreef tanjalies het volgende:
Voor de duidelijkheid, het gaat mij er niet om of iemand voor of tegen is. Iedereen heeft zijn voorkeuren. Het is de woordkeus waar ik het voornamelijk over heb.
De woordkeus komt toch voort uit een voor of tegenstand. Als we allemaal uit een Startrek wereld zouden komen waar haat niet bestaat. Dan zouden we nooit bepaalde woorden nodig hebben. Gelukkig leven we niet in zo'n wereld. We hebben af en toe scherpe kanten nodig, ook al snijden we ons zelf nog wel eens mee in de vingers.
  woensdag 3 januari 2001 @ 21:54:53 #28
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_617119
quote:
Op 03 januari 2001 21:27 schreef FarahDibah het volgende:
Larissa,ik wil niet zeikerig doen maar volgens mij is het "berouw komt na de zonde(n)"
Volgens mij heb je wel gelijk, maar feitelijk komt het op hetzelfde neer

[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 03-01-2001 21:55]

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_617218
quote:
Op 03 januari 2001 21:37 schreef FarahDibah het volgende:
Dan moet ik toch nog even wat kwijt.
Nergens om hoor,maar als de columns van Nico verschenen was het merendeel van wat hier komt altijd helemaal lyrisch over zijn schrijven,terwijl hij Bart tot aan de grond afbrandde en de stront intrapte!!!!(kent hij Bart uberhaupt persoonlijk???)en daar hoorde ik dan niemand over,en nu gaat iedereen zich ineens heel erg druk maken wat er hier word geschreven????????Beetje Hypocriet hoor!!!
Nah, niet helemaal mee eens. Uiteraard kan ik alleen voor mijzelf spreken, maar ik heb me altijd afgezet tegen de column van Doordevil. Bij BB1 en bij BB2 ook. (ik heb dat ook in de topic uitgesproken)

Wel leuk dat je zijn column erbij haalt, door de (imho) overgrote meerderheid hier werd hij de hemel ingeprezen. En dat ondanks zijn uitermate grove teksten.

Ik wil geen moraalridder spelen, maar ik sluit me graag bij Cynix aan, en vraag me af waar het vandaan komt........

*** I have this condition ***
  donderdag 4 januari 2001 @ 01:07:57 #30
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_617680
De stukjes van nico moet je wel in de juiste context plaatsten. Je moet ervan uit gaan dat nico een columnist wannabee is. Hij weet de dingen leuk en soms treffend te zeggen komt alleen een beetje rottig zijn strot uit.

De collumpjes van nico zijn altijd vrij simpel van opzet. Hij pakt één of twee personen aan en vermaakt alles wat zo'n persoon zegt of doet tot iets belachelijks. Hij geeft nooit de werkelijke situatie weer maar maakt van de werkelijke situatie een fictieve situatie. En zo kan je alles en iedereen belachelijk maken omdat je nooit van een waarheid uit gaat.

Dus lach erom en geniet ervan maar hecht er totaal geen waarde aan.

pi_617762
Quote Herman:

"maar de manier waarop getuigd van weinig respect."

Unquote. (even uit z'n verband gehaald, met jouw permissie, hoop ik)

Welja Herman, laten we het eens over het 'respekt op FOK! gaan hebben !
Lawe dat vooral doen, en dan even Onzin en Feedback doorlopen, en Klaagbaak, en even terugkijken op afgelopen zomer,
en als je dan zo'n tijdje meeloopt als ik, dan kan ik je alleen ronduit gelijk geven, maar óók 1 goede raad:

als je hier op FOK! respekt zoekt, onderling of naar vreemden of in welke vorm dan ook,
dan zul je nog vaak je neus stoten !

pi_617770
Moor;
quote:
(even uit z'n verband gehaald, met jouw permissie, hoop ik)

Welja Herman, laten we het eens over het 'respekt op FOK! gaan hebben !
Lawe dat vooral doen, en dan even Onzin en Feedback doorlopen, en Klaagbaak, en even terugkijken op afgelopen zomer,
en als je dan zo'n tijdje meeloopt als ik, dan kan ik je alleen ronduit gelijk geven, maar óók 1 goede raad:

als je hier op FOK! respekt zoekt, onderling of naar vreemden of in welke vorm dan ook,
dan zul je nog vaak je neus stoten !


je hebt gelijk Moor. Tis natuurlijk best wel jammer dat dit zo is, mij lijkt dat iedereen wel een beetje op zoek is naar respect van anderen.
Ik in ieder geval wel

En ja, ik ben al op het forum actief sinds de start er van, Nog uit de tijd dat er op de frontpage stond "Nog xx dagen voordat Fok! start" Ook de BB1 serie heel bewust hier meegemaakt.

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat het toen wat 'gemoedelijker' ging toen. Of het moet zijn dat ik alleen de leuke dingen onthou.

*** I have this condition ***
pi_617994
Moor,


Met dit soort uitspraken maak je hier geen vrienden. Ik sluit me volmondig bij je aan. Gelukkig zijn er ook veel topics geweest die verschoont zijn gebleven, alhoewel ik met weemoed terug denk aan de “voer voor psych” tijd bij BB1.

Fok is een jongere site, en zeker geen slechte, integendeel, maar soms vergeet ik dat wel eens. Je komt hier dan ook regelmatig kinderen tegen die, door gebrek aan opvoeding, beperkt denkvermogen, en vermoedelijk omdat het buiten regent en ze dus niet buiten met hun stepje willen spelen, hier hun agressie uiten.

In de praktijk doe ik zelf maar of ik het niet merk. Het is een teken van deze tijd, die we op zo veel andere plaatsen ook tegenkomen.

pi_618289
quote:
Op 04 januari 2001 05:57 schreef tanjalies het volgende:
Moor,

Met dit soort uitspraken maak je hier geen vrienden. Ik sluit me volmondig bij je aan. Gelukkig zijn er ook veel topics geweest die verschoont zijn gebleven, alhoewel ik met weemoed terug denk aan de “voer voor psych” tijd bij BB1.


Hm ik herken het gevoel wel Tanjalies. Heb dat zelf ook en vind het jammer dat het blijkbaar nu anders 'moet'
quote:
Fok is een jongere site, en zeker geen slechte, integendeel, maar soms vergeet ik dat wel eens. Je komt hier dan ook regelmatig kinderen tegen die, door gebrek aan opvoeding, beperkt denkvermogen, en vermoedelijk omdat het buiten regent en ze dus niet buiten met hun stepje willen spelen, hier hun agressie uiten.

In de praktijk doe ik zelf maar of ik het niet merk. Het is een teken van deze tijd, die we op zo veel andere plaatsen ook tegenkomen.


Ik heb daar toch erg veel moeite mee. Kan zijn dat ik blijkbaar niet meer tot de doelgroep hoor (zeker niet als ik je omschrijving lees ) of ik erger me daar te veel aan. Kan ook zijn dat ik me te ouderwets instel en daardoor mijn kop te vaak stoot.

Ik baal er van als er op een posting een of andere lullige reactie komt die kant nog wal slaat. Zou dat zelf nooit (bewust) doen. Anderen blijkbaar wel.

Is in ieder geval wel de hoofdreden voor mij geweest om vrijwel niet meer te posten.

*** I have this condition ***
  Moderator donderdag 4 januari 2001 @ 10:34:15 #35
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_618376
Het is hier net de echte wereld toch?

Bruut, dom, brallerig, egocentrisch. Maar ook schuchter, slim, ingetogen, meelevend. Je komt het allemaal tegen, in allerlei combinaties.

Kun je je weg daarin vinden, is de vraag. Dat het een jongerensite is (wil zijn), doet er m.i. slechts ten dele toe.
Goed, de meningen zijn vaak nog niet zo uitgekristalliseerd, er wordt wel eens makkelijk wat geroepen, en men is af en toe knap ballorig. Maar het gaat denk ik vooral om de typen mens waarmee je moet kunnen dealen.

En dan: ik kijk hier eveneens al rond sinds de start van BB1, en ben het 'niveau' hier dus gewend. Maar als ik af en toe eens op een ander forum verzeild raak, dan merk je weer hoe beschaafd het er hier op FOK eigenlijk aan toe gaat, meestal, en hoeveel mensen met interessante meningen hier posten.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 4 januari 2001 @ 10:48:21 #36
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_618401
*Verbal voelt zich aangesproken door de tekst van Herman

Inderdaad ben ik een van de mensen die vanaf de start niet bepaald positief over BB'ers heeft geoordeeld.

GUILTY!!!

Toch blijf ik erbij (ondanks het feit dat ik mij niet onder het kopje 'jongeren' kan scharen, mijzelf behoorlijk opgevoed beschouw en ook een duidelijke voorstander ben van het respecteren van anderen (binnen grenzen en voorwaarden)) dat mensen die zich zo te kijk wensen te zetten (en de term 'selectief' gaat voor de mensen die de streamverslagen volgen natuurlijk wel minder op dan voor de mensen die alleen de uitzendingen hebben gezien) er wel degelijk rekening mee dienen te houden dat ook hun kutkanten belicht gaan worden. Zoals ik al een keer ergens heb gezegd: dat Veronica de nadruk kan leggen op een rattenstreek die iemand heeft geleverd, heeft natuurlijk ALLES te maken met het feit dat diegene die rattenstreek uberhaupt heeft geleverd. Dat Dezeuree de naam Dezeuree heeft gekregen is natuurlijk niet omdat ze NOOIT zeurt. Het forum heeft waarschijnlijk een soort katalysator-effect. De een zegt wat, de ander wil daar wat aan toevoegen, en een derde wil daaroverheen.

Iemand uitschelden voor kuthoer is inderdaad niet fatsoenlijk... maar ik kan het wel waarderen als op een iets eloquentere manier wordt gezeken...

Maar dat ben ik, en dat hoef je niet aardig of leuk te vinden...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 4 januari 2001 @ 11:57:43 #37
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_618735
quote:
Op 04 januari 2001 05:57 schreef tanjalies het volgende:
Fok is een jongere site, en zeker geen slechte, integendeel, maar soms vergeet ik dat wel eens. Je komt hier dan ook regelmatig kinderen tegen die, door gebrek aan opvoeding, beperkt denkvermogen, en vermoedelijk omdat het buiten regent en ze dus niet buiten met hun stepje willen spelen, hier hun agressie uiten.

In de praktijk doe ik zelf maar of ik het niet merk. Het is een teken van deze tijd, die we op zo veel andere plaatsen ook tegenkomen.


Dat jongeresite moeten ze mij nog eens uitleggen. Ik heb het stille vermoeden dat de gemiddeld leeftijd hier ruim boven de 20 ligt.

Dat leeftijd niet een garantie is voor een meer genuanceerde mening ben ik me als geen ander bewust. Ik geef natuurlijk toe dat ik in werkelijkheid vaak genuanceerde denk dan dat ik hier post. Is dat aandacht vragen? Nee, ik vraag niet om aandacht. Wat ik wel geprobeerd heb, en ook nog steeds wel een beetje doe, is de soms belachelijk zgn. diepgravende maar eigenlijk oppervlakkige gedachte die hier vaak heerst aan de kaak te stellen. Er werd hier soms stelling genomen tegen een BBer die werkelijk niet te staven is. Hiervoor werden dan woorden gebruikt die doet vermoedde dat we met mensen te maken hebben die jarenlange psychologische studies er op hebben zitten. Maar weeg je hun woorden dan kan je niet anders dan constateren dat ze eigenlijk alleen naar de oppervlakte van een persoon hebben gekeken en daar natuurlijk nooit een echte analyse op los kunnen laten omdat zo de psychologie niet werkt. Niemand hier weet werkelijk hoe een persoon in elkaar zit omdat je naar een onnatuurlijke situatie zit te kijken waarin mensen nooit natuurlijk kunnen zijn. Er blijven altijd dingen van hun ziel en gevoel voor zichzelf. En dat is maar goed ook.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')