abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 december 2002 @ 03:42:20 #1
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_7494089
Welkom bij deel 2 van...

* Fok! Movie Trivia

Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene wie hem het eerst beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen. Er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Mocht de vragensteller denken dat de vraag te moeilijk is, of dat het te lang duurt, mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Als diegene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast

Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Je kunt bijvoorbeeld een screenshot geven en die moet men dan raden. Of een movie-quote met de vraag uit welke film die komt, of een algemene film vraag of... of...

Let Op!
Het is wel zo sportief om geen IMDb of welke website dan ook te gebruiken.

Fok! Filmliefhebber Top 10
Om de zoveel tijd zal ik een tussenstand geven van wie de meeste vragen goed beantwoord heeft, en wie dus DE filmliefhebber van Fok! is

Vorige topics:
Fok! Movie Trivia

Tussenstand na het eerste topic (telfouten daar gelaten)

1. MadScientist |6|
2. california |5|
4. dolle_hond |4|
5. Baronekke |3|
....Gorro |3|
....Mike |3|
8. BlaatschaaP |2|
....BwennieBren |2|
....Frollo |2|
....mal-lam |2|
....mitt |2|
....Ripley |2|
....SODA |2|
15.Antagonist |1|
....Bulls-Ass |1|
....Drazic |1|
....Duckman |1|
....Kptelmo |1|
....ranja |1|
....spuugzak |1|
....Timmah |1|
....tong80 |1|
....victorinox |1|

En de vraag die open staat is:

quote:
Op zondag 22 december 2002 10:44 schreef BlaatschaaP het volgende:

Welke acteur had een rolletje in Rounders, maar ook in Portret of a Lady? Aangezien het een makkelijke vraag is wil ik graag zijn echte naam en de beide namen van de rollen die hij speelt .


pi_7494537
John Malkovich


- Gilbert Osmond (Portret of a lady)
- Teddy (Rounders)

En omdat dit toch wel goed is:

In 1986 won een Nederlandse animatiefilm voor het eerst een Oscar. Wie nam de Oscar in ontvangst en wat is de titel van de film?

[Dit bericht is gewijzigd door Kaaltie op 23-12-2002 08:29]

pi_7494588
Film Anna en Bella
Cilia van Dijk haalde hem op denk ik...
Draz.
pi_7494603
Film is goed...
pi_7494619
Gerrit van Dijk dan...
Draz.
pi_7494625
Diegene die de film gemaakt heeft en ook de Oscar in ontvangst heeft genomen, was zelf geen Nederlander.
pi_7494673
was het Deen Börge dan misschien
Draz.
pi_7494696
Börge Ring... Goed
pi_7494731
JEUJ!!!

Nieuwe vraag:

Welke Nederlandse Inzending en van wie werd in 1982 ingezonden, in de categorie beste niet engels-gesproken film, voor een oscar

Draz.
pi_7494755
Nouchka van Brakel - Van de koele meren des doods
pi_7494814
*clap*

Goed! euhh zijn wij de enige die meedoen ofzo...wel makkelijk punten scoren zo...

Draz.
pi_7494843
Idd... Ik stel voor...de volgende die dit forum leest... die bedenkt de volgende vraag...
pi_7494861
Ben ik het helemaal mee eens.
Draz.
  maandag 23 december 2002 @ 09:44:37 #14
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_7494872
Dit is misschien wel een leuke :

Van welke film komt deze tagline ?

What do you get for the man who has everything?"
En wie speelde de hoofdrol ?

The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_7494983
THE GAME....

edit: Oh... hoofdrol ook nog... Micheal Douglas natuurlijk

pi_7495021
The Game
Michael Douglas
Draz.
pi_7495058
sjit te laat...
Wel een van de beste films ooit vind ik...
Nieuwe vraag..?
Draz.
  Moderator maandag 23 december 2002 @ 10:08:07 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_7495059
Mensen...het is wel de bedoeling dit spelletje te spelen zonder wat op te zoeken he?

Dat weet toch niemand, van die animatiefilm?
En al zeker niet wie er naar de Oscars ging.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_7495120
ja maar... dan... euhm... Oh...ok...

The Game... zeker goed...

Nieuwe vraag:

Wat is de titel van deze muzikale film die bekroond is met een oscar (meerdere zelfs geloof ik) waar het jonge meisje dat in de film speelt, zelf niet naar toe mocht van haar moeder omdat ze daar nog te jong voor zou zijn.


(Misschien een moeilijke vraag, maar heb destijds de oscars gezien en daarin vertelde ze dit verhaal...)


edit:

quote:
Volgens mij is vrijwel alles op te zoeken. Zaak dus om vragen te verzinnen die moeilijk op te zoeken zijn.
Dit is volgens mij wel aardig gelukt... Maar je wil dus een vraag die (bijna) niet op te zoeken is, maar toch anderen kunnen weten... zucht...

[Dit bericht is gewijzigd door Kaaltie op 23-12-2002 10:29]

pi_7495573
quote:
Op maandag 23 december 2002 10:16 schreef Kaaltie het volgende:
Nieuwe vraag:

Wat is de titel van deze muzikale film die bekroond is met een oscar (meerdere zelfs geloof ik) waar het jonge meisje dat in de film speelt, zelf niet naar toe mocht van haar moeder omdat ze daar nog te jong voor zou zijn.


Dancer in the Dark

en: jeuj, ik sta bovenaan!

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_7495607
Hmmm... zou kunnen, maar die bedoel ik niet... zal een hint erbij geven... de film is uit 1993
  maandag 23 december 2002 @ 12:01:07 #23
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_7496332
quote:
Op maandag 23 december 2002 10:16 schreef Kaaltie het volgende:
ja maar... dan... euhm... Oh...ok...

The Game... zeker goed...

Nieuwe vraag:

Wat is de titel van deze muzikale film die bekroond is met een oscar (meerdere zelfs geloof ik) waar het jonge meisje dat in de film speelt, zelf niet naar toe mocht van haar moeder omdat ze daar nog te jong voor zou zijn.


Afgaande op alleen de vraag zou ik denken dat het Wizard Of Oz moet zijn. Meen me namelijk een dergelijk verhaal te herinneren. Maar gezien het volgende:
quote:
(Misschien een moeilijke vraag, maar heb destijds de oscars gezien en daarin vertelde ze dit verhaal...)
Herhaling? vast niet
quote:
Op maandag 23 december 2002 11:02 schreef Kaaltie het volgende:
Hmmm... zou kunnen, maar die bedoel ik niet... zal een hint erbij geven... de film is uit 1993
Typfout (1939)?

Vast ook niet...

pi_7496371
Nee... die is het niet... kan wel meer hints geven, maar dan wordt het wel heel makkelijk...

Ok... vandaag komt een film op tv waar zij in speelt...

pi_7496427
unforgiven...
hmm...wel een oscar maar niet egt een muzikale film...

EUhmm Red Hot dan van Paul Haggis...?

Draz.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')