abonnement Unibet Coolblue
pi_9210291
Over een paar maanden ben ik klaar met mijn studie. Omdat ik geen zin heb om een echte wereldreis te maken, maar er wel tussenuit wil zit ik nu te twijfelen.
Ik ben 23 en rond de tijd dat ik er tussenuit wil (eind april) hebben geen van mijn vrienden tijd. Het wordt dus alleen op vakantie gaan. Ik heb weinig tijd om vanalles uit te zoekenen wil tussen de 10 en 20 dagen weg.
Nu klinkt een vliegticket kopen naar New York en daar een "goedkoop" hotel nemen erg aanlokkelijke, maar dat betekent wel dat ik minstens 10 dagen echt alleen ben, geen gezelschap dus.
Aan de andere kant heb ik ook naar wat Groepsreizen zitten kijken, Egypte, Italie, Amerika en dat lijkt ook aantrekklijk, maar volgens mij zit je dan snel tussen de oude mensen en heb je nog weinig aan je gezelschap.
Wat mij in een vakantie aantrekt is dat ik veel dingen kan bekijken, maar toch rustig aan kan doen.
Iemand tips/ ervaringen waardoor ik een betere keuze kan maken?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 19:13:30 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9212542
Echt alleen blijven...?! Doe niet zo gek man! Alleen op stap gaan is juist de allerbeste manier om razendsnel héél veel mensen te ontmoeten!

Voor een bestemming als New York hoef je ook niet enorm veel uit te zoeken, lijkt me... Reisgids kopen, ticket boeken en gáán!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_9216891
Ik sluit me aan bij Hik
En boek anders ipv een hotel een jeugdherberg. Daar maak je al helemaal makkelijk contact. Heb ik afgelopen zomer ook gedaan in Barcelona, in mijn uppie, en heb een prima tijd gehad
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_9219970
Gewoon in je uppie gaan, je ontmoet massas mensen!
pi_9229231
Met die groepsreizen zitten heel vaak ook wel meer jongeren tussen, die bijv. allebei al werken.
Zeker bij een rondreis kan dit een voordeel zijn, omdat die mensen soms al vaker naar het land / de streek zijn geweest en dingen weten die je wel en niet moet doen
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_9240218
Bij groepsreizen ligt het er heel erg aan met welke organisatie je gaat. Ik heb het idee dat bijv SRC staat voor Senioren Reis Centrale. Aan de andere kant gaan met organisaties als Djoser, Baobob, Shoestring, Summum, Koning Aap, etc. vaak ook wel jongere mensen mee en ook alleengaanden. Bij die organisaties heb je meestal ook geen vastgesteld dagprogramma: je vervoer en hotels enzo zijn geregeld maar verder kun je in principe je eigen gang gaan. dus als het klikt met medereizigers, ga je lekker samen en anders ga je gewoon in je eentje de omgeving verkennen. Of je gaat overdag alleen op pad en 's avonds wel met een groepje eten. Gewoon wat jij het leukste vindt, niemand stoort zich eraan of je wel of niet met de reisgenoten mee wilt doen.
pi_9240322
niks groepsreizen boeken, gewoon gaan met die banaan, dat is nog steeds het leukste.
pi_9242483
bedankt voor alle opmerkingen. Voor mezelf ben ik er nog niet uit. Mede omdat ik nog geen goede jeugdherberg/ hostel in New York op internet heb kunnen vinden. Maar ik zie wel.
pi_9242647
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:08 schreef mbn het volgende:
bedankt voor alle opmerkingen. Voor mezelf ben ik er nog niet uit. Mede omdat ik nog geen goede jeugdherberg/ hostel in New York op internet heb kunnen vinden. Maar ik zie wel.
Er is een topic over hostels in New York geloof ik. Misschien dat ik het nog ergens kan vinden.
Een hele hoop topics over New York, maar alleen wat losse posts over hostels. Er is wel meer over goedkope hotelletjes.

[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 19-03-2003 21:18]

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_9242682
Alleen op reis.
  donderdag 20 maart 2003 @ 13:16:16 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9257019
Stel je vraag gewoon eens op het forum van Lonely Planet (link te vinden in "Handige Links" in dit forum), daar zijn zéker mensen die je kunnen helpen aan een hostel daar!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 20:15:47 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9307351
als je zo kort gaat is het alleen de afweging of niet teveel tijd gaat zitten in het uitzoeken van dingen (onderdak, eten, vervoer , etc.. etc.. ), zonder dat je wat ziet. Alleen is natuurlijk wel een stuk spannender, maar vergt wel veel meer voorbereiding.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_9308156
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 20:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je zo kort gaat is het alleen de afweging of niet teveel tijd gaat zitten in het uitzoeken van dingen (onderdak, eten, vervoer , etc.. etc.. ), zonder dat je wat ziet. Alleen is natuurlijk wel een stuk spannender, maar vergt wel veel meer voorbereiding.
ik heb nu nog twee reele opties voor mezelf open:
  • alleen naar New York, niet veel uiztoekwerk. Via internet makkelijk een ticket en kamer te boeken en veel bezienswaardigheden die met openbaar vervoer daar te bereiken zijn
  • groepsreis naar Ijsland, iets later begin mei, Ijsland spreekt me zeer aan en dan gaat het echt om vulkanen, geologie en een totaal andere omgeving en niet om de mensen


Voorlopig heeft New York mijn voorkeur, maar het duurt nog 1 tot 2 weken eer ik ga boeken.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 21:17:38 #14
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9308181
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 21:15 schreef mbn het volgende:

[..]

(..)


Ik zou het wel weten: individueel naar IJsland
zonnig Brasil
pi_9375031
Het hangt af van de zekerheid die je wilt hebben. Een groepsreis geeft meer zekerheid, een individuele reis heeft het voordeel dat je zelf alles kunt inplannen. Vergelijk het met een halfautomaat en een spiegelreflex camera. Zelf ben ik van plan met een groepsreis mee te gaan, omdat het pas mijn tweede (zelfstandige) vakantie is.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 22:39:56 #16
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9375264
Als je niet met een groepsreis gaat, mis je misschien dat beroemde fonteintje, die bekende grot of die adembenemende kathedraal (waar trouwens bussen vol af en aan rijden).
So what ? Plan niet teveel, zie waar het schip strandt en reageer op momenten/mogelijkheden/tips ter plaatse. Het zou wel eens een stuk interessanter kunnen uitpakken dan die standaard groep trips.
Maar goed, vrij naar een geeerde Fokker: da´s uiteraard slechts míjn mening .....
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')