abonnement Unibet Coolblue
pi_611697
Geachte vinder

Zoals je misschien wel weet (en anders weet je het nu) heb ik besloten het eiland te verlaten. Bij deze brief zit in de enveloppe ook een sleutelbos. Deze sleutels zijn oa van m'n huis en de garage in het noord-oosten van het eiland.

Veel plezier ermee

Ronald "Broekie" Broekhuizen

[Dit bericht is gewijzigd door Broekie op 02-01-2001 19:04]

'Één ding blijft altijd hetzelfde: niets blijft zoals het was.' (IOJMDA 157)
pi_611710
tot over een paar maanden!
TA! RA! NIS!
  dinsdag 2 januari 2001 @ 19:01:08 #3
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_611711
Ja, tot ooit he?
Hatsjoe!
  FOK!fossiel dinsdag 2 januari 2001 @ 19:20:35 #4
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_611790
pi_611913

he`ll be back

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 02-01-2001 20:06]

pi_612386
Goh, vind ik toch zomaar een bos sleutels....
waar zou dat nou van zijn?
O wacht eens even, zit een briefje in van Broekie....
hmmmmmmmm, mooi nu nog kijken waar dat huis is, en kijken of het iets voor mij is
" Silence is also a form of speech."
  dinsdag 2 januari 2001 @ 23:46:16 #7
909 Num
Núm dus!
pi_612743
Ben blij dat ik met het updaten van de kaart nog niet zo ver was.
pi_16296827
* Broekie loopt nog een maal langs z'n oude stekkie. Na een minuut of wat stil gestaan te hebben, al kijkende naar het inmiddels in een vroeg stadium van vervalling zijnde huis. Dan loopt hij met ferme pas naar de garage, welke nog steeds geen slot blijkt te hebben.
Na wat sloopwerk van een paar vloerdelen, vindt hij wat hij zocht: een kistje met een grote sleutelbos.

Met de sleutelbos in de hand loopt hij naar de voordeur. Even twijfelt hij, maar toch maakt hij de deur open (nadat hij de juiste sleutel gevonden heeft).
Het ruikt muf, en er bevinden zich veel spinnenwebben en andere tekenen van verlatenheid in de gang.

Broekie zoekt naar de spulletjes waar waardevolle herinneringen aan zitten.

De foto's van hem met Speedy in een tank, nadat deze destijds toch zij-aan-zij voor gezamelijk doel gevochten hebben. Wie had dat ooit gedacht?

Andere fotoalbums, wat schilderijen, allemaal kostbare spullen voor hem, maar waarschijnlijk waardeloos voor anderen.


In de slaapkamer aangekomen staat hij even verschrikt stil.
Hij ziet dat Stille_wateren, welke na Broekie's vertrek even in het huis gewoond heeft, zelfs de foto van een gelukkig Broekie en Joey boven het bed heeft laten hangen...

Broekie twijfeld of hij hem mee zal nemen. Ook aan Joey heeft hij blije, maar ook pijnlijke herinneringen.

Uiteindelijk loopt Broekie toch ook met die foto naar buiten, laad alles in de meegenomen koffers, en sleept deze naar het vliegveld.


Voorbij, Eiland.
Het moge dan wel niet de eerste keer zijn dat ik afscheid neem, maar dit keer is het door de natuur gedwongen voor goed.

...

'Één ding blijft altijd hetzelfde: niets blijft zoals het was.' (IOJMDA 157)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')