abonnement Unibet Coolblue
pi_9180086
Zijn/of komen er nog leuke Adventure Spellen?. Nou heb ik het niet over monkey island of full throttle want die heb ik al uitgespeeld;). Maar wie weet er nog leuke,ik vind dat soort de leukste games maar er komen er haast geen uit. Ik weet wel dat syberia 2 uitkomt maar dat duurt nog een jaartje;)
pi_9180176
Full Throttle 2
pi_9180200
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:54 schreef Fatality het volgende:
Full Throttle 2
Is die uit dan?
pi_9180226
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:55 schreef Mr_Noname het volgende:

[..]

Is die uit dan?


Komt ooit een keer uit dit jaar, als het goed is.
pi_9180306
Oh mooi 1 was eg super vet Maar wil wel een adventure game nu spelen :p. Ff snel naar dynabyte ofzo
pi_9180354
Syberia.

En binnenkort Syberia 2.

En dan is er nog onderweg de volgende titel: Runaway van een Spaanse ontwikkelaar genaamd Pendulo Studios.

Naar deze laatste kijk ik uit, want er wordt gebruik gemaakt van cell shading technieken, waardoor 3D-modellen naar het scherm worden gerendered in cartoon-style (wat een 2D-idee geeft).

pi_9180360
quote:
Zijn/of komen er nog leuke Adventure Spellen?
larry 1 2 3 4 5 6
spacequest 1 2 3 (geenid) . . en daar is ook nog een andere quest variant van ..
Religion : Mankind's worst invention !
pi_9180375
indiana jones and the infernal machine
With power comes great speed :)
pi_9180399
quote:
Op maandag 17 maart 2003 15:01 schreef JayAvenger het volgende:
Syberia.

En binnenkort Syberia 2.

En dan is er nog onderweg de volgende titel: Runaway van een Spaanse ontwikkelaar genaamd Pendulo Studios.

Naar deze laatste kijk ik uit, want er wordt gebruik gemaakt van cell shading technieken, waardoor 3D-modellen naar het scherm worden gerendered in cartoon-style (wat een 2D-idee geeft).


Syberia 2 weet ik. Syberia 1 was eg Zon goed spel. Maar runaway is toch al uit?
pi_9189268
quote:
Op maandag 17 maart 2003 15:01 schreef Flierp het volgende:

[..]

larry 1 2 3 4 5 6
spacequest 1 2 3 (geenid) . . en daar is ook nog een andere quest variant van ..


Kingsquest
En deel 4 van Larry heb jij echt niet gespeeld
pi_9189285
Zak McKraken!!
'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_9192637
Nieuwe adventures.. NEE.!

Pas volgend jaar Full Throttle 2, Sam & Max 2.
Enig lichtpuntje Syberia 2.

Maar verder is het genre (nog steeds) dood. Vooral alles rond de Sierra spellen. Daarom ben ik (hopelijk tijdelijk) overgestapt op het verzamelen van oude adventures op consoles. Vroeger altijd al Zelda, Shenmue, etc. willen spelen..

pi_9198387
paar oude:

- legend of kyrandia
- beneath a steel sky
- curse of enchantia
- future wars
- indiana jones and the fate of atlantis
- the dig
- bloodnet
- simon the sorcerror
- kings quest
- space quest
- police quest
- wily beamish
- nightlong ucc

...Men in general judge more from appearances than from reality. All men have eyes, but few have the gift of penetration...
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:25:17 #14
49880 borat
Jagshemash
pi_9199075
Grim Fandango is erg cool!
pi_9199121
quote:
Op maandag 17 maart 2003 15:01 schreef Flierp het volgende:

[..]

larry 1 2 3 4 5 6
spacequest 1 2 3 (geenid) . . en daar is ook nog een andere quest variant van ..


larry 4
space quest 1 2 3 4 5 6
Kings quest 1 2 3 4 5
Police Quest 1 2 3

sierra

In de ban van de mods.
pi_9321072
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:40 schreef sar het volgende:
Ik vindt het toch waard om hier een nieuwe topic voor te openen:

Toch even voor de adventure FREAKS onder ons want er komt een MEGA COOLE adventure uit en die magf je niet late gaan want als je niet van die 3D adventure games houd dan is dit de nieuwe technoligie in 2D adventures
Het adventure heet RUNAWAY A ROAD ADVENTURE

http://www.runaway-game.com/index.shtml

Als het goed is is deze nu uit dus allen kopen en niet downloaden want anders verdienen ze er niets aan en dan maken ze geen nieuwe adventures meer dus geef adventures de kans.

SAR

PS laat mij even weten wat jullie denken van dit spel


quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:09 schreef vosss het volgende:

Net ff de filmpjes ervan gedownload maar dat ziet er wel cool uit

Ligt dit spel al in de winkel, want ik heb hem nergens zien liggen nog volgens mij??


De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9322978
quote:
Runaway A Road Adventure [Pre-Order]

Omschrijving :
Het door u opgevraagde artikel is nog niet leverbaar, maar wordt binnenkort verwacht.
U kunt dit artikel wel bestellen / reserveren door op de 'Bestel' button te klikken .
Uw bestelling wordt hierbij voor u gereserveerd en direct toegezonden op de datum van release.


hhmmz, bij pcmedia.nl hebben ze hem nog niet

Maarrrrrr, ik heb wel een linkje naar een site waar je een demo van 188MB kan downloaden

Klik!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 23 maart 2003 @ 21:51:35 #18
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_9326253
Runaway komt 7 april uit in het Engels. Er is een uitgever voor de Benelux (Mediamix) maar of die hem meteen op 7 april in de winkels hebben is nog onduidelijk.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_9333163
Er gaan ook geruchten dat er een space quest 7 in de maak is, echter zijn daar nog geen officiële berichten over gedaan
"Patria o muerte!" - "The one thing that Communists around the world must grasp is this: That freedom can only be gained through the barrel of a shotgun" -
  maandag 24 maart 2003 @ 09:22:34 #20
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_9333182
Ik ben net begonnen aan Post Mortem, van de makers of uitgevers van Syberia. Weet nog niet of het wat is...
pi_9334092
quote:
Op maandag 24 maart 2003 09:22 schreef Twoflower het volgende:
Ik ben net begonnen aan Post Mortem, van de makers of uitgevers van Syberia. Weet nog niet of het wat is...
Waardeloos,.... in principe wel aardig gemaakt alleen kloppen de conversaties niet. Soms kun je vragen aan mensen stellen over dingen die je nog helemaal niet bent tegengekomen. Dit was dusdanig irritant dat ik het er weer heb afgehaald
  maandag 24 maart 2003 @ 10:35:25 #22
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_9334131
quote:
Op maandag 24 maart 2003 10:32 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Waardeloos,.... in principe wel aardig gemaakt alleen kloppen de conversaties niet. Soms kun je vragen aan mensen stellen over dingen die je nog helemaal niet bent tegengekomen. Dit was dusdanig irritant dat ik het er weer heb afgehaald


Ik begon idd al het idee te krijgen dat de dialogen niet klopten... Maar ik ga het nog even verder bekijken...
pi_9334201
quote:
Op maandag 24 maart 2003 10:35 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik begon idd al het idee te krijgen dat de dialogen niet klopten... Maar ik ga het nog even verder bekijken...


En laat ik vooral niet vergeten te melden dat ik ook de graphics van de mensjhes waar je nix mee kunt doen waardeloos vindt
pi_9334316
quote:
Op zondag 23 maart 2003 21:51 schreef lizardtattoo het volgende:
Runaway komt 7 april uit in het Engels. Er is een uitgever voor de Benelux (Mediamix) maar of die hem meteen op 7 april in de winkels hebben is nog onduidelijk.
als ze hem maar gewoon met engelse spraak releasen vind ik het iig best, want nederlands gesproken spellen vinnik zo not done

=edit=
Op de site van mediamix staat dat ie iig in april in de winkel ligt

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 24-03-2003 10:53]

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 15:03:02 #25
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_9363265
quote:
Op maandag 24 maart 2003 10:46 schreef vosss het volgende:

[..]

als ze hem maar gewoon met engelse spraak releasen vind ik het iig best, want nederlands gesproken spellen vinnik zo not done

=edit=
Op de site van mediamix staat dat ie iig in april in de winkel ligt


Infogrames heeft daar een handje van; en dan natuurlijk ook nog is met Vlaamse acteurs...
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  woensdag 26 maart 2003 @ 09:33:33 #26
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_9380638
Yep, met Engelse spraak en Nederlandse ondertiteling.
quote:
Mediamix gaat deze game nu ook in de Benelux uitbrengen en het spel wordt nu gelokaliseerd. Gelukkig is er besloten om geen gebruik te maken van Nederlandse stemmen. Runaway: a Road Adventure krijgt Engelse stemgeluid, dat in het Nederlands wordt ondertiteld.
Van gamez.nl. Overigens schijnt de release nu "eind april" te zijn.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  woensdag 26 maart 2003 @ 09:50:50 #27
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_9380989
quote:
Op maandag 24 maart 2003 10:40 schreef Blapiet het volgende:

[..]

En laat ik vooral niet vergeten te melden dat ik ook de graphics van de mensjhes waar je nix mee kunt doen waardeloos vindt


Zo ver ben ik niet eens gekomen... Ik merkte al snel dat de brakke dialogen zoveel spelplezier wegnamen dat ik er maar mee gestopt ben...
  woensdag 26 maart 2003 @ 10:02:03 #28
50358 -RaveN-
Did you just say Cheesh ??
pi_9381183
Als het goed is, komt er nog een nieuwe Broken Sword. Die spellen van Lucasarts wist ik al, bij die spellen kan je nooit dood, das opzich wel lagge.

Bij Sierra is het altijd klote klote dood klote dood, maar natuurlijk wel het grootste gedeelte uitgespeeld. Ben eerlijk gezegd nog steeds bezig met oude adventures die iets minder bekend waren, zoals Iceman etc.

First I'm gonna kill you, and then I'm gonna bury you alive !!
pi_9384891
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 09:33 schreef lizardtattoo het volgende:
Yep, met Engelse spraak en Nederlandse ondertiteling.
[..]

Van gamez.nl. Overigens schijnt de release nu "eind april" te zijn.


Die ondertiteling zal je toch ook wel (met een evt patvh oid) gewoon op engels kunnen zetten??

En als dat niet gaat gewoon weghalen?

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 9 april 2003 @ 22:00:38 #30
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_9687418
Runaway is uitgesteld tot half mei.

Lure of the Temptress is vrijgegeven door Revolution en is dus gratis te downloaden.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_9717875
quote:
Op woensdag 9 april 2003 22:00 schreef lizardtattoo het volgende:
Runaway is uitgesteld tot half mei.

Lure of the Temptress is vrijgegeven door Revolution en is dus gratis te downloaden.


Kutzooi, wilde net gaan kijken of ie al uit was
ben benieuwd

Dat lure of the temptress, wasda??

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9721499
quote:
Op woensdag 9 april 2003 22:00 schreef lizardtattoo het volgende:
Runaway is uitgesteld tot half mei.

Lure of the Temptress is vrijgegeven door Revolution en is dus gratis te downloaden.


Heb hem nog origineel voor m'n Amiga 500
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 12 april 2003 @ 12:17:58 #33
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_9734000
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:40 schreef vosss het volgende:
Dat lure of the temptress, wasda??
Een antieke adventure

Het eerste spel van Revolution (zij hebben ook de Broken Sword serie gemaakt)

De NPCs hebben allemaal een eigen "leven" gaan naar de bar, boodschappen doen etc en staan niet gewoon statisch te wachten tot jij met ze komt praten. Sommige puzzels zijn wel getimed (een guard die een bepaald rondje loopt zodat je precies op de juiste momenten bepaalde dingen moet doen).

Oud, maar erg leuk!

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_9899036
Quest for Glory
Helaas verneukt door Sierra, bij deel 5
Leuke tip als je de serie leukt vind Quest for Glory 4 1/2

Gabriel Knight
Lekker mysterieus

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_10471341
quote:
Op woensdag 9 april 2003 22:00 schreef lizardtattoo het volgende:
Runaway is uitgesteld tot half mei.
van pcmedia.nl:
quote:
Runaway A Road Adventure [Pre-Order]

Omschrijving :

Verwacht 05/2003


Ja lekker is dat, mei 2003, het is half mei, waarom ligtie nog niet in de winkels???
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 14:38:28 #36
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_10473678
Ik vroeg me dat ook af en heb de uitgever in de Benelux (Mediamix) een mailtje gestuurd. Dit is het antwoord:
quote:
"Beste [knip]

Runaway wordt pas gereleased in mei 2003. Deze maand dus!
Wanneer juist deze maand kunnen we nog niet vertellen, dat hangt allemaal af
van de snelheid waarmee het spel kan gefinaliseerd worden.
Om op de hoogte te blijven kan je af en toe een kijkje nemen op de website
van Runaway: http://www.runaway-hetspel.be
Deze game zal te koop zijn in winkels als Dixons, MicroMedia, Dynabyte,
Artware, Computer Collectief, Knowledge Media,....
Indien je nog verdere vragen of bemerkingen hebt, kan je mij altijd iets
laten weten!

Met vriendelijke groeten,

[knip]"


Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 16 mei 2003 @ 22:42:30 #37
46589 Het_Donker
is niet licht...
pi_10484116
quote:
paar oude:
- legend of kyrandia
Echt een cool spel, ik had hem laatst nog gespeeld, ik vond die tovenaar vroeger zo eng
pi_10949852
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 14:38 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik vroeg me dat ook af en heb de uitgever in de Benelux (Mediamix) een mailtje gestuurd. Dit is het antwoord:
[..]
En nog steeds niet uit
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_10949887
quote:
Runaway A Road Adventure [Pre-Order]

Omschrijving :
Verwacht 06/2003


Bron: www.pcmedia.nl

Dat schiet niet op zo natuurlijk, al 3 maanden op rij uitgesteld

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 07-06-2003 16:04]

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 juni 2003 @ 16:03:29 #40
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_10949950
Bij Dixons staat alleen "tijdelijk niet voorradig".
Bij Dynabyte "Release verwacht: 12-06-2003"

Op de Mediamix site nog steeds "binnenkort beschikbaar" en in de FAQ "begin mei".

Op Amazon.co.uk schijnt hij al bestelbaar te zijn...

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_10949976
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 16:03 schreef lizardtattoo het volgende:

Op Amazon.co.uk schijnt hij al bestelbaar te zijn...


quote:
Platform: Windows 98.Windows 2000.Windows Me
This item will be released on 16 June, 2003. You may order it now and we will dispatch it to you when we receive it from our supplier. Please note that release dates are subject to change.
Das dus ook niks zeker daar

Jammer, heb er echt zin in, good old point and click!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 11 juni 2003 @ 13:37:58 #42
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_11031954
Van het Runaway forum
quote:
Dag iedereen!

Ik ben heel blij en verheugd te kunnen zeggen dat het einde in zicht is! Eind deze maand zal Runaway in de winkelrekken liggen. 25 juni wordt de officiële releasedatum van Runaway. Goed nieuws he!

Iedereen klaar in de startblokken om naar de winkel te spurten!


Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  woensdag 11 juni 2003 @ 14:11:24 #43
39446 303
(C) Roland
pi_11032804
crime scene investigation is een leuke hap tussendoor.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  donderdag 12 juni 2003 @ 00:15:55 #44
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_11048089
Grim Fandango, meeste geweldige Adventure die ik ook heb gespeeld
Manny is koel! (meestal als je dood bent )
Hij's vast wel ergens in de bargain bin te vinden,
Signature:
Maximaal
4
regels
  donderdag 12 juni 2003 @ 01:44:50 #45
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_11049317
Ow, weer zo'n topic. Ik blijf het maar zeggen in dit soort topics:

Gabriel Knight II: The Beast Within

Geweldig verhaal (kan zo naar Hollywood) en goed acteerwerk (uit de tijd dat er veel video in games zat). Echt toppie. Deel 1 en 3 zijn ook niet verkeerd trouwens.

Verder natuurlijk alles van LucasArts en Sierra. Ben momenteel Simon the Sorcerer opnieuw aan het spelen op m'n iPaq (m.b.v. ScummVM). Ideaal als je bijv. in de trein zit

What's the speed of Dark?
pi_11269138
Wie kent eve,In het begin moest je een spermazaadje een eicel inloodsen
Het hele spel zat vol met van die rare dingen
Op een bepaald moment moest je zelfs muziek componeren
fantastisch spel was dat ik heb het hier nog ergens op cd staan
pi_11396417
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 01:44 schreef lzandman het volgende:
Ow, weer zo'n topic. Ik blijf het maar zeggen in dit soort topics:

Gabriel Knight II: The Beast Within

Geweldig verhaal (kan zo naar Hollywood) en goed acteerwerk (uit de tijd dat er veel video in games zat). Echt toppie. Deel 1 en 3 zijn ook niet verkeerd trouwens.

Verder natuurlijk alles van LucasArts en Sierra. Ben momenteel Simon the Sorcerer opnieuw aan het spelen op m'n iPaq (m.b.v. ScummVM). Ideaal als je bijv. in de trein zit


Gabriel Knight is inderdaad echt leuk om te spelen! Alleen heb ik deel 1 niet kunnen uitspelen omdat mijn pc te snel was... Ik moest een agent afleiden met donuts ofzo, zodat ik ondertussen achter de balie kon glippen... Die agent was telkens te snel terug, omdat mijn pc dus te snel was! Grrrrr! Maar wie weet is er een patch o.i.d. voor te vinden...

Helaas komt er voorlopig geen deel 4 in deze goede serie... Jane Jensen is momenteel bezig met een ander project, ook een adventure. Ook weer met een mysterieus tintje zoals bij Knight, maar dan met paranormale psychishe krachten. Ook weer met een vrouwelijke en mannelijke hoofdrol. Hij staat nou gepland om uit te komen in de herfst van 2004. Ik ben erg benieuwd!

  vrijdag 27 juni 2003 @ 06:39:47 #48
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_11405980
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 18:59 schreef Mental_Phoenix het volgende:

[..]

Gabriel Knight is inderdaad echt leuk om te spelen! Alleen heb ik deel 1 niet kunnen uitspelen omdat mijn pc te snel was... Ik moest een agent afleiden met donuts ofzo, zodat ik ondertussen achter de balie kon glippen... Die agent was telkens te snel terug, omdat mijn pc dus te snel was! Grrrrr! Maar wie weet is er een patch o.i.d. voor te vinden...


Daar heb je geen patch voor nodig. Je moet gewoon wachten tot hij terug is. Er gebeurt dan iets (wel even blijven wachten) waardoor je toch achter de balie kan komen...
quote:
Helaas komt er voorlopig geen deel 4 in deze goede serie... Jane Jensen is momenteel bezig met een ander project, ook een adventure. Ook weer met een mysterieus tintje zoals bij Knight, maar dan met paranormale psychishe krachten. Ook weer met een vrouwelijke en mannelijke hoofdrol. Hij staat nou gepland om uit te komen in de herfst van 2004. Ik ben erg benieuwd!
Ik hou nauwlettend Just Adventure en Adventure Gamers in de gaten voor meer nieuws over dit spel! (de tweede site heeft tijdelijk problemen maar is binnenkort weer volledig online).
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zaterdag 28 juni 2003 @ 19:00:57 #49
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_11433619
Een linkje naar de site (met TRAILER!) van de nieuwe Sam & Max mag niet ontbreken in dit topic.
pi_11617094
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 19:00 schreef Twoflower het volgende:
Een linkje naar de site (met TRAILER!) van de nieuwe Sam & Max mag niet ontbreken in dit topic.
juist!!!! die is master!!

toch vind ik dat de nieuwe full throttle niet is wat ik gehoopt had...
was het maar zoals full throttle 1

Blade Runner vink ook nog steeds een geweldige adventure game (naar de gelijknamige film)

Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
pi_11617318
Neverwinter nights boeit me Ben er al een tijdje mee bezig graphics zijn mooi sfeer en verhaal zijn goed
Who are you!?
pi_11623673
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11634184
Voor de echte kwaliteitsadventures moet je bij LucasArts zijn, Sierra is een leuke tweede. Hoe oud het ook is bij LucasArts, het blijft leuk en tijdloos.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 05:57:30 #54
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_12295443
Vervolg op Full Throttle gaat NIET door....
quote:

LucasArts has decided to stop production on Full Throttle: Hell on Wheels.

"We do not want to disappoint the many fans of Full Throttle," says Simon Jeffery, president of LucasArts, "and hope everyone can understand how committed we are to delivering the best quality gaming experience that we possibly can."


Bron: Lucas Arts
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 06:26:37 #55
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_12295468
http://bonusweb.idnes.cz/download/dema/tonytoughdemo021120.html
tony tough, is helemaal nieuw. Tijdelijk alleen te koop in the States, maar je kunt wel een demo uitproberen.

probeer ook eens met google "the adventures of fatman" op te zoeken.

The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_12479064
Grim Fandango. Superspel van Lucasarts (Adventure), zich afspelend in Mexico. Is al twee jaartjes oud maar nog steeds superraphics! Ook erg mooi verhaal!
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 15:11:10 #57
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_12479281
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:56 schreef Klaasjan het volgende:
Grim Fandango. Superspel van Lucasarts (Adventure), zich afspelend in Mexico. Is al twee jaartjes oud maar nog steeds superraphics! Ook erg mooi verhaal!
Helemaal mee eens! Echt een adventure van zeer hoge kwaliteit. De sfeer in die adventure is echt perfect.

Maar hij is wel wat ouder dan twee jaar, hoor. Volgens mij is het spel uitgebracht in 1998, dus zo'n vijf jaar geleden

What's the speed of Dark?
pi_12607014
Vervolg op Runaway is bevestigd:
quote:
Runaway 2 angekündigt 21.08.2003 / F. Walden
Was die Pressemitteilung des Publisher dtp schon vergangene Woche vermuten ließ, hat sich nun bestätigt. Der erfolgreichste Titel des Unternehmens bekommt eine Fortsetzung: Das Adventure 'Runaway'. Die Veröffentlichung soll bereits Ende 2004 erfolgen, obwohl die spanischen Pendulo Studios bis vor Kurzem noch an weiteren internationalen Versionen von 'Runaway' gearbeitet hatten.

Über die Story von 'Runaway 2' ist bislang noch nichts bekannt, auch wenn davon auszugehen ist, dass erneut der etwas biedere Physik-Doktorand Brian Basco und die Sängerin Gina Timmins die Hauptrollen übernehmen werden. Erste Screenshots werden möglicherweise noch im Laufe der Games Convention veröffentlicht werden.


bron
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:08:15 #59
36326 Freezor
Cold as stone
pi_12643034
Ik wacht tot broken sword 3 uitkomt,

die lijkt me echt vet

Something for your mind, your body and your soul.
pi_12643179
http://www.albartus.com/motas/
Ik wil niet spammen maar hij is gratis en erg leuk.
  dinsdag 30 december 2003 @ 08:18:08 #61
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_15816978
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:08 schreef Freezor het volgende:
Ik wacht tot broken sword 3 uitkomt,

die lijkt me echt vet


Gave sfeer, maar je hebt soms het idee dat je een dvd-film van 14 uur zit te kijken, waarin je af en toe wat mag doen. In het geheel geen slechte film overigens
Het is echter wel duidelijk dat de volgorde waarin alles gebeurt al vaststaat.

Het lopen is een ramp, al went 't na een paar uur. Je pijltje naar links is namelijk altijd naar links op het scherm... en je camera point verandert elke 10 seconde als je een stukje loopt. Tel dat op en je zigzagt wat af.

Puzzles: kan ik weinig over zeggen zonder ze weg te geven natuurlijk. Er zitten een paar heerlijke in waarbij je een kwartiertje rond kunt dolen voor je op het geniale idee komt van de oplossing Verder aardig wat sokoban-dozen-schuiven. Makkelijke puzzels en dingen waarbij je echt na moet denken of opletten wisselen elkaar best aardig af. Speelbaarheid is goed. (Ik herinner me SpaceQuest IV nog wel, waarbij ik af en toe een dagje en zat voor ik een oplossing had )

Een leuk punt is dat je afwisselend met 2 mensen speelt, George en Nicole (). Tot in detail uitgewerkt: Nicole haar schoenen klinken anders op een stenen vloer dan die van George

storyline: 10
gfx: 8
puzzles: 7
controls: 5
-----------------
totaal: 7.5

Als je aan de besturing gewend bent zul je 'm met plezier uitspelen ten koste van wat nachtrust

ah ik wilde ff terugvindpost posten dus... oh well mini-review kan nooit kwaad

  dinsdag 30 december 2003 @ 13:40:18 #62
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_15823541
http://uru.ubi.com/us/

Uru, Ages beyond Myst

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  dinsdag 30 december 2003 @ 16:43:22 #63
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_15829460
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:40 schreef Kore het volgende:
http://uru.ubi.com/us/

Uru, Ages beyond Myst


Daar hebben we een review van op de FrontPage: http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1361
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_15916417
Nou, had dus fucking een post gemaakt in die ander thread maar die is inmiddels alweer gelocked, dat gaat wel heel erg snel hier zeg. Jezus.

En mods: Laat threads gewoon sterven zodat nieuwe kunnen ontstaan. Op deze manier verlies je alle nuances van een thread, elke thread heeft een eigen karakter en dat gedoe en gesluit is soms om ziek van te worden.

Anyways hier de reply voor dit draadje:http://forum.fok.nl/showtopic.php/456719

URU Ages of Myst is mischien ook wel wat voor jou. Nu is het in de 3e persoon en je kunt ook speciale levels/puzzels oplossen met meerder mensen tegelijk op het internet.

Het is nog steeds Myst, alleen net iets anders.

Post Mortem is ook een goede, zeer creepy en uitdagend en zeer verslavend. Er zijn er nog meer, koop gewoon de PC-Zone eens daar vindt je de beste reviews, sorry voor de reclame, maar het is gewoon waar.

Er komen eigenlijk steeds meer goede adventures op de markt, maar die markt is wel specifiek en je moet weten waar te zoeken.

  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:36:22 #65
76188 -MaggoT-
ik ben pijn.
pi_15916761
ik zoek nog (gratis) adventures. heb gister dat motas gespeeld, erg gaaf, heb nu dat Lure gedownload, iemand nog meer
ik word daar zo moe van !
  zaterdag 3 januari 2004 @ 10:10:18 #66
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_15922142
http://games.justadventure.com/ hier staan een paar adventures.
Je kan Pleurghburg: Dark Ages eens proberen, op diezelfde site staan nog een paar adventures.

Ook op http://www.free-games-zone.com/list.php?genre=2 staan gratis/freeware adventures.

Ik heb ze zelf nooit gespeeld, nog geen tijd gehad...

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  donderdag 8 januari 2004 @ 08:46:07 #67
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_16059576
Computer And Videogames strikte Micheal Stemmle van Lucasarts voor een interview over Sam&Max: Freelance Police.
Een stukje:
quote:
Will there be mini-games as in the first game?

Stemmle: Will there be mini-games? Will there be mini-games? There'll be more mini-games than you can shake a genetically altered lab rat at, you young whippersnapper! And that's a good thing, because one of our dozen or so mini-games actually revolves around the shaking of genetically altered lab rats. In space. In 3D.

Can you tell us anything about the story for Sam & Max: Freelance Police?

Stemmle: The story of Sam & Max: Freelance Police is really six stories, loosely held together by a thrilling über-plot. The individual stories are wide-ranging cases of the Freelance Police, featuring exotic locales (such as a low-rent space station, and a lame-ass neopagan desert bacchanal) and freakish bad guys (like an exceptionally honked-off Miss Congeniality, and a rogue artificial intelligence made out of tortilla chips).

We're trying to keep the über-plot under wraps for now, but suffice to say it features all the barely plausible gran
deur that fans have come to expect from Sam and Max.


Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 februari 2004 @ 09:05:07 #68
74056 crew  ToT
pi_17388241
HAHAHA! So cool om die oude titels weer eens te zien!
Sommige heb ik op de PC gespeeld, sommige op de Amiga 500.

Zak McKraken, Legend of Kyrandia, Sam & Max enz enz enz enz enz. Geweldig!
Ow: Day of the tentacle natuurlijk ook niet vergeten!

Ah, nostalgie....

Alleen heb ik Zak McKraken nooit uit kunnen spelen vanwege een bug in het spel.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 09:29:22 #69
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_17388519
Maandag komt de demo van Syberia II.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_17388627
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 09:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Maandag komt de demo van Syberia II.
Dan moet ik maandag even een linkje zoeken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 10:17:33 #71
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_17389047
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 1 maart 2004 @ 17:49:27 #72
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_17446306
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  woensdag 3 maart 2004 @ 21:06:48 #73
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_17487992
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  donderdag 4 maart 2004 @ 01:47:32 #74
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17488726
Ik had me er eik ook wel op verheugd om een nieuwe sam&max te kunnen spelen

Heb hier zelf sinds kort The Omega Stone.. leuke adventure, leuke puzzels alleen de graphics hadden van mij ietjes beter gemogen. Ik vind het zelf wel een beetje lijken op Timelapse (Wat ik zelf altijd 1 van de betere qua puzzels gevonden heb)

En hierboven noemde iemand NeverwinterNights.... leuk spel (ik heb ook de uitbreidingen) maar zeker geen adventure game..... eerder een RPG. Waarom gooit iedereen dat toch altijd op 1 stapel vraag ik me af... ok... er zitten in RPG's vaak een paar kleine puzzeltjes en quests maar voor mij houdt daar toch echt vaak de vergelijking op, in de meeste adventures kun je niet eens dood.
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  donderdag 4 maart 2004 @ 01:50:49 #75
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_17488752
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 21:06 schreef lizardtattoo het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

http://www.lucasarts.com/press/releases/85.html
En dat terwijl bovenstaande post met plaatje nog geen 2 maanden oud is

Eerst Full Throttle al Nu dit
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 4 maart 2004 @ 01:57:32 #76
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_17488799
quote:
Op maandag 17 maart 2003 15:01 schreef Flierp het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, aial, helvetica">quote:</font><hr>Zijn/of komen er nog leuke Adventure Spellen?<hr></blockquote>larry 1 2 3 4 5 6<br>spacequest 1 2 3 (geenid) . . en daar is ook nog een andere quest variant van ..
En Larry 7 natuurlijk
Verder Sam&Max hit the road
Day Of The Tentacle en zijn voorganger Maniac Mansion
Zack McKracken
Space Quest en Police Quest series
Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
  donderdag 4 maart 2004 @ 02:29:11 #77
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_17488953
o damn ik dacht dat het over full throttle 2 ging, dies allang gecanceled

maar nu dus ook al sam&max!!!! al was ik niet bepaald blij met de 3D aanpak, had t toch wel leuk gevonden

maar zelfs een 3D adventure is niet meer mogelijk in de huidige spellenmarkt om goed te verkopen schijnbaar
Nobody fucks with The Jesus
  donderdag 4 maart 2004 @ 02:59:15 #78
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17489093
De 2 Shivers vond ik ook leuk btw, heb ik hier geloof ik nog niet echt langs zien komen

Vond vooral de muziek van Shivers II: Harvest of Souls leuk, heb het toen ook ooit van de cd afgeript, ik moet het zelfs nog ergens op cd hebben staan
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:26:12 #79
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_17492869
WAAROM SAM 'n MAX?!!!!! JEEEEEZUS HAD ik me zooo op verheugd FFS . Weten ze nou echt niet wat de hard-core adventuregamer wilt? Ik koop eerlijk gezegd zelf niet veel spellen orgineel, maar als ze nou met zo'n game kwamen had ik hem 100% zeker gekocht.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  donderdag 4 maart 2004 @ 13:06:02 #80
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_17493542
Tony Tough and the night of Roasted Moths is ook een vrij recente adventure ala Lucas. Hoor ik eigenlijk nooit wat over, maar die heb ik nu tenminste wel, hehehe. Verder Broken Sword III. Dan houdt het zo'n beetje op ben ik bang qua recente games. Zou mij überhaupt verbazen dat er nog stuff komt van Lucas en Sierra. Teveel hete lucht van hen over te lange tijd. Vaporware.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  donderdag 4 maart 2004 @ 15:07:31 #81
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_17495804
Kings quest 6 : heir today, gone tomorrow
Discworld 1
Discworld 2
Sam and max
The Dig
Monkey island 3

Dat zijn mijn favo's, en veel zul je wel kunne nvinden als je goed zoekt.
Of toch niet?
  Redactie Frontpage donderdag 4 maart 2004 @ 18:16:53 #82
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_17499315
Ik baal er nog steeds van dat ik ooit de prachtige adventure 'Sanatorium' heb weg gedaan toen ik mijn ouwe PC verkocht
Is hij nog ergens te krijgen ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 4 maart 2004 @ 18:40:34 #83
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_17499675
Sanitarium. Er staat er één te koop op marktplaats (hoogste bod 11 euro)
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Redactie Frontpage donderdag 4 maart 2004 @ 20:04:39 #84
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_17501125
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 18:40 schreef lizardtattoo het volgende:
Sanitarium. Er staat er één te koop op marktplaats (hoogste bod 11 euro)
Ohja, dat was het! Misschien dat ik wel ff ga bieden, bedankt!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 15:30:47 #85
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_17825880
Volgens dit forum op de Ubisoft site komt de eerste expansion voor Uru Ages Beyond Myst aanstaande maandag. Zal zo'n 180 MB zijn. Ben benieuwd...
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_17828280
The Longest Journey
Volgend jaar komt daar ook een vervolg van.

Syberia 2 komt trouwens over 5 dagen uit.
...
pi_17837578
Beste adventure aller tijden was Gabriel Knight 1
Daarnaast natuurlijk ook haast alle Lucas Art games.
In complete darkness we are all the same... it is only our knowledge and wisdom that seperates us
  zaterdag 20 maart 2004 @ 00:46:13 #88
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_17837635
http://www.scummvm.org/downloads.php

Je kan daar gratis Flight of the Amazone Queen downloaden, ook een erg leuke adventure vind ik.
Of toch niet?
pi_17837791
myst
riven
uru

zijn de enigste die ik ken maar enorm moeilijk om aan te komen.. ook niet te downloaden dus
pi_17838712
I Have no Mouth but I Must Scream

[ Bericht 91% gewijzigd door wizarddragon op 20-03-2004 18:37:00 ]
  maandag 22 maart 2004 @ 19:57:32 #91
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_17895407
Eerste expansion pack van URU is er.

Op http://www.3dgamers.com/games/uru/ en http://www.gigex.com/pc/title/downloads/?id=2368&source=00001

is 'ie te vinden.
Niet allemaal tegelijk graag, mijn download is nog niet klaar.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 10 mei 2004 @ 18:43:18 #92
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_19025367
Website van Dreamfall, het vervolg op The Longest Journey, is online.
http://www.dreamfall.com/



Het is nog maar de vraag of het een pure adventure wordt, Ragnar Tornquist zegt het volgende in een interview met RPGVault:
quote:
Jonric: Since Dreamfall is being positioned as an action adventure, what's the balance between the two? In what ways and to what extent, is this mix changed from before?

Ragnar Tornquist: Why does 'action' exclude 'adventure'? I don't necessarily think there's a dichotomy between the two, and this is something we're addressing. Adventure games have traditionally been quite static and cerebral, and we're trying to make something that feels more dynamic, more reactive, more alive - while still preserving the unique feel and atmosphere of The Longest Journey. The adventure elements contain action, and vice versa. The mix also depends a lot on the player, how the player wants to approach a given situation.

That said, the more 'traditional' adventuring elements - exploration, conversations, puzzle-solving - are important, but the action bits will be equally important, and by action, I don't necessarily mean combat. There are scenes where things are going on, what we call 'set-pieces', where players need to make quick decisions affecting the outcome. It's action, but players need to use their brains rather than their reflexes. And there's not necessarily such a thing as failure; whatever decisions you make, the game may continue, but the outcome of these set-pieces may differ from player to player. If you're someone who doesn't necessarily want to fight, well, you mostly won't have to. We hope we're building a game that adapts to the player's wishes and abilities. That's a difficult thing to pull off, of course, and there will be situations where you'll be forced to do what you're 'supposed' to do - but I think it's a big step in the right direction.
Meer richting RPG dus, maar als je wilt kan je het als adventure spelen? Ik ga dit spel in ieder geval in de gaten houden in de berichtgeving vanuit de E3 deze week!

Verwachte datum overigens pas herfst 2005!!
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 10 mei 2004 @ 23:20:03 #93
55249 Pun
Roving Gun
pi_19034009
Ik weet niet of ie al genoemd is, maar Prisoner of War vond ik zelf erg goed, en is tegenwoordig ook niet zo duur meer.
Jammer dat er tegenwoordig nog maar zo weinig adventures gemaakt worden.
=S=
RG_Punisher
Afgetreden Roving Guns America's Army Commanding Officer
"Wanting to be someone else is a waste of the person you are."-Kurt Cobain.
pi_19034292
Ik heb echt weer eens een goede, nieuwe adventure nodig...
'Ee, ah wor 'ungry-loike!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 19:01:16 #95
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_19298880
Altijd al Manic Mansion willen spelen? Helaas is het spel nergens meer te koop...
Een groep enthousiastelingen heeft een 256-kleuren remake gemaakt met spraak en muziek.
Zie
http://www.adventuretreff.de/kommentar.php?newsid=1403
P.S. ik heb hem zelf nog niet geprobeerd dus ik weet niet of het Engels of Duitstalig is...
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:27:50 #96
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_19300960
is duits zo te zien zonde...
Nobody fucks with The Jesus
pi_19301007
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 19:01 schreef lizardtattoo het volgende:
Altijd al Manic Mansion willen spelen? Helaas is het spel nergens meer te koop...
Een groep enthousiastelingen heeft een 256-kleuren remake gemaakt met spraak en muziek.
Zie
http://www.adventuretreff.de/kommentar.php?newsid=1403
P.S. ik heb hem zelf nog niet geprobeerd dus ik weet niet of het Engels of Duitstalig is...
day of the tentacle.. als ik me niet vergis zit het volledige manic mansion spel erin verwerkt.. in een computer ergens in het spel..
  dinsdag 25 mei 2004 @ 16:47:10 #98
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_19396641
http://www.gamershell.com/news_BRunaway2BUnveiled.shtml

De eerste screenshots van Runaway 2.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_19414123
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 16:47 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.gamershell.com/news_BRunaway2BUnveiled.shtml

De eerste screenshots van Runaway 2.
ik krijg harry potter...
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:26:41 #100
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_19414440
Vreemd, bij mij werkt de link prima.
Deze beter?
http://www.justadventure.(...)naway2/Runaway2.shtm
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_19414719
ja.. die is beter.. ziet er leuk uit die adventure..
  woensdag 26 mei 2004 @ 20:15:08 #102
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_19429281
Volgende uitbreiding van URU is aangekondigd.
Gaat The Path of the Shell heten en ongeveer 25 Euro kosten.
Er zal ook een pakket verschijnen met URU, To D'ni en The Path of the Shell voor ongeveer 50 Euro. Vanaf juli verkrijgbaar.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_19429369
ik ben een grote fan van Adventures, alleen jammer dat er zo weinig goede uitkomen, het lijkt altijd wel wat te zijn, beroerd verhaal, beroerde besturing, te makkelijk, te moeilijk....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19430254
waarom gaan we er zelf niet eentje maken..? genoeg editors toch..?
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:04:12 #105
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_19430792
Ik review hem wel dan
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_20531277
Je moet eens gaan kijken op http://nitro59.skynetblogs.be/ , gegarandeerd dat je je uren vermaakt !
Tob niet het loopt toch anders!
  maandag 12 juli 2004 @ 13:51:18 #107
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20572187
Broken Sword
"Calling me perfect is an understatement!"
pi_22362982
(misschien al ergens langsgekomen, maar)

http://games.slashdot.org(...)html?tid=206&tid=202

Gaat er dan toch een Sam & Max 2 komen...?
'Ee, ah wor 'ungry-loike!
  Licht Ontvlambaar zondag 3 oktober 2004 @ 00:03:46 #109
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:11:37 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_22364628
Er is ook een deel II van Zak McKracken te vinden. Ziet er erg leuk uit opzich, ware het niet dat ik voor geen meter verder kom .

Een (duitse) vriend van mij werkt trouwens mee aan die duitse remakes, er er zijn dus ook engelse versies van.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_22364663
Beneath a steel Sky is ook goed en sinds een tijdje helemaal gratis te downloaden
http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm/BASS-CD.zip?download
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_22364779
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 00:13 schreef Tain het volgende:
Beneath a steel Sky is ook goed en sinds een tijdje helemaal gratis te downloaden
http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm/BASS-CD.zip?download
Vet! Ik heb de demo ooit gespeeld, maar het hele spel eigenlijk nooit

Weer wat te spelen
'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_22364831
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 00:18 schreef qyn het volgende:

[..]

Vet! Ik heb de demo ooit gespeeld, maar het hele spel eigenlijk nooit

Weer wat te spelen
ik ben gewoon mijn originele cd kwijt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  Licht Ontvlambaar zondag 3 oktober 2004 @ 12:07:13 #114
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_22370788
Niet zo lang geleden The Longest Journey gespeeld. Het is een tijd geleden dat ik zo in een spel op kon gaan. Erg mooi en uitgebreid. Ook een spel met weinig irritante puzzels. Ik ben zeker benieuwd naar het vervolg.

Ik probeerde ook nog te beginnen aan de wat oudere adventures die ik nog niet gespeeld heb. De nieuwe adventures vind ik toch wat fijner spelen. Maar omdat er nogal weinig goeie daarvan te vinden zijn ben ik maar begonnen met Simon the Sorcerer.
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:01:10 #116
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_22370836
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:58 schreef VAK het volgende:

Simon the Sorcerer.
Geweldig Die humor in het spel is zo goed! Ik moet nog steeds eens m'n DOTT uitspelen
pi_22371233
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 00:13 schreef Tain het volgende:
Beneath a steel Sky is ook goed en sinds een tijdje helemaal gratis te downloaden
http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm/BASS-CD.zip?download
Die heb ik nog origineel voor de Amiga 500. Zwarte fluwelen doos met in zilver het logo erin. Compleet met de comic die het verhaal voor de intro verteld. erg cool.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 4 oktober 2004 @ 07:39:27 #118
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_22389391
Ik speel graag adventures, en ik probeer dan ook zo veel mogelijk adventurenieuwtjes op games.fok.nl te plaatsen. Een paar headlines van de afgelopen weken:

HHGTTG spel nieuw leven ingeblazen
Vervolg op adventure Tony Tough
Legacy: Dark Shadows vindt publisher
Nieuwe adventure Future Boy!
SCEJ kondigt twee spellen aan, vervolg op ICO?
Nieuwe screenshots Runaway 2
Screens en info Law & Order: Justice is Served
Zoethoudertjes voor fans van Atlantis Evolution
Leisure Suit Larry gold
Nieuwe screenshots Moment Of Silence
Wanted: The Westerner Gold
Peter Gabriel leent stem voor Myst IV Revelation
Paling & Ko-adventure gold
Crime Scene Investigation op Xbox
Nieuwe screenshots adventure Scratches
Derde Episode AGON beschikbaar
Add-On voor In Memoriam aangekondigd
Website voor Atlantis Evolution
Tekstloze game in ontwikkeling
Moment of silence vertraagd
Sam & Max team vormt nieuwe gamestudio
Tiende Interactive Fiction wedstrijd van start

Uiteraard ga ik het nieuws rond de Telltale Studios nauwlettend volgen. Er is al eerder een groepje Lucasarts medewerkers geweest dat een nieuwe studio opgericht heeft (Autumn Moon Entertainment). Zij werken aan A Vampyre Story dat eind 2005 uit moet komen.


Zelf kijk ik momenteel erg uit naar Sherlock Holmes: The Silver Earring, The Moment Of Silence, Wanted The Westerner en Legacy: Dark Shadows.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Licht Ontvlambaar maandag 4 oktober 2004 @ 12:26:32 #119
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_22449649
Simon the Sorcerer intussen uitgespeeld... Leuk, maar minder dan ik van zo'n klassieker had verwacht. Het was een beetje vervelend dat je op een gegeven moment zoveel sub-quests aan het vervullen bent dat je niet meer weet waar je nou uiteindelijk mee bezig bent en waar dat tot moet leiden. Ook is de vrijheid die je in het spel hebt (je kan vanaf het begin van het spel al zo ong. overal heen) misschien wel wat te veel van het goede. Wat je nodig hebt voor iets anders is vaak nogal onlogisch en je weet niet of je iets al hebt of niet.

Ook vervelend is dat je niet alle dialogen te horen krijgt in een spel. Je kan vaak een aantal vragen stellen of opmerkingen maken. Bij de meeste spellen kun je de meeste wel langsgaan totdat je in de volgende fase van het dialoog komt. De kunst is dan vaak ook om de meest 'foute' vragen te stellen zodat je alles te horen krijgt. Bij StS kun je er vaak maar één maken en dan mis je vaak een aantal leuke reacties of interessante info. Voor elke dialoog dus even opslaan om later de andere mogelijkheden uit te proberen.
pi_30799798
Leuk nieuws voor de Sam and Max liefhebbers

http://www.adventuregamers.com/newsitem.php?id=1061

Op het moment speel ik fahrenheit. Het is niet ouderwets point to click, maar het is wel een hele toffe adventure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')