abonnement Unibet Coolblue
pi_9068829
De laatste tijd is het me nogal opgevallen dat er veel dezelfde discussies zijn geweest als het om hiphop acts ging. Het leek me daarom wel handig om dit in een centraal topic te plaatsen. Hier kan iedereen dus z'n mening kwijt over z'n favoriete hiphop artiest. R&B mag van mij ook, alhoewel ik daar zelf niet van hou. Als je niet van hiphop houd, kom dan alsjeblieft de boel niet verzieken en ga dan ergens anders posten. En hiphopliefhebbers, laat ook de andere stijlen met rust

Recensies kun je hier kwijt Hip Hop Album Recensies

We kijken wel waar het schip strand, ik ben benieuwd

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9068884

Maar oke,
Jedi mind tricks>>Niet echt bekend hier in Nederland, maar rlxte hiphop met mooie achtergrondmuziek en scherpe lyrics

Tip 2 Down:
Jedi Mind Tricks-I against I

  woensdag 12 maart 2003 @ 17:57:08 #3
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9068906
nou ok kom maar op wat vinden jullie van 50 CENT ??
ik vind hem cool , heb veel nummers van hem , hoe hij andere dist zoals lil bow wow super !!! 50 CENT
raise up !!
pi_9068908
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:55 schreef Rulin het volgende:

Waarom
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9068920
Hmm, ik heb jaren hiphop geluisterd en gekocht, maar was het genre toen ineens zat.

Maar dan wil ik toch mijn favoriete artiesten van destijds even noemen hier:

Wu-Tang Clan (en veel soloprojecten van leden) tot aan die 2e soloplaat van Ghostface.

Black Star (plus solowerk van Mos Def en Talib Kweli)

Ice Cube (tot aan War & Peace, daar werd ie minder voor mij)

A Tribe Called Quest

Big Pun

Screwball

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9068939
Slum Village
Edan
Slick Rick
Kurupt
Jurrasic5
pi_9068941
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:57 schreef The-Chosen1 het volgende:
nou ok kom maar op wat vinden jullie van 50 CENT ??
ik vind hem cool , heb veel nummers van hem , hoe hij andere dist zoals lil bow wow super !!! 50 CENT
hij disst bow wow niet, maar hij ownt idd zwaar.
vooral Patiently Waiting met Eminem en het nummer Elementry.

The Beatnuts
Dj Babu
Beenie Seigel
Large Professor

en de fuckin rest !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 12-03-2003 18:01]

  woensdag 12 maart 2003 @ 17:59:59 #8
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9068950
owjah misschien wel handig Linkje voor het zoeken naar hiphop lyrics , is misschien ook beter om naar lyrics te linken , dan ze hier te gaan pasten

en ik moet zeggen dat ik het een goed id vind om de discussies een beetje te centraliseren omdat de meeste discussies een beetje op hetzelfde neer beginnen te komen

mijn Tip van de dag is : Saïan Supa Crew
franse rap , maar kwa beat opbouw zeer professioneel , en klinkt ook zeer lekker

pi_9068972
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

franse rap



ff checken

assasin is ook top, net als IAm
zie ook mijn French Hiphop topique

pi_9068988
Quannum/Solesides gedoe
Brand Nubian
Common
Black Star
De La Soul
A Tribe Called Quest
Def Jux dingetjes (El-P, Aesop Rock)

verder turntablism/triphop stuff wat je ook wel een beetje in het hiphop genre kan plaatsten (Mix Master Mike, Ninja Tune gedoe)

overigens maar een kleine selectie, luister nog veel meer maar dit schiet me zo even te binnen.

  woensdag 12 maart 2003 @ 18:02:17 #11
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9068995
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:59 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

hij disst bow wow niet, maar hij ownt idd zwaar.
vooral Patiently Waiting met Eminem en Elementry.


niet?? luister het nummer wanksta daarin zegt hij : we ridin'round with guns the zise of lil bow wow
raise up !!
pi_9069003
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:57 schreef The-Chosen1 het volgende:
nou ok kom maar op wat vinden jullie van 50 CENT ??
ik vind hem cool , heb veel nummers van hem , hoe hij andere dist zoals lil bow wow super !!! 50 CENT
Ik vind 50 Cent zelf maar nix, maar op verzoek van Seborik kan je er hier verder over gaan Rapper 50 cent breekt alle records

Dat topic kan ook gesloten worden als iedereen er hier over door wil gaan, maar dat moeten jullie maar overleggen met de mods

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9069007
Frans hiphop tipje!
Shakkazombie - I Got Styles (No Doubt)
Guru ft. MC Solaar - Le Bien, Le Mal

[Dit bericht is gewijzigd door DeF2K op 12-03-2003 18:03]

pi_9069018
Oh trouwens
The Beatnuts & DJ Babu - Duck Season = zeer goed.
pi_9069026
Begin jaren 90 was de tijd dat ik echt geinteresseerd was in hiphop, vooral die Native Tongue-dingen en hiphop met jazz- en funksamples zoals Tribe Called Quest, Black Sheep, Digable Planets, Main Source, Pete Rock & CL Smooth, Gang Starr (nog steeds wel okee), Dr. Octagon / Kool Keith etc.

Daarna was het vooral gangster-gelul wat de klok sloeg, wat mijn interesse in het genre dramatisch deed afnemen (hoewel ik oude Snoop of Dr. Dre ook wel grappig vind). Tegenwoordig koop ik zelden meer nieuwe hiphop, Jurassic 5, Blackalicious, Arsonists, People Under The Stairs, dat vind ik allemaal wel vet van de wat modernere artiesten, maar juist omdat ze weer teruggrijpen op oudere stijlen. Ik luister eigenlijk toch al meer naar hiphop vanwege de producties ipv de rappers, en die lelijke computerbeats die tegenwoordig zo hip zijn spreken mij over het algemeen niet echt aan.

'Maar goed, ik hou me altijd aanbevolen voor tips.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9069043
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:03 schreef Salvad0R het volgende:
Oh trouwens
The Beatnuts & DJ Babu - Duck Season = zeer goed.
Da's idd een heerlijk nummer, alleen die beat komt me zo bekend voor, welk nummer was dat...?
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9069062
quote:
Da's idd een heerlijk nummer, alleen die beat komt me zo bekend voor, welk nummer was dat...?
Geen idee..
iig is het een super nummer... als je van hiphop houdt
pi_9069067
Zander: heb je wel eens naar Quannum/Sole Sides geluisterd?
En de nieuwe Antipop (vs Matthew Shipp) is ook wel iets voor jou. Vernieuwende jazz/hiphop combo.

edit: oh, kzie Blackalicious er iig al bij staan .

[Dit bericht is gewijzigd door DeF2K op 12-03-2003 18:06]

  woensdag 12 maart 2003 @ 18:06:51 #19
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9069078
ik zie allemaal leuke namen voorbij komen maar ik mis de naam van
Biggie Smalls , hij heeft zeker veel voor rap betekend en het record label BadBoy ( nu van puffy geloof ik ) bekend gemaakt , en er zijn veel goede namen uit voor gekomen : mobb deep , lil kim , ook jay -z etc.
raise up !!
pi_9069079
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:03 schreef Zander het volgende:
Begin jaren 90 was de tijd dat ik echt geinteresseerd was in hiphop, vooral die Native Tongue-dingen en hiphop met jazz- en funksamples zoals Tribe Called Quest, Black Sheep, Digable Planets, Main Source, Pete Rock & CL Smooth, Gang Starr (nog steeds wel okee), Dr. Octagon / Kool Keith etc.

Daarna was het vooral gangster-gelul wat de klok sloeg, wat mijn interesse in het genre dramatisch deed afnemen (hoewel ik oude Snoop of Dr. Dre ook wel grappig vind). Tegenwoordig koop ik zelden meer nieuwe hiphop, Jurassic 5, Blackalicious, Arsonists, People Under The Stairs, dat vind ik allemaal wel vet van de wat modernere artiesten, maar juist omdat ze weer teruggrijpen op oudere stijlen. Ik luister eigenlijk toch al meer naar hiphop vanwege de producties ipv de rappers, en die lelijke computerbeats die tegenwoordig zo hip zijn spreken mij over het algemeen niet echt aan.

'Maar goed, ik hou me altijd aanbevolen voor tips.


Ik zit dus met hetzelfde probleem. Tribe en De La vind ik nog steeds het einde, maar er ik hou zelf erg veel van jazzy beats. 1st Class van Large Professor vond ik van de nieuwere cd's wel erg aardig, vooral het nummer met Q-Tip, The Sun
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9069095
Al deze genoemde muziekjes... hoor ik praktisch elke dag... via livestream van winamp... http://www.smoothbeats.com erg rilekst... bevorderd de werksfeer nogal
  woensdag 12 maart 2003 @ 18:08:20 #22
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9069099
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:57 schreef The-Chosen1 het volgende:
hoe hij andere dist zoals lil bow wow super !!! 50 CENT
sorry hoor , maar ik vind het een beetje laf om een kabouter van 13 te dissen en ik heb het uberhaupt niet echt op disses , dat moeten ze maar eens uit 'battelen' op een podium
pi_9069107
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:06 schreef The-Chosen1 het volgende:
ik zie allemaal leuke namen voorbij komen maar ik mis de naam van
Biggie Smalls , hij heeft zeker veel voor rap betekend en het record label BadBoy ( nu van puffy geloof ik ) bekend gemaakt , en er zijn veel goede namen uit voor gekomen : mobb deep , lil kim , ook jay -z etc.
och, Biggie heeft natuurlijk wel wat goeie shit op z'n naam staan. maar dat hele Bad Boy label is nu 1 en al bagger IMO.
pi_9069112
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:06 schreef The-Chosen1 het volgende:
ik zie allemaal leuke namen voorbij komen maar ik mis de naam van
Biggie Smalls , hij heeft zeker veel voor rap betekend en het record label BadBoy ( nu van puffy geloof ik ) bekend gemaakt , en er zijn veel goede namen uit voor gekomen : mobb deep , lil kim , ook jay -z etc.
Ready To Die vond ik een dope album, maar Life After Death (op een paar nummers na) vond ik wel erg gelikt. Persoonlijk hou ik niet zoveel van Bad Boy records, maar als jij kan uitleggen waarom je dat label zo goed vind, ga je gang en begin een leuke discussie
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 12 maart 2003 @ 18:09:13 #25
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9069117
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Tribe en De La vind ik nog steeds het einde, maar er ik hou zelf erg veel van jazzy beats. 1st Class van Large Professor vond ik van de nieuwere cd's wel erg aardig, vooral het nummer met Q-Tip, The Sun


ff vraagje daar over q-tip komt toch uit Tribe ?? (atcq)
raise up !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')