abonnement Unibet Coolblue
pi_9058065
Ja, dus. Hoe doen jullie dat nou? Doen jullie het uberhaupt? En op wat voor manier?

Een groot probleem is altijd het naar binnen krijgen van je toestel. Zeker bij grote concerten (Ahoy, Arena, etc) wordt er toch wel grondig gecontroleerd. Klein toestel meenemen dus, wat de kans op de goede foto's drastisch verkleint. Echter, er zijn ook zalen en artiesten die er allemaal niet zo'n probleem mee hebben, vaak de wat kleinere zalen en de wat minder bekende artiesten.

En wat voor materiaal gebruik je? Natuurlijk een hele hoge ASA-waarde qua film, richting de 1600? Flitsen is vaak in kleine zalen taboe, en ook nog eens behoorlijk irritant.

pi_9058231
bij concerten en grote feesten zijn wegwerp camera s niet verboden, dus dan hoef je niks te verstoppen.
pi_9058233
In theaters wordt inderdaad vaak ISO 1600 of zelfs ISO 3200 films gebruikt, zodat je niet hoeft te flitsen.
Een ministatiefje is in zo'n geval ook wel handig.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9058291
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:26 schreef genman het volgende:
bij concerten en grote feesten zijn wegwerp camera s niet verboden, dus dan hoef je niks te verstoppen.
Mja, maar flitsen is dus gewoon godsgruwelijk irritant in een zaaltje, dus zul je echt naar de 1600 of 3200 moeten, dat redt je niet met een wegwerp.

Maar het viel me wel op dat ze bij de Ahoy iets specifiek tegen digicams hebben: alle gewone cameraatjes mochten door, maar digicams, hoe klein ook, werden in beslag genomen.

pi_9058299
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:26 schreef Lucille het volgende:

Een ministatiefje is in zo'n geval ook wel handig.


Of een hele vaste hand! .
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:31:04 #6
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058331
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:19 schreef Luigi het volgende:
Ja, dus. Hoe doen jullie dat nou? Doen jullie het uberhaupt? En op wat voor manier?

Een groot probleem is altijd het naar binnen krijgen van je toestel. Zeker bij grote concerten (Ahoy, Arena, etc) wordt er toch wel grondig gecontroleerd. Klein toestel meenemen dus, wat de kans op de goede foto's drastisch verkleint. Echter, er zijn ook zalen en artiesten die er allemaal niet zo'n probleem mee hebben, vaak de wat kleinere zalen en de wat minder bekende artiesten.

En wat voor materiaal gebruik je? Natuurlijk een hele hoge ASA-waarde qua film, richting de 1600? Flitsen is vaak in kleine zalen taboe, en ook nog eens behoorlijk irritant.


Het handigst zijn een lichtgevoelige camera, lichtgevoelige lenzen en idd snelle film. Film kan op een beetje spiegelreflex enkele stops "gepushed" worden: zo kun je 400 asa 2 stops pushen tot 1600 (voor dezelfde prijs heb je dus een snelle film). Wel even doorgeven dat de film gepushed is, VOOR het ontwikkelen!

Flitsen (tenzij als invulflits) wil je niet eens, het hele effect van de lichtshow is dan niet terug te vinden in de foto's.

Wat je natuurlijk ook kan doen, is naar een buitenlucht show/festival gaan waar foto's gemaakt kunnen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 12-03-2003 11:34]

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_9058355
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:29 schreef Luigi het volgende:

Maar het viel me wel op dat ze bij de Ahoy iets specifiek tegen digicams hebben: alle gewone cameraatjes mochten door, maar digicams, hoe klein ook, werden in beslag genomen.


Waarschijnlijk omdat die foto's veel makkelijker op het internet zijn te zetten!!?? Rare redenatie, want dat kan met wegwerpcamera's ook, alleen duur het een dagje langer....
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:35:11 #8
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058411
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_9058435
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:31 schreef IllOgical het volgende:

zo kun je 400 asa 2 stops pushen tot 1600


En 1600 naar 3200 pushen op een camera die maar tot 1600 gaat? Is dat aan te raden?
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:44:44 #10
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058652
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

En 1600 naar 3200 pushen op een camera die maar tot 1600 gaat? Is dat aan te raden?


Hoe wil je dat doen? Als de camera zelf detecteert dat het om 1600 gaat, en hij kan niet verder...

De enige methode die IllOgical kan verzinnen is dat je de ISO coding van de film aanpast... voor meer info: http://www.bythom.com/dxcodes.htm.

Pas daarna wel je EV aan om die ene stop te compenseren, anders wordt de film verkeerd belicht als je automatische instellingen gebruikt... Dit zou je kunnen overslaan, bedenkt IllOgical nu, aangezien 35 mm film genoeg "ruimte" heeft voor die ene stop. Dit is natuurlijk afhankelijk van het merk en de film. Dia's zijn wat dat betreft kritischer.

Probeer het eens uit -voordat je een concert doet- en deel je ervaring.

//Edit:

D'oh! Het kan altijd makkelijker: Je kunt die ene stop wel halen door EV op -1 te zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 12-03-2003 11:54]

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_9058699
Owja, duh. Silly me.
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:48:46 #12
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058772
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:29 schreef Luigi het volgende:

[..]

Of een hele vaste hand! .


Monopod! Een dure wandelstok waarop de camera vastgezet kan worden. De eerste die google tegenkwam: http://audiovideoone.com/store/p002362.htm.

Ook handig om een weg door de menigte te banen

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_9059073
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:48 schreef IllOgical het volgende:

Monopod!


Nouja, een concert is voor mij gewoon ontspanning, dus ik wou het niet te gek maken. Als ik naast die ontspanning ook nog eens een paar leuke foto's kan schieten als blijvende herinnering, is dat mooi meegenomen. Lukt het niet, is dat pech. Ik gok gewoon op een hele goeie, snelle film, en dat moet het dan maar zijn. En volgens mij zijn de lenzen die ik heb ook behoorlijk lichtgevoelig, maar de precieze getallen moet ik ff controleren.

En ik heb ook niet de illusie dat ik kan gaan schieten in een Ahoy of Arena, dat lukt je gewoon weg niet op een redelijke manier. Maar ik clubs en zaaltjes zie ik dat er vaak leuke dingen te doen zijn.

pi_9059796
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:29 schreef Luigi het volgende:
Maar het viel me wel op dat ze bij de Ahoy iets specifiek tegen digicams hebben: alle gewone cameraatjes mochten door, maar digicams, hoe klein ook, werden in beslag genomen.
In beslag genomen?!?!? WTF?!? Ik ga niet zo vaak naar concerten en ik hoor dit nu voor het eerst. Om de dooie dood niet dat ik mijn digicam afgeef aan zo'n deur-gorilla met een IQ wat even hoog is als zijn schoenmaat. Wat gebeurt er met je camera? Wordt hij in een kluisje bewaard? Krijg je hem überhaupt wel terug?
pi_9060829
Een maat van mij had naar Roger Waters in Ahoy zijn G1 meegenomen. Eerst mocht -ie doorlopen, maar toen ze het schermpje achterop zagen, moest -ie 'm inleveren 'omdat het een digicam was'.

Tsja, wat doe je? Niet naar het concert? Weigeren? Uiteindelijk camera ingevelerd, en je krijgt 'm, eerlijk is eerlijk, heel netjes terug na afloop. Werd, voor zover ik gezien had, in een afgesloten ruimte bewaard enzo.

Maar lekker is anders.

  woensdag 12 maart 2003 @ 13:22:13 #16
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_9061060
Als je dan toch iets wil schieten: Mundial (Tilburg) of Folkwoods (Eindhoven) doen absoluut niet moeilijk.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_9061378
Wat is de gedachte hierachter? Ik zie ten eerste het verschil niet tussen het meenemen van een digicam en een conventionele camera. OK, foto's uit een digicam staan sneller en makkelijker op het internet. Dus ze zijn bang voor gratis publiciteit?

Ik snap er niks van, voor mij wel weer een reden extra om niet naar een (toch al veel te duur) concert te gaan.

pi_9061902
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:34 schreef JeroenH het volgende:

Wat is de gedachte hierachter?


Wist ik het maar!
pi_9062668
ik ben pas naar nighttown gegeaan, solomon burke gezien en een aantal foto's gemaakt, flitsen mocht, dus ik heb ilford fp4 125 asa kunnen gebruiken
pi_9062689
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:21 schreef bolus het volgende:
ik ben pas naar nighttown gegeaan, solomon burke gezien en een aantal foto's gemaakt, flitsen mocht, dus ik heb ilford fp4 125 asa kunnen gebruiken
Hoe wist je dat dat mocht? Bespreek je dat vantevoren? Vraag je het ter plekke?
pi_9062917
Huppaaa fototoestel obder je trui (Bij zo'n onschuldig meisje als ik controleren ze toch niet zo streng ) En vooral hoog springen Anders krijg je alleen maar een hele zee handen en hoofden
pi_9063834
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hoe wist je dat dat mocht? Bespreek je dat vantevoren? Vraag je het ter plekke?


haha nee het stomme was dta ik er nietr eens over nagedacht had, kennelijk mag het gewoon in nighttown
  woensdag 12 maart 2003 @ 15:06:14 #23
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_9064059
Voor concert en clubfotografie grebruik ik 1600 asa rolletjes die ik ook nog eens opwaardeer [belichten als ware het een 3200 rolletje, en ook zo laten onwikkelen] Dat gaat net zonder flits, maar wel vaak lange sluitertijd en zeer groot diafragma. Meestal mislukt de helft van de foto's.

Ik gebruik een ministatiefje, zet vaak statiefje op mijn schouder [geeft iets meer stabiliteit dan vanuit de losse pols fotograferen]

Hier voorbeeldjes

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_9070037
Meestal bij concerten geen probleem om camera mee te nemen, okay ahoy, hmh lukt geloof ik niet, maar 013 en kleinere zaaltjes heb ik meestal geen enkel probleem. Nikon F80 mee naar binnen, gewoon met standaard lenzen 400 asa evt forceren tot 800 (geen geld voor 1600 asa). diafragma zo groot mogelijk en sluitertijden op 1/45 en altijd zonder flits. Okay niet allemaal even scherp maar meestal toch best behoorlijke foto's. Van de week met een mijn nieuwe 1.8 50mm lens foto's gemaakt maar daar nog geen resultaten van.
Hier 2 van mijn foto's gemaakt bij arid in W2 den bosch.

pi_9071234
Ook een erg leuk klein en handig statiefje:
http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/touw.html

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
pi_9071982
deze foto's heb ik 2 jaar geleden op de Krezip-fanclubdag gemaakt van de band Lisk:
(allen gemaakt met een Sony DSC-S50)





pi_9083925
Zover ik weet doen ze alleen moeilijk bij camera's waarvan de lens verder dan 75mm gaat. Maar dit zal wel per concert verschillen en misschien wel in overleg met de artiest / manager zijn

Dit was bij het concert van Marco Borsato in de kuip het geval. Mijn baas mocht een demo model van de dimage F100 meenemen en mocht gewoon doorlopen omdat ie maar tot 22 (ofzo) ging. Wisten zij veel dat bij digitaal de verhouding anders ligt.

pi_9093414
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 10:40 schreef Nantasquad het volgende:
en mocht gewoon doorlopen omdat ie maar tot 22 (ofzo) ging. Wisten zij veel dat bij digitaal de verhouding anders ligt.
Hahaha, mooi verhaal wat mijn beeld van de deur-gorilla weer bevestigd

Offtopic:
Op een zelfde wijze moest ik ze bij een fotoclub duidelijk maken dat ik met mijn 7-21mm objectief toch echt ook andere foto's dan alleen groothoek kon maken Het duurde even voordat ze het begonnen te snappen.

pi_9096420
Sony DSC-P9, 4 MegaPixels

Tja gewoon geklikt en een werd een coole foto

  vrijdag 14 maart 2003 @ 09:41:34 #30
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_9110700
Bij concerten van bv Live hangt er vaak een bordje aan het gebouw, dat je niet mag FLITSEN, dus je mocht wel je camera mee naar binnen, alleen niet flitsen.

Bij De Dijk kun je je camera ook gewoon naar binnen krijgen(met handflitser), maar als je het van tevoren netjes vraagt bij hun management heb je veel meer kans. Daar doen ze niet heel erg moeilijk over. Dus ik denk dat het van de artiest(en) afhangt die je wilt fotograferen.

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 14 maart 2003 @ 09:43:12 #31
17075 extreme
-wannahave-
pi_9110737
Gisteren in de Tagrijn foto's gemaakt van Mark Foggo voor de Pogo, 1600ASA filmpje, paar met flits, de meeste zonder, ik heb ze maandag, als ze een beetje gelukt zijn post ik ze hier
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_9168568
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 09:43 schreef extreme het volgende:
Gisteren in de Tagrijn foto's gemaakt van Mark Foggo voor de Pogo, 1600ASA filmpje, paar met flits, de meeste zonder, ik heb ze maandag, als ze een beetje gelukt zijn post ik ze hier
Mark Foggo in de Tagrijn? Heb ik ze nu alweer gemist??? Tis ook altijd hetzelfde!

Van de week had ik een jong meisje in de zaak die vroeg om een rolletje 'voor binnen' Ik gaf haar een normaal filmpje, totdat duidelijk was dat binnen de Heineken music hall betekende.
Heb het meisje maar ingelicht dat dat met haar compact-camera niet zo'n succes ging worden, en daarom misschien beter een mooie foto/kaart kon kopen dan 36 zwarte vlek fotos terug te krijgen.

Vond het zo sneu

Overigens stond er in dit topic dat er films werden gepushed van 800> 1600. Let er op dat dit soms geen effect heeft, als ik me niet vergis de Fuji. Je kan dan beter je rolletje 800 belichten dan laten mislukken op gepushed 1600.

  maandag 17 maart 2003 @ 01:13:07 #33
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_9170036
Deze foto is genomen op North Sea Jazz 2002. Van Archie Chap.
Nikon FM2, 3200 asa, sluitertijd 1/15, diafragma weet ik niet meer...

Dit is een gescande versie. Hoop dat de kwaliteit niet teveel tegenvalt...

Sin Fronteras!
pi_9170159
Ik knip gewoon een eind weg op concerten . Maar aangezien ik nogal aan m'n Dimage gehecht ben neem ik die eigenlijk zelden mee. Meestal m'n simpele Samsung Digimax 800

Bij Rhapsody in Atwerpen had ik m'n Dimage meegenomen, die ik toen net gekocht had. Flink lopen spelen met de gevoeligheid, diafragma en sluitertijden. De meeste foto's waren niet om aan te zien, maar er zaten wel een paar aardige tussen:

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2003 @ 01:34:37 #35
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_9170320
he Gurgeh, die middelste Rhapsody foto lijkt wel veel op een van mij:

fullsize is ie mooier. En rook is funest voor je fotos

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_9171177
quote:
Op maandag 17 maart 2003 01:34 schreef Tokus het volgende:
he Gurgeh, die middelste Rhapsody foto lijkt wel veel op een van mij:
Die van jou is alleen wel wat scherper. Oefening baart kunst .
quote:
fullsize is ie mooier. En rook is funest voor je fotos
Met een beetje rook (of stof) krijg je vaak wel de bundels van de lampen veel beter te zien. Met veel rook en licht krijg je het effect zoals op m'n laatste foto te zien is, maar dat vond ik juist wel mooi uitpakken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_9172981
Voor het geval je behoefte hebt aan inspiratie: kijk ook is op de website van Daan van Eijndhoven (www.digidaan.nl), die kan er wat van! Bijvoorbeeld:

Verder is Tina McCleland er erg goed in, zie: http://www.photo2000.co.uk/

Die griet is trouwens absurd stoer, die maakt self-portraits waar je 's nachts wakker van ligt!!! Zie: http://gbeirne.brinkster.net/tmcc/home.htm

  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2003 @ 01:09:40 #38
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_9195556
quote:
Op maandag 17 maart 2003 03:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Met een beetje rook (of stof) krijg je vaak wel de bundels van de lampen veel beter te zien. Met veel rook en licht krijg je het effect zoals op m'n laatste foto te zien is, maar dat vond ik juist wel mooi uitpakken.


klopt. Maar vaak is er teveel rook waardoor je 1 grote vlek ziet omdat het teveel licht weerkaatst en je de artiest niet ziet


vanavond genomen:

Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 18 maart 2003 @ 09:07:23 #39
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9197684
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:02 schreef mbvt het volgende:
Voor het geval je behoefte hebt aan inspiratie: kijk ook is op de website van Daan van Eijndhoven (www.digidaan.nl), die kan er wat van! Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Digidaan is sowieso al mijn held om zijn Channel Mixtures voor photoshop. Met zijn spullen krijg je ECHTE zwartwitfoto's uit digitale kleurenfoto's die veel mooier zijn dan Convert->Grayscale.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_9198345
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:07 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Digidaan is sowieso al mijn held om zijn Channel Mixtures voor photoshop. Met zijn spullen krijg je ECHTE zwartwitfoto's uit digitale kleurenfoto's die veel mooier zijn dan Convert->Grayscale.


Idd! Nu kan iedereen natuurlijk de channel-mixer bedienen, maar hij heeft wel een paar hele goeie presets neergezet, vooral de OF! Verder is zijn DDDD erg grappig (iedere dag een verse foto om het inspiratie-niveau hoog te houden )
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:14:30 #41
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_9270774
Een vriendin van me heeft deze foto van Jacqueline Govaert genomen tijdens de opnames van PURE van The Box:

Rolletje was 800 ISO, vandaar de ietwat korrelige foto. Achteraf bleek 400 voldoende.

Ikzelf heb met mijn Fuji 2 Mpixel camera de volgende foto's gemaakt van Nickelback in de Heineken Music Hall:

pi_9358294
Ik vind het heel moeilijk om aan te geven hoe / wat ik doe. Het ligt er namelijk aan, het hangt bijvoorbeeld van de soort muziek af, van hoe de band live overkomt, de sfeer die je neer wil zetten... Daarop baseer ik of het kleur of zwart-wit wordt, en of het een snelle film of juist een trage wordt... Flitsen kan soms, ligt een beetje aan het concert. Bovendien levert het lang niet altijd mooie foto's op. Het risico is namelijk dat de sfeer en de energie "bevroren" wordt, waardoor het totaal niets meer uitstraalt... Ik heb even gezocht tussen foto's van mij die op internet staan (over het algemeen wat oudere foto's), om wat verschillen te laten zien van wat ik doe (niet de meest mooie foto's, maar ik kan geen nieuwe foto's uploaden):


Norma-Jean in de Kei in Ede. Een klein zaaltje, een band die letterlijk rondvloog, een en al energie. Een 400 asa-film, een lange sluitertijd en een flits op het tweede gordijn leverde dit resultaat op...


Cave-In in 013 in Tilburg. Hele sfeervolle muziek, vrij ingetogen presentatie van de band, en goed licht in de zaal. Een lichte invulflits met een sluitertijd van 1/10 sec, om toch een scherp beeld te krijgen, maar niet het zaallicht weg te halen.


Antcow in de escape, veenendaal. zwart-wit zodat het beeld wat harder staat, om de aandacht puur op beide zangers te kunnen trekken, alleen het zaallicht gebruikt. 400 asa film gepusht naar 800.

de compositie is niet overal geweldig op deze foto's (eerder zelfs erg matig), maar qua effecten geeft het wel wat weer...

  maandag 31 maart 2003 @ 16:54:24 #43
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9486885
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:14 schreef TripleM het volgende:
Ikzelf heb met mijn Fuji 2 Mpixel camera de volgende foto's gemaakt van Nickelback in de Heineken Music Hall
oe die eerste is echt cool. maar mag ik vragen hoe je in godsnaam zo'n apparaat meekrijgt in de HMH ?
pi_9505280
Kunnen ze het verschil tussen een digitale foto camera en een video camera misschien niet zien?? Bij de laatste kun je natuurlijk een geluidstape maken en daar weer een bootleg van maken. Ik weet het het is ver gezocht. Maar ik heb in het verleden mensen toch echt geluidsopnamen zien maken bij concerten. Tivoli het balkon is daar geschikt voor......
pi_9647484
Saybia in Vera (16 oktober 2002)
Canon EOS 300, 28-90mm lens, 800 asa-film

Saybia in Paradiso (17 februari 2003)
Canon EOS 300, 28-90mm lens, 800 asa-film

Voorprogramma Saybia, Orange Black (17 februari 2003)
Canon EOS 300, 28-90mm lens, 800 asa-film

Ik doe in principe gewoon maar wat aanklooien.. aangezien ik pas twee keer foto's bij zoiets heb gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door mrmiddel op 07-04-2003 23:13]

  vrijdag 25 april 2003 @ 19:26:28 #46
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_10014101
Kleine bands en kleine zaaltjes hebben er haast nooit problemen mee als je foto's maakt. Als ik het niet vertrouw dan vraag ik het meestal even.

Mijn camera is een Olympus C2040z, en dit zijn een paar van de betere foto's die ik heb gemaakt:


SoundSurfer op Bevreidingsfestival Zwolle, 1/80 uit de hand, deels daglicht, deels podiumverlichting. . Ik ben later nog via via door de band benaderd, en ze hebben mijn pics op hun site gezet


The Blamed (USA) op het Peacedog Festival (Ede). 1/15 uit de hand, podiumverlichting.


Maria Solheim (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/30s, eenbeenstatief, podiumverlichting


Helldorado (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/100s, eenbeenstatief, podiumverlichging


Selfmindead (SE/NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/80s, uit de hand, podiumverlichting


Ganglion (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/30s, uit de hand, podiumverlichting


Silence The Foe (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/15 seconde, eenbeenstatief, podiumverlichting


The Hearts Naive (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/200s uit de hand, daglicht/podiumverlichting


Moonlake (B) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/80s, eenbeenstatief (waarschijnlijk), podiumverlichting


Morphia (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/50 seconde uit de hand, podiumverlichting


Rivellino (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/800s f/4.5 @ISO100 (!) uit de hand, daglicht.


Kryptonite Garden (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/30s uit de hand, podiumverlichting.


The Influence (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/160s uit de hand, daglicht.


Seismic Insomnia (NL/D) in Stairway To Heaven (Utrecht). 1/60s uit de hand, podiumverlichting.


Seismic Insomnia (NL/D) in Stairway To Heaven (Utrecht). 1/4s, camera rustte op knie, podiumverlichting.

  vrijdag 25 april 2003 @ 19:30:12 #47
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_10014167
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:06 schreef mrmiddel het volgende:
Saybia in Vera (16 oktober 2002)
Canon EOS 300, 28-90mm lens, 800 asa-film
[afbeelding]
[afbeelding]

Saybia in Paradiso (17 februari 2003)
Canon EOS 300, 28-90mm lens, 800 asa-film
[afbeelding]
[afbeelding]

Voorprogramma Saybia, Orange Black (17 februari 2003)
Canon EOS 300, 28-90mm lens, 800 asa-film
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik doe in principe gewoon maar wat aanklooien.. aangezien ik pas twee keer foto's bij zoiets heb gemaakt.


Ziet er goed uit! Welke film gebruik je? Ik heb zelf een tijd lang Kodak Supra 800 gebruikt, maar die geeft wat kleurzweem. Fuji NPH400 bevalt me beter, maar de ISO800 variant is zo moeilijk te krijgen
pi_10020691
Ik neem altijd een wegwerp mee, maar in Paradiso en Melkweg doen ze niet altijd heel moeilijk over een digitale camera hier en daar. Met een wegwerp cameraatje heb ik toch al aardige foto's gemaakt. Je moet wel zorgen dat je behoorlijk in de buurt van het podium kan komen. Anders heeft het niet zoveel zin.

Even een perskaart in elkaar zetten is misschien ook een idee...

Er zitten tussen de bovenstaande foto's trouwens een paar erg mooie.

Take no prisoners... take no shit!
pi_10024199
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 19:30 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Welke film gebruik je? Ik heb zelf een tijd lang Kodak Supra 800 gebruikt, maar die geeft wat kleurzweem. Fuji NPH400 bevalt me beter, maar de ISO800 variant is zo moeilijk te krijgen


Dankjewel. Heb voor die foto's Fuji NPZ 800 gebruikt.
pi_10166618
op Artquake 2002

ik hoop maar die het pakt, want pbase wil nog wel eens gemeen
doen...

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 mei 2003 @ 15:34:44 #51
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_10667747
Gisteren op Borstrock nog wat fotos gemaakt van o.a. Autumn, Dreadlock Pussy, Bad Candy en Paul Di'Anno:

Autumn:

Dreadlock Pussy:

Bad Candy:

Paul Di'Anno:

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_10669961
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 12:27 schreef JeroenH het volgende:

[..]

In beslag genomen?!?!? WTF?!? Ik ga niet zo vaak naar concerten en ik hoor dit nu voor het eerst. Om de dooie dood niet dat ik mijn digicam afgeef aan zo'n deur-gorilla met een IQ wat even hoog is als zijn schoenmaat. Wat gebeurt er met je camera? Wordt hij in een kluisje bewaard? Krijg je hem überhaupt wel terug?


Bij Ahoy' word je fototoestel in een box gedaan, met een slot erop. Je krijgt een nummertje, en dan kun je hem na de voorstelling weer terug krijgen. Gebeurt niets mee
pi_10682560
Concert fotografie is waar ik mee begonnen ben. dat is eigelijk hoe ik into fotografie ben geraakt. op mn website staan bij photography>bands een hoop band fotos dus neem eens een kijkje. en ja ik hou nogal van lange sluitertijden hehe
  maandag 26 mei 2003 @ 11:42:35 #54
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_10682699
quote:
Op maandag 17 maart 2003 01:13 schreef Milanees het volgende:
Deze foto is genomen op North Sea Jazz 2002. Van Archie Chap.
Nikon FM2, 3200 asa, sluitertijd 1/15, diafragma weet ik niet meer...

[afbeelding]

Dit is een gescande versie. Hoop dat de kwaliteit niet teveel tegenvalt...


Zwart-wit foto's zijn gaaf bij jazz artiesten. Roept een mooie sfeer op.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 26 mei 2003 @ 11:43:35 #55
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_10682723
Volgens mij is concerten fotograferen met een digitaaltje een peuleschil, mikken en klikken?

Met een 35mm SLR zou ik gaan voor een 35, 50 of 85mm objectief met f1.4 en Fuji Superia 800 (of Press = goedkoper en zelfde). Dan haal je 1/60 bij f2.8 en 1/250 bij f1.4 (afhankelijk van het licht).

Veel van de foto's die ik in deze thread zie, zien er erg goed uit! Petje af.

BTW, dat lange sluitertijden-gebeuren met invulflits enzo... digitale camera of monopod, hoe krijg je ze scherp?

pi_10683515
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:43 schreef Rodelion het volgende:
Volgens mij is concerten fotograferen met een digitaaltje een peuleschil, mikken en klikken?

Met een 35mm SLR zou ik gaan voor een 35, 50 of 85mm objectief met f1.4 en Fuji Superia 800 (of Press = goedkoper en zelfde). Dan haal je 1/60 bij f2.8 en 1/250 bij f1.4 (afhankelijk van het licht).

Veel van de foto's die ik in deze thread zie, zien er erg goed uit! Petje af.

BTW, dat lange sluitertijden-gebeuren met invulflits enzo... digitale camera of monopod, hoe krijg je ze scherp?


hetgene wat je inflits is altijd scherp. als je daarna dus een enorme zwieper aan je cam geeft blijft dat eerste beeld toch nog steeds scherp. dat is hoe je bijv in een donkere ruimte al die lichtlijntjes krijgt :y
pi_10683598

  maandag 26 mei 2003 @ 12:20:14 #58
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_10683655
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:13 schreef travisyouth het volgende:

[..]

hetgene wat je inflits is altijd scherp. als je daarna dus een enorme zwieper aan je cam geeft blijft dat eerste beeld toch nog steeds scherp. dat is hoe je bijv in een donkere ruimte al die lichtlijntjes krijgt :y


Bij inflitsen denk ikzelf meestal aan 1,5 stop onderbelichten (dat doe ik buiten), maar wat hier wordt bedoeld is dan zeker een halve tot een hele stop onderbelichten (en niet meer dan dat)? Want anders zie je slechts een scherpe schim met daar door heen een wilde kleurenbende =)

edit: Oh, en trouwens, zoals bijvoorbeeld bij de foto's hierboven... als je die TTL flitst, dan staat anderhalf stop onderbelichten gelijk aan een correcte belichting, doordat het licht-reflecterend vlak zo klein is... Maar bij de foto's van Tokus zou dat niet opgaan, omdat het vlak daar wel de helft van het beeld inneemt. Welke van de twee varianten bedoel je? Werkelijk inflitsen, of slechts compenseren? (nieuwsgierig).

pi_10684166
als ik eerlijk ben weet ik niet waar je het over hebt hahah!!
ik gebruik zelf de bulp wel eens op shows, dus handmatig de sluiter hanteren. nu moet je hem geen 5 seconden open houden want dan krijg je idd 1 grote waas. meestal heb ik hem op een 1/2 sec. of 1 hele.

edit: tokus gebruikt een korte sluitertijd. ik denk 1/15 1/30 of 1/60

  maandag 26 mei 2003 @ 17:00:04 #60
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_10690472
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:44 schreef travisyouth het volgende:
als ik eerlijk ben weet ik niet waar je het over hebt hahah!!
ik gebruik zelf de bulp wel eens op shows, dus handmatig de sluiter hanteren. nu moet je hem geen 5 seconden open houden want dan krijg je idd 1 grote waas. meestal heb ik hem op een 1/2 sec. of 1 hele.

edit: tokus gebruikt een korte sluitertijd. ik denk 1/15 1/30 of 1/60


Maakt niet uit

Bij 1/2 neem je inderdaad veel sfeer in de achtergrond mee, en als je dan ruim inflitst blijft de voorgrond idd scherp. (zoals in jouw foto's hierboven)

pi_10703149
Toch nog maar eens reageren, het is niet een echt concert, maar wel gaaf, Antwerp is Burning, met een hele rits beroemde DJ's, wat vinden jullie van deze foto:

pi_10705180
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 09:09 schreef bweijer het volgende:
Toch nog maar eens reageren, het is niet een echt concert, maar wel gaaf, Antwerp is Burning, met een hele rits beroemde DJ's, wat vinden jullie van deze foto:

[afbeelding]


Deze foto is echt heel gaaf zeg!!
Je stond precies op de goede plek. Die stralen komen recht op je af, heel mooi hoor!
pi_10707264
vind alleen de paars/blauwe kleuren niet mooi..
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:35:35 #64
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_10707295
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:33 schreef travisyouth het volgende:
vind alleen de paars/blauwe kleuren niet mooi..
altijd maar klagen... paars en blauw = mooi!
pi_10707496
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:35 schreef Rodelion het volgende:

[..]

altijd maar klagen... paars en blauw = mooi!


je kunt het als klagen opvatten, ik gaf mijn mening. eerlijk = eerlijk
pi_10712483
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:46 schreef travisyouth het volgende:

[..]

je kunt het als klagen opvatten, ik gaf mijn mening. eerlijk = eerlijk


mening = mening, klopt. Probeer eens opbouwende kritiek?
pi_10712904
lees aub de context eens makker:
--------
<<<Deze foto is echt heel gaaf zeg!!
Je stond precies op de goede plek. Die stralen komen recht op je
af, heel mooi hoor!

>>>alleen vind ik de kleuren paars/blauw niet mooi
-------

ruim onderbouwd denk ik zo..

  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:27:43 #68
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_10713145
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:18 schreef travisyouth het volgende:
lees aub de context eens makker:
--------
<<<Deze foto is echt heel gaaf zeg!!
Je stond precies op de goede plek. Die stralen komen recht op je
af, heel mooi hoor!

>>>alleen vind ik de kleuren paars/blauw niet mooi
-------

ruim onderbouwd denk ik zo..


pi_10713575
heej, hou mij er even buiten.. :p
pi_10713632
Ja precies, ik reargeerde op die 1ne zin, over die foute kleuren, niet op die van Icicle.
Dus travisyouth geef eens wat opbouwende kritiek.
pi_10719805
haha.. sorry hoor lees mijn laatste post nog maar eens...
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:44:23 #72
22737 blaaaat
Tegen zinloos roken
pi_10730885
Ben zelf net een beetje begonnen met fotograferen toen ik een digitale cam kreeg. Mijn eerste objecten waren een band die ik regelmatig bezoek. Leek me leuk om es te proberen.. Deze vind ik zelf wel erg mooi geworden, meestal per ongeluk...




Too much is never enough...
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:06:00 #73
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_10731388

Mja, niet geweldig, maar ik vond de beweging in de spelers wel mooi op de foto.
gemaakt (net voordat ik verboden werd te fotograferen) tijdens een NANTA performance in Seoul.
http://marcof.net
  woensdag 28 mei 2003 @ 17:26:22 #74
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_10737655
quote:
Op zondag 25 mei 2003 17:34 schreef Icicle het volgende:

[..]

Bij Ahoy' word je fototoestel in een box gedaan, met een slot erop. Je krijgt een nummertje, en dan kun je hem na de voorstelling weer terug krijgen. Gebeurt niets mee


Gaat dat overal zo? Of zijn er ook plaatsen waar je heb dan echt kwijt bent??
pi_10742035
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 17:26 schreef Yodium het volgende:

[..]

Gaat dat overal zo? Of zijn er ook plaatsen waar je heb dan echt kwijt bent??


Dit heb ik nog nooit gehoord/meegemaakt.
Je hebt immers nog niets gedaan wat verboden is, als je een camera mee naar binnen wil nemen. Kunnen ze hem ook niet in beslag nemen lijkt me.
  donderdag 29 mei 2003 @ 11:46:55 #76
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_10752960
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 21:03 schreef Icicle het volgende:

[..]

Dit heb ik nog nooit gehoord/meegemaakt.
Je hebt immers nog niets gedaan wat verboden is, als je een camera mee naar binnen wil nemen. Kunnen ze hem ook niet in beslag nemen lijkt me.


Nah soms staat toch wel aangegeven dat fototoestellen verboden zijn? Als je er dan wel eentje meeneemt ben je in overtreding lijkt mij.
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:31:22 #77
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_10903498
Hier staan wat fotootjes die we vorige week gemaakt hebben met een simpel digitaal cameraatje van 2 megapixel:

http://www.festivalinfo.nl/review_images.php?review_id=37&pag=1

Voorbeeldje:

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  woensdag 11 juni 2003 @ 21:31:45 #78
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_11043328
Ik zit ernstig in dubio, net een kers-verse, gloedjenieuwe canon A60 gekocht en nu wil ik zondag a.s. bj Fields of Rock foto's gaan nemen.....alleen staat op de website dat alleen wegwerpjes binnen mogen. Ga ik toch dat ding naar binnen smokkelen??? Zo ja, hoe....? in een trui in een tas?.....ben een beetje bang dat er geen goede opberg-plaatsen zijn (na inname dus...).
pi_11045463
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 21:31 schreef Taigurrr het volgende:
Ik zit ernstig in dubio, net een kers-verse, gloedjenieuwe canon A60 gekocht en nu wil ik zondag a.s. bj Fields of Rock foto's gaan nemen.....alleen staat op de website dat alleen wegwerpjes binnen mogen. Ga ik toch dat ding naar binnen smokkelen??? Zo ja, hoe....? in een trui in een tas?.....ben een beetje bang dat er geen goede opberg-plaatsen zijn (na inname dus...).
Een digicam krijg je sowieso niet naar binnen, hoef je niet eens te proberen, komt denk ik doordat er op de meeste digicams een voicerecording functie zit waarmee je eventueel ook bootlegs zou kunnen maken.
Als ik jou was zou ik je digicam niet meenemen, je krijgt hem echt niet mee naar binnen, en het zou zonde zijn als er iets mee gebeurt.
Quidquid latine dictum sit altum viditur
pi_11047661
Over het algemeen mogen, tenzij anders vermeld staat, digicam's wel mee naar binnen maar maar tot 1.3mpixel. Net al dat compactcamera's tot 70mm zoom worden toegestaan.
  zondag 15 juni 2003 @ 17:43:03 #81
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_11126004
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 23:55 schreef p_iglet het volgende:
Over het algemeen mogen, tenzij anders vermeld staat, digicam's wel mee naar binnen maar maar tot 1.3mpixel. Net al dat compactcamera's tot 70mm zoom worden toegestaan.
Ik was op pinkpop en daar waren 'simpele' toestellen toegestaan.
De 4 Mega-pixel camera zonder zoom die iemand bij zich had kwam er gewoon doorheen. Maar dat was dan ook een erg simpele camera.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  zondag 15 juni 2003 @ 19:04:31 #82
3878 Vork
Manisch creatief
pi_11127157
ik moet zo ineens onverwacht foto's maken van m'n vaders band ergens in een donkere Irish Pub. Ik doeeigenlijk nooit echt aan Concert-fotografie, sterker nog ik fotografie heel weinig mensen (die staan nooit stil ). Dus ik hoop wat te hebben aan jullie tips. Mochten de foto's een beetje lukken, krijgen jullie uiteraard de resultates zo snel mogelijk te zien.
pi_11205411
Hier zijn wat concert foto's
Let wel.. ik stond ver buiten de 2e rij hekken.. op Fields of Rock afgelopen zondag.

Monster Magnet

Manson

Metallica

pi_11208765
Deze 2 foto's gemaakt vrijdag de 13de bij bløf op de brouwersdam.


70-300mm lens denk op 150mm ofzo, maximum diafragma 400 asa rolletje tot 800 gepusht. Denk sluitertijd van 1/60 ofzo

70-300mm lens op 300mm diafragma dus 5.6, zelfde rolletje, sluitertijd geen idee.

En deze is van donderdag de 12de bij kane in W2 den bosch.


50mm lens, f1,8, sluitertijd weet ik niet meer, 400 asa

[Dit bericht is gewijzigd door p_iglet op 19-06-2003 00:20]

pi_11214106
Post die Caro foto hey, die lijkt echt profi
pi_11217090
deze?

pi_11217290
Jajajajaja....
pi_11265797
Apocalyptica in 013?...
pi_11272490
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 12:21 schreef Icicle het volgende:
Apocalyptica in 013?...
Nee; 3 jaar eerder In Vaals was het. In de 013 had ik m'n toestel niet bij me
pi_13779548
Ik kom net terug van een voorstelling bij ons in het dorp. De plaatselijke operette vereniging voerde het stuk "en nu naar bed" op van Annie M.G. Schmidt. Ik was gevraagd om foto's te nemen en heb dat ook gedaan. Ik heb 512 MB volgeschoten. Ongeveer 256 foto's, veel foto's zijn bewogen. Heb alles met een statief gedaan, met mijn sony 707. Ik ben nu de slechte aan het weggooien en zal straks hier een paar resultaten posten.
1

2

3

4

5

6

[Dit bericht is gewijzigd door Menyo op 10-10-2003 08:25]

pi_13779882
De volgende foto's had ik al eens geplaatst in het muziekforum. Vond het toch wel aardig om ze hier ook nog eens langs te laten komen. Dus bij deze... Een paar portretjes van Keith Caputo

[1]

[2]

[3]

[4]

Take no prisoners... take no shit!
pi_13788378


pi_13843529
Ow vergeten...
Gemaakt met een sony cybershot P51.
De eerste keer dat ik zulke foto's ermee gemaakt had
pi_14024124
Keith Caputo & Band 9 oktober 2003 Effenaar

Gemaakt met een Canon G3, ingesteld op 400 asa. ZW/W gemaakt in photoshop en het contrast bijgesteld.

pi_14029235
Over het binnen krijgen van je toestel;
Ik heb er nooit problemen mee, ik fotografeer dan ook alleen bij de kleine concerten. Wel zorg ik altijd vooraf dat ik toestemming heb van de band omdat ze op me website komen te staan (gigpics.nl). Deze toestemming neem ik dan mee zodat, als erom gevraagd wordt, je een bewijs hebt dat de band ervan af weet. Dat vragen ze dus wel geregeld.
Daarnaast moet ik helaas toch vaak mijn flits gebruiken omdat ik sommige podia het licht op het podium niet sterk genoeg is om een goede foto te maken.
Goede foto maken is overigens erg moeilijk. Bij sommige bands die niet echt een leuke act zijn, klik ik maar gewoon raak. Maar bij de bands waar op het podium erg veel gebeurt, blijf je gewoon continu gefocused.
Mensen zeggen vaak tegen me; ow, lekker een avondje uit. Als je foto's maakt ben je aan het werk en pik je niet veel mee van het optreden zelf. Ik moet dan echt me camera thuis laten als ik eens gewoon uit wil. Maar fotograferen blijft geweldig leuk!
Mijn camera; Fujifilm Finepix S5000 met statief voor opnames vanaf balkons ed.
pi_14034439
leuke platen, Icicle
Take no prisoners... take no shit!
pi_14180822
Hier zijn mijn eerste (en enige!) concertfoto's. Slechte camera, slecht licht en heeeeeeeeeeeel veel geduw
Krijg na het zien van jullie mooie platen echter wel weer zin om nog een poging te wagen!

groet,
Frida

[Dit bericht is gewijzigd door Frida op 28-10-2003 19:01]

pi_15505637
up
  donderdag 18 december 2003 @ 14:55:32 #100
77460 Zwelgje85
Schat,Love you...
pi_15513918
Als ik naar concerten ga ( en das best vaak ) heb ik altijd een fototoestel mee , geen wegwerpcamera maar een normale waar een telelens inzit dus hij kan ook nog eens heel erg dichtbij inzoomen!
Ik verstop m altijd , maar of ze m nou zien of niet , ze nemen m toch niet af , haast iedereen heeft er een mee.
Bij mij is het nog nooit gebeurd dat ze m hebben afgepakt.
Bij Ahoy is de controle zoieso niet zo erg als in Arena of Heineken Music Hall , want daar is het echt verboden maar ok daar is ie mee naar binnen gekomen , gewoon een kwestie van goed verstoppen en als ie eenmaal binnen is , en iemand ziet m doen ze er toch al niks meer aan!!
Ik ga in Juni weer naar een concert en dat is de Music Hall , nou ja reken er maar op dat ie gewoon weer mee naar binnen gaat!!
  donderdag 18 december 2003 @ 14:57:22 #101
77460 Zwelgje85
Schat,Love you...
pi_15513966
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 21:31 schreef Taigurrr het volgende:
Ik zit ernstig in dubio, net een kers-verse, gloedjenieuwe canon A60 gekocht en nu wil ik zondag a.s. bj Fields of Rock foto's gaan nemen.....alleen staat op de website dat alleen wegwerpjes binnen mogen. Ga ik toch dat ding naar binnen smokkelen??? Zo ja, hoe....? in een trui in een tas?.....ben een beetje bang dat er geen goede opberg-plaatsen zijn (na inname dus...).
Weet je wat ik een keer gedaan heb , ik had in me tas een dubbele bodem gemaakt van karton en de zelfde kleur gemaakt als de bodem die leg je gewoon onderin en eronder leg je dan je fototoestel neer!!
Niemand die het ziet!!
pi_15517791
quote:
Op donderdag 18 december 2003 14:57 schreef Zwelgje85 het volgende:

[..]

Weet je wat ik een keer gedaan heb , ik had in me tas een dubbele bodem gemaakt van karton en de zelfde kleur gemaakt als de bodem die leg je gewoon onderin en eronder leg je dan je fototoestel neer!!
Niemand die het ziet!!


Shit had ik dat geweten... moest em afgelope zondag inleveren bij Manson
  donderdag 18 december 2003 @ 18:08:42 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15519539
nog een idee. maak de wegwerpcamera voorzichtig open en vervang het rolletje door 1600/3200 asa. uiteraard in het donker. veel succes met de foto's.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_19353143
Daar de festivals weer plaats gaan vinden moet dit topic weer tot leven komen.

Hier alvast een voorzetje:



Sudden Impact, Teejater in Naaldwijk,
Olympus C-5050, 1/30, F1,8, 400 ASA, Sterfilter 8x



Shiver, Dommelschhoek in Rotterdam

Olympus C-5050, 1/13, F2, 400ASA.
pi_19361834
Nou, wat foto's van mij. Gewoon wat fun-foto's genomen met digicam op concerten. Hou me er verder niet professioneel mee bezig (en dat is wel te zien...). Ik heb een Olympus C-4000. Flitsen doe ik niet, vind ik irritant. Statief gebruik ik ook niet dus het is eigenlijk meer 'op goed geluk'











She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_19398468
Ik dacht dat mijn foto's van Nada Surf (december 2002) eigenlijk bijna allemaal te onderbelicht waren. De belichting was die avond ook niet spectaculair.. maar er bleek, toen ik een paar dagen geleden de boel uit het stof haalde, toch nog wel wat bruikbaars tussen te zitten. Deze vooral:



Ook als wallpaper (1280x960 - 1024x768 - 800x600)
pi_19408099
Tja zo zagen mijn foto's er ook uit... vreslijk lelijk dat rode licht. Maar het was waardeloos die avond.
Maarre... die mic. is daar echt niet op z'n plaats hoor daar moet je voortaan een beetje beter op letten!

Wat fotootjes van de Cranes afgelopen vrijdag. Weer dat lelijke rode licht





pi_19408575
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:28 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Tja zo zagen mijn foto's er ook uit... vreslijk lelijk dat rode licht. Maar het was waardeloos die avond.
Maarre... die mic. is daar echt niet op z'n plaats hoor daar moet je voortaan een beetje beter op letten!
De rest van de foto's zal de mic vast beter op hebben gestaan.. als ik hem had kunnen onderscheiden van de rest van het zwart
pi_19493631
Focal Distance:



  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:42:30 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19494410
ik zie wel mooie fotos trouwens. en dat rood geeft wel een speciale warmte.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 30 mei 2004 @ 14:04:04 #111
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_19511858
Ik heb in 2002 twee keer vrijuit foto's kunnen maken bij A-ha concerten. In Utrecht, Vredenburg werd helemaal niet gecheckt, in HMH in A'dam wel, en toch niet gevonden...vreemd als je bedenkt dat ik een kleine tas had met onderin een knots van een digitale camera...een Sony Mavica! Hahahaha! Nu heb ik mijn eigen, kleine, digi Nikon, en die gaat zeker mee bij concerten.
  zondag 30 mei 2004 @ 14:27:10 #112
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_19512346
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 17:57 schreef mrmiddel het volgende:
Ik dacht dat mijn foto's van Nada Surf (december 2002) eigenlijk bijna allemaal te onderbelicht waren. De belichting was die avond ook niet spectaculair.. maar er bleek, toen ik een paar dagen geleden de boel uit het stof haalde, toch nog wel wat bruikbaars tussen te zitten. Deze vooral:

[afbeelding]

Ook als wallpaper (1280x960 - 1024x768 - 800x600)
Vind ik een mooie foto, als je 'm door NeatImage heenhaalt is ie helemaal mooi schoon.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:57:27 #113
96315 Melancholy
Kriss Kros will make you jump
pi_19565437
ik doe mn concert fotos altijd met een 1600 ASA rolletje want flitsen krijg ik nooit mooi.
tot nu toe had ik altijd genoeg aan een 1600 asa rolletje

En tja in openlucht is wel een stuk makkelijker

Of je maakt ze in het zwart wit en dan kan je het contrast nog verhogen dat de achtergrond helemaal weg valt:







[ Bericht 0% gewijzigd door Melancholy op 01-06-2004 17:04:57 ]
come take my hand to wonderland where the shiny people go
pi_19571608
Die eerste Erg fraai met die scherptediepte-werking
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 3 juni 2004 @ 19:22:48 #115
96315 Melancholy
Kriss Kros will make you jump
pi_19622488
ja dank je wel
vind hem zelf ook wel heel goed als ik dat mag zeggen
come take my hand to wonderland where the shiny people go
  zaterdag 12 juni 2004 @ 14:28:08 #116
48233 Auticia
warriorette
pi_19834483
Buiten Adem gisteravond in Brogum.

I bet you are flying inside.
  maandag 14 juni 2004 @ 01:31:04 #117
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_19871912
Buiten Adem, eergisteren in Brogum. .









12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 14 juni 2004 @ 01:35:40 #118
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_19871950
Buiten Adem op Greppelpop, gisteravond.










Volledigheid van de serie op http://buitenadem.mvdlubbe.nl
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 14 juni 2004 @ 13:00:07 #119
48233 Auticia
warriorette
pi_19878467
quote:
Op maandag 14 juni 2004 01:35 schreef mvdlubbe het volgende:
Buiten Adem op Greppelpop, gisteravond.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Volledigheid van de serie op http://buitenadem.mvdlubbe.nl
Chillen!
Je zweet toch?
I bet you are flying inside.
pi_19898982










nou dit zijn er een deel gemaakt met een Kodak CX6200
2MP...

iso waarde meestal op 200 meer kan die niet... kan der verder ook nix aan instellen
pi_19933875
Ik ga vanavond naar de Red Hot Chili Peppers, en ik ga zeker proberen pics te maken, als ze gelukt zijn als ik mijn cam mee naar binnen krijg (arena .....) dan zal ik de foto's plaatsen...

So wish me good luck !
pi_19939262
ik heb een Nikon D70 met een 28-70 f2.8, 512MB Ultra II en schiet meestal met 1600 asa
pi_19941655
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:32 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
ik heb een Nikon D70 met een 28-70 f2.8, 512MB Ultra II en schiet meestal met 1600 asa
laat zien laat zien!
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:07:02 #125
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19942040
Hm ... emileuitapeldoorn. Dat kan er maar één zijn .
  woensdag 16 juni 2004 @ 18:59:37 #126
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_19944538
NJOY 2004

Anouk:




Kane:










Alle foto's zijn genomen met een SONY DSC-U20.
(grote versies op aanvraag, alleen voor eigen gebruik gebruiken )

En:
Is de HMH echt zo erg met controleren van digicams?
De U20 is wel lekker klein, weten jullie dan nog een goede plek waar ze meestal in de HMH niet controleren?
Meestal hang ik hem aan mn nek en mn jas dicht. Want meestal controlleren ze alleen aan de zijkant. En als je hem binnen hebt en zien dat je een digicam hebt, pakken ze hem dan nog af?
Ik ga namelijk binnenkort naar streetbeat met N.E.R.D in HMH.

In de Melkweg en Tivoli en festivals (Lowlands, Parkpop, Pinkpop, NJOY) heb ik nog nooit problemen gehad. Ik denk ook dat het er staat om af teschrikken en als er wat tegen willen doen ze een poot hebben om op te staan.
pi_19944750
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:56 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
mrm!!!!!!!!!!!
mieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!

doe eens wat foto's laten zien man
pi_19957168
Misschien zijn de foto's wat boeiender om naar te kijken als je wat dichterbij gaat staan Junkie.
pi_19957632
HMH is erg met controleren, mij hebben ze ook gepakt met Manson.
Mensen ware wel fotos aan het maken met hun gsmmetjes
pi_19961217
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:08 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

mieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!

doe eens wat foto's laten zien man
ik heb geen webspace en geen eigen computer dus dat gaat moeilijk
  vrijdag 18 juni 2004 @ 02:23:09 #131
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_19982881
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 09:09 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Misschien zijn de foto's wat boeiender om naar te kijken als je wat dichterbij gaat staan Junkie.
Weet ik, maar niet altijd zin in om die moeite ervoor te doen
Daarnaast heeft mijn digicam geen zoom. (Volgende wel)
En tog vind ik ze mooi gelukt. De lichten vind ik er mooi op gekomen. En geeft voor mijzelf de sfeer goed weer. (Op de grote versies scheelt t ook wat.) Maar ik dank je voor je menig. Ik zal morgen nog even kijken voor een andere mooie speciaal voor jou!
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:07 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
ik heb geen webspace en geen eigen computer dus dat gaat moeilijk
1 probleem opgelost:
http://www.imageshack.us
pi_19986435
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 02:23 schreef Junkie het volgende:

[..]

Weet ik, maar niet altijd zin in om die moeite ervoor te doen
Daarnaast heeft mijn digicam geen zoom. (Volgende wel)
En tog vind ik ze mooi gelukt. De lichten vind ik er mooi op gekomen. En geeft voor mijzelf de sfeer goed weer. (Op de grote versies scheelt t ook wat.) Maar ik dank je voor je menig. Ik zal morgen nog even kijken voor een andere mooie speciaal voor jou!
Tja sorry Ik ben nou eenmaal iemand die graag de emoties op het gezicht van een artiest wil zien
pi_19991135
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:59 schreef Junkie het volgende:
NJOY 2004

Anouk:

[afbeelding]
[afbeelding]
grappig, volgens mij heeft Anouk hier excact dezelfde kleren aan als afgelopen vrijdag in de arena.
fotos die ik daar heb gemaakt (met een webcammetje, dus ze staan bewust niet bij fotografie ) kun je vinden in muziek bij het topic David Bowie, helaas waren de anouk fotos mislukt dus staan er alleen een paar van de meester zelf.
Eea speelde zich af in de ArenA, en ik had niet de indruk dat er erg goed gecontroleerd werd.
(mijn cam werd niet serieus genomen, en het tasje aan mijn riem waar met gemak een redelijke digicam in had gekunt bevatte slechts verrekijker)
Wel zag ik een aantal indrukwekkende cams om mij heen, heb een eindje verder voor iemand met een S1 zien staan en schuin achter mij stond er iemand te werken met een EOS 300D of iets soortgelijks. Van beide zou ik graag de resultaten willen zien.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 01:41:18 #134
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_20009689
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 10:54 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Tja sorry Ik ben nou eenmaal iemand die graag de emoties op het gezicht van een artiest wil zien

Emotie genoeg?

The Datsuns @ Pinkpop 2004

Die heb ik dus speciaal voor jou gepost
  zaterdag 19 juni 2004 @ 21:48:35 #135
92792 Laaaars
www.larsscheve.nl
pi_20024588
ik lees van alles over emotie's op het gezicht ik heb er nog één van Bas en/of Joël die hier pas in Breda waren ter ere van het 10 jarig bestaan van een winkelcentrum:



Vind wel dat je emotie ziet...opzich...

Het is wel makkelijk van die optredens in de buitenlucht en ook nog eens gratis en overdag
ik heb er nog één trouwens, vanaf de andere kant gemaakt:

pi_20059190
Emotie op gezichten.. ga ook even een poging doen met wat gemaakte foto's:







  maandag 21 juni 2004 @ 15:15:22 #137
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20066370
quote:
Op maandag 21 juni 2004 10:37 schreef Pascalle het volgende:
Emotie op gezichten.. ga ook even een poging doen met wat gemaakte foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo mooie foto's! Mooie scherpte zeg. Wat voor camera heb je er voor gebruikt en welke lenzen?
Ik heb je site ook even bekeken Erg mooi allemaal. Ik ben ook naar N-joy geweest .
Hoe heb jij je camera mee naar binnen gekregen als ik vragen mag
Talent hits a target no one else can hit; Genius hits a target no one else can see.
pi_20069285
Thanx -BoBo-!

De camera die ik gebruik: canon eos 300d
en de lens: Sigma 70-200 mm f2.8

en ik had van te voren toestemming gevraag aan de organisatie of ik mijn camera mee mocht nemen..
  maandag 21 juni 2004 @ 21:08:41 #139
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20075832
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:09 schreef Pascalle het volgende:
Thanx -BoBo-!

De camera die ik gebruik: canon eos 300d
en de lens: Sigma 70-200 mm f2.8

en ik had van te voren toestemming gevraag aan de organisatie of ik mijn camera mee mocht nemen..
Dat je daar toestemming voor hebt gekregen.... Had ik ook wel kunnen doen dan Totaal niet bij stilgestaan Nouja volgende keer beter dan maar.
Talent hits a target no one else can hit; Genius hits a target no one else can see.
pi_20090994
*kwijl* ja als je geld hebt voor zulke lenzen ( en zo'n digi) dan ben je gezegend!
Junkie wat aardig van je om speciaal voor mij een foto erop te zetten, wel jammer hoor dat ie niet echt scherp is,wel cewl!





Twee recente fotootjes van Wave Gothic Treffen in Leipzig

[ Bericht 34% gewijzigd door Silent_Lucidity op 22-06-2004 13:45:33 ]
pi_20092805
Mensen, vraag gewoon ruim voor aanvang van een optreden een perspas/kaart aan. Mocht dit niet lukken neem dan contact op met een van de artiesten die er spelen, die zetten je gewoon op de gastenlijst onder de pers vermelding en je bent ook nog eens gratis binnen. Zorg wel dat je de artiest wat foto;s paast na de show.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 23:43:25 #142
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_20109201
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:26 schreef Silent_Lucidity het volgende:
*kwijl* ja als je geld hebt voor zulke lenzen ( en zo'n digi) dan ben je gezegend!
Junkie wat aardig van je om speciaal voor mij een foto erop te zetten, wel jammer hoor dat ie niet echt scherp is,wel cewl!
jah.. heeeyyyy...
Ik schrok me al rot dattie oppeens voor mn neus stond
Ik stond namelijk heel even omgedraaid.
Het was omkijken - artiest zien - richten - schieten.
Het was gewoon enorme mazzel dat hij uitgerekend daar over het publiek boog en ik mn cam klaar had.
(En voor mij blijft het een kleine hobby)
De fotos hier in topic geven wel weer genoeg kriebels om zelf te maken
Bijv. dit weekend op ParkPop of de week daarop bij Streetbeat (N.E.R.D)
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:44:37 #143
98222 Gunter
... is my middle name!
pi_20125145
Mooie foto's hier!
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:03:55 #144
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20311925
Er zijn toch een aantal mensen naar Parkpop geweest?? Waar blijven de resultaten
Talent hits a target no one else can hit; Genius hits a target no one else can see.
pi_20312593
ja, Pdehoog


pi_20313853
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:26 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ja, Pdehoog

Hmmmm...iemand heeft iets onthouden

Nou ja...vooruit dan maar


#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

#8

#9

#10


Ja...ik ben fan van The Gathering
Ja...ze zijn best klein
Ja...ik heb meer en grotere pics

en JA...HET WAS GAAF
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_20318244
Ik ben ook naar Parkpop geweest en mijn 4 rolletjes zijn op het moment in ontwikkeling
Samen met mijn rolletje Blondie

Hahah P. de bh wie heeft hem niet Enne ik sta overigens net niet op een foto van je... tja dat krijg je als Peter Pakvis naast je staat

Enne ik heb wel een foto van Parkpop ( digitje) maar die is eigenlijk te ranzig voor woorden en ik wil niet van pporno beticht worden

edit: Voor meneer P. de Hoog maar even de fotootjes online gezet die ik van The Gathering heb gemaakt met mijn digi... lees: slechte kwaliteit dus











[ Bericht 38% gewijzigd door Silent_Lucidity op 30-06-2004 21:55:22 ]
pi_20322613
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 21:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:

Hahah P. de bh wie heeft hem niet Enne ik sta overigens net niet op een foto van je... tja dat krijg je als Peter Pakvis naast je staat
[quote]

Hij was ook vrij opvallend

[quote]
edit: Voor meneer P. de Hoog maar even de fotootjes online gezet die ik van The Gathering heb gemaakt met mijn digi... lees: slechte kwaliteit dus

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
WTF slechte kwaliteit? Dit is beter dan wat ik heb weten te produceren hoor

Vooral de eerste en de laatste zijn
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_20323340
Dank je
Maar ik verwacht eigenlijk nog betere ... heb een heel rolletje vol geschoten
pi_20323579
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 21:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik ben ook naar Parkpop geweest en mijn 4 rolletjes zijn op het moment in ontwikkeling
Samen met mijn rolletje Blondie

Hahah P. de bh wie heeft hem niet Enne ik sta overigens net niet op een foto van je... tja dat krijg je als Peter Pakvis naast je staat

Enne ik heb wel een foto van Parkpop ( digitje) maar die is eigenlijk te ranzig voor woorden en ik wil niet van pporno beticht worden

edit: Voor meneer P. de Hoog maar even de fotootjes online gezet die ik van The Gathering heb gemaakt met mijn digi... lees: slechte kwaliteit dus

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En geen enkele foto van de bassiste! Het is een schande!
pi_20323616
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:17 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Dank je
Maar ik verwacht eigenlijk nog betere ... heb een heel rolletje vol geschoten
Ik ben benieuwd Staat daar de bassiste wel op?
Hoewel Anneke natuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk het leukste is
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_20328602
Oh ik had wel foto's van de bassiste maar die heb ik weggeflikkerd, ze stond er gewoon stom op. Vind haar sowieso niet echt iets uitstralen eigenlijk Maar op dat rolletje staan misschien wel 2 fotootjes van haar.
Klinkt stom en meestal ben ik er ook wel voor om een hele band vast te leggen, maar in dit geval heb je met die koppen van Anneke zoveel kans op leuke foto's dat ik me daar op heb gericht.
  donderdag 1 juli 2004 @ 09:53:55 #153
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20329466
Silent_lucidity: Mooie foto's
Talent hits a target no one else can hit; Genius hits a target no one else can see.
pi_20330136
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 08:58 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Klinkt stom en meestal ben ik er ook wel voor om een hele band vast te leggen, maar in dit geval heb je met die koppen van Anneke zoveel kans op leuke foto's dat ik me daar op heb gericht.
Anneke

Die kan idd best leuk performen ja
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_20339462
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 08:58 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Vind haar sowieso niet echt iets uitstralen eigenlijk
pffffffff
pi_20343478
Tja ik heb nog een paar keer mijn camera op haar gereicht maar er gebeurde werkelijk niks... ze bleef dezelfde gezichtsuitdrukking houden... nou dan kies ik eieren voor mijn geld
  zaterdag 17 juli 2004 @ 12:52:18 #157
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_20684354
Donderdag gemaakt op schoolfeest/schoolconcert. De bassist van de band "Burden" (laatste optreden) in het voorprogramma van Intwine (toen waren mijn beide accu's leeg).



Ik ben er zelf trots op (ben nog niet zo lang bezig met fotografie ), 1 van de betere foto's die ik donderdag heb gemaakt.

Jullie mening?
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
pi_20684632
Ik heb mij gewone camera wel een keer meegekregen bij de Heineken Music Hall. In eerste instantei moest ik hem inleveren, maar ik vertelde die gast van de security dat ik een paar dagen ervoor ook al bij een concert van dezelfde groep was geweest en dat ik mijn digicam moest inleveren. Toen mocht ik mijn gewone fototoestel gewoon mee naar binnen nemen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_23215346
Ik lees hier over een perskaart, maar kan je zo'n ding bemachtigen?
Ik fotografeer meerstal met 400 ASA, gepushed naar 800 zodat ik wat snellere sluitertijden kan gebruiken. Verder heb ik deze tot noch toe normaal laten ontwikkelen aangezien kruidvat een belichtingscompensatie van 2 stops heeft. Vanaf nu laat ik concertfoto's niet meer bij het kruidvat ontwikkelen omdat de zwarte achtergrond vaan door de belichtingscompensatie grijs wordt... Verder gebruik ik een Canon EOS 300v, meestal met een Canon zoomlens EF 28-90mm 1:4-5.6 II. als ik dicht bij het podium kan komen gebruik ik een Canon lens EF 50mm 1:1.8 II. Flitsen deed ik in het begin maar probeer ik nu zo min mogelijk te doen omdat het inderdaad de sfeer verpest.

hier wat foto's, ze zijn niet opgepoetst. gewoon zo ingescanned dus.
Bullseye Powerrock - JC Todo



Resentment - JC Todo



Lavatory Lazy - JC Todo


Gino's Eyeball - JC Todo


Serial Thrillers - JC Todo


Inderdaad, alle foto's in JC Todo gemaakt. Dat komt omdat ik daar werk en er dus veel aanwezig ben. Ook doen ze niet moeilijk over foto's en kan ik dicht bij het podium komen. De lichtomstandigheden zijn overigens wel geregeld minder goed.

meer foto's staan op www.bandfotografie.nl
  woensdag 10 november 2004 @ 13:52:08 #160
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_23217268
crosspostje van wat ik gisteravond op GoT gepost heb:

Te weinig licht om uit de hand te nemen, dan maar slow-sync flitsen:


Idem:


metal meneer:


kwam net van buiten waar het regende, lens was beslagen:


niet scherp, foute witbalans, maar toch leuk vind ik:


close-upje:


mocht iets scherper, maar ik vind hem toch erg goed gelukt:


een Deen:


Nog een Deen, maar nu een vrouwelijk exemplaar:


Eerste twee foto's in Het Podium in Hoogeveen, 15 November 2003
De metal meneer stond op Winter Wonder Rock in Zwolle, 28 november 2003
Daarna vier foto's op Peacedog in Ede, 18 en 19 Juni 2004
Laatste twee foto's zijn gemaakt op het Flevo Festival in Liempde, 14 Augustus 2004

Alle foto's gemaakt met Olympus C2040z, niet ge-edit.
pi_23219819
best mooi deentje, dat vrouwelijk exemplaar dan he

hoe doe jij dat slowsync flitsen? heb je daar richtlijnen voor..?
pi_23221688
Ik heb er ook nog enkele, ik zal ze eens zoeken en resizen naar 550 breed.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_23222804






Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_23222828








Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 november 2004 @ 21:08:51 #165
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_23226821
Hier nog een paar die ik het afgelopen jaar gemaakt heb:









Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_23230678
OK, tijd voor een bijdrage van mijn kant.
Onderstaande foto's zijn op 25 oktober j.l. geschoten bij een concert van The Imperial Crowns in het Burgerweeshuis in Deventer. Een sleazy Blues/Rock 'n roll band uit Los Angeles. Fantastische frontman die ook nog eens fotogeniek is.
Allemaal geschoten met m'n Canon Eos 33, 70-200 f/4 L en Kodak Tmax 3200.

Het contrast is in de meeste gevalle keihard door de gebruikte verlichting op het podium, maar dat vind ik persoonlijk erg lekker.
Cropping aan de bovenkant is in sommige gevallen nogal krap omdat ze in de fotozaak niet goed de randen van de negatieven konden vinden :'( Daar ga ik dus nog voor terug.

#1


#2


#3


#4


#5


#6


#7


#8


#9


#10


#11
pi_23230978
@MarcelR

I Just LOOOOVVVEEEE B&W

erg mooie en sfeervolle fotos!
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_23247001
op festivals zijn SLR's toch wel toegestaan?

op Lowlands en Pinkpop?
pi_23249365
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:55 schreef super-muffin het volgende:
op festivals zijn SLR's toch wel toegestaan?

op Lowlands en Pinkpop?
Dat kun je schudden.....tenzij je een speciale pas hebt volgens mij. Iig is er volop controle bij de ingang van dat soort festivals. Het beste kun je proberen om bij een klein concertje dat ding mee te smokkelen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_23256401
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat kun je schudden.....tenzij je een speciale pas hebt volgens mij. Iig is er volop controle bij de ingang van dat soort festivals. Het beste kun je proberen om bij een klein concertje dat ding mee te smokkelen.
op wacken met mijn 28-90 lensje geen probleem. over 90-300 gingen ze wel moeilijk doen (kreeg ik zonder pas dus ook niet mee). op nederlandse festivals is het volgens mij inderdaad wel wat moeilijker om een SLR mee naar binnen te krijgen.
  vrijdag 12 november 2004 @ 12:01:48 #171
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23263181
Een van de weinige geslaagde foto's van Tom Chaplin van Keane:

  zondag 14 november 2004 @ 11:33:53 #172
31186 0_o
See my shadow changing
pi_23302837






You're lying to your self again, suicidal imbecile
pi_23303874
Leuke foto's O_o, maar vertel er eens wat bij? Welk optreden, wanneer, wat voor instellingen etc. etc. etc.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 14 november 2004 @ 12:49:21 #174
31186 0_o
See my shadow changing
pi_23304097
Okay.

1e:
Band: Land of Airplanes
Locatie: P60, Amstelveen
Camera: Canon EOS 10D
Lens: 80-200 2.8L
Sluitertijd: 1/60e
Diafragma: 2.8
ISO: 800

2e:
Band: Land of Airplanes
Locatie: P60, Amstelveen
Camera: Canon EOS 10D
Lens: 80-200 2.8L
Sluitertijd: 1/60e
Diafragma: 2.8
ISO: 800

3e:
Band: Land of Airplanes
Locatie: P60, Amstelveen
Camera: Canon EOS 10D
Lens: 80-200 2.8L
Sluitertijd: 1/60e
Diafragma: 2.8
ISO: 800

4e:
Band: A New Line (geloof ik)
Locatie: Eindelijk, Almere
Camera: Canon EOS 10D
Lens: 80-200 2.8L
Sluitertijd: 1/100e
Diafragma: 2.8
ISO: 800

Zoiets?
You're lying to your self again, suicidal imbecile
pi_23304126
Bijvoorbeeld . Je mag er ook een leuk verhaaltje van maken hoor . Ik vind trouwens die 2e foto best gaaf
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_23319264
Ik kan zo even niet snel mijn concertfoto's vinden, maar kwam toevallig een cdtje tegen van Kane. ! van de laatste die ik gedaan heb. vanaf maart 2005 ga ik weer beginnen met concertfotografie




pi_23582392
Foto's van I.N.R.I in Odeon, Veldhoven [19-11-04]
Gemaakt met een Canon EOS 300v plus 28-90 zoomlens.
Houd er aub rekening mee dat de negatieven zijn ingescanned en de kwaliteit dus niet optimaal is.







pi_23587757
Geluids opnames maak je niet met een video camera. De ingebouwde microfoons suck.
Ik heb ervaring met het opnemen van concerten en gebruik een minidisc met externe kleine microfoons.
Die microfoons staan op een tegenspanning (met een 9V batterij) zodat ze de hoge geluidsdruk van concerten aan kunnen.
Want hoe dichter je bij de speakers kan opnemen hoe beter, want dan heb je minder geluid van mensen om je heen.

Soundprofessional.com verkoopt goede microfoons (Audio Technica) die tot 130dB gaan en dan nog niet oversturen.
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:54 schreef Oceanonix het volgende:
Kunnen ze het verschil tussen een digitale foto camera en een video camera misschien niet zien?? Bij de laatste kun je natuurlijk een geluidstape maken en daar weer een bootleg van maken. Ik weet het het is ver gezocht. Maar ik heb in het verleden mensen toch echt geluidsopnamen zien maken bij concerten. Tivoli het balkon is daar geschikt voor......
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 4 december 2004 @ 03:07:59 #179
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_23753051
Ik kom net terug van een concert (Winter Wonder Rock in Zwolle), en daar hebben ze zo'n fijn videoscherm achter het podium. Daar heb ik dus fijn gebruik van gemaakt in mijn foto's:








(alle pics Canon Powershot S1, ISO400)
pi_23790225
Oh, ondertussen heb ik ook al heel wat concerten gefotografeert met mijn 300d+kit-lens en 75-300:

The sheer






Face Tomorrow:


ADHD & Ali B






Bettie Serveert:


Festina Lenté


OneFix:


The Gathering:


pi_23928704
ik ben vrijdagavond weer naar within temptation geweest. het was een zéééér fijn optreden. ditmaal zijn de foto's vrij aardig geworden denk ik. gemaakt met pentax optio 550:







pi_23996422
Simone Simons van Epica. Bevrijdingsfestival 2004, Turfmarkt Zwolle.
Camera: Mijn inmiddels gedateerde Canon Powershot A10:



Klikken voor scherpe versie.
pi_24055851
Jaya The Cat in Azijnfabriek - Roermond


[ Bericht 24% gewijzigd door Tunerd op 18-12-2004 12:55:03 ]
pi_24096120
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:53 schreef HansHeino het volgende:
Simone Simons van Epica. Bevrijdingsfestival 2004, Turfmarkt Zwolle.
Camera: Mijn inmiddels gedateerde Canon Powershot A10:

[afbeelding]

Klikken voor scherpe versie.
lekker chicky
  maandag 27 december 2004 @ 11:34:51 #185
101983 exile0000
mad scientist
pi_24232547
Gisteren speelde Wicky in de Groene Engel in Oss op het Uitbuikgala.

Mijn eerste poging tot concertfoto's maken:












Sorry voor het formaat, ik zie nu dat ik ze eerst 550px breed heb gemaakt en daarna nog een kadertje heb toegevoegd. Zal voor je laadtijd echter niet bijster veel uitmaken?
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24735172
vanuit mijn eigen geopende topic verhuisd

(copy paste modus)

beste allemaal....

ik heb zo'n canon powershot g5 apparaat...
en nu kan ik daar best wel redelijke foto's mee maken....
behalve dus van concerten etc.....

ik probeer de sluitertijd uiteaard zo kort mogelijk te houden... dus zet het diafragma volledig open... en 400iso/asa gebeuren... maar welke manier van lichtmeting kan ik het beste gebruiken???

of moet ik met sluitertijd prioriteit gaan werken?
en wat is de maximale sluitertijd om een niet "bewogen" foto te krijgen??

uiteraard wil ik liever geen flits gebruiken omdat je dan alle "sfeer"van het podium kwijt bent...

(einde copy paste)

t.a.v. mr. noodle

dat is wel erg heavy ...
ik bedoelde meer foto's maken van concerten van bijv. cuby and the blizzards in het theater...
je hebt dan altijd te maken met bakken tegenlicht etc...
en het moet vanuit de lossehand gebeuren...:(
kan ook zijn dat die g5 te traag is... al is het al beter dan mijn eerste digitale ding....
.....


aan fotoloog, theaterfotografie is iets anders dan concertfotografie , o.a door het verschil van belichting door de lichttechnici.... minder wapperlampen en meer statische scenes etc... daarom denk ik dat dit wellicht toch een eigen topic verdiend.......... ;-) (zie dit a.u.b. niet als een provocatie...... ;-) )

[ Bericht 13% gewijzigd door bees op 25-01-2005 01:39:36 ]
And God created BB.
pi_24736268
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 01:30 schreef bees het volgende:
ik heb zo'n canon powershot g5 apparaat...
en nu kan ik daar best wel redelijke foto's mee maken....
behalve dus van concerten etc.....

ik probeer de sluitertijd uiteaard zo kort mogelijk te houden... dus zet het diafragma volledig open... en 400iso/asa gebeuren... maar welke manier van lichtmeting kan ik het beste gebruiken???

of moet ik met sluitertijd prioriteit gaan werken?
en wat is de maximale sluitertijd om een niet "bewogen" foto te krijgen??

uiteraard wil ik liever geen flits gebruiken omdat je dan alle "sfeer"van het podium kwijt bent...
prioriteit inderdaad op de sluitertijd.
ik gebruik altijd sluitertijdvoorkeuze (Tv) op 1/8ste, 1/15de, 1/30ste verder diafragma zelf laten kiezen. deze staat meestal vol open, eigenlijk is de foto dan vaak nog iets onderbelicht maar daar kan je weinig aan doen. Ik gebruik verder een lichtsterke lens (f:1.8) dit is een vaste 50mm lens, ik moet dus wel dicht bij het podium kunnen komen.

tsja welke sluitertijd je maximaal kunt hanteren zonder bewogen foto's te krijgen is heel relatief. licht er maar net aan hoe vast je hand is en hoe veel de band beweegt. dat zal je dus zelf moeten ondervinden.

als ik niet dicht bij het podium kan komen gebruik in een 28-90mm f:4-5.6 lens. een stuk minder lichtsterk dus waardoor ik vaak gedwongen wordt te flitsen, in dat geval flits ik indirect en zet ik de intensiteit zo laag mogelijk om zoveel mogelijk sfeer over te houden.

hoop dat je er wat aan hebt,
succes!
pi_24739937
helaas zit er op dit aparaat een ingebouwde filtser... kan er echter wel eentje bovenop bevestigen...
dan kan ik wel indirect flitsen... de flitser intesiteit heb ik sowieso bijna altijd op minimaal staan...

dan moet ik dus nogwel een flitser erbij kopen...(ben ook nog maar pas begonnen met ietwat serieuzere plaatjes te schieten)
And God created BB.
pi_24754086
de vaste flitser nooit gebruiken bij dit soort foto's, zet je camera op de Tv. (sluitertijdvoorkeuze) je kan dan zelf kiezen of je de flitser gebruikt of niet. En jah als je toch wilt flitsen (wat ik je ten sterkste afraad, ik heb deze 'fout' ook gemaakt) zul je een apparte flitser moeten kopen.

Succes!
pi_24754422

Diefenbach @ Eurosonic


Amplifier @ Eurosonic


Janove Ottesen @ Eurosonic


Thomas Dybdahl @ Eurosonic

en meer op www.coldplayfans.nl
pi_24754438
Hier een flood van mijn laatste concert-plaatjes! Allen genomen met de EOS 300D, met Canon 50mm 1.8 of Tamron 17-35mm 2.8-4.0 ( ). Geen statief of flitser gebruikt.

Lange Frans & Baas B.


1.


2.


3.


Ali B.


4.


5.


6.


Lemonseven


7.


8.


9.


10.


11.


12.


13.


14.


The Electrophonics


15.


16.


17.


18.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:53:12 #192
101983 exile0000
mad scientist
pi_24755338
Hmm, 11 en 15 vind ik het mooiste.
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24766129
Hoi....

ben eigenlijk sinds een poosje bezig met foto´s te maken van de concerten die ik bezoek - meestal 3/4 wazig en een paar ´lucky ones´. Ik zit te fiedelen met de instellingen van m´n digitale camera - dacht dat ik het doorhad voor Snow Patrol vorige week, maar helaas (wel scherp, aardedonker - ik flits niet).
Eentje die wel mooi is geworden (vind ik):



Sarah McLachlan in de Pepsi Stage, november vorig jaar.
Hij is erg donker, maar dat heeft toch wel wat.
Vraag me niet naar m´n instellingen...
Ik heb trouwens een Canon Powershot S45

[ Bericht 0% gewijzigd door Bianca73 op 26-01-2005 23:14:38 ]
pi_24766174
En d´r staan echt schitterende foto´s op dit forum !
Was ik nog even vergeten te zeggen.
pi_24768091
Met mijn rebel en kitlensje (op de eerste twee en laatste fotos na, 75-300)

Morning:




Superhero:





pi_24769836
quote:
Zo beter ?
Goed begin...
pi_24772699
hij mag wel iets groter hoor
wanneer je maximale breedte van 550 pixels aanhoud hoor je niemand klagen
en worden je foto's niet vernøkt door de automatistische verkleining van de browserts
pi_25100347
1
Super88

2

3
Mindfold

4

5
Superhero

6
Winnaar NoN 2004: 37 Stabwoundz


Winnaar Nu of Nooit 2005 is Mindfold, deze mogen dus pinkpop 2005 openen!
pi_25169796
Ik zie weer hele mooie foto's voorbij komen!!!!
pi_25181649


trouwens, je mag best flitsen hoor:







Liftid in Roermond
pi_25493846






Imperia
  zaterdag 12 maart 2005 @ 20:22:32 #203
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_25494018
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 20:10 schreef Tunerd het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Imperia
Daar was ik gisteren ook .
pi_25504878
Ha
Dan heb je me vast ook wel vooraan zien huppelen
pi_25616617
Ik heb gisteren bij een benefietconcert van Hessel (van Terschelling) foto's gemaakt.
De eerste 3 nummers kon dit vanuit de foto-pit (ik was als pers voor een nieuws
website in de regio), en de rest is vanuit het publiek.
Ik heb ze gemaakt met een Minolta Dimage 7i op manuele stand, en de meeste
op 1/30 F3 en 1/45 F3. Een aantal even met flits geprobeerd, maar dan is direct
alles sfeer weg vind ik persoonlijk. Indirect flitsen was nauwelijks mogelijk omdat
het podium zo'n 2 meter hoog was.

62 stuks zijn in klein formaat te vinden op:

http://www.geflits.nl/foto_php/archief.php
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_26945930
Even een schopje voor dit topic!

Patterson Hood van de Drive-By Truckers, afgelopen zaterdag tijdens de Rhythm & Blues Night in de Oosterpoort in Groningen. De foto heb ik gemaakt met een Nikon D70 en een 50mm/1.8D Nikkor objectief.
"That rug really tied the room together".
pi_26946375



All pics Nikon D2H/70-200 VR
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:00:28 #208
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_26947828
Wow , .. leuke foto's iedereen.,

Ik gebruik meestal Fuji 800 NPZ, die push ik dan naar 1600 en geeft het door tijdens het ontwikkelen. Hier twee pics van Anouk (heb evt meer en grotere versies).





Bovenste foto gemaakt tijdens een 'buiten' optreden in Schijndel, de tweede pic in Tivoli

[ Bericht 1% gewijzigd door capetonian op 12-05-2005 16:04:47 (typo) ]
www.p166.com &lt;- Hobby
pers.p166.com &lt;- Personal
pi_27124871
Hier een kleine greep uit mijn nieuwe Pinkpop collectie:


Mindfold


Millencolin


Molotov


Sick Of It All


Beef


Within Temptation


De Heideroosjes


The Prodigy


The Presidents Of The USA


Triggerfinger


Di-rect


Kaizer Chiefs


Golden Earring


Apocalyptica


Kane


Gabriël Rios
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:44:12 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27126498
er staat text door je foto's heen

Kaisers Chief is wel erg challenging om die vast te leggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:02:27 #211
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_27127081
Originele naam , ... is nl. ook een voetbalploeg uit ZA!!
www.p166.com &lt;- Hobby
pers.p166.com &lt;- Personal
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:17:27 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27127609
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:02 schreef capetonian het volgende:
Originele naam , ... is nl. ook een voetbalploeg uit ZA!!
duh, daar is de band ook naar vernoemd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_27130922
www.bartnotermans.com
voor de foto's zonder tekst
pi_27135500
Zeer interessant dat de technische info naast de foto's staat op je site !
Is veel van te leren qua diafragma, sluitertijd en ISO combinaties.
Ik moet nog heel veel oefenen wil ik ze zo mooi kunnen maken!
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_27139024
tunerd, stond je in het publiek of had je een perskaart?
dag
pi_27139133
coole foto's tunerd!

[offtopic]
word die info als iso waarde en sluitertijd uit de EXIF gelezen of voeg je die hand matig toe?
[/offtopic]
pi_27145447
Tunerd ze zijn erg goed!!!!
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:16:30 #218
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27145817
Geweldige foto's tunerd !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:20:18 #219
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27145963
Mooie foto's!


Lou Reed
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:34:34 #220
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27146400
Ik durf hem bijna niet meer te plaatsen, maar dit was mijn lucky shot.


Presidents of the USA
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_27169119
Dank jullie

EXIF wordt uitgelezen door het gallery programma ding
Er zouden wel een paar dingen ertussen uit gelaten kunnen worden.

Ja ik had een foto / frontstage-pass (mijn eerste!)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tunerd op 19-05-2005 23:15:05 ]
pi_27171459
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:03 schreef Tunerd het volgende:
Dank jullie

EXIF wordt uitgelezen door het gallery programma ding
Er zouden wel een paar dingen ertussen uit gelaten kunnen worden.

Ja ik had een foto / frontstage-pass (mijn eerste!)
vandaaaaaaar
ik stond in het publiek.. beste wat ik heb is:








( dat ze kleiner zijn.. is niet voor niks.. )
dag
pi_27212489
Ik heb gister een 150-tal foto's gemaakt van de Golden Earring in een feesttent in de buurt.
Een aantal daarvan zijn gepuliceerd op een internet-nieuws-site waar ik freelancer voor ben:

http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=10545

Ik heb alleen een vraag: Ik wil deze foto's ook publiceren op mijn eigen website waar ik de foto's dan ook weer wil verkopen. Wat zijn de regels hierin mbt tot de bands. Moet een band hier eerst toestemming voor geven, of mag ik ze gewoon zo verkopen omdat ik er copyright op heb, en zij een 'publieke' functie hebben ?
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:50:33 #224
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_27214388
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:57 schreef Tunerd het volgende:
Hier een kleine greep uit mijn nieuwe Pinkpop collectie:
[..]
Nette foto's! Als ik heeeel kritisch ben vind ik de foto's van Within Temptation en Golden Earring er echt uitspringen, op de rest zie je soms een microfoon of gitaar voor een hoofd bv., is het licht net een beetje saai.. Daar kun je ook bijna nooit wat aan doen, concertfotografie is nu eenmaal een hele passieve vorm van fotografie..

De laatste keer dat ik op een concert/optreden heb gefotografeerd was op de albumpresentatie van Krezip vorige week in de Melkweg.. De mooiste foto's daarvan (ik vind zelf de derde het mooist geworden):


1600 ISO, F3.2, 1/160, 160mm


1600 ISO, F4, 1/160, 110mm


1600 ISO, F2.8, 1/160, 165mm
pi_27261793
De zanger van Stash

Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27267750
Netjes TripleM!
pi_27277145
"..And you will know us by the trail of dead" in Vera, Groningen.
"That rug really tied the room together".
pi_27362657
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:32 schreef calvobbes het volgende:
hehehe - dat was ind ede Ahoy , in de Heinelen Music Hall - en het grappige is dat je halverwege het concert allemaal mobieltjes de lucht in gestoken ziet worden ;-)
pi_27462509
Ik ben er ook steeds meer mee bezig, maar het wil me nog niet zo erg goed lukken..
Meestal zijn de foto's te donker en te bewogen, maar ik heb dan ook geen geweldige camera.





  zondag 29 mei 2005 @ 20:55:12 #230
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_27463402
Die laatste is helemaal niet onaardig hoor! Je kunt bij die eerste twee zien dat je inderdaad te weinig licht hebt. Nu kan dat heel goed aan de zaal liggen waar je fotografeert, maar als je lens niet zo heel lichtsterk is en je kunt geen hele hoge ISO waardes kiezen, dan heb je al snel te weinig licht en is het kiezen uit twee kwaden: te donkere foto's of bewogen foto's.
pi_27464161
Dank je

Ik probeer ook geld bij elkaar te sprokkelen voor een digitale spiegel-reflex, maar dat word volgens mij een jarenplan
  dinsdag 31 mei 2005 @ 02:44:05 #232
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_27501742
Goh, ik sta er nooit bij stil dat je geen foto's mag maken. Het zal wel komen omdat ik weinig concerten bezoek... Zou dat de reden zijn dat ik vorig jaar de enige was die foto's maakte tijdens een concert van The Golden Earring? Ik zat om me heen te kijken, maar echt niemand. In de krant stond nog een column over het concert, maar een foto, ho maar. Heb ik soms foto's kunnen maken, terwijl de pers dit niet eens mocht?

Ik heb mijn Canon Powershot A20 gewoon nietsvermoedend in mijn broekzak meegenomen en een beetje geschoten. Geen superkwaliteit, maar wel aardig voor zo'n simpele camera:











[ Bericht 21% gewijzigd door ACT-F op 31-05-2005 15:15:22 (Thumbnails gemaakt) ]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_27507514
Ze zijn echt veel te groot, resize die foto's eens!

Flitsen op een concert geeft meestal geen knap effecte, zeker niet als je op de drummer mikt want die zit gewoonweg te ver.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:22:19 #234
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_27514931
Flitsen geeft inderdaad een bagger resultaat, maar anders worden de foto's te donker en tussen een hossende menigte is het niet echt makkelijk om de camera goed stil te houden. Eigenlijk is deze camera helemaal niet geschikt voor dit soort situatie's. De grap was juist dat ik waarschijnlijk niets vermoedend een pocket camera gesmokkeld heb en rustig foto's heb kunnen schieten Ik zou moeten sparen voor een nieuwe camera, want deze is inmiddels weer ruim 3 jaar oud. Het wordt in ieder geval een Canon
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 juni 2005 @ 16:59:48 #235
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_27648763




Meer van m'n Wâldrock fotos staan op:
http://www.metalfan.nl/tokus/waldrock2005/
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_27696137


Reel Big Fish
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:48:21 #237
18992 2nosedT
Music-addict
pi_27698953
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:38 schreef Tunerd het volgende:
[afbeelding]

Reel Big Fish
Gave foto!
gave band trouwens ook nog
pi_27702059
Gaaf topic. Ik was er al een tijdje naar op zoek, maar omdat ik meestal niet verder kom dan MUZ heb ik het niet echt kunnen vinden.

Een paar van mijn kiekjes die ik over de afgelopen jaren heb genomen (van nieuw naar oud):

Since By Man


Sex Positions


Minus The Bear


Shikari


Daughters


Pelican


Gilgamesh


Curl Up And Die


Beecher


Coheed And Cambria


Melt Banana


... en toen had ik geen zin meer om foto's uit te zoeken .
Ja, ik ben helemaal "into" die lichtslierten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27715408
Ik vind het nog altijd gaaf zo'n foto's met lange sluitertijden en flits
pi_27715588
Misschien rare vraag....maar meld je je als persfotograaf aan? of koop je een kaartje en ga je vooraan staan platen?
pi_27717706
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:53 schreef Flyingdutchman het volgende:
Misschien rare vraag....maar meld je je als persfotograaf aan? of koop je een kaartje en ga je vooraan staan platen?
Ik vraag meestal aan de 1 van de groepen op een festival (of aan de groep bij een gewoon optreden) of ik foto's mag maken (ik geef hen dan ook gewoon de beste foto's). Meestal regelen ze dan een pasje zodat ik in frontstage en op het podium foto's kan nemen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27723412
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:50 schreef TripleM het volgende:

[..]

Nette foto's! Als ik heeeel kritisch ben vind ik de foto's van Within Temptation en Golden Earring er echt uitspringen, op de rest zie je soms een microfoon of gitaar voor een hoofd bv., is het licht net een beetje saai.. Daar kun je ook bijna nooit wat aan doen, concertfotografie is nu eenmaal een hele passieve vorm van fotografie..

De laatste keer dat ik op een concert/optreden heb gefotografeerd was op de albumpresentatie van Krezip vorige week in de Melkweg.. De mooiste foto's daarvan (ik vind zelf de derde het mooist geworden):

[afbeelding]
1600 ISO, F3.2, 1/160, 160mm

[afbeelding]
1600 ISO, F4, 1/160, 110mm

[afbeelding]
1600 ISO, F2.8, 1/160, 165mm
Jeetje... wat een mooie foto's zeg!
pi_27890851
ik heb ook best last van sluitertijd enzo instellen met kutcamera. over enkele weken ee digitale spiegelreflex, dezelfde als tunerd.. hopelijk dan mooie concertfoto's
hier een aantal pics van Mindfold in Roermond afgelopen zaterdag:



www.erikluyten.nl fotografie
pi_28039404
Hee mindfold
Daar was ik ook natuurlijk bij







Zijn niet mijn beste foto's
Er was zeer weinig podiumlicht in de azijnfabriek.
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:56:32 #245
18992 2nosedT
Music-addict
pi_28146023
(crosspost)

Zo, gister wat plaatjes geschoten. Direct eerste foto's met mijn D70 en mn eerste concert foto's.
Licht was alleen erg slecht, en de meeste bands stonden er een beetje zoutloos bij, maar hier een selectie;

#1


#2


#3


#4


#5 onscherp, maar vond de stelling wel leuk


#6


#7

graag opbouwende kritiek

-edit- valt me nu dus wel op dat de meeste foto's van pLent dus zijn. Die band is lekker dynamisch bezig op het podium de rest was niet veel boeiend
pi_28247262
Opnieuw een serie van mij. Ik vind de resultaten zelf steeds beter worden.
Alleen moet ik toch maar eens aan een lichtsterkere lens gaan denken,
want bij de nu gebruikte 28-200 3.5/5.6 heb ik eigenlijk steeds op ISO1600
gewerkt, en dat geeft me te veel ruis. Misschien volgende keer toch ook
nog maar eens op ISO800 proberen............
Commentaar is welkom.

Het betreft de Band Zonder Banaan, welke optrad in discotheek Smithy's Palace in Eesveen.
Die lui hebben overigens een ontzettend goede lichtshow, iets wat de foto's zeker ten goede komt !

(Nog 200 foto's van dit optreden staan op: http://www.bd-fotografie.nl/Muziek/bzb )





































[ Bericht 3% gewijzigd door roaddevil op 27-06-2005 10:54:57 ]
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_28352849
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:38 schreef Tunerd het volgende:
[afbeelding]

Reel Big Fish
Vet! Jij bent op virus geweest zo te zien?? Ik heb daar ook fotootjes gemaakt.... http://www.petervandelft.fotopic.net Was erg gaaf!
pi_28429614
Hooverphonic, tijdens het afscheidsfestival van de oude Effenaar (eindhoven), 7 mei j.l.
Heb mezelf toen helemaal "lens" geschoten die dag, maar van nabewerken/foto's doornemen was nog helemaal niets terecht gekomen...

Bij Hooverphonic kon ik vanwege de drukte geen kant op, alle foto's zijn dus vanuit hetzelfde standpunt genomen.
Meer foto's van die dag en van de andere bands zijn te vinden op http://gallery.zolar.nl/Afscheid-Effenaar

#1

#2

#3

#4

#5
  zondag 3 juli 2005 @ 19:48:30 #249
34153 BrianMay
Het Genie
pi_28452685
Er staan deze week weer 2 concerten op mijn agenda en ik wil nu een keer fatsoenlijke fotos
Mijn vorige fotos zijn heel vaag ondanks een vaste hand. Ik heb ook geen geld voor een dure camera dus ik moet gewoon roeien met de riemen die ik heb.

Ik heb een Sony Cybershot Dsc-P72

Wat zijn de beste instellingen om concerten te fotograferen. Het gaat om een buiten en een binnenconcert. En het liefste zou ik fotos krijgen waar de lichtshow ook nog op te zien is.

Hopelijk kan iemand me helpen.
(ik ben een leek ja)
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_28453028
Zat ff te kijken op je site. En zag dat je je fotos verkoopt. Niet dat ik die zou willen kopen, maar ik zit zelf met het idee te spelen om wat mooie fotos die ik maak ook op het web te zetten en te verkopen.
Ik snap ook wel dat je moet ophalen, enevlop, etc. Maar is 5 euro per stuk voor 13x18 foto niet heel erg duur? Want een hema afdruk kost 45 cent. Een envelop ook zo iets en porto een euro.
Verkoop je uberhaupt zo wel eens een foto?
Ben wel benieuwd naar hoe dat loopt voordat ik er tijd en energie insteek.
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:01 schreef roaddevil het volgende:
Ik heb gisteren bij een benefietconcert van Hessel (van Terschelling) foto's gemaakt.
De eerste 3 nummers kon dit vanuit de foto-pit (ik was als pers voor een nieuws
website in de regio), en de rest is vanuit het publiek.
Ik heb ze gemaakt met een Minolta Dimage 7i op manuele stand, en de meeste
op 1/30 F3 en 1/45 F3. Een aantal even met flits geprobeerd, maar dan is direct
alles sfeer weg vind ik persoonlijk. Indirect flitsen was nauwelijks mogelijk omdat
het podium zo'n 2 meter hoog was.

62 stuks zijn in klein formaat te vinden op:

http://www.geflits.nl/foto_php/archief.php
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_28488138
Het verkopen van dergelijke foto's loopt inderdaad niet zo hard.
De meesten zijn dan foto's van publiek die zichzelf terugziet en de foto
wil kopen. Voor die foto's van Hessel vroeg ik idd 5 euro, omdat de helft
naar het goede doel ging. Normaal vraag ik 3,50 per 13x18 afdruk.
Natuurlijk duurder dan kostprijs (drukken+porto), maar je wilt er natuurijk
ook wat aan overhouden om je apparatuur een beetje terug te verdienen,
en een inschrijving bij de Kvk is ook niet gratis.

Ik ben ook nog maar een paar maandjes bezig, en heb tot nu toe 'maar' 11 foto's verkocht.
Wel krijg je door op veel plaatsen aanwezig te zijn een beetje bekendheid, en word ik zo
nu en dan gevraagd bij evenementen en openingen enz.
Ook heb ik sinds kort een Eos 20D DSLR (waar overigens bovenstaande concertfotos ook mee zijn gemaakt) en kan ik nog beter uit de voeten met creatieve ideeën.
Overigens laat de lay-out van mijn site tot op heden zwaar te wensen over, maar ik kom er gewoon niet aan toe :-(
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_28488333
bedankt voor je antwoord. erg informatief en nuttig. Ik denk dat inderdaad die bekendheid het belangrijkst is en middels gevraagde klusjes je wel wat kan verdienen.
Is een inschrijving bij kvk dan noodzakelijk?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_28495586
Als een opdrachtgever een btw-factuur wil, is het bijvoorbeeld wel handig als je ingeschreven staat. Maar dat geldt dan dus meer voor opdrachten als bij openingen, bedrijfsreportages enz.
Voor concertfotografie (om even bij het topic te blijven ;-) ) is het denk ik niet noodzakelijk, tenzij bijvoorbeeld een (amateur)band je vraagt voor een reclameshoot voor een cd-hoes ofzo.
Ik heb mezelf ingeschreven onder een breder kader, omdat ik ook onder dezelfde bedrijfsnaam kleine computer-reparatie doe enz. Ik sta in geschreven als bedrijf in 'digitale diensten'.
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_28536865
k verkoop mijn werk via rockprints.co.uk
Voorlopig vind ik dat best, ik lever hun de foto's. Houd wel mijn copyright. En zij verkopen de prints. 65% van de opbrengst is voor mij.
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:57:56 #255
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28536964
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:52 schreef Tunerd het volgende:
k verkoop mijn werk via rockprints.co.uk
Voorlopig vind ik dat best, ik lever hun de foto's. Houd wel mijn copyright. En zij verkopen de prints. 65% van de opbrengst is voor mij.
Goed werk Tunerd ! ^
Ik geniet van je foto's.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_28536988
Dankjewel
  woensdag 6 juli 2005 @ 02:07:54 #257
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_28537128
Niemand aan zoiets gedacht?



Je hebt geen zoomlens nodig waar je 'U!' tegen zegt
pi_28537168
is wel erg klein zo
  woensdag 6 juli 2005 @ 02:13:35 #259
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_28537281
ik vind het een leuke copositie, maar het is niet scherp waar het scherp moet zijn.
  woensdag 6 juli 2005 @ 08:32:58 #261
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_28539139
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 02:16 schreef Tunerd het volgende:
ik vind het een leuke copositie, maar het is niet scherp waar het scherp moet zijn.
Ik heb 'm niet gemaakt. Ik sta er zelf op (Maar zeg lekker niet wie ik ben ) De foto is ook gemaakt met een huis tuin en keuken digicam geloof ik
pi_28542322
haha
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 juli 2005 @ 11:26:15 #263
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_28542842
de metal dag op Bospop, afgelopen zondag in Weert:


Iron Maiden


Within Temptation


My Dying Bride


Porcupine Tree
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:19:50 #264
92792 Laaaars
www.larsscheve.nl
pi_28663977


Sita en Co vanmiddag in Breda < mooie dame is dat trouwens
  zondag 10 juli 2005 @ 19:37:48 #266
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28688117
Hier nog wat foto's gemaakt tijdens het concert van Autumn in Oss.

1. De enige gecropte foto. En veel te donker, maar who cares.
Iso-1600 1/6sec f/4,5 focus-46mm


2. Blauw, blauwer blauwest oftewel K-licht.
Iso-1600 1/10sec f/5,6 focus-45mm


3. Het blijft donker.
Iso-1600 1/15sec f/4 focus-37mm


@Flash. niet meteen gillen he...
4. Gewoon een goed gelukte foto van Mats.
Iso-1600 1/5sec f/5,6 focus-80mm


5. Mats volledig in beeld. En groen natuurlijk.
Iso-1600 1/5sec f/5 focus-35mm


6. Alle drie snaarmannen in een shot.
Iso-1600 1/25sec f/5,6 focus-18mm (is genomen met de 18-55 kit-lens van de EOS300D)


7. Jan de drummer in zijn donkere hoekje.
Iso-1600 1/25 f/5,6 focus-55mm


8. Jan vanaf de andere kant van het podium in het groene licht kunnen knippen.
Iso-1600 1/10sec f/5,6 focus-55mm
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 20:01:02 #267
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_28688779
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:37 schreef HMaster-II het volgende:
Hier nog wat foto's gemaakt tijdens het concert van Autumn in Oss.

1. De enige gecropte foto. En veel te donker, maar who cares.
Iso-1600 1/6sec f/4,5 focus-46mm
[afbeelding]
Nienke staat erop, dus dat maakt veel goed
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 10 juli 2005 @ 20:02:19 #268
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28688814
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:01 schreef Tokus het volgende:

[..]

Nienke staat erop, dus dat maakt veel goed
Took heeft het begrepen.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zondag 10 juli 2005 @ 20:30:29 #269
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_28689620
HMaster, ze zijn niet zo goed als wat ik hier van de ervaren concertschieters zie, maar ik vind ze toch helemaal niet slecht hoor, vooral die 3 snaarmannen vind ik erg leuk.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:50:43 #270
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28693582
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:30 schreef pea4fun het volgende:
HMaster, ze zijn niet zo goed als wat ik hier van de ervaren concertschieters zie, maar ik vind ze toch helemaal niet slecht hoor, vooral die 3 snaarmannen vind ik erg leuk.
Daarom wil ik ook een f2.8 lens. Het is gewoon teveel wat ik weg moet gooien aan foto's. Ik ben ook niet zo ervaren nee...
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zondag 10 juli 2005 @ 23:45:14 #271
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_28695147
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:50 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook een f2.8 lens. Het is gewoon teveel wat ik weg moet gooien aan foto's. Ik ben ook niet zo ervaren nee...
Gewoon veel doen als je dit een leuk onderwerp vind! Dan worden het vanzelf nog meer mooie foto's. Ik doe zelf niks met dit onderwerp trouwens, behalve kijken wat anderen ervan maken
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 22:08:20 #272
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_28751163
*Kick*

Afgelopen weekend heel wat foto's gemaakt tijdens Dijkpop 2005

aangezien ik alleen alle foto's te breed heb geupload voor Fok!, hoop ik dat jullie hier willen kijken1

Uiteraard gaarne (hier of daar) jullie opbouwende kritiek!!!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_28904382
Het is maandagochtend en ik kan zo snel de motivatie niet vinden om aan het werk te gaan en dus post ik maar wat foto's. .

Allebei de bands gezien (en gefotografeerd) op 31 mei in de 013.

Jesu






ISIS





In de categorie "flits iemand van een meter afstand keihard in z'n bek."


"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 18 juli 2005 @ 11:23:14 #274
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28904765
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:09 schreef OMG het volgende:
Het is maandagochtend en ik kan zo snel de motivatie niet vinden om aan het werk te gaan en dus post ik maar wat foto's. .

Allebei de bands gezien (en gefotografeerd) op 31 mei in de 013.

Jesu

[afbeelding]

[afbeelding]


ISIS

[afbeelding]

[afbeelding]

In de categorie "flits iemand van een meter afstand keihard in z'n bek."
[afbeelding]

[afbeelding]
Die eerste is goed gelukt.
Persoonlijk zou ik zelf alleen de eerste foto durven publiceren hier.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_28905321
Ach ja, ik vind persoonlijk foto’s waarop iemand helemaal stil staat niet echt boeiend. Een paar foto’s is wel leuk, maar om een hele serie zo te zien, nee. Van mij mag er altijd wel wat beweging in zitten. Ook vind ik die licht slierten altijd wel gaaf. En ja, er zijn nog meer mensen die er zo over denken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 18 juli 2005 @ 11:57:39 #276
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_28905729
beweging is niet erg soms, maar een hele serie wordt ik beetje wiebelig van... bovendien vind ik het jammer dat je dan (bijna) nooit echt gezichtsuitdrukkingen kunt zien. Dat mis ik dan ook een kleinbeetje in jouw serie: de expressie van de muziekanten die ze vaak hebben bij het spelen...
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_28945087
Ja, die sierlijke lichtstrepen zijn nogal populair in die emo cultuur
Persoonljik vind ik er niet veel meer aan, kan leuk zijn maar dan moeten de foto verder wel perfect zijn. Tis noogal simpel
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:35:11 #278
68254 Floor-is
Pietsje bleu
pi_28951043
quote:
http://home.hccnet.nl/kdegooijer/forum/DSC03298.jpg
Tadaa:




Anouk heb ik ook wel, even koppie draaien mensen:



Nouja dat dus

[ Bericht 22% gewijzigd door Floor-is op 19-07-2005 19:09:35 ]
Fotografeert wel eens wat, doet iets met creditcards en is hier haast nooit
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:15:02 #279
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28952362
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:35 schreef Floor-is het volgende:

[..]

Tadaa:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Anouk heb ik ook wel, even koppie draaien mensen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Nouja dat dus
Nu ben ik geen fan van Kane, mar de foto's zijn wel helderen, duidelijk en geslaagd.

Over dat 2e geval zeg ik helemaal niks, behalve
Ik heb brave collega's die apart voor mij de radio uit of zachter zetten als dat voorbij komt gegild.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_28953316
Ik zie niets
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_29028066
ik ook niet
pi_29120391
Hier nog wat foto's van Mundial,gemaakt met canon G6.
De foto's zijn buiten het toevoegen van rand en verkleinen nog niet bewerkt.
Sommigen hebben dat wel nodig (bijsnijden bijvoorbeeld).

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat voor tips jullie me geven




















Al mijn Mundial foto's vinden jullie hier: klik.
  maandag 25 juli 2005 @ 21:44:56 #283
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_29123961
quote:
Op maandag 25 juli 2005 20:00 schreef Siegfried het volgende:
Hier nog wat foto's van Mundial,gemaakt met canon G6.
De foto's zijn buiten het toevoegen van rand en verkleinen nog niet bewerkt.
Sommigen hebben dat wel nodig (bijsnijden bijvoorbeeld).

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat voor tips jullie me geven

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Al mijn Mundial foto's vinden jullie hier: klik.
De meesten zien er erg leuk uit! Hier en daar hebben ze inderdaad wat bijsnijden nodig, je wil er altijd naar streven om zo beeldvullend mogelijk te fotograferen maar bijsnijden is wel wat praktischer, zeker als je bv. voor internet fotografeert en nogal wat megapixels overhebt..

Vooral de tweede foto vind ik qua compositie erg leuk! Die van Jorrit (bassist van The Sheer) is volgens mij iets bewogen? Ligt aan de sluitertijd, want zo te zien is de rest van je foto wel scherp..

Verder heb je op een paar foto's gewoon de muzikant net op een wat ongelukkige houding vastgelegd, maar dit vind ik al hele aardige foto's!
pi_29124366
Dank je

Bassist van The Sheer is inderdaad wat bewogen. Ook tikje overbelicht, niet?

Maar dank voor je goeie feedback
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:12:02 #285
68254 Floor-is
Pietsje bleu
pi_29145942
Jezus, wat een k*t systeem dat je niet gewoon kunt editten

Hier alsnog dan maar...




Anouk heb ik ook wel, even koppie draaien mensen:



Sjah als je niet kunt/mag editten...
Fotografeert wel eens wat, doet iets met creditcards en is hier haast nooit
pi_29146413
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:12 schreef Floor-is het volgende:
Jezus, wat een k*t systeem dat je niet gewoon kunt editten

Hier alsnog dan maar...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Anouk heb ik ook wel, even koppie draaien mensen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Sjah als je niet kunt/mag editten...
Je hebt maar een beperkte tijd om te editten

Wel mooie foto's, maar je kon Anouk toch ook ff draaien?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:12:46 #287
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_29147482
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Je hebt maar een beperkte tijd om te editten

Wel mooie foto's, maar je kon Anouk toch ook ff draaien?
Wazig, want die foto's stonden er eest wel op.. Daarom moest ik ook braken vanwege die onderste 2 foto's

Toen jij reageerde over niets kunenn zien, verwonderde ik me, dat ik wel eerst foto's in beeld had en daarna niet meer.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:46:00 #288
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_29150096
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:12 schreef Floor-is het volgende:
Jezus, wat een k*t systeem dat je niet gewoon kunt editten

Hier alsnog dan maar...
Mooie foto's! Ik vind de eerste twee het mooist qua licht, alleen die zijn recht van voren en i.v.m. microfoons is dat nooit zo ideaal, die derde is wat dat betreft beter alleen stond je daar weer vrij dichtbij..

Over Anouk zeg ik niks, ik vind t een vreselijk mens

De enige foto die ik zo snel van Njoy heb is deze van Krezip:



Nog met m'n Fuji S7000 gemaakt geloof ik..
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:53:50 #289
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_29150336
Hmm ik kan m'n originelen van Koninginnedag 2005 niet vinden, daar had ik namelijk een paar leuke foto's van Kane gemaakt, waaronder deze:



En van Krezip had ik daar ook nog een foto gemaakt:



Die zijn wel allebei gemaakt met m'n Canon, en de 70-200 2.8L USM.
pi_29502066
Okay het duurde even. ik moest wel even 722 foto's bijlangs om de betere er uit te filteren die echt goed zijn.

Ik heb de foto's van het undergorund-optreden er nog niet bijstaan.
1.


Tristania
2.

3.

Bovenstaande foto's heb ik wel iets bijgewerkt, want ze waren erg tegen het overbelichte aan.

Ill-Disposed
4.

5.

6.

7.

8.


Bloodbath
9.

10.

11.

12.

13.

14.


Suffocation
15.

16.

17.

18.


Dissection
19.

20.

21.

22.


Special Guest
23.

24.

25.


Marduk
26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.


Zaterdagavond met een mooie zonsondergang achter de regenwolken.
33.

34.


Alle foto's geschoten met een Canon EOS300D en een 75-300 f:4-5.6 UltraSonic lens

[ Bericht 7% gewijzigd door HMaster-II op 08-08-2005 19:47:43 ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_29503040
Even een tip die ik vaak genoeg bij concerten heb gedaan: (het vergt soms wat knutselwerk)

Tas meenemen waar meerdere 'verborgen' zakjes in zitten. Je doet de foto-spullen of geluidapparatuur in die zakjes, die je goed af probeert te sluiten. Je stopt je tas helemaal vol met spullen (jas, trui/t'shirt, enz) en je zorgt ervoor dat er redelijk zichtbaar iets inzit dat niet is toegstaan (bijvoorbeeld sterretjes of glaswerk). Als vrouw zijnde kun je eventueel een klein camera'tje of geluidsdrager in een groot pak maandverband verstoppen (koop een pak Kotex ofzo). Maar pas op. Soms fouilleren ze daar ook doorheen, dat is twee keer gebeurd bij mij, maar omdat ze al 'iets anders' tegenkwamen en daar de aandacht op gericht was, kwam ik er doorheen.

Wat bij vrowen ook kan is (maar dat kan alleen met kleine apparaten) is 2 onderbroeken aantrekken en daartussen één van die broeken je opnameapparatuur plaatsen. Zorg wel voor een broek die bij het kruis ruim zit. En dat je tijdens het wachten niet gaat zitten.

Soms heb je van die windjacks met een rits in de schouder. Daar kijken ze nooit, zeker niet als je de voering kapot maakt en het tot op de binnenkant van je elleboog laat zakken. Let er dan wel op dat je onopvallend je arm kunt blijven buigen, zodat je niets zien aan de wendingen van je mouwen.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_29503607
Ik heb gewoon een e-mailtje gestuurd naar het hoofdkantoor met de vraag of ik als normale bezoeker er ook in kwam met die camera en lens. Ik kreeg goedkeuring van het heoofdkantoor. Mail geprint en als bewijs meegenomen.
Ze deden bij de eerste foulering moeilijk over mogelijk fake mailtje. Maar een verhelderend praatje met de infobox, kwam de goedkeuring er wel en kon ik gewoon met mijn fotospul naar binnen. Zonder fotopas of wat dan ook.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_29503780
Mijn eerste poging tot 'concert' fotografie:






Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  maandag 8 augustus 2005 @ 17:59:49 #294
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29504979
Beetje veel, beetje veel van hetzelfde en geen nummers, dus ik begin er niet aan. Zitten best leuke foto's tussen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29558146
Bijna twee weken geleden alweer. Normaal in het Friese gehucht 'De Veenhoop'.
Had een pers-pas Alleen stonk na de shoot mijn fototas wel ontzettend naar bier

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_29595763
Ik vind die met de accordeon leuk
Staan dee ook op eosdigitaal?
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:05:54 #297
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_29624389
Een echt concert is het niet, maar hier een paar foto's die ik gisteren heb gemaakt op het Solar Festival in Roermond (waar ik vandaag weer naartoe ga):

1. Brian S


2. Marcella


3. Jason Phats (van Phats & Small)


4. Lucien Foort
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:10:34 #298
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_29652555
Afgelopen weekend ben ik naar het Flevo Festival geweest, en daar heb ik onder andere de volgende foto's gemaakt:



















Alle foto's met een Canon Powershot S1, zie voor links naar de rest van de foto's mijn blog
pi_29663876




gemaakt met een kodak 6440, 4mpixel cam. Op de website staan nog meer foto's van optredens die ik heb gemaakt.
pi_30707091
Gave foto's van solar! ik was er ook.. Maar heb eigenlijk de hele dag op de Pers rondvaartboot Bavaria liggen te zuipen

Ska Night in de Fenix, Sittard:




Wisehead


Sideshift Harry





The Skarabeez
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')