abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8955562
Wie kent deze langlopende tekenfilmserie nog van ruwweg 10/15 jaar geleden, destijds uitgezonden door de VARA? Ik heb er nog leuke herinneringen aan en het was zeker een van mijn favouriete series uit mijn jeugd. Het meest enge vond ik altijd de heks uit het westen (of was het nou het zuiden?) met o.a. de hoed die ze gebruikte om de vleermuizen mee op te roepen. Op het internet kan ik raar genoeg niets vinden van deze geweldige tekenfilmserie die sindsdien volgens mij niet meer op de buis is geweest...
pi_8955812
Toto ! I don't think we're in Kansas anymore.......

volg het pad met de gele stenen......

Her name was Lola, she was a showgirl..........
  zaterdag 8 maart 2003 @ 16:04:37 #3
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8955888
Ik heb de tekenfilm op video
Vet eng in dat bos!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 8 maart 2003 @ 16:07:49 #4
39938 WernerVonPinky
One is a genius....
pi_8955935
De serie met Lappie Lapstok en al die anderen (heette die ijzeren vent Blikkie?).

Was idd een leuke serie!!!

ACWW: 3952-0210-5194 Floris in Flocity
MKDS: 240-578-194-599
WII-nr: 7678-8993-2965-0665
AC:LGTTC: 0001-7457-9529 Floris in Florade
pi_8955963
Oooh ja, dat is lang geleden

Ik volgde het wel heel trouw.

pi_8956217
wow!
Toen was ik nog een klein Flexe_Gozertje
ken er ook vreemd genoeg nix over vinden

[Dit bericht is gewijzigd door Flexe_Gozer op 08-03-2003 16:35]

Flexxer ken toch nie?? ----> [url=http://www.rickert.cjb.net]Homepage[/url] <----
pi_8956241
Het zag er zo toch ongeveer uit?

pi_8957003
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 16:25 schreef Navelpluisje het volgende:
Het zag er zo toch ongeveer uit?

[afbeelding]

JA!

Ik had het liedje nog neuriën, maar ik weet niet meer wat ze precies zeiden.

zaterdag 8 maart 2003 @ 17:13:53 #9
30479 MidnightMotion
Ain't Life a B!TCH
pi_8957106
Keek er vroeger ook altijd naar, volgens mij heb ik er niet zo heel lang geleden nog een aflevering van gezien (Geen idee wanneer of welke zender...)
~ Some rules can be bent, some can be broken ~
  zaterdag 8 maart 2003 @ 18:32:21 #10
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_8958996
ja die serie was leuk het liedje ging vaag... ik ken er een regeltje van...

"In het land van oz... heksen, trollen, gieren door het bos. Komt'ie aan... hey JIJ!"

en verder ken ik het niet meer. Dat was een extreem goede serie, bleef heel getrouw aan de personages uit de verschillende boeken die er rond de eeuwwisseling (1900) over OZ werden geschreven door Baum

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_8961928
Jaaaah! Daar heb ik ook naar gekeken! Ik was nog wel een heel jong ventje, dus erg veel snapte ik er nog niet van. Het heeft volgens mij best lang gelopen. Klopt het dat het verhaal verder ging dan de film? Volgens mij zijn er veel meer avonturen beleefd in de serie...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_8962827
Sai, is dat de tekenfilmserie die ze destijds op de VARA uitzonden?
En jij hebt hem! Ikke willen hebben, als dat dezelfde is die de VARA uitzond..please please please!!

Ik had enkele maanden geleden nog via allemaal televisiestations geprobeerd om deze film te bemachtigen, maar no luck...
Dit was hun reactie ongeveer: "Helaas moet ik u inderdaad teleurstellen. De serie was aagekocht, dus hadden we maar 1 malig uitzendrecht".

En over die uitzendingen die laatst op tv kwamen, dat waren vervolgdelen die vooral alleen om de leeuw gingen.

Ik kon wel bij de VARA eens langskomen om het archief in te duiken, want ze hadden ook telkens de strip achterin het blad staan. Herinneren jullie je dat nog?
* Ik herinner het nog als de dag van gisteren*

quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 18:32 schreef Cairon het volgende:"In het land van oz... heksen, trollen, gieren door het bos. Komt'ie aan... hey JIJ!"

zaterdag 8 maart 2003 @ 22:21:28 #13
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_8965320
Doortje: Annelies Balhan (stem)
Blikkie Blikmans: Peter Lusse (stem)
Lappie Lapstok: onbekend...Met een zachte G
Droezel de Leeuw: Huib Rooijmans

Het exacte lied:

KOOR:

Ben je jong?
Ben je oud?
Ben je klein of getrouwd?
Zit dat bankje wat stroef?
Leg je voet op de poef!
Doe de deur maar op slot
en wat thee in de pot
of wat fris in 'n glas,
dan beginnen we pas...

Doortje loopt met Droezel op het gele pad.
Lappie loopt met Blikkie hand in hand in 't zand.
Toto speelt met Gnorken op de rand van 't pad.
En ze gooien elkaar lekker nat!

DOORTJE:
D'r is een stad in het land van Oz,
heksen en Grollen swingen d'r op los.
't is een feest en een dolle boel

DOORTJE & LAPPIE:
JA ! Zak maar met zijn allen in je stoel huhuhuh

KOOR:
Komtie aan!
Hey jij !

DOORTJE:
Blijf nou toch in die stoel!

KOOR:
Let op !
Ja nu !

Er zat echt (droge) humor in deze serie en dat lag vooral aan de Nederlandse grappen die het team erin heeft verwerkt.

bijv.
Doortje (die overigens ALTIJD fluistert): "Dit gele pad lijkt net de AvondVierDaagse"

Lappie Lapstok (tegen Blikkie Blikmans): "Ben jij soms een kind van een heimachine en een zijspan?"

en

(over Droezel de Leeuw): "Volgens mij is het een poes die ze te hard opgeblazen hebben..."

Blikkie Blikmans:
"Het lijkt wel of ik lood in mijn schoenen heb..."
en
"Als DAT lukt dan ben ik Nikkelen Nelis"
en
(hij vaart op een vlot):"Ik krijg altijd zo'n zin in een pilsje als ik die schuimkragen zie, jullie ook?
Doortje: "Ik denk niet dat je mag varen met drank op..."

[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 09-03-2003 13:11]

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 9 maart 2003 @ 01:58:48 #14
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_8971366
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 22:21 schreef Patch het volgende:
Doortje: Annelies Balhan (stem)
Blikkie Blikmans: Peter Lusse (stem)
Lappie Lapstok: onbekend...Met een zachte G
Droezel de Leeuw: Huib Rooijmans
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Geweldig was dit!

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_8971742
prachtig. Heeft iemand toevallig 'n video of plaatjes
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_8974056
Ja, als iemand de video heeft, dan wil ik zeker iets regelen om hier ook aan te komen!

Sai?

Patch, mag ik vragen hoe je aan de tekst komt?
Dit doet echt oude tijden herleven, al die kinderen van nu weten echt niet wat ze missen!

zondag 9 maart 2003 @ 11:42:51 #17
22457 Patch
pi_8975286
quote:
Op zondag 9 maart 2003 09:36 schreef Smeich het volgende:

Patch, mag ik vragen hoe je aan de tekst komt?
Dit doet echt oude tijden herleven, al die kinderen van nu weten echt niet wat ze missen!

mijn hoofd zit vol met nutteloze info met betrekking tot Nederlandse versies van tekenfilms....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_8975336
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:42 schreef Patch het volgende:

[..]

mijn hoofd zit vol met nutteloze info met betrekking tot Nederlandse versies van tekenfilms....

Nederlandse nasynchronisatie
  zondag 9 maart 2003 @ 11:50:57 #19
22457 Patch
pi_8975386
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:46 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

Nederlandse nasynchronisatie

valt best mee....
Ligt er maar aan, waar je het eerst mee geconfronteerd word...
Ik weet zeker dat als je The Snorks / De Snorkels, The Smurfs / De Smurfen en nog een boel andere tekenfilms in hun originele taal hoort dat je dan toch de Nederlandse versie prefereert...
pi_8975417
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:50 schreef Patch het volgende:

[..]

valt best mee....
Ligt er maar aan, waar je het eerst mee geconfronteerd word...
Ik weet zeker dat als je The Snorks / De Snorkels, The Smurfs / De Smurfen en nog een boel andere tekenfilms in hun originele taal hoort dat je dan toch de Nederlandse versie prefereert...

Check de post-icon van mijn vorige poost

Ik heb vanmorgen toevallig een stukje Freggels in het nederlands en in het engels gezien. Ik had ook liever de nederlandse versie. Het is idd maar net wat je gewend bent

zondag 9 maart 2003 @ 12:17:26 #21
22457 Patch
pi_8975858
pi_8989424
Ach, steeds meer herinneringen aan deze serie borrelen nu naar boven. Hoe de slaven van de heks v/h westen bouwde aan haar toren, waarbij de heks elke dag door de leeuw naar boven werd getrokken.
Hoe de heks een onzichtbare stok vlka voor de trap liet zweven om zo de schoentjes van Doortje te pakken te krijgen.
Hoe Doortje erachter komt dat de heks niet tegen water kan.
Hoe Doortje de vlucht met de luchtballon mist omdat toto uit de mand springt.
Hoe.... en nog veel meer. Erg frustrerend dat ze deze serie niet meer herhalen. Misschien dat kindernet hier nog eens wat aan kan doen. Dat ze Bassie & Adriaan die al ontelbare keren herhaald zijn (die ook leuk zijn) eens vervangen door deze serie... Please
  woensdag 12 maart 2003 @ 10:07:40 #23
22457 Patch
pi_9056216
waren nog stiekem best veel afleveringen zeg....
  vrijdag 21 maart 2003 @ 14:56:10 #24
51266 geitenbreier
joepie de poepie
pi_9284418
mooiste vond ik een keer toen ze een heks hadden vermoord en haar kasteel instortte.. hoor je die leeuw droog zeggen "even apeldoorn bellen"
moet jij plassen rakker
  vrijdag 21 maart 2003 @ 15:48:48 #25
22457 Patch
pi_9285764
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:56 schreef geitenbreier het volgende:
mooiste vond ik een keer toen ze een heks hadden vermoord en haar kasteel instortte.. hoor je die leeuw droog zeggen "even apeldoorn bellen"
jaja
dat was echt een pluspunt aan de hele Nederlandse versie, er zaten zoveel droge grappen in....( zie ook mijn quotes in 1 van mijn vorige posts)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')