abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 02:12:56 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8875911
quote:
Politie haalt twee Pekelder families uit huis


De familie Kuiper verlaat de woning aan de Dennenlaan.


nieuwe pekela - Direct na een uitspraak van de rechter is de politie dinsdagmiddag begonnen met het uit huis zetten van twee families aan de Dennenlaan in Nieuwe Pekela. Na jaren de buurt te hebben geterroriseerd besloot burgemeester Schollema van Pekela vorige week dat de families hun huis op 4 maart moesten hebben verlaten.

De befaamde druppel die de emmer deed overlopen was de ruzie, die vorig weekend volledig uit de hand liep. De betrokken families lieten weten zich niet bij de uitspraak neer te leggen, maar de ontruiming van de huizen vond zonder incidenten plaats. De twee gezinnen staan nu op straat. De gemeente heeft hen geen nieuwe woonruimte aangeboden. Het is niet bekend of ze onderdak hebben gevonden.


"Dit is een schandalige zaak", zegt Jannie Orsel verbeten. Ze heeft net te horen gekregen dat ze definitief uit haar woning aan de Dennenlaan in Nieuwe Pekela wordt gezet. "Ik ga nu naar de woning van de burgemeester. Ik ga daar in hongerstaking. Niemand weet waar we nu heen moeten."

"Mam, kom nou mee", roept haar 14-jarige dochter Diana Kuiper, die het liefst zo snel mogelijk weg wil. Weg van de ontruiming. Weg van de media. Weg van het publiek dat in drommen vanachter drankhekken en linten het leed van de uitgezette families volgt. Ze is samen met haar moeder slachtoffer van de terreur die haar broers Harm Kuiper (21) en Hendrik Kuiper (19) samen met buurman Kappie Steinfelder op hun geweten hebben. De politie heeft een waslijst aan feiten, bleek dinsdag voor de rechtbank.

Gezinus Steinfelder laat weten dat hij en zijn moeder Roelfina de Wit niet zonder slag of stoot de woning willen verlaten. Zij hebben het idee dat de rechter geen toestemming heeft gegeven voor de ontruiming. "We bellen meteen onze advocaat. Ze mogen helemaal niet ontruimen. Daar zijn termijnen aan verbonden", zegt hij.

Als de deurwaarder de definitieve dwangbevelen overhandigt besluiten de families toch zonder slag of stoot te vertrekken. Ze kunnen niet anders, beseffen ze. Al was het alleen al vanwege de grote aantallen agenten die gekleed in kogelvrije vesten voor de deur staan. Verhuisbedrijf Nobbe haalt de woningen leeg. Woongroep Acantus spijkert de ramen dicht. De spullen gaan voorlopig in opslag. Een nieuw adres is er immers niet.



quote:

groningen/nieuwe pekela - Een gevaarlijke ontwikkeling voor het civiel recht en het strafrecht. Een andere conclusie kan advocaat Uulco Slangenberg uit Winschoten niet trekken als de bestuursrechter de gemeente Pekela toestemming heeft gegeven twee woningen aan de Dennenlaan te sluiten.

Slangenberg vreest dat de uitspraak precedenten schept. Met het vonnis in de hand kunnen burgemeesters notoire overlastveroorzakers in de toekomst immers op straat zetten. "Zonder dat daar een straf- of civielrechtelijke veroordeling aan vooraf gaat. Deze uitspraak is uniek voor Nederland. Ik had gehoopt dat artikel 174 A van de Gemeentewet voorbehouden zou blijven voor de ontruiming van drugspanden."

Slangenberg stond gisteren voor de ondankbare taak op te boksen tegen de gemeente Pekela. Hij verdedigde de belangen van Jannie Orsel en Roelfina de Wit. De woning van hun gemeenschappelijke buren Harry en Ammy Orsel werd vorige week zondagavond kort en klein geslagen na een langlopende vete. Burgemeester Meindert Schollema besloot de woningen voor een jaar te sluiten.

De vrouwen hoopten die dreigende uitzetting met een voorlopige voorziening (een kort geding bij de bestuursrechter) van tafel te krijgen. Slangenberg hield de rechter voor dat de namen van zijn cliënten amper in het lijvige politiedossier werden genoemd. Volgens hem werd de heibel veroorzaakt door De Wits voormalige echtgenoot Kappie Steinfelder, en Hendrik Kuiper, de zoon van Jannie Orsel. Huurders kun je volgens hem niet verantwoordelijk houden voor de daden van hun familieleden of bezoekers.

Advocaat Hans Klopstra van de gemeente Pekela ging niet in op de vraag wie waarvoor verantwoordelijk was. Hij hield een korte bloemlezing uit een lijst van ruim tachtig overlastmeldingen die bij de politie waren binnengekomen. "De burgemeester speelt geen rol bij burenruzies, maar wel bij het handhaven van de openbare orde."

Volgens de rechter heeft burgemeester Meindert Schollema van Pekela de twee woningen aan de Dennenlaan terecht laten sluiten. Al was dat besluit niet helemaal foutloos. Zo had Schollema volgens de rechter beide huurders een duidelijker ultimatum moeten stellen. "De belangen zijn voldoende afgewogen."


Ik begrijp niet dat deze mensen geen vervangend woonruimte aangeboden hebben gekregen..
pi_8875921
Mensen die zinloos geweld gebruiken verdienen sowieso geen vervangende woonruimte...
pi_8875927
mjah weet jij veel wat er zich allemaal heeft afgespeeld in die lange periode....kan nooit veel goeds zijn geweest...
pi_8875936
Ik heb hier nog wel een paar kartonnen dozen staan...
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 02:16:22 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8875937
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Mensen die zinloos geweld gebruiken verdienen sowieso geen vervangende woonruimte...
Zinvol geweld bestaat ook niet...

Het gaat hier om een gezin met KINDEREN die op straat staan..

pi_8875944
Dit zal ze echt niet verrast hebbeen hoor!
Dat kan in Nederland namelijk nog net niet!

Ze hadden zich ook gewoon kunnen gedragen natuurlijk!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 02:17:00 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8875945
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:14 schreef xf0rz het volgende:
mjah weet jij veel wat er zich allemaal heeft afgespeeld in die lange periode....kan nooit veel goeds zijn geweest...
Klopt, was idd niet veel goeds maar het is geen reden om mensen bewust dakloos te maken..
pi_8875952
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Klopt, was idd niet veel goeds maar het is geen reden om mensen bewust dakloos te maken..


het is zeer spijtig voor de kids, en ik zou dan ook een betere actie vinden dat de kids een dak boven hun hoofd kregen, maar aub de ouders niet....
tijd dat de mensen weer eens verantwoording afleggen voor hun daden...
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:18:56 #9
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_8875959
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zinvol geweld bestaat ook niet...

Het gaat hier om een gezin met KINDEREN die op straat staan..


ja ze kunnen beter die zoons en die vent aanpakken...
Maarja.. als dat niet lukt.. zet je toch gewoon een compleet gezin op straat?
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_8875969
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zinvol geweld bestaat ook niet...

Het gaat hier om een gezin met KINDEREN die op straat staan..


Maar er staat ook dat een paar van de kinderen het grootste probleem waren, dat die de buurt terroriseerden. Komt op mij over als een typisch geval van de situatie waarin de ouders te kinderen niet meer de baas kunnen en zelf ook slachtoffer zijn van hun kinderen... Het had me nog beter geleken om die kinderen tijdelijk ergens anders onder te brengen zodat de ouders met de andere kinderen weer een beetje orde op zaken kunnen gaan stellen!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:21:43 #11
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8875971
Ik vind het werkelijk schandalig dat er vanuit het maatschappelijk werk in smaenspraak met de gemeente geen opvang voor deze kinderen is geregeld.
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 02:22:45 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8875977
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:21 schreef qbus het volgende:
Ik vind het werkelijk schandalig dat er vanuit het maatschappelijk werk in smaenspraak met de gemeente geen opvang voor deze kinderen is geregeld.
Precies..
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:22:46 #13
18617 sam_the_man
is on it again.....
pi_8875978
Maar het is overduidelijk tinnef, en als ze de buren zo geterroriseerd hebben, hun woning vernield hebben dan hebben ze het over zichzelf afgeroepen. Voor de kinderen zou ik opvang regelen maar die ouders mogen vanmij de straat op!
Ennnnn Vast!
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 02:23:59 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8875982
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:22 schreef sam_the_man het volgende:
Maar het is overduidelijk tinnef, en als ze de buren zo geterroriseerd hebben, hun woning vernield hebben dan hebben ze het over zichzelf afgeroepen. Voor de kinderen zou ik opvang regelen maar die ouders mogen vanmij de straat op!
Hm, waar twee kijven hebben twee schuld..

Ouders en kinderen vanelkaar scheiden omdat er een burenruzie is

Ook niet echt humaan.

pi_8875987
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hm, waar twee kijven hebben twee schuld..

Ouders en kinderen vanelkaar scheiden omdat er een burenruzie is

Ook niet echt humaan.


dus onderdak regelen voor ze en dan komen ze er weer gemakkelijk vanaf...
dat de kids moeten worden opgevangen staat wel vast, maar die onverantwoordelijke "volwassenen"...
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:27:03 #16
18617 sam_the_man
is on it again.....
pi_8875996
Een rechter geeft niet zomaar toestemming om twee gezinnen op straat te gooien....
En wellicht is het scheiden van die kinderen nog wel een goede oplossing ook want van de opvoeding van die ouders kun je niet zo heel veel verwachten geloof ik.
Ennnnn Vast!
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:28:49 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_8876002
Mja ik heb het nieuwsitem gezien.

Viel me erg op dat ze constant aan het zielig doen was en het viel me nog meer op dat ze geen enkele keer de acties (al dan niet door haar zonen) veroordeeld heeft.

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:30:21 #18
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8876009
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hm, waar twee kijven hebben twee schuld..

Ouders en kinderen vanelkaar scheiden omdat er een burenruzie is

Ook niet echt humaan.


Bij dit soort gezinnen is het juist eerder humaan als inhumaan om de ouders in zijn geheel uit de ouderlijke macht te zetten!

Het zijn vaak de ouders die het kind onthouden van een normale opvoeding en door hun eigen wangedrag en waanbeelden die ver buiten de werkelijkheid staan, de kinderen meeslepen in en maatschappelijk isolement.

Ik ben zelfs geneigd om te zeggen dat s.m.m.g.e m.e.n.s.n ge...n k.nderen zouden mogen k.r.i...n

pi_8876021
quote:
Ik begrijp niet dat deze mensen geen vervangend woonruimte aangeboden hebben gekregen..
ik wel. . . bewoners kunnen niet doen en laten wat ze willen . . er moet ergens een fatsoensnorm gezet worden . .. en op een keer houd het op . .. waar 2 vechten, hebben 2 schuld. . simpel .. . .

de kreet "ik heb een huis nodig" . .. is . .verdien het recht op een huis .. en kom dan nog maar eens terug. . .

Religion : Mankind's worst invention !
pi_8876024
Gewoon in een caranvan naast het spoor zetten.
Of op een woonwagenkamp laten wonen, daar wonen er vaak meer van zulke mensen.
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:35:15 #21
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8876032
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:32 schreef Juup© het volgende:
Gewoon in een caranvan naast het spoor zetten.
Of op een woonwagenkamp laten wonen, daar wonen er vaak meer van zulke mensen.
Vrij nutteloze oplossing, het probleem los je er niet mee op.
pi_8876035
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:35 schreef qbus het volgende:

[..]

Vrij nutteloze oplossing, het probleem los je er niet mee op.


Ze zijn wel de buurt uit en op een plek waar ze niemand lastig kunenn vallen.
Verder gedwongen begeleiding door maatschappelijk werk (als die al tijd hebben om te "helpen").
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:38:02 #23
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8876044
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:36 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ze zijn wel de buurt uit en op een plek waar ze niemand lastig kunenn vallen.
Verder gedwongen begeleiding door maatschappelijk werk (als die al tijd hebben om te "helpen").


Buiten het feit dat kampers weer een heel ander slag mensen zijn, heeft het ook geen enkele zin om al het tuig maar in Getto's te gooien. Moet je over 15 jaar eens zien hoe de hoofdstedelijke verpaupering dan toeneemt!
pi_8876058
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:38 schreef qbus het volgende:

[..]

Buiten het feit dat kampers weer een heel ander slag mensen zijn, heeft het ook geen enkele zin om al het tuig maar in Getto's te gooien. Moet je over 15 jaar eens zien hoe de hoofdstedelijke verpaupering dan toeneemt!


VErkassen naar een andere buurt tussen "normale" mensen heeft vaak ook geen resultaat, want die mensen hebben altijd wel iets om te zueren of te kwallen.
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:44:04 #25
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8876068
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:42 schreef Juup© het volgende:

[..]

VErkassen naar een andere buurt tussen "normale" mensen heeft vaak ook geen resultaat, want die mensen hebben altijd wel iets om te zueren of te kwallen.


Je moet het probleem juist spreiden om het te kunnen elimineren!

Al ben ik het met je eens dat ik ook niet graag zo'n schorem-gezin naast me zou willen hebben wonen.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')