abonnement Unibet Coolblue
pi_8870833
Zit tegenwoordig allemaal topics te openen van bands/ artiesten die ik helemaal (nog) niet zo goed ken. Hoewel Morrissey voor mij niet meer zo'n onbekende is. Ben de laatste tijd erg aan The Smiths, een van de bands waar Morrissey in zong, verslingerd.

Morrissey heeft in zowel zijn periode als voorman van The Smiths als soloartiest geweldige platen gemaakt (www.allmusic.com). Ik ben nu bezig met de solo periode van Morrissey te verkennen.

Mijn favoriete nummer van Morrissey is Everyday is like Sunday wat een erg mooie duistere tekst heeft.

Opinie:

pi_8885771
Morrissey is een groot dichter, zelden iemand geweest die literairder schreef. Taboedoorbrekend ook, beschouwend.

Al met al een sterk tekstschrijver en ook aardige zanger. Wel iemand die veel betekend heeft.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:40:04 #3
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_8885907
some girls are bigger then others.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:43:08 #4
22259 Fogerty
slapende account
pi_8886017
Viva Hate is een heerlijk album, maar zijn solo-albums daarna schijnen vrij slecht te zijn (men zegt dat "Up your arsenal" nog wel gaat)

maar dat neemt niet weg dat de man een levende legende is.
Toch was hij imo op zijn best samen met Johnny Marr en hoor ik dus over het algemeen liever de Smiths dan zijn solowerk.

Hieperdepiep hoera!
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:46:13 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8886119
Zie mijn post in het topic Bestaan er nog Smiths liefhebbers?.
pi_8886165
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 14:43 schreef Fogerty het volgende:

Toch was hij imo op zijn best samen met Johnny Marr en hoor ik dus over het algemeen liever de Smiths dan zijn solowerk.


Helemaal mee eens. Marr is met The Healers ook minder dan met The Smiths.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_16099555
quote:
MORRISSEY has named his long-awaited comeback album, according to Internet reports.

According to fansite morrissey-solo.com, the former Smiths frontman will release You Are The Quarry in April through new label Sanctuary, through which he has resurrected the Attack imprint.

Song titles reported include I Have Forgiven Jesus, Come Back To Camden, How Can Anybody Possibly Know How I Feel? and Im Not Sorry.

Last year Morrissey briefly returned to the UK, where he told Manchesters City Life magazine about the reason for the length of time since his last album, 1997s Maladjusted.

"I honestly didnt have any decent offers," he said. "For example, three major US labels said We want you, but we dont want your band, so I turned them down. Another label said We want to sign you, but wed like you to make an album with the musicians from Radiohead, and another label said Well sign you if you agree to make an album with Tracey Thorn. Absolutely bewildering. People dont know what Ive been through."

NME


Voor wie het nog interesseert
pi_16099674
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Voor wie het nog interesseert


het zou eens tijd worden
pi_19144815
Morrissey was gisteren te gast bij de Jonathan Ross Show. Heb het vreemd genoeg gemist. Iemand die het toevallig gezien heeft?

De nieuwe single mag er wezen trouwens.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:08:53 #10
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19144973
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Morrissey was gisteren te gast bij de Jonathan Ross Show. Heb het vreemd genoeg gemist. Iemand die het toevallig gezien heeft?

De nieuwe single mag er wezen trouwens.
ik heb alleen gehoord dat hij flink vanleer zou hebben getrokken tegen David Bowie.
Waarom weet ik dan weer niet, heb het alleen op Studio Brussel vernomen.

en die nieuwe single is idd
Ik kan m al bijna helemaal mee zingen in de auto
pi_19145199
Ik kwam er toevallig langs gisteren tijdens het zappen. Het was een leuk interview, volgens de presentator zijn eerste talkshow in 17 jaar. En dat was te merken; Morrissey was duidelijk niet op zijn gemak. Hij lijkt verlegen, maar erg grappig.
Ik heb het niet helemaal gezien, maar als er iets over David Bowie gezegd is heb ik het gemist.
Hij speelde 2 nummers live: de nieuwe single Irish Blood, Engish Heart en het absolute hoogtepunt: Everyday Is Like Sunday...kippevel.

Volgende week vrijdag zit Morrissey in het programma van Jools Holland.
pi_19145448
damn... spijt dat ik het niet gezien heb.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:55:54 #13
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_19145889
DIE NIEUWE SINGLE VAN HEM "iRISH BLOOD, ENGLISH HEART" VIND IK BEST GOED
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:56:50 #14
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_19145907
OEps sorry van die caps lock
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_19152202
De versie van "Everyday Is Like Sunday" die hij deed bij Jonathan Ross vond ik erg goed. Hij deed eerst nog een stuk van een ander nummer (als ik het goed heb) voordat het nummer zelf kwam.
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  woensdag 19 mei 2004 @ 08:50:24 #16
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_19236097
Gister You are the Quarry gekocht, in een mooi klaphousje met een DVD'tje d'rbij (dat ik niet kan afspelen ) en ik kreeg er bij Plato ook nog de 7" van Irish Blood English Heart bij. Wat is dat een sterke single!
En het album klinkt gewoon heel erg Morrissey, maar lijkt gelukkig meer op Bona Drag dan op Kill Uncle
pi_19236439
o-li-ver cro-o-o-o-o-o-o-ommmwellll !!
pi_19308883
Hij was net te zien bij Jools Holland (BBC2), hij zong Irish Blood English Heart (die heb ik net gemist ) First of the Gang to Die, Let Me Kiss You en There is a light that never goes out (and never will). Van de Smiths-tijd nog.
Echt heel mooi
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 22 mei 2004 @ 09:37:15 #19
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_19311054
Had hem vorige week ook gezien bij The Jonathan Ross Show. Hij is best wel een apart figuur. Had het gevoel dat hij zijn best deed om niet aardig gevonden te worden.
Don't love if you want to die in peace.
pi_19313119
Hij is altijd al vreemd geweest...laatst vroeg hij zich op de Franse radio af wat het nut van hiphop was En hij was er altijd trots op dat 'ie nog maagd was (in The Smiths-tijd). Het komt op mij best oprecht over, zoals 'ie zich gedraagt....een van de laatste echte idealisten in de artiestenwereld.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:17:47 #21
16715 Mylene
*schatje*
pi_19313215
Gisteren bij TOTP. Geen slecht nummmer hoor .
pi_19313273
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:12 schreef RichardQuest het volgende:
Hij is altijd al vreemd geweest...laatst vroeg hij zich op de Franse radio af wat het nut van hiphop was En hij was er altijd trots op dat 'ie nog maagd was (in The Smiths-tijd). Het komt op mij best oprecht over, zoals 'ie zich gedraagt....een van de laatste echte idealisten in de artiestenwereld.
Inderdaad! Dat viel mij ook op! Hij is echt en zijn imago is niet vals, dat merk je meteen.
pi_19325559
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:17 schreef schatje het volgende:
Gisteren bij TOTP. Geen slecht nummmer hoor .
hmm, hij is wel flink aan het promoten, misschien ook wel nodig...
pi_19325641


o-li-ver cro-o-o-o-omwellllll!
pi_19327053
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 14:40 schreef Arma_Angelus het volgende:
Some girls are bigger than others.
Some girls mothers are bigger than other girls mothers.
A mind with a heart of it's own
  zondag 23 mei 2004 @ 09:45:06 #26
73102 ajuu
paraplu
pi_19331537
what she asked of me
at the end of the day
caligula would have blushed
pi_19360051
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Morrissey was gisteren te gast bij de Jonathan Ross Show. Heb het vreemd genoeg gemist. Iemand die het toevallig gezien heeft?

De nieuwe single mag er wezen trouwens.
Afgelopen vrijdag was hij live bij Jools Holland op de BBC. Hoewel ik hem als songwriter nog steeds erg hoog heb vind ik zijn nieuwe cd toch erg zwak. Met drie tot vier uitschieters heb ik het wel gehad. De rest van de nummers kabbeld maar een beetje door......het mist de scherpte van zijn tijd met de Smiths en zijn eerste solo album Viva Hate.
Persoonlijk denk ik dat hij beter helemaal had kunnen stoppen......bij Jools Holland vond ik het maar een oude dikke man die zijn kunstjes maar weer eens herhaald!!
  maandag 24 mei 2004 @ 22:58:11 #28
73102 ajuu
paraplu
pi_19378147


als je geinteresseerd bent in de achtergronden van vooral de teksten en morrissey's kunstjes dan is dit boek zeker een aanrader. erg goed geschreven. geschreven door een fan, maar niet dwepend (hoewel de titel dat wel lijkt te zijn, maar daarvoor moet je het boek lezen)

mark simpson is journalist en, tegen zijn zin, de bedenker van het woord "metroseksueel"
pi_19384546
Is hij dat dus..
pi_19398238
Ik heb Morrissey zowel bij Jools als bij Jonathan Ross gezien, en een vriend van me maakte me laatst bekend met the Smiths.

Echt geniaal, ik ben al de hele dag There is a light that never goes out te draaien. wat een muziek en een geweldige tekst vooral. Die laaste cd is ook erg goed.

Wat een fantastische artiest

[ Bericht 0% gewijzigd door IdlersDream op 26-05-2004 17:12:29 ]
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:19:39 #31
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_19398929
Iemand de hoes van het nieuwe album al gezien? Hilarisch! Morrissey met een tommygun of zoiets.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_19707250
quote:
MOZ - LEADER OF THE 'GANG'!

MORRISSEY has confirmed to NME.COM details of his new single ’FIRST OF THE GANG TO DIE’.

The song, lifted from the singer’s current album ’You Are The Quarry’, is released on July 12 and will be backed by three new B-sides, ‘My Life Is An Endless Succession Of People Saying Goodbye’, ‘Teenage Dad On His Estate’ and ‘Mexico’.

Morrissey has confirmed a number of festival appearances this summer, and his Meltdown-curated event starts later this week at the London Royal Festival Hall.

This year's full Meltdown line-up is:

Morrissey (Royal Festival Hall, June 11)
Sparks (Royal Festival Hall, 12)
'We Are All In The Gutter. An Evening With Mr Wilde' Devised and directed by Neil Bartlett (Queen Elizabeth Hall, 13)
Loudon Wainwright III (Queen Elizabeth Hall, 15)
The Films Of Bob Gruen (Queen Elizabeth Hall, 16)
An Audience With Alan Bennett (Queen Elizabeth Hall, 17)
Ennio Marchetto (Purcell Room, 17)
The New York Dolls (Royal Festival Hall, 18)
Ennio Marchetto (Purcell Room, 18)
Jane Birkin / Ari Up (Royal Festival Hall, 19)
Ennio Marchetto (Purcell Room, 19)
Nancy Sinatra (Royal Festival Hall, 20)
Lypsinka! The Boxed Set (Queen Elizabeth Hall, 23-24)
Morrissey (Royal Festival Hall, 25-26)
Gorecki's Symphony No. 3 (Symphony Of Sorrowful Songs) featuring Yvonne Kenny (Royal Festival Hall, 27)
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 7 juni 2004 @ 18:10:09 #33
73102 ajuu
paraplu
pi_19708039
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:43 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
the new york dolls? leven die nog?
pi_19764234
quote:

'Bush should have died, not Reagan': Morrissey

CONTROVERSIAL: Morrissey

MANCHESTER music legend Morrissey sparked controversy when he announced Ronald Reagan's death live on stage during a concert - and then declared he wished it was George Bush who had died instead.

Thousands of fans at Dublin Castle, in Ireland, cheered when the ex-Smiths frontman made the announcement that the former American president, who had battled with Alzheimer's Disease, had passed away.

And an even bigger cheer followed when Morrissey - who is no stranger to controversy - then said he wished it had been the current President, George W Bush, who had died.

Fan Tony Murray said: "He commented about the death of Ronald Reagan and when he wished that it was George W instead the crowd went wild."

The Dublin concert was the latest leg of Morrissey's European tour, which began at the M.E.N. Arena last month when the ever-popular performer made his first appearance in the city for 12 years.

He is due to appear at the Move festival at Old Trafford cricket ground next month.

A spokesman for Morrissey's record label, Sanctuary Records, said: "We do not have a recording of the gig, but as far as we can tell, Morrissey was just alerting the audience to the fact that Ronald Reagan had died.

"He then simply followed that up with his comment about George Bush, which was his own opinion. He is no stranger to controversy."
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19774704
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 20:42 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

bigmouth strikes again!
pi_19808334
hehe... hij was het toch ook die het spijtig vondt dat die IRA aanslag tegen Margaret Tatcher mislukt was?

mijn persoonlijke Morrissey favoriet: November spawned a monster
pi_19812272
Prima schijf weer, maar die hoes is wel zo gruwelijk onhandig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_19822157
Waarom komt hij niet naar Nederland!
Black out the windows, it's party time!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:55:00 #39
97017 vierkante
we hate it when our friends be
pi_19845993
Stupid Morrissey-lines

"You were a boy before you became a man" (Southpaw)

"Dagenham Dave, Dagenham Dave (repeat 10 times) (Dagenham Dave)

"...down on one knee, could it be he's only got one knee?" (King Leer)

"Found, found, found" (Found Found Found)

"...in the bar with my head on the bar..." (The More you Ignore me...)

"My so friendly lens zooms into the inner you" (Harsh Truth of Camera's Eye)

"Drive on, she says, so i drive on" (Driving your Girlfriend home)
  zondag 13 juni 2004 @ 11:08:07 #40
73102 ajuu
paraplu
pi_19851966
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:55 schreef vierkante het volgende:
Stupid Morrissey-lines


"My so friendly lens zooms into the inner you" (Harsh Truth of Camera's Eye)

"Drive on, she says, so i drive on" (Driving your Girlfriend home)
ja, de kill uncle cd was wel het diepteppunt in zijn carriere (zeker qua tekst) southpaw ken ik niet. beste teksten schreef hij toch in zijn smiths tijd. hoewel ook weleens plank misgeslagen (I war black on the outside cause black is how I feel on the iiiiiiiinside...*moan moan*)
  zondag 20 juni 2004 @ 11:24:07 #41
73102 ajuu
paraplu
pi_20035308
volgens drummer mike joyce was morrissey in eerste instantie van plan van the smiths een hard-core gay band te maken. hahaha!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:33:58 #42
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_20091232
Nieuwe single, 12 juli:



7"/CDS
1. First Of The Gang To Die
2. My Life Is A Succession Of People Saying Goodbye

DVD
1. First Of The Gang To Die
2. Teenage Dad On His Estate
3. Mexico

Waarom in vredesnaam twee nummers alleen op de DVD?
pi_20389225
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:33 schreef Meadowmeal het volgende:
Nieuwe single, 12 juli:

[afbeelding]

7"/CDS
1. First Of The Gang To Die
2. My Life Is A Succession Of People Saying Goodbye

DVD
1. First Of The Gang To Die
2. Teenage Dad On His Estate
3. Mexico

Waarom in vredesnaam twee nummers alleen op de DVD?
ja, paint a vulgar picture:

repackage repackage repackage
revaluate the song
double pack
with a photograph
extra track and a tacky bag
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:43:18 #44
88523 BadDay
The One I Love
pi_20436118
Ik heb hem vorige week aangeschaft, ik heb wel de versie zonder de dvd in een gewone jewel-case. Echt super album en die teksten zijn echt geweldig goed Hij neemt echt iedereen op de hak, zo erg zelfs dat hij op het peal jam board bijna echt uit wordt gekotst. Ach, ik zie de ironie wel in van de teksten. De smiths heb ik eigenlijk nog nooit beluistert. Alleen vind ik de keyboards op het album soms echt heel irritant klinken.
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_20437560
Wat heeft Morrissey tegen Pearl Jam eigenlijk? Niet dat het me verbaasd of zo... zoals je al zei, hij neemt iedereen op de hak
pi_20687778
Heb een paar nummers van dat nieuwe album beluisterd, Irish blood, English heart vind ik een erg sterk nummer. Je hebt Smiths-fans die zeggen dat Morrissey's solo werk maar slappe hap is, maar ik kan me daar niets bij voorstellen. Vooral de albums Viva Hate, Bona Drag, Your Arsenal en Vauxhall and I zijn erg goed, niet altijd zo spannend en rauw als veel Smiths-nummers, maar nummers van Morrissey bezitten altijd een zekere charme en sfeer, en natuurlijk zingt hij altijd in het meest onberispelijke Engels wat je je maar voor kunt stellen.

Echt een artiest naar mijn hart..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:16:39 #47
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_20695165
Die nieuwe plaat is zeker ok. Ik heb hem op mp3. Vandaag bijna origineel gekocht en nu alweer spijt dat ik het niet heb gedaan.
De kartonnen versie met dvd was bij de Plato overigens al bijna uitverkocht en er stonden nu veel exemplaren met een gewone jewel-case. Dus in tegenstelling tot de meeste cd's is deze digipack echt limited. Maar het kan mij verder niet zoveel rotten of ik de jewel of digipack heb van deze plaat. Die dvd is de moeite ook niet echt waard.

De tekst van America is not the world is overigens zo stompzinnig dat het weer bijna cool wordt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 18 juli 2004 @ 09:26:36 #48
73102 ajuu
paraplu
pi_20699358
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Die nieuwe plaat is zeker ok. Ik heb hem op mp3. Vandaag bijna origineel gekocht en nu alweer spijt dat ik het niet heb gedaan.
De kartonnen versie met dvd was bij de Plato overigens al bijna uitverkocht en er stonden nu veel exemplaren met een gewone jewel-case. Dus in tegenstelling tot de meeste cd's is deze digipack echt limited. Maar het kan mij verder niet zoveel rotten of ik de jewel of digipack heb van deze plaat. Die dvd is de moeite ook niet echt waard.

De tekst van America is not the world is overigens zo stompzinnig dat het weer bijna cool wordt.
(uit nieuwsgierigheid):
waarom wil je hem origneel hebben als je hem al op mp3 hebt?
  zondag 18 juli 2004 @ 09:57:38 #49
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_20699521
quote:
Op zondag 18 juli 2004 09:26 schreef ajuu het volgende:

[..]

(uit nieuwsgierigheid):
waarom wil je hem origneel hebben als je hem al op mp3 hebt?
het wordt mij niet gevraagd, maar...

das toch veel mooier (boekje, cd, etc.), ik zelf heb ook de voorkeur voor originele cd's

[ Bericht 0% gewijzigd door PogueMahone op 18-07-2004 11:33:37 ]
De Narcis van Gabon
  zondag 18 juli 2004 @ 11:31:54 #50
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_20700407
quote:
Op zondag 18 juli 2004 09:26 schreef ajuu het volgende:

[..]

(uit nieuwsgierigheid):
waarom wil je hem origneel hebben als je hem al op mp3 hebt?
Het wordt wel een erg rare wereld als mensen die cd's kopen zich ook nog moeten gaan verantwoorden.
Maar goed : de reden staat hier boven grotendeels al genoemd. En ik vind ook dat je een artiest moet steunen als je de cd goed vindt. Ik werk ook niet gratis.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 19 juli 2004 @ 00:29:39 #51
62902 Boston_Q
Whieeeeee!
pi_20712443
quote:
Op zondag 18 juli 2004 11:31 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Het wordt wel een erg rare wereld als mensen die cd's kopen zich ook nog moeten gaan verantwoorden.
Maar goed : de reden staat hier boven grotendeels al genoemd. En ik vind ook dat je een artiest moet steunen als je de cd goed vindt. Ik werk ook niet gratis.
Voor mij is het branden van een CD hetzelfde als m gaan beluisteren in de winkel. Als ik m mooi vind koop ik m alsnog, en de kopietjes zijn voor in de auto etc..
Don't hate me because I'm beautiful
pi_20712799
quote:
Op zondag 18 juli 2004 09:26 schreef ajuu het volgende:

[..]

(uit nieuwsgierigheid):
waarom wil je hem origneel hebben als je hem al op mp3 hebt?
Waarom? gebrande cd's hebben amper waarde voor mij, ik reken ze ook niet tot mijn collectie, het is afval, rubbish, als ze kapot gaan of kwijt raken boeit het me vrij weinig. Authentieke cd's hebben veel meer psychische waarde.

Daarom, het is moeilijk uit te leggen, er staat dezelfde muziek op, en de geluidskwaliteit doet ook amper meer voor elkaar onder, maar toch.. tja.. het is een gevoelskwestie en ik denk dat meer muziekliefhebbers dat met me eens zijn.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 19 juli 2004 @ 00:57:23 #53
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_20713042
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:57 schreef ajuu het volgende:

[..]

ja, paint a vulgar picture:

repackage repackage repackage
revaluate the song
double pack
with a photograph
extra track and a tacky bag
Fantastische tekst inderdaad en fantastisch nummer van een nog beter album!!!
Paan!
pi_20713277
quote:
Op maandag 19 juli 2004 00:57 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Fantastische tekst inderdaad en fantastisch nummer van een nog beter album!!!
''Strangeways, here we come" is toch wel het album van The Smiths dat ik het minst draai. Geen slecht album maar vergeleken bij The Queen is dead stelt het niet veel voor vind ik..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 19 juli 2004 @ 09:05:50 #55
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_20715788
Zullen we de CD versus mp3 discussie niet hier gan voeren? Bij iemand met zulke prima B-kantjes als Morrissey ben ik in elk geval blij dat ik daar verzamel-CD'tjes van kan branden
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:12:25 #56
33256 Signy
ToolFool
pi_20742776
Suedehead vind ik wel een van de beste nummers van Morrissey. Hij is goed, zowel alleen als toen met The Smiths...
MAYNARD! I rest my case.... ~ Reset your brain, we're gonna go insane ~
pi_20750052
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 14:12 schreef Signy het volgende:
Suedehead vind ik wel een van de beste nummers van Morrissey. Hij is goed, zowel alleen als toen met The Smiths...
Suedehead is inderdaad een goed nummer, op z'n eerste solo-album staan nog meer prima nummers die beter zijn dan de meeste dingen van het laatste Smiths'-album. Veuxhall and I is overigens ook een erg sterk album van Morrissey, louter goeie nummers.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:30:24 #58
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_20772140
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:33 schreef Meadowmeal het volgende:
Nieuwe single, 12 juli:

[afbeelding]

7"/CDS
1. First Of The Gang To Die
2. My Life Is A Succession Of People Saying Goodbye

DVD
1. First Of The Gang To Die
2. Teenage Dad On His Estate
3. Mexico

Waarom in vredesnaam twee nummers alleen op de DVD?
Ik heb vanmiddag bij Plato voor 4 euro een CD-single gekocht met alle drie de B-kantjes erop en ik kan jullie vertellen dat dat echt waar voor je geld is Het is waarschijnlijk dus een aparte versie voor buiten de UK. Als je geen Plato in de buurt hebt, hier is het catalogusnummer: ATKXD004
pi_23301220
'You are the quarry'!
Beetje laat misschien, maar wat een top cd!

Irish Blood, English Heart, The world is full of crashing bores, How can anybody possibly know how I feel, I like you enz..

Dit is kwaliteit, en de teksten, wow!

De man mag dan arrogant zijn, maar niet geheel onterecht. Elitair zijn is niet zo erg, als je het ook waar kan maken.
pi_23336995
Schande dat hij niet naar Europa komt.
  maandag 3 januari 2005 @ 17:01:19 #61
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_24374605
Wat een topjaar: vier achtereenvolgende singles in de Britse top-10, de enige die dat dit jaar gelukt is!
Die Platinum edition van YatQ koop ik niet; ik heb de singles in huis, en aangezien de B-kantjes van I have forgiven you Jesus niet op die tweede CD staan brand ik zelf wel een CDR'etje met álle B-kantjes
pi_24416788
Is er ook al een nieuwe reactie in het Smiths topic? Volgens mij niet....
Paan!
pi_24417475
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:01 schreef Meadowmeal het volgende:
Wat een topjaar: vier achtereenvolgende singles in de Britse top-10, de enige die dat dit jaar gelukt is!
Die Platinum edition van YatQ koop ik niet; ik heb de singles in huis, en aangezien de B-kantjes van I have forgiven you Jesus niet op die tweede CD staan brand ik zelf wel een CDR'etje met álle B-kantjes
Welke 4 dan? Irish blood... kan ik bedrijgen en first of the gang ook. maar welke zijn er dan nog meer uitgebracht op single. Nou niet echt veel nummers op de cd waarvan je kan zeggen dat ze hit potentie hebben, wel goed, maar geen hit potentie
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:27:04 #64
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24419001
I Have Forgiven Jesus blijft toch wel mijn favoriete nummer van deze plaat.

quote:
Why did you give me so much desire
When there is nowhere I can go
To offload this desire?
And why did you give me
So much love in a loveless world
When there is no one I can turn to
To unlock all this love?

And why did you stick me in
Self deprecating bones and skin?
Jesus do you hate me?
Why did you stick me in
Self deprecating bones and skin?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_24420963
Wow, deze tekst is toch, in vergelijking met zijn smithsmateriaal, volgens mij behoorlijk diep. Anders dan ik gewend ben van de man.
Paan!
pi_24834778
Kennen jullie trouwens ook Interlude? Van Morrissey en Siouxsie Sioux samen. Ik zou zorgen dat je m in je handen krijgt, sjezus kristus wat een geil nummer zeg!
Don't hate me because I'm beautiful
  zondag 30 januari 2005 @ 16:38:36 #67
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_24834878
Dat staat op de Best of van Morrissey uit 97.. helaas al een tijdje niet gehoord omdat die cd omgekomen is bij een brand...
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_24834989
Ja, ik heb Suedehead, the best of gekocht voor dat nummer, want de rest had ik zo ongeveer allemaal al op cd en of vinyl
Don't hate me because I'm beautiful
pi_24839055
Morrissey is mijn held op dit moment. Heb toch wel een soort obsessie ontwikkeld voor de man vrees ik.
Paan!
pi_24885962
Nou, op dit moment?
Don't hate me because I'm beautiful
pi_25247136
Vauxhall and I is echt een heerlijk album. Zijn beste, volgens mij....
Paan!
pi_25299329
Morrissey brengt in april een live cd uit:
quote:
MORRISSEY will begin 2005 by releasing a live album.

The legendary star follows his victorious comeback year with 'Morrissey Live At Earl's Court' on April 4.

Recorded on his December UK tour, the set comprises never-before-performed B-sides as well as solo and Smiths hits.

The tracklisting is:

'How Soon Is Now'
'First Of The Gang To Die'
'November Spawned A Monster'
'Don't Make Fun Of Daddy's Voice'
'Bigmouth Strikes Again'
'I Like You'
'Redando Beach'
'Let Me Kiss You'
'Munich Air Disaster'
'There Is A Light That Never Goes Out'
'The More You Ignore Me The Closer I Get'
'Friday Mourning'
'I Have Forgiven Jesus'
'The World Is Full Of Crashing Bores'
'Shoplifters Of The World Unite'
'Irish Blood, English Heart'
You Know I Couldn't Last'
Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me'
http://www.nme.co.uk/news/111542.htm
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:08:46 #73
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_25310758
Jippie! Lijkt me een leuk album / leuke DVD!

Loafing oafs at all-night chemists.......
Paan!
  maandag 30 januari 2006 @ 15:22:09 #74
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34614489
10 april in de Heineken Music Hall.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34631335
waar halen jullie dat vandaan?????????? wil er heen!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_34631692
hier bijv.:

http://tour.morrissey-solo.com

Ik gok dat ie ook op Lowlands komt.
pi_34632495
dank je wel!

maar staat nergens in Nl concert agenda of de hmh... help mij!!!

want engeland is al uitverkocht.. mijn vriend woont nabij manchester... en we willen er graag naar toe.. iemand idee wanneer kaartverkoop begint??
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 1 februari 2006 @ 03:14:31 #79
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_34670190
De hoes van het nieuwe album:



Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2006 @ 05:49:35 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_34670532
Er zijn ook hele mooie liedjes over hem geschreven, door Ween bijvoorbeeld:


All you do is hate life and tell me about it
You're a homosexual, just keep me out of it
All your music sounds the same
I don't even like your art fag name
Cause I hate The Smiths and Steven Morrissey
I hate The Smiths and Steven Morrissey

You're always depressed and you're never glad
Maybe it's something to do with your dad
I like to be happy, I think that it's good
Hey, you're no bud, you're no dude
Cause I hate The Smiths and Steven Morrissey
I hate The Smiths and Steven Morrissey
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_34675127
Das geen beste tekst, maar dus wel een mooi liedje? Hoe heet het?
  Redactie Frontpage woensdag 1 februari 2006 @ 15:39:19 #82
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34682195
Top tekst!

Smiths sucks
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_34683934
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Top tekst!

Smiths sucks
Was jij niet die supertrampaanhanger
  Redactie Frontpage woensdag 1 februari 2006 @ 16:44:09 #84
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34684407
hihihih...

ja

Nee sorry, ik heb het geprobeerd (ben immers britpop fan) maar het kan me nog steeds niet bekoren. Ik vind het allemaal zou flauwtjes en traag...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_34684490
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:
hihihih...

ja

Nee sorry, ik heb het geprobeerd (ben immers britpop fan) maar het kan me nog steeds niet bekoren. Ik vind het allemaal zou flauwtjes en traag...
Het is je vergeven... kopje thee ?
  Redactie Frontpage woensdag 1 februari 2006 @ 16:48:43 #86
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34684572
Graag! En een vegaburger.

Maar, zou je me misschien een plaat kunnen aaraden waardoor ik misschien van gedachte verander!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:57:46 #87
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_34688810
begin eens met Panic van The Smiths, dat is wel het meest cathy nummer en op de tekst na erg opgewekt
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_34688923
The Queen is Dead is hun klassieker volgens het journaille (ze heb nog gelijk ook).
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2006 @ 22:43:32 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_34698010
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Das geen beste tekst, maar dus wel een mooi liedje? Hoe heet het?
I hate the Smiths

van Ween volgens mij, of van een van de voorgangerbandjes van Dean en Gene Ween.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_34726605
Weet iemand al wanneer die kaarten in de voorverkoop gaan?
Paan!
pi_34796544
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:58 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Weet iemand al wanneer die kaarten in de voorverkoop gaan?
Op de site van HMH staat nog niks....
pi_34804506
Mojo ook niet.
pi_34815870
jammer...
Paan!
pi_34840343
kosten 105 euro vond ze op een site DUURRRRRR
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_34844737
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:28 schreef Dandilion het volgende:
kosten 105 euro vond ze op een site DUURRRRRR
Voor alléén Morrissey...? Dikke taas zeg he
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34861092
quote:

MORRISSEY KOMT NAAR AMSTERDAM

Eén van de meest invloedrijke iconen in de wereld van de alternatieve Rock, Morrissey, komt samen met zijn band naar Nederland. Op 10 april 2006 treedt hij, in het kader van de tour rondom zijn nieuwste CD 'Ringleader of the Tormentors, op in de Heineken Music Hall, te Amsterdam.

The Smiths, met hits als 'This Charming Man' en 'Panic', waren in de jaren '80 ongetwijfeld de meest aanzienlijke indieband van Groot Britannië. De bandleden waren ware sterren, zo ook frontman en lead-singer Morrissey, die na het uiteenvallen van The Smiths in 1987 verder ging als solo-artiest. Dat Morrissey, ofwel the Mozzer, nog steeds een schare trouwe fans heeft, staat als een paal boven water. Stephen Patrick Morrissey, geboren op 22 mei 1959 te Manchester (UK), heeft inmiddels 8 soloplaten op zijn naam staan, waarvan de laatste uit zal komen op 3 april 2006. De eerste single hiervan, genaamd, 'You Have Killed Me' zal vanaf 27 maart aanstaande in de winkels liggen.

Morrissey's eerste twee solo-singles, 'Suedehead' en het prachtige 'Everyday Is Like Sunday' werden hits, alsmede zijn debuut solo-album 'Viva Hate'. Maar na het verschijnen van zijn plaat 'Kill Uncle' en diverse uitspattingen in de media, werd er door de Britse critici ernstig getwijfeld aan het toekomstige succes van Morrissey. Volgens hen zou hij nooit kunnen tippen aan het succes dat hij had samen met Johnny Marr tijdens de gloriejaren van The Smiths. Maar Morrissey bewees het tegendeel. In 1992 brak Morrissey door in Amerika; hij verkocht zelfs de Hollywood Bowl in Los Angeles sneller uit dan de Beatles. Hij bereikte snel zijn eerste Top 50 single in de Amerikaanse Charts, met 'The More You Ignore Me, The Closer I Get'. Diverse succesvolle albums volgden. Zijn laatste album tot nu toe verscheen in 2004 en is genaamd 'You Are The Quarry'. Het nieuwe album 'Ringleader Of The Tormentors', welke uitkomt op 3 april, is geproduceerd in Rome samen met Tony Visconti (die ook platen produceerde voor David Bowie en T-Rex). De plaat is anders dan zijn voorgangers en staat bol van sexuele, vurige en levendige songs. Morrissey stond voor het laatst op de Nederlandse planken op 22 oktober 1999 in Tilburg, maar zéker is dat het, zeven jaar later, op 10 april 2006 nóg warmer zal worden in de Heineken Music Hall.

Artiesten Morrissey
Datum 10 april
Aanvang 20.00 uur
Voorprogramma Geen voorprogramma beschikbaar
Entree ¤ 39,- (excl. servicekosten)
Tickets Start voorverkoop: 11 februari, 10.00 uur
Kaartverkoop door Ticket Service via de 150 grotere postkantoren, 100 grotere Free Record Shops, VVV's en GWK's, AUB Ticketshop, 0900-3001250 (45 ct.p.m), www.ticketservice.nl en de bekende voorverkoopadressen.
Zaterdag begint de voorverkoop dus en 39 euro is normale prijs tegenwoordig volgens mij.
pi_34880665
cool!
Paan!
pi_34896957
39 euro
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34897639
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:03 schreef RichardQuest het volgende:
39 euro
Wat is daar gek aan?
pi_34899170
Vind jij 39 euro een normale prijs voor een concertje? Ik vraag me af wat het in de jaren '80 koste om hem te zien.

Mojo zeker.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34906309
Nee, het is abnormaal en volgens mij al een paar jaar de gewoonte geworden. Voor Depeche Mode, Simple Minds, R.E.M., betaal je hetzelfde. Het verbaast me dat het je verbaast.
pi_34911850
Ow 39 is wel een redelijke prijs.. ik dacht al 105 betaal ik er nooit voor!

jammer dat alle engelse concerten al zijn uitverkocht, daar wilde ik eigenlijk naar toe.
rare dag voor een concert; maandagavond...
Ik wil heel graag samen met mijn vriend gaan, die moet dan overkomen vanuit Engeland.

everyday is like sunday is mijn favo nummer!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_34967495
Zo, de kaarten zijn gekocht
pi_34968992
ik ben niet gegaan voor kaartjes.. het lukt me vriend niet om die dag hier te zijn...jammer!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_34974616
Tot 10 april
pi_34988392
Ik heb ook twee kaartjes besteld
pi_35244256
Och, ik had nog niet eens mijn grote genoegen over het feit dat ik de goede man eindelijk eens live ga zien in april uitgesproken.
Bij deze.

En nu maar hopen dat die nieuwe cd een beetje up to par is, want daar zullen wel de nodige nummers van gespeeld gaan worden.
pi_35274932
Our chance has come at last dear friends!

De kaartjes zijn binnen, wat een mooie dag wordt dit!

Not one interesting drug can give you the feelin' Moz gives ya

'In my life, ooh why do I waste valuable time, to people who don't care if I life or die'

*And if a double decker bus, crashes into us, to die by your side is such a heavenly way to die....*

pi_35966636
ik luisterde net Morrissey's Don't Make Fun of Daddy's Voice
Ik wilde jullie het niet onthouden



Long ago, when he was
young and restless
suddenly, Daddy saw
the beckoning finger of fate

Don't make fun of Daddy's voice
because he can't help it
When he was a teenage boy
something got stuck in his throat


When you are young
you crave affection
and it can come
from the strangest direction

Don't make fun of Daddy's voice
because he can't help it
When he was a teenage boy
something got stuck in his throat

Don't make fun of Daddy's voice
because he can't help it
When he was a teenage boy
something got stuck in his throat

No te divertes con pappy.
No te divertes con pappy.
No te divertes con pappy.
No te divertes con pappy.
No te divertes con pappy.
No te divertes con pappy.
No te divertes con pappy.
No te divertes con pappy.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_36251523
Iemand anders het nieuwe album Ringleader of the Tormentors al gehoord?

Ik denk dat ik de plaat iets minder vind dan You are the Quarry, maar hij is nog jong.

Life is a Pigsty kan me wel erg bekoren.
Ook The Father who must be Killed, The Youngest was the Most Loved en You have Killed Me, I just want to see the Boy Happy en On the Streets I ran zijn lekkere nummers wat mij betreft.
(Wat bezielde hem ineens om kinderkoortjes te gebruiken trouwens? )

Snel zorgen dat ik de nummers een beetje mee kan zingen als het concert eenmaal zover is...
pi_36263314
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:03 schreef Lamon het volgende:
Ik denk dat ik de plaat iets minder vind dan You are the Quarry, maar hij is nog jong.
Hij is 1 dag ouder en ik neem het helemaal terug. Geweldig album!!!

At last I am Born is trouwens ook een geweldige afsluiter!
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:30:46 #112
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_36272306
Ik heb nog niet echt een mening. Zo op het eerste gehoor klinkt hij wel goed. Mooie zanglijnen weer. Volgens mij sluit hij wel mooi aan op het vorige album en is er zeker geen sprake van een (grote) terugval in kwaliteit na het vorige meesterwerkje.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_36315809
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:30 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik heb nog niet echt een mening. Zo op het eerste gehoor klinkt hij wel goed. Mooie zanglijnen weer. Volgens mij sluit hij wel mooi aan op het vorige album en is er zeker geen sprake van een (grote) terugval in kwaliteit na het vorige meesterwerkje.
Zeker niet.
Het gaat prima door in die lijn.
En die lijn bevalt me erg goed.
Ik wil zelfs zover gaan te zeggen dat hij nu in de herfst van zijn muzikale carriere het Smiths jasje redelijk aan het afschudden is, en als fenomeen niet alleen qua persoon, maar ook als muzikaal gegeven prima zijn mannetje kan staan.

Ik ben ineens wel erg enthousiast over dit album geworden.
pi_36320467
Ik heb de Ringleader nog niet vaak genoeg geluisterd voor een definitief oordeel, dus daar kom ik later nog op terug
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 maart 2006 @ 11:38:19 #115
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:38:40 #116
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_36324790
Ik vind 'm zeker niet minder dan Quarry. Hij laat alleen wel een keer teveel zo'n kinderkoortje opdraven. Bij The Youngest Was The Most Loved is dat nog wel erg mooi.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_36473726
Ik vind het een geweldige plaat. Vooral I Will See You In Far-Off Places, Life Is A Pigsty en At Last Í Am Born vind ik geniaal. Vauxhall and I blijft mijn favoriet, maar deze doet daar niet veel voor onder. Een coherentere plaat dan You are the Quarry.
Ik heb ontzettend veel zin in het concert in de HMH op 10 april en de afterparty in Akhnaton erna!
There is NO such thing in life as normal!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:43:41 #118
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36518199
10 april!
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:07 schreef nozem het volgende:

[..]

maar vergeleken bij The Queen is dead stelt het niet veel voor vind ik..
Die LP heb ik laatst nog bij de plaatselijke kringloop gevonden. 2,50!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:44:17 #120
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_36522434
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:43 schreef JelleS het volgende:
CD: Morrissey - Ringleader Of The Tormentors

Wat een geweldig album toch weer!
Leuke review
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_36525275
Inderdaad een leuke review. Ik ben het er grotendeels mee eens, alleen noem je On The Streets I Ran niet, en dat vind ik een van de beste nummers.
Ik denk dat de plaat de geschiedenis in zal gaan als een van de beste Morrissey-platen. Alleen Vauxhall and I vind ik nog beter.
There is NO such thing in life as normal!
pi_36530330
Your Arsenal is toch ook een van zijn betere (ga ik denk ik morgen maar eens aanschaffen)?!
pi_36531651
Your Arse And All?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36531663
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:16 schreef Kolkus het volgende:
Your Arsenal is toch ook een van zijn betere (ga ik denk ik morgen maar eens aanschaffen)?!
Ze zijn allemaal goed! Ik zou ze allemaal maar aanschaffen!

Mijn top 8

1) Vauxhall and I
2) Viva Hate
3) Ringleader of the Tormentors
4) You Are The Quarry
5) Your Arsenal
6) Maladjusted
7) Southpaw Grammar
8) Kill Uncle
There is NO such thing in life as normal!
pi_36617611
Bah, slecht nieuws voor mij.
Vriend die zou meegaan heeft zich afgemeld omdat zijn verlof is ingetrokken. Heb geen zin om dat stuk alleen te rijden, dus ga ik mijn kaartjes maar proberen te verkopen. Misschien dat ik dan toch maar een maandagkaart voor Pinkpop koop.

Als iemand interesse heeft in twee kaarten voor 90 euro inclusief verzenden, hoor ik het wel. Mail staat in mijn profiel.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 april 2006 @ 19:40:38 #126
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36617686
Ik hoorde vandaag The Father Must Be Killed(en daarna Life Is A Pigsty) door de boxen knallen


....bij de FRS

beter dan alle top 40 crap

t
pi_36617849
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:40 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
Ik hoorde vandaag The Father Must Be Killed(en daarna Life Is A Pigsty) door de boxen knallen


....bij de FRS

beter dan alle top 40 crap

t


Morrisey goes mainstream?
  maandag 3 april 2006 @ 23:08:35 #128
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36626286
De mensen die er werken bepalen gewoon wat er gedraaid wordt, een verkoper met smaak dus. In de FRS op Utrecht CS wordt ook altijd erg goede muziek gedraaid als een bepaalde werknemers is, vanavond bijv The Von Bondies.
pi_36626437
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:45 schreef -Dries- het volgende:

[..]



Morrisey goes mainstream?
Hij heeft zoveel hits gehad zowel met the Smiths en solo in Engeland dat wil je niet weten.

solo
27/02/1988 Morrissey Suedehead 5 6-{5}-8-28-46-62->6
11/06/1988 Morrissey Every Day Is Like Sunday 9 12-{9}-13-26-40-59->6
11/02/1989 Morrissey Last Of The Famous International Playboys 6 {6}-8-21-41-63-86R(3)-97->7
29/04/1989 Morrissey Interesting Drug 9 {9}-12-32-64->4
25/11/1989 Morrissey Ouija Board, Ouija Board 18 {18}-24-47-73-79R(2)-85-93->7
05/05/1990 Morrissey November Spawned A Monster 12 {12}-16-43-73->4
20/10/1990 Morrissey Piccadilly Palare 18 {18}-39->2
23/02/1991 Morrissey Our Frank 26 {26}-30-69->3
13/04/1991 Morrissey Sing Your Life 33 {33}-50->2
27/07/1991 Morrissey Pregnant For The Last Time 25 29-{25}-38-61->4
12/10/1991 Morrissey My Love Life 29 {29}-47->2
09/05/1992 Morrissey We Hate It When Our Friends Become Successful 17 {17}-30-66->3
18/07/1992 Morrissey You're The One For Me, Fatty 19 {19}-24-49->3
19/12/1992 Morrissey Certain People I Know 35 {35}-43-51-67->4
12/03/1994 Morrissey The More You Ignore Me, The Closer I Get 8 {8}-31-61->3
11/06/1994 Morrissey Hold On To Your Friends 47 {47}-75->2
20/08/1994 Morrissey And Siouxsie Interlude 25 {25}-46->2
28/01/1995 Morrissey Boxers 23 {23}-51-73->3
02/09/1995 Morrissey Dagenham Dave 26 {26}-61->2
09/12/1995 Morrissey The Boy Racer 36 {36}-70->2
23/12/1995 Morrissey Sunny 42 {42}-68->2
02/08/1997 Morrissey Alma Matters 16 {16}-45-59->3
18/10/1997 Morrissey Roy's Keen 42 {42}->1
10/01/1998 Morrissey Satan Rejected My Soul 39 {39}-51->2
22/05/2004 Morrissey Irish Blood, English Heart 3 {3}-18-33-56-70->5
24/07/2004 Morrissey First Of The Gang To Die 6 {6}-12-17-24-37-53-70->7
23/10/2004 Morrissey Let Me Kiss You 8 {8}-33-58->3
25/12/2004 Morrissey I Have Forgiven Jesus 10 {10}-28-36-48-71->5
09/04/2005 Morrissey Redondo Beach/There Is A Light That Never Goes Out 11 {11}-27-49-67->4
08/04/2006 Morrissey You Have Killed Me 3 {3}->1

The Smiths
12/11/1983 The Smiths This Charming Man 25 55-32-30-{25}-29-33-44-44-51-43-70-69-76-85-95R(2)-86-87-100R(7)->18
28/01/1984 The Smiths What Difference Does It Make 12 26-20-13-{12}-18-21-30-39-53->9
02/06/1984 The Smiths Heaven Knows I'm Miserable Now 10 19-{10}-10-13-20-35-47-60->8
01/09/1984 The Smiths William It Was Really Nothing 17 23-{17}-21-38-43-59-88R(2)->7
09/02/1985 The Smiths How Soon Is Now 24 35-26-{24}-28-46-72-86R(2)-90-94->9
30/03/1985 The Smiths Shakespeare's Sister 26 29-{26}-38-56->4
13/07/1985 The Smiths The Boy With The Thorn In His Side 23 49-56-70-26R(10)-{23}-28-39-49->8
31/05/1986 The Smiths Big Mouth Strikes Again 26 28-{26}-34-48->4
02/08/1986 The Smiths Panic 11 18-{11}-11-14-23-35-45-58->8
01/11/1986 The Smiths Ask 14 16-{14}-21-33-58-94R(5)-78-98->8
07/02/1987 The Smiths Shoplifters Of The World Unite 12 {12}-12-24-45->4
25/04/1987 The Smiths Sheila Take A Bow 10 13-{10}-15-29-53->5
22/08/1987 The Smiths Girlfriend In A Coma 13 {13}-16-25-39-61->5
14/11/1987 The Smiths I Started Something I Couldn't Finish 23 29-{23}-25-49->4
19/12/1987 The Smiths Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me 30 34-{30}-44-62->4
23/01/1988 The Smiths Last Night I Dreamt Somebody Loved Me 84 {84}->1
22/10/1988 The Smiths The Peel Sessions 90 {90}-94->2
15/08/1992 The Smiths This Charming Man {1992} 8 10-{8}-23-54-68->5
12/09/1992 The Smiths How Soon Is Now {1992} 16 21-{16}-25-56->4
24/10/1992 The Smiths There Is A Light That Never Goes Out 25 40-{25}-50->3
18/02/1995 The Smiths Ask {1995} 62 {62}->1

niet echt ene alternatieveling
pi_36627649
On the streets I ran
Life is a pigsty
At last I am born
I just want to see the boy happy
The father who must be killed
You have killed me

Wat een ontzettend fijne cd is dit toch.
Is het nog steeds geen 10 april?
pi_36627694
volgende week is het voorbij
pi_36627830
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
volgende week is het voorbij
Wat een glas-half-leeg redenatie.
Over 6 dagen en 21 uur begint het pas.
pi_36627887
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:50 schreef Lamon het volgende:

[..]

Wat een glas-half-leeg redenatie.
Over 6 dagen en 21 uur begint het pas.
pi_36666991
Nog 5 dagen en 10 uur
Nog 5 dagen en 11 uur en 15 minuten en het is voorbij
Gelukkig is er nog een afterparty!

[ Bericht 13% gewijzigd door Houdini72 op 06-04-2006 14:49:50 ]
There is NO such thing in life as normal!
pi_36671219
Ik vind de nieuwe CD redelijk goed ,het enige wat ik niet begrijp, zijn de lyrics van Dear God, bedrijft hij de liefde met God of zo, of verkracht hij iemand of God?
Als er iemand zijn licht hierover laat schijnen en het antwoord weet, dan hoor ik dat graap!
pi_36681265
vandaag in de metro(krantje) een stuk over the moz en nieuwe cd
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_36705102
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:27 schreef Aviva het volgende:
Ik vind de nieuwe CD redelijk goed ,het enige wat ik niet begrijp, zijn de lyrics van Dear God, bedrijft hij de liefde met God of zo, of verkracht hij iemand of God?
Als er iemand zijn licht hierover laat schijnen en het antwoord weet, dan hoor ik dat graap!
In this track, Morrissey was inspired in a way by the Vatican. "You can't be here and be unaware of the presence of religion, it's very imposing. But I felt that I was walking in the streets, my heart was on a string, and I was ready to love everybody and everything. That's the song. I had this feeling of getting rid of self-imposed restrictions."
pi_36706109
Goeie plaat, goeie artiest. Kom net pas kijken maar waardeer het wel moet ik zeggen.
pi_36736511
Bedankt Keeden, ik denk dat dit duidelijk is!
Ik heb er wel een beetje moeite mee, God is voor mij heilig!
Maar als grote fan van het eerste uur, ben ik maandag er vanzelfsprekend ook, jullie ook?
Overigens heb ik nog een kaart ivm ziekte in de aanbieding
pi_36768087
geen
pi_36768145
Hallo moderator, ik kom niet verder dan bericht invoeren, de voorgaande kan ik niet lezen, wat gaat er mis?
pi_36768304
Hij krijgt tegenwoordig aardig wat publiciteit, ik kan me herinneren dat dat een aantal jaar totaal niet het geval was.

Ik vind zijn nieuwe album 'prima wegluisteren', zoals bijna al zijn solowerk in feite 'prima wegluistert'. Het echte kippevel krijg ik echter alleen bij The Smiths.

Maar ik ga hem zien, maandag.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36768760
Ik heb vanmiddag de best-of van Morrissey gekocht, zodat ik me kan voorbereiden voor overmorgen.
pi_36769087
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:45 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb vanmiddag de best-of van Morrissey gekocht, zodat ik me kan voorbereiden voor overmorgen.
Ik denk dat zijn songkeuze maandag heel erg gebaseerd zal zijn op het materiaal van zijn laatste twee albums. De nummers daarvan staan volgens mij niet op die best of, of is er al weer een 'ge-update' best of?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36769313
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:57 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn songkeuze maandag heel erg gebaseerd zal zijn op het materiaal van zijn laatste twee albums. De nummers daarvan staan volgens mij niet op die best of, of is er al weer een 'ge-update' best of?
Nee, de Best-of is uit '93, dus geen nummers van zijn laatste 2 albums.

Heb ze beide nog niet gehoord, maar misschien weten ze maandag genoeg te overtuigen om ze alsnog te kopen.

Is al bekend hoeveel Smiths-nummers in de set zijn opgenomen?
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:12:36 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_36771106
Oh, er was een apart Morrissey topic. Zo vaak kom ik niet in MUZ
Maargoed
KuikenGuppy
pi_36772606
Mooi dat een topic over dit icoon bestaat. Ben sinds Quarry fan. Zijn laaste album voelt nog wat gewennig aan. Echt een luisteralbum. Heb al wel wat favo's (Dear God, Pigsty, On The Streets I Ran) en oja, deze:

http://www.youtube.com/watch?v=Q_CTmVuu4ds&search=morrissey%20the%20youngest

Maandag de finale ;-)

Morrissey blijft live trouwens uitzonderlijk sterk. Beter dan op de plaat (maar da's mijn mening)
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:09:02 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_36772656
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:06 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Morrissey blijft live trouwens uitzonderlijk sterk. Beter dan op de plaat (maar da's mijn mening)
We gaan het meemaken, maandag. Ik ben benieuwd wat hij gaat spelen.
KuikenGuppy
pi_36772775
Ben anderhalf jaar geleden op Eal's court geweest. Dat was super. De hype was toen nog niet zo groot, ondanks dat het uitverkocht was. Maar in Engeland leeft dit meer, dus ben benieuwd hoe HMH gaat worden. Hij heeft een hele sterke live band. Dat zijn echt muzikanten van kwaliteit. Morrissey zelf beschikt ook over het nodige charisma...you won't regreat it.
pi_36776774
Set List:

First Of The Gang To Die / Still Ill / You Have Killed Me / The Youngest Was The Most Loved / Reader Meet Author / I Have Forgiven Jesus / I Will See You In Far-off Places / My Life Is A Succession Of People Saying Goodbye / Girlfriend In A Coma / Let Me Kiss You / Life Is A Pigsty / Trouble Loves Me / How Soon Is Now? / Suedehead / At Last I Am Born / I Just Want To See The Boy Happy / Irish Blood, English Heart // Stop Me If You Think You've Heard This One Before
pi_36777351
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:30 schreef keeden het volgende:
Set List:

First Of The Gang To Die / Still Ill / You Have Killed Me / The Youngest Was The Most Loved / Reader Meet Author / I Have Forgiven Jesus / I Will See You In Far-off Places / My Life Is A Succession Of People Saying Goodbye / Girlfriend In A Coma / Let Me Kiss You / Life Is A Pigsty / Trouble Loves Me / How Soon Is Now? / Suedehead / At Last I Am Born / I Just Want To See The Boy Happy / Irish Blood, English Heart // Stop Me If You Think You've Heard This One Before
Geven ze dat altijd van te voren prijs?
pi_36778642
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:30 schreef keeden het volgende:
Set List:

First Of The Gang To Die / Still Ill / You Have Killed Me / The Youngest Was The Most Loved / Reader Meet Author / I Have Forgiven Jesus / I Will See You In Far-off Places / My Life Is A Succession Of People Saying Goodbye / Girlfriend In A Coma / Let Me Kiss You / Life Is A Pigsty / Trouble Loves Me / How Soon Is Now? / Suedehead / At Last I Am Born / I Just Want To See The Boy Happy / Irish Blood, English Heart // Stop Me If You Think You've Heard This One Before
de moeite waard ofwel vet.

Jammer dat There is a light... , everyday is like sunday niet worden gespeeld.

Verder zou ik graag I know its over, the boy with the torn, the queen is dead en offcourse, this charming man wel in die setlist willen zien. Dat nieuwe album kan me niet zo boeien.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_36778889
De setlist van gisteren, Malmo, het laatste concert voor HMH was toch iets anders:

First Of The Gang To Die / Still Ill / You Have Killed Me / The Youngest Was The Most Loved / Let Me Kiss You / My Life Is A Succession Of People Saying Goodbye / Girlfriend In A Coma / In The Future When All's Well / To Me You Are A Work Of Art / A Song From Under The Floor Boards / I Just Want To See The Boy Happy / How Soon Is Now? / Irish Blood, English Heart / At Last I Am Born / I Will See You In Far-off Places / Life Is A Pigsty // Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me

Ben vooral wat teleurgesteld over de toegift, namelijk dezelfde als die ik in Tilburg 1999 en in Parijs 2004 heb gehoord.
Maar inderdaad een fantastische live-artiest, en alle nummers die hij niet speelt hoor ik wel op de afterparty in Akhnaton!
There is NO such thing in life as normal!
pi_36779270
Wellicht gooit hij het roer in A'dam helemaal om en speelt hij maar liefst 10 Smiths-nummers.

- There is a light that never goes out
- Bigmouth Strikes Again
- Please, please let me get what i want this time
- Cemetry Gates
- Shoplifters of the world unite
- How soon is know
- This charming man
- I know it's over
- The boy with the thorn in his side
- Still Ill

Vast niet.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36782260
tvp

Ik hoop maar dat ik het concert kan bijwonen, want ik ga dinsdag verhuizen en kan maandag pas beginnen met inpakken. Nou... als ik die dozen een beetje vroeg krijg moet dat lukken, lijkt me. Ik wil het iig niet missen.

Beetje slecht geplande verhuisdatum, zo net de dag na het concert, maar ja.
That's the story of my life.

Overigens wil ik helemaal niks weten van set lists.
Ik laat me graag verrassen (even gechecked of ik er wel dubbel-r neer heb gezet).
  zondag 9 april 2006 @ 17:50:35 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_36798066
Tot hoe laat duurt dat concert eigenlijk?
KuikenGuppy
pi_36798921
Zijn wel erg veel nummer die ik niet ken.

Even een praktische vraag, de aanvang morgen is 8 uur, is er nog een voorprogramma, hoe laat gaat Morrissey ongeveer beginnen etc.??
pi_36804655
Je doet eropaan [ivm de reis] dat er een voorprogramma is, maar er staat niets van op de entreekaart.
Overigens worden er 4 Smithsnrs gespeeld; ik ben benieuwd.
Overigens had ik het goed geregeld, kinderen uit logeren, moet ik toch dinsdag werken...grrr.
Toch wil ik graag ook naar Akhnaton, nu nog die ouwe zakken meekrijgen met wie ik ben, we zijn met zijn 12en, en het meerendeel wil op tijd naar bed, waaronder mijn husband, maar als ik er 1 zo gek krijg, dan gaat de rest lekker liggen rotten in zijn nest, en ik en de andere[n] hebben SCHIK,, dat kan geen week slapen goed maken, lekker puh!
pi_36806755
Boyfriends is het voorprogramma. Denk dat hij rond 21.30 begint. Zal 1,5 uur duren. Tel uit je winst. Sla het over denk ik. Ene kant jammer, want dat is juist de mogelijkheid om een beetje vooraan te staan. Can't wait.........!!!!!
pi_36825335
nog 4 uur te gaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_36841956
Bwoaah, dat was toch een heel aardig concert vond ik. Morrisey goed bij stem en vlot van luim. De band vond ik bijwijle wat... hm... mechanisch, en de toegift was zuinig.
Maar toch, maar toch.
pi_36843168
Nog nummers van The Smiths gehoord?

Baal er wel van dat ik mijn kaarten heb moeten verkopen, maarja......
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:57:39 #163
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_36846802
how soon is now, en girlfriend in a coma.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_36853250
plus Still Ill en Last Night I Dreamt Somebody Loved Me...

Viel me beetje tegen die playlist. Weinig oude solonummers van Morrissey... Maar de rest
pi_36855974
Ik vond het ook helemaal tof, ik had soms wel een beetje dat de muziek iets te schril gespeeld werd, maar de warme stem van The Moz maakte alles goed.
Lachuh was al die mannen die er rondliepen die er een beetje op leken, duidelijk allemaal oude fans!
[Net als wij trouwens]
De toegift was wel kort, maar dat kan ook wel eens lekker tegendraads,verfrissend zijn.
En nog steeds every inch a gentleman die Morrissey!!
pi_36858263
Heb net gehoord dat Morrissey naar Belgiê zou komenmaar ik weet niet waar en wanneer.
Weet er hier al iemand iets meer?
pi_36860601
Mouth & McNeal
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_36863647
Al met al een prima concert gisteren. Voor zover ik weet bijna exact dezelfde setlist als in Malmo, strak geregisseerd en daardoor (helaas) geen verrassingen. De 'Smiths-nummers' werden overduidelijk het best ontvangen. Moz was in goeden doen en hij zong de sterren van de hemel. Over de band niks dan lof, wat een goede muzikanten zeg!

Ik heb genoten, alleen had ik als toegift gehoopt op 'There is a light that never goes out' of 'Bigmouth'. 'Last night i dreamt that somebody loved me' is geen slecht nummer, maar ik denk dat hij het publiek met een ander nummer (de twee net genoemde nummers bijvoorbeeld) meer plezier had gedaan.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36864698
Concert in Londen 1,5 jaar terug was volluit. Is ook een cd van gemaakt, dus misschien dat mijn verwachtingen te hoog waren. Ik vond hem qua perormance, uitstraling en qua stemgeluid nog steeds fantastisch, maar morrissey kun je het beste in Engeland zien. Na 3 nummers kakte het publiek in en dat beinvloedde hem wel. Komt ie ook naar belgie?? Dan ga ik zekers nog een keer. Want hoe dan ook: het blijft een van de meest originele en charismatische artiesten ooit (vind ik)
pi_36865639
Why pamper life's complexities when the leather runs smooth on the passenger seat?

moet zijn:

Why ponder life's complexities when the leather runs smooth on the passenger seat?

Verder raakte ik bij girlfriend in a coma in extase, bij Still Ill een beetje. Maar jammer van al die nieuwe nummers, doet toch een beetje minder aan dat het oudere werk. De set werd zo een beetje twijfelend.

Positief onverwacht punt vond ik Trouble loves me
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:35:22 #171
146440 maanman
purist in hart en nieren
pi_36866731
hij wil toch echt de volgende gene pitney worden
Hey Andy, did you hear about this one...
pi_36866752
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:08 schreef IdlersDream het volgende:
Why pamper life's complexities when the leather runs smooth on the passenger seat?

moet zijn:

Why ponder life's complexities when the leather runs smooth on the passenger seat?
Dus de gerenommeerde Smiths-sites en het tekstboekje van het eerste Smiths-album liegen?

Typisch.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36866904
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:35 schreef nozem het volgende:

[..]

Dus de gerenommeerde Smiths-sites en het tekstboekje van het eerste Smiths-album liegen?

Typisch.
Het was ironische bedoeld... Alsof de tekst voor verbetering vatbaar zou zijn Hij zingt idd, pamper
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:43:44 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_36867045
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:08 schreef IdlersDream het volgende:
Verder raakte ik bij girlfriend in a coma in extase
Dat vond ik juist een van de mindere nummers, vooral omdat ik het een te intiem liedje vind voor tijdens zo'n groot concert. Juist het "kleine" van het nummer als je het thuis draait, vind ik zo pakkend. De gedachte "ik had haar soms wel willen vermoorden, maar nu ligt ze echt in coma en dat is toch best erg" is iets wat je stiekum eens aan jezelf toegeeft, niet iets wat je luid vanaf een podium gaat verkondigen.
Maar dat is mijn mening .
KuikenGuppy
pi_36867157
Is dat eigenlijk niet met bijna alles wat Morrissey bezingt?
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:49:28 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_36867279
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is dat eigenlijk niet met bijna alles wat Morrissey bezingt?
Nee, vind ik niet. Een verhaal vertellen over Hector die als eerste van de gang stierf, is toch wat anders dan het bezingen van een "verboden gedachte". Girlfriend in a Coma vind ik ook een lief en schattig liedje, niet zo luid en bombastisch als sommige andere nummers van Morrissey.
Maar meningen verschillen .
KuikenGuppy
pi_36867431
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:40 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Het was ironische bedoeld... Alsof de tekst voor verbetering vatbaar zou zijn Hij zingt idd, pamper
Ah. Je ironie ontging me even. Vermoeidheid wellicht.

Morrissey is inderdaad een zeer groot schrijver. De grootste uit de popmuziek wellicht.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36880950
I agree. Maar op het nieuwe album vind ik tekstueel toch minder verrassend. Quarry vond ik pakkender. Maar blijft natuurlijk wel een van de beste tekstschrijvers ooit........indeed.
pi_36888062
Zijn er eigenlijk nog ergens foto's oid verschenen van het concert?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_36888998
komt hij nu naar belgië?
  woensdag 12 april 2006 @ 18:38:37 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_36895042
KuikenGuppy
pi_36900030
Sexgod with Charisma ;-) Take a bow.........
pi_36904579
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:25 schreef Leni het volgende:
komt hij nu naar belgië?
Nee, naar Belgie komt hij niet.
Wel naar Pinkpop, hij zal daar tusse 20.00 en 21.00 uur optreden.
There is NO such thing in life as normal!
pi_36904650
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:01 schreef devlinmr het volgende:
Zijn er eigenlijk nog ergens foto's oid verschenen van het concert?
Mooie foto's hier:
http://www.availablelight.nl/gallery.php#id=60&num=1

Zijn er trouwens nog mensen naar de afterparty in de Akhnaton geweest?
Was echt super, met als surprise de komst van Mozzer's men Boz en Jesse!
There is NO such thing in life as normal!
pi_36904807
ROT OP!! Meen je dat ! Gaafff. Ben niet meer geweest (helaas idd). Maar het was dus een feestje van wereldformaat!
  donderdag 13 april 2006 @ 09:16:03 #187
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_36911919
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:38 schreef Burdie het volgende:
Niet om het een of ander, maar als je de (interdaad) mooie foto wilt laten zien, link er dan gewoon naar aub.

[ Bericht 14% gewijzigd door desintbestaat op 13-04-2006 09:25:17 ]
pi_36925198
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
ROT OP!! Meen je dat ! Gaafff. Ben niet meer geweest (helaas idd). Maar het was dus een feestje van wereldformaat!
Ja, het was geweldig, geweldig, geweldig!

Net als het concert trouwens.
Ik ben er nog van aan het nagenieten.
Enig nadeel: nu MOET ik wel naar Pinkpop!
Ik wilde dat vermijden, maar ik kan het me niet veroorloven om nu niet te gaan!
There is NO such thing in life as normal!
  donderdag 13 april 2006 @ 20:14:08 #189
146440 maanman
purist in hart en nieren
pi_36932590
de Smyths zijn gewoon beter
en die zijn 27 mei in Nederland!
Hey Andy, did you hear about this one...
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:10:24 #190
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_36947394
zouden jullie willen hotlinken naar plaatjes ipv die plaatjes in het topic te plaatsen , kreeg er net een klacht over van mojo.
pi_36948255
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
zouden jullie willen hotlinken naar plaatjes ipv die plaatjes in het topic te plaatsen , kreeg er net een klacht over van mojo.
Oke hier wat links en wat links en wat links en nog wat links!
There is NO such thing in life as normal!
  vrijdag 14 april 2006 @ 13:56:08 #192
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36952766
Ik wil hem eigenlijk wel zien op Pinkpop binnenkort.

* Boeman heeft You are the Quarry net weer ontdekt
deze ruimte is te huur
pi_36954628
Quarry is top, zeker als je van melodieuze muziek houdt. Het is een veel commercieler album dan ROTT. Maar dat doet dit keer nix af aan de kwaliteit, is mijn mening. I have forgiven Jesus, Crashing Bores, First of the gang blijven overeind na veelvuldig luisteren......
pi_36960024
Heb staan genieten afgelopen maandag in HMH; (zowaar) uitstekend geluid, uitstekende band, nieuwe nummers kwamen goed uit de verf, Morrissey in topvorm en kippevel bij met name (hoe voorspelbaar) de Smiths-nummers!

Op Pinkpop maar weer op herhaling!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:23:23 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_37788852
Zijn nieuwe album is zo leuk! .
KuikenGuppy
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:55:00 #196
146440 maanman
purist in hart en nieren
pi_38197315
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:52 schreef Kolkus het volgende:
Op Pinkpop maar weer op herhaling!
Maar eerst The Smyths as zaterdag 27 mei in SplotsZ Roelofarendsveen
Hey Andy, did you hear about this one...
pi_38199890
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:55 schreef maanman het volgende:

[..]

Maar eerst The Smyths as zaterdag 27 mei in SplotsZ Roelofarendsveen
Hmm daar woon ik redelijk in de buurt, hoe goed zijn ze?
pi_38211542
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_38235786
het komt overeen maar M is toch wel de beste!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_38278446
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:15 schreef devlinmr het volgende:
luister en huiver
http://www.thesmyths.net/audio/please.mp3


Hij's leuk, muzikaal zo goed als perfect, alleen de Mozzer-imitator mag zijn Engelse tongval iets minder geforceerd laten klinken...
  maandag 29 mei 2006 @ 17:08:02 #201
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_38337521
Irish Blood, English Heart... dat is echt een vet nummer van hem...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_38417830
Zojuist 'Live at Earls Court' gekocht, voor slechts 8 euro. Een nagenoeg perfect optreden, op het eerste gehoor nog net een tikkie beter dan dat in de HMH in april.

Nog 5 dagen en dan zal ik hem weer zien, op Pinkpop. Ik ben erg benieuwd naar de setlist. Hopelijk is het niet dezelfde als in de HMH. (een beetje variatie is nooit weg)

Moz...
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_38417963
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:15 schreef devlinmr het volgende:
luister en huiver
http://www.thesmyths.net/audio/please.mp3
Dat is zeker geen slechte imitatie. Ik zou ze best een keer willen zien.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_38418752
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:15 schreef nozem het volgende:
Zojuist 'Live at Earls Court' gekocht, voor slechts 8 euro.
Ik neem aan de CD en niet DVD?!
pi_38418953
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:45 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ik neem aan de CD en niet DVD?!
Ik heb niet eens een DVD-speler man.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_38430630
Hee, wat belandt er nu toch in m'n mailbox? .
quote:
WELCOME TO THE LATER WITH JOOLS NEWSLETTER, SERIES 27, PROGRAMME 5
NEXT SHOW is this FRIDAY at 11.35PM, BBC2

http://www.bbc.co.uk/later/

_____________________________________________________

Who do I have in the studio to tickle your musical taste buds this week!

Manchester’s (and now Rome’s) famous son, MORRISSEY is back with a stonking new album “Ringleader of the Tormentors”. He’s on great form at the moment and many have said that it’s down to his recent relocation to Italy’s capital city. He’ll be performing tracks from this new album and banging his giant gong from time to time.
pi_38433323
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:15 schreef nozem het volgende:


Nog 5 dagen en dan zal ik hem weer zien, op Pinkpop. Ik ben erg benieuwd naar de setlist. Hopelijk is het niet dezelfde als in de HMH. (een beetje variatie is nooit weg)

Moz...
Ben benieuwd hoe hij het doet als festivalact! Ga helaas niet naar Pinkpop, dus hoop hier het een en ander te lezen.

* Foxxy gooit The Queen is Dead op de platenspeler.
pi_38448879
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:51 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een DVD-speler man.
Dat is geen antwoord op mijn vraag!
Ben wel benieuwd naar die DVD, maar 25 Euro waarvoor ik 'em zie liggen vind ik toch wat te gortig.

Ben ook benieuwd naar Pinkpop (ga alleen de maandag), een festivalterrein lijkt me niet de ideale omgeving voor onze grote vriend, maar wie weet.....
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:05:28 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38449182
Het is wel heel verleidelijk om maandag naar pinkpop te gaan, al was het maar alleen voor Morrissey...
KuikenGuppy
  zaterdag 3 juni 2006 @ 00:53:07 #210
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_38494668
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_38567519
20:00 Morrissey op NED 3
pi_38586120
Hij sloot mooi af met *How Soon is now?* en * Irish Blood English Heart*

Beetje weining good old Moz/Smiths songs (net als in de HMH) maar toch!

Ik zou erg blij worden als iemand de streams heeft kunnen opslaan!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:21:16 #214
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_38587040
Eindelijlk! Eindelijk heb ik mijn held gezien.

Het was erg goed, alleen Morrissey maakte pinkpop het bezoek al waard. Ondanks dat het groepje die-hard Morrissey-fans wel erg klein was, was de sfeer toch goed. De interactie was ook erg leuk, en altijd mooi als een gekke Morrissey-fan het podium op rent.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:27:10 #215
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_38588874
Ik ken wel het een en ander van de Smiths maar Morrissey was altijd een beetje aan me voorbij gegaan. Maar o o o wat een superoptreden vond ik het. Verreweg het hoogtepunt van Pinkpop. Wat is die band goed, wat een supergeluid en wat een stem heeft die vent nog. Kippenvel van begin tot eind. Lang geleden dat ik nog eens zo enthousiast ben geweest over 'nieuwe' muziek, snel maar eens wat cd's van die knaap kopen. Openen met 'Panic', hoe briljant. Zag erg veel blije gezichten om me heen, denk dat iedereen het wel geweldig vond.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_38588939
Vond m niet zo sterk als in de HMH. Denk dat het komt omdat ie daar wat langer speelde en wat meer afwisseling had. Ben niet zo kapot van zijn hardere werk van het laatste album eigenlijk.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:31:11 #217
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_38589003
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vond m niet zo sterk als in de HMH. Denk dat het komt omdat ie daar wat langer speelde en wat meer afwisseling had. Ben niet zo kapot van zijn hardere werk van het laatste album eigenlijk.
En wat vind ik het kut dat ik daar niet bij was
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_38596150
Heaven knows I'm miserable nowwww!!
De policy is ook van toepassing op de sig.
pi_38598442
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:27 schreef Kamphuys het volgende:
Ik ken wel het een en ander van de Smiths maar Morrissey was altijd een beetje aan me voorbij gegaan. Maar o o o wat een superoptreden vond ik het. Verreweg het hoogtepunt van Pinkpop. Wat is die band goed, wat een supergeluid en wat een stem heeft die vent nog. Kippenvel van begin tot eind. Lang geleden dat ik nog eens zo enthousiast ben geweest over 'nieuwe' muziek, snel maar eens wat cd's van die knaap kopen. Openen met 'Panic', hoe briljant. Zag erg veel blije gezichten om me heen, denk dat iedereen het wel geweldig vond.
Zeker The Flaming Lips gemist

Ik was ook blij hem eindelijk eens live te zien. Die gekke fan werd wel erg vakkundig getackled door de security
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:44:52 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38601515
Hij was geweldig .
KuikenGuppy
pi_38613720
Ik heb zin om nu heel hard te gaan schelden.

Juist het openingsnummer heb ik gemist. Vrouwen die moeten plassen op een festival staan steevast 10 minuten in de rij.

Klotezooi.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_38632341
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:38 schreef nozem het volgende:
Ik heb zin om nu heel hard te gaan schelden.

Juist het openingsnummer heb ik gemist. Vrouwen die moeten plassen op een festival staan steevast 10 minuten in de rij.

Klotezooi.
Hihi, wat vond je er verder van?!

Ten opzichte van HMH stond ik veel dichter bij het podium, maar maakte het wat minder indruk dan toen.

Maar goed, toch Morrissey 2 keer gezien in een paar maanden
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:06:55 #223
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_38633468
Prachtig optreden op PP! Alleen wat aan de korte kant.
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:35:12 #224
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38634368
De Moz was toch echt weer de baas, afgelopen weekend op Pinkpop. Zonde dat ik er niet bij was!
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:50:08 #225
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_38634916
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:29 schreef Evertje het volgende:

[..]

Zeker The Flaming Lips gemist

Ik was ook blij hem eindelijk eens live te zien. Die gekke fan werd wel erg vakkundig getackled door de security
Gemiddelde rugby prof mag daar best trots op zijn ja, echt heel lomp was dat
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_38649639
3 voor 12 review: Morrissey op Pinkpop 2006
CONCERT
Morrissey, 3FM-podium, Pinkpop, maandag 5 juni 2006


MUZIEK
Een van de grootste grootheden van de popmuziek, de man, de mythe, de legende: Morrissey! Was hier! Op Pinkpop! Stijl, intelligentie, humor, de Engelse kwinkslag en een fascinatie met volk, vaderland en echte-mannenheldenverering (met de Moz zelf natuurlijk in het volkomen terechte middelpunt). De estheet, de entertainer, de artiest, de minzame gentleman, de zanger. Dat is Morrissey en dat was hij op Pinkpop. Niemand die zo theatraal met zijn microfoonsnoer slaat, niemand die zo vanuit het diepst van de ziel van de fan geadoreerd wordt. Er is maar één Morrissey, één rockzanger met een eruditie waar de zichzelf stiekem superieur wanende popliefhebber zich aan optrekt. De inmiddels grijzende Engelsman heeft een vijfmansband met op gitaar zijn oude getrouwe Boz Boorer én, pikant detail, Jesse Tobias, die begin jaren negentig even in de Red Hot Chili Peppers speelde, de band die na Morrissey het festival even verderop op het grote podium afsluit.

PLUS
Moet ik het nog zeggen? Morrissey! Was hier! Op Pinkpop! 's Mans solo-albums zijn, al achttien jaar, aan de wisselvallige kant (al zijn de oudste wel de beste en kwam hij in 2004 heel behoorlijk terug met zijn één na laatste) maar er zitten uitstekende nummers tussen en die speelt hij live, met geweldige stem en présence. Vrijwel alle nummers komen van die laatste twee platen, aangevuld met drie krakers van zijn oude band The Smiths, een van de belangrijkste van de jaren tachtig. Panic, in 1987 ook een Top 40-hit in Nederland, opent de set (en die speelde de Mozzer niet in de HMH afgelopen april), Girlfriend in a Coma zit erbij en als één na laatste How Soon is Now?, hét moment voor de allergrootste fans om hun liefde aan hun held te betonen - een enkeling komt dichtbij.

MIN
Helaas speelt Morrissey helemaal geen vroege solo-singles en niks van zijn eerste vier albums. Het is ook jammer dat hij maar met zo'n toch wat doorsnee rockband blijft spelen. Het zou toch wat wezen als Morrissey's zang en songteksten op een even exquise muzikale begeleiding konden rekenen.

CONCLUSIE
Dat Morrissey zich onder ons, nederig festivalvolk, wenste te begeven was reden voor grote vreugde en dankbaarheid hier op Megaland, waar zich vandaag ook nonvaleurs als David Gray, Skin en Nickelback begaven. Morrissey toonde stijl, klasse en vorm; zijn status is ongenaakbaar voor wie dan ook dit pinksterweekend in Landgraaf.

CIJFER
9,5

Iemand vond het mooi zo te zien.
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:11:20 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38662823
Jammer van die kritiek op z'n band, die vind ik juist enorm goed. Oké, het is niet The Smiths, maar deze band is echt super hoor... in één nummer speelden ze een lang instrumentaal stuk en d'r was zo'n schuiftrompettist die compleet uit zijn dak ging (Morrissey zelf trouwens ook). En vrijdagavond bij Jools Holland maakte Morrissey een fout, waardoor hij een stukje van een couplet dubbel moest zingen, en de band ving het supergoed op en speelde door alsof het zo hoorde. Als je het nummer niet had gekend, had je het niet gemerkt... Nee, wat mij betreft alleen maar hulde voor zijn band hoor! .
KuikenGuppy
pi_38682272
Zeg, zong Moz nou zo vals of ligt dat aan mij?

In de HMH viel het me juist op hoe zuiver hij zong (voor zijn doen).
pi_38688346
Ja fijn dat die band goed "speelt" maar het is muzikaal toch wel armoe troef hoor. Ik bedoel je doet je best om die teksten te lusiteren en dan zit je naar van die middelmatige muziek erbij aan te horen. Het stelt muzikaal toch allemaal niet zo gek veel voor.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:20:45 #230
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_38688918
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:03 schreef IdlersDream het volgende:
Ja fijn dat die band goed "speelt" maar het is muzikaal toch wel armoe troef hoor. Ik bedoel je doet je best om die teksten te lusiteren en dan zit je naar van die middelmatige muziek erbij aan te horen. Het stelt muzikaal toch allemaal niet zo gek veel voor.
Moet iets muzikaal dan altijd ingewikkeld zijn om mooi gevonden te worden?
pi_38688987
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:20 schreef peaceman het volgende:

[..]

Moet iets muzikaal dan altijd ingewikkeld zijn om mooi gevonden te worden?
NEEN!! maar goede muziek prefereer ik boven eigenlijk inspiratieloze middelmaat...
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:23:21 #232
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_38689033
Ik vond ze niet inspiratieloos spelen.
pi_38689957
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:23 schreef peaceman het volgende:
Ik vond ze niet inspiratieloos spelen.
Duidelijk begrijp je mijn punt niet, het gaat niet om het spelen....maar om de muziek die geschreven is voor de nummers. Hoe je het uitvoert dat is een 2e. In eerste instantie moet de muziek ok zijn. Dit is toch echt wel aan de magere kant.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:57:40 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38694376
Ook dat vind ik wel meevallen... smaken verschillen nou eenmaal. .
KuikenGuppy
pi_38704296
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 08:13 schreef Foxxy het volgende:
Zeg, zong Moz nou zo vals of ligt dat aan mij?

In de HMH viel het me juist op hoe zuiver hij zong (voor zijn doen).
Vond het wel meevallen, of laat ik het zo zeggen, het was niet valser dan in HMH
pi_38715899
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:47 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Vond het wel meevallen, of laat ik het zo zeggen, het was niet valser dan in HMH
In de HMH klonk het wel aardig.. vond ik .
pi_38724592
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:03 schreef IdlersDream het volgende:
Ja fijn dat die band goed "speelt" maar het is muzikaal toch wel armoe troef hoor. Ik bedoel je doet je best om die teksten te lusiteren en dan zit je naar van die middelmatige muziek erbij aan te horen. Het stelt muzikaal toch allemaal niet zo gek veel voor.
Naar mijn mening hebben de nummers van moz al vanaf het begin van zijn solocarriere een soortgelijke muzikale omlijsting gehad. Het is mainstream, het is degelijk, je kunt er van houden of niet. Ik stoor me er niet aan, al vond ik de aanwezigheid van Marr in The Smiths muzikaal gezien zeker een stuk spannender.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_38726392
Vannacht wordt op WDR het complete concert van Morrissey uitgezonden van Rock on ring 2 Juni 2006!!
Tijdstip 0.10 - 6.35

http://www.rockpalast.de/sendetermine/?jahr=WDR
pi_38996222
Even een crosspost uit het Smiths topic:

Documantaire over Morrissey. Leuk !

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_40483228
MORRISSEY op 27 augustus in de AB in Brussel; heb met veel geluk 2 tickets kunnen kopen; superblij
pi_41693722
Super, hoe was het?
pi_42343162
Was supergoed,ga 15 december naar Dusseldorf en hoop dat het weer zo geweldig wordt!!!
heb al veel optredens gezien en ben grote Placebofan,maar wat ik van Morrissey gezien heb overtreft toch alles
pi_42487899
Dusseldorf kom maar op! Lekker dichtbij ook, vlak over de grens. Heb nu al zin. Alleen nog even kijken voor een hotelletje of hostel.....
  donderdag 2 november 2006 @ 12:02:53 #244
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43166625
20 dec 2007 Morrissey
Heineken Music Hall, Amsterdam ZO
artiest(en) Morrissey
aanvang 20:00 uur
start voorverkoop za, 4 nov 2006
entree ¤39.00

hoera!!
pi_43166662
20 december 2007, is dat geen typfout?

Duurt nog langer dan een jaar.
Voorheen Prep2Fight
pi_43169425
Jaaaaa ! Morrissey Morrissey Morrissey !!!!!

. . !!!! .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_43170661
Hee, dat is goed nieuws!
  donderdag 2 november 2006 @ 15:39:17 #248
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43173306
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:04 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
20 december 2007, is dat geen typfout?

Duurt nog langer dan een jaar.
hmm dat denk ik zo stond het op de site van Mojo
pi_43197886
nee is 2006

* devlinmr pakt zijn slaapzak alvast van zolder
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:40:52 #250
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43198482
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:13 schreef devlinmr het volgende:
nee is 2006

* devlinmr pakt zijn slaapzak alvast van zolder
ga je gezellig tussen de Justin Timberlake fans liggen? Hoe snel was het vorige keer uitverkocht?
pi_43198817
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:40 schreef Joesse het volgende:

[..]

ga je gezellig tussen de Justin Timberlake fans liggen? Hoe snel was het vorige keer uitverkocht?
ik geloof dat het een week voor aanvang nog niet was uitverkocht
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_43222250
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:02 schreef Joesse het volgende:
20 dec 2007 Morrissey
Heineken Music Hall, Amsterdam ZO
artiest(en) Morrissey
aanvang 20:00 uur
start voorverkoop za, 4 nov 2006
entree ¤39.00

hoera!!
Count me in. Mits het morgen al niet gelijk uitverkocht is......
pi_43226978
* devlinmr staat bij tictetmaster in de wachtrij
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:05:46 #254
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_43227042
tering wat een kut systeem hebben ze nu op ticketmaster, ik zit in een wachtrij van dik 30 minuten
ik ga maar even een sprintje trekken naar het postkantoor
pi_43227106
yeah ze zijn binnen
alleen nog ff printen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_43234255
Ik ga kijken of ik medestanders kan vinden, anders laat ik deze keer passeren.

Heb hem tenslotte al 2 keer gezien dit jaar
pi_43236603
Hebbes. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 5 november 2006 @ 13:05:31 #258
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43256651
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:20 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hebbes. .
pi_43265390
Nog niet...
pi_43268345
Mooi, dan ga ik morgen ook maar even langs het postkantoor
pi_43383956
Zo zie je de man nooit, zo zie je hem twee keer in twee jaar.
En 20 december is nog lekker snel ook.
pi_43385214
quote:
Op donderdag 9 november 2006 02:48 schreef Lamon het volgende:
Zo zie je de man nooit, zo zie je hem twee keer in 1 jaar.
En 20 december is nog lekker snel ook.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_43438893
wat devlinmr heeft gekwoot
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_43446472
I stand corrected.

Wow, de tijd gaat nu eens minder snel dan ik denk. Meestal is het omgekeerd.
pi_43457327
Ja, ik heb de kaarten voor Amsterdam ook binnen!
Ik had al kaarten voor Dusseldorf, maar dit kan er natuurlijk altijd bij.
Nu nog een mooie afterparty in Amsterdam zoals de vorige keer (toen Bos en Jesse ook nog langskwamen...) en dit jaar kan niet meer stuk!
There is NO such thing in life as normal!
pi_43463686
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:54 schreef Kolkus het volgende:
Ik ga kijken of ik medestanders kan vinden, anders laat ik deze keer passeren.

Heb hem tenslotte al 2 keer gezien dit jaar
Hier nog een die geen maatjes weet te strikken voor Moz. Balen wel. Als je echt graag wilt, en omhoog zit kunnen we wel samen gaan. Ik ben ook alleen. Mits het klikt........
pi_43480828
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 21:52 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Hier nog een die geen maatjes weet te strikken voor Moz. Balen wel. Als je echt graag wilt, en omhoog zit kunnen we wel samen gaan. Ik ben ook alleen. Mits het klikt........
Ik ga ook, alleen of niet, en hoor net dat er ook weer een afterparty is, in het centrum!
Misschien kunnen we wat afspreken!
Info over de afterparty: Morrissey/Smiths Afterparty Amsterdam!
There is NO such thing in life as normal!
pi_43483194
Lijkt me wel gaaf. Vind het zo stoer, alleen gaan. Maar ondertussen ga ik liever niet alleen. :-)
Afterparty ben ik vorig jaar niet geweest. Jessy en Boz waren geweest. Jammer.
pi_43500949
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:29 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Lijkt me wel gaaf. Vind het zo stoer, alleen gaan. Maar ondertussen ga ik liever niet alleen. :-)
Afterparty ben ik vorig jaar niet geweest. Jessy en Boz waren geweest. Jammer.
OK, waar spreken we af

Ben trouwens benieuwd naar de setlist.
Wordt morgen bekend als de tour wordt hervat in Mexico.
Ik hoop wel op wat meer variatie, want die Ringleader-songs ken ik nu wel live, hoewel life is A Pigsty natuurlijk wel moet blijven...
There is NO such thing in life as normal!
pi_43510718
Serieus? Mij best. Moeten we even mailen :-)

Die ringleader songs (en het album) was ik al zat voor de cd in NL uitkwam. Afgezien van Ganglord. Nee, geef mij maar iets ouder werk. Viva Hate, Quarry en Your Arsenal (mijn favourite periode). Maar ik denk dat hij wel wat aanpassingen heeft!
pi_43563083
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:07 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Serieus? Mij best. Moeten we even mailen :-)
Waar naartoe?
Ben het met je eens wat betreft je favoriete platen, hoewel Vauxhall ook wel erg fraai is.

Tot de 20e dan?
Of zijn er nog meer mensen die willen gaan?
Gaan we met een hele groep!
There is NO such thing in life as normal!
  woensdag 15 november 2006 @ 16:32:28 #272
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_43580429
Ik wil ook, maar heb nog geen date. .
  donderdag 16 november 2006 @ 17:47:55 #273
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43615030
hij heeft zn setlist niet hetzelfde gelaten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_43617909
Een wijze verbetering. Veel geweldige platen!
pi_43630960
"Please please please let me get what I want" is zo briljant
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:23:54 #276
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_43633619
Speelt 'ie niet Still Ill? Daar hoop ik toch een beetje op... tijdens zijn vorige concert had ik nog een bloedhekel aan dat nummer, terwijl het nu één van mijn favoriete nummers is (dankzij Rank). Dus ik baal nu dat ik er de vorige keer niet van heb kunnen genieten. .
Hoe weten jullie die setlist eigenlijk? En kunnen we nog ergens verzoekjes doormailen? .
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:25:40 #277
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_43633644
En er staan vier nummers tussen die ik niet ken! Dacht dat ik intussen vrijwel alle zijn muziek wel eens op zijn minst voorbij had horen komen...
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:21:13 #278
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43634636
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:23 schreef Christine het volgende:
Speelt 'ie niet Still Ill? Daar hoop ik toch een beetje op... tijdens zijn vorige concert had ik nog een bloedhekel aan dat nummer, terwijl het nu één van mijn favoriete nummers is (dankzij Rank). Dus ik baal nu dat ik er de vorige keer niet van heb kunnen genieten. .
Hoe weten jullie die setlist eigenlijk? En kunnen we nog ergens verzoekjes doormailen? .
verzoekjes heeft bij Mozzer geen zin denk ik Dit is de meest recente setlist, van afgelopen dinsdag (www.morrissey-solo.com) maar het kan natuurlijk dat er nog dingen veranderen tegen de tijd dat ie weer in ons land is

edit: de setlist van gisteravond is weer wat anders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_43921240
Ah, National Front Disco!
Dat is lang geleden.
There is NO such thing in life as normal!
pi_44122242
I've Changed My Plea To Guilty is een pareltje, zoals ie de laatste regel zingt.....kippenvel (hier een linkje): http://www.youtube.com/watch?v=rqJNQ_MIm1I
  maandag 4 december 2006 @ 10:44:02 #281
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_44125550
nog maar 16 dagen weet iemand of de merchandise een beetje leuk is? op pinkpop hadden ze niks van Moz
pi_44141017
Volgende week vrijdag Dusseldorf....can't wait.

pi_44142430


Komend weekend zal ik de dvd maar weer eens bekijken om vast in de stemming te komen
pi_44144038
hoe noodzakelijk is het om te gaan voor iemand die the Smiths gewelldig vind, maar nog nooit iets van Morrissey's solo werk heeft gehoord? 40,- is toch best veel geld en ik heb ook niet echt iemand om mee te gaan..
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_44144238
Wil je naar Duitsland of NL's concert?

Hij doet zeker 3 a 4tal Smith songs hoor.

Morrissey solo is qua muziek wel anders dan the Smiths, maar de lyrics zijn dat niet. Vauxhall & I komt -van zijn solowerk- het meeste in de buurt van the Smiths, maar daar speelt ie waarschijnlijk niks van tijdens de show, dus daar heb je ook niks aan. Ik zou gewoon gaan. Hij is en blijft nog steeds een van de betere artiesten ooit.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:40:50 #286
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44188184
Ik heb een kaartje .
Ze waren pas op de helft met de kaartverkoop, dus ik vrees dat het dit keer niet gaat uitverkopen.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:41:27 #287
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44188206
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:44 schreef Joesse het volgende:
nog maar 16 dagen weet iemand of de merchandise een beetje leuk is? op pinkpop hadden ze niks van Moz
Vorige keer in de HMH dacht ik ook niet. Of ze stonden ergens waar wij het niet hebben gezien.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:04:22 #288
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_44188842
quote:
MORRISSEY - "I Just Want To See The Boy Happy"

The compassionate fourth single from Morrissey's #1 album Ringleader Of The Tormentors - "I Just Want To See The Boy Happy" - is out now on Attack Records in the U.K.

The new single is available on enhanced Maxi CD, limited edition gatefold 7" vinyl, limited edition picture disc 7" vinyl, and digital download.

All of the formats feature exclusives, such as the brand new track "Sweetie-Pie," classic live recordings from The Royal Albert Hall in 2002, and a video for "I Just Want To See The Boy Happy."

You can order the single on the Maxi CD and 7" vinyl formats at hmv.co.uk.

You can order the digital download at iTunes U.K. and other download stores.

An exclusive live recording of the new single is available for download in the U.K. for £1.50. You can text "MOZ" to 80806 to download the live version of "I Just Want To See The Boy Happy" from Morrissey's 2006 Mexico City show.
www.true-to-you.net
pi_44189176
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:41 schreef Christine het volgende:

[..]

Vorige keer in de HMH dacht ik ook niet. Of ze stonden ergens waar wij het niet hebben gezien.
Ze waren er wel met merchandise, maar de prijzen waren werkelijk belachelijk. 35 euro voor een girlie enzo. Komt door de naaibalregeling van de HMH voor bandmerchandise, HMH gaat zelf nog even 15 euro per shirt staan vangen daar ofzo.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_44199277
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:42 schreef LondonCalling het volgende:
[afbeelding]

Komend weekend zal ik de dvd maar weer eens bekijken om vast in de stemming te komen
Door dit soort frontjes vraag ik me altijd af waarom the Moz nog om z'n geaardheid heendraait.
pi_44200611
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:50 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Door dit soort frontjes vraag ik me altijd af waarom the Moz nog om z'n geaardheid heendraait.
I hear you!
pi_44218744
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:31 schreef spacemangraig het volgende:
hoe noodzakelijk is het om te gaan voor iemand die the Smiths gewelldig vind, maar nog nooit iets van Morrissey's solo werk heeft gehoord? 40,- is toch best veel geld en ik heb ook niet echt iemand om mee te gaan..
Hij speelt momenteel 5 Smiths songs: How Soon Is Now?, Panic, William It Was Really Nothing, Girlfriend In A Coma en Please Please Please let Me Get What I Want. Dus als je die ooit nog live wilt horen, zou ik zeker gaan.

Maar ook de Morrissey-songs zijn niet te versmaden hoor. Everyday is Like Sunday ken je toch wel?
There is NO such thing in life as normal!
  donderdag 7 december 2006 @ 13:25:18 #293
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_44221027
En Ganglord is tof, en Disappointed, en de rest
pi_44221177
ja ik zou eigenlijk gewoon moeten gaan, maar de prijs en het gebrek aan smiths/morrissey liefhebbers in m'n kennissenkring houdt me tegen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_44400711
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:29 schreef spacemangraig het volgende:
ja ik zou eigenlijk gewoon moeten gaan, maar de prijs en het gebrek aan smiths/morrissey liefhebbers in m'n kennissenkring houdt me tegen.
In de HMH ontmoet je voldoende Smiths/Morrissey liefhebbers heb ik zo het idee

Nog een weekje wachten en dan is het zover
pi_44401523
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:29 schreef spacemangraig het volgende:
ja ik zou eigenlijk gewoon moeten gaan, maar de prijs en het gebrek aan smiths/morrissey liefhebbers in m'n kennissenkring houdt me tegen.
Voor de prijs hoef je het niet (meer) te laten. Op Marktplaats gaan ze al voor 20 euro de deur uit.
3 Morrissey-concerten in 1 jaar is blijkbaar toch te veel van het goede...
There is NO such thing in life as normal!
pi_44402888
Wie gaat er nog meer naar Dusseldorf.......alleen...................;-)
pi_44420449
We hadden het er gisteravond nog met een stel mensen over, maar zeg nou zelf: Morrissey was echtwel de ideale nieuwe James Bond geweest. (Qua stijl dan. James Bond is verder een beetje te banaal.)
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 14 december 2006 @ 14:49:23 #299
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_44425926


  donderdag 14 december 2006 @ 14:50:15 #300
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44425954
Moz .

Edit: kut, ik gooi 'm dicht. En ik ben niet goed in het openen van topics in MUZ, dus die eer laat ik aan iemand anders. .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')