abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 februari 2003 @ 14:31:40 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_8751115
quote:

Chrysler onthult op de Autosalon in Genève, die volgende week van start gaat, de Airflite, een concept car van een vierdeurs coupé.

De nieuwste concept car van Chrysler is de Airflite. De ontwerpers hebben een vierdeurscarrosserie met coupélijnen ontworpen voor een model dat plaats moet bieden aan vijf personen. De Airflite vertoont trouwens grote gelijkenis met de Crossfire, de echte coupé die Chrysler dit jaar ook in Europa op de markt brengt.
De nieuwe concept car is gebouwd op het verkorte LX-platform, waarmee Chrysler wil aantonen dat op die bodemplaat geschikt is voor tal van nieuwe, achterwielaangedreven modellen.
De achterklep valt diep en scharniert hoog, zodat de toegang tot de bagageruimte optimaal is. De benzinedop zit onder de achterklep.
De zevenspaaks wielen zijn van hetzelfde type als gebruikt op de Crossfire en de Pacifica.
Voor het interieur van de Airflite hebben de ontwerpers zich laten inspireren door thema´s uit de scheepvaart, met ´drijvende´ componenten, zoals stoelen, instrumentenpaneel en armsteunen. Het opvallendste is de zilverkleurige middenconsole die van het dashboard tot achteraan doorloopt. Het geborstelde metaal van de middenconsole vormt een aardig contrast met de houten vloer, die is voorzien van aluminium beschermstrips. De stoelen zijn met leer bekleed. De vloer loopt achter de achterstoelen omhoog. Dat kan natuurlijk in een concept car, maar bij een productiemodel zal de laadruimte zo groot mogelijk moeten zijn.
De Chrysler concept car heeft een wielbasis van 2,95 m, terwijl lengte, breedte en hoogte respectievelijk 4,84, 1,87 en 1,49 m bedragen. Onder de motorkap staat een 3,5-liter V6.

Bron: Autoweek.nl


Dan vind ik de Crossfire toch wel wat meer leuks hebben... Ben benieuwd hoeveel en vooral welke nieuwtjes we dit jaar nog meer uit Geneve kunnen verwachten.
pi_8751239
Het is inderdaad een soort grote crossfire...
Maar ik vind hem erg mooi!
  donderdag 27 februari 2003 @ 14:40:17 #3
40501 Jeff21
Friendly Yan is liev!
pi_8751330
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend
pi_12961101
Zondag krijg ik hem in het echt te zien Mijn pappie is uitgenodigt voor de opening van de nieuwe Chrysler garage in Arnhem (Velp)
pi_12961155
Mooie bak
beetje retro design
beter als die mercedes'n en bmw's
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 5 september 2003 @ 16:24:00 #6
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_12963744
Mooie bak hoor
En zeker die achterkant is heel erg mooi
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_13141930
Lekkere karretje, hoor.
De front doet me denken aan Benz en achterlampjes aan Audi.

De specs:

Chrysler Airflite Concept Vehicle Key Specifications
Length: 190.4 inches (4,838 mm)
Wheelbase: 116.0 inches (2,946 mm)
Width: 73.6 inches (1,870 mm)
Height: 57.0 inches (1,488 mm)
Engine: 3.5 V-6 petrol

Track
Front: 63.0 inches (1,600 mm)
Rear: 64.2 inches (1,630 mm)

Tires
Front: 235/45R20-inch; wheel size: 20 inches x 8.5 inches; outer diameter - 28.3 inches
Rear: 255/45R21-inch; wheel size: 21 inches x 9 inches; outer diameter - 30 inches

De cockpit.


In de showroom.

pi_13315507
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13353514
Ik heb in een Crossfire gezet die 2 deurs was, die vond ik opzich mooier.
pi_13429215
Yeah, die heeft enigszins iets, zeker nadat ie onderhanden is genomen door Startech..

Chrysler Crossfire met 426pk
25 september 2003

Standaard zit er in een Chrysler Crossfire 3,2-liter V6 motor. Tuner Startech monteert op verzoek een V8 in met bijna de dubbele cilinderinhoud.

Startech is een Duitse tuner die zich specialiseert in producten van Chrysler. Het jongste model van het Amerikaanse merk is nu ook aangepakt. Als basis voor de aandrijving is gekozen voor de motor uit de SL 500 inclusief de vijftraps automaat. Dit blok is opgeboord tot een inhoud van 6,1-liter. Waar de standaard-Crossfire al 218 pk in huis heeft, schopt de V8 het tot een maximum vermogen van maar liefstt 426 pk. Het maximum koppel van 621 Nm wordt gehaald bij 4100 toeren per minuut. Daarmee sprint de Crossfire V8 in 4,7
seconden van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid zou omstreeks 300 km/h liggen.
De schokdempers, veren en stalisatoren zijn aangepast aan het hogere gewicht van de V8. De auto staat voor op 19-inch velgen met een bandbreedtemaat van 235, achter zijn 20-inch velgen gemonteerd met 255-er banden. De aerodynamica van de Startech-Crossfire is aangepakt door montage van een grotere voorspoiler die nauw aansluit op de voorbumper, zij-skirts die de auto lager en gestrekter laten lijken, en een vaste dak- en achterklepspoiler.


bron: autoweek

Hmm bij nader inzien best wel triest dat ze 6,1 liter nodig hebben voor 420pk man

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13429396
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:02 schreef StefanP het volgende:


Hmm bij nader inzien best wel triest dat ze 6,1 liter nodig hebben voor 420pk man


dan zou ik me meer verdiepen in de opbouw van de motor voordat ik zo iets zou zeggen
2825cc Single Turbo Beast
pi_13429429
oeh oeh nice styling weer...
erg geslaagt vind ik
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_13429654
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:10 schreef Ultimora het volgende:

[..]

dan zou ik me meer verdiepen in de opbouw van de motor voordat ik zo iets zou zeggen


Leg me dan uit waarom het niet triest is om 6,1 liter nodig te hebben voor 426 pk, want ik snap het niet...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13430111
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Leg me dan uit waarom het niet triest is om 6,1 liter nodig te hebben voor 426 pk, want ik snap het niet...


dit blok is van oorsprong een 5 liter blok gebouwd voor comfortabel cruisen met veeel newton meters bij een relatief laag toerental(460/2700tpm). met 7 traps automaat voor ultiem zoeven (heb het over de MB CL500) met een enkele bovenliggende nokkenas en 3 kleppen per cilinder. ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom 3 ipv 4 ofzo anders zal ik wel een apart topic aan maken over motorbouw, dan kan je het daar allemaal nog eens een beetje bekijken. oh en voor de duidelijkheid, t blok is dus NIET ouderwets. de vorige CL had gewoon 4 kleppen per cilinder en dubbele bovenliggende nokkenassen. laat ik he zo zeggen de basis van de motor sprankelt niet van sportiviteit. maargoed dat moet je maar net begrijpen. zo niet dan moet je dat ff melden, dan zal ik wel een topic schrijven met de nodige uitleg over multikleppers boring slag nokkenassen weet ik het allemaal, de dingen die een motor comfortabel, of juist sportief maken.
2825cc Single Turbo Beast
pi_13430786
Dan hadden ze toch beter een andere motor kunnen pakken? Ik ben heus geen leek, maar die info over het blok had ik gewoon niet.

Enne voel je vrij om dat topic aan te maken hoor, zou wel mooi zijn. Heb zelf wel interesse om dat te lezen en met mij denk ik ook vele anderen.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13430836
quote:
Op donderdag 25 september 2003 12:06 schreef StefanP het volgende:
Dan hadden ze toch beter een andere motor kunnen pakken? Ik ben heus geen leek, maar die info over het blok had ik gewoon niet.

Enne voel je vrij om dat topic aan te maken hoor, zou wel mooi zijn. Heb zelf wel interesse om dat te lezen en met mij denk ik ook vele anderen.


ik maak er een als ik vannavond thuis ben..
2825cc Single Turbo Beast
pi_13430888
maar vergis je niet dat het maybe comfortabele motoren zijn maar ze hebben meestal genoeg power om veel mensen het achterste te laten zien.
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_13432689
quote:
Op donderdag 25 september 2003 12:08 schreef Ultimora het volgende:

[..]

ik maak er een als ik vannavond thuis ben..


Graag. ik wil dat ook wel graag weten namelijk.

Net als je uitleg over turbomotoren een tijdje terug,ik heb daarover diepere info gevraagd, en je wilde dat best doen, maar het zal wel een beetje onder het stof zijn gekomen.

Als je tijd en zin hebt.... ik houdt me aanbevolen!.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')