Laat ik maar een paar minder heftige boeken hier neerzetten. Niet iedereen hoeft vanalles over MPS of weet ik veel welke ziekte te kenne. Sommigen willen gewoon weer fijn verder waar ze gebeleven waren.
De volgende boeken hebben mij in ieder geval een stuk verder geholpen en een hoop inzicht verschaft.
Mihaly Csikszentmihalyi
Flow, De psychologie van de optimale ervaring.
------------------------------------------------------------
Iedereen heeft wel eens in een flow gezeten: we voelen ons sterk, alert, verrichten moeiteloos ons werk, hebben het gevoel de situatie volledig meester te zijn en op de top van ons kunnen te presteren.
Flow onthult hoe deze prettige ervaring te bereiken is, door uzelf doelen te stellen en uitdagingen aan te gaan. Het is de ideale inleiding tot dit opmerkelijke onderwerp en een boek dat de lezer kan leiden tot de werkelijke rijkdom van het bestaan.
Richard Bandler
Use your brain for a change
-----------------------------------
Een best wel aardige introductie tot NLP en hoe je de wanorde in je hersenen een beetje op orde kan krijgen.. Staan een hoop leuke dingen en leest best wel prettig weg. Jammer genoeg niet meer verkrijgbaar.
Robert Pirsig
Zen and the Art of Motorcycle maintenance
--------------------------------------------------------
Verplicht leesvoer voor elke techneut die zich afvraaagt waarom andere mensen niks over techniek willen leren. Er staat veel in over filosofie, over de zin van het leven, over waarden en over religie. De roman drukt het levensgevoel uit van de generatie van linkse intellectuelen die zich aan het begin van de jaren '80, teleurgesteld over het uitblijven van maatschappelijke veranderingen, terugtrok uit het politieke leven om zich aan levensbeschouwelijke zaken te wijden. Het succes van deze roman is onderwerp van veel studie geweest. Hoewel het tamelijk sentimenteel en betuttelend is, werd het een cultboek.
Daniel Reid
The tao of health sex and longevity
--------------------------------------------
Dit hoort eigenlijk meer in lifestyle thuis maar er zit natuurlijkook nog een filosofische kant aan het tao'isme. Verder wordt er een hle complete en positieve levenstijl in beschreven.
Dit boek vormt een goede algemenr inleiding over het Tao'isme in al z'n facetten. Je hoeft het allemaal niet even seriieus te nemen maar er staan best wel nuttige dingen in over: voeding, beweging, sex, meditatie en meer van dit soort leuks.
=================
Voor degenen die altijd zitten te janken dat ze geen vriendin kunnen krijgen of niet op een meisje af durfen te stappen, kan ik de website:
http://www.fastseduction.com
zeer aanraden. Deze site verschaft een hoop duidelijkheid voor de gemiddelde nerd waarom de ene wel makkelijk een meid kan versieren en wat werkt en wat absoluut niet werkt.
Moraal van het verhaal: doe waar je zin in hebt en pak het rustig aan. Pak het daarentegen wel aan.