Situatie: een vriendin van mij woont in Amsterdam (onderhuur) maar staat nog wel gewoon bij haar ouders ingeschreven in een andere plaats.
Wanneer je, je in wil laten schrijven bij het CWI ben je dan verplicht/ genoodzaakt om dat te doen in de plaats waar je "legaal" woont of kijken ze daar niet naar? En kan ze zich ook in Amsterdam laten inschrijven? Er staat op de site dat je je kunt inschrijven bij het kantoor het dichtste in de buurt. Maar ik wil het even zeker weten, vooral omdat ze ws een ww uitkering wil aanvragen.
En nog een klein vraagje erbij, is het niet zo dat je er gewoon naartoe kunt gaan of moet je persé een afspraak hebben? Zo nee, wat zijn dan de openingstijden, want dat staat verder ook niet op de site vermeld.
Let op, het is DRUK!!!!!!
Ik had het geluk dat er net iemand afbelde toen ik er binnenkwam dus mijn tweede bezoek (eerste afspraak) kon meteen de dag er na, maar zonder die afmelding zou die eerste afspraak pas na twee weken kunnen...
quote:Moeten.....moeten......
Op woensdag 19 februari 2003 21:20 schreef Charys het volgende:
Moet het trouwens ook nog steeds binnen 48 uur nadat je feitelijk werkeloos bent geworden?
Ik heb me na 2 maanden es gemeld...
quote:Krijg je daar dan geen problemen mee, qua uitkering enzo?
Op woensdag 19 februari 2003 21:33 schreef heijx het volgende:[..]
Moeten.....moeten......
Ik heb me na 2 maanden es gemeld...
quote:Ja, daar krijg je problemen mee, als je tenminste überhaupt recht hebt op een uitkering. Twee maanden levert al een forse korting op.
Op woensdag 19 februari 2003 21:37 schreef Charys het volgende:[..]
Krijg je daar dan geen problemen mee, qua uitkering enzo?
Overigens moet je je melden bij het CWI van je woonplaats, en dat betekent in Nederland de plaats waar je ingeschreven bent. En dat wordt gecontroleerd door het CWI ook, dus je kunt geen andere plaats opgeven.
Wettelijk gezien ben je zelfs al verplicht om te gaan solliciteren vanaf het moment dat je te horen hebt gekregen dat je werkloos gaat worden. En ook die regel wordt steeds strenger toegepast.
quote:Ik zat al op een reactie van jou te wachten
Op woensdag 19 februari 2003 23:20 schreef HiZ het volgende:[..]
Ja, daar krijg je problemen mee, als je tenminste überhaupt recht hebt op een uitkering. Twee maanden levert al een forse korting op.
Overigens moet je je melden bij het CWI van je woonplaats, en dat betekent in Nederland de plaats waar je ingeschreven bent. En dat wordt gecontroleerd door het CWI ook, dus je kunt geen andere plaats opgeven.
Wettelijk gezien ben je zelfs al verplicht om te gaan solliciteren vanaf het moment dat je te horen hebt gekregen dat je werkloos gaat worden. En ook die regel wordt steeds strenger toegepast.
Ben zelf redelijk op de hoogte van die zaken, alleen wilde ik het nog even zeker weten met een post van iemand anders zodat die vriendin me zou geloven zeg maar. Tnx.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |