abonnement Unibet Coolblue
pi_8574522
Geboren in 1982 in Johannesburg (Zuid-Afrika), vaste basisspeler in het huidige team van Ajax.

Speelt voor zijn familie in Zuid-Afrika, van wat die verdient zorgt hij dat z'n familie kan overleven.

Naam: Pienaar
Positie: Middenveld
Rugnummer: 10
Geboren: 17/3/1982
Lengte: 176 cm.
Gewicht: 66 kg.
Geboorteplaats: Johannesburg

mening: (potentieel) beter dan Raffie en Jari.

nutteloos feitje: hij is eens wezen kijken bij een zaalvoetbalwedstrijd van mijn team, omdat een van de jongens uit mn team zijn ouders Ajax gastgezin zijn en hij daar dus woonde. Hij mocht helaas niet mee doen .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 19 februari 2003 @ 00:42:56 #2
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_8574671
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 00:33 schreef keeper het volgende:
blah
Hij speelde ERRUG fraai vandaag, maar hij is ECHT niet beter dan v.d. Vaart hoor. King Rafael is een klasse apart. Dat hij een zwak gestel heeft staat daar even los van. Maar toegegeven: hij doet 't leuk, beetje Davids-mentaliteit zoals hij vanavond stond te spelen. Perfect.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_8574781
goeie wedstrijd gespeeld, is soms iets te haastig in zijn acties maar is een zeer groot talent
  woensdag 19 februari 2003 @ 00:54:40 #4
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_8574786
Topspeler! Al een tijd een van mn favorieten. Mede omdat hij ook vrij klein is.
Is toch een van de best spelende talenten in Ajax.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 februari 2003 @ 08:53:49 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_8576465
Gister was niet de eerste Europese wedstrijd waarin hij voor Ajax de sterren van de hemel speelde. Echt fantastisch hoe hij tegen Viera (of hoe je het spellen mag) speelde. Je zag Johan echt stralen toen-ie over de acties van Pienaar sprak: hij had écht genoten. En ik ook.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 19 februari 2003 @ 09:21:50 #6
10016 RipCurl
Surfin the web, not the waves
pi_8576644
moet zeggen dat ajax weer aardig wat talentjes heeft rondlopen in het veld!

de nieuwe generatie is aangebroken?

I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.
  woensdag 19 februari 2003 @ 09:22:12 #7
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8576646
Fantastische speler, ook tegen Roma speelde hij brilljant.

Mooi stukje dit van Ajax.nl

quote:
Het spel van Steven Pienaar was illustratief voor de manier waarop Ajax dit seizoen presteert op het hoogste Europese platform. De Zuid-Afrikaan moest op het middenveld de slag aangaan met Patrick Vieira, de geweldige centrale middenvelder van Arsenal en het Franse nationale elftal. Vieira is zowel qua reputatie als qua fysiek groter dan de jonge Pienaar. Maar het applaus van de tribunes, toen hij in de extra tijd gewisseld werd, was voor Steven Pienaar. ,,Je hebt een grote toekomst voor je´´, complimenteerde Vieira zijn jonge tegenstrever toen beide teams na het boeiende duel van het veld gingen. ,,Ik heb genoten van Pienaar´´, zei Koeman na afloop. ,,En ik geniet al een hele tijd van hem. Hij was de beste aan onze kant.´´

[Dit bericht is gewijzigd door GerardVanAs op 19-02-2003 09:29]

[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
  woensdag 19 februari 2003 @ 09:36:34 #8
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_8576747
Pienaar

Genot om naar te kijken!

  woensdag 19 februari 2003 @ 09:41:14 #9
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_8576802
Hij was inderdaad top alleen was het gehele spel van ajax een beetje te gehaast.
Het kan in Almere!
  woensdag 19 februari 2003 @ 09:57:39 #10
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_8576941
Pienaar is een topper voor de toekomst. Het is jammer dat het een Zuid Afrikaan is want zo'n speler kunnen we bij Oranje ook wel gebruiken. Ajax heeft een probleem want meneer wil meer geld maar vraagt teveel. Het zal moeilijk worden om daar uit te komen. Spelers hebben nog niet door dat de hele voetballerij een beetje op z'n gat ligt. Zelfs in Spanje, Engeland en Italie kunnen ze geen rare dingen meer doen. Dus ik denk dan, zorg dat je top bent bij Ajax voor minder, dan een bankzitter voor veel geld bij een andere club in Europa. Er zijn voorbeelden genoeg, wat dat betreft zou hij maar eens met Jari Litmanen moeten gaan praten.
Er gaat niks boven Urk
pi_8577389
Hele fijne voetballer Dat ie er volgende week zelf ook wat mag inrossen tegen die duffe engelsen (fransen..)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 19 februari 2003 @ 10:58:51 #12
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_8577788
Pienaar was echt briljant gisteravond, zelfde geldt trouwens voor Nigel de Jong en Maxwell!
Back in town
pi_8579853
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 09:57 schreef Roscoo het volgende:
Ajax heeft een probleem want meneer wil meer geld maar vraagt teveel. Het zal moeilijk worden om daar uit te komen. Spelers hebben nog niet door dat de hele voetballerij een beetje op z'n gat ligt. Zelfs in Spanje, Engeland en Italie kunnen ze geen rare dingen meer doen. Dus ik denk dan, zorg dat je top bent bij Ajax voor minder, dan een bankzitter voor veel geld bij een andere club in Europa.
Ben ik toch niet helemaal met je eens. In de Sportweek van deze week staat een Interview met Zlatan en die zegt:
quote:
Als ik met mijn ploeggenoten praat, is er niemand te vinden die niet bij Ajax wil blijven. Maar dat is niet het belangrijkste. Als Ajax sommige spelers wil behouden, zullen ze hun een navenante aanbieding moeten doen. Spelers die winnen en goed presteren schroeven hun eisen nou eenmaal op.
en verderop:
quote:
Het uitgangspunt moet zijn om dit elftal bij elkaar te houden, vind ik. Niet om Chivu of Van der Vaart zo snel mogelijk te verkopen. Ik weet het, money talks, maar als je Chivu verkoopt, verkoop je de helft van het elftal. De noodzaak daarvan ontgaat me.
Oftewel: het Ajax-bestuur moet eens af van die uiterst arrogante houding (jaja, arrogant kán ook verkeerd zijn) dat iedereen het maar een eer moet vinden bij Ajax te mogen spelen en de heer op zijn blote knietjes moet bedanken dat hij wekelijks het rood-witte shirt over zijn nekje mag laten glijden.
Tuurlijk is transfermarkt minder sterk dan een paar jaar terug en tuurlijk is het niet realistisch voor Ajax om salarissen a la Man Utd (106.000 euro in de week voor meneer van Nistelrooij, een veredelde balintikker), maar ze kunnen godverdomme toch wel eens een beetje over de brug komen als het om écht belangrijke spelers gaat. Niet die kruideniersmentaliteit die er nou hangt.

dit is hier mssn wel een beetje offtopic, zou er ook een apart topic over kunnen starten, maar dat zien we dan wel weer .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:37:37 #14
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_8580082
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:27 schreef keeper het volgende:

[..]

Ben ik toch niet helemaal met je eens. In de Sportweek van deze week staat een Interview met Zlatan en die zegt:
[..]

en verderop:
[..]

Oftewel: het Ajax-bestuur moet eens af van die uiterst arrogante houding (jaja, arrogant kán ook verkeerd zijn) dat iedereen het maar een eer moet vinden bij Ajax te mogen spelen en de heer op zijn blote knietjes moet bedanken dat hij wekelijks het rood-witte shirt over zijn nekje mag laten glijden.
Tuurlijk is transfermarkt minder sterk dan een paar jaar terug en tuurlijk is het niet realistisch voor Ajax om salarissen a la Man Utd (106.000 euro in de week voor meneer van Nistelrooij, een veredelde balintikker), maar ze kunnen godverdomme toch wel eens een beetje over de brug komen als het om écht belangrijke spelers gaat. Niet die kruideniersmentaliteit die er nou hangt.

dit is hier mssn wel een beetje offtopic, zou er ook een apart topic over kunnen starten, maar dat zien we dan wel weer .


Dit artikel had ik nog niet gelezen maar dan nog. Ajax kan en mag zich niet gek laten maken door spelers die denken dat ze t elders financieel beter kunnen krijgen maar er sportief op achteruit gaan.
Er gaat niks boven Urk
  woensdag 19 februari 2003 @ 14:04:35 #15
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_8582344
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 10:35 schreef kamagurka het volgende:
Hele fijne voetballer Dat ie er volgende week zelf ook wat mag inrossen tegen die duffe engelsen (fransen..)
Dat is een nadeel van Pienaar: Hij kan niet goed schieten!
Hij had gister meerdere malen de kans om een shot te wagen maar koos steeds voor een pass die zlatan of vd meyde dan weer verprustde. Je zag ook dat de verdedigers zowat alleen nog op de pass lette na een tijdje.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_8582834
Jeroen Heubach van Twente zei vorige week in VI ook wel iets nuttigs:

Laat die jongens op die leeftijd eerst maar lekker gaan voetballen. Het grote geld komt straks heus wel

Zoals al eerder gezegd: Laat ze eens met Litmanen gaan praten over hoe het ook anders kan gaan, als je naar het buitenland gaat. Ze zijn nog jong en kunnen bij Ajax iets moois opbouwen. Over een paar jaar zijn ze nog rijper en beter en dan heb je ook genoeg tijd om in het buitenland iets op te bouwen.

pi_8583768
Ik genoot al van Pienaar vanaf het eerste moment dat ik hem bij Ajax 2 zag spelen. Grandioze techniek en zeer slim. Bovendien is hij fysiek sterker dan hij lijkt. Hij is niet te vergelijken met vd Vaart, dat vind ik toch meer een "passing player" zoals de Engelsen dat noemen. Rendeert wat mij betreft beter in een teruggetrokken, komende rol. Pienaar is als pure schaduwspits beter.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 februari 2003 @ 17:34:56 #18
30919 mitt
Michael Corleone
pi_8587853
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 14:04 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Dat is een nadeel van Pienaar: Hij kan niet goed schieten!
Hij had gister meerdere malen de kans om een shot te wagen maar koos steeds voor een pass die zlatan of vd meyde dan weer verprustde. Je zag ook dat de verdedigers zowat alleen nog op de pass lette na een tijdje.


inderdaad, hij is nog niet beslissend voor het doel, zoals Litmanen en van der Vaart dat veel meer zijn.Dat is toch wel een nadeel.
Maar dat ik goed kan voetballen is wel duidelijk
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_8588167
quote:
(106.000 euro in de week voor meneer van Nistelrooij, een veredelde balintikker)
hier ben ik t toch niet mee eens, je kan zegge wat je wil maar de acties die van nistelrooij hier in de comp heeft gemaakt zie ik niet snel een ander spits maken. o.a. het in zn eentje het oprollen van ajax enkele jaren terug. maar goed dit is offtopic. ontopic: pienaar een geweldige speler!
no pain, no gain...there's no pain like growing pain!!
pi_8589070
Ik ben absoluut geen Ajax fan, maar wat heb ik in de CL genoten (en hopelijk ga ik nog genieten) van een strijdend Ajax, dat keer op keer grote clubs het iig moeilijk maakt.. En tegen Arsenal speelde Pienaar natuurlijk een fantastische hoofdrol. De spelers van Arsenal kregen geen vat op hem, hij stond telkens tussen de linies, hij verdeelde het spel, was overal en nergens, won duels van een 2x zo grote Vieira, dolde hem vierkant.. hij was echt super..

[wellicht iets te euforisch, maar dat moet kunnen, toch ?]

Forza SCH.
pi_8589505
Ajax heeft weer spelers die zich strijdend inzetten om goed voetbal te laten zien. En dan geen eens op de harde manier.
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:17:41 #22
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8590075
Speler vd Dag op VIplanet.nl;
quote:
Steven Pienaar: rustig en relaxed naar top

'Ik heb slimme en balvaste spelers nodig. Dus Pienaar speelt', verkondigde Ronald Koeman voor het Champions League-duel bij Olympique Lyon. De Zuid-Afrikaan scoorde na zes minuten en Ajax won. Pienaar werd een vaste waarde voor de Amsterdammers en speelde sterk tegen AS Roma, waar hij stoïcijns Jonathan Zebina door de benen speelde. Tegen Arsenal maakte de 20-jarige nog meer indruk en loofde heel Europa zijn optreden.

'Pienaar speelde uitstekend, maar dat verbaast mij niet', vertelde Koeman na afloop. 'Hij was de beste man van het veld', viel Johan Cruijff hem bij. Tegenstander Patrick Vieira deelde eveneens een mooi compliment uit. 'Je hebt als voetballer een grote toekomst', voorspelde de Franse reus. Op de Belgische televisie kondigden de kenners een nieuw tijdperk aan: 'Litmanen hoeft niet meer op een basisplaats te rekenen.'

Het ijzersterke spel van Pienaar was vooral opvallend omdat vooraf de vrees bestond dat de frêle middenvelder onder de voet zou worden gelopen door Arsenals krachtmensen Vieira en Gilberto Silva. De praktijk wees uit van niet. 'Hij wint juist duels tegen veel grotere spelers op basis van zijn gebrek aan fysiek', analyseerde Cruijff op zijn geheel eigen wijze. 'Hij maakt daar goed gebruik van.'

Voormalig Ajacied Marciano Vink, die in Zuid-Afrika voor Ajax Cape Town speelde, kent het geheim achter de verrassende kracht van de kleine Zuid-Afrikaanse spelers. 'Ze ontspringen constant de dans op het gebied van blessures. Hun timing is vaak goed en tackles weten ze meestal op de juiste momenten te ontwijken', aldus Vink in het Parool. De hobbelige trapveldjes doen de rest. 'Je moet wel inventief zijn op zulke ondergronden. Je moet zes paar ogen hebben. Ik denk dat dat nog de grootste kracht van Pienaar is: die jongen ziet gewoon alles wat er gebeurt.'

De basis voor zijn ontwikkeling als voetballer en als mens ligt dan ook op straat. In de wijk Westbury speelde Pienaar met zijn maatjes tegen andere straatteams. 'Niet zomaar, maar voor geld', legde Pienaar uit. 'Omdat de levensstandaard slecht was en iedereen het geld goed kon gebruiken, mondden die wedstrijden bijna altijd uit in massale vechtpartijen. Wij waren slim, want we hadden niet alleen een paar goede voetballers in ons elftal, maar ook een paar jongens die erg goed konden vechten. Zelf was ik geen vechtersbaas, ik stond toen al bekend als iemand die vrij stil is. Achteraf heb ik veel geleerd van die tijd. Het was overleven op straat, als je niet doorzette en niet voor jezelf opkwam was je verloren.'

Zijn komst in 2000 naar Ajax kwam niet zomaar tot stand. 'Ik trainde twee weken mee, maar kreeg in tegenstelling tot Gabriel Mofokeng geen contract aangeboden. Toen ik terugkeerde naar Zuid-Afrika zocht het toenmalige hoofd jeugdopleiding van Ajax, Hans Westerhof, me op. Hij stelde voor om bij Ajax Cape Town te voetballen, waar ik na een seizoen uitgeroepen werd tot Talent van het Jaar in de Zuid-Afrikaanse competitie. Toen ik daarna deelnam aan het EURO-jeugdtoernooi in Groningen contracteerde Ajax me in juli 2000 alsnog.'

Pienaar is zich goed bewust van zijn mogelijkheden maar weigert ver vooruit te kijken. 'Mijn grootste kwaliteit is dat ik een echte teamspeler ben, die bovendien acties in huis heeft die het publiek en tegenstanders niet verwachten. Toch vind ik dat ik nog veel moet leren. Mijn hele carrière heb ik stap voor stap opgebouwd. Zo zit ik ook in elkaar. Qua karakter ben ik nog steeds dezelfde jongen als destijds in de straten van Westbury: rustig en relaxed. Dat heeft me ver gebracht en waarom zou ik dat veranderen?'


[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:46:29 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_8590892
Het is jammer dat hij zijn postuur niet mee heeft.
Dan was hij waarschijnlijk nog beter geweest.

Goeie voetballer met inzicht maar maakt soms nog wat fouten.

Hij is wel technisch en speelt met 100% inzet en dat kan ik altijd waarderen.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_8599762
Ik las trouwens dat Steven Pienaar nog geen echt (goede) fansite heeft. Alleen www.stefanpienaar.tk (maar die is summier en onooglijk) en www.geocities.com/stevenpienaar (die is zomogelijk nog summierder, lelijker en voor het laatst upgedate in 1824).

Wie kopt hem in? .

volgens dat zelfde artikel zijn fansites namelijk belangrijk voor een bonding van de speler met zijn club en haar schare

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_8776834
Hij heeft vandaag volgens VI Planet salarisverhoging gekregen. Misschien droppen ze Mido dan wel, dan is er geld vrij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')