abonnement Unibet Coolblue
pi_8564123
Ik heb sinds zaterdag een navelpiercing, alles gaat tot nu toe goed maar ik hoor heel veel verschillende verhalen over schoonmaken enz. wat denken mijn medefokkers hiervan?
Ik heb gewoon een zak met zeezout meegekregen en er werd mij verteld dat ik dat in gekookt water moet oplossen en dat 2x per dag 3 minuten moet weken op mijn piercing?!

Hebben jullie nog tips? want ik heb het gevoel dat dit niet echt een geweldig goed werkt!

pi_8564157
ik zou het gewoon op hun manier doen.
pi_8564167
Nazorg van je piercing!


De eerste zes weken.

Niet zwemmen in gemeenschappelijke baden; de zee en de sauna zijn geen probleem.
Bij het zonnen en onder de zonnebank moet je de piercing afdekken.
Oppassen met vuil (b.v. aan de handen), oraal en seksueel contact bij de piercing in verband met besmetting.
Bij navelpiercing geen broekriem dragen en de bovenste knoop van de broek aan de binnenkant afplakken in verband met infectie.
Het schoonmaken van de piercing.
Twee maal daags met ongeparfumeerde unicura zeep wassen.
Zorg voor schone wattenstaafjes en/of een schoon washandje.
Was van te voren goed je handen met unicura zeep.
De piercing als laatste schoonmaken na het wassen van lichaam en haren.
Het sieraad wassen met zeep, bijvoorbeeld met een wattenstaafje tot het korstje loslaat, het korstje er niet afkrabben.
Draai het sieraad met zeep goed rond en spoel deze na ongeveer 1 minuut weer af.
De piercing goed droogmaken, dan met een wattenstaafje de zalf aanbrengen en het sieraad ronddraaien (gebruik heel weinig zalf, ongeveer een speldenknopje).
Gebruik geen alcohol of sterilon, deze middelen zijn te agressief en bevorderen de genezing niet. Betadine is bij goud af te raden, dit maakt het goud dof.
Draai het sieraad niet droog rond, dit kan de wond beschadigen.
Voor de nazorg van de orale piercing gebruik je listerine. Spoel je mond nadat je gegeten, gedronken of gerookt hebt. Gebruik tandpasta zonder suiker.
De tong kan de eerste 3 dagen opzwellen, je kunt dit verminderen door op ijsklontjes te zuigen en Ibuprofen te gebruiken.
De piercing gaat toch ontsteken.

Ondanks al je goede zorg kan het soms gebeuren dat de piecing gaat ontsteken.
Haal het sieraad er niet uit, hierdoor wordt de ontsteking ingesloten en duurt de genezing langer.
Spoel de piercing 2 maal daags met zeezoutoplossing (1 theelepel zeezout op 1 borrelglaasje gekookt water). Plaats het borrelglaasje op de huid en houdt deze 5 minuten vast. Herhaal dit naar behoeven

pi_8564199
genoeg?
pi_8564267
Je moet je piercing gewoon 2 keer per dag goed schoonmaken met unicura of sebamed. Zeezout, sterilon en al dat soort dingen irriteert alleen maar. Je lichaam heelt de wond vanzelf, jij hoeft alleen door middel van de zeep het wondje goed schoon te houden.

En bij een navelpiercing ook de hierbovenstaande broektips in acht nemen.

pi_8564410
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 17:46 schreef boebiedoe het volgende:
Nazorg van je piercing!


De eerste zes weken.

Niet zwemmen in gemeenschappelijke baden; de zee en de sauna zijn geen probleem.
Bij het zonnen en onder de zonnebank moet je de piercing afdekken.
Oppassen met vuil (b.v. aan de handen), oraal en seksueel contact bij de piercing in verband met besmetting.
Bij navelpiercing geen broekriem dragen en de bovenste knoop van de broek aan de binnenkant afplakken in verband met infectie.
Het schoonmaken van de piercing.
Twee maal daags met ongeparfumeerde unicura zeep wassen.
Zorg voor schone wattenstaafjes en/of een schoon washandje.
Was van te voren goed je handen met unicura zeep.
De piercing als laatste schoonmaken na het wassen van lichaam en haren.
Het sieraad wassen met zeep, bijvoorbeeld met een wattenstaafje tot het korstje loslaat, het korstje er niet afkrabben.
Draai het sieraad met zeep goed rond en spoel deze na ongeveer 1 minuut weer af.
De piercing goed droogmaken, dan met een wattenstaafje de zalf aanbrengen en het sieraad ronddraaien (gebruik heel weinig zalf, ongeveer een speldenknopje).
Gebruik geen alcohol of sterilon, deze middelen zijn te agressief en bevorderen de genezing niet. Betadine is bij goud af te raden, dit maakt het goud dof.
Draai het sieraad niet droog rond, dit kan de wond beschadigen.
Voor de nazorg van de orale piercing gebruik je listerine. Spoel je mond nadat je gegeten, gedronken of gerookt hebt. Gebruik tandpasta zonder suiker.
De tong kan de eerste 3 dagen opzwellen, je kunt dit verminderen door op ijsklontjes te zuigen en Ibuprofen te gebruiken.
De piercing gaat toch ontsteken.

Ondanks al je goede zorg kan het soms gebeuren dat de piecing gaat ontsteken.
Haal het sieraad er niet uit, hierdoor wordt de ontsteking ingesloten en duurt de genezing langer.
Spoel de piercing 2 maal daags met zeezoutoplossing (1 theelepel zeezout op 1 borrelglaasje gekookt water). Plaats het borrelglaasje op de huid en houdt deze 5 minuten vast. Herhaal dit naar behoeven


thn-x-
pi_8564441
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 17:52 schreef Roellio het volgende:
Je moet je piercing gewoon 2 keer per dag goed schoonmaken met unicura of sebamed. Zeezout, sterilon en al dat soort dingen irriteert alleen maar. Je lichaam heelt de wond vanzelf, jij hoeft alleen door middel van de zeep het wondje goed schoon te houden.

En bij een navelpiercing ook de hierbovenstaande broektips in acht nemen.


Keej dan,
dan ga ik maar zeep kopen...
pi_8564905
m'n vriendin heeft zo'n ding met jodiumachtig spul meegekregen om schoon te maken, schijnt best goed te werken
:D
pi_8571821
ik hoorde ook vanalles altijd
conclusie:
mezelf overal aan gehouden
en toch nog een ontsteking
pi_8572217
Je hoeft helemaal niks moeilijks te doen, gewoon unicurazeep halen (de groene, die is het sterkst zeg maar) en dan 2 keer per dag lekker zepen en je piercing een beetje en en neer bewegen zodat de zeep echt in de wond kan zeg maar, en natuurlijk goed uitspoelen.

De huid kan een beetje schraal worden (de zeep is bacterie dodend en maakt je huid vetvrij) maar dat kun je oplossen door er wat nivea oid op te smeren (vermijd de wond van de piercing!)

Ik heb al bijna 2 jaar mijn navelpiercing en heb het altijd op deze manier gedaan en NOOIT ontstekingen oid gehad

pi_8581103
keej dan.. nahja... ik doe maar gewoon met soapie en dan komt et wel goed volgens mij!?

in ieder geval allemaal bedankt!

SLOT

pi_8582413
ik wil toch nog ff reageren! ik heb zelf ook een navelpiercing en ik heb het schoongemaakt met dettol drupje in bakje gekookt water laten afkoelen en op je piercing en goed schudden enz. en daarna droog deppen en je piercing bewegen!
beetje late tip :-)
I'm just a dreamer, I dream my life away ,I'm just a dreamer, who dreams of better days
pi_8582575
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 13:19 schreef Evaatje het volgende:
keej dan.. nahja... ik doe maar gewoon met soapie en dan komt et wel goed volgens mij!?

in ieder geval allemaal bedankt!

SLOT


Ja, unicura he, dus niet zomaar een zeep, unicura is bacteriedodend.
  woensdag 19 februari 2003 @ 14:22:48 #14
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_8582886
Wil je niet helemaal onder de douche dan kan je ook een glas water gebruiken die je er tegenaan zet... FF goed bewegen met je buik en het word ook schoon...
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_8585174
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 14:13 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja, unicura he, dus niet zomaar een zeep, unicura is bacteriedodend.


Yes sir!!
pi_8585341
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 14:22 schreef WaSTeiL het volgende:
Wil je niet helemaal onder de douche dan kan je ook een glas water gebruiken die je er tegenaan zet... FF goed bewegen met je buik en het word ook schoon...
die tip heb ik idd al eerder gehad... maar vind het een beetje een gepruts
toch bedankt!
pi_8585454
Koop een stuk Unicura met de GRIJZE streep op de verpakking!!

De andere kleuren zit parfum of weet ik veel wat in en dat is niet goed.
Na het wassen met unicura ff wat sterilon erop en je piercing draaien. En nee, dat is niet leuk de eerste keren. Ga ook ff zitten als je dat gaat doen, want je kunt een wegtrekker krijgen. Maar wel doen!

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 19 februari 2003 @ 16:05:49 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8585474
Mijn -professionele - piercingshop raadt dagelijks wassen met Sebamed Zeep aan en aangezien ik nog nooooit gezeik en/of ontstekingen gehad heb, lijkt me dat de beste oplossing
Mijn shop raadt trouwens Unicura af en ik merk zelf ook dat dat minder werkt..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_8585507
Zeezout is idd een oplossing!

Heb je een ringetje? Bij mij is ontsteking pas over gegaan nadat ik er een staafje indeed Vriendin van me heeft ook na 2weken al gewisseld en haar ontsteking was toen ook zo over

.
pi_8585599
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:05 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn -professionele - piercingshop raadt dagelijks wassen met Sebamed Zeep aan en aangezien ik nog nooooit gezeik en/of ontstekingen gehad heb, lijkt me dat de beste oplossing
Mijn shop raadt trouwens Unicura af en ik merk zelf ook dat dat minder werkt..
Dat had ik al eerder gehoord idd.
maar ik heb thuis (van mamsie) herbalife aloe zeep
is ongeveer hetzelfde maar dan zeg maar ALLES puur natuur,
lijkt mij dat dat ook niet slecht kan zijn, ik heb het gister ff uitgeprobeerd en het ziet er vandaag wel een stukkie rustiger uit
pi_8585623
pi_8585640
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:07 schreef Partygurl het volgende:
Zeezout is idd een oplossing!

Heb je een ringetje? Bij mij is ontsteking pas over gegaan nadat ik er een staafje indeed Vriendin van me heeft ook na 2weken al gewisseld en haar ontsteking was toen ook zo over


Nee ik heb gelijk een staafje genomen... ik heb een gekkie navel waar een ringetje voortdurend in zou bewegen
die van mij die onsteekt gelukkig nog niet

klopt ondertussen even af.

pi_8585665
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:12 schreef Nyles het volgende:

jij heb toch een foto van mijn dingetje?
doe es erop!
(als je wil natuurlijk)
pi_8585738
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:13 schreef Evaatje het volgende:

[..]

jij heb toch een foto van mijn dingetje?
doe es erop!
(als je wil natuurlijk)


jaaah klop!

Lief he!

pi_8585805
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:15 schreef Nyles het volgende:

[..]

jaaah klop!

[afbeelding]

Lief he!


Õeh da's wel heel dichtbij....... voor zo'n wit buikje
zonnebankje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')