abonnement Unibet Coolblue
pi_212968739
quote:
Vincent Janssen ergert zich aan felle kritiek op Xavi Simons: ‘Daarom wil ik nooit meer in Nederland spelen’
Vincent Janssen vindt dat Xavi Simons veel te hard wordt aangepakt na zijn matige interland voor Oranje tegen Schotland. Voor de spits van Royal Antwerp, die zelf 22 interlands achter zijn naam heeft staan, is de manier waarop er in Nederland over spelers wordt gesproken zelfs een reden om nooit meer in de eredivisie te willen voetballen.

Sportredactie 26-03-24, 11:23 Laatste update: 14:14
,,Die gasten op tv spreken op een grove manier over spelers, enkel om kijkers te winnen”, zegt de 30-jarige Janssen tegen de Belgische krant Het Laatste Nieuws. ,,Ik heb met Xavi Simons een WK gespeeld, da’s gewoon een goeie jongen en een goeie voetballer. In Duitsland bij Leipzig speelt hij de pannen van het dak, in de Champions League tegen Real Madrid was hij héél erg goed. Dan heeft hij een slechte wedstrijd met Nederland en wordt hij meteen helemaal afgezeken.”


Janssen speelde zelf in Nederland voor Almere City en AZ, waar hij een toptransfer naar Tottenham Hotspur afdwong. De laatste jaren werd hij regelmatig gelinkt aan Nederlandse clubs, maar achteraf is hij blij voor België gekozen te hebben.

,,Ik vind het verschrikkelijk. De manier waarop in Nederland spelers door de media respectloos worden behandeld, is een van de redenen waarom ik niet meer terug wil naar Nederland om er te voetballen. Je kunt er geen normale voetbalnabespreking meer hebben. Het is comedy capers geworden, toch?

België respectvoller
Janssen droeg zelf op het WK van 2022 in Qatar voor het laatste het shirt van Oranje. Hij stond in de basis tijdens de openingswedstrijd tegen Senegal. De aanvaller kwam tevens als invaller binnen de lijnen tegen gastland Qatar.

Vooral na de wedstrijd tegen Senegal daalde er vanuit Nederland harde kritiek neer op Janssen en dat liet hem niet koud. ,,Het irriteert me dat je in Nederland niet op een beschaafde manier een wedstrijd of een speler kunt analyseren. Ik meen dat echt. Waarom is dat nodig? België is wat dat betreft veel respectvoller.” Na het toernooi, waar Nederland in de kwartfinale sneuvelde tegen Argentinië, besloot hij te bedanken voor Oranje om zich volledig op zijn club te kunnen focussen.

Programma, uitslagen en stand Jupiler Pro League
In ons matchcenter zie je het volledige programma van de komende speelronde in de Belgische competitie, de stand en alle uitslagen van de gespeelde wedstrijden. Hieronder bekijk je al onze voetbalvideo’s.
HONDEN ZIJN HET !
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212969028
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:11 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
HONDEN ZIJN HET !
Ondertussen lusten de honden geen brood van je eigen meningen over Taylor.
pi_212969236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:32 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ondertussen lusten de honden geen brood van je eigen meningen over Taylor.
IK ben heel erg objectief over spelers. Of ze nou wit of zwart zijn

de media gebruiken hun meningen alleen om er flink geld mee te verdienen. Het is makkelijker scoren om de zwarte spelers aan te vallen omdat de enige spelers zijn in de top spelen en echte prijzen hebben gewonnen.

Frenkie de Jong is ieder toernooi zogenaamd de superstel terwijl hij nooit wat heeft laten zien in oranje behalve tegen ploegen als Gibraltar.....Hij is wit en blond en dat helpt blijkbaar

De nederlandse media zoeken blanke sterren maar die kunnen ze niet vinden. Dus dan maak je de zwarte sterren kapoet in de hoop dat de mensen gaan denken dat frenkie echt heel goed is

ik ben gewoon objectief en realistische in dit soort zaken

Komt waarschijnlijk door mijn tijd in de VS ....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:51:35 #54
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212969342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:11 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
HONDEN ZIJN HET !
Je onderstreept het verkeerde deel.

,,Ik vind het verschrikkelijk. De manier waarop in Nederland spelers door de media respectloos worden behandeld, is een van de redenen waarom ik niet meer terug wil naar Nederland om er te voetballen. Je kunt er geen normale voetbalnabespreking meer hebben. Het is comedy capers geworden, toch?"

Dit is een beter deel. Meneer Janssen wil niet meer voetballen in Nederland omdat "spelers door de media respectloos worden behandeld".

Dat is helemaal prima dat hij dat vindt, maar heeft helemaal niks te maken met het feit dat deze spelers zwart of wit of wat dan ook zijn.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212969371
Wat een gezeik

Die Simons speelt toch ook als een drol bij Oranje, waarom mag daar niks over gezegd worden omdat hij donker is
pi_212969400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:42 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
IK ben heel erg objectief over spelers. Of ze nou wit of zwart zijn

de media gebruiken hun meningen alleen om er flink geld mee te verdienen. Het is makkelijker scoren om de zwarte spelers aan te vallen omdat de enige spelers zijn in de top spelen en echte prijzen hebben gewonnen.

Frenkie de Jong is ieder toernooi zogenaamd de superstel terwijl hij nooit wat heeft laten zien in oranje behalve tegen ploegen als Gibraltar.....Hij is wit en blond en dat helpt blijkbaar

De nederlandse media zoeken blanke sterren maar die kunnen ze niet vinden. Dus dan maak je de zwarte sterren kapoet in de hoop dat de mensen gaan denken dat frenkie echt heel goed is

ik ben gewoon objectief en realistische in dit soort zaken

Komt waarschijnlijk door mijn tijd in de VS ....
Zitten 9 negroīde spelers in het elftal, wat lul je
Hallo
pi_212969413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:53 schreef Cupfighter het volgende:
Wat een gezeik

Die Simons speelt toch ook als een drol bij Oranje, waarom mag daar niks over gezegd worden omdat hij donker is
ALs Simons niet scoort dan speelt hij gelijk als een drol.....dat is de redenering

Simons is nu al een grotere ster in europa dan frenkie de jong

en dat vind de NEDERLANDSE media niet zo leuk

frenkie MOET de STER ZIJN
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212969426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:55 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ALs Simons niet scoort dan speelt hij gelijk als een drol.....dat is de redenering

Simons is nu al een grotere ster in europa dan frenkie de jong

en dat vind de NEDERLANDSE media niet zo leuk

frenkie MOET de STER ZIJN
Drol en Simons in 1 zin is niet zo netjes, beetje racistisch van je
Hallo
pi_212969435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:55 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ALs Simons niet scoort dan speelt hij gelijk als een drol.....dat is de redenering

Simons is nu al een grotere ster in europa dan frenkie de jong

en dat vind de NEDERLANDSE media niet zo leuk

frenkie MOET de STER ZIJN
Hij heeft nog geen goede wedstrijd voor Oranje gespeeld die Simons, ligt niet aan het gebrek aan goals maar blinde draver met veel balverlies
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:07:41 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212969539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hij heeft nog geen goede wedstrijd voor Oranje gespeeld die Simons, ligt niet aan het gebrek aan goals maar blinde draver met veel balverlies
Je kunt veel zeggen van Simons, maar een blinde draver is het bepaald niet, de enige creatieve Nederlandse middenvelder.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212969607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt veel zeggen van Simons, maar een blinde draver is het bepaald niet, de enige creatieve Nederlandse middenvelder.
Zo komt het wel over in Oranje
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:13:33 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212969637
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:55 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ALs Simons niet scoort dan speelt hij gelijk als een drol.....dat is de redenering

Simons is nu al een grotere ster in europa dan frenkie de jong

en dat vind de NEDERLANDSE media niet zo leuk

frenkie MOET de STER ZIJN
De combineer de voetbalkwaliteiten van Frenkie met de mentaliteit van Memphis en je hebt een wereldster.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212969985
Depay is een bodybuildertje met criminele banden, Wijnaldum een hypocriet ventje, Virgil is een oud wijf. Kortom een mooi zooitje bij elkaar
Hallo
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:44:46 #64
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212970029
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:18 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Wacht even. Hier gaat iets mis. "De media" is toch altijd zo links en woke?
Geen reactie.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:46:05 #65
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212970063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:51 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Je onderstreept het verkeerde deel.

,,Ik vind het verschrikkelijk. De manier waarop in Nederland spelers door de media respectloos worden behandeld, is een van de redenen waarom ik niet meer terug wil naar Nederland om er te voetballen. Je kunt er geen normale voetbalnabespreking meer hebben. Het is comedy capers geworden, toch?"

Dit is een beter deel. Meneer Janssen wil niet meer voetballen in Nederland omdat "spelers door de media respectloos worden behandeld".

Dat is helemaal prima dat hij dat vindt, maar heeft helemaal niks te maken met het feit dat deze spelers zwart of wit of wat dan ook zijn.
Geen reactie.

Misschien nu?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212970345
Simons is een jankerd, niet meer praten met de pers wat een loser
Hallo
pi_212975291
Moet wel zeggen, ik moest ook denken aan Seedorf zoals Xavi het nu doet. Puur 2 zeer talentvolle spelers waarvan 1 nooit helemaal een goede combi was met Oranje behalve een handje vol goede wedstrijden en de 2de die nu heel erg geforceerd aan het spelen is en het allemaal net niet is, hopelijk gaat een doelpunt dit doorbreken.
En ze spelen toevallig beiden als aanvallende middenvelder
pi_212979230
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212983187
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_212984331
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:34 schreef De_Kraam het volgende:
[ afbeelding ]
Nu is het andersom. Een tafeltje met blanke jongens 🤣
Hallo
pi_212987775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:11 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
HONDEN ZIJN HET !
Lul niet zo dom man. Xavi Simons is een goede speler, die in Oranje nog geen hol heeft gepresteerd. Omdat je van goede spelers meer verwacht dan wanprestaties krijgen zij kritiek.
Jankbaby Simons kan hier niet mee omgaan, waarschijnlijk omdat hij al zijn hele leven kontenlikkers om zich heen heeft.

Kritiek kan vals zijn, maar dat is bij Simons niet het geval is mijn indruk. Het is geen persoonlijke kritiek, het jong voetbalt als een drol en dat mag je toch benoemen als journalist..
pi_212995198
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Lul niet zo dom man. Xavi Simons is een goede speler, die in Oranje nog geen hol heeft gepresteerd. Omdat je van goede spelers meer verwacht dan wanprestaties krijgen zij kritiek.
Jankbaby Simons kan hier niet mee omgaan, waarschijnlijk omdat hij al zijn hele leven kontenlikkers om zich heen heeft.

Kritiek kan vals zijn, maar dat is bij Simons niet het geval is mijn indruk. Het is geen persoonlijke kritiek, het jong voetbalt als een drol en dat mag je toch benoemen als journalist..
Waarom moeten voetballers kritiek krijgen dat ze goed of slecht spelen

wie bepaalt dat

de nederlandse media is helemaal de weg kwijt

het is zo geaccepteerd in nederland om maar van alles te roepen over voetballers publiekelijk

dat wij op een forum roepen dat een speler slecht of goed speelt heeft weinig impact

de impact die de media creëren over spelers gaat tegenwoordig alle grenzen te boven

eigenlijk alleen maar voor de kijkcijfers en om geld te scoren over de ruggen van voetballers

spelers/mensen worden keihard beschadigd

trainers laten zich beīnvloeden door de media

Het is precies wat vincent janssen in het bovenstaande interview aangeeft

dus je lult zelf dom als je met de grote massa mee gaat ....

[ Bericht 0% gewijzigd door klaasweetalles op 28-03-2024 19:10:33 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:16:28 #73
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_212996553
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Niet racistisch, maar waar het niveau voorheen havo/vwo was in het Nederlands elftal, is het nu wel definitief mavo geworden.
Als je tegenwoordig een vwo advies hebt gekregen in de voetbalwereld krijg je al snel als bijnaam 'de professor'.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:11:53 #74
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213002944
Waarom heb je het woord "zwarte" in de TT in hoofdletters gedaan?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_213003612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waarom heb je het woord "zwarte" in de TT in hoofdletters gedaan?
gewoon,,,,,,omdat deze topic er over gaat...

in nederland hebben we het over zwart en wit
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')