abonnement Unibet Coolblue
pi_564766
Ik vraag me af waarom er nergens een topic staat over Expeditie Robinson wat dus ECHT!! Back to basic is, ipv dat "back to basic" van dat hele BB gebeuren.
Ik vraag mezelf hard af wat daar nou BTB aan is????
Expeditie Robinson is toch vele malen cooler dan BB of De Bus....
Iemand enig idee??
Dan doel ik dus vooral op de moderators
greetz undertaker
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
  Moderator dinsdag 19 december 2000 @ 13:38:42 #2
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_564774
Robinson is al lang van tevoren opgenomen. De hele lol van het BB-forum is nou juist dat de ontwikkelingen op de voet gevolgd worden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 19 december 2000 @ 13:40:07 #3
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_564779
Ik denk omdat er te weinig belangstelling voor is. (voor het Bus-forum is ook al niet zo veel belangstelling)

BB is ook via internet te volgen, Robinson niet.
Dat is denk ik ook een reden waarom het forum zo goed loopt.

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  dinsdag 19 december 2000 @ 13:40:10 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_564780
Undertaker, in het Film, TV en Muziek forum is er een topic over.
Dit is de link:
http://www.fokforum.nl/showtopic/20201/1
***
pi_564803
Het is zonder meer een goed gemaakt programma. Opvallend vond ik met name, dat de aanwezigheid van de camera en microfoon aardig verborgen wordt, en ook de deelnemers (behalve Sasha dan) zich weinig gelegen lieten liggen aan die aanwezigheid. Ook de manipulaties (behalve visnet en duikbril) liepen niet de spuigaten uit, het bleef een betrekkelijk 'fair play'.

Psychologische impact daarentegen overvloedig aanwezig, en goed te bestuderen. Kantoormiepen en natuur-fans tegenover elkaar en hopeloos in conflict. Ieder op zijn smalste kant teruggeworpen.
Kortom: meer van dit soort, en minder van BB, om over BUS al helemaal niet meer te praten.

  dinsdag 19 december 2000 @ 13:55:46 #6
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_564820
Een boeiend programma !

Zelf vond ik de rol van de 'camera' toch wel opvallen in het geheel (daar lette ik dan ook op).
Vond het b.v. erg opvallend dat de belangrijke discussies vol in beeld werden gebracht. M.a.w. het riekte naar het in scene zetten van de beelden die wij zagen.
Soms kreeg ik echt de indruk, dat de bewoners wachten op het startsein van de crew om een discussie te beginnen.

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_564833
kijk moor dat bedoel ik!
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
  dinsdag 19 december 2000 @ 14:07:16 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_564858
quote:
Op 19 december 2000 13:55 schreef Harry het volgende:
Zelf vond ik de rol van de 'camera' toch wel opvallen in het geheel (daar lette ik dan ook op).
Vond het b.v. erg opvallend dat de belangrijke discussies vol in beeld werden gebracht. M.a.w. het riekte naar het in scene zetten van de beelden die wij zagen.
Soms kreeg ik echt de indruk, dat de bewoners wachten op het startsein van de crew om een discussie te beginnen.
Kan je wel gelijk in hebben... In elk geval vond ik het jammer dat het programma vaak zo clichématig met interviewtjes werd opgevuld. Ik heb geen behoefte aan mensen die zichzelf voor een camera gaan uitleggen en goedpraten. Liever had ik meer registraties gezien van het alledaagse eilandleven - want nu juist zo onalledaags voor ons kijkers. Dus ook de regie meer back-to-basic.
Voor de rest vond ik het een bijzonder goed programma. Niet in het minst door de deelnemers, die zich nu eens in het geheel NIET lieten leiden door dromen over beroemdheid achteraf, maar zich volledig toelegden op het (behoorlijk zware) leven op het eiland en het spel dat daar gespeeld moest worden. Door hun oprechtheid kon ik mij veel meer in hen verplaatsen dan in die kermisapen van BB of De Bus. Het harde eiland-bestaan legde ook haarscherp bloot dat (sociale) intelligentie bijzonder belangrijk is in een groep die moet overleven en dus werd de groep naarmate het verblijf duurde, alleen maar interessanter.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 19 december 2000 @ 14:14:32 #9
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_564883
Verkeerde forum, maar goed:

Hoe komen jullie erbij dat Expeditie Robinson meer 'back to basic' is dan BB. Bij ER wordt alle benodigheden door de redactie aangedragen. Bovendien worden alle gesprekken in scene gezet, en net zo vaak overgedaan tot het er goed opstaat.

Wat de menselijke interacties betreft is BB eindeloos veel natuurlijker dan ER.

  dinsdag 19 december 2000 @ 14:29:28 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_564924
quote:
Op 19 december 2000 14:14 schreef Prediker het volgende:
Verkeerde forum, maar goed:

Hoe komen jullie erbij dat Expeditie Robinson meer 'back to basic' is dan BB. Bij ER wordt alle benodigheden door de redactie aangedragen. Bovendien worden alle gesprekken in scene gezet, en net zo vaak overgedaan tot het er goed opstaat.

Wat de menselijke interacties betreft is BB eindeloos veel natuurlijker dan ER.


Met dát onderscheid dat deelnemers van ER niet 24u/dag camera's op hun hoofd hebben staan. Zij kunnen ook ongeregistreerd 'zichzelf' zijn. En dus is er een onbelemmerde sociale interactie zonder camera-interventie die er voor zorgt dat de deelnemers meer 'au naturel' in het leven staan.
Maar eigenlijk is de setting van beide programma's ZO verschillend dat een vergelijking puur en alleen op basis van de aanwezigheid van camera's bij voorbaat zinloos is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')