abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 december 2000 @ 16:47:25 #1
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_562568
Ok ik heb een mailtje gehad van endemol en Digger en ik zijn uitgenodigd om de live uitzending bij te wonen en ook in de regie kamer te kijken.

Houdt het in de gaten vanavond

I'm getting too old for this....
pi_562571
Gezallich
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_562589
De bus wat is dat ook al weer.... o ja dat is dat zwarte ding. Willen ze het aantal kijkers soms verdubbelen door de Fok!ers naar De bus te laten kijken?

Komen jullie nu ook op tv? Of anders: foto's!

pi_562740
quote:
Op 18 december 2000 16:47 schreef Havoc het volgende:
Ok ik heb een mailtje gehad van endemol en Digger en ik zijn uitgenodigd om de live uitzending bij te wonen
Ik ga niet. Uitleg staat op mijn site.
quote:
en ook in de regie kamer te kijken.

Houdt het in de gaten vanavond


Regiekamer zit een eindje verderop neem ik aan. In Goes ???

Maar kijken zal ik zeker. Zal de video ook even warm laten lopen

R@b

http://debus.mediahits.nl

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 18-12-2000 17:43]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  † In Memoriam † maandag 18 december 2000 @ 17:45:01 #5
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_562748
Digger??? waarom Digger
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_563584
Havoc je rug was erg mooi
en Digger nee die heb ik niet gezien.
(of kon je ergens gratis drank halen)
pi_563589
Ik dacht ook heel ff een glimp van Havoc te zien ergens middenin het publiek. Maar het ging zo snel, ik kan het mis hebben!
pi_563910
Ja we mochten kiezen waar we wouden zitten. Als ik camerageil geweest was, was ik in 1 van die bankjes gaan zitten of zo, maar dan zie je dus de rest van de studie ongelooflijk kut. Dus zijn we helemaal vooraan in het midden gaan zitten zodat we alles prima volgens konden.

Ik tik morgen wel ff een verslag, maar de mooiste momenten vond ik wel dat Mariska d'r vinger in de keel stak toen ze Koen hoorde zeggen dat ie haar miste. En ook de reacties van de ex-bussers op het op de bank zetten van Zoe en Bart was leuk om te zien.

Ik heb btw Richard ff gesproken, maar morgen tik ik wel ff een verslagje van alles.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 19 december 2000 @ 09:42:46 #9
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_564083
Okido op het verslag van Digger moeten jullie nog ffies wachten maar het mijne kan nu wel alvast geplaatst worden.

Na een uur lang door Hilversum gereden te hebben eindelijk het station gevonden. Digger kwam na 5 minuten de trein uitzetten en wij verder onderweg naar Studio 23.

Komen we binnen was er in eerste instantie niets van bekend dat Digger en ik zouden komen. Goed, eindelijk de goede persoon gevonden van Endemol, die ons gelijk mee op sleeptouw nam, Vip kamer werd meteen opengedaan en daar zaten Richard en Ruth.

Persoonlijk heb ik die mensen weinig te melden maar Digger vond het wel leuk om te kijken wat die Richard te melden had. Bakkie koffie er bij en we werden via een andere weg dan de rest de studio in geleid. Het eerste wat je opvalt is dat het nogal klein is. Zoals Digger al zei, mochten we zelf een plekje uitzoeken. Aangezien Digger en ik allebei niet mediageil zijn hebben we er niet voor gekozen om in zo een booth te gaan zitten waar je telkens met je kop op Tv komt. Dus inderdaad maar even het mooiste plekje voor het podium uitgezocht.

Sja de uitzending zelf, Komt er zo een enthousiast kereltje met een veel te dikke kop even Emiel Ratelband uithangen. Digger en ik zaten maar gewoon met de armen over mekaar. Probeer ons dan maar een keer aan het lachen te maken

Goed kereltje nokt af en Ruth en Richard worden geintroduceerd. Sja leuk voor die jongens, mogen elke aflevering weer op komen dragen.

Na een of ander vaag liedje gehoord te hebben kwam dan Ton Dinges het podium op, beetje de popie gast uit hangen. Zo overdreven als die man doet is niet normaal. De belgische presentatrice is gewoon puur natuur en doet het met gemeende enthousiasme. Buiten dat is het nog een lekker ding ook

Sja Mariska kwam natuurlijk ook opdagen en het viel zowel Digger als mij op dat het eigenlijk een heel klein en fragil meisje is.

Na de uitzending nog even met die man van Endemol staan praten. Moet eerlijk zeggen dat hij alles heel goed geregeld had. We waren van alle gemakken voorzien en hij nam echt de tijd om te vragen wat we er nou van vonden. Dus bij deze Robert, ik weet dat je dit waarschijnlijk wel zal lezen. Nogmaals bedankt voor de uitnodiging! we hebben lol gehad


De reden dat ik niet alles hier neergezet heb is dat ik Digger zijn verhaal ook compleet wil laten doen. Zo krijg je niet het hele verhaal 2 keer.


Digger, It's all yours

I'm getting too old for this....
  dinsdag 19 december 2000 @ 12:48:19 #10
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_564658
maaruh... Havoc vertel eens.. waarom waren jullie nu uitgenodigd? Om de mensen die we hier afzeiken eens in de ogen te kijken met de onuitgesproken hoop op een mildere stemming?
het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
pi_564670
quote:
Op 19 december 2000 12:48 schreef alba het volgende:
maaruh... Havoc vertel eens.. waarom waren jullie nu uitgenodigd? Om de mensen die we hier afzeiken eens in de ogen te kijken met de onuitgesproken hoop op een mildere stemming?
Misschien wilde SBS de reakties in het Bus 2 forum een beetje opstoken, en dat is ze nog gelukt ook..

SBS, goeie aktie!

O+. Ripley. O+.
  dinsdag 19 december 2000 @ 12:55:16 #12
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_564679
quote:
Op 19 december 2000 12:48 schreef alba het volgende:
maaruh... Havoc vertel eens.. waarom waren jullie nu uitgenodigd? Om de mensen die we hier afzeiken eens in de ogen te kijken met de onuitgesproken hoop op een mildere stemming?
Neuh hij vond het leuk om de zaal met streamers te vullen en te interviewen. Omdat ik hem telkens niet te pakken kreeg heeft ie er maar een gewone uitnodiging van gemaakt.
I'm getting too old for this....
pi_566643
OK mijn verhaal over gisteravond:

We werden om 20.30 verwacht in studio 23 in Hilverdorp. Bij de ingang ons ff gemeld, maar we bleken niet op de lijst te staan, maar dat was geen probleem. We meldden ff dat we uitgenodigd waren door Robert en we moesten ff wachten, hij zou zo wel gehaald worden.

Goed, Robert kwam, ik stelde me voor als Robert, wel grappig, en we liepen achter hem aan de VIP ruimte in. Kon in een oogopslag Richard en Ruth iig al zien zitten. Robert bedacht zich ff en liep eerst naar de studio. Hij wou ons vast de studio laten zien zodat we konden kiezen waar we wouden zitten (we hadden echt 1e keuze, afgezien van 4 gereserveerde plekken aan de bar voor Audrey, Richard, Mariska en Ruth.

Onderwijl vroeg ie ff wat mijn nickname was en welke functie ik had op FOK! en toen ik 'DIGGER' zei wist ie dat ik diegene was met het FCDH logo. Heel kort toen ff over FCDH gebabbeld Toen ff een bakkie thee van hem gekregen en wat gebabbeld over Streams, de BUS etc. mdat er niet zo veel tijd was werden we toen meegenomen de VIP room in.

Ik heb daar Richard ff een hand gegeven en gevraagd hoe het ging met hem. Hij antwoordde dat het goed ging. Ik vroeg hem of ie al weer een beetje back to normal life was, maar hij zeid at dat nog niet het geval was. Hij was nog vollop aan het genieten van alle aandacht en Had thuis, volgens hem, een berg rekeningen liggen, waar het onderhand wel eens tijd voor was om er iets aan te gaan doen.

Vroeg hem vervolgens of ie Sandra miste en hij zei van wel. Lastigste vond ie dat als ie keek naar de BUS ie soms dingen zou willen zeggen tegen haar, maar dat nu niet kon natuurlijk, omdat hij niet meer in de BUS zat. Verder vond ie het wel leuk om het op TV te zien, omdat ie elk plekje in de BUS natuurlijk kende. Hij zei ook nog niks terug gezien te hebben van de BUS, daar had ie nog niet echt tijd voor gehad (genomen).

Ik vond Richard IRL iig aardig gelijkend overkomen met hoe ie in de BUS was. Vrolijk, uitbundig, niet op z'n mondje gevallen en genietend van de aandacht.

Toen was het tijd om, voordat de rest van het publiek binnen zou komen, naar onze plaatsen te gaan. We hadden de hele avond volop in beeld kunnen gaan zitten, in die blauwe bankjes bv, maar dan zie je dus Ton alleen maar van achteren, dan zouden we Alleen Mariska haar hoofd boven de stoelleuning uit zien komen als ze op die bus stoel zou zitten en dan zouden we ook het grote scherm niet kunnen zien. We hadden dus besloten om gewoon recht voor het podiumpje plek te nemen. Zo konden we alles goed volgen, Ton, de ex-bussagiers en het video scherm. Ben dus geloof ik (Heb de uitzending nog steeds niet teruggekeken van de video) alleen van achteren in beeld geweest.

Enfin, toen werden er drankjes uitgedeeld, waar we nog niet van mochten drinken tot de uitzending begonnen was (anders zouden die lege glazen zo lullig staan in het begin van de uitzending) en kwam er een gast vertellen hoe alles zou gaan lopen, wat er in de aflevering zou komen, hoe we 'moesten' klappen etc.

Vlak voor de uitzending werd nog ff dat 'exit liedje' gezongen 'om de stemming er vast lekker in te krijgen'. Moet zeggen dat het erg goed klonk, werd mooi gezongen.

Toen begon dus de aflevering en Ton begon met ff wat te vertellen over de inhoud. Ze schakelden snel over naar de BUS, waar Ton voor elke bussagier een vraag klaar had. De vraag aan Zoe was het leukste, waarom ze altijd op vrouwen stemde. Ja daar zat ze toch wel mooi ff aardig voor lul. De laatste vraag was voor Koen en Koen zei op een gegeven moment dat ie Mariska miste, dat ie het jammer vond nu alleen te moeten slapen. Op dat moment stak Mariska haar vinger in haar keel wat op een flink gelach van het publiek uitdraaide, was duidelijk zichtbaar voor ons iig.

Daarna hadden ze ff wat probs met het geluid, de verbinding, maar dat was snel gepiept. Ton z'n Vlaamse collega, ben de naam ff kwijt, ving dat wel goed op en ik vond haar zeer spontaan overkomen, stukken beter als Ton iig, die zenuwachtig oogde, erg traag sprak en soms wel hele rare en overdreven klemtonen legde. Bart viel als 1e af in de strijd om populairste passagier, wat een paar reacties van ongeloof teweeg bracht bij sommige mensen in het publiek (niet bij mij, ik had meer een YES! gevoel)

Na de 1e reclame was het tijd voor Mariska. Ik vond haar ehel anders dan dat ze in de BUS oogde. Kleiner, slanker, eleganter. Ze kwam iig ook vrolijk over. Ze lieten ff wat beelden van Mariska uit de BUS zien en daar ze recht voor me neus zat (kon zelfs zo haar rok inkijken) kon ik goed haar reacties zien. Ze schaamde zich een beetje lacherig voor het zingen, riep al 'o dat was vals' voor ze ook maar een regel gezongen had. Ook het stukje over het omgooien van die dominostenen was grappig, Mariska schoot in de lach en het publiek ook.

Mariska kreeg een Cheque voor 8 dagen Eilat (op de cheque stond '1 week' overigens) en een enorm grote knuffel dolfijn, die nogal 'lomp' werd toegesmeten, wat op zich wel grappig was. Hans viel als 2e af in de strijd om populairste passagier, en dat deerde hem zo te zien weinig.

Danny werd naar voren gehaald, webmaster van de Zoe fansite en sinds kort alle fansites van de bussagiers. Ton vroeg wie zijn favoriet was, en de puber zei 'Zoe' met als verklaring 'ja kijk dan'. Ach, persoonlijkheid zal nog wel niet boeien op die leeftijd. Hij mocht ff met de bussagiers praten wat eerst moeizaam ging, Bart wou niet echt antwoorden op z'n vraag, maar daarna wel iets beter ging. Sandra viel vervolgens als 3e af in de strijd om de populairste passagier en het was weer tijd voor de reclame.

Na de reclame dus de ontknoping: Wie wordt de populairste. Ton vroeg eerst wie het publiek dacht dat de populairste zou worden. Hoorde denk ikiets meer Zoe als Koen, maar toen de grafiek getoond werd bleek dus Koen de populairste te zijn met 29 tegen 23 procent. Veel mensen in het publiek hadden weer een YES! gevoel en dat viel goed te horen. We werden gevraagd ff stil te zijn, daar Koen en Zoe dus nog van niks wisten, maar wel de reacties uit het publiek konden horen. Koen was blij, en bij bart en Zoe zag je, ogenblikkelijk, de hele gelaatsuitdrukking radicaal veranderen.

Toen werd het tijd om de mensen op de bank te zetten. Koen koos, geheel in de lijn der verwachtingen, voor Bart. Vond het gaaf om te zien hoe ie baalde, zo als zijn gezicht stond toen ie de punt van zijn muts ff van de ene naar de andere kant legde. Toen ook de verbitterde vraag van Bart waarom Koen geen motivatie hoefde te geven, heerlijk, ik zat te smullen, de eikel vond de kat in de zak.

Toen het kiezen van de overigen. Zoe koos Hans, daar ze hem als gevaarlijskte concurrent beschouwde in de stemronde. Was dus tactisch aan het stemmen. Ton merkte op dat Zoe voor het eerst op een man gestemd had, waarop Zoe reageerde met 'Dat is dna een plusje voor mij' en Hans heel droogjes 'Een man? nou....een nicht zul je bedoelen' Hans op zijn beurst stemde op Zoe, zodat Sandra haar stem beslissend zou zijn.

Sandra koos voor Zoe en zette haar dus naast Bart op de bank. YES! dacht ik, YES! dacht een groot deel van het publiek en ff naast me kijkend, kon ik zien dat de ex bussagiers een grote grijns niet konden onderdrukken, die waren het er kennelijk nogal mee eens dat die 2 op de bank zaten. Toen nog ff de BUS laten zien waar Zoe zeer verbitterd was, diep teleurgesteld, gefrustreerd, boos, vol onbegrip etc. Ze begon meteen weer haar ware ik te laten zien door bitcherig te doen tegen Hans en even later liep ze jankend weg. O wat was dat mooi!

Toen was de show afgelopen en al snel stonden we weer met Robert te praten. Wat we van de show vonden etc. Heb dus verteld Mariska hier aanmerkelijk anders te vinden, in positieve zin, dan in de BUS. vertelde ook over de reacties van de ex-bussagiers op Koen en op 'de bank'. Daarna nog even gesproken over de kracht van de BUS, de mondige bewoners die, volgens Robert, door hun mondigheid en gemeleerdheid zelf de kijkcijfers van de BUS langzaam omhoog kricken, over de streams en censurering hiervan, over een aaltal blunders van BB in zake de streams over de crew die de BUS volgt en maakt vanaf de standplek van de Bus zelf etc. Het leek hem, en mij en Havoc ook, niet onaardig dat eens te tonen in een uitzending, een soort 'making of the making of de BUS' Want die lui leveren, aldus Robert, natuurlijk ook een top prestatie (en dat ben ik met hem eens). Verder nog ff gebabbeld over de diepgang, die je kunt zien als je die wilt zien, het verschil tussen de BUS op TV en op I-net en het even over R@b zijn site gehad. Die wordt iig door SBS goed bekeken Hij vond soms die drang naar 'schandaaltjes' wel wat ver gezocht maar het verder een zeer interessante en waardevolle site, waar ie toch de nodige feedback wel vandaan haalt.

ca 22.25 Afscheid genomen (Robert meost zich toen toch echt ff met de BIP's gaan bemoeien), afgesproken contact te houden en hem bedankt voor de uitnodiging.

Al met al een leuke en interessante avond.

Robert, als je dit leest (and I know you will), bedankt.

P.S. R@B, mocht je iets van dit willen gebruiken op je Site, of iets meer details over iets, in het 1e geval OK, prima, in het 2e: mail me maar ff.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 20 december 2000 @ 17:20:11 #14
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_569028
Leuk nieuw woord busagiers
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_569091
dat woord bestaat al sinds Bus 1 volgens mij
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_570676
Die gasten zijn zeker wel heel desperaat , om mensen uit te nodigen van een forum waar het nou niet echt storm loopt.
En dat die robert , digger kende was zeker nog van vorig jaar , want volgens mij heeft digger hier , voordat hij bij die uitzending was , nou ook weer niet zoveel gepost
Hebben jullie het er ook nog over gehad of ze het een slimme zet vonden om het "tergelijkertijd" met BB te doen ?


------------------
When everything's coming your way....
you're in the wrong lane.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 21 december 2000 @ 11:16:00 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_571083
quote:
Op 21 december 2000 03:25 schreef PC eend het volgende:
...Hebben jullie het er ook nog over gehad of ze het een slimme zet vonden om het "tergelijkertijd" met BB te doen ?
Endemol (specifieker: John de Mol Produkties) is een productiebedrijf. Een klant (omroep/zender) bestelt een programma. JdM maakt dat, maar heeft verder NIETS te zeggen over uitzenddata.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_574225
quote:
Op 21 december 2000 11:16 schreef Verbal het volgende:
Endemol (specifieker: John de Mol Produkties) is een productiebedrijf. Een klant (omroep/zender) bestelt een programma. JdM maakt dat, maar heeft verder NIETS te zeggen over uitzenddata.
Bedankt voor je heldere uiteenzetting van het producent-consument princiepe.
Denk alleen wel , met joop nog in m'n achterhoofd (die zich zelfs nog met de catering bemoeide) dat je de macht van endemol (specifieker: John de Mol Produkties) zwaar onderschat.
Als JdMP de uitzenddata al niet compleet dicteert , denk ik toch minstens dat deze in samenspraak aan een programma toegeschreven worden.
Lees toevallig net dit stukje:
quote:
[knip]Boze tongen zullen beweren dat deze verhuizing van prime time naar het middaguur alles te maken heeft met de tegenvallende kijkcijfers van "Lingo". Volgens de TROS is er echter een heel andere reden voor de opmerkelijke programmawijziging, en die heeft alles te maken met... een kapper! Meer bepaald: de nieuwe realsoap "De Kapper". Deze was reeds vóór "Lingo" aangekocht, inclusief een contractueel vastgelegd tijdstip van uitzending.
Dan denk ik gelijk contractueel vastgelegd door wie ? (producent soms?)
Misschien dat tanjalies hier iets meer van weet ?

Maar goed , waar het mij om ging was dus los van het feit , of ze er nu invloed hebben of niet , wat die "meneer" van endemol daar nou van vind.
Bij de produktie moeten ze toch JUIST een mening hebben over , hoe er door een omroep/zender met het product (toch een beetje hun kindje) word omgesprongen ?
Als ze daar dan al iets over mogen zeggen (het contractueel vastgelegde verbod om over collega's kwaad te spreken in mijn achterhoofd hebbende red.)


------------------
When everything's coming your way....
you're in the wrong lane.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 22 december 2000 @ 12:09:58 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_574905
quote:
Op 22 december 2000 05:26 schreef PC eend het volgende:
Denk alleen wel , met joop nog in m'n achterhoofd (die zich zelfs nog met de catering bemoeide) dat je de macht van endemol (specifieker: John de Mol Produkties) zwaar onderschat.
Hmmmmzzz, dat weet ik zo net niet
quote:
Als JdMP de uitzenddata al niet compleet dicteert
Nee dus
quote:
denk ik toch minstens dat deze in samenspraak aan een programma toegeschreven worden.
De lijn is niet zwart-wit, natuurlijk, maar denk jij werkelijk dat JdM zit te wachten op twee programma's die mekaar hevig concurreren? Terwijl ze ieder apart, als ze niet tegelijk geprogrammeerd zouden zijn, vast hogere cijfers zouden hebben? Ik denk dat jij de macht van JdMP overschat.
quote:
Lees toevallig net dit stukje: <kehnip>Dan denk ik gelijk contractueel vastgelegd door wie?
omroep EN producent, waarschijnlijk. SAMENSPRAAK. Zoals gezegd, het is niet zwartwit. Maar denk je werkelijk dat als SBS zegt: Wij willen 'De Bus' en dat komt dan en dan op tv, dat JdMP zegt, daar zijn we het niet mee eens, dus dan maar niet??? Zo werkt het dus niet...

Maar goed, JIJ zal het wel weten...
V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 22-12-2000 13:12]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_575811
quote:
Op 21 december 2000 11:16 schreef Verbal het volgende:
Endemol (specifieker: John de Mol Produkties) is een productiebedrijf. Een klant (omroep/zender) bestelt een programma. JdM maakt dat, maar heeft verder NIETS te zeggen over uitzenddata.
Dus wel, daar SBS de Bus tegenover Big Brother wilde programmeren en JdM daar destijds een stokje voor heeft gestoken. Daarom is de Bus nu om 7.30, en niet om 7 uur zoals SBS dat wilde!!!
O+. Ripley. O+.
  vrijdag 22 december 2000 @ 16:48:14 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_576020
Ik had het meer over de periode in het jaar: drie maanden tegelijk...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_579670
quote:
Op 22 december 2000 12:09 schreef Verbal het volgende:
Hmmmmzzz, dat weet ik zo net niet
Ik weet het ook niet , maar jouw woorden kwamen zo op me over.
quote:
Nee dus
Dat zeg jij , maar denk je dat of weet je dat ?
quote:
De lijn is niet zwart-wit, natuurlijk, maar denk jij werkelijk dat JdM zit te wachten op twee programma's die mekaar hevig concurreren?
Dat denk ik niet nee , daarom wil ik ook weten hoe ze er bij endemol over denken en hoopte met mijn eigenlijke vraag iets meer te weten te komen.
quote:
Terwijl ze ieder apart, als ze niet tegelijk geprogrammeerd zouden zijn, vast hogere cijfers zouden hebben?
Zo zou ik het niet willen stellen , hier op het forum denk ik wel te zien dat de belangstelling minder is omdat het gelijk met BB is , maar ik weet niet of dat ook tot hogere kijkcijfers zou leiden als het niet tegelijk was (zou me zelfs helemaal niet verwonderen als dit lagere cijfers tot gevolg zou hebben).
Ik denk dat ze bij endemol hier wel theorieen/strategien over/voor hebben en stelde daarom dus ook die vraag om er zo wat helderheid in te verkrijgen.
quote:
Ik denk dat jij de macht van JdMP overschat.
Dat blijft dan een verschil van mening.
quote:
omroep EN producent, waarschijnlijk. SAMENSPRAAK.
Aah Waar je eerst (op een badinerend toontje) even kwam vertellen dat producenten niets (in hoofdletters) over uitzenddata te vertellen hebben , zie ik je nu al, net als ik , het woordje samenspraak (in hoofdletters) gebruiken.
Is dat soms een genuanceerde manier van toegeven dat je ze toch onderschatte
quote:
Zoals gezegd, het is niet zwartwit. Maar denk je werkelijk dat als SBS zegt: Wij willen 'De Bus' en dat komt dan en dan op tv, dat JdMP zegt, daar zijn we het niet mee eens, dus dan maar niet??? Zo werkt het dus niet...
Ik denk inderdaad niet dat het zo werkt als jij hier schetst (over zwart-wit gesproken). Er moet naturlijk ook brood op de plank komen.
Ik denk trouwens dat het niet eens zo werkt dat sbs zegt: Wij willen de bus , maar eerder dat endemol zegt van: Wij hebben de bus , en dan gaan kijken bij welke omroep ze dit het lucratiefst kunnen parkeren (ik denk ook dat ze hierbij makkelijk partijen tegen elkaar kunnen uitspelen).
Maar ik denk dus wel dat endemol , als ze er van overtuigt zijn dat er niet goed met hun product word omgesprongen , druk kunnen uitoefenen en dingen met gemak gedaan kunnen krijgen als ze hun macht echt laten gelden. Want die machtpositie is erg groot (vooral in nederland) als grootste producent (van europa),met de grootste "sterren" in stal en bedenker van succes formules waar omroepen hijgent voor in de rij staan.
quote:
Maar goed, JIJ zal het wel weten...
V
(daar heb je dat badinerende toontje weer) Ik heb nooit gezegt dat ik het wist , ik DENK het alleen wel beter te weten dan jou
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 27 december 2000 @ 16:49:10 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_591367
quote:
Dat zeg jij , maar denk je dat of weet je dat ?
Ik denk dat ik het weet
quote:
Dat denk ik niet nee , daarom wil ik ook weten hoe ze er bij endemol over denken en hoopte met mijn eigenlijke vraag iets meer te weten te komen.
Ik denk dat ze dat niet heel erg handig vinden, maar dat ze daar dus weinig aan kunnen doen... zeker mensen op det 'harde werkers'-niveau van redactie en productie. Maar ook denk ik dat ze daar aan buitenstaanders weinig over los zullen laten...
quote:
Zo zou ik het niet willen stellen , hier op het forum denk ik wel te zien dat de belangstelling minder is omdat het gelijk met BB is , maar ik weet niet of dat ook tot hogere kijkcijfers zou leiden als het niet tegelijk was (zou me zelfs helemaal niet verwonderen als dit lagere cijfers tot gevolg zou hebben).
Ik vind dit mekaar een beetje tegenspreken... maar goed, ik denk dat beide programma's los van elkaar geprogrammeerd ieder wat meer kijkers zou opleveren. Maar dat zullen we nooit weten...
quote:
Ik denk dat ze bij endemol hier wel theorieen/strategien over/voor hebben
dat denk ik ook
quote:
en stelde daarom dus ook die vraag om er zo wat helderheid in te verkrijgen.
nogmaals: over de strategieen hebben de mensen die Digger en Havoc hebben gesproken echt niet veel te vertellen, me dunkt, en hun mening gaan ze vrijwel zeker niet aan derden verkondigen...
quote:
Dat blijft dan een verschil van mening.
ja
quote:
Aah Waar je eerst (op een badinerend toontje) even kwam vertellen dat producenten niets (in hoofdletters) over uitzenddata te vertellen hebben , zie ik je nu al, net als ik , het woordje samenspraak (in hoofdletters) gebruiken.
jammer dat je het badinerend vindt... terwijl ik toch smilies gebruikte. Maar om het even uit het persoonlijke te halen: ik blijf erbij dat JdMP echt veeeeel minder over de uitzenddata te zeggen heeft dan jij denkt. Nogmaals, een uitzondering hier en daar daargelaten...[/quote]Is dat soms een genuanceerde manier van toegeven dat je ze toch onderschatte [/quote]Nee, want ik ben nog steeds van mening dat jij de macht overschat.
quote:
precies... JdMP zal dat niet snel zeggen, DUS komt het op tv
...op de data die SBS voor ogen had...
quote:
Ik denk inderdaad niet dat het zo werkt als jij hier schetst (over zwart-wit gesproken). Er moet naturlijk ook brood op de plank komen. Ik denk trouwens dat het niet eens zo werkt dat sbs zegt: Wij willen de bus , maar eerder dat endemol zegt van: Wij hebben de bus , en dan gaan kijken bij welke omroep ze dit het lucratiefst kunnen parkeren (ik denk ook dat ze hierbij makkelijk partijen tegen elkaar kunnen uitspelen).
...maar weer niet zo snel bij een programma dat al een keer een heel seizoen bij SBS heeft gedraaid... zeker niet bij een 'ranzig' product als de Bus
quote:

Maar ik denk dus wel dat endemol , als ze er van overtuigt zijn dat er niet goed met hun product word omgesprongen , druk kunnen uitoefenen en dingen met gemak gedaan kunnen krijgen als ze hun macht echt laten gelden.
...en dat gebeurt volgens mij een stuk minder snel dan jij denkt...
quote:
(daar heb je dat badinerende toontje weer)
! ! ! (er stond een knipoog bij... pffft
quote:
Ik heb nooit gezegt dat ik het wist , ik DENK het alleen wel beter te weten dan jou
En ik denk dus van niet... maar dat zal wel weer badinerend zijn...

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 27-12-2000 17:08]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_594021
quote:
Op 27 december 2000 16:49 schreef Verbal het volgende:
[quote]Ik denk dat ze dat niet heel erg handig vinden, maar dat ze daar dus weinig aan kunnen doen...

zeker mensen op det 'harde werkers'-niveau van redactie en productie. Maar ook denk ik dat ze daar aan buitenstaanders weinig over los zullen laten...


Ik wilde het graag van hun weten , jammer alleen dat je collega's niet genegen zijn te antwoorden... denk ook dat je een standaard antwoord zou hebben gekregen , maar eigenwijs als ik ben ga ik toch uit nietszeggende antwoorden , conclusies proberen te trekken.

Of denk je dat de spreekverboden nog verder gaan dan ik al dacht , maw dat je hun macht dus hoger inschat dan mij?

quote:
Ik vind dit mekaar een beetje tegenspreken... maar goed, ik denk dat beide programma's los van elkaar geprogrammeerd ieder wat meer kijkers zou opleveren. Maar dat zullen we nooit weten...
Nou ik denk dat internetters die hierin ge-interesseerd zijn, deze programma's vele male intensiever volgen dan de standaard tv-kijker. Hoe ik zelf BB1 volgde noem ik achteraf toch vrij obsessief , en ik had toen zeker geen tijd om er nog zo een programma "naast" te volgen.
Smike vertelde dus al dat sbs het niet tegelijk mocht programeren , en het is volgens mij niet toevallig dat ze het toen maar direct na BB uitzenden , om zo toch te proberen enkele BBkijkers "mee te trekken". Deze mensen houden immers van realitysoap en zitten al voor de tv. Vandaar dat ik niet verbaasd zou zijn dat DB iets minder kijkcijfers zou hebben als het niet gelijk met BB werd gedaan (echte soaps staan ook vlak na elkaar geprogrameerd).
quote:
dat denk ik ook
Zijn we het toch nog ergens over eens
quote:
jammer dat je het badinerend vindt... terwijl ik toch smilies gebruikte. Maar om het even uit het persoonlijke te halen: ik blijf erbij dat JdMP echt veeeeel minder over de uitzenddata te zeggen heeft dan jij denkt. Nogmaals, een uitzondering hier en daar daargelaten...
Jij kwam reageerde in deze topic het eerst (met quote) op mij met deze opmerking:
quote:
Endemol (specifieker: John de Mol Produkties) is een productiebedrijf. Een klant (omroep/zender) bestelt een programma. JdM maakt dat, maar heeft verder NIETS te zeggen over uitzenddata.
Ik vond die uitleg op zijn minst een vreemd toontje hebben (uitleggen dat endemol een productie bedrijf is enz...duh) , en vond het verder een niet terzake doende dooddoener , maar omdat je mij quote'te ging ik er toch maar even tegenin.
Want er waren bovendien geen smilies te bekennen
Maar ik vind je toch al genuanceerder (je spreekt al van uitzonderingen)
quote:
Nee, want ik ben nog steeds van mening dat jij de macht overschat.
Gelukkig maar , als je het overal met elkaar over eens bent word de waarde van zo een forum helemaal zo gereduceerd.
quote:
...op de data die SBS voor ogen had...
Waar je eerder zei dat ik niet op smilies zou letten , moet ik zeggen dat jij ook niet zo goed oplet want je reageert hier op een qoute van mij , die ik volgens mij nooit gedaan heb.
Maar om het even uit het persoonlijke te halen , ik kan het begrijpen hoor , ik zie ook haast door de quotes het bos niet meer
quote:
...maar weer niet zo snel bij een programma dat al een keer een heel seizoen bij SBS heeft gedraaid... zeker niet bij een 'ranzig' product als de Bus
Waarom denk je dat dan ? Er zijn immers toch eerder "ranzige" programma's, die zelfs na meerdere seizoenen van omroep secu zender wisselden toch?
quote:
! ! ! (er stond een knipoog bij... pffft
Waar ik je echt badinerend vond (eerste reply), stond geen knipoog , aan het eind van de zin van mij (waar je alleen het eerste gedeelte van quote) echter wel
quote:
En ik denk dus van niet... maar dat zal wel weer badinerend zijn...
Nee hoor , ik vind "ik denk dus van niet" al een stuk beter klinken dan "Maar goed, JIJ zal het wel weten"
Ga zo door

------------------
When everything's coming your way....
you're in the wrong lane.

[Dit bericht is gewijzigd door PC eend op 28-12-2000 05:25]

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 28 december 2000 @ 10:16:18 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_594206
En daar ben ik weer
quote:
Op 28 december 2000 05:20 schreef PC eend het volgende:
[quote]Ik wilde het graag van hun weten , jammer alleen dat je collega's niet genegen zijn te antwoorden...
Ik weet dat Digger (net als ik) de afgelopen dagen afwezig is geweest, en Havoc zal deze draad misschien te vermoeiend vinden inmiddels . ik denk iig niet dat ze 'niet genegen zijn'
quote:
denk ook dat je een standaard antwoord zou hebben gekregen , maar eigenwijs als ik ben ga ik toch uit nietszeggende antwoorden , conclusies proberen te trekken.
da's toch het leukste?
quote:
Of denk je dat de spreekverboden nog verder gaan dan ik al dacht , maw dat je hun macht dus hoger inschat dan mij?
Nee. Volgens mij valt het wel mee met de spreekverboden, denk ik. Jij gaat toch ook niet aan mensen die je nauwelijks kent van alles vertellen over het bedrijf waar je werkt, zeker als je weet dat je mening hoogstwaarschijnlijk toch op internet wordt gepleurd... Ikzelf zou dat in ieder geval niet zomaar doen.
quote:
Nou ik denk dat internetters die hierin ge-interesseerd zijn, deze programma's vele male intensiever volgen dan de standaard tv-kijker. Hoe ik zelf BB1 volgde noem ik achteraf toch vrij obsessief , en ik had toen zeker geen tijd om er nog zo een programma "naast" te volgen.
Smike vertelde dus al dat sbs het niet tegelijk mocht programeren , en het is volgens mij niet toevallig dat ze het toen maar direct na BB uitzenden , om zo toch te proberen enkele BBkijkers "mee te trekken". Deze mensen houden immers van realitysoap en zitten al voor de tv. Vandaar dat ik niet verbaasd zou zijn dat DB iets minder kijkcijfers zou hebben als het niet gelijk met BB werd gedaan (echte soaps staan ook vlak na elkaar geprogrameerd).
tja, dat zullen we denk ik toch nooit echt weten... bedenk wel dat de Bus een paar weken voor BB begon, dus dat SBS juist kijkers van BB probeerde te stelen (mensen die de Bus volgden, en dat voldoende zouden vinden. Bij mij werkte dat in eerste instantie ook zo... ik had helemaal geen zin in BB (en nu kijk ik uit naar het eind van allebei )
quote:
Zijn we het toch nog ergens over eens
hehehe
quote:
Jij kwam reageerde in deze topic het eerst (met quote) op mij met deze opmerking:Endemol (specifieker: John de Mol Produkties) is een productiebedrijf. Een klant (omroep/zender) bestelt een programma. JdM maakt dat, maar heeft verder NIETS te zeggen over uitzenddata.Ik vond die uitleg op zijn minst een vreemd toontje hebben (uitleggen dat endemol een productie bedrijf is enz...duh) , en vond het verder een niet terzake doende dooddoener , maar omdat je mij quote'te ging ik er toch maar even tegenin.
jammer dat je dat zo voelde... was niet zo bedoeld: ik dacht: kom ik leg het even uit. Je ziet namelijk maar al te vaak dat mensen dat verschil namelijk NIET zien. Sorry als ik je wat dat betreft 'onderschatte'. Nogmaals, was NIET zo bedoeld.
quote:
Want er waren bovendien geen smilies te bekennen
Nee, want ik gaf gewoon even kort uitleg.
quote:
Maar ik vind je toch al genuanceerder (je spreekt al van uitzonderingen)
Ja, maar we hadden het over de bus, dus had ik het in eerste instantie niet over de andere programma's. Maar aan de andere kant, zelfs omroepen overschatten de macht van JdMP: op dit moment is er een rel over 'Weekend Miljonairs'(gemaakt door JdMP) waartegenover op Nederland 2 'Miljoenenjacht' (JvdE) staat geprogrammeerd. Nu verwacht SBS van JdMP dat ZIJ Nederland 2 (TROS) gaan aanspreken over het geprogrammeerde tijdstip van 'Miljoenenjacht', waar De Mol 1)niets mee te maken heeft, en 2)blijkbaar ook niets over te zeggen heeft, want het blijft zo geprogrammeerd.
quote:
Gelukkig maar , als je het overal met elkaar over eens bent word de waarde van zo een forum helemaal zo gereduceerd.
precies
quote:
Waar je eerder zei dat ik niet op smilies zou letten , moet ik zeggen dat jij ook niet zo goed oplet want je reageert hier op een qoute van mij , die ik volgens mij nooit gedaan heb.
tja, dat krijg je ervan als het quoten niet goed werkt en je gaat knippen en plakken
quote:
Maar om het even uit het persoonlijke te halen , ik kan het begrijpen hoor , ik zie ook haast door de quotes het bos niet meer
gelukkig maar
quote:
Waarom denk je dat dan ? Er zijn immers toch eerder "ranzige" programma's, die zelfs na meerdere seizoenen van omroep secu zender wisselden toch?
ik kom niet zo snel op voorbeelden van het kaliber als De Bus... daar baseer ik dat op. Welke zender zie jij dan De Bus programmeren als SBS6/Net5 het niet zou krijgen?
quote:
Waar ik je echt badinerend vond (eerste reply), stond geen knipoog , aan het eind van de zin van mij (waar je alleen het eerste gedeelte van quote) echter wel
Mijn eerste reactie was bedoeld als serieuze uitleg, dus, en ik zie inderdaad door de quotes ook de tekst niet meer
quote:
Nee hoor , ik vind "ik denk dus van niet" al een stuk beter klinken dan "Maar goed, JIJ zal het wel weten"
Dat denk ik ook, hahaha
quote:
Ga zo door
Jij ook...

wat ben jij trouwens nog laat (of vroeg) over de bus aan het lulllen... get a life

grahoeten

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 28-12-2000 10:16]

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 28 december 2000 @ 10:43:03 #26
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_594300
Te vermoeiend deze thread

Op zijn allerminst maar ik heb em vluchtig ff doorgelezen en vraag me dan af welke info er van mij verwacht wordt

I'm getting too old for this....
  donderdag 28 december 2000 @ 11:48:25 #27
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_594520
quote:
Op 28 december 2000 10:43 schreef Havoc het volgende:
Op zijn allerminst maar ik heb em vluchtig ff doorgelezen en vraag me dan af welke info er van mij verwacht wordt
PCeend stelde de volgende vraag n.a.v. jullie bezoek aan Hilversum...
quote:
Hebben jullie het er ook nog over gehad of ze het een slimme zet vonden om het "tergelijkertijd" met BB te doen ?
dus...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_600871
quote:
Op 28 december 2000 10:16 schreef Verbal het volgende:
En daar ben ik weer
En hier ben ik weer
quote:
Nee. Volgens mij valt het wel mee met de spreekverboden, denk ik.
Ik weet wel van de spreekverboden die in de contracten staan bij de mensen die bij endemol werken , ze mogen geen negatieve uitlatingen doen over collega's.
Ze willen denk ik zo vermijden dat interne ruzies via de bladen worden uitgevochten.
Verder ben ik ook weer niet zo een fervent aanhanger van allerlei complot-theorieen , alleen denk ik ze in het tv-wereldje wel overal te zien.
quote:
tja, dat zullen we denk ik toch nooit echt weten... bedenk wel dat de Bus een paar weken voor BB begon, dus dat SBS juist kijkers van BB probeerde te stelen (mensen die de Bus volgden, en dat voldoende zouden vinden. Bij mij werkte dat in eerste instantie ook zo... ik had helemaal geen zin in BB (en nu kijk ik uit naar het eind van allebei )
Ik ben ook bang dat we het nooit echt helemaal zullen weten.
Toch denk ik dat de ze de bus meer wilden laten mee liften op het succes van BB (het kijkcijfer kanon van de eeuw) , dan dat ze hoopte kijkers van BB af te snoepen.
quote:
ammer dat je dat zo voelde... was niet zo bedoeld: ik dacht: kom ik leg het even uit. Je ziet namelijk maar al te vaak dat mensen dat verschil namelijk NIET zien. Sorry als ik je wat dat betreft 'onderschatte'. Nogmaals, was NIET zo bedoeld.
OK we zullen elkaar danwel verkeerd begrepen hebben.
Sorry dat ik je verkeerd begreep
quote:
Ja, maar we hadden het over de bus, dus had ik het in eerste instantie niet over de andere programma's.

Maar aan de andere kant, zelfs omroepen overschatten de macht van JdMP: op dit moment is er een rel over 'Weekend Miljonairs'(gemaakt door JdMP) waartegenover op Nederland 2 'Miljoenenjacht' (JvdE) staat geprogrammeerd. Nu verwacht SBS van JdMP dat ZIJ Nederland 2 (TROS) gaan aanspreken over het geprogrammeerde tijdstip van 'Miljoenenjacht', waar De Mol 1)niets mee te maken heeft, en 2)blijkbaar ook niets over te zeggen heeft, want het blijft zo geprogrammeerd.


Ik had het in eerste instantie over DB - BB en na jouw reply ging het meer over het al dan niet onder/overschatten van de macht van endemol.

Maar het zou me toch niet verbazen als ze die miljoenenjacht toch verplaatsen JdMP en JvdE zitten toch samen in een bedrijf met "mega-sterren" (met ongetwijfeld een mega-salaris) onder contract , ik denk dat Robert ten Brink daar een van is , en dat het endemol er meer aan gelegen is om "zijn" programma's tot een succes te maken.

quote:
ik kom niet zo snel op voorbeelden van het kaliber als De Bus... daar baseer ik dat op.

Welke zender zie jij dan De Bus programmeren als SBS6/Net5 het niet zou krijgen?


-All you need is love- of -de week van willebrord- ,vind ik, ranzige programma's die na meerdere seizoenen van zendgemachtigde wisselde.

Ik dacht op de eerste plaats meteen aan fox , maar dat schijnt nu ook al van SBS te zijn.
BNN of veronica dan misschien ? En ik denk dat rtl(5) ook wel zou kunnen.

quote:
wat ben jij trouwens nog laat (of vroeg) over de bus aan het lulllen...
Tis weer zo laat/vroeg geworden sorry
quote:
get a life
Staat bovenaan mijn lijstje van goede voornemens voor het volgend jaar

------------------
When everything's coming your way....
you're in the wrong lane.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')