abonnement Unibet Coolblue
pi_562097
Ik wil van de zomer met mijn vriendin naar Griekenland gaan. Nu ben ik daar dus nog nooit geweest, en vraag me dus af naar welk eiland ik moet gaan (in de reisfolders ziet alles er even mooi uit).

We zaten zelf aan Kreta te denken, en dan wel het plaatsje Rethimon (westen van Kreta).

Ik wil vooral van de natuur kunnen genieten en een beetje aan sport kunnen doen (waterskieen, duiken,...). Ook moet er natuurlijk wat te zien zijn! Af en to uitgaan enzo vind ik wel leuk (cafe, restaurant), maar ik heb geen behoefte om tussen pubers en "het is hier fantastish" volk rond te lopen

Zijn er mensen hier al eens naar Griekenland/Kreta geweest? Zoja, wat waren jullie ervaringen? Alle tips zijn welkom!!!

Alvast bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 18-12-2000 13:47]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 18 december 2000 @ 14:16:42 #2
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_562172
Ik ben touroperator geweest in Griekenland tussen Kreta en Hiraklion (luchthaven) van Achios Nicolaos naar Hersonissos via malia heen en weer.

Het westen is ongeveer net zo mooi als het helemaal oost puntje. Mocht je specifieke vragen hebben ICQ me maar #6090343, heb ff geen zin om lang verhaal te houden wat ik al 3 maanden van het zomer gedaan heb :-).

Schitterend land in ieder geval, ik kom er al 8 jaar meerdere keren per jaar en heb alleen maar griekse vriendinnen eraan overgehouden :-) Geloof me beter is er niet

Ik hoor van je!

Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 december 2000 @ 14:25:12 #3
862 Arcee
Look closer
pi_562194
quote:
Op 18 december 2000 13:46 schreef Strolie75 het volgende:
Af en to uitgaan enzo vind ik wel leuk (cafe, restaurant), maar ik heb geen behoefte om tussen pubers en "het is hier fantastish" volk rond te lopen

Zijn er mensen hier al eens naar Griekenland/Kreta geweest? Zoja, wat waren jullie ervaringen? Alle tips zijn welkom!!!

Alvast bedankt!


Kreta is best leuk, alleen je moet er niet te lang heengaan. Na 1 week heb je 't wel gezien, ik wel iig. Zeker als je een auto huurt heb je in no time al 't interessante wel gezien. Duiken kun je er zeker, 't water is glashelder. Café's en restaurants heb je er zát en genoeg rustige. Wat dat betreft kun je het best niet naar Hersonissos gaan, want dat is net Nederland (qua uitgaansleven). Agios Nikolaos is wel leuk als je van wat rust houdt. Rethimon ook wel denk ik.

Qua weer is 't iig perfect. Twee weken een wolkenloze hemel is geen uitzondering en het waait er lekker, dus je zweet nauwelijks.

quote:
Ook moet er natuurlijk wat te zien zijn!
Qua vrouwelijk schoon zit je daar iig ook prima

-edit- en qua spelling zit je er ook goed. Hilarisch om te zien hoe slecht die lui in Engels zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 18-12-2000 14:28]

pi_562783
quote:
Op 18 december 2000 14:25 schreef Arcee het volgende:Kreta is best leuk, alleen je moet er niet te lang heengaan. Na 1 week heb je 't wel gezien, ik wel iig. Zeker als je een auto huurt heb je in no time al 't interessante wel gezien.
Je moet daar ook geen auto huren, maar een scooter. Is echt veel leuker. Lekker op zo'n ding door de bergen toeren en nog bruin worden ook. Alleen oppassen voor al die kuilen in de weg. Daar willen die kleine bandjes nog weleens moeite mee hebben.
quote:
Wat dat betreft kun je het best niet naar Hersonissos gaan, want dat is net Nederland (qua uitgaansleven).
Hersonissos is idd verschrikkelijk. Daar gaat het de mannen alleen maar om zoveel mogelijk scoren. Moet je zeker als (blonde) vrouw niet zijn. Ik ben één keer in mijn leven alleen op vakantie geweest. Is al een tijd geleden en ik had geen idee hoe Kreta was, laat staan Hersonissos. De dame van het reisbureau tipte dat als 'heel leuk en gezellig'. Na twee dagen had ik het daar helemaal gehad. Ik kon niet normaal over straat. Overal geile Grieken die maar aan één ding dachten.
quote:
Agios Nikolaos is wel leuk als je van wat rust houdt. Rethimon ook wel denk ik.
Qua vrouwelijk schoon zit je daar iig ook prima
I rest my case.

Corfu, Rhodos en Lefkas vond ik iig veel leuker.

  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 december 2000 @ 18:55:05 #5
862 Arcee
Look closer
pi_562897
quote:
Op 18 december 2000 17:58 schreef Xenia het volgende:
Je moet daar ook geen auto huren, maar een scooter. Is echt veel leuker. Lekker op zo'n ding door de bergen toeren en nog bruin worden ook. Alleen oppassen voor al die kuilen in de weg. Daar willen die kleine bandjes nog weleens moeite mee hebben.
Ja, en lekker onderuit gaan op die grintwegen... *ouch!*
quote:
I rest my case.

Ik was 't niet hoor..
  dinsdag 19 december 2000 @ 01:27:37 #6
8086 REBOELJE
jo hearre noch van my
pi_563858
Beste Strolie 75

Kreta is een mooi eiland,maar wel ontzettend druk!!
Als jij van de natuur houd dan zou ik met je vriendin naar La Gomera gaan(eilandje vlak bij Tenerife). Fantastische natuur,lekker rustig en je kunt er ook nog water skien ook.

And God said to man"Look after the planet"but man said"Fok you"
pi_687140
Deze mag geloof ik onderhand wel naar het Travel Forum...


Maarruh... een beetje laat, desondanks nog ff mijn mening...

Kreta is cool! En dat vind ik waarschijnlijk omdat ik in die 3 keer dat ik er geweest ben nog nooit in of in de buurt van Hersonissos of soortgelijke plekken ben geweest...

Mijn tip; ga vanuit Iraklion een stukkie naar het westen, zo tot Rethimnon, en ga vanuit Rethimnon recht naar beneden totdat je bij Plakias aan de zuidkust uitkomt. Weliswaar is ook dit plaatsje al enige tijd ontdekt door de verschillende tour-operators, echter de grote betonnen hotelkolossen die je overal aan de noordkust ziet heb je hier nog niet. Wat je wel hebt is een bergachtig gebied, kloven, riviertjes, afgelegen strandjes, dorpjes waar de tijd nog redelijk stil lijkt te staan en een vriendelijke gemoedelijke atmosfeer. Als je een auto of brommer huurt kan je trips maken richting de bergen (de hoogste berg van Kreta is bijna 2,5 km hoog!), langs de zuidkust of meer richting het westen, naar Hania en de Samaria Kloof.

De beste tijd om naar Kreta te gaan is overigens april/mei; de temperatuur is warm genoeg (25C-35C) en de natuur staat nog flink in bloei. Hartje zomer kan erg warm zijn, daarbij kan het zuiden van het eiland dagenlang geteisterd worden door een soort föhn-wind; de Meltemi. Kreeg afgelopen juli het volgende mailtje van een vriend van mij die op dat moment in Plakias verbleef...

quote:
Just a quickie!!!
It hit 46 degrees. Heavy scenes!!!!!!
At night it is around 32. So no one has slept for ages!!!!!!
Rethimnon is overigens wat centrum betreft ook wel een aardig stadje. Echter het is de laatste 10 jaar enorm gegroeid door een kilometerslang lint van hotels langs de kust. Als je daar verblijft gebruik het dan vooral als uitvalsbasis; de zuidkust is slechts 35 km ver! Een huurauto is dan trouwens wel makkelijker dan vertrouwen op het openbaar vervoer...

Nog wat links:
Interkriti - Zeer uitgebreide website met toeristische informatie over Kreta en een bulletin board.
ExploreCrete - Gemaakt door een Kretenzer, vooral gefocust op het onbekende Kreta.
Youth Hostel Plakias - Van deze site heb ik de Nederlandse vertaling gemaakt...
Ostraco's Plakias - Een site over Plakias van een Engelse Plakias-verslaafde.

pi_687611
quote:
Op 24 januari 2001 21:00 schreef Kozzmic het volgende:
Deze mag geloof ik onderhand wel naar het Travel Forum...
Ik heb die paar reistopics die in 'mijn' forum stonden laten staan bij het open gaan van het travel forum, omdat ze toch weggezakt waren. Maar nu je deze weer omhoogd gehaald hebt Kozzie (overigens niks mis mee, prima dat je info geeft) verplaats ik hem nu idd wel ff naar het Travel forum.

Bij deze dus.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_698096
Ik ben toen ik 8 was naar Kos geweest, maar weet er niet veel meer van te herinneren.

Ben wel naar Samos en Lesbos geweest vorig jaar en dat jaar daarvoor.

Ook verschrikkelijk mooie eilanden. Vooral Samos, lekker klein dus je kan met een scooter in een dag rond het eiland!!!

Alleen in Samos volgens mij deze zomer half afgebrand.

Kiwi is er vanavond weer!!!
  woensdag 31 januari 2001 @ 12:06:20 #10
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_707044
Ik ben ook op Kreta geweest, ik vond het zo fantastioch (not) dat ik er nooit meer naartoe ga. Het is heel droog, zelfs een beetje smerig (helemaal Heraklion) en de mensen zijn toeristen-moe dus ietwat onvriendelijk, nee, was eens maar nooit meer.
Maar then again, smaken verschillen, geef mij maar een wat rustiger eiland ipv Friet van Piet en ed Kroket gedoe.
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')