quote:Tot nog toe weinig ervaring met het werken in Denemarken, ik weet wel dat het een stuk gemakkelijker is om werk te vinden als je (in ieder geval redelijk) Deens spreekt. Dat is ook de muur waar ik regelmatig tegenaan liep/loop.
Op donderdag 13 februari 2003 10:25 schreef valluga het volgende:
Wie heeft er ervaring met het (tijdelijk) werken in Denemarken?
Wie heeft er nog een tip waar ik een goede Deense cursus kan volgen of wie heeft er nog een Deense cursus te koop.
[Dit bericht is gewijzigd door F@lcon© op 13-02-2003 10:32]
skyndald men jeg er hollaender, ikke dansk..
(sorry, ik ben nederlander,niet deens)
dan snappen ze het wel en praten ze engels tegen je
quote:Wat betekent skyndald?
Op donderdag 13 februari 2003 10:31 schreef ryzer het volgende:
zeg gewoon:skyndald men jeg er hollaender, ikke dansk..
(sorry, ik ben nederlander,niet deens)dan snappen ze het wel en praten ze engels tegen je
quote:Heb om eerlijk te zijn geen idee waar ze in Nederland goede cursussen geven/hebben. Ik weet wel dat de LOI een cursus Deens in het pakket heeft, weet niet hoe goed die is, weet wel dat hij ong. 10 maanden duurt en ruim 500 euro kost (als de prijs inmiddels niet omhoog is gegaan).
Op donderdag 13 februari 2003 10:34 schreef valluga het volgende:
Wil in Nederland de basis doen en dan in Denemarken een vervolg cursus.
beklage : betekend sorry
of
undskyld mig : pardon
[Dit bericht is gewijzigd door ryzer op 13-02-2003 10:43]
quote:Ik werk vrij veel met een Deense collega samen (hij werkt in Denemarken, ik in Nederland) en ik merk dat het verschil tussen Deens en Nederlands overkombaar is
Op donderdag 13 februari 2003 10:40 schreef ryzer het volgende:
uups, niet skyndald foutje zeg maar:beklage
betekend sorry
quote:Je kunt ook gewoon zeggen 'undskyld', dat is in ieder geval de meest logische benaming voor sorry. Dat is ook wat je de meeste mensen hier hoort zeggen......
Op donderdag 13 februari 2003 10:40 schreef ryzer het volgende:
uups, niet skyndald foutje zeg maar:beklage
betekend sorry
quote:Ik kan je vertellen dat dat zeker wenselijk is. Het is wat makkelijker om een baan te vinden als je een woordje Deens babbelt.
Op donderdag 13 februari 2003 10:43 schreef valluga het volgende:
Ja, ik denk dat het verschil niet zo heel groot is, maar toch een cursusje zou wel wenselijk zijn voordat ik vertrek al is het alleen maar met het oog op werk.
quote:Jep. Ik sta op het punt af te loggen, maar je kunt me mailen op falcon13@get2net.dk
Op donderdag 13 februari 2003 10:46 schreef valluga het volgende:
Zit jij in DK Falcon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |