abonnement Unibet Coolblue
pi_10133821
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:00 schreef sweek het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet... .
Ik zeg alleen dat ik het dus al hesel vaak mee heb gemaakt dat je er niet in kon, met welke reden dan ook...


Nee, swiekding, dat zei je niet Lees nog maar eens goed wat je allemaal hebt getypt
pi_10197353
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:45 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Nee, swiekding, dat zei je niet Lees nog maar eens goed wat je allemaal hebt getypt


quote:
Op zondag 20 april 2003 23:05 schreef sweek het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje er van... ik heb het trouwens nog niet echt meegemaakt dat je er ook echt in kon... Ze openen ze pas indien het echt druk wordt?


En daarna zei ik dat ze defect leken te zijn, aangezien er een sticker op plakte... wat er dan defect is aan het treinstel ging het me helemaal niet om...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10332947
MrEN, waarom gaan die BDs'en trouwens op Zwolle Roosendaal rijden? Daar rijden toch normaalgezien Regiorunners of Plan V/T's?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10454566
Wat foto's van Belgische treinen:

De nieuwe dubbeldekker van de NMBS:


Gewone Belgische intercity:

Brussel-Zuid:

vlnr: Franse TGV, Franse Thalys, Belgische Thalys



Belgische Thalys

  zaterdag 17 mei 2003 @ 00:52:31 #205
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_10486464
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 01:24 schreef sweek het volgende:
MrEN, waarom gaan die BDs'en trouwens op Zwolle Roosendaal rijden? Daar rijden toch normaalgezien Regiorunners of Plan V/T's?
Reden.

Plan V's worden vanaf het eind van dit jaar geleidelijk aan afgevoerd. Het grootste deel van de diensten op Zl-Rsd wordt nu gereden door IRM en loc+rijtuigen. Door het inzetten van BD'ssen hoeft er niet meer omgelopen te worden met de loc, en wordt het allemaal wat flexibeler met storingen ed., en het is natuurlijk gewoon gemakkelijker.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 17 mei 2003 @ 00:57:10 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_10486537

De 8647 op een zonnige dag in Amersfoort



En wat ICRm interieurfoto's waar alles mis mee is wat er mis mee kan zijn: trein rijdt 130, dus er is wat bewogen, belichting is kut (stoelen zijn mooi rood ipv lelijk bruin), en ik ben niet thuis dus de scans zijn gemaakt met een el-brakko scanner

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 17 mei 2003 @ 01:04:47 #207
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_10486636
Over BDs'en gesproken...



Foto's gemaakt door en_door_slecht

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_10507119
Ik zie eigenlijk bijna nooit locs + rijtuigen op dat traject, maar ik reis dan ook wel vooral buiten de spits. Maar ook ivm. het vervangen van de Plan V's is het wel logisch. .

En nog een mooie "Belgische" trein, de AM96.




Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10517876
quote:
Op zondag 18 mei 2003 11:44 schreef sweek het volgende:
Ik zie eigenlijk bijna nooit locs + rijtuigen op dat traject, maar ik reis dan ook wel vooral buiten de spits. Maar ook ivm. het vervangen van de Plan V's is het wel logisch. .
Er behoren geloof ik zeven stammen getrokken mat. op Zl-Rsd te rijden.
pi_10517908
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 17:08 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
vlnr: Franse TGV, Franse Thalys, Belgische Thalys
Doe maar Franse TGV, Franse TGV en Thalys.
pi_10568552
quote:
Op zondag 18 mei 2003 19:45 schreef Lucske het volgende:

[..]

Doe maar Franse TGV, Franse TGV en Thalys.


Toch niet. De Thalys met afgeronde voorkant is wel degelijk een Belgische Thalys. Thalys is een gezamenlijk project van de Franse, Belgische, Duitse en Nederlandse spoorwegen, maar de treinen zijn eigendom van ofwel de SNCF, NMBS, DB of NS. De meeste treinen zijn echter van de SNCF en NMBS. De meeste Thalys-treinen worden ook onderhouden in Brussel-Zuid. De trein op de foto heeft een Belgisch registratienummer en is dus een "Belgische Thalys".


Franse Thalys (zelfde type als de TGV)


Belgische Thalys

SNCF (Franse spoorwegen) heeft 16 Thalys-treinen (nrs.4533-4540 en 4341-4346)
NMBS (Belgische spoorwegen) heeft 9 Thalys-treinen (nrs.4301-4309)
NS heeft maar 2 Thalys-treinen (nrs.4331-4332)
DB heeft ook maar 2 Thalys-treinen (nrs.4321-4322)

De Nederlandse en Duitse Thalys-treinen (4 in totaal) worden in Brussel-Zuid onderhouden.

Brussel is dan ook het internationale knooppunt tussen Nederland, Frankrijk en Duitsland

Er is zelfs nóg een Belgisch tintje aan Thalys: de treinen zijn in België ontworpen.

En om af te sluiten, een Belgische Eurostar (nr. 3107):

pi_10572519
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:41 schreef MREn het volgende:

[..]

ICE is veel mooier en luxer. Zonwering naar beneden, en ieder zn eigen tv met 2 film kanalen, of drie cd-kanalen. In het boekje staat welke cd's en films er zijn. Heerlijk!


Dan heb je zeker 1ste klas gereisd. Bij mij in de tweede klas had ik in December vorig jaar iig geen tv.. Het is overigens wel een heel mooie trein, alleen die catering wagon wordt al snel, te druk.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 21:54:00 #213
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_10573066
Wat zijn we aan het doen ???
  dinsdag 20 mei 2003 @ 21:56:25 #214
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_10573142
Militaire goederentrein (ivm Golfoorlog)

Wat zijn we aan het doen ???
  dinsdag 20 mei 2003 @ 22:01:43 #215
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_10573271
Op de sloop

Wat zijn we aan het doen ???
pi_10588462
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 22:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Op de sloop

[afbeelding]


Niks op de sloop, dat is een museumstel.
pi_10588520
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 19:12 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
Belgische Thalys
Qua nummer wel, maar niet qua vorm. De SNCF heeft ook bolle-neus-Thalys'n. De Thalys'n zonder bolle neus zijn omgebouwde TGV's.
quote:
SNCF (Franse spoorwegen) heeft 16 Thalys-treinen (nrs.4533-4540 en 4341-4346)
Waarvan de 43**-stellen de stellen zijn met ronde neus en de 45**-stellen de ex-TGV's zijn. En die Eurostar is net zo Belgisch als een Duitse braadworst, Eurostars zijn Frans. Volgens mij denk je dat de vorm van de neus aangeeft of het een Belgisch stel is, maar dat is dus niet zo.

Succes met leren.

pi_10590678
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:49 schreef Lucske het volgende:

[..]

Qua nummer wel, maar niet qua vorm. De SNCF heeft ook bolle-neus-Thalys'n. De Thalys'n zonder bolle neus zijn omgebouwde TGV's.
[..]

Waarvan de 43**-stellen de stellen zijn met ronde neus en de 45**-stellen de ex-TGV's zijn. En die Eurostar is net zo Belgisch als een Duitse braadworst, Eurostars zijn Frans. Volgens mij denk je dat de vorm van de neus aangeeft of het een Belgisch stel is, maar dat is dus niet zo.

Succes met leren.


Natùùrlijk heeft de SNCF ook Thalys-treinen met een ronde neus. Ik had het over de Thalys op de foto.

Even wat corporate informatie van Thalys:
Thalys International, een coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid naar Belgisch recht, is verantwoordelijk voor de commercialisering en het operationele beheer van de Thalys hogesnelheidstreinen.
Thalys International is een gezamenlijke dochteronderneming van de Nationale Maatschappij van Belgische Spoorwegen (NMBS) en de Société Nationale des Chemins de Fer français (SNCF).
De NS en de DB zijn slechts 'partners', geen eigenaars.


Wat de Eurostar betreft: de meeste treinen zijn inderdaad eigendom van de SNCF; maar de NMBS heeft er ook een aantal. (ken het exact nummer niet)

Blijkbaar is het voor Nederlanders zoals jij moeilijk te accepteren dat de Belgische spoorwegen over veel meer HST-treinen beschikt dan de NS.
Tja,... best wel grappig.

[Dit bericht is gewijzigd door Frederic op 21-05-2003 18:57]

  woensdag 21 mei 2003 @ 20:53:35 #219
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_10593973
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 19:12 schreef Frederic het volgende:
Brussel is dan ook het internationale knooppunt tussen Nederland, Frankrijk en Duitsland
[afbeelding]
Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 21:35 schreef LKP het volgende:

[..]

Dan heb je zeker 1ste klas gereisd. Bij mij in de tweede klas had ik in December vorig jaar iig geen tv.. Het is overigens wel een heel mooie trein, alleen die catering wagon wordt al snel, te druk.


Uiteraard, eens mens heeft rust nodig.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_10673713
[quote]Op woensdag 21 mei 2003 20:53 schreef MREn het volgende:

[..]

Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS
[..]

De Thalys stopt gewoon op HS toch..

  maandag 26 mei 2003 @ 00:20:24 #221
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_10677579
quote:
Op zondag 25 mei 2003 21:04 schreef LKP het volgende:
[quote]Op woensdag 21 mei 2003 20:53 schreef MREn het volgende:

[..]

Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS
[..]

De Thalys stopt gewoon op HS toch..


Ja, maar op het plaatje staat Den Haag CS.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 26 mei 2003 @ 01:29:51 #222
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10678477
Damn, vergelijk Brussel Zuid eens met bijvoorbeeld Rotterdam Centraal.
For great justice!
  maandag 26 mei 2003 @ 01:44:56 #223
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10678662
quote:
Op woensdag 2 april 2003 15:07 schreef sweek het volgende:

[..]

[afbeelding]
In Enschede genomen...


Door mij.

En deze van het protostel in Friesland:


Erg mooie foto vind ik zelf.

For great justice!
pi_10678896
Geef de foto een naam; Beauty and the beast.
pi_10720708
quote:
Op maandag 26 mei 2003 00:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, maar op het plaatje staat Den Haag CS.


Dan begrijp ik je, nog best wel moeilijk, goed lezen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')