C3La | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:22 |
Van bijzonder Nederlands materieel? Geen stoom, maar diesel of electrisch... | |
THEDUTCHJOKER | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:26 |
Ik heb thuis een prachtige foto van een Mat 54 Ik kan em nu dus niet poste | |
K3 | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:29 |
Zoiets? Uit de search | |
C3La | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:31 |
quote:Jammer alleen dat die bus er voor staat... Kan de trein nauwelijks zien. | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:33 |
Dit vind ik de mooiste Nederlandse treinen: Citypendel: Lint: Regiorunner: Koploper: Buffel: Thalys: ICE: | |
C3La | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:39 |
quote:En nu graag een keer met werkende links? [edit] ze doen het al... mooi! [/edit] | |
WoekieWoekie | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:45 |
Ik vind die locs ook wel cool, maar ze mogen ze wel eens schoonmaken zeg. Die krengen zijn altijd goor!!. Maar je hebt ook toch een loskoppelbare loc, ik bedoel die ene die gewoon voor de treinstellen geplaatst wordt | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:45 |
Duidelijk, de V-IRM VI | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:47 |
quote:Ja, vooral tussen Maastricht/Heerlen/Venlo en Den Haag/Haarlem http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/1600-1800/pix.html | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:49 |
quote:Ja, die heb je bij de meeste IC's... Maar die vind ik wat minder mooi gewoonlijk, daar gooien ze alle soorten treinstellen tussen elkaar om maar genoeg plaats te hebben. | |
WoekieWoekie | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:49 |
Ja inderdaad, die eerste route die je noemde daar zit ik nogal vaak op. Is een ramp Record-tijd te laat is: 3 uurtjes. Ook ben ik gewoon eens een keer niet aangekomen. Nou dwaal ik af het gaat natuurlijk op de locs | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:52 |
quote:idd schandalig... die gerenoveerde Duitse handel en Belgische meuk moet op Venlo-Den Haag en de gerenoveerde NL-rijtuigen moeten in Maastrich/Heerlen-Haarlem. En ze moeten meer 1e klas reviseren, die rode leren stoelen zitten zo heerlijk!! | |
Atreidez | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:53 |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 16:57 |
quote:Ja, ik zit ook veel op het traject Den Haag CS - Geleen Oost, en dat is echt een samenraapsel van vanalles, alhoewel ik ICM's wel fijn vind. (die Duitse hokjes voor 6) als je alleen zit, als je er met meerderen in zit is het echt niet fijn om zo helemaal opgesloten te zitten. Die Belgische stukjes vind ik dan fijner, ze zijn niet echt mooi, maar je hebt er wel veel plaats in. | |
TheMarco | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:11 |
Christan | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:15 |
Deze vind ik het mooiste | |
E-2 | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:22 |
Jammer dat hier toch weinig bijzonder nl materiaal bijzit Mendini: Een werktrein: Alleen wel lelijke foto's vind ik. | |
Jerruh | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:25 |
t mooiste moment is als een trein over en brug rijdt.. heeft iemand daar een foto vn? | |
Chayenn | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:28 |
-edit- flauw. [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-02-2003 00:55] | |
Rewimo | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:30 |
Zoiets? Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt...... | |
Chayenn | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:31 |
quote:Waarom verontrustend, het zal niet anders dan eenrichtingsverkeer zijn. | |
-eline- | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:31 |
-edit- flauw. [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-02-2003 00:56] | |
Jerruh | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:36 |
-edit- [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-02-2003 00:56] | |
mitt | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:37 |
-edit- quote weg. De Thalys is wel mooi [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-02-2003 00:56] | |
Lannie | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:39 |
Door mij gemaakt in de trein op 24 januari... ik weet niet wie het meisje op de foto is. Ik weet dat het de binnenkant van de trein is maar ik dacht dat jullie dit ook wel konden waarderen. | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:41 |
quote:Oew! Mooie koploper... waar is dit? Schiphol? | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:41 |
quote:Maar verder een oncomfortabel kloteding. Veel te druk altijd en veel te weinig bagageruimte in de zomer als mensen er mee op vakantie gaan. ICE is veel mooier en luxer. Zonwering naar beneden, en ieder zn eigen tv met 2 film kanalen, of drie cd-kanalen. In het boekje staat welke cd's en films er zijn. Heerlijk! Belangrijkste aansluitingen staan ook in het foldertje, en bij de stations staat op de info-borden aan welke kant je uit moet stappen. Details, maar als veel-trein-reiziger kan je dat soort dingen wel waarderen. [Dit bericht is gewijzigd door MREn op 11-02-2003 17:43] | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:42 |
quote:Das schiphol ja | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:56 |
quote:Daar ben ik dus nog nooit geweest... maar er zijn maar weinig stations die ondergronds zijn (Schiphol, Best, Dieren wordt ondergronds?) dus ik kon het daar al een beetje uit opmaken. | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:57 |
quote:Dat is heel fijn, ja. Zijn er foto's van hoe die er vanbinnen uitzien? Ik vond van de nationale treinen de Buffel veruit het fijnste. | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:58 |
quote:Schiphol, Best en Rotterdam-Blaak liggen ondergronds. Dieren weet ik niets van, maar ik zou niet weten waarom dat onder de grond zou moeten. Almelo zou nog kunnen, daar komt een spoortunnel van een paar kilometer. En er zijn plannen (geweest?) om Breda met de HSL-verbouwing ondergronds te maken met het busstation er boven op, maar dat is een jaar of 5 geleden, geen idee wat de plannen daar zijn op de moment. | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:03 |
quote: Buffel is wel aardig, maar je hebt maar 12 1e klas, dus dat voelt al heel snel druk aan Ik vind zelf de verbouwde Nederlandse IC-rijtuigen heerlijk zitten. 220V voor de laptop, airco..heerlijk! | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:03 |
quote:Ik weet het ook niet precies, waarom het nu was.. maar ik heb ooit zoiets opgevangen. Ik kan ook niks opgoogelen dus misschien is het wel helemaal niet waar. (psst, kijk een hier en hier.) | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:07 |
quote:1e klas is misschien wat minder daarin ja. Daar zit ik nooit in. Verbouwde IC treinen? Bedoel je de ICM's die oorspronkelijk Duits waren? | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:11 |
quote:Nee, de oude Nederlandse IC-rijtuigen worden ook verbouwd. De hebben nu oranje banken in 2e klas en oranje stof in 1e klas (zoals de koplopers). Vernieuwd hebben ze grijze zijkanten van binnen met nep-houten plafond, luxe afgewerkt, eco-toilet, bruine banken in de tweede klas, rode leren stoelen in de 1e klas. Airco zit er standaard in, 220V aansluiting in 1e klas. Ramen kunnen niet meer open ivm airco. Helaas nog niet zo luxe als de IC+..de waren in de 1e klas zwartleer met groene accenten, geblindeerde ramen en halogeenverlichting | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:14 |
quote:Kun je die hier uitpikken? Ik weet even niet hoe die er van de buitenkant uit ziet. | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:15 |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:17 |
quote:Daar staat ie nog niet tussen. Ik kan wel eens een foto zoeken/maken. Tweede klas zie ik altijd wel één of meer in zo'n IC hangen, maar 1e klas is zeldzaam, dat is ff geluk hebben. | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:21 |
quote: Gevonden. http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/car/IC%2B/pix.html 2de klas alleen dus wel. | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:23 |
quote:Helaas, dit is de IC+, dat waren de prototypes voor de ICRm zoals de vernieuwde IC-wagons heten. De uiteindelijke versie is iets minder luxe. | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:27 |
quote:Waar rijden die? Ik heb er denk ik nog nooit ingezeten... | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:29 |
quote:IC+ rijd nergens meer, daar is vorig jaar de laatste van verbouwd tot ICRm. Ze horen te rijden op Maastricht/Heerlen-Den Haag, maar komen ook vaak voor op Venlo-Den Haag. Bruine banken, en de ene helft van de wagon zit de andere helft aan te kijken. | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:31 |
quote:Dat traject reis ik toch echt 2 keer per week op.. Maar ok. Misschien rijden ze minder in de weekends? | |
Oom_Agent | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:33 |
4 op een rij
| |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:34 |
quote:Ja kan ze van buiten herkennen aan de nog mooie verf en aan het feit dat de ramen niet meer open kunnen (dus grotere ramen, zonder zo'n draai raampje erboven). Moet je maar eens kijken als je weer 'ns met de trein gaat. Kan bijna niet missen. | |
MREn | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:37 |
De HSA is aan het kijken voor nieuwe treinstellen, eisen: | |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:40 |
quote:Ik ga de hele trein wel aflopen vrijdag / zaterdag, bedankt. | |
Oom_Agent | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:47 |
quote:Om in de 'Benelux' sfeer te blijven, hier nog een paar eerdere Benelux treinstellen.
| |
sweek | dinsdag 11 februari 2003 @ 22:40 |
quote:Wow! Die vind ik erg mooi.. Ik ben ook wel erg benieuwd naar die nieuwe Benelux treinen... | |
MREn | woensdag 12 februari 2003 @ 00:47 |
Op Zwolle-Roosendaal rijden vanaf deze zomer ook push/pull combi's zoals de huidige beneluxtreinen Zelfs met een rood/gele-benelux rijtuig met zowel 1e als 2e klas in elke trein. Blauw/geel 1e klas IC-rijtuig gaat dan in de de Benelux. | |
j22flyingdownwind | woensdag 12 februari 2003 @ 09:04 |
Lijkt wel een voorganger van de koploper | |
C3La | woensdag 12 februari 2003 @ 09:19 |
quote:Aan de foto te zien zal dat eerder nieuw zeeland zijn (rechtsgestuurde auto) | |
Rewimo | woensdag 12 februari 2003 @ 13:57 |
quote:Hee, je hebt gelijk! Ik heb dit trouwens ook maar van de site van Blik op de weg gepikt hoor | |
Oom_Agent | woensdag 12 februari 2003 @ 20:40 |
quote:
Ik heb die foto ooit naar Blik op de Weg gestuurd !!! | |
Rewimo | woensdag 12 februari 2003 @ 23:01 |
quote:Dan weet jij vast waar hij genomen is Wel grappig trouwens | |
Camickaeze | donderdag 13 februari 2003 @ 17:39 |
Deze zijn stoer : | |
Camickaeze | donderdag 13 februari 2003 @ 17:42 |
Deze is redelijk bijzonder :
| |
Camickaeze | donderdag 13 februari 2003 @ 17:44 |
Motorpostrijtuig 3030 is als eerste in het rood van NS Cargo op de baan verschenen. | |
MREn | donderdag 13 februari 2003 @ 19:04 |
Over enkele maanden in actie te zien op Zwolle-Roosendaal | |
MREn | zaterdag 15 februari 2003 @ 21:15 |
quote:Nog gelukt? | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2003 @ 10:43 |
De rangeerloc van de ASE, gedurende het laatste seizoen. (let op de matten in de ballast...da's geen goed voorteken)
[Dit bericht is gewijzigd door Treinhomo op 16-02-2003 11:01] | |
456 | zondag 16 februari 2003 @ 10:58 |
quote:HEEEEEEEEEE Wie is die jongen met die blije kop op dat locje op de 2e foto???? | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2003 @ 11:00 |
quote:Da's één of ander zwakzinnig kutkind dat het altijd presteert om met z'n blije kop op mijn foto's te komen.... | |
456 | zondag 16 februari 2003 @ 15:50 |
quote:ah. zon treinrukkertje zeker ... of net als die mysterieuze fietser van het GoT HK topic... | |
terabyte | zondag 16 februari 2003 @ 17:29 |
quote:Hij stond er wel tussen: Kijk maar naar de ramen. Ik probeer altijd in zo'n wagon te zitten, lekker relaxed. Beter dan die omgebouwde Duitse flutbakken (weinig beenruimte, ruikt soms erg muf, sommige bakken hebben klote remmen, in sommige bakken doet de verlichting het niet, erg fijn 's avonds (not)), of Plan W. quote:Dat is dus IC+, niet de vernieuwde ICR met de bruin/oranje stoelen. | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2003 @ 20:30 |
quote:Ik geloof dat dat volk zich liever "rijtuigliefhebber" noemt... (Heb ik ook maar 's ooit van een zwaainicht gehoord) Offtopic: Deze buizerd had er niet op gerekend dat de trein ook wel 's op tijd kan zijn... [Dit bericht is gewijzigd door Treinhomo op 16-02-2003 20:44] | |
terabyte | zondag 16 februari 2003 @ 21:18 |
quote:Volgens mij is ie dood. | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2003 @ 23:32 |
quote:Nee hoor. Die 1700 rijdt nog steeds vrolijk rond... | |
noutie | maandag 17 februari 2003 @ 00:45 |
*sorry beetje offtopicquote:Dit is de brug over de Arahura River in New Zealand. Deze brug bevindt zich op State Highway 6 tussen Greymouth en Hokitika op het Zuidereiland. En ja het is tweerichtingsverkeer voor zowel treinen als auto's. Gewoon ff opletten voor je de brug op rijdt (er zijn wel waarschuwingslichten hoor). [Dit bericht is gewijzigd door noutie op 17-02-2003 00:50] | |
C3La | maandag 17 februari 2003 @ 10:23 |
quote:Kijk, dit is info waar je wat aan hebt. Wie mailt die Blik op de Weg mensen ff? Die highway is superstoer, wil die rit nog een keer maken, heb het tot nu toe bij Australie gehouden... (Hebben ze trouwens ook stoere treinen, bij Queensland Rail, de zgn. tilt trains, die meeleunen in de bochten) | |
sop | maandag 17 februari 2003 @ 11:50 |
quote:Ik denk al. Wat is dat witte spul toch | |
Atreidez | maandag 17 februari 2003 @ 13:54 |
Bob.Ross | maandag 17 februari 2003 @ 13:55 |
quote:tijden lang vond ik de hondenkop 't allermooist | |
Atreidez | maandag 17 februari 2003 @ 15:03 |
quote:Vond ? | |
C3La | dinsdag 18 februari 2003 @ 14:39 |
Echt gaaf, dank dank dank. Veel pics die ik nog niet kende! Maak me blij, post meer! | |
Rewimo | dinsdag 18 februari 2003 @ 22:51 |
Hier in Haarlem staan altijd de vernielde en uitgebrande versies | |
terabyte | dinsdag 18 februari 2003 @ 22:59 |
quote:http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4207.jpg http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4209.jpg http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4210.jpg http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4211.jpg | |
sweek | dinsdag 18 februari 2003 @ 23:00 |
quote:Auch, dat is minder mooi.... | |
terabyte | dinsdag 18 februari 2003 @ 23:06 |
quote:Ohja.. dat waren dus offtopic plaatjes. Goedmakertje: Volledige (grote) versie: | |
sweek | dinsdag 18 februari 2003 @ 23:09 |
Even een zelfgemaakte foto. Plan U die aankomt op station Etten-Leur. Met een mooie lucht op de achtergrond. | |
sweek | dinsdag 18 februari 2003 @ 23:13 |
Een Kameel, die was nog niet gepost. | |
Totti | woensdag 19 februari 2003 @ 01:33 |
Schitterend topic | |
C3La | woensdag 19 februari 2003 @ 10:31 |
Kameel roeleert! Gimme more pics! Deze kende ik nieteens!!! | |
BLADEZZ | woensdag 19 februari 2003 @ 20:06 |
KLIK VOOR KAMEEL PICS | |
MREn | donderdag 20 februari 2003 @ 01:10 |
quote:Ook wel bekend als Vip-car, was tot een jaar of 5 geleden te huur voor feestjes enzo. Ik heb voor je trouwens interieur-pics van die nieuwe IC-rijtuigen (alleen 1e klas), zal ze hier neer gooien als de foto's klaar zijn. | |
Camickaeze | donderdag 20 februari 2003 @ 14:53 |
Meettreinen, in alle soorten en maten.. | |
mvt | donderdag 20 februari 2003 @ 16:31 |
Ik vond die 1200 serie altijd super | |
C3La | dinsdag 25 februari 2003 @ 10:56 |
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien... | |
Lone_Gunman | dinsdag 25 februari 2003 @ 12:43 |
quote:De langste trein momenteel in gebruik is een regiorunner die 320 meter lang is en 12 bakken telt. Het zou kunnen dat er langere zijn of gezien zijn, maar dat is waarschijnljik incidenteel. | |
Fence | woensdag 26 februari 2003 @ 18:26 |
quote:Dat waren toch die Bergland-expressen (of Alpen-expressen) die elke vrijdag met 15 wagens van Den Haag CS via Venlo naar Zwitserland en Oostenrijk reden, toch? (Van een van die treinen heb ik dat geluid eens op een bandje opgenomen. Om kippenvel van te krijgen!) Maar heeft er ook iemand foto's van erg lange treinen die alleen uit treinstellen zijn opgebouwd, dus koplopers, hondekoppen (mat 54) enzo? Bijvoorbeeld de intercities van Utrecht naar Amersfoort. Was altijd wel een schitterend gezicht, zeker met die hondekoppen , toen er nog wel eens met 14 bakken in één trein gereden werd. | |
MREn | woensdag 26 februari 2003 @ 19:12 |
quote:1600-loc met 60 wagons is het record aan reizigerstrein, reed tussen Den Bosch en Utrecht. Helaas alleen bij het 60jarig bestaan van NS. (=1600meter) Max. aantal wagons voor achter een loc is 12, max. koplopers is 15 (=390meter), max. IRM weet ik niet, ik dacht max. 5 treinstellen, maar ik heb ze nog nooit langer gezien dan 12 bakken. | |
terabyte | woensdag 26 februari 2003 @ 19:56 |
quote:Iemand pics? Tis voor mij te lang geleden.. kan alleen herinneren dat het op TV was quote:En nog steeds te weinig in de spits... * terabyte wordt elke ochtend doodgeperst tussen de slaperige, staande forensen. | |
MREn | woensdag 26 februari 2003 @ 19:59 |
quote:Daarom komen er over een tijd (als er genoeg zijn) ook dubbeldekkers te rijden op Maatstricht-Haarlem Ik zit in de spits altijd heerlijk anders. Trein van -08 & -38 vol (zoals vaak), neem je gewoon die van een kwartier later, daar is plaats genoeg! (vanuit Ehv ri. Utrecht) | |
terabyte | woensdag 26 februari 2003 @ 20:26 |
quote:Die van 'een kwartier' later (of eerder) kan ik alleen in de spits gebruiken (want alleen dan rijdt ie door naar Amsterdam) Verder komt het redelijk vaak voor dat deze ochtendspitstreinen helemaal niet rijden, dus daar zal ik nooit op vertrouwen als ik ergens op tijd moet zijn. Vanmorgen reed ie wel, en ik had zitplaats... en na een uurtje merkte ik wel waarom deze treinen RegioRunners heten... | |
MREn | woensdag 26 februari 2003 @ 20:33 |
quote:Voor 5,30 meer zit je 1e klas, 9,50 retour. (Eindhoven-Amsterdam) | |
terabyte | woensdag 26 februari 2003 @ 20:39 |
quote:Zelfs met een eersteklas kaartje komen deze spitstreinen niet altijd opdagen. (Ze sluiten ook totaal niet aan op de stoptrein die ik eerst neem) | |
MREn | woensdag 26 februari 2003 @ 21:56 |
quote:maar je hebt wel 6 stoelen voor jou alleen (ik bijna altijd, zelfs in de spits). | |
Oom_Agent | woensdag 26 februari 2003 @ 23:41 |
sweek | woensdag 26 februari 2003 @ 23:43 |
quote:Ja, ik geloof dat ik hem gevonden heb. Er was alleen geen plaats dus ben maar in een k4 gaan zitten, en dat zat best lekker. http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/car/ICR/pix.html [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 27-02-2003 00:11] | |
Oom_Agent | woensdag 26 februari 2003 @ 23:50 |
Laatste (Boot)trein van (Londen) Hoek van Holland naar Moskou bij Nieuwerkerk a/d Ijssel. Speciaal voor deze laatste rit hadden ze een Russische (diesel)locomotief (in dienst van de DB) ingezet.
Speciale rit naar de Waalhaven in Rotterdam. | |
sweek | donderdag 27 februari 2003 @ 00:00 |
quote:Aah! Dat is heel erg nodig ja. | |
Uilepiep | zondag 2 maart 2003 @ 15:28 |
Een echte trein: | |
QyRoZ | zondag 2 maart 2003 @ 18:17 |
quote:Zoiets hadden we vroeger in Enschede ook, het bouwhuistunneltje: http://members.tripod.com/histoforum/images/enschedenoord2.jpg | |
contra | zondag 2 maart 2003 @ 21:52 |
quote:reizigerstreinen mogen meen ik 15 wagons lang zijn. Tussen zwolle en amersfoort heb je aardig kans zoiets te zien. Heb daar zelfs eens een 16-wagons trein gezien, 4 gecombineerde koplopers van dus elk 4 wagons. | |
MREn | zondag 2 maart 2003 @ 23:11 |
quote:dan heeft er iemand niet opzitten letten, want dat mag helemaal niet. Of het waren er 15, of ze hebben met een te lange trein gereden, maar daar zijn ze streng in, dus ik denk het eerste | |
Bob.Ross | zondag 2 maart 2003 @ 23:19 |
uit mijn raam genomen : | |
contra | zondag 2 maart 2003 @ 23:37 |
quote:kan zijn dat ik een telfoutje heb gemaakt, maar toch weet ik het vrij zeker | |
superwurm2002 | zondag 2 maart 2003 @ 23:54 |
Ah leuk die treinen. Vooral mijn favo treintje ASD-BXL met de 600 | |
MREn | maandag 3 maart 2003 @ 00:00 |
quote:nu ook in blauw verkrijgbaar. | |
superwurm2002 | maandag 3 maart 2003 @ 00:08 |
Helaas zijn deze vrolijke vrienden spoedig ook onderdeel van het spoorwegmuseum: http://www.misterhill.nl/trolleydots/ Geloof 't of niet, ze hebben zelfs een carnavalsplaatje gemaakt: http://www.misterhill.nl/trolleydots/muziek.html | |
superwurm2002 | maandag 3 maart 2003 @ 00:11 |
quote:Ja, tussen Rozendaal & Zwolle (de schrootlijn) | |
MREn | maandag 3 maart 2003 @ 00:57 |
Binnenkort terug in Nederland | |
C3La | maandag 3 maart 2003 @ 14:30 |
quote:In die kleuren? Gaaf!!! Heeft trouwens iemand foto's van die magneet-trein prototypes die ze naar Groningen willen gaan aanleggen? | |
sop | maandag 3 maart 2003 @ 14:54 |
quote:Moet je eens op Siemens zoeken. Die hebben namelijk die trein ontwikkeld (en hebben ook een testtraject liggen in Duitsland) | |
sop | maandag 3 maart 2003 @ 14:56 |
tada: http://www.siemens.nl/projectontwikkeling/mobility/projecten/mzbzuiderzeelijn.asp | |
sweek | maandag 3 maart 2003 @ 21:55 |
En de Sprinter in de nieuwe kleuren: | |
MREn | dinsdag 4 maart 2003 @ 17:11 |
Toen het gele krat plaats maakte voor het groene, was het tijd voor een mooie reclame achtie | |
MREn | donderdag 13 maart 2003 @ 04:50 |
Stukje cabine V-IRM | |
C3La | donderdag 13 maart 2003 @ 08:41 |
Na zo'n vol topic, zouden er nog foto's zijn die we nog niet hebben gezien? | |
sweek | donderdag 13 maart 2003 @ 09:07 |
quote:De meeste Nederlandse dingen zijn onderhand wel aan bod gekomen... Maar er zijn nog genoeg andere landen... | |
C3La | donderdag 13 maart 2003 @ 09:34 |
Hmm... Rest of world... Ik ben wel benieuwd wat sowieso de langste trein ter wereld is. Zal wel een of andere erts-trein zijn, in ehh... Australie? Zuid Afrika? Brazilie? | |
terabyte | donderdag 13 maart 2003 @ 20:35 |
quote:In de eerste post wordt expliciet gevraagd om foto's van Nederlands electrische of diesel treinen. | |
contra | donderdag 13 maart 2003 @ 22:23 |
zag dit nog: http://home.hccnet.nl/m.schulte/cabfoto.htm (wel even op blauwe lettertjes klikken (achter die link dus)) [Dit bericht is gewijzigd door contra op 13-03-2003 22:24] | |
contra | donderdag 13 maart 2003 @ 22:23 |
foutje | |
sweek | donderdag 13 maart 2003 @ 23:26 |
quote:Ik vond ook wel dat het niet zo nodig in dit topic hoefde. | |
C3La | vrijdag 14 maart 2003 @ 09:21 |
quote:Ja, maar aangezien ik de topicstarter ben, en we hier overeen waren gekomen dat alle nederlandse treinpics wel zo'n beetje zijn voorbijgekomen, vroeg ik me af wat nou de langste (wereldwijd) trein was... | |
blup | vrijdag 14 maart 2003 @ 10:49 |
TGV's sbb-406 met tgv | |
terabyte | vrijdag 14 maart 2003 @ 14:32 |
quote:Misschien rijdt er nu in Amerika een kilometerslange goederentrein rond, maar het kan best zo zijn dat er op dit moment ergens op een rangeerterrein in Zwitserland een nog langere trein wordt samengesteld. En morgen is het weer anders, en overmorgen weer... Conclusie: daar is geen antwoord op te geven. Dus waarschijnlijk ook geen foto's. | |
MREn | vrijdag 14 maart 2003 @ 23:27 |
quote:De lompste van Nederland zijn de ertstreinen van de Rotterdamse haven naar het Ruhrgebied (via Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Venlo). Wordt getrokken door drie 6400's en weegt 4800 ton, waarvan 3800 ton lading. Lengte: 587 meter. Verbruik bij vol vermogen (optrekken): 10/liter diesel per loc per minuut. | |
bbrother | zondag 23 maart 2003 @ 16:07 |
quote:Woei ik reis elke dag naar school op dit traject, kan ik nog wat verwachten dan | |
contra | vrijdag 28 maart 2003 @ 20:17 |
quote:Op het rangeerterrein van zwolle (oostzijde) staat nu zon nieuwe "loc" die aan één kant van zo'n trein gezet zal worden | |
qube808 | vrijdag 28 maart 2003 @ 20:27 |
quote:De derde is "Jules". | |
Lone_Gunman | maandag 31 maart 2003 @ 14:36 |
De Indiase versie van de 1200: Eigen product: | |
MonoSynth | maandag 31 maart 2003 @ 16:58 |
quote:Dat schatje staat nu in Zwolle (en het stikt er de laatste tijd ook van de paars/gele treinstellen) | |
MREn | maandag 31 maart 2003 @ 17:06 |
quote:afgelopen dinsdag (25ste) was er een proefrit op en neer naar Roosendaal | |
Oom_Agent | dinsdag 1 april 2003 @ 18:35 |
Hondekop zojuist over de oude hefbrug gekomen tussen R'dam Blaak en Zuid. | |
Cyberfreak | woensdag 2 april 2003 @ 02:04 |
Even enkele soorten hogesnelheidstreinen: TGV Sud-Est: TGV Atlantique: TGV Réseau: TGV PBA (Paris, Brussels, Amsterdam): TGV PBKA (Paris, Brussels, Koln, Amsterdam): TGV Duplex: P-01 tilting demonstrator: TGV La Poste: Eurostar: Eurostar GNER: TGV AVE (Spain): ICE: ICE-3M: TGV KTX (Korea): Acela Express (USA): | |
Khalein | woensdag 2 april 2003 @ 02:09 |
M'n stiefpa is nogal gek van 'Sir Nigel Gresley'... | |
KonnieKipke | woensdag 2 april 2003 @ 12:06 |
quote:nee, het is een kloon van de koploper Het prototype Koploper werd in 1977 door Talbot GmBH via Simpelveld van Aken naar Nederland gebracht. Dit is de 4001; daarna volgden al spoedig de 4002, 4003 en 4004; in eerste instantie dienden deze in de stoptreindienst Venlo - Eindhoven vv. In 1981 werden de eerste 4-baks ICM geintroduceerd, luisterend naar de 4200 serie naam [Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 02-04-2003 12:12] | |
blieblie | woensdag 2 april 2003 @ 12:33 |
kan er iemand de bovenstaande figuren vertellen dat ze NEDERLANDSE ELEKTRISCHE OF DIESEL TREIN PICS willen zien? . | |
Skua | woensdag 2 april 2003 @ 14:12 |
Tussen Leeuwarden en Stavoren is in '96/97 een proef geweest met de Talent. Weet iemand hier iets vanaf of heeft er foto's van? | |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 15:03 |
quote:? | |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 15:04 |
...en als ze tegen een boom rijden gaan ze kapot: (ps deze foto is wel in NL, die van net is in Duitsland genomen) | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 15:07 |
quote: In Enschede genomen... ik heb er geen van dat traject denk ik... | |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 15:16 |
NL trein in Duitsland NL trein in Noorwegen Mooi groen is niet lelijk!! | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 15:20 |
quote:Ik vind hem nou ook weer niet echt mooi, maar het gaat wel hoor. Wat is het voor eentje? | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 15:26 |
Ow, en nog wat meer mooi groen gedoe. Dit wordt het nieuwe Deense materiaal: En Iers: | |
Toffe_Ellende | woensdag 2 april 2003 @ 15:31 |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 15:33 |
quote:Eeen NoordNed-wadloper in [edit]Friesland[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door MonoSynth op 02-04-2003 15:51] | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 15:34 |
quote:Rijden ze nog in die kleuren? | |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 15:49 |
quote:Geen idee. De foto stamt van 17 Juli 2001 en staat op http://www.xs4all.nl/~peulen/fotos/reizigers.htm . Meer weet ik er niet van. | |
Skua | woensdag 2 april 2003 @ 16:15 |
quote:Jah er rijden een aantal treinstellen in deze kleuren. Het was de bedoeling dat bij de overname van Ns naar Noordned alle treinstellen in deze groene kleur gespoten zouden worden. Door geldgebrek ontstaan door de vele reparaties is dit niet doorgegaan. | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 16:33 |
quote:Nooit geweten. Dat is wat te noordelijk voor mij. En op die site staan erg mooie foto's! Die 5 plan V's achter elkaar. . | |
Skua | woensdag 2 april 2003 @ 19:03 |
quote:Tsja ik woon aan het spoor en zie die wadlopers dus 4 keer in het uur langskomen En dan moet ik er ook nog dagelijks mee naar school... Noordned heeft op een gegeven moment de indeling van de stoelen ook veranderd. Ze had een keer per ongeluk een leeg treinstel ertussen gezet, moest iedereen erin staan, om dat er geen stoelen waren | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 22:09 |
quote:Ik heb er nog nooit ingezeten... ik woon dan ook bij Maastricht, en heb alles boven Zwolle nog nooit kunnen zien ben ik bang... Ik mag dan wel weer af en toe de Belgische treintrajecten trotseren... Ik ga maar eens een dag-OV ofzo nemen en dan die buurten verkennen... ik wil het toch eens gedaan hebben. | |
MREn | woensdag 2 april 2003 @ 22:46 |
een van de grapigste combi's die ik ook heb zien rijden was een buffel achter een IRM. buffel/wadloper samen gebeurd in het Noorden nog vrij regelmatig. | |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 23:16 |
quote:Hmm dan ken je de Railhopper ook niet denk ik: Min of meer de elektrische versie van de Buffel, negen stuks, rijdt alleen tussen Zwolle en Emmen (Zwolle-Ommen-Hardenberg-Coevorden-Emmen) als stoptrein. De sneltreinen op dat traject zijn Plan V'tjes. Wat er verder rondom Zwolle rijdt zijn: - Koplopers als intercity's naar Groningen, Leeuwarden en Amersfoort En zo nu en dan staat er wat defect spul van Noordned (wadloper, buffel) of Syntus (lint, buffel) En verder nog een zooi goederen- rangeer- en meettreinen | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 23:16 |
quote:Een IRM met een DM'90 vind ik ook wel leuk uitzien. | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 23:17 |
quote:Ik ken hem van wat ik er over gelezen heb, redelijk veel... Ik heb er nog nooit ingezeten jammergenoeg... | |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 23:18 |
Tegelijk Wat je tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle ook wel eens ziet is een kapot wadlopertje achter een koploper. Ziet er ook wel grappig uit. | |
sweek | woensdag 2 april 2003 @ 23:21 |
Ik merk trouwens dat ze steeds vaker DD-AR loc's als loc gebruiken voor de intercity's hier in de buurt... (lijnen Haarlem - Maastricht en Den Haag - Heerlen) | |
MREn | woensdag 2 april 2003 @ 23:30 |
quote:Dat komt omdat die dingen niet alleen op die trajecten naar Onnen (wpl) mogen rijden. | |
MonoSynth | woensdag 2 april 2003 @ 23:45 |
quote:*zoekt google naar Onnen* (ja ik verveel me) Ik kom eigenlijk nooit noordelijker dan Hoogeveen, en als ik de combi's zie rijden is het tussen Meppel en Zwolle. Sta je in Meppel op de trein te wachten, komt een intercity langsrazen en dan zie je ineens een wadlopertje erachter. Is wel een maf gezicht. En datzelfde wadlopertje staat dan de komende maanden elke dag weer op een ander verroest spoor in Zwolle. | |
Haanibal | woensdag 2 april 2003 @ 23:52 |
ik heb hier wat gevonden over (een van de) langste trein: 3 km
The heaviest and longest train, with the largest number of wagons | |
sweek | donderdag 3 april 2003 @ 00:13 |
Haha... jezus wat lang. En ik klaag al over die lange IC's tussen Haarlem en Maastricht iedere keer... | |
MREn | maandag 7 april 2003 @ 17:25 |
quote:och, zo lang zijn ze niet. Zijn ook maar 340meter, koplopers zwolle-amersfoort in de spits zijn 400meter lang | |
contra | maandag 7 april 2003 @ 18:47 |
quote:Wordt binnenkort een proef gestart met goederentreinen tussen zwolle en veendam van 1000 (jep dat staat er goed, duizend!!) meter. Getrokken door 3 locs. | |
Oom_Agent | woensdag 9 april 2003 @ 22:57 |
Leuke combinatie ! | |
Oom_Agent | woensdag 9 april 2003 @ 23:19 |
Trein bij Nijmegen Heyendaal op weg naar Krefeld voor onderhoud (via stilgelegde spoorlijn Nijmegen -Kleve) | |
MREn | woensdag 9 april 2003 @ 23:29 |
quote:Dat moet je toch een andere foto gaan zoeken, want dit is geen DM90 maar een SM90 | |
Furby | woensdag 9 april 2003 @ 23:35 |
quote: | |
Furby | woensdag 9 april 2003 @ 23:39 |
quote:Lijkt op de nieuwe railion locs die hier nu langskomen. Lelijk ding (alleen in het rood dan) | |
MREn | woensdag 9 april 2003 @ 23:52 |
quote:Omdat de koppelingen van de locs en die wagons anders zijn. Moet je maar 'ns opletten als ie stil staat. Wagons hebben onderling een soort horizontale scharnier-koppeling, terwijl die locs gewoon een soort van trekhaak hebben. | |
MREn | donderdag 10 april 2003 @ 17:12 |
Zwolle een paar dagen geleden: nieuwe stuurstand met ICRm (met graffiti ) en loc. | |
Fence | donderdag 10 april 2003 @ 21:53 |
quote:Deze wagens van het type Faals 150 en Faalns 150 hebben als ze beladen zijn zo'n enorm gewicht, dat de normale schroefkoppeling gewoon af zou breken. Daarom hebben ze automatische koppelingen. Maar de Nederlandse locomotieven moeten die treinen gewoon kunnen trekken, daarom zijn er zogenaamde overgangswagens in gebruik, met aan de ene kant een verstevigde schroefkoppeling, en aan de andere kant een automatische koppeling. Deze wagens worden er bij de grens afgehaald, omdat er dan Duitse locomotieven voor de trein worden geplaatst die wel zijn voorzien van automatische koppelingen. Eerst werden er als overgangswagen gewoon platte wagens gebruikt met daarop bevestigd spoorstaven. Maar dat bleek te licht te zijn. Daarna zijn er goederenwagens van het type Eanos gebruikt, maar ook dat scheen niet te bevallen. Uiteindelijk zijn er gewone ertswagens geschikt gemaakt als overgangswagen, maar toen bleek dat bij het beladen van de zesassige Faals-wagens bij de EMO op de Maasvlakte per ongeluk ook de overgangswagens met erts werden beladen. Daarom hebben ze de bovenste helft ervan afgezaagd om misverstanden te voorkomen. Ik had van deze trein destijds een heleboel foto's gemaakt, maar ik kan ze helaas nergens meer vinden. Ik vind dit nog steeds een van de indrukwekkendste treinen die er rond rijden. Vooral toen die nog getrokken werd door een 1300 en twee 2200-diesels. Bij het vertrekken van die trein gaf dat echt een machtig geluid. Ah, krijg ik nu +36 relevant ?!?! | |
RailLuc | donderdag 10 april 2003 @ 22:14 |
quote:Gaat 't hier over mijn foto van de groene 3222 (Wadloper) van NoordNet? Dat is de enige groene, die als, ja, promo-actie zal ik maar zeggen, groen is gemaakt. | |
RailLuc | donderdag 10 april 2003 @ 22:20 |
Heren, dames, jullie zijn erg goed in het sjoepen van afbeeldingen van andere sites merk ik Willen jullie een beetje op de terminologie letten: Volgens mij heb ik het merendeel wel gehad zo. Een intercityrijtuig is dus geen treinstel, net zoals een tussenbak van een koploper (ICM) geen rijtuig maar een bak is. | |
sweek | donderdag 10 april 2003 @ 22:22 |
quote:3 van 4 en 1 van 3 achter elkaar is dat dan? En het is toch echt een heel stuk lopen als je helemaal vooraan zit en je aankomt op 3a in Sittard... | |
sweek | donderdag 10 april 2003 @ 22:24 |
quote:Euh, vergissing dus.. ik bedoelde SM90. | |
RailLuc | zaterdag 12 april 2003 @ 18:08 |
quote:Dus niet hè :-) Dat gaat niet eens, want de DD-AR-loks hebben Scharffenbergkoppelingen en rijtuigen gewoon stoot- en trekwerk. | |
Blokhut | zaterdag 12 april 2003 @ 20:21 |
Ik heb nog helemaal geen foto's van een loc uit de serie 1100 gezien Is even kijken of ik wat kan vinden.....
| |
RailLuc | zondag 13 april 2003 @ 13:17 |
Onderste rijtje 1100'en staat binnenkort bij de sloper in de Beatrixhaven. | |
sweek | donderdag 17 april 2003 @ 12:16 |
quote:Euhm, dan was het vast een Stuurstandje DDM zijn.... | |
RailLuc | donderdag 17 april 2003 @ 20:53 |
quote:Er lopen inderdaad twee DDM Bvk's mee in de intercitydiensten. | |
Hiawatha | donderdag 17 april 2003 @ 21:00 |
MREn | zaterdag 19 april 2003 @ 16:34 |
quote:Drie toch? Twee in de 800/900 serie voor wat extra zitplaatsen. Maar volgens mij zit er ook één als stuurstand in een stammetje 1700+ICRm+Bvk in de 3500 serie. [Dit bericht is gewijzigd door MREn op 20-04-2003 02:23] | |
sweek | zondag 20 april 2003 @ 23:05 |
quote: Eentje er van... ik heb het trouwens nog niet echt meegemaakt dat je er ook echt in kon... Ze openen ze pas indien het echt druk wordt? | |
Dr_Flash | maandag 21 april 2003 @ 15:09 |
quote:Ik heb ook nog geen 1300, 1600 en 1700 gezien trouwens...... | |
MREn | maandag 21 april 2003 @ 21:39 |
quote:Ik geloof dat die stuurstand dingen er alleen maar aanhangen om het losse DD-stel van stroom ed. te voorzien. Ik zou niet weten of ze open zijn, ik mijdt ze als de pest. Ik hou graag een rug over voor de rest van mn leven. | |
MREn | dinsdag 22 april 2003 @ 02:04 |
#ANONIEM | dinsdag 22 april 2003 @ 02:21 |
quote:Geweldige pics van de hedendaagse treincultuur. . | |
sweek | dinsdag 22 april 2003 @ 09:55 |
quote:Ik mijd ze liever ook hoor, maar als er helemaal geen plaats is zit ik liever daar dan dat ik moet staan op een balkon.... | |
RailLuc | zaterdag 26 april 2003 @ 16:49 |
RailLuc | zaterdag 26 april 2003 @ 16:51 |
quote:Jammer, ook weer mis. Dat zijn stuurstandrijtuigen van DD-AR'en. Er zijn namelijk wat DD-AR'en samengevoegd waardoor en stuurstandrijtuigen overbleven en die zijn omgebouwd voor gebruik in trek-/duw-stammen. De rijtuigen zijn gewoon toegankelijk. | |
sweek | zaterdag 26 april 2003 @ 23:21 |
quote:Hmm, wel raar dat ik toch al iedere (2-3) keer dat ik hem tegen kwam, hij defect leek te zijn... | |
RailLuc | zondag 27 april 2003 @ 15:40 |
quote:In wat voor opzicht? | |
sweek | maandag 28 april 2003 @ 09:59 |
quote:In het opzicht dat je er niet in kon en er defect stickers op plakten. | |
RailLuc | maandag 28 april 2003 @ 21:53 |
quote:Ja, defecte deurautomatiek wil ook echt zeggen dat het hele rijtuig defect is... | |
knuffeldees | maandag 28 april 2003 @ 22:10 |
tijdje geleden hier om de hoek *Slik* | |
sweek | maandag 28 april 2003 @ 23:00 |
quote:Dat zeg ik niet... . Ik zeg alleen dat ik het dus al hesel vaak mee heb gemaakt dat je er niet in kon, met welke reden dan ook... | |
RailLuc | donderdag 1 mei 2003 @ 15:45 |
quote:Nee, swiekding, dat zei je niet Lees nog maar eens goed wat je allemaal hebt getypt | |
sweek | zondag 4 mei 2003 @ 15:46 |
quote: quote:En daarna zei ik dat ze defect leken te zijn, aangezien er een sticker op plakte... wat er dan defect is aan het treinstel ging het me helemaal niet om... | |
sweek | zaterdag 10 mei 2003 @ 01:24 |
MrEN, waarom gaan die BDs'en trouwens op Zwolle Roosendaal rijden? Daar rijden toch normaalgezien Regiorunners of Plan V/T's? | |
Frederic | donderdag 15 mei 2003 @ 17:08 |
Wat foto's van Belgische treinen: De nieuwe dubbeldekker van de NMBS: Gewone Belgische intercity: Brussel-Zuid:
| |
MREn | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:52 |
quote:Reden. Plan V's worden vanaf het eind van dit jaar geleidelijk aan afgevoerd. Het grootste deel van de diensten op Zl-Rsd wordt nu gereden door IRM en loc+rijtuigen. Door het inzetten van BD'ssen hoeft er niet meer omgelopen te worden met de loc, en wordt het allemaal wat flexibeler met storingen ed., en het is natuurlijk gewoon gemakkelijker. | |
MREn | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:57 |
De 8647 op een zonnige dag in Amersfoort
| |
MREn | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:04 |
Over BDs'en gesproken... Foto's gemaakt door en_door_slecht | |
sweek | zondag 18 mei 2003 @ 11:44 |
Ik zie eigenlijk bijna nooit locs + rijtuigen op dat traject, maar ik reis dan ook wel vooral buiten de spits. Maar ook ivm. het vervangen van de Plan V's is het wel logisch. . En nog een mooie "Belgische" trein, de AM96. | |
Lucske | zondag 18 mei 2003 @ 19:44 |
quote:Er behoren geloof ik zeven stammen getrokken mat. op Zl-Rsd te rijden. | |
Lucske | zondag 18 mei 2003 @ 19:45 |
quote:Doe maar Franse TGV, Franse TGV en Thalys. | |
Frederic | dinsdag 20 mei 2003 @ 19:12 |
quote:Toch niet. De Thalys met afgeronde voorkant is wel degelijk een Belgische Thalys. Thalys is een gezamenlijk project van de Franse, Belgische, Duitse en Nederlandse spoorwegen, maar de treinen zijn eigendom van ofwel de SNCF, NMBS, DB of NS. De meeste treinen zijn echter van de SNCF en NMBS. De meeste Thalys-treinen worden ook onderhouden in Brussel-Zuid. De trein op de foto heeft een Belgisch registratienummer en is dus een "Belgische Thalys".
SNCF (Franse spoorwegen) heeft 16 Thalys-treinen (nrs.4533-4540 en 4341-4346) De Nederlandse en Duitse Thalys-treinen (4 in totaal) worden in Brussel-Zuid onderhouden. Brussel is dan ook het internationale knooppunt tussen Nederland, Frankrijk en Duitsland Er is zelfs nóg een Belgisch tintje aan Thalys: de treinen zijn in België ontworpen. En om af te sluiten, een Belgische Eurostar (nr. 3107): | |
LKP | dinsdag 20 mei 2003 @ 21:35 |
quote:Dan heb je zeker 1ste klas gereisd. Bij mij in de tweede klas had ik in December vorig jaar iig geen tv.. Het is overigens wel een heel mooie trein, alleen die catering wagon wordt al snel, te druk. | |
Oom_Agent | dinsdag 20 mei 2003 @ 21:54 |
Oom_Agent | dinsdag 20 mei 2003 @ 21:56 |
Militaire goederentrein (ivm Golfoorlog) | |
Oom_Agent | dinsdag 20 mei 2003 @ 22:01 |
Op de sloop | |
Lucske | woensdag 21 mei 2003 @ 16:47 |
quote:Niks op de sloop, dat is een museumstel. | |
Lucske | woensdag 21 mei 2003 @ 16:49 |
quote:Qua nummer wel, maar niet qua vorm. De SNCF heeft ook bolle-neus-Thalys'n. De Thalys'n zonder bolle neus zijn omgebouwde TGV's. quote:Waarvan de 43**-stellen de stellen zijn met ronde neus en de 45**-stellen de ex-TGV's zijn. En die Eurostar is net zo Belgisch als een Duitse braadworst, Eurostars zijn Frans. Volgens mij denk je dat de vorm van de neus aangeeft of het een Belgisch stel is, maar dat is dus niet zo. Succes met leren. | |
Frederic | woensdag 21 mei 2003 @ 18:21 |
quote:Natùùrlijk heeft de SNCF ook Thalys-treinen met een ronde neus. Ik had het over de Thalys op de foto. Even wat corporate informatie van Thalys:
Blijkbaar is het voor Nederlanders zoals jij moeilijk te accepteren dat de Belgische spoorwegen over veel meer HST-treinen beschikt dan de NS. [Dit bericht is gewijzigd door Frederic op 21-05-2003 18:57] | |
MREn | woensdag 21 mei 2003 @ 20:53 |
quote:Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS quote:Uiteraard, eens mens heeft rust nodig. | |
LKP | zondag 25 mei 2003 @ 21:04 |
[quote]Op woensdag 21 mei 2003 20:53 schreef MREn het volgende: [..] Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS De Thalys stopt gewoon op HS toch.. | |
MREn | maandag 26 mei 2003 @ 00:20 |
quote:Ja, maar op het plaatje staat Den Haag CS. | |
QyRoZ | maandag 26 mei 2003 @ 01:29 |
Damn, vergelijk Brussel Zuid eens met bijvoorbeeld Rotterdam Centraal. | |
QyRoZ | maandag 26 mei 2003 @ 01:44 |
quote:Door mij. En deze van het protostel in Friesland:
| |
Chooselife | maandag 26 mei 2003 @ 02:05 |
Geef de foto een naam; Beauty and the beast. | |
LKP | dinsdag 27 mei 2003 @ 22:24 |
quote:Dan begrijp ik je, nog best wel moeilijk, goed lezen | |
sweek | vrijdag 30 mei 2003 @ 11:12 |
quote:Vind je het mooi? Ik ben er nog nooit geweest, maar het zou goed kunnen dat ik er binnenkort kom. quote:Ik vind het allebei best wel mooie treinen. En het vernieuwe vIRM interieur... | |
contra | zaterdag 7 juni 2003 @ 23:13 |
zeg sweex, je foto's doen het niet (suptiel schopje om een mooi topic van de ondergang te redden ) | |
sweek | zondag 8 juni 2003 @ 16:02 |
quote:Grmbl, het was jammergenoeg niet mijn server. Maar ik heb ondertussen zelf nog een foto gemaakt van zo'n nieuw VIRM interieur. Een beetje onduidelijk jammergenoeg, maar ik wilde ook geen andere mensen storen bij het maken van de foto... En hier even foto's van de Plan W, het nog dit jaar verdwijnende rijtuig...
| |
Djan | zondag 8 juni 2003 @ 22:29 |
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/1.jpg http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/2.jpg http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/3.jpg http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/4.jpg http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/5.jpg http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/6.jpg http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/7.jpg Deze foto's zijn genomen in Oostende (België), en zoals je kunt zien in titel, van januari 2001 | |
sweek | maandag 9 juni 2003 @ 21:26 |
quote:Ik wist niet dat de Thalys tot in Oostende kwam! . En Belgisch getrokken materiaal ziet er best mooi uit. . | |
WernerVonPinky | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:17 |
Plan U Plan V Plan T Railion (weet de naam van de trein niet) 1827 Alle foto's genomen in Eindhoven vertragingen hebben zo ook z'n voordelen | |
Frederic | dinsdag 17 juni 2003 @ 22:39 |
quote:Toch wel! Als je van Brussel eens snel in Oostende moet zijn, koop je gewoon een Thalys-ticket. | |
sweek | woensdag 18 juni 2003 @ 00:08 |
quote:Misschien eens proberen. . Owja, en nog wat Belgische foto's... ik ben even op en neer gegaan naar station Genk. . Wat algemene foto's: Locomotief 2120 met er achter 5 M6 Dubbeldekkers Het interieur van zo'n M6 rijtuig: Een Deense Neus treinstel AM96: En het geweldige interieur van zo'n trein... (net als dat van de M6 trouwens. ) Belgische dienstregelingen zien er wel heel erg ouderwets uit... En ook het vertrekbord is niet ultramodern. . En nog wat stationsdetails... | |
contra | donderdag 19 juni 2003 @ 23:44 |
quote:kutbak maar wel mooie foto's | |
contra | donderdag 19 juni 2003 @ 23:45 |
quote:is dat die trein die na koppelen ook een koploper-effect heeft? | |
Halinalle | donderdag 19 juni 2003 @ 23:48 |
quote:Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien? | |
sweek | donderdag 19 juni 2003 @ 23:51 |
quote:Ja, hebben inderdaad ook een doorloopkop. . | |
contra | donderdag 19 juni 2003 @ 23:51 |
quote:Rijden ivm met materieel tekort. Doen ze helaas ook tussen zwolle en groningen. | |
sweek | donderdag 19 juni 2003 @ 23:52 |
quote:Af en toe rijden ze toch tussen Eindhoven en Venlo geloof ik.... Hoe het precies zit weet ik ook niet. Ik zag laatst trouwens een vernieuwe Sprinter staan op Eindhoven.... wat doet dat daar? . | |
contra | donderdag 19 juni 2003 @ 23:52 |
quote:vraag ik me af hoe, want lijkt mij dat daar een machinist hoort te kunnen zitten? | |
sweek | donderdag 19 juni 2003 @ 23:58 |
quote:Het kan allemaal weggeklapt worden op 1 of andere manier... hoe het precies zit weet ik ook niet. Dit is hoe het dan uitziet: Stukje tekst erbij van een verslag van iemand waar er wel iets over instaat: quote: | |
Furby | vrijdag 20 juni 2003 @ 00:00 |
quote:Ik woon tussen de splitsing duitsland/Limburg en richting Limburg gaan de diesels. Zal daar dus wel achtergebleven gebied zijn. Ik zie ook soms nieuwe locs langskomen. De Duitse ICC met 30 km/u of 3 weken geleden een trein gelijkend op de sprinter in rood/wit/blauw geschilderd met op alle stoelen tonnen en een vaart van 20 km/u ongeveer (testrit neem ik aan) En die nieuwe goederenlocs. lelijke vierkante dingen. In het rood of in het grijs met dikke gele randen om de ramen. | |
contra | vrijdag 20 juni 2003 @ 00:04 |
quote:Keedan, leuke oplossing! Toch denk ik dat machinisten in koplopers veiliger zitten (ongelukken zoals bij roermond en beilen zal de machinist in een koploper beter afkomen). | |
Furby | vrijdag 20 juni 2003 @ 00:04 |
En een tijdje geleden zag ik dat zie die hele ouwe kleine rangeerlocjes hier op een vrachtwagen laden en afvoerden. Ik vond het jammer dat ik geen cam bij me had. Ik dacht nog aan dit topic | |
contra | vrijdag 20 juni 2003 @ 00:06 |
quote:E worden nogal wat treinen in het buitenland opgekalevaterd. Als je je nog es verveeld mag je idd wel wat foto's maken! | |
Lucske | vrijdag 20 juni 2003 @ 07:51 |
quote:Maar in het buitenland opknapper is heel wat anders als per dieplader naar de sloop gaan. | |
bleiblei | vrijdag 20 juni 2003 @ 08:03 |
quote:die dieselkrengen rijden hier op de lijn Eindhoven -> Geldrop -> Heeze -> Weert Bah, wat een klote treinen, heb regelmatig gehad dat vlak buiten Eindhoven het licht opeens uitging snachts om 12 uur. Zit je daar in het donker te kijken. | |
MREn | vrijdag 20 juni 2003 @ 11:48 |
Nog wat gek combi-werk: Zijn trouwens nog meer vreemde combi's mogelijk, zoals 2xDH1 met 1xICM:
ICM + DM90 kan ook uiteraard: | |
Halinalle | vrijdag 20 juni 2003 @ 16:05 |
quote:Die dingen zijn al meer dan 40 jaar oud, en hadden eigenlijk al lang buiten dienst moeten zijn. Ze zijn daarom ook niet gemoderniseerd. | |
Frederic | zaterdag 21 juni 2003 @ 11:04 |
Wat zien die nieuwe dubbeldekkers er mooi uit zeg! Weet je toevallig ook hoeveel de NMBS ervan heeft aangekocht? | |
Dr_Flash | zaterdag 21 juni 2003 @ 11:10 |
quote:Zo spectaculair vind ik ze anders niet. Doet me een beetje denken aan de vorige generatie dubbeldekkers in NL | |
Frederic | zaterdag 21 juni 2003 @ 11:30 |
quote:Van Nederlanders zou ik geen andere reactie verwachten... Wacht maar tot je erin zit, en in Belgie rijden ze zelfs op tijd! (meestal) | |
Halinalle | zaterdag 21 juni 2003 @ 12:50 |
quote:Als Nederlander moet ik toegeven: Tot begin jaren '90 waren de Nederlandse treinen meestal moderner, sneller en punctueel. Dat is nu wel veranderd, vooral het nieuwe Belgische materieel is erg prettig. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de vernieuwde Nederlandse IC-rijtuigen (met helaas minder beenruimte dan voor de vernieuwing) scoren de 'Belgen' op alle punten beter. | |
sweek | zondag 22 juni 2003 @ 17:04 |
quote: quote:Van http://www.b-rail.be/press/N/nieuws/2002/dossier_m6.html Mooie uitleg trouwens over het rijtuig, en dat van de officiele site! . . En ze hebben dat hoekige van de Nederlandse DD-AR/DDM/mDDM's, maar voor de rest zien ze er echt totaal anders uit, zijnm ze heel modern en ziet het er gewoon erg goed uit, en zo zit het ook. . | |
Dr_Flash | zondag 22 juni 2003 @ 18:23 |
quote:Aha! Kijk nu kunnen we praten | |
Dr_Flash | zondag 22 juni 2003 @ 18:23 |
en vol Sweek open jij een nieuwe? |