quote:http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4207.jpg
Op dinsdag 18 februari 2003 22:51 schreef Rewimo het volgende:
Hier in Haarlem staan altijd de vernielde en uitgebrande versies
quote:Auch, dat is minder mooi....
Op dinsdag 18 februari 2003 22:59 schreef terabyte het volgende:[..]
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4207.jpg
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4209.jpg
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4210.jpg
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4211.jpg
quote:Ohja.. dat waren dus offtopic plaatjes.
Op dinsdag 18 februari 2003 23:00 schreef sweek het volgende:[..]
Auch, dat is minder mooi....
Goedmakertje:
Volledige (grote) versie:
http://members.lycos.nl/ssnlserver1/wallpapers/4536_Ht_1024x768.jpg
quote:Ook wel bekend als Vip-car, was tot een jaar of 5 geleden te huur voor feestjes enzo.
Op dinsdag 18 februari 2003 23:13 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
Een Kameel, die was nog niet gepost.
Ik heb voor je trouwens interieur-pics van die nieuwe IC-rijtuigen (alleen 1e klas), zal ze hier neer gooien als de foto's klaar zijn.
quote:De langste trein momenteel in gebruik is een regiorunner die 320 meter lang is en 12 bakken telt. Het zou kunnen dat er langere zijn of gezien zijn, maar dat is waarschijnljik incidenteel.
Op dinsdag 25 februari 2003 10:56 schreef C3La het volgende:
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien...
quote:Dat waren toch die Bergland-expressen (of Alpen-expressen) die elke vrijdag met 15 wagens van Den Haag CS via Venlo naar Zwitserland en Oostenrijk reden, toch?
Op dinsdag 25 februari 2003 10:56 schreef C3La het volgende:
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien...
Maar heeft er ook iemand foto's van erg lange treinen die alleen uit treinstellen zijn opgebouwd, dus koplopers, hondekoppen (mat 54) enzo? Bijvoorbeeld de intercities van Utrecht naar Amersfoort. Was altijd wel een schitterend gezicht, zeker met die hondekoppen , toen er nog wel eens met 14 bakken in één trein gereden werd.
quote:1600-loc met 60 wagons is het record aan reizigerstrein, reed tussen Den Bosch en Utrecht. Helaas alleen bij het 60jarig bestaan van NS. (=1600meter)
Op dinsdag 25 februari 2003 10:56 schreef C3La het volgende:
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien...
Max. aantal wagons voor achter een loc is 12, max. koplopers is 15 (=390meter), max. IRM weet ik niet, ik dacht max. 5 treinstellen, maar ik heb ze nog nooit langer gezien dan 12 bakken.
quote:Iemand pics? Tis voor mij te lang geleden.. kan alleen herinneren dat het op TV was
Op woensdag 26 februari 2003 19:12 schreef MREn het volgende:[..]
Helaas alleen bij het 60 150 jarig bestaan van NS. (=1600meter)
quote:En nog steeds te weinig in de spits...
Max. aantal wagons voor achter een loc is 12, max.
quote:Daarom komen er over een tijd (als er genoeg zijn) ook dubbeldekkers te rijden op Maatstricht-Haarlem
Op woensdag 26 februari 2003 19:56 schreef terabyte het volgende:[..]
[..]En nog steeds te weinig in de spits...
* terabyte wordt elke ochtend doodgeperst tussen de slaperige, staande forensen.
Ik zit in de spits altijd heerlijk anders. Trein van -08 & -38 vol (zoals vaak), neem je gewoon die van een kwartier later, daar is plaats genoeg! (vanuit Ehv ri. Utrecht)
quote:Die van 'een kwartier' later (of eerder) kan ik alleen in de spits gebruiken (want alleen dan rijdt ie door naar Amsterdam)
Op woensdag 26 februari 2003 19:59 schreef MREn het volgende:neem je gewoon die van een kwartier later, daar is plaats genoeg! (vanuit Ehv ri. Utrecht)
Vanmorgen reed ie wel, en ik had zitplaats... en na een uurtje merkte ik wel waarom deze treinen RegioRunners heten...
quote:Voor 5,30 meer zit je 1e klas, 9,50 retour. (Eindhoven-Amsterdam)
Op woensdag 26 februari 2003 20:26 schreef terabyte het volgende:[..]
Die van 'een kwartier' later (of eerder) kan ik alleen in de spits gebruiken (want alleen dan rijdt ie door naar Amsterdam)
Verder komt het redelijk vaak voor dat deze ochtendspitstreinen helemaal niet rijden, dus daar zal ik nooit op vertrouwen als ik ergens op tijd moet zijn.Vanmorgen reed ie wel, en ik had zitplaats... en na een uurtje merkte ik wel waarom deze treinen RegioRunners heten...
quote:Zelfs met een eersteklas kaartje komen deze spitstreinen niet altijd opdagen.
Op woensdag 26 februari 2003 20:33 schreef MREn het volgende:[..]
Voor 5,30 meer zit je 1e klas, 9,50 retour. (Eindhoven-Amsterdam)
(Ze sluiten ook totaal niet aan op de stoptrein die ik eerst neem)
quote:maar je hebt wel 6 stoelen voor jou alleen (ik bijna altijd, zelfs in de spits).
Op woensdag 26 februari 2003 20:39 schreef terabyte het volgende:[..]
Zelfs met een eersteklas kaartje komen deze spitstreinen niet altijd opdagen.
(Ze sluiten ook totaal niet aan op de stoptrein die ik eerst neem)
quote:Ja, ik geloof dat ik hem gevonden heb.
Op zaterdag 15 februari 2003 21:15 schreef MREn het volgende:[..]
Nog gelukt?
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/car/ICR/pix.html
Hier staat hij trouwens op van de buitenkant, volgens mij nog niet van de binnenkant..
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 27-02-2003 00:11]
Laatste (Boot)trein van (Londen) Hoek van Holland naar Moskou bij Nieuwerkerk a/d Ijssel. Speciaal voor deze laatste rit hadden ze een Russische (diesel)locomotief (in dienst van de DB) ingezet.
Speciale rit naar de Waalhaven in Rotterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |