abonnement Unibet Coolblue
pi_10768989
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:29 schreef QyRoZ het volgende:
Damn, vergelijk Brussel Zuid eens met bijvoorbeeld Rotterdam Centraal.
Vind je het mooi?
Ik ben er nog nooit geweest, maar het zou goed kunnen dat ik er binnenkort kom.
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:05 schreef Chooselife het volgende:
Geef de foto een naam; Beauty and the beast.
Ik vind het allebei best wel mooie treinen.

En het vernieuwe vIRM interieur...


Al ietsje beter.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10956036
zeg sweex, je foto's doen het niet (suptiel schopje om een mooi topic van de ondergang te redden )
pi_10965635
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 23:13 schreef contra het volgende:
zeg sweex, je foto's doen het niet (suptiel schopje om een mooi topic van de ondergang te redden )
Grmbl, het was jammergenoeg niet mijn server.
Maar ik heb ondertussen zelf nog een foto gemaakt van zo'n nieuw VIRM interieur.

Een beetje onduidelijk jammergenoeg, maar ik wilde ook geen andere mensen storen bij het maken van de foto...

En hier even foto's van de Plan W, het nog dit jaar verdwijnende rijtuig...



Gemaakt in Eindhoven. .

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 21:17:32 #231
39938 WernerVonPinky
One is a genius....
pi_11178779
Plan U








Plan V

Plan T

Railion (weet de naam van de trein niet)

1827

Alle foto's genomen in Eindhoven

vertragingen hebben zo ook z'n voordelen

ACWW: 3952-0210-5194 Floris in Flocity
MKDS: 240-578-194-599
WII-nr: 7678-8993-2965-0665
AC:LGTTC: 0001-7457-9529 Floris in Florade
pi_11180635
quote:
Op maandag 9 juni 2003 21:26 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de Thalys tot in Oostende kwam! .


Toch wel!

Als je van Brussel eens snel in Oostende moet zijn, koop je gewoon een Thalys-ticket.

pi_11182610
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 22:39 schreef Frederic het volgende:

[..]

Toch wel!

[afbeelding]

Als je van Brussel eens snel in Oostende moet zijn, koop je gewoon een Thalys-ticket.


Misschien eens proberen. .

Owja, en nog wat Belgische foto's... ik ben even op en neer gegaan naar station Genk. .

Wat algemene foto's:



Locomotief 2120 met er achter 5 M6 Dubbeldekkers





Het interieur van zo'n M6 rijtuig:

Een Deense Neus treinstel AM96:


En het geweldige interieur van zo'n trein... (net als dat van de M6 trouwens. )

Belgische dienstregelingen zien er wel heel erg ouderwets uit...
Maar het is wel handig om te kunnen zien hoe laat de trein waar is. .

En ook het vertrekbord is niet ultramodern. .

En nog wat stationsdetails...





Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_11235030
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 21:17 schreef WernerVonPinky het volgende:
Plan U
kutbak

maar wel mooie foto's

pi_11235061
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 00:08 schreef sweek het volgende:
Een Deense Neus treinstel AM96:
is dat die trein die na koppelen ook een koploper-effect heeft?
pi_11235110
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 21:17 schreef WernerVonPinky het volgende:
Plan U
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Alle foto's genomen in Eindhoven

vertragingen hebben zo ook z'n voordelen


Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?
pi_11235186
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:45 schreef contra het volgende:

[..]

is dat die trein die na koppelen ook een koploper-effect heeft?


Ja, hebben inderdaad ook een doorloopkop. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_11235197
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:48 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?


Rijden ivm met materieel tekort. Doen ze helaas ook tussen zwolle en groningen.
pi_11235211
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:48 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?


Af en toe rijden ze toch tussen Eindhoven en Venlo geloof ik....
Hoe het precies zit weet ik ook niet.

Ik zag laatst trouwens een vernieuwe Sprinter staan op Eindhoven.... wat doet dat daar? .

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_11235220
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:51 schreef sweek het volgende:

[..]

Ja, hebben inderdaad ook een doorloopkop. .


vraag ik me af hoe, want lijkt mij dat daar een machinist hoort te kunnen zitten?
pi_11235338
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:52 schreef contra het volgende:

[..]

vraag ik me af hoe, want lijkt mij dat daar een machinist hoort te kunnen zitten?


Het kan allemaal weggeklapt worden op 1 of andere manier... hoe het precies zit weet ik ook niet.
Dit is hoe het dan uitziet:

Stukje tekst erbij van een verslag van iemand waar er wel iets over instaat:
quote:
Even een uitstapje, op een compleet willekeurig punt in het verhaal.

We hebben tijdens de heen- en terugreis, en tijdens een tocht naar 'het hellend vlak van Ronquieres' bij Nivelles, kennis gemaakt met de nieuwste treinen van de NMBS. Het zijn de treinstellen AM96 (ook wel bekend als Deense Neuzen) en de rijtuigen I11. De laatste zijn een aftreksel van de treinstellen, net zoals in Nederland de ICR een aftreksel is van het ICM.

Zowel de treinstellen als de rijtuigen zijn van binnen riant bemeten en hebben genoeg beenruimte (ja, dit is een stille hint aan het adres van de NS). Het interieur is nog steeds schoon en fris, en de airco staat precies goed. Bij de coach-opstelling heb je een stevige (!) klaptafel. Het rijgedrag is gewoon perfect: niks geen gehobbel.
Boven de tussendeuren hangt een prima leesbaar lichtkrant:

"Welkom in de trein naar Genk. Rijtuig beperkt tot Hasselt. Deze trein zal stoppen te ... De rijtuigen naar Genk worden in Brugge achteraan deze trein geplaatst. U kunt tot Hasselt van rijtuig wisselen. Te Hasselt kunt u alleen nog via het perron overstappen.
Wij wensen u een prettige reis. Voor een goede doorstroming in de trein is het noodzakelijk dat het gangpad vrij blijft. Wilt u daarom uw bagage tussen de zitplaatsen of in de rekken boven de stoelen plaatsen. Dank u wel voor uw medewerking.
We komen aan in Brugge. Volgende halte: Brussel Zuid. Station Brugge. Dit is de trein naar ..."

Ronduit perfect! De overgangen tussen de rijtuigen zijn ruim, zonder deur, maar toch geluidloos. De overgang tussen de treinstellen zijn ook veel beter dan die in de Koplopers. Je loopt het compartiment uit via een zware deur, en dan sta je in een vreemd soort hal. Links en rechts heb je een kast, en aan de overkant is weer zo'n deur. Vreemd zijn ook dat er een aantal knopjes zitten die er uit zien alsof ze kwaad kunnen doen.
Slechts diegene die zich in deze materie verdiepen begrijpen wat er gaande is. Je staat immers in de cabine! Bij het koppelen worden beide cabine's compleet weg geklapt in de kasten aan weerszijde van het halletje.

Het enige wat nog beter zou kunnen is het krappe balkon met de enkele deur.


Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 00:00:30 #242
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_11235387
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:48 schreef Halinalle het volgende:


Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?


Ik woon tussen de splitsing duitsland/Limburg en richting Limburg gaan de diesels. Zal daar dus wel achtergebleven gebied zijn.

Ik zie ook soms nieuwe locs langskomen. De Duitse ICC met 30 km/u of 3 weken geleden een trein gelijkend op de sprinter in rood/wit/blauw geschilderd met op alle stoelen tonnen en een vaart van 20 km/u ongeveer (testrit neem ik aan)

En die nieuwe goederenlocs. lelijke vierkante dingen. In het rood of in het grijs met dikke gele randen om de ramen.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_11235460
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:58 schreef sweek het volgende:

Het kan allemaal weggeklapt worden op 1 of andere manier... hoe het precies zit weet ik ook niet.


Keedan, leuke oplossing!

Toch denk ik dat machinisten in koplopers veiliger zitten (ongelukken zoals bij roermond en beilen zal de machinist in een koploper beter afkomen).

  vrijdag 20 juni 2003 @ 00:04:18 #244
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_11235463
En een tijdje geleden zag ik dat zie die hele ouwe kleine rangeerlocjes hier op een vrachtwagen laden en afvoerden.

Ik vond het jammer dat ik geen cam bij me had. Ik dacht nog aan dit topic

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_11235503
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:04 schreef Furby het volgende:
En een tijdje geleden zag ik dat zie die hele ouwe kleine rangeerlocjes hier op een vrachtwagen laden en afvoerden.

Ik vond het jammer dat ik geen cam bij me had. Ik dacht nog aan dit topic


E worden nogal wat treinen in het buitenland opgekalevaterd. Als je je nog es verveeld mag je idd wel wat foto's maken!
pi_11238116
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:06 schreef contra het volgende:

[..]

E worden nogal wat treinen in het buitenland opgekalevaterd. Als je je nog es verveeld mag je idd wel wat foto's maken!


Maar in het buitenland opknapper is heel wat anders als per dieplader naar de sloop gaan.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 08:03:04 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_11238187
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:51 schreef contra het volgende:

[..]

Rijden ivm met materieel tekort. Doen ze helaas ook tussen zwolle en groningen.


die dieselkrengen rijden hier op de lijn Eindhoven -> Geldrop -> Heeze -> Weert

Bah, wat een klote treinen, heb regelmatig gehad dat vlak buiten Eindhoven het licht opeens uitging snachts om 12 uur. Zit je daar in het donker te kijken.

  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:48:31 #248
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_11242094
Nog wat gek combi-werk:

Zijn trouwens nog meer vreemde combi's mogelijk, zoals 2xDH1 met 1xICM:


DH1 met DM90:


ICM + IRM? Ook geen punt, doen we ff:

ICM + DM90 kan ook uiteraard:

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_11249058
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

die dieselkrengen rijden hier op de lijn Eindhoven -> Geldrop -> Heeze -> Weert

Bah, wat een klote treinen, heb regelmatig gehad dat vlak buiten Eindhoven het licht opeens uitging snachts om 12 uur. Zit je daar in het donker te kijken.


Die dingen zijn al meer dan 40 jaar oud, en hadden eigenlijk al lang buiten dienst moeten zijn. Ze zijn daarom ook niet gemoderniseerd.
pi_11264656


Wat zien die nieuwe dubbeldekkers er mooi uit zeg! Weet je toevallig ook hoeveel de NMBS ervan heeft aangekocht?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')