abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 22:15:02 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203410851


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:21:14 #2
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_203410995
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat houdt het precies in? Zo te zien zijn het ook elektrische matten of zie ik dat verkeerd?

Volgens mij wordt het aangesloten op je CVketel. Ze noemen het 'laagtemperatuur watergedragen vloerverwarming'.
Prrrrr
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:22:39 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203411027
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat houdt het precies in? Zo te zien zijn het ook elektrische matten of zie ik dat verkeerd?

Het zijn gewoon matten waar ze heel makkelijk slangen voor vloerverwarming tussen kunnen leggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203411106
Is gewoon water vloerverwarming inderdaad. Maar dan in een makkelijk systeem zodat het zelf te doen is. En dus eventueel droogbouw zodat je niet weken hoeft te laten drogen en het op houten vloeren kan worden aangebracht.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:26:14 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203411120
Dit filmpje legt wel vrij eenvoudig uit hoe het gaat:
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203411122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:25 schreef archito het volgende:
Is gewoon water vloerverwarming inderdaad. Maar dan in een makkelijk systeem zodat het zelf te doen is. En dus eventueel droogbouw zodat je niet weken hoeft te laten drogen en het op houten vloeren kan worden aangebracht.
En ik lees dat ze een variant hebben met een opbouwhoogte van 15 mm (maar dat de isolatie daarvan te wensen overlaat).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203411201
Als je over een aantal jaar een uitbouw wil zou ik 2 opties overwegen:
- nu niks doen aan de vloer, keuken upgraden met nieuwe deurtjes/nieuwe keuken, muren verfen.
- vloerverwarming leggen en nieuwe vloer leggen met alvast voorbereiding voor extra groep en afgedopte leiding naar waar de uitbouw moet komen en vloer kopen voor formaat wat je uiteindelijk wil plus extra zodat je een stuk kunt vervangen en nieuwe aanbouw kunt aansluiten.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 22:29:54 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203411210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:21 schreef mspoez het volgende:

[..]
Volgens mij wordt het aangesloten op je CVketel. Ze noemen het 'laagtemperatuur watergedragen vloerverwarming'.
En daar kom je nu pas mee :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het zijn gewoon matten waar ze heel makkelijk slangen voor vloerverwarming tussen kunnen leggen.
Ik ben even op de site gaan kijken en gelijk even een offerte aangevraagd :s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En ik lees dat ze een variant hebben met een opbouwhoogte van 15 mm (maar dat de isolatie daarvan te wensen overlaat).
Even een noob vraag maar is dat zo weinig? :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203411240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:26 schreef Leandra het volgende:
Dit filmpje legt wel vrij eenvoudig uit hoe het gaat:
Dat soort matten hebben wij ook naar gekeken maar uiteindelijk toch gekozen voor fermacell (die heb je ook met mat structuur) en zelf infrezen omdat dit soort matten ook weer opgevuld moeten worden en dus veel egaline kosten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:32:55 #10
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203411268
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef MaJo het volgende:

[..]
En daar kom je nu pas mee :o
[..]
Ik ben even op de site gaan kijken en gelijk even een offerte aangevraagd :s)
[..]
Even een noob vraag maar is dat zo weinig? :@
Dat is heel weinig, vloerverwarming leidingen zijn al 16 of 18mm.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203411273
Met een traditionele cementdekvloer heb je 2 cm dekking bovenop je slangen nodig. Sowieso is je dekvloer een cm of 6.

Door de platte matten van dit systeem kun je het op een bestaande vloer leggen ipv infrezen en hoef je er alleen egalisatie over te gieten lijkt het. Dus dat is wel een stuk compacter dan traditionele vloerverwarming.
pi_203411286
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef MaJo het volgende:

Even een noob vraag maar is dat zo weinig? :@
Schijnbaar wel. Dat zijn van die dingen waar je misschien niet meteen over nadenkt, maar je moet wel ruimte hebben voor een bepaalde opbouwhoogte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:34:22 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203411301
Je hebt overigens ook een noppenplatensysteem, eventueel met isolatie:

https://www.vloerverwarmi(...)oppenplaat-nop-30mm/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:35:34 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203411316
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:32 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Dat is heel weinig, vloerverwarming leidingen zijn al 16 of 18mm.
Hier lijken ook wel erg dunne leidingen in te liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203411336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef SV-tje het volgende:
Als je over een aantal jaar een uitbouw wil zou ik 2 opties overwegen:
- nu niks doen aan de vloer, keuken upgraden met nieuwe deurtjes/nieuwe keuken, muren verfen.
- vloerverwarming leggen en nieuwe vloer leggen met alvast voorbereiding voor extra groep en afgedopte leiding naar waar de uitbouw moet komen en vloer kopen voor formaat wat je uiteindelijk wil plus extra zodat je een stuk kunt vervangen en nieuwe aanbouw kunt aansluiten.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1
Eens! Het is veel logischer om t.z.t. de vloer als geheel aan te pakken.

Wij willen ook een uitbouw. Ooit. Misschien. Of misschien toch niet. Daar hebben we dus niet echt rekening mee gehouden. :Y) We hebben alleen een loze leiding laten leggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203411354
Wij hebben heel bewust de vloer intact gelaten toen we hierheen verhuisden, ook al was ik er geen fan van. Ik vond hem te licht, hij was al wel een tikkeltje versleten en ik moest zo vaak dweilen. :'(
Maar inderdaad uitbouwplannen, dus had het eeuwig zonde van het geld gevonden om nu iets uit te geven aan die vloer.

Qua keuken; wij hebben de keuken excl apparatuur maar incl Quooker voor circa 8000. Wel met een mdf met kunststof werkblad, dat is niet iedereens smaak. Kan dus iig wel goedkoper dan wat ik hier genoemd zag worden.

Badkamer is idd een hele dure maar ook één die mega rot is als je er al woont. Dan is ff zonder keuken een stuk beter te doen.

Qua kozijnen zou ik wel goed bedenken wat je op de lange termijn wilt. Want als dat kunststof is, is het misschien zonde om nu te investeren in nieuw glas etc. Maar als je hout ook prima vind om te houden dan is het juist weer een makkelijke besparing.

Ik heb me achteraf ws teveel zorgen gemaakt over dat we boven budget gingen, omdat ik een beetje vergat dat je tussentijds ook weer bij spaart. Als je een idee hebt van wat je per maand spaart dan zou je dat ook mee kunnen nemen in je berekeningen.

Ohja en, ik heb het idee dat veel bouwkundigen geen idee hebben hoeveel duurder materiaal en arbeid geworden zijn de afgelopen maanden/jaren. :{
pi_203411388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:37 schreef Vaiana het volgende:

Ik heb me achteraf ws teveel zorgen gemaakt over dat we boven budget gingen, omdat ik een beetje vergat dat je tussentijds ook weer bij spaart. Als je een idee hebt van wat je per maand spaart dan zou je dat ook mee kunnen nemen in je berekeningen.
Helemaal eens met je bericht, maar hier wil ik wel bij opmerken dat je ook tegenvallers kunt hebben. Ik zou dus altijd zorgen voor een buffer. Het geld vliegt sowieso aan alle kanten de deur uit (gordijnen, nieuwe meubels, verf en toebehoren).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:40:18 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203411390
Wij zijn nu even over gesprongen op zoeken naar pellet kachel informatie.
Huidige bewoners hebben een houtkachel die ze meenemen dus we hebben opties.
Pellets lijken mij interessant want minder uitstoot begrijp ik.

Iemand ervaring met het deels verwarmen met zo'n kachel ook?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:41:48 #19
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_203411407
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef MaJo het volgende:

[..]
En daar kom je nu pas mee :o
Prrrrr
pi_203411489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:40 schreef gcjoel het volgende:
Wij zijn nu even over gesprongen op zoeken naar pellet kachel informatie.
Huidige bewoners hebben een houtkachel die ze meenemen dus we hebben opties.
Pellets lijken mij interessant want minder uitstoot begrijp ik.

Iemand ervaring met het deels verwarmen met zo'n kachel ook?
even @MadMaster lokken, die heeft een pelletkachel
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 22:50:17 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203411524
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:32 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Dat is heel weinig, vloerverwarming leidingen zijn al 16 of 18mm.
Ah ok ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:33 schreef archito het volgende:
Met een traditionele cementdekvloer heb je 2 cm dekking bovenop je slangen nodig. Sowieso is je dekvloer een cm of 6.

Door de platte matten van dit systeem kun je het op een bestaande vloer leggen ipv infrezen en hoef je er alleen egalisatie over te gieten lijkt het. Dus dat is wel een stuk compacter dan traditionele vloerverwarming.
6 cm :o Dat is serieus ruimteverlies :D Nu is ons huis vrij hoog, maar dat kan best een hele boel schelen. Maar dan moet je dus ook een drempel maken bij de voordeur :?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef SV-tje het volgende:
Als je over een aantal jaar een uitbouw wil zou ik 2 opties overwegen:
- nu niks doen aan de vloer, keuken upgraden met nieuwe deurtjes/nieuwe keuken, muren verfen.
- vloerverwarming leggen en nieuwe vloer leggen met alvast voorbereiding voor extra groep en afgedopte leiding naar waar de uitbouw moet komen en vloer kopen voor formaat wat je uiteindelijk wil plus extra zodat je een stuk kunt vervangen en nieuwe aanbouw kunt aansluiten.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1
Ik neig zelf toch naar optie 3 (niets doen), want misschien komt die uitbouw er wel nooit, kopen we over tien jaar een nieuw huis en is het nooit nodig geweest :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:37 schreef Vaiana het volgende:
Wij hebben heel bewust de vloer intact gelaten toen we hierheen verhuisden, ook al was ik er geen fan van. Ik vond hem te licht, hij was al wel een tikkeltje versleten en ik moest zo vaak dweilen. :'(
Maar inderdaad uitbouwplannen, dus had het eeuwig zonde van het geld gevonden om nu iets uit te geven aan die vloer.

Qua keuken; wij hebben de keuken excl apparatuur maar incl Quooker voor circa 8000. Wel met een mdf met kunststof werkblad, dat is niet iedereens smaak. Kan dus iig wel goedkoper dan wat ik hier genoemd zag worden.

Badkamer is idd een hele dure maar ook één die mega rot is als je er al woont. Dan is ff zonder keuken een stuk beter te doen.

Qua kozijnen zou ik wel goed bedenken wat je op de lange termijn wilt. Want als dat kunststof is, is het misschien zonde om nu te investeren in nieuw glas etc. Maar als je hout ook prima vind om te houden dan is het juist weer een makkelijke besparing.

Ik heb me achteraf ws teveel zorgen gemaakt over dat we boven budget gingen, omdat ik een beetje vergat dat je tussentijds ook weer bij spaart. Als je een idee hebt van wat je per maand spaart dan zou je dat ook mee kunnen nemen in je berekeningen.

Ohja en, ik heb het idee dat veel bouwkundigen geen idee hebben hoeveel duurder materiaal en arbeid geworden zijn de afgelopen maanden/jaren. :{
De vloer zo houden is eigenlijk geen optie. De vloer is flink beschadigd (dat zie je op de foto's niet, daar ziet het er heel strak uit) en vooral erg wit. Dat de vloer vervangen moet worden was het eerste waar we het over eens waren dus dat gaat zeker gebeuren. Als het nou om 2 jaar ging ok maar ik denk eerder dat we het over 5-10 jaar hebben.

Het sparen is een goed punt, dat is zeker zo. Maar wat Claudia ook zegt ben je vaak ook weer veel kwijt aan "even een verf hier en even een nieuw meubel daar". Zo willen we ook een nieuwe koelkast, kledingkast, eventueel nieuwe bank en tafel. En er moet ook nog wel een buffer overblijven :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:41 schreef mspoez het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik vergeef het je :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203411538
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Helemaal eens met je bericht, maar hier wil ik wel bij opmerken dat je ook tegenvallers kunt hebben. Ik zou dus altijd zorgen voor een buffer. Het geld vliegt sowieso aan alle kanten de deur uit (gordijnen, nieuwe meubels, verf en toebehoren).
Oh dat zeker! Maar ik maakte me druk om ons al wat ruimer berekende buffer. :') #risicomijdend

Ik ben alles in een excel bij gaan houden. Belastingteruggave en bonus alvast opgeteld bij het spaarsaldo, en verder elke maand spaarsaldo updaten om zo te zien dat er steeds meer marge ontstond. :D
pi_203411545
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:40 schreef gcjoel het volgende:
Wij zijn nu even over gesprongen op zoeken naar pellet kachel informatie.
Huidige bewoners hebben een houtkachel die ze meenemen dus we hebben opties.
Pellets lijken mij interessant want minder uitstoot begrijp ik.
Dit is een informatief stuk: Eerst wel en nu toch niet zo duurzaam: gejojo met de pelletkachel. Een passage:

Directe aanleiding voor de ommezwaai is de evaluatie van de subsidie door onderzoeksbureau SEO. Daaruit blijkt dat de gezondheidsschade door de uitstoot van schadelijke stoffen niet opweegt tegen de milieuwinst van deze toestellen.

Ik heb zelf uiteindelijk van de aanschaf afgezien en besloten de aanwezige kachel helemaal weg te halen samen met de schoorsteen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203411591
Ohh maar als het 5 of 10 jaar is, dan is het ook een ander verhaal. Bij ons was het nog geen anderhalf jaar. :D

Oh en, onze oude vloer lag op een dermate hoge ondervloer dat na het infrezen van de vloerverwarming, het egaliseren en het leggen van de vloer, deze nog steeds ongeveer een centimeter lager uitkwam dan onze oude vloer. :+
pi_203411595
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:50 schreef MaJo het volgende:

6 cm :o Dat is serieus ruimteverlies :D Nu is ons huis vrij hoog, maar dat kan best een hele boel schelen. Maar dan moet je dus ook een drempel maken bij de voordeur :?
[..]
Daarom kiezen mensen bij een bestaande vloer meestal voor infrezen, dan kost het geen hoogte.

Een betonvloer heeft altijd een dekvloer nodig van een paar cm. Als je een nieuwe vloer laat storten zoals wij gedaan hebben dan kan je de vloerverwarming dus in die 6cm laten aanleggen. Uiteraard ligt de dekvloer bij ons op die hoogte dat de vloer inclusief afwerking op het oude niveau uitkomt. 😉
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')