abonnement Unibet Coolblue
pi_16586107
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:57 schreef DAMH het volgende:

[..]

Volgens mij heeft spanje dat ook ja van die gekke die zich kapot trainen in the midle of no where

wat ik btw wel cool vin als je legionair bent geweest, is dat wanneer je gewoon op straat in de problemen komt en je zegt dat je legionair bent is dat andere oud legionairs je moeten helpen(die dit horen natuurlijk).. soort van ere-code ofsow .. althans dit is wat ik wel een gehoord heb ..


het enige is dat je nooit moet deserteren uit het legion, want dan heb je een probleem
pi_16586147
quote:
Op maandag 26 januari 2004 02:03 schreef Dennism het volgende:

[..]

het enige is dat je nooit moet deserteren uit het legion, want dan heb je een probleem


off-topic

"Monarch to the kingdom of the dead"

pi_16586152
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

da's waar maar dan zul je wel line of sight moeten hebben en dat heeft de Apache in principe niet nodig.

er hoeft maar 1 forward air controller ergens in de stad verscholen te zitten en hij (en de lugmag) schakelt al je 8000 tanks uit zonder problemen


Apache heeft idd geen line of sight nodig als het infanterie met richtmiddelen aanwezig zijn, anders hebben ze ongeveer zo'n 10 a 15 seconden line of sifght nodig om fire and forget missiles te lanceren en daarna weer in dekking te gaan
  maandag 26 januari 2004 @ 10:57:31 #154
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16589754
quote:
Op maandag 26 januari 2004 02:05 schreef Dennism het volgende:


Apache heeft idd geen line of sight nodig als het infanterie met richtmiddelen aanwezig zijn, anders hebben ze ongeveer zo'n 10 a 15 seconden line of sifght nodig om fire and forget missiles te lanceren en daarna weer in dekking te gaan


Een paar seconden is genoeg voor het kanon, staat op Suprnova.org nog een mooi filmpje van, die Irakezen overleefden het niet
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_16626010
quote:
Op maandag 26 januari 2004 02:03 schreef Dennism het volgende:

[..]

het enige is dat je nooit moet deserteren uit het legion, want dan heb je een probleem


wist je dat in Frankrijk nog officieel de guillotine als straf staat voor desertie?!
.
pi_16626057
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:57 schreef DAMH het volgende:

[..]

Volgens mij heeft spanje dat ook ja van die gekke die zich kapot trainen in the midle of no where

wat ik btw wel cool vin als je legionair bent geweest, is dat wanneer je gewoon op straat in de problemen komt en je zegt dat je legionair bent is dat andere oud legionairs je moeten helpen(die dit horen natuurlijk).. soort van ere-code ofsow .. althans dit is wat ik wel een gehoord heb ..


Heeft Spanje ook nog dienstplicht? Heb jij je ingeschreven in het Spaanse leger? Ik werd vorig jaar opgeroepen voor het Franse leger, maar dat was maar 1 dagje lol maken met andere fransen in NL
.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:45:52 #157
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16626308
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:39 schreef francia het volgende:

Heeft Spanje ook nog dienstplicht? Heb jij je ingeschreven in het Spaanse leger? Ik werd vorig jaar opgeroepen voor het Franse leger, maar dat was maar 1 dagje lol maken met andere fransen in NL


Zozo Franse militairen oefeningen in Nederland zonder dat de AIVD op de hoogte was? een zeker Corsicaans konijn uit de geschiedenis zou dat prachtig vinden
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_16626609
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:45 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Zozo Franse militairen oefeningen in Nederland zonder dat de AIVD op de hoogte was? een zeker Corsicaans konijn uit de geschiedenis zou dat prachtig vinden


haha, nou dat hebben zoveel landen hoor. De Republiek heeft in ieder geval een dienstplicht in het buitenland voor Franse burgers die in het buitenland wonen. In mijn geval dus Nederland.

En ter geruststelling, er is nix schokkends gebeurd.. behalve dan dat we moesten schieten met een pistool op de foto va JP Balkenende

heheh maar serieus, zo'n dagje is gewoon een hoop propaganda en volksliederen zingen en aanhoren hoe belangrijk de Republiek is in de wereld (...en blowen met je medefransen ) op de Franse Ambassade in A'dam (=Frans grondgebied)

.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:27:22 #159
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16635200
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:39 schreef francia het volgende:

[..]

Heeft Spanje ook nog dienstplicht? Heb jij je ingeschreven in het Spaanse leger? Ik werd vorig jaar opgeroepen voor het Franse leger, maar dat was maar 1 dagje lol maken met andere fransen in NL


hhehe jaja ik werd ook opgeroepen alleen heeft me pa een brief gestuurd een daarom hoef ik nie (voorlopig nie ) hehe
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  woensdag 28 januari 2004 @ 01:01:17 #160
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_16645994
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:27 schreef DAMH het volgende:

[..]

hhehe jaja ik werd ook opgeroepen alleen heeft me pa een brief gestuurd een daarom hoef ik nie (voorlopig nie ) hehe


Volgens mij moet je op consolaat een stempeltje en een vrijstemmings formulier ophalen waarin staat dat je aan je plichten voldaan hebt.

Anders zou je volgende vakantie naar Spanje weleens langer dan gepland kunnen duren

Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
pi_16655519
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:27 schreef DAMH het volgende:

[..]

hhehe jaja ik werd ook opgeroepen alleen heeft me pa een brief gestuurd een daarom hoef ik nie (voorlopig nie ) hehe


ik zou gewoon gaan, tis reuze gezellig, je leert andere Spaanse mensen kennen en je gaat je trots voelen voor je land

alleen nu maar hopen dat er nooit een oorlog komt tussen NL en Spanje, anders zit je met een dilemma

.
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:37:32 #162
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16658677
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:03 schreef francia het volgende:

[..]

ik zou gewoon gaan, tis reuze gezellig, je leert andere Spaanse mensen kennen en je gaat je trots voelen voor je land

alleen nu maar hopen dat er nooit een oorlog komt tussen NL en Spanje, anders zit je met een dilemma


het was een oproep om naar spanje zelf te komen!
Dilemma? nou kweet wel welke kant ik moest kiezen hoor hehehe
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  Moderator dinsdag 3 februari 2004 @ 12:25:16 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16844379
quote:
Chili neemt vermoedelijk vier Nederlandse marineschepen over
3-2-2004 11:33:00


Chili wordt vermoedelijk de nieuwe eigenaar van vier Nederlandse marineschepen. Om te beginnen de twee L-fregatten Hr.Ms. Jacob van Heemskerk en Hr.Ms. Witte de With, die in 1986 bij de Koninklijke Marine in dienst zijn gesteld. Verder twee modernere M-fregatten van de Karel Doormanklasse: de eind 1993 aan de vloot toegevoegde Hr.Ms. Abraham van der Hulst en Hr.Ms. Tjerk Hiddes, die een jaar eerder officieel in gebruik werd genomen.

Chili en Nederland tekenden afgelopen maand een intentieovereenkomst over de verkoop van de vier schepen. De definitieve contractondertekening volgt waarschijnlijk in maart. De M-fregatten worden verkocht uit het oogpunt van bezuinigingen. Gepland is de Van der Hulst in 2005 en de Hiddes in 2007 aan de Chilenen over te dragen. De Koninklijke Marine houdt dan nog zes multipurposefregatten over.
http://www.mindef.nl:30280/nieuws/nieuwsberichten/20040203_chilifregatten.html


blegh

zijn mooie bootjes

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17198363
ach nu worden van de 30 apaches weer een paar weg bezuinigt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 16 februari 2004 @ 11:57:15 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17218652
er staan er standaard 8 in de VS voor oefeningen, daar worden er 6 van weggedaan en dan wordt er met Amerikaanse toestellen geoefend

dan worden 301 en 302 apache squadron samengevoegd naar het opnieuw op te richten 299 kleine vliegtuigen (vlogen eerst met de bölkow) als 1 squadron met dezelfde slagkracht maar minder toestellen en personeel (minder reservebakken enzo nodig), veranderd op zich dus niet zoveel.

maar dat is nog verre van zeker, waarschijnlijk gaan die 6 toestellen uberhaupt niet weg want de luchtmacht wil ze niet kwijt (zien liever die 8 in Amerika staande toestellen hier naartoe komen voor een derde squadron) en niemand wil ze kopen behalve diegenen die ze wel willen kopen maar daar mogen ze niet aan verkocht worden vanwege het exportbeleid

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 februari 2004 @ 13:22:32 #166
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17220884
Chili neemt dus fregatten over ... Ze waren toch eerst van plan om nieuwe fregatten in Nederland te laten bouwen?

Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse marine-industrie? Hoe staan de Nederlandse fregatten, duikboten en destroyers in de wereld aangeschreven? En aan welke landen hebben we wat allemaal verkocht?

  Moderator maandag 16 februari 2004 @ 13:39:48 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17221338
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:22 schreef Xternal het volgende:
Chili neemt dus fregatten over ... Ze waren toch eerst van plan om nieuwe fregatten in Nederland te laten bouwen?

Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse marine-industrie? Hoe staan de Nederlandse fregatten, duikboten en destroyers in de wereld aangeschreven? En aan welke landen hebben we wat allemaal verkocht?


Nederlandse schepen zijn de beste ter wereld natuurlijk

alleen door dat klote exportbeleid mogen ze aan niemand verkocht worden en diegene die ze mogen kopen willen ze enkel ruilen voor een tulp en een plak kaas omdat ze anders toch niet verkocht worden. Daarom is de marineindustrie op sterven na dood

Griekenland bezit de verouderde standaard en luchtverdedigingsfregatten, Indonesië maakt nog steeds de blits met hun stokoude Piet Heijn (hms leander) klasse fregatten en gaat waarschijnlijk 2 tot 4 korvetten van de schelde kopen, Taiwan is trots op zijn modernste onderzeeboot (boten?) in de regio (Amerikaanse niet meegeteld) die ze van ons hebben overgekocht toen onze nieuwe subs klaarwaren, een oude kruiser doet geloof ik nog dienst in Peru, het vliegdekschip is naar argrentinie gegaan maar is inmiddels uit de vaart en dat was het zo uit mijn hoofd volgens mij

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 februari 2004 @ 14:21:15 #168
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17222513
Het kabinet wil toch het exportverbod naar China opheffen? Daar valt volgens mij wel een behoorlijke zak duiten te verdienen, want die Chinese marine is behoorlijk aan het uitbreiden. Ze hebben zelfs drie vliegkampschepen op stapel staan in Rusland.
  maandag 16 februari 2004 @ 14:24:47 #169
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17222596
Dit artikel heb ik net gezien, gaat over bovenstaande Chinese vliegdekschepen alsmede laatste nieuws over Frans-Britse samenwerking over nieuw te bouwen vliegdekschepen.

Lees verder

Met andere woorden, dan kan de Charles de Gaulle eindelijk op de schroothoop

[Dit bericht is gewijzigd door Xternal op 16-02-2004 14:30]

  Moderator maandag 16 februari 2004 @ 14:28:57 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17222732
China ... weet je dat zeker???

zie ik niet zo heel erg snel gebeuren eerlijk gezegd, de Chinezen zijn aan het uitbreiden om druk op Taiwan te kunnen uitvoeren en waarschijnlijk evt aan te vallen. Ik wil niet degene zijn die naast Femke Halsema staat op het moment dat ze daar lucht van krijgt

Het lijkt me ook geen wenselijke klant aangezien ze nogal wat marine techniek schijnen te jatten.

zoek bv de verschillen
type 730

goalkeeper

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 februari 2004 @ 14:34:29 #171
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17222889
quote:
Op maandag 16 februari 2004 14:28 schreef sp3c het volgende:
China ... weet je dat zeker???

zie ik niet zo heel erg snel gebeuren eerlijk gezegd, de Chinezen zijn aan het uitbreiden om druk op Taiwan te kunnen uitvoeren en waarschijnlijk evt aan te vallen. Ik wil niet degene zijn die naast Femke Halsema staat op het moment dat ze daar lucht van krijgt

Het lijkt me ook geen wenselijke klant aangezien ze nogal wat marine techniek schijnen te jatten.


Zie hier de bron. Ik geef toe, misschien niet de betrouwbaarste maar toch ...
  Moderator maandag 16 februari 2004 @ 14:50:12 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17223355
quote:
Op maandag 16 februari 2004 14:34 schreef Xternal het volgende:

[..]

Zie hier de bron. Ik geef toe, misschien niet de betrouwbaarste maar toch ...


laat ik er (naar de bron kijkende) maar vanuit gaan dat het niet klopt want dat lijkt toch echt een slechte zaak.

het exportbeleid moet aangepast worden ok, maar om nu gelijk aan china te gaan leveren ... ik dacht meer aan landen als eritrea enzo
die hebben hebben nu de hele kustlijn daaro een opkrabbelende economie dankzij de oorlog die is afgelopen (mede dankzij de VN missie waar Nederland nog leiding over heeft gegeven ook) en geen vloot

gewoon ipv ontwikkelingsgeld wat fregatten en een sub daarheen sturen, het resultaat is hetzelfde want ze kopen er toch geen eten voor alleen gaan die bedrijven dan niet kopje onder

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 februari 2004 @ 15:01:39 #173
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17223662
quote:
Op maandag 16 februari 2004 14:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

laat ik er (naar de bron kijkende) maar vanuit gaan dat het niet klopt want dat lijkt toch echt een slechte zaak.

het exportbeleid moet aangepast worden ok, maar om nu gelijk aan china te gaan leveren ... ik dacht meer aan landen als eritrea enzo
die hebben hebben nu de hele kustlijn daaro een opkrabbelende economie dankzij de oorlog die is afgelopen (mede dankzij de VN missie waar Nederland nog leiding over heeft gegeven ook) en geen vloot

gewoon ipv ontwikkelingsgeld wat fregatten en een sub daarheen sturen, het resultaat is hetzelfde want ze kopen er toch geen eten voor alleen gaan die bedrijven dan niet kopje onder


Het lijkt me sterk als landen als Eritrea geld genoeg hebben om onderzeeboten uit de Walrus-klasse te kopen of fregatten uit de Zeven-Provinciën klasse

Ik dacht persoonlijk meer aan landen als Israël, Indonesië of India en dergelijke. Israël is al behoorlijk bezig qua marine, maar laat het merendeel zelf bouwen.

Fotootje van De Zeven Provinciën: (computeranimatie)

  Moderator maandag 16 februari 2004 @ 15:11:53 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17223918
quote:
Op maandag 16 februari 2004 15:01 schreef Xternal het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk als landen als Eritrea geld genoeg hebben om onderzeeboten uit de Walrus-klasse te kopen of fregatten uit de Zeven-Provinciën klasse


ik wil zowieso geen 7 provincien fregatten verkopen.

dacht eerder aan geupdate kortenaer fregatten en zwaardvissen
we hoeven er niet rijk van te worden zolang die bedrijven maar in business kunnen blijven, anders moeten we over 10 jaar bij de Fransen shoppen voor vervanging van de Karel Doorman klasse

quote:
Ik dacht persoonlijk meer aan landen als Israël, Indonesië of India en dergelijke. Israël is al behoorlijk bezig qua marine, maar laat het merendeel zelf bouwen.
Indonesië wordt al aangeleverd maar met mate en alleen als groenlinks en de SP niet opletten. India zelfde geval wat dat betreft heb je gelijk dat zijn leuke klanten.

Israel heeft geen schepen meer nodig de eerst komende X aantal jaren maar er wordt wel hard met ze samengewerkt om onze subs en die van hun (vergelijkbare duitse schepen) samen een midlife upgrade te geven.

maar dat is niet officieel geloof ikd us dat weet ik verder ook niet, de samenwerking is er iig al jaren maar er zal ook wel weer nix aan verkocht mogen worden want wapens maken mensen dood!

quote:
Fotootje van De Zeven Provinciën: (computeranimatie)

[afbeelding]


de echte foto's zijn natuurlijk mooier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 16 februari 2004 @ 15:56:55 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17225388
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:22 schreef Xternal het volgende:
Chili neemt dus fregatten over ... Ze waren toch eerst van plan om nieuwe fregatten in Nederland te laten bouwen?
zit nog wat te zoeken en kijk
quote:
By José Higuera, JDW Correspondent, Santiago

Chile has shelved plans to build three multipurpose frigates in favour of acquiring four second-hand frigates surplus to the Royal Netherlands Navy (RNLN), Chilean Defence Minister Michelle Bachelet announced last week.

Bachelet confirmed that negotiations are under way with the Netherlands to procure two Jacob van Heemskerck L-class air-defence frigates and two Karel Doorman L-class multipurpose frigates under a deal valued at $350 million.

The estimated cost of the cancelled shipbuilding project was set at around $850 million.

Bachelet explained that buying the used RNLN frigates was a more cost-effective, faster way to renew the fleet. She said the new frigates will replace older vessels, some of them already retired or set to be phased out. "In no way," she said, will they "represent an expansion of Chile's fleet size."

The negotiations are expected to be concluded late in March or early in April, with HrMs Abraham van der Hultst - the first M-class frigate - joining the Chilean fleet in June 2005. The first L-class frigate, Jacob van Heemskerck, will be delivered in December 2005, with HrMs Witte de With (L-class) and HrMs Tjerk Hiddes (M-class) following in August 2006 and April 2007.


geen linkje verder oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')