abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 9 december 2000 @ 15:18:28 #1
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_534594
Zie de streams !
quote:
R. : ik kreeg net een briefje van Ed, en ik mocht het in de DK lezen. Hij zat dus weer te stoken he !! (pissig) Prikkelen !
D. : meen je dat nou ?
B. : etter !
R. : als hij weer komt zal ik het hem zeggen ook
en
quote:
R. : Edje, ik ga je spanken !!
R. : als je 1 niet voor je karretje kan spannen ben ik het wel. Wat denkt hij wel ??

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 09-12-2000 18:16]

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_534626
Harry, jij fantastische streamer!! (complimenten weer) Denk je wel een beetje aan jezelf? Wat moeten we zonder jou... (beter een beetje Harry dan helemaal geen!).

Anyway, ik luister met 1 oor, maar verbaasd over Ed's briefje. Heb helaas niet meegekregen hoe R. nou aan dat briefje gekomen is. BB heeft 'm dat gegeven ofzo? Waarom zouden ze eigenlijk?

Dat Ed zat te stoken en Robin probeerde uit te dagen zijn medebewoners te gaan zieken daar was R. duidelijk niet van gediend. Hij zei zelfs dat is dat dadelijk als Ed komt ( wat gaat er gebeuren?) dan meteen tegen Ed zou zeggen dat ie zoiets niet waardeerd.

Wie weet meer over deze kwestie?

  zaterdag 9 december 2000 @ 15:26:35 #3
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_534627
Maar wat stond er nou op?

Trouwens, misschien is dit wel de reden dat de heren van de week het B&vD interview te zien kregen? Robin zei net al dat ie na het zien daarvan heel anders tegen Ed aankijkt...

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. op 09-12-2000 15:25]

pi_534639
Robin wilde niet op details ingaan om dat het de sfeer in het huis zou kunnen aantasten. Hij bleef op de vlakte en vertelde de essentie... Ed vond dat R. 1 of enkele bewoners even goed moest gaan prikkelen of zieken oid.

* PalinG vindt Ed een beetje vervelend worden

  zaterdag 9 december 2000 @ 15:41:54 #5
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_534676
He wat jammer dat Robin niet van roddelen houdt.

* w.o.r. is Ed namelijk nog helemaal niet zat!

pi_535126
Ed speelt gewoon nog een spelletje.... alleen weet ie van geen ophouden
  zaterdag 9 december 2000 @ 18:26:58 #7
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_535162
Robin heeft net in de DBK het briefje nog eens gelezen.

Kwam terug met de boodschap dat er vooral in stond dat ie meer moest zieken en zeiken, meer moest doen om het leuk te maken voor de kijker.

Was ie toch al van plan, zegt Robin, maar Ed moet wel weten dat ie zich niet laat bespelen.

  zaterdag 9 december 2000 @ 18:30:43 #8
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_535175
Ed heeft een beetje last van hoogmoedswaanzin. Hij begint in zijn eigen spelletjes te geloven.

Het zou me niks verbazen als Ed dit in opdracht van de redaktie heeft gedaan. Die is nu toch al bang dat er niet veel meer uit deze mensen zal gaan komen. Bang als ze zijn voor de saaiheid van deze mensen.

pi_535236
Heb even een samengevatting van de reacties uit de streams gemaakt.
Heeft iemand van jullie misschien gezien wanneer Robin nu precies het briefje voor het eerst heeft gelezen?

Geplaatst door w.o.r. - zaterdag 9 december 2000 13:59
Koos: kijk daar heb je Ed weer.
Robin: Edje, ik moest het inleveren - ja gelijk.
Ed: Gekke dingen doen!
Robin: doe ik!
Robin (over Ed): volgens mij had ie er een briefje in gedaan. Gek doen stond er in.

*hier zegt Robin dus dat hij het briefje direct in heeft moeten leveren, hij zegt echter wel te weten dat
erin stond dat hij gek moest doen maar doet wel heel gewoon tegen Ed

Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 14:47
Iemand : daar heb je Ed weer
K. : vragen hoe het was bij Barend & van Dorp
Ed in het bakje
B. : K. , niet vragen hoor !!
K. : ze hebben het toch wel uitgezonden (van Ed)

Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 15:06
R. : ik kreeg net een briefje van Ed, en ik mocht het in de DK lezen.
Hij zat dus weer te stoken he !! (pissig) Prikkelen !
D. : meen je dat nou ?
B. : etter !
R. : als hij weer komt zal ik het hem zeggen ook

* Hier zegt hij dat hij het briefje wel degelijk had gelezen, maar hij doet nu ineens verontwaardigd, is hij dan misschien intussen iets meer te weten gekomen van de inhoud van het briefje dat hij hier ineens zo anders reageerde? Want als hij inderdaad het briefje al had gelezen toen hij een uur eerder naar Ed riep "doe ik" begrijp ik eerlijk gezegd die ommezwaai niet?

Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 15:10
R. : echt een flikker zeg die Ed. Dat hij mij kan prikkelen van buiten.
Wat denkt hij niet. Bij Barend & van Dorp... Mijn maatje niet !

Geplaatst door w.o.r. - zaterdag 9 december 2000 15:16
Robin: Edje grote wanker. Als je er een niet voor je karretje kan spannen ben ik het wel. Als ie dat nou niet had gedaan en ik was eruit gegaan dan was ik nog best met hem omgegaan, maar nu... Ik zit er niet voor niets nog in ik heb echt een eigen mening hoor.

Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 15:45
G. : ik denk dat Ed niet meer in het bakje komt
R. : Ik las alleen de achterkant. Probeer aan te geven wat voor persoon het is.
H. : hij vecht voor gerechtigheid, en dan doet hij dit...
K. : ik ga nou een beetje terug stoken
R. : doe maar...

Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 16:27
B. : blij dat ik me niet vergist heb in die jongen (Ed).

Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 17:38
R. : wat een mafkees ! (Ed) Op de andere zijde had hij ook nog wat geschreven.
H. : dan ben je toch dom. Zo ben jij (R.) helemaal niet.

Geplaatst door w.o.r. - zaterdag 9 december 2000 18:10
Robin komt terug uit de DBK en heeft blijkbaar de brief van Ed nu helemaal gelezen.
De anderen vragen wat er in stond.

Robin: voornamelijk zeik en ziek wat meer. Meer dingetjes doen om de mensen thuis te plezieren. Maar dat doe ik niet. Ik hoop dat ze uitzenden dat ie op geen enkele manier invloed op mij kan hebben en al helemaal hier niet. Ik wil na BB zeker nog ff met hem praten hierover.
Robin: met hem gaat het verder goed, hij is de rebel van Nederland zegt ie - en bekender dan Bart.
Dees: fijn voor 'em (sarcastisch). Wat haalt ie zich in zijn hoofd, bekender dan Bart - dat ga je toch zelf niet schrijven?

Robin: Ik ga zeker de laatste weken wat meer zieken hoor, maar dat had ik toch zelf al in gedachten.
Hieke: Prima, lekker belangrijk!
Robin: Precies, jullie happen toch niet...Niemand kan mij beinvloeden. Ik zit hier niet voor de kijkers maar voor mezelf en voor de rest interesseert het me geen reet.
Robin: Genoeg onderwerp Ed.
Hieke: Hij is het geneens waard.
Dees: anders heeft ie dat ook nog voor elkaar.

pi_535281
quote:
Op 09 december 2000 15:30 schreef PalinG het volgende:
Robin wilde niet op details ingaan om dat het de sfeer in het huis zou kunnen aantasten. Hij bleef op de vlakte en vertelde de essentie...
Of Edje deelde ff mee dat Robin ontzettend goed ligt bij het publiek en dat hij de absolute winnaar gaat worden als ie wat meer gaat zieken en zeiken...(dat lijkt me meer iets voor Ed..zogenaamde poll info van buitenaf om het programma wat op te leuken)
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_535297
quote:
Op 09 december 2000 19:03 schreef Tante Bep het volgende:

Robin komt terug uit de DBK en heeft blijkbaar de brief van Ed nu helemaal gelezen.
De anderen vragen wat er in stond.

Robin: voornamelijk zeik en ziek wat meer. Meer dingetjes doen om de mensen thuis te plezieren. Maar dat doe ik niet. Ik hoop dat ze uitzenden dat ie op geen enkele manier invloed op mij kan hebben en al helemaal hier niet. Ik wil na BB zeker nog ff met hem praten hierover.
Robin: met hem gaat het verder goed, hij is de rebel van Nederland zegt ie - en bekender dan Bart.


Jaja, een hele lange brief dus , ik kan me namelijk niet helemaal voorstellen dat zo'n tekst als Robin hierboven beschrijft aan zijn medebewoners ook daadwerkelijk door Ed op papier is gezet.


"hallo Robin, je moet wat meer zieken en zeiken in het huis om het leuker te maken en om de kijkers te plezieren!!"
Z.O.Z.
"Ik ben de rebel van Nederland en nog veel bekender dan Bart"

Sorry, maar zo'n onlogisch briefje lijkt mij onwaarschijnlijk...

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zaterdag 9 december 2000 @ 19:40:43 #12
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_535322
Tante Bep, ik heb het hem niet zien lezen, maar hier volgt mijn reconstructie.

1) Ed eerste keer in het bakkie, gooit iets (tennisbal ofzo?) met een briefje erin. Maar Robin weet niet dat er een briefje inzat omdat ie het gelijk moet inleveren (nb dit heb ik niet gezien).

2) Dan komt Ed voor de tweede keer in het bakje. Ed vraagt of ie het heeft gezien (het briefje, of het ding waar het briefje inzat)en Robin antwoordt dat ie het gelijk moest inleveren. Ed zegt: er zat een briefje in. Robin: Wat stond erin dan? Ed: Gekke dingen doen. Robin, natuurlijk altijd in voor gekkigheid zegt: doe ik (het eerste stukje van dit gesprek was niet te verstaan en heb ik dus niet verslaan, maar blijkt m.i, wel duidelijk uit de laatste regels).

Vervolgens zegt ie ook tegen de anderen: volgens mij had ie er een briefje in gedaan. Gek doen stond er in (dit weet ie dus omdat Ed het hem net heeft verteld, niet omdat ie het heeft gelezen!).

3) Dan komt Ed voor de derde keer in het bakje. Dit heb ik gemist, maar Harry schreef:

quote:
Iemand : daar heb je Ed weer
K. : vragen hoe het was bij Barend & van Dorp
Ed in het bakje
B. : K. , niet vragen hoor !!
K. : ze hebben het toch wel uitgezonden (van Ed)
Dit staat m.i. totaal los van het briefje, en heeft meer te maken met dat ze Ed belachelijk vonden in die uitzending, maar Bianca daar geen discussie over wil ofzo.

4) En dan opeens heeft Robin het briefje gelezen. Ergens tussen het tweede bezoek en 15.00 is Robin dus in de DBK geweest.
Harry schreef namelijk:

quote:
R. : ik kreeg net een briefje van Ed, en ik mocht het in de DK lezen.
Hij zat dus weer te stoken he !! (pissig) Prikkelen ! D. : meen je dat nou ?
B. : etter ! R. : als hij weer komt zal ik het hem zeggen ook!

Maar hij heeft, zo zegt ie later, alleen de achterkant van het briefje gelezen. Dat stond hem kennelijk niet aan dus rent ie gelijk weer naar buiten om aan de anderen te vertellen wat een eikel Ed is. De verwijzingen naar B@VD komen waarschijnlijk doordat Ed heeft geschreven over prikkelen, en in B@VD hebben de heren kunnen zien dat dat in het geval van Ed o.a. het veinzen van allergie betekent. Robin is not impressed en neemt zich dus voor om de volgende keer dat Ed in het bakje komt dat ook even te zeggen.

Dit is voor Bianca natuurlijk nogmaals de bevestiging dat Ed een onbetrouwbare lul is dus die zegt nog even:

quote:
B. : blij dat ik me niet vergist heb in die jongen (Ed).

Later komt Robin er nog eens op terug en benadrukt weer dat ie nog niet half de gekkigheid van Ed heeft meegekregen, want: op de andere kant stond ook nog iets.

4) Dan wordt Robin naar de DBK geroepen, waar ie dan uiteindelijk de hele brief te lezen krijgt.

  zaterdag 9 december 2000 @ 19:51:29 #13
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_535336
quote:
Op 09 december 2000 19:30 schreef Xamira het volgende:
"hallo Robin, je moet wat meer zieken en zeiken in het huis om het leuker te maken en om de kijkers te plezieren!!"
Z.O.Z.
"Ik ben de rebel van Nederland en nog veel bekender dan Bart"
Hilarisch!!!

Denk dat dit idd een wat unlikely scenario is. Grotere kans: Ed heeft in die brief specifieke informatie gegeven over een of meer andere bewoners en tips gegeven over hoe Robin ze kan bespelen. Robin vindt dat dan weer lullig (bv omdat de personen in kwestie een beetje labiel zijn) en maakt er dus een algemeen verhaal van.

  zaterdag 9 december 2000 @ 20:59:36 #14
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_535484
Krijg nu toch echt het idee dat dit een aktie van de redaktie is.

Redaktie verwacht een saaie tijd. Tijd voor aktie. Kijken of ze het juiste knopje bij Robin kunnen vinden. Zo te zien is het juiste knopje nog niet gevonden.

pi_535554
[w.o.r. schreef: Hilarisch!!! Denk dat dit idd een wat unlikely scenario is. Grotere kans: Ed heeft in die brief specifieke informatie gegeven over een of meer andere bewoners en tips gegeven over hoe Robin ze kan bespelen. Robin vindt dat dan weer lullig (bv omdat de personen in kwestie een beetje labiel zijn) en maakt er dus een algemeen verhaal van.]

Dit lijkt me in elk geval aannemelijker dan de theorie die je daarvoor gaf.

(Die was wel lekker fantasierijk overigens w.o.r., misschien heb je nog wat goeie ideetjes voor een sappig mystery rond Hieke, want daar kan je hier vast flink mee scoren. )

Zou ook best eens kunnen dat Ed de uitlatingen van Robin over zijn bezoek aan BvD ter ore zijn gekomen en hij hem op deze manier een beetje terug wil jennen.

Kan me niet voorstellen dat Ed dit in opdracht van BB heeft gedaan Marky, in dat geval zou de redactie niet als een speer hebben gereageerd en eerder net hadden gedaan alsof ze het in de hectiek van het moment niet hadden opgemerkt dat er een briefje in de tennisbal zat die Ed naar Robin gooide.

Maar wel vreemd dat ze het Robin hebben laten lezen.
En ook de reactie van Robin blijf ik merkwaardig vinden, we weten allemaal dat hij niet bepaald tactvol reageert als iets hem niet aanstaat dus dat lijkt me niet de reden waarom hij in eerste instantie gewoon deed tegen Ed en pas een uur later zijn verontwaardiging toonde.

  zaterdag 9 december 2000 @ 22:44:01 #16
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_535636
quote:
Op 09 december 2000 20:59 schreef marky het volgende:
Krijg nu toch echt het idee dat dit een aktie van de redaktie is.

Redaktie verwacht een saaie tijd. Tijd voor aktie. Kijken of ze het juiste knopje bij Robin kunnen vinden. Zo te zien is het juiste knopje nog niet gevonden.


Net als vorig jaar zullen de laatste weken waarschijnlijk ERG saai worden ben ik ook bang.
  zaterdag 9 december 2000 @ 22:54:38 #17
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_535653
quote:
Op 09 december 2000 21:58 schreef Tante Bep het volgende:
Dit lijkt me in elk geval aannemelijker dan de theorie die je daarvoor gaf.
En toch was mijn reconstructie wel serieus bedoeld hoor... ik denk echt dat Robin in eerste instantie spontaan op Ed reageerde en pas later, in twee etappes, te lezen kreeg wat Ed had geschreven.

Lees je eigen quotes er maar op na...

En wat betreft Hieke, haar geheim (als je daar op doelt) interesseert me niet. En 'scoren' al helemaal niet!

* w.o.r. voelt zich onbegrepen

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. op 09-12-2000 23:01]

pi_535931
quote:
w.o.r. schreef zaterdag 9 december om 22:54: En toch was mijn reconstructie wel serieus bedoeld hoor... ik denk echt dat Robin in eerste instantie spontaan op Ed reageerde en pas later, in twee etappes, te lezen kreeg wat Ed had geschreven. Lees je eigen quotes er maar op na...
Oeps misverstandje, dat had ik zo niet begrepen en ook niet na m'n quotes er op na gelezen te hebben eerlijk gezegd. Je zei in je reactie "hilarisch" en dat je het scenario ook 'unlikely' achtte en ik begreep daaruit dat je daarmee op je eigen, eerdere theorie doelde. Ik zie nu inderdaad dat je daarmee aangaf de scepsis van Xamira te delen, wat ik overigens ook doe hoor! Je kwam toen ook nog meteen met een nieuwe theorie en zodoende dat ik dat je er bij nader inzien anders over dacht. Sorry, heb ik niet goed gelezen blijkbaar.

Neemt echter niet weg dat ik je eerste theorie nog steeds niet aannemelijk vind, daarin zeg je nl. een aantal dingen die ik niet in de streams die ik heb gequote heb kunnen ontdekken;

-Ed vraagt of ie het heeft gezien (het briefje, of het ding waar het briefje inzat)
-Ed zegt: er zat een briefje in. Robin: Wat stond erin dan?
-Vervolgens zegt ie ook tegen de anderen: volgens mij had ie er een briefje in gedaan.

zijn bv wat zinnen die ik nergens zie staan en met die tekst ga je dan vervolgens speculeren:

-Robin, natuurlijk altijd in voor gekkigheid zegt: doe ik (het eerste stukje van dit gesprek was niet te verstaan en heb ik dus niet verslaan, maar blijkt m.i, wel duidelijk uit de laatste regels).
-(dit weet ie dus omdat Ed het hem net heeft verteld, niet omdat ie het heeft gelezen!).

Je geeft ook aan dat je bep. dingen niet zelf hebt gezien of gehoord en al met al dacht ik dat je puur speculeerde over wat er evt. gebeurd zou kunnen zijn. Niks mis mee natuurlijk, daar is het immers een forum voor maar ik vond hetgeen je in je 2e posting zei gewoon geloofwaardiger, that's all.

Ook concludeer je dat Robin nogmaals naar de DBK is gegaan omdat Harry om 15:06 schreef:
R. : ik kreeg net een briefje van Ed, en ik mocht het in de DK lezen.

En dat was nu juist mijn vraag, nl. of Robin later NOG een keertje naar de DBK is geweest, want dan begrijp ik zijn reactie nl. wel. Maar ik kan dat er niet uit opmaken, 'net' is een ruim begrip nietwaar en hij heeft dat briefje maar 1 keer van Ed gekregen dus heeft hij het volgens mij gewoon over die eerste keer.

quote:
En wat betreft Hieke, haar geheim (als je daar op doelt) interesseert me niet. En 'scoren' al helemaal niet!
Nee, mij ook niet w.o.r., uiteraard doelde ik op de speciaal voor dat onderwerp geopende topic op dit forum en niet op jou, daarom plaatste ik deze er ook achter.
quote:
w.o.r. voelt zich onbegrepen
Tja dat gevoel zou ik in dit geval dan ook kunnen hebben want mijn posting was echt absoluut niet vervelend bedoeld of zo, vandaar die smileys, maar dat zegt inderdaad ook niet altijd alles.

Want je moet maar zo denken w.o.r. het is altijd moeilijk om uit alleen geschreven tekst op te maken wat iemand exact bedoelt zonder dat je daarbij iemands gezichtsuitdrukking ziet en zeker als je elkaar niet kent.

Misverstand nu weer uit de wereld hoop ik?

  zondag 10 december 2000 @ 02:50:51 #19
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_535988
09-12-2000 || 15:51 uur
Robin is kwaad

De bewoners staan al uren in de tuin te zwaaien naar mensen die in de hoogwerker boven de tuin komen zweven. Ed is al een keer geweest, en komt nog een keer boven de tuin hangen. "Hee Edje!", roepen de bewoners. In alle consternatie valt het bijna niet op dat er een briefje door Ed naar Robin is gegooid.

Robin leest het en is duidelijk uit zijn doen. Hij weet niet goed wat hij ermee aan moet en gaat ermee naar de dagboekkamer. Als hij terugkomt, vertelt hij aan de rest wat er gebeurd is. "Ik kreeg net een briefje van Ed. Ik mocht het in de dagboekkamer lezen. Er stond in dat ik bepaalde mensen hier in huis moest sarren, en met anderen heel close moest worden. Hij zat dus gewoon weer te stoken, he?", roept Robin kwaad uit. Desiree is verbaasd. "Meen je dat nou?", vraagt ze. Bianca is ook boos. "Wat een etter!", zegt ze kwaad. Robin: "Als hij weer komt, zal ik het hem zeggen ook." Hij gaat boos op een stoel in de tuin zitten. Hieke schudt haar hoofd. "Dat hij het nog durft, he? Wat een...", zegt ze. Desiree blijft geschokt. Tegen Koos zegt ze: "Dat sloeg echt nergens op. Dat doe je toch niet?". Koos is het helemaal met haar eens.

Robin blijft briesen: "Echt een flikker zeg, die Ed. Dat hij mij kan prikkelen van buiten. Wat denkt hij wel niet? Hij is mijn maatje niet!", zegt hij kwaad. Georgie probeert Robin te kalmeren. "Ga even 20 rondjes rennen. Waar maak je je druk over?", zegt hij tegen Robin. Georgie lacht even. "Damn mighty fine dit", zegt hij. Maar Robin kan er nog niet om lachen. "Jongens, we moeten wel blijven zwaaien hoor", vindt Bianca. "Lekker belangrijk", snuift Robin. "Maar kijk dan naar al die fans voor jou", zegt ze opbeurend. Robin blijft boos. "Edje grote wanker. Als je er één niet voor je karretje kan spannen, dan ben ik het wel. Als 'ie dat nou niet had gedaan, en ik was eruit gegaan, dan was ik nog best met hem omgegaan. Maar nu...", zegt hij boos, "Ik zit er niet voor niets nog in. Ik heb echt een eigen mening hoor." Het is tijd om een hapje te gaan eten. Terwijl Robin op een boterham kauwt, roept hij: "Edje, ik ga je spanken! Wat denkt hij wel?." Desiree knikt. "Dat is invloed van buitenaf", vindt Desiree. Er komt alweer een bakje aan. Robin slikt zijn frustratie en kwaadheid weg en probeert weer te genieten van de leuke dag.

J.O.


BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  zondag 10 december 2000 @ 03:12:27 #20
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_536003
Ed is 3 keer met het bakje boven de tuin geweest !!
Het komt goed.... En anders maar niet.
  zondag 10 december 2000 @ 12:30:58 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_536206
Wat mij het meest verbaasd is de sterke reaktie van Robin nadat hij het hele briefje heeft mogen lezen.

Vraag 1 is natuurlijk waarom heeft de redaktie Robin het hele briefje laten lezen. De redaktie had de bewoners toch nadrukklijk verzocht dat alleen 'hallo' voldoende zou zijn en verder contact niet mocht.

Vraag 2 wat stond er nu precies in. Het moet iets heftigs zijn geweest waardoor Robin zo over de kook raakten. Robin is toch de man van 'lekker belangrijk'.

Vraag 3 wat is het verband tussen, eerst die mensen het interview laten zien van Ed bij Barend en van Dorp, en daarna deze aktie.

Op de een of andere manier heb ik toch heel erg sterk de indruk dat dit een spelletje van de redaktie is.

  zondag 10 december 2000 @ 12:36:42 #22
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_536218
Oeps Tante Bep, ik geloof dat ik zelf wat zorgvuldiger met smileys om moet gaan; een was in mijn vorige post beter op zijn plaats geweest.

Toegegeven, je opmerking over scoren vond ik wat minder (erger me zelf juist altijd heel erg aan types die alleen daaraan lijken te denken, en kon niet bedenken waarom ik onder die categorie zou vallen), dus thanx voor de toelichting daarop. Maar verder... ik begrijp helemaal dat je mijn verhaal twijfelachtig vindt en mijn onbegrepen-uitroep was er puur zo een van 'shit ik weet dat ik gelijk heb, maar ik kan het niet waterdicht aantonen!

Dus vergeef me dat ik er nog heeeeel eventjes op doorga, deze keer iets dichterbij de tekst (dan maar af en toe een smiley gebruiken, toch?)

quote:
Geplaatst door w.o.r. - zaterdag 9 december 2000 13:59
Koos: kijk daar heb je Ed weer.
Robin: Edje, ik moest het inleveren - ja gelijk.
Ed: Gekke dingen doen!
Robin: doe ik!
Robin (over Ed): volgens mij had ie er een briefje in gedaan. Gek doen stond er in.
Door mij zelf genoteerd. Het 'weer' in de eerste zin toont naar mijn idee aan dat Ed er al eerder was geweest (al weet ik niet hoe vaak - Harry zegt dat ie in totaal 3 keer is geweest en hierna komt ie in ieder geval niet meer, dus dat zou betekenen dat ie hiervoor al 2 keer is langsgeweest - maar dat terzijde). In de tweede zin zie je Robin iets zeggen en dat vlak erna ook nog verduidelijken. Ik heb dat zo opgeschreven omdat er een 'gesprek' tussen hem en Ed aan de gang was, waarvan ik alleen Robin's kant kon verstaan, maar waarin ik Ed wel hoorde roepen. Zowel voor mijn eerste Robin-notering (dus na Koos) als er tussendoor. Dan vlak erna zegt Robin 'volgens mij...erin'. Dat is een letterlijke weergave van wat ie zei. Dat 'volgens mij' bewijst voor mij dat ie never dat briefje dan al gelezen kan hebben en de inhoud puur baseert op wat Ed net heeft geroepen (zonder zender ). In mijn eerdere uitleg zeg ik: 'Robin, altijd in voor gekkigheid...' om te verklaren waarom ie hier positief reageert. Te gekleurd wellicht, maar als je er van uitgaat dat ie hier nog niets heeft gelezen is het heel logisch dat ie zo reageert. Zeg tegen een BB-er 'gek doen' en je kunt er van op aan dat ie gelijk begint te 'yeah baby yeah-en'. Robin's reactie was dus gewoon de geconditioneerde respons op Ed's uitroep.
quote:
Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 15:06
R. : ik kreeg net een briefje van Ed, en ik mocht het in de DK lezen. Hij zat dus weer te stoken he !! (pissig) Prikkelen !
D. : meen je dat nou ?
B. : etter !
R. : als hij weer komt zal ik het hem zeggen ook
Hier, ruim een uur later dus, laat Robin voor het eerst merken dat ie het briefje heeft gelezen in de dagboekkamer.

* w.o.r. noteert: 1 keer dagboekkamer

Hij is niet blij met wat ie heeft gelezen en neemt zich voor Edje daar zsm mee te confronteren. Vanaf dat moment geen positieve reacties meer van Robin over Ed (en, wat een verrassing, ook geen bezoek van Ed meer).

quote:
Enkele negatieve opmerkingen in het kwartier daarna
*R. : echt een flikker zeg die Ed. Dat hij mij kan prikkelen van buiten. Wat denkt hij niet. Bij Barend & van Dorp... Mijn maatje niet !
*Robin: Edje grote wanker.
Dan, drie kwartier nadat Robin voor het eerst vertelde dat ie het briefje heeft gelezen noteert Harry:
quote:
Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 15:45
G. : ik denk dat Ed niet meer in het bakje komt
R. : Ik las alleen de achterkant. Probeer aan te geven wat voor persoon het is.
Dan denk ik: AHA! Hij zei eerder dat ie in de dagboekkamer het briefje heeft gelezen, nu blijkt dat ie het niet helemaal heeft gelezen. Waarom niet?! Hier komt het speculatieve gedeelte (helaas de DBK niet op de streams gezien)... zou het misschien zo kunnen zijn dat Robin de eerste paar regels las, gelijk dacht 'gatver!' en de DBK weer uit is gelopen?

Weer anderhalf uur later komt Robin er nog eens op terug.

quote:
Geplaatst door Harry - zaterdag 9 december 2000 17:38
R. : wat een mafkees ! (Ed) Op de andere zijde had hij ook nog wat geschreven.
Dus Robin heeft wel gezien dat er op de achterkant nog iets stond, maar heeft dit tot nu toe niet gelezen, zo blijkt uit de laatste twee quotes. Vlak na deze opmerking wordt ie naar de DBK geroepen, maar op dat moment valt mijn geluid uit en staan de streams op een lege keuken. De eerste keer dat ik Robin daarna zie, noteer ik het volgende.
quote:
Geplaatst door w.o.r. - zaterdag 9 december 2000 18:10
Robin komt terug uit de DBK en heeft blijkbaar de brief van Ed nu helemaal gelezen.
* w.o.r. noteert: 2e keer dagboekkamer

Zijn medebewoners zijn duidelijk zeer geinteresseerd in wat Robin over de brief te melden had, waaruit ik afleid dat ook zij meer info verwachten - wat ik zie als een extra aanwijzing dat Robin de brief eerder niet helemaal heeft gelezen.

Waaruit mijn algehele conclusie volgt dat Robin 2 keer in de dagboekkamer de brief van Ed heeft mogen lezen (maar niet zoals jij uit mijn eerdere post begreep 2x 'smiddags, maar 1 keer 'smiddags en 1 keer nadat het hele 'feest' was afgelopen!).

De eerste keer las ie 'em slechts gedeeltelijk, de tweede keer helemaal. Nog een reden om dit aan te nemen: waarom zou BB hem de tweede keer die brief hebben laten lezen als ie 'em de eerste keer al had gelezen?

Nu wordt mijn verhaal natuurlijk ontkracht door het stukje van de BB-site dat Harry plaatste.

quote:
Robin leest het en is duidelijk uit zijn doen. Hij weet niet goed wat hij ermee aan moet en gaat ermee naar de dagboekkamer. Als hij terugkomt, vertelt hij aan de rest wat er gebeurd is. "Ik kreeg net een briefje van Ed. Ik mocht het in de dagboekkamer lezen.
Echter, uit bovenstaande is gebleken dat Robin minimaal een uur voordat ie met deze opmerking over het lezen in de DBK kwam al tegen Ed zei dat ie 'het had moeten inleveren'. De berichtgeving van BB klopt dus sowiezo niet.

Nog een voorbeeldje van het feit dat de BB internetredactie niet goed op heeft zitten letten (of alleen hier oplet!)...

quote:
Robin: "Edje grote wanker."
- en vlak daarna -
"Edje, ik ga je spanken!"
Dat eerste noteerde ik, het tweede Harry. Maar dan wel op hetzelfde moment. Dit waren twee interpretaties van dezelfde opmerking, die hier doodleuk opeenvolgend worden gebruikt.

Ik heb me eerder wel eens zitten verbazen over de fanatieke en emotionele manier waarop streamverslaggevers reageren wanneer onduidelijkheid bestaat over wat er nou precies gebeurd is. Nu ik zelf twee keer een poging heb gewaagd moet ik toegeven dat ik me er wel iets bij voor kan stellen. Uitvallend geluid en door elkaar gebral waardoor je niet alles hoort, een typesnelheid waardoor je niet alles letterlijk kunt meetypen, een Bb-redactie die probeert je verhaal - met je eigen woorden! - onderuit te halen en ook nog eens de meest kritische lezers van Nederland!

Zo was het helemaal met Xamira eens dat een brief die zij schetst naar aanleiding van mijn verslag zeer on-Ed is. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik dat stukje letterlijk heb meegetypt met wat Robin zei. Mijn -uiteraard volledig speculatieve- conclusie over de inhoud van de brief kan alleen maar zijn dat Robin er niet de volledige waarheid over vertelt en dat BB ons waarschijnlijk niet wijzer gaat maken.

Pff... het is toch weer een heel verhaal geworden. Tante Bep, nogmaals bedankt voor de toelichting en sorry voor mijn ogenschijnlijk overemotionele reactie. Eerlijkgezegd geniet ik van dit soort gesprekken .

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. op 10-12-2000 12:38]

  zondag 10 december 2000 @ 12:46:18 #23
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_536243
Marky, ik heb best ideëen over de bedoelingen van BB, maar ben eerlijkgezegd eerst wel eens benieuwd naar je eigen antwoorden op deze vragen!
  zondag 10 december 2000 @ 13:00:03 #24
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_536271
quote:
Op 10 december 2000 12:46 schreef w.o.r. het volgende:
Marky, ik heb best ideëen over de bedoelingen van BB, maar ben eerlijkgezegd eerst wel eens benieuwd naar je eigen antwoorden op deze vragen!
Het antwoord naar mijn mening is eigenlijk maar een.

De druk op Robin opvoeren. Kijken hoe hij reageert. Hem proberen te breken. Hij is te lang buiten schot gebleven.

Zoals ik in een ander topic al heb gemeld heeft de redaktie geen zin in een Bart 2.

De reaktie van Robin tijdens de Ed niet weggaan aktie, heeft hem zijn huidige status bij het volk opgelverd. Een Robin die Ed onderuit haalt kan hem die status weer gaan kosten.

Met de komende nominaties en een zekere nominatie van Robin, zou een verwijdering van hem goed uitkomen. De kans voor de door VOO gewilde winst van een vrouw, komt dan echt in zicht.

Het is allemaal maar een gedachte kronkel van mij natuurlijk.

  zondag 10 december 2000 @ 13:15:54 #25
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_536310
Ik geniet van de prachtige manier waarop men het briefgeheim van Ed en Robin probeert te miss Marple-en! Ga door.
Ben te zaai voor een signature
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')