abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 8 december 2000 @ 12:29:48 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_532443
Het had een emotioneel moment moeten opleveren gisteravond en er werd heel geheimzinnig over gedaan.
Maar Koos mocht even met Els praten. Beau dacht een mooi stukje tv te gaan maken, maar wat schetst de verbazing??
Koos en Els waren al in gesprek!!
Dus daar ging het emo-moment. En Koos reageerde ook helemaal niet zo emo als ze gedacht hadden; voor Beau's tussenkomst zette Koos Els nog even op haar nummer met : Dat kan niet Els.
Blunder tig van VOO.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 8 december 2000 @ 12:33:51 #2
7749 Puc-conDoin
Pisbunker Webmaster
pi_532462
Hmmm, ja ik heb dit ook al vernomen, al heb ik het zelf niet gezien. Ik dacht dat dat BB was waar Beau bij inbrak.

Vreemd, BB mag wel eventjes uitleg geven...

Zie ook deze topic op EzBoard:

pub7.ezboard.com/fdehobbybunkerbigbrother.showMessage?topicID=394.topic

http://www.forzona.nl http://www.mirrorman.cjb.net
  vrijdag 8 december 2000 @ 12:34:43 #3
5955 Miracle
Been there, done that
pi_532468
Ah joh Dutchie, 't is live he, ken gebeuren vind ik.

Maar wa s idd niet echt op gerekend zo te zien. Koos: nee Els dat mag niet! Ik dacht eerst nog dat Els seksverhaaltjes aan het vertellen was ofzo, maar ze moets dus gewoon nog d'r mond houden.

Doordevil: Het is verdomme net de Kelly family die uitrust van een uitputtende tournee
pi_532473
Helaas moet ik je terug fluiten.
Ik zag namelijk dat het gesprek al bezig was voor Beau inbrak.
Koos had gevraagd hoe het met zijn moeder ging, waarop Els zei: die is erg trots op je.
Waarop Koos zei: Dat mag niet Els, dat mag niet.

Koos bedoelde waarschijnlijk dat er niets is om trots op te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Suirad_Werk op 08-12-2000 12:38]

- Big Brother, wie is er niet mee groot geworden
  vrijdag 8 december 2000 @ 12:37:33 #5
7749 Puc-conDoin
Pisbunker Webmaster
pi_532480
http://www.forzona.nl http://www.mirrorman.cjb.net
pi_532509
quote:
Op 08 december 2000 12:35 schreef Suirad_Werk het volgende:
Helaas moet ik je terug fluiten.
Ik zag namelijk dat het gesprek al bezig was voor Beau inbrak.
Koos had gevraagd hoe het met zijn moeder ging, waarop Els zei: die is erg trots op je.
Waarop Koos zei: Dat mag niet Els, dat mag niet.

Koos bedoelde waarschijnlijk dat er niets is om trots op te zijn.


Ook dat was het volgens mij niet. Ze waren gewoon al even met elkaar aan het praten toen Koos idd naar zijn moeder vroeg. Hij was echter bang dat dat niet van BB mocht, aangezien dit informatie van buitenaf zou zijn, en dus verboden. Toevallig (mijns inziens) kwam precies op dat moment Beau binnen, en aangezien Koos (begrijpelijk) dacht dat het hele verhaal op tv was geweest ging hij ervan uit dat de vraag dus te ver ging en dat daarom Beau er in sprong.

Dat is mijn theorie...

--edit--
Dus inderdaad dutchie, opzet mislukt!! Het gesprek kwam niet in beeld en Koos reageerde lekker nuchter!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Smike op 08-12-2000 12:45]

O+. Ripley. O+.
  Redactie Frontpage vrijdag 8 december 2000 @ 12:50:20 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_532530
Koos was een minuut ervoor nog in de woonkamer
pi_532600
quote:
Op 08 december 2000 12:44 schreef Smike het volgende:
Ook dat was het volgens mij niet. Ze waren gewoon al even met elkaar aan het praten toen Koos idd naar zijn moeder vroeg. Hij was echter bang dat dat niet van BB mocht, aangezien dit informatie van buitenaf zou zijn, en dus verboden. Toevallig (mijns inziens) kwam precies op dat moment Beau binnen, en aangezien Koos (begrijpelijk) dacht dat het hele verhaal op tv was geweest ging hij ervan uit dat de vraag dus te ver ging en dat daarom Beau er in sprong.

Dat is mijn theorie...

--edit--
Dus inderdaad dutchie, opzet mislukt!! Het gesprek kwam niet in beeld en Koos reageerde lekker nuchter!!!!


Sterker nog, Els haar emoties werden nog méér gemanipuleerd dan al de bedoeling was. Het voorlezen van Koos' brief aan haar had zowel Els als Koos wat traantjes moeten ontlokken...
In plaats daarvan zagen we nu een 'betrapt schoolmeisje' Els die zich door Koos terechtgewezen voelde om voor haar onbegrijpelijke redenen.
En een nuchtere Koos, die al zó overladen was met emoties dattie in de verdediging schoot (en dus weer sterk werd) "jullie weten wél wat je me allemaal aandoet!"

Waarschuwing voor VOO/Endemol : je speelt met vuur, nog eens zo'n blunder (herinner de regie-sarcasmen over de bewoners van BB1, plotseling hoorbaar in de woonkamer) en jullie kunnen het vuur niet meer uit de pan krijgen !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 10-12-2000 14:14]

pi_535960
ik heb het ook gezien en het was duidelijk een bedorven emo moment voor VOO want koos wist verdomd goed dat els er zat.....en het gesprek was al gaande voordat bootje binnenkwam(microfonisch gezien)...hehe....slome duikelaars ...die regisseur zullen ze ook wel hartelijk bedankt hebben voor te vroeg overschakelen naar de dagboekkamer
pi_535970
Ik heb het moment een paar keer terug gezien, en het komt op mij totaal niet over als een fout. Koos kreeg als gunst een kort gesprekje met Els, en Beau brak daar gewoon even op in. Alleen Beau wist niet dat het gesprekje al begonnen was.
  zondag 10 december 2000 @ 11:14:53 #11
7054 Beertje
Niets is wat het lijkt....
pi_536129
Hoi Tanjalies, het bevreemd mij dat juist jij, niet zag dat dit een absolute blunder was.
Beau heeft een uur lang het "publiek" lekker zitten maken, ...... en straks een grote verrassing voor Koos dames en heren, vorige week zagen wij Hieke en het filmpje van Indy, en vandaag krijgt Koos de verrassing van zijn leven......GEEN GUNST dus, daar versta ik wat anders onder.
Toen Koos naar de DBK moest komen, stond het geluid van Els al open, absoluut een foutje! Koos had dit direct door, en zei daarom toen Els al begon te praten (zonder aankondiging van Beau), op een gegeven moment "dat mag niet Els". Koos voelde zich duidelijk opgelaten, "HET" moment was een grote afknapper voor Koos maar ook voor mij, helaas!
XXX Beertje
niet aaien!
pi_536138
Beertje,

Er is een verschil tussen de verrassing voor Koos(praten met Els) en de schakelfout, waardoor het gesprek (op TV)tussen die twee eerder begon dat de bedoeling was. Dat het geheel niet helemaal verlopen is zo als de productie het had bedoeld, ben ik wel met je eens. Maar om dat nu gelijk als een enorme blunder aan te merken, gaat mij veel te ver. De verrassing voor “Koos” heeft daar totaal niet onder geleden en daar ging het vooral om. Dat Koos zij “dat mag niet Els” had te maken met de info die ze hem wilde geven. Als je het moment terug kijkt blijkt dat duidelijk. Ongelukkiger wijze kwam Beau in op dat moment van het gesprek en kreeg het geheel een wat vreemd beeld. Ik geloof niet dat er zoveel mis was, het kwam hooguit een beetje vreemd over.

Ik heb grotere schakelfouten gezien in verschillende afleveringen, daar is nog nooit iemand over gevallen, en dat is gelijk ook het leuke aan live televisie.

Er is toch niemand benadeeld !!!

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 10-12-2000 11:36]

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 december 2000 @ 11:37:34 #13
862 Arcee
Look closer
pi_536146
quote:
Op 10 december 2000 11:33 schreef tanjalies het volgende:
De verrassing voor “Koos” heeft daar totaal niet onder geleden en daar ging het vooral om.
Tuurlijk niet, het ging vooral om het emo-moment. Tranen wil VOO zien. En die krijg je juist bij de start van zo'n gesprek en niet als je er halverwege invalt. Blunder dus.
  † In Memoriam † zondag 10 december 2000 @ 11:40:35 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_536153
BB (TYO,JdMP) heeft voorál zichzelf benadeeld. Ze zijn door deze 'schakelfout' een paar emo-momenten misgelopen. Natúúrlijk hadden we tranen moeten zien bij Koos. Dát is wat er is misgegaan.

(Sorry Arcee, ongeveer dezelfde reactie, ik was aan 't posten toen jij jouw reactie plaatste).

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 10-12-2000 11:42]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_536159
Arcee,

Het gesprek van Koos en Els was op het moment dat Beau er bij kwam nog geen minuut daarvoor gestart. Dat is af te meten aan het moment dat hij naar de DBK werd geroepen. Als er sprake van emo zou zijn geweest, dan is juist het wat later met de camera naar de DBK gaan beter, je valt dan midden in de emotie. Er was simpel weg niet zoveel emotie bij Koos. Dat jij dat jammer vindt, veranderd niets aan de situatie.

Wat mij veel meer stoorde was het moment aan het eind van de vroege uitzending waar je Beau op het binnenterrein buiten ziet lopen met drie smokings over zijn arm en iets zegt over galgenmaal. En dat terwijl er in de uitzending, door de geschiedenis Hieke Ferdy niets te zien was geweest. Dat was nu echt een montagefout van de eerste orde. Daar heb ik niemand over gehoord.

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 december 2000 @ 11:54:04 #16
862 Arcee
Look closer
pi_536167
quote:
Op 10 december 2000 11:45 schreef tanjalies het volgende:
Het gesprek van Koos en Els was op het moment dat Beau er bij kwam nog geen minuut daarvoor gestart.
Juist in zo'n eerste minuut krijg je toch de eerste emo-reacties? Dat die niet kwamen is weer wat anders, maar dat VOO er op uit is, is wel duidelijk en 1 minuut na de start binnenvallen is dan natuurlijk een fout.
quote:
Er was simpel weg niet zoveel emotie bij Koos. Dat jij dat jammer vindt, veranderd niets aan de situatie.
Ik vind dat niet jammer, maakt mij niks uit. Ik houd niet van zulke geforceerde emo-momenten (hoewel ik die van Hieke wel erg leuk vond). Ik probeer alleen aan te geven wat ik van de situatie vond met betrekking tot de schakeling van VOO. Deze was naar mijn mening dus fout. Een emo-moment wil je als programmamakers van de eerste tot de laatste seconde in beeld hebben. Kan niet anders.
pi_536175
Als ik het me goed herinner valt Beau binnen en vraagt Koos de brief voor Els en de kinderen voor te lezen. Nadat hij 'm had gelezen werd er duidelijk gewacht op de reactie van Els (Beau hield z'n mond, camera op Els) en dat zou bij Koos heel wat emo los hebben gemaakt, was het niet dat hij al lang wist dat Els er zat. Els zat ook echt een beetje vreemd te wachten op een seintje of zo totdat ze wat ging zeggen. Het sloeg uiteindelijk helemaal nergens meer op, vond ik. Een enorme blunder dus van VOO.
  zondag 10 december 2000 @ 13:02:42 #18
7054 Beertje
Niets is wat het lijkt....
pi_536277
Inderdaad Tanjalies, waarschijnlijk is Koos niet zo'n Emo-doos!
Jammer, want daar scoor je toch (bij mij) punten mee! Dus afgezien het feit, of het wel/geen foutje was, vond ik Koos reactie maar lauwtjes.
Die brief deed mij ook weinig trouwens, en ja,ja,ja, ik weet dat hij voor Els was...... (maar ik wilde het toch nog even kwijt)
XXX Beertje
niet aaien!
  zondag 10 december 2000 @ 13:33:51 #19
7451 sashimi
toeval bestaat niet
pi_536354
Mag ik ff zeggen dat dit soort dingen wel heel erg opgeblazen worden?
En die 'discussie' in die andere 2 forums werden door de zelfde persoon aangezwengeld.
Waarmee ik maar weer een de onnavolgbare uitspraak van Robin op mijn beeldscherm wil gooien:

LEKKER BELANGRIJK.
Een klein foutje in de regie wordt hier gelijk als een halsmisdaad geetaleerd.
Het kan toch ook zijn dat Els voor haar beurt sprak?
Blunder.. pffffff.

Tegenslag doet de vlieger stijgen.
pi_536451
quote:
Op 10 december 2000 13:33 schreef sashimi het volgende:
Mag ik ff zeggen dat dit soort dingen wel heel erg opgeblazen worden?
En die 'discussie' in die andere 2 forums werden door de zelfde persoon aangezwengeld.
Waarmee ik maar weer een de onnavolgbare uitspraak van Robin op mijn beeldscherm wil gooien:

LEKKER BELANGRIJK.
Een klein foutje in de regie wordt hier gelijk als een halsmisdaad geetaleerd.
Het kan toch ook zijn dat Els voor haar beurt sprak?
Blunder.. pffffff.


Mag je best zeggen, hoor, maar neem dan ook even de moeite om te lezen waar het over gaat. Je bent hier op een BB-Forum, en kunt verwachten dat er dingen 'uitgesponnen' worden hier, die voor anderen futiele details lijken.

M.i. was het punt van discussie hier, een voorbeeld te bespreken van hoe - al of niet - subtiel de emo-manipulaties verlopen in programma's als BB.
En aangezien Koos Koos is, zelf al niet erg bedreven in het omgaan met emoties, was het behoorlijk geraffineerd om hem zijn eigen brieven te laten voorlezen: eerst zijn 'afscheidsbrief', en daarna zijn 'brief aan Els'.
Was alles gegaan zoals gedacht, dan had Koos niet geweten dat Els meeluisterde in het DBK-hokje achter de IKEA-wand, en was zijn ontdekking dat ze zojuist zijn brief gehoord heeft behoorlijk ingeslagen bij hem. Dat hij nu erg koeltjes overkwam, lag m.i. voornamelijk aan de irritatie die bij hem opgewekt was, en alleen maar zijn 'pantsers' versterkte.

Wat ik zelf erg pijnlijk vond, is te zien hoe een 'gevangene' dan haastig de 'buitenwacht' op de hoogte stelt van de regels die NIET mogen worden overtreden, i.p.v. te reageren met: "verdomme, dat is MIJN Els die daar zit, fuck die regels, fuck die brief, ik praat nu LIVE met 'r, en hou jij Beau effe je waffel !"

pi_536467
Er wordt toch nergens gezegd dat het een misdaad was?? Ik denk wel dat de de regie even enorm heeft gebaald, want het was volgens mij de bedoeling dat Koos al een minuut zenuwachtig in de DBK zou zitten, dat hij vervolgens de opdracht van Beau zou krijgen om die brief voor te lezen, en dan zou Els life reageren...
Nou en dat moment is dus mislukt, het werd een beetje een rommeltje...maar toch twee traantjes bij ieder. Dat was echter niet genoeg om er de volgende dag iets in de uitzending iets van te laten zien...
Voor Koos maakte het niet uit, die heeft gewoon lekker met zijn Elsje gepraat.
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')