quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:48 schreef Bogusje het volgende:
Ik loop ook al een poosje met hetzelfde idee, alleen hoe zou het daar zitten met werk enzo
Voor een ict'er in mijn geval, ik heb wel eens gezocht maar kon niet echt sites vinden waar dat soort dingen op stonden.
Ik heb zelf bijna anderhalf jaar in Zweden gewoond, tot ergens vorig jaar. Tijdens die periode heb ik ook in de ICT-sector gewerkt, als programmeurslaaf

. In de periode dat er sprake was van verhuizen
naar Zweden was dat nog erg in trek, want ik kreeg m'n baan in Zweden zelfs aangeboden

. Hoefde niet te zoeken dus... maar vlak nadat ik weer in Nederland zat hoorde ik van oud-collega's dat het kantoor in mijn oude stad (Örebro, 200km ten westen van Stockholm, en 300km ten oosten van Oslo) opgedoekt werd. Dus, ook daar heeft de ICT sector (vanzelfsprekend) grote klappen moeten verwerken, en is de arbeidsmarkt erg krap.
2 sites waar je mee zou kunnen beginnen zijn:
- Arbetsförmedlingen (Zweedse equivalent van 't CWI)
- AltaVista
Zoek anders op Google naar "lediga jobb" ofzo.. maar dan krijg je wel voornamelijk Zweedse sites natuurlijk
. Als er problemen zijn met de taal, kan ik daar wellicht ook wel mee helpen
.
Maar goed, voor degenen die erover denken om naar Zweden te verhuizen: DOEN! Ik heb er geen moment spijt van gehad, en ik ga (vrijwel) zeker in de toekomst weer terugverhuizen (met heaven7
). Moet alleen nog even m'n studie afronden en dat soort dingen...
Bezoek trouwens ook eens ZwedenWeb, en de fora van die site.