Alvast bedankt voor de moeite
quote:Vind ik wel. Maar humor is erg subjectief. Als je echt humor wilt, moet je P.G. Wodehouse nemen. Of Oscar Wilde. Of Tom Holt. Of Terry Pratchett.
Op zondag 19 januari 2003 19:38 schreef PimW het volgende:
Tolkien - The Hobbit , dat lijkt me wel wat. Als ik het dus goed begrijp, neemt humor een belangrijke plaats in in dit boek?
quote:Of Roald Dahl natuurlijk
Op zondag 19 januari 2003 19:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Vind ik wel. Maar humor is erg subjectief. Als je echt humor wilt, moet je P.G. Wodehouse nemen. Of Oscar Wilde. Of Tom Holt. Of Terry Pratchett.
quote:Ja, maar die had je al genoemd
Op zondag 19 januari 2003 19:41 schreef julekes het volgende:[..]
Of Roald Dahl natuurlijk
quote:Die heeft erg onderkoelde humor. Je moet er naar zoeken. Subtiele humor. Het is tenslotte begonnen als een verhaal voor kinderen.
Op zondag 19 januari 2003 19:46 schreef PimW het volgende:
Zolang er maar een vorm van humor in voorkomt vind ik alles bestOf dit nu bijv. cynisme is of onderbroekenlol, maakt mij niet zoveel uit. Zolang het maar een bepaalde vorm van humor bevat. En dat heeft het dus inderdaad, als ik het goed begrijp (The Hobbit)?
Bekend van de discworld-serie, maar hij heeft ook 'n paar boeken geschreven die 'n tik geschikter zijn voor kinderen (en dus makkelijker te lezen): "Johnny and the Bomb", "Johnny and the Dead"...
Persoonlijk hou ik meer van de discworld boeken
quote:geschikter voor kinderen zijn de Bromeliad-boeken:
Op zondag 19 januari 2003 19:49 schreef Jordy-B het volgende:
Terry Pratchett...Bekend van de discworld-serie, maar hij heeft ook 'n paar boeken geschreven die 'n tik geschikter zijn voor kinderen (en dus makkelijker te lezen): "Johnny and the Bomb", "Johnny and the Dead"...
Persoonlijk hou ik meer van de discworld boeken
of de nieuwste:
The Amazing Maurice and his Educated Rodents
Discworld roeleert inderdaad heftig. Maar dan kan ik je ook Tom Holt aanbevelen en Robert Rankin.
quote:Nog niet toegelaten tot het pantheon van de Engelse literatuur, maar genoeg humoristische passages: Stephen Fry (voornamelijk 'The Liar' dan). Default keuze: 'Lucky Jim' van Kingsley Amis.
Op zondag 19 januari 2003 19:46 schreef PimW het volgende:
Zolang er maar een vorm van humor in voorkomt vind ik alles bestOf dit nu bijv. cynisme is of onderbroekenlol, maakt mij niet zoveel uit. Zolang het maar een bepaalde vorm van humor bevat. En dat heeft het dus inderdaad, als ik het goed begrijp (The Hobbit)?
quote:Een depressieve dichteres die zelfmoord gepleegd heeft?? Vreemd gevoel voor humor heb jij...
Op maandag 20 januari 2003 17:46 schreef Gellius het volgende:
Sylvia Plath is natuurlijk ook uiterst opgeruimd literator met een zonnig gevoel voor humor.
quote:Dat moet ik toch met je oneens zijn, maar ja 'de gustibus non disputandum est' ..
Op maandag 20 januari 2003 21:29 schreef SigmundFreud het volgende:
Robert Rankin -- in sommige opzichten een stuk grappiger dan Pratchett, maar minder bekend.
ken je Tom Holt? Erg leuk. Aanrader in dit genre..
quote:Da's volgens mij Amerikaanse literatuur, hoor
Op donderdag 23 januari 2003 14:26 schreef Themis het volgende:
The World according to Garp van John Irving heeft ook errug grappig fragmenten. Zou ik zeker even bekijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |