abonnement Unibet Coolblue
pi_9226402
Ik zal er vanavond zijn in 013
pi_9236537
Ik vond het ook gaaf .. de nummers waren compleet anders maar bleven toch overeind. jammer van dat getik ..ik heb een deel opgenomen op MD misschien kan ik die tiks er nog uit filteren en een bootleg maken van een paar nummers
  woensdag 19 maart 2003 @ 17:34:02 #78
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_9236569
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 17:32 schreef Reefer het volgende:
Ik vond het ook gaaf .. de nummers waren compleet anders maar bleven toch overeind. jammer van dat getik ..ik heb een deel opgenomen op MD misschien kan ik die tiks er nog uit filteren en een bootleg maken van een paar nummers
zou dr ff mee wachten, misschien komt'ie net als die andere concerten wel in 't archief een keertje binnenkort
Till I Feel Something!
pi_9242798
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:08 schreef Stonehead het volgende:
Ik zal er vanavond zijn in 013
Have fun stn. Het concert zal nu wel begonnen zijn. Ik ga volgende week nog een keer in Enschede met janwil, die heeft het concert door problemen met de NS moeten missen. Dan heb ik voorlopig ook wel genoeg Spinvis live gezien op zich.

Waarom kom je nooit meer op IRC trouwens?

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_9249497
het was erg gaaf. inderdaad wat minder dynamiek in sommige nummers maar astronaut werd zo wel lekker spacy...

bij het standje zeiden ze overigens dat de 'breda'-single (met aap en nagemaakte gek) buiten breda ook op de excelsior site te bestellen was..... sweet

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9249747
tijdens de video van Voor Ik Vergeet zag je trouwens tussen alle foto's e.d. die op een hoop gegooid worden ook het bandje voorbijkomen. Dat ding wordt ooit nog voor veel geld op een veiling verkocht denk ik. ik zou het wel willen hebben iig

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 20 maart 2003 @ 02:14:10 #82
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_9249997
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:18 schreef LintuxCx het volgende:
Have fun stn. Het concert zal nu wel begonnen zijn. [...]
Het concert was zeer fijn. Ik ben er met stn en nog een paar anderen heen geweest. De support act was wat vreemd, maar ik vond hem op zich wel geinig, hoewel de mensen met wie ik er heen was iets minder lovend waren. Vervolgens kwam spinvis en dat optreden was uitermate geniaal, daar waren we het allen over eens. De samenstelling van de band was ook erg leuk. Er zaten drie oude mannen bij (piano, gitaar & drums), maar ze speelden uitstekend, net als de overige leden van de band. De vibrafoon en de harp voegden ook een mooi effect toe.

Al met al dus zeker een aanrader. Er wordt nog maar een paar keer gespeeld in deze samenstelling zag ik net op de site van Excelsior, dus als je er nog heen wil moet je vlug zijn.

NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_9253440
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 02:14 schreef Wolve000 het volgende:
Al met al dus zeker een aanrader. Er wordt nog maar een paar keer gespeeld in deze samenstelling zag ik net op de site van Excelsior, dus als je er nog heen wil moet je vlug zijn.
Ik weet het. Ben vorige week al geweest in Tivoli. Maar ik ga volgende week nog een keer omdat er vorige week iemand het concert gemist heeft door NS-problemen. Beetje sneu om hem alleen te gaan, en een tweede keer heb ik geen problemen mee.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_9256596
Zo, even een review gemaakt. Samenvattend: erg bijzonder...
Lintux: ik denk dat je de tweede keer weer allerlei nieuwe dingen opvallen!
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:08:10 #85
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_9259781
Ik ga volgende week naar het concert in Enschede. Ben erg benieuwd!
For great justice!
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:22:05 #86
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_9260131
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:08 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga volgende week naar het concert in Enschede. Ben erg benieuwd!
Leuk! Vertel ook even hoe jij het vond. (Oftewel zeg ons dat jij het ook vond, hehe)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:30:11 #87
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_9260322
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:22 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Leuk! Vertel ook even hoe jij het vond. (Oftewel zeg ons dat jij het ook vond, hehe)


Volgens mij weet ik nu al dat ik het zwaar okay ga vinden.
For great justice!
pi_9260346
Ik ben niet zo'n grote Spinvis-fan, maar iedereen die de Vibrafoon levend houdt verdient van mij een pluim! Vet instrument...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9261019
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:30 schreef Zander het volgende:
Ik ben niet zo'n grote Spinvis-fan, maar iedereen die de Vibrafoon levend houdt verdient van mij een pluim! Vet instrument...

[afbeelding]


Misschien moet er een actie komen om de Vibrafoon een betere naam te geven. Volgens mij associeren de meeste mensen de vibrafoon met "bruiloft-bossanova's" e.d. Ik vind het overigens ook een prachtig instrument!
Aldus.
pi_9261931
ik zat tussen de soundcheck en het optreden eens naar die vibrafoon te kijken, en ik zag dat er wat bewoog van binnen... er draaide een of ander mechaniek rond boven wat buizen, weet iemand hoe dat zit
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9262415
The vibraphone is a musical instrument in the percussion family. It is similar to the xylophone; the vibraphone uses metal bars instead of the wooden bars on the xylophone. Below each bar is a resonating tube with small metal disc located at the top; the discs in each tube are connected via a rod which can be made to rotate with a motor. When the motor is on and a note is struck, The notes acquire a tremolo sound. With the motor off, the vibraphone has a mellow, bell-like sound.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9263202
cool
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 20 maart 2003 @ 19:16:24 #93
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_9265654
In Paradiso leek het wel alsof die gitaar van z'n vader niet eens aanstond. Meer mensen dat (niet) gehoord?

Er waren ook veel te veel vervelende mensen die door Meindert Talma heen stonden te praten

  donderdag 20 maart 2003 @ 19:17:38 #94
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_9265685
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:08 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga volgende week naar het concert in Enschede. Ben erg benieuwd!
Hey!, daar ga ik ook naar toe
pi_9266431
Ik dacht altijd dat dit een vibrafoon was..
pi_9266519
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 19:16 schreef dr_diablos het volgende:
Er waren ook veel te veel vervelende mensen die door Meindert Talma heen stonden te praten
in 013 ook, best schandalig (en lullig voor Meindert)

ik ben niet zo'n held in instrumenten onderscheiden in een muziek-brei, maar ik kon die gitaar er ook niet uit halen

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9277173
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 19:16 schreef dr_diablos het volgende:
In Paradiso leek het wel alsof die gitaar van z'n vader niet eens aanstond. Meer mensen dat (niet) gehoord?

Er waren ook veel te veel vervelende mensen die door Meindert Talma heen stonden te praten


Stond je links of rechts? Ik hoorde de gitaar ook idd niet maar soms maakt het uit waar je staat in de zaal. Maar ik had ook het idee dat hij een beetje weggedraaid was.
Aldus.
pi_9279098
ik stond in het midden, achter de licht-tafel
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9317749
Spinvis in Apeldoorn was geslaagd. Mooie arrangementen bij de nieuwe liedjes. Handige Jongen/Tante Met Geld klonk lekker fel. Smalfilm werd ook in hele felle versie gespeeld met een bij vlagen schreeuwende Erik de Jong.

Helaas waren er aantal mensen die meenden telkens te moeten praten. Tijdens het optreden is toen de bar maar gesloten. Helaas werd het ook daarna niet helemaal stil, maar het was ook niet heel storend omdat ik redelijk vooraan stond.

Meindert Talma vond ik slecht. Ik ben sowieso geen grote fan (heb laatste cd toch weer een kans gegeven, maar na beluistering had ik geen enkele impuls tot kopen) maar zonder de negroes blijft hij helemaal niet overeind. Irritante stem met een slechte/onduidelijke uitspraak en muzikaal wel erg saai en kaal, waardoor hij dat ook niet kon compenseren.

Hmmzz....
pi_9318271
Ik heb het concert in Paradiso op Fabchannel gezien, maar het was echt heel gaaf ! Ik hoop zeker dat Spinvis gewoon aan de slag blijft, nieuwe dingen gaat maken, en weer gaat touren zodat ik m ook een keer kan zien.

Het is echt een van mijn lievelingstelievelingscd's. .

It's my party and I'll cry if I want to.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')