Ik zit zelf in R2,
en heb gehoord dat er gisteren 2 mensen uit de klas zijn getrokken
een uit R1 en een uit R2, wie dat waren en waarom weet ik niet
de meesten zeggen dat het om pasjes fraude gaat, maar niemand weet het zeker. Op eentje na, die zegt te weten waar het over gaat, maar ik geloof em niet echt. Maar dat is ook persoonlijk 
Ik moet zeggen dat wel veel mensen em zitten te knijpen, en dat eropeens meer contant geld in het laadje ligt van de kantine van R2...
Maar waar ik helemaal benieuwd naar ben: Als alle geruchten waar zijn, Hoe is de fontys er achter is gekomen, wie heeft er zitten linken, ??????
naja
Verder heeft de Fontys naar mijn weten geen poot om op te staan, omdat ze zelf illegaal bezig zijn.
De bewuste pasjes zijn pasjes, die gemaakt zijn om mee in en uit te klokken voor bedrrijven. Je mag ze beslist NIET als betaalpas gebruiken. Waarom?
Betalingsverkeer MOET encrypted gaan. Op deze pasjes is geen enkele vorm van encryptie te zien. Als je ze uitlijst is alles gewoon hex opgeslagen, nou w00t, daar kan iedereen mee omgaan. een progsel downloaden en het is gedaan he. Effe het bedrag aanpassen, een sleutel veranderen, en elke week je pas nummer. Dan is er niks aan het handje.
Maar waarom gebruikt fontys deze pasjes?
Omdat ze per stuk goedkoper waren
Ik heb zelf niet gefraudeerd, en ben het niet van plan, maar toch.
Ik wens iedereen veel succes met hun pasjes.
Verder wil ik nog een dingetje weten:
worden alle gegevens centraal opgeslagen??
en zo ja wat precies en waar?!