abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 januari 2003 @ 20:37:41 #1
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7879892
De zomer komt er alweer aan en ik bedacht mij dat ik nog nooit in voormalig Joegeslavie geweest ben

Nou gaan er wel veel mensen die ik ken naar Kroatie etc... maar ken niemand die (sinds 1999) in Belgrado geweest is

Kan iemand mij er misschien wat over vertellen? wat is er zoal te zien? hoe zit het met prijzen etc dus is een goedkope/redelijke hotelkamer te vinden vinden voor +-25E p/n?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7879988
Ik zou in ieder geval niet met de auto gaan, tenzij je elke 500 meter gestopt wil worden door een corrupte politieagent die geld wil zien. Dat overkwam een vriendin van me een paar weken geleden.
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_7880042
Een joegoslavische maat van me gaat ieder jaar naar Belgrado. (met de auto!)
Nooit problemen gehad enzo...
[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
  maandag 13 januari 2003 @ 20:48:35 #4
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7880070
Als ik ga dan wil ik met de trein/bus/of het vliegtuig gaan, dat lijkt mij niet echt een probleem...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7880121
Vliegtuig: nvt AFAIK
Trein: nvt AFAIK
Bus: nvt AFAIK

Veel reisbureau's durven nog geen reisjes te organiseren naar dat gebied.

[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
  maandag 13 januari 2003 @ 20:53:54 #6
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7880159
quote:
Op maandag 13 januari 2003 20:51 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Vliegtuig: nvt AFAIK
Trein: nvt AFAIK
Bus: nvt AFAIK

Veel reisbureau's durven nog geen reisjes te organiseren naar dat gebied.


Dat kan ik mij niet voorstellen hoor

via http://www.waarheenwaarvoor.nl heb ik al een vliegticket kunnen vinden, daar maak ik mij dus niet echt druk over....
vraag mij meer af of Servie en Belgrado de moeite waard zijn

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7880371
quote:
Op maandag 13 januari 2003 20:53 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat kan ik mij niet voorstellen hoor

via http://www.waarheenwaarvoor.nl heb ik al een vliegticket kunnen vinden, daar maak ik mij dus niet echt druk over....
vraag mij meer af of Servie en Belgrado de moeite waard zijn


hmmz, vaag...
Naja, vervoer heb je dus al
De vraag is: heb je daar genoeg recreatieruimte?
Ik zou het niet weten. Ik kan het wel voor je navragen (als je mij lief aankijkt )

[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
  maandag 13 januari 2003 @ 21:09:39 #8
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7880416
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:07 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:

Ik zou het niet weten. Ik kan het wel voor je navragen (als je mij lief aankijkt )


*kijkt lief*
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7880818
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

*kijkt lief*


die laatste smiley mag wel weg hoor! (we zijn van hetzelfde geslacht )

[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
  woensdag 15 januari 2003 @ 19:50:28 #10
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7916419
En ik maar denken dat die Fokkers zoveel reizen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7928850
M'n broertje handelt met Joegoslavie voor z'n eigen bedrijf en komt er regelmatig.

Als je de wegen (manieren) kent, de taal kent, is het er prima, perfect, goedkoop.

Echter, zodra je dat niet bezit, kun je nogal snel slachtoffer worden van de corruptie die er heerst.

M'n broertje is bv ooit aangehouden wegens het rijden van zogenaamd 110km/u in de bebouwde kom, plek van handeling was 50 meter na een haakse bocht, het kon gewoon nooit.

Zij zijn dan bij machte om op het politiebureau rustig even uit te leggen dat ze contact hebben tot aan de president, bellen even een grote fabrieksdirecteur oid op en staan binnen een minuut weer buiten, maar wat doe je als je de taal niet machtig bent en er niemand kent?

Ik zou er iig niet gaag heengaan zonder iemand die op z'n minst de taal machtig is.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_7932297
ik ben er in 1988 geweest. belgrado was toen een prachtige stad, het volk was prima, alleen was het moeilijk mensen te vinden die engels of duits spreken. we hebben toen met de trein en bus gereisd en dat ging prima.

maar na de oorlog zal het best heel anders zijn (alhoewel belgrado zelf niet of nauwelijks beschadigd is).

  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:35:00 #13
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_37769328
Deze zomer ga ik een aantal dagen naar Belgrado. Wie is daar al wel eens geweest en heeft tips voor mij over deze Servische hoofstad?
Let's go fucking Mental.
pi_37769837
Ik ben er niet geweest, maar wel benieuwd waarom jij er heen gaat.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:00:06 #15
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_37771445
Het is een studiereis. Dus behalve feest vieren schijnen we ook nog serieus te moeten doen daar
Let's go fucking Mental.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 03:41:01 #16
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37780205
Misschien heb je wat aan Servië
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:45:59 #17
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_38613894
Belgrado is niet echt mijn stad, maar er is een hoop te zien. Naar mijn idee is het vooral een stad om een terrasje te pikken, om te zien en gezien te worden.

Het fort Kalemegdan is leuk om te zien, het is in feite een groot park met mooi uitzicht over de Donau. Dan heb je de Knez Mihajlova, een mooie chique straat, pleinen als Terazije, de kunstenaarswijk Skadarlija, de kerk van Heilige Sava (erg indrukwekkend!) en het eilandje Ada Ciganlija waar in de zomer een hoop te beleven valt.

Ik hoor dat uitgaan er geweldig is, dus hier wat adressen

Voor de rest, de enige echt belangrijke tip is, spreek gewoon wat mensen aan. Serviërs zijn ontzettend nieuwsgierig naar buitenlanders en behulpzaam naar toeristen toe. Bovendien zijn Belgrado'ers ontzettend trots op hun stad en niemand weet beter dan zij zelf waar er wat te beleven is en ze zullen je graag helpen.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:18:51 #18
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_38632085
Enorm bedankt voor je informatie! Daar kan ik wat mee

Wat ik wel weet is dat de zomers er erg heet zijn
Let's go fucking Mental.
  zondag 23 juli 2006 @ 12:48:50 #19
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40100701
Ik wil in augustus een auto huren in Belgrado
Nu weet ik toevallig dat dat bij Hertz kan en bij Avis (vanaf vliegveld Surcin).

Maar vind het toch allemaal wel aardig aan de prijs. Kent iemand misschien nog een betrouwbaar bedrijf dat auto's verhuurt in die omgeving? Website met verhuurbedrijven mag ook...Hoeft dan niet perse direct naast het vliegveld te liggen, mag ook ook gewoon ergens in de omgeving zijn.

Heb al een beetje op internet gezocht, maar kan door de bomen het bos niet meer zien..

Dus als iemand goede tips heeft / goede ervaringen met een wat minder bekend bedrijf misschien? Het zou fijn zijn als ik dat vanaf hier kan regelen, dat heeft dus ook mijn voorkeur.. maar mocht het nodig zijn dan is er daar wel iemand ter plaatse die het evt. ook kan doen..

Bedankt!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40100731
In Belgrado is het toegestaan om iemand dood te schieten en daarna zijn auto af te pakken.
Beiroet: de gekste!
  zondag 23 juli 2006 @ 12:53:52 #21
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40100816
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:50 schreef Recovering het volgende:
In Belgrado is het toegestaan om iemand dood te schieten en daarna zijn auto af te pakken.
Op 't Fokforum is het toegestaan om gewoon niks te zeggen als je niets nuttigs toe te voegen hebt.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40101545
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:53 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Op 't Fokforum is het toegestaan om gewoon niks te zeggen als je niets nuttigs toe te voegen hebt.
pi_40102418
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:48 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik wil in augustus een auto huren in Belgrado
Nu weet ik toevallig dat dat bij Hertz kan en bij Avis (vanaf vliegveld Surcin).

Maar vind het toch allemaal wel aardig aan de prijs. Kent iemand misschien nog een betrouwbaar bedrijf dat auto's verhuurt in die omgeving? Website met verhuurbedrijven mag ook...Hoeft dan niet perse direct naast het vliegveld te liggen, mag ook ook gewoon ergens in de omgeving zijn.

Heb al een beetje op internet gezocht, maar kan door de bomen het bos niet meer zien..

Dus als iemand goede tips heeft / goede ervaringen met een wat minder bekend bedrijf misschien? Het zou fijn zijn als ik dat vanaf hier kan regelen, dat heeft dus ook mijn voorkeur.. maar mocht het nodig zijn dan is er daar wel iemand ter plaatse die het evt. ook kan doen..

Bedankt!
Ik huur liever bij Hertz dan bij een of ander vaag autoverhuur toko, je weet maar nooit.

Met Hertz kan er niet zoveel mis gaan denk ik... Geld ook voor de andere bekende/grote verhuurbedrijven...
  maandag 24 juli 2006 @ 12:48:34 #24
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40130080
kickje.... niemand ervaringen?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40130376
Gewoon bij hertz doen, vertrouwd merk en minder kans op gezeik, waarschijnlijk kan je je daar wel redden in het engels dan bij een lokaal bedrijfje (denk ik)
  maandag 24 juli 2006 @ 13:13:35 #26
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40130911
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:57 schreef Slasher het volgende:
Gewoon bij hertz doen, vertrouwd merk en minder kans op gezeik, waarschijnlijk kan je je daar wel redden in het engels dan bij een lokaal bedrijfje (denk ik)
Ik vind hertz vrij duur, en aangezien die naast het vliegveld ligt lijkt dat me dat idd ook niet de goedkoopste oplossing. Taal is verder geen probleem, ik spreek wel wat woordjes Joegoslavisch.

Via
http://www.easyterra.nl/ en http://www.eztrip.com/car(...)grade_Yugoslavia_BEG kom ik idd op Buget, Europcars en Hertz uit maar goedkoer zijn National en Alamo.. Wat mij dus persoonlijk helemaal niets zegt..daarom was ik benieuwd of er misschien iemand was die hier ervaring mee heeft.. Hertz of Europcar kan ik altijd nog doen..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40131670
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Ik vind hertz vrij duur, en aangezien die naast het vliegveld ligt lijkt dat me dat idd ook niet de goedkoopste oplossing. Taal is verder geen probleem, ik spreek wel wat woordjes Joegoslavisch.

Via
http://www.easyterra.nl/ en http://www.eztrip.com/car(...)grade_Yugoslavia_BEG kom ik idd op Buget, Europcars en Hertz uit maar goedkoer zijn National en Alamo.. Wat mij dus persoonlijk helemaal niets zegt..daarom was ik benieuwd of er misschien iemand was die hier ervaring mee heeft.. Hertz of Europcar kan ik altijd nog doen..
Ik heb een jaar of 5 geleden in de VS een auto bij Alamo gehuurd, is gewoon een grote auto-verhuurder, zeker in de VS. Was allemaal in ieder geval prima in orde. De auto die we meekregen had nog geen 2000 km op de teller en zo'n 9000 toen we hem weer inleverden.
Denk dat National ook zoiets is... maar die ken ik verder niet.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 24 juli 2006 @ 13:42:04 #28
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40131961
Alamo is gewoon goed.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 24 juli 2006 @ 16:22:59 #29
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40136829
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:42 schreef Jaguarized het volgende:
Alamo is gewoon goed.
Bedankt, ik wist zelf dus helemaal niet dat dat een bekend bedrijf is! Hier heb ik wat aan
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:44:29 #30
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_94806706
We willen van de zomer door Europa reizen met de auto en wellicht ook Belgrado bezoeken. Nu is mijn vraag of het toegestaan is Servië te betreden en verlaten als je alleen in het bezit bent van een Europese ID-kaart?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_94806722
Lees eens wat er achterop staat.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_94806740
Staat op de achterkant of Google op fucking ''identiteitskaart landen''.

http://www.rijksoverheid.(...)ig-reisdocument.html

Andorra;
België;
Bulgarije;
Cyprus;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden);
Hongarije;
Ierland;
Italië;
Letland;
Liechtenstein;
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Monaco;
Noorwegen;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal (inclusief Madeira en de Azoren);
Roemenië;
San Marino;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje (inclusief de Canarische eilanden);
Tsjechië;
Turkije;
IJsland;
Zweden;
Zwitserland.

Alhoewel dit wel tegenstrijdig is:
http://www.independent.co(...)assport-1986169.html

Maar het komt uit 2010 en er staat specifiek ''This summer'. Wellicht dat het dit jaar weer gaat gebeuren?
pi_94806780
Servië doet niet mee aan het Schengenverdrag dus nee :s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:49:54 #34
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_94806919
Alsof ik niet gegoogled heb :').
Zo staat bijv Kroatië ook niet achterop de kaart of bij dat lijstje dus vandaar dat ik hier vraag naar ervaringen :).
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_94807018
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Bullet-tooth het volgende:
Alsof ik niet gegoogled heb :').
Zo staat bijv Kroatië ook niet achterop de kaart of bij dat lijstje dus vandaar dat ik hier vraag naar ervaringen :).
Nou met 2 minuten Googlen vond ik dat die landen officieel niet mogen, maar vorig jaar bijvoorbeeld mocht het in de zomer weer wel.

Bel de ambassade even op:

Servische Ambassade Servië in Nederland
Groot Hertoginnelaan 30
2517 EG Den Haag
Tel: 070-3636800
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:53:47 #36
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_94811851
quote:
Servië accepteert sinds 12 juni 2010 naast een geldig paspoort ook uw Nationale Identiteitskaart als reisdocument. Hierbij dient u erop te letten dat wanneer u van plan bent de (administratieve) grens met Kosovo met een identiteitskaart te oversteken, dit alleen mogelijk is wanneer u - voordat u deze grens oversteekt - een certificaat heeft ontvangen waarin uw binnenkomst in Servie is bevestigd. Dit certificaat dient u aan een eerder gepasseerde grenspost van Servië met een ander land aan te vragen.
Aldus de ambassade :).
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 16:02:32 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_107182356
Schop!

In het voorjaar ga ik met een paar vrienden naar Belgrado. Gewoon een weekendje weg. Kennelijk heeft het het beste nachtleven ter wereld, als ik wikipedia en Lonely Planet mag geloven.

Maar wat valt er nog meer te beleven?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_107183126
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Schop!

In het voorjaar ga ik met een paar vrienden naar Belgrado. Gewoon een weekendje weg. Kennelijk heeft het het beste nachtleven ter wereld, als ik wikipedia en Lonely Planet mag geloven.

Maar wat valt er nog meer te beleven?
Superlatieven schieten bij LP nooit te kort natuurlijk. Ik weet niet hoe ver in het voorjaar je Belgrado gaat bezoeken anders kun je inderdaad stappen op boten die langs de kade liggen van de rivier. Belgrado heeft verder niet zoveel bezienswaardigheden, maar je kunt ook denken aan een wedstrijd van Rode Ster of Partizan. En natuurlijk meer standaard dingen zoals het fort of het graf van Tito.
pi_107183230
Kalemegdan fort en omliggend park. Zeker als het mooi weer is fijn om een biertje te doen.
Sava Kathedraal, een van de grootste Orthodoxe kerken van de wereld. Nog niet af dus binnenin net een bouwplaats.
Skadarlija (bohemian wijkje) wordt ook overal genoemd, ik vond het persoonlijk wat klein (eigenlijk alleen maar 1 straat).
Mausoleum van Tito is geschiedkundig gezien natuurlijk ook erg interessant.

Is het een voorverkenning? Er zijn natuurlijk ook twee voetbalclubs waarvoor jullie zouden kunnen proberen kaartjes te bemachtigen :7
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 16:48:50 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_107183975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:24 schreef MCH het volgende:
Superlatieven schieten bij LP nooit te kort natuurlijk. Ik weet niet hoe ver in het voorjaar je Belgrado gaat bezoeken anders kun je inderdaad stappen op boten die langs de kade liggen van de rivier. Belgrado heeft verder niet zoveel bezienswaardigheden, maar je kunt ook denken aan een wedstrijd van Rode Ster of Partizan. En natuurlijk meer standaard dingen zoals het fort of het graf van Tito.
Van wikipedia:

Nachtleven

Belgrado heeft de reputatie van het bieden van een bruisend nachtleven, met veel clubs die open zijn van zonsondergang tot zonsopgang. Volgens reisgidsenautoriteit Lonely Planet zou Belgrado zelfs het beste nachtleven ter wereld te bieden hebben, vóór dat van Canada's tweede stad Montréal en de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. De kenmerkendste nachtgelegenheden van Belgrado zijn de drijvende cafés en discotheken (splavovi), die verspreid zijn langs de oevers van de Sava en de Donau. Andere populaire fenomenen zijn de typische ondergrondse cafés en de straat Strahinjića bana in de wijk Dorćol, die door de locals smalend Silicon Valley wordt genoemd omdat veel vrouwelijke bezoekers plastische ingrepen zouden hebben ondergaan.

Weekendbezoekers, voornamelijk uit Bosnië en Herzegovina, Kroatië en Slovenië, beschouwen Belgrado meer als een metropool dan de hoofdsteden van hun eigen landen, vanwege wat zij zien als de vriendelijke sfeer, de grote clubs en bars, goedkope dranken, het gemis aan taalproblemen en het ontbreken van voorschriften voor het nachtleven. Bovendien is het nachtleven in Belgrado erg veilig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:27 schreef Thetallguy het volgende:
Kalemegdan fort en omliggend park. Zeker als het mooi weer is fijn om een biertje te doen.
Sava Kathedraal, een van de grootste Orthodoxe kerken van de wereld. Nog niet af dus binnenin net een bouwplaats.
Skadarlija (bohemian wijkje) wordt ook overal genoemd, ik vond het persoonlijk wat klein (eigenlijk alleen maar 1 straat).
Mausoleum van Tito is geschiedkundig gezien natuurlijk ook erg interessant.

Is het een voorverkenning? Er zijn natuurlijk ook twee voetbalclubs waarvoor jullie zouden kunnen proberen kaartjes te bemachtigen :7
Het is inderdaad een voorverkenning. Voedsel, vrouwen en voetbal was altijd het devies, maar inmiddels zijn we allemaal aan de vrouw. Niet dat dat ons weerhoudt om silicon valley te bezoeken. B-).

We gaan trouwens half april.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_108194602
Kon deze niet vinden, dus zelf een topic geopend.. Ik ga in mei!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108195587
@UIO_AMS als je bent geweest hoor ik graag je ervaringen.. Ook vooral qua uitgaan. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 11:23:22 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_108219195
Is goed Skv. Maar herinner me er dan ook nog eens aan voor de zekerheid.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_108219337
Op de NOS zag ik gisteren dat tientallen kroegen en restaurants op boten in de Donau gisteren zijn gezonken. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108295070
Dat nachtleven heb je ook buiten de zomer, misschien iets minder uitbundig maar ik heb me er uitstekend vermaakt in november _O-

Het voormalige gebouw van defensie (?) dat is gebombardeerd is ook wel aardig om even te bekijken als je toch in de buurt bent :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_110523235
Ja, maar is dat nachtleven niet vooral op die gezonken boten? :')
Nog een paar weken. Heb er al zin in! *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 11:08:19 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110666812
Belgrado is een toffe stad. Zal later even wat leuke adresjes posten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_110688857
Hier nog een Belgrado-fan! *O* Afgelopen krokusvakantie nog een paar dagen met m'n broer geweest, was erg tof tussen een meter sneeuw. :)
pi_110691543
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 11:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Belgrado is een toffe stad. Zal later even wat leuke adresjes posten.
*O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 11:04:53 #50
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110712238
Goed. Om het nachtleven te beginnen moet je dus naar Strahinjića Bana. Diverse leuke barretjes met goede drank voor nog steeds een laag bedrag in vergelijking met onze maatstaven. Voorbeelden: Bar Pastis, Soho en Insomnia. Als ze vragen of je gereserveerd hebt, zeg je gewoon dat je bij Boris hoort. Werkt altijd. :'). Maar voor de lunch en diner kun je daar ook goed terecht:

Bij Dorian Gray hebben we zelfs twee keer geluncht. Een driegangenmenu voor 999 dinar (9 euro) van zeer goede kwaliteit.
Bij Nachos hebben we de eerste avond gedineerd. De BBQ Combo voor vier man van 3900 dinar is geen geld als je beseft dat je een paar kilo vlees van goede kwaliteit voor je hebt liggen.

Daarnaast is het vermaak goed geregeld met al het plastic en non-plastic vrouwelijk schoon dat daar rondloopt. En het blijft fascinerend om tussen de oude Zastava's en Yugo's spiksplinternieuwe Ferrari's en Bentley's te zien rijden.

We hebben één keer in Skarklija gegeten. Een tourist trap in wording. Nu kan je er nog goed eten tussen de lokalen, maar voor hoe lang nog. Voor zo'n 4000 dinar hadden we een uitstekende mixed grill bij een restaurant genaamd Çarzak (of zoiets). Met als vermaak de lokale maffia die ons met drie tafels omringde en de enige uitweg werd geblokkeerd door de vele muzikanten die ze ontboden hadden. De hoge baas stelde zich later nog aan ons voor als Boris The Artist. Op de vraag waar we vandaan kwamen, hebben we maar Greenland geantwoord.

We hebben ook één keer uitstekend gegeten in de wijk / naburige stad Zemun aan de Donau bij een restaurant genaamd Milagro. Ze hebben geen Engelse kaart, maar je kunt gerust nemen wat ze je aanraden. Wij namen 'Monk Fish' en in Istanbul had ons dat een vermogen gekost, want hé dat heb je toch niet gezien op de kaart, maar oplichten schijnt niet in de mensen op te komen. Uiteindelijk hebben we met vier man daar voor 200 euro gegeten. Dat lijkt veel voor lokale begrippen, maar dat is inclusief cognac en dikke sigaren achteraf. Naar dit restaurant keer ik zeker terug als ik ooit weer eens in de buurt ben.

Van de drijvende clubs is niet veel over sinds de overstromingen. Wij eindigden steevast in normale clubs (onder de brug, onder het fort, etc., altijd als gast van Boris!)

Bij het Novak Tennis Centre (Serbia Open begint dit weekend) aan de Donau (waar de Donau en de Sava samenkomen) liggen nog wat boten waar je overdag heerlijk in de zon van een drankje kan genieten. Wij zaten zo wat uurtjes bij de boot genaamd Viva te relaxen.

Op cultureel vlak blijft Belgrado ver achter vergeleken bij andere steden die ik met deze groep bezocht heb, maar zo relaxed heb ik het nog nooit meegemaakt. Nergens werden we lastig gevallen en nergens werden we opgelicht. De mensen zijn aardig en we hadden het gevoel de enige toeristen te zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 08:42:26 #51
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110803387
Nog andere vragen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_110878973
Ben je nog bij het mausoleum van ome Tito gaan kijken?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 13:02:13 #53
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111035310
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:35 schreef Thetallguy het volgende:
Ben je nog bij het mausoleum van ome Tito gaan kijken?
Nee, we hebben bijzonder weinig op cultureel vlak gedaan. Wel nog even naar de St. Sava gelopen, maar dat was best teleurstellend.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:03:56 #54
67670 Skv
Cynist.
pi_111040224
Wij gaan waarschijnlijk ook alleen maar zuipen. Bedankt voor de tips. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:06:28 #55
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_111040336
Bij dat fort heb je een mooi uitzicht over de knik in de rivier. Het is ook wel een aanrader om even dat kleine museumpje in te gaan, zie je een onderdeel van een neergehaald Amerikaans gevechtsvliegtuig :+
pi_111047681
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:02 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nee, we hebben bijzonder weinig op cultureel vlak gedaan. Wel nog even naar de St. Sava gelopen, maar dat was best teleurstellend.
Inderdaad best teleurstellend wanneer je eenmaal naar binnen loopt. Van buiten best ok.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_111055670
wij gaan met onze eurotrip ook naar belgrado en we zijn nog een beetje opzoek naar een leuk hostel/hotel.. het liefst hebben we geen standaard hotelletje zeg maar, iemand nog aanraders?
Let me occupy your mind
As you do mine
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:06:28 #58
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111081143
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:40 schreef WasMachinator het volgende:
wij gaan met onze eurotrip ook naar belgrado en we zijn nog een beetje opzoek naar een leuk hostel/hotel.. het liefst hebben we geen standaard hotelletje zeg maar, iemand nog aanraders?
Huur een appartement. Hebben wij gedaan en dat is goed bevallen. Goedkoop ook. Zeker als je met een groepje bent.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111081232
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:06 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Huur een appartement. Hebben wij gedaan en dat is goed bevallen. Goedkoop ook. Zeker als je met een groepje bent.
oke! heb je nog een goed adresje voor het huren van zn appartementje of maakt dat niet echt uit? iig bedankt!
Let me occupy your mind
As you do mine
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:14:46 #60
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111081464
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:09 schreef WasMachinator het volgende:
oke! heb je nog een goed adresje voor het huren van zn appartementje of maakt dat niet echt uit? iig bedankt!
Wij gebruikten daar google voor. Apartments Belgrade en dan vind je wel iets. Zo vonden wij http://www.apartmani-beograd.rs en dan het grootste appartement. Schitterende inrichting. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 14:56:37 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111971409
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:48 schreef Thetallguy het volgende:
Inderdaad best teleurstellend wanneer je eenmaal naar binnen loopt. Van buiten best ok.
Van buiten vond ik het een gedrocht.

Heeft Skv z'n zuipweekend er al op zitten?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111972473
Yes. Op een kerk om 2.30 's nachts na niks gezien van 'cultuur'. Wel leuk gezopen in die loungebar bij het fort (Cinema). Verdere aanraders: Red Bar (leuk publiek, stervensgoedkope cocktails), Tube (technoclub) en Plastic (hoewel zo druk als de tyfus). Er zit overigens ook nog een club in die brug over de rivier (in de eerste pijler aan de oude kant van de stad), maar die was dicht toen wij er waren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_111972487
We hadden overigens echt een bazenhostel midden in het centrum: Time Hostel heet het. Als je er bent, doe Mira maar de groeten van me. Gruwelijke chick. :D
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_111972516
Dorian Gray. _O_
Daar hadden ze zulke tyfuslekkere steaks. Gewoon t duurste op de kaart bestellen (1400 van die punten).
We zijn wel tyfushard opgelicht door een taxichauffeur de eerste avond trouwens. Maar we waren dan ook wel echt helemaal stukgezopen. 60 Euro betaald voor een ritje van 10 minuten. En ook nog op de totaal verkeerde plek afgezet. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 15:31:52 #65
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111972668
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:27 schreef Skv het volgende:
Dorian Gray. _O_
Daar hadden ze zulke tyfuslekkere steaks. Gewoon t duurste op de kaart bestellen (1400 van die punten).
Ik had iets van kip in bladerdeeg wat echt ontzettend goed was. Geen idee meer wat ik de tweede keer daar had. M'n reisgenoten hadden daar andere gerechten die ook allemaal goed waren.
quote:
We zijn wel tyfushard opgelicht door een taxichauffeur de eerste avond trouwens. Maar we waren dan ook wel echt helemaal stukgezopen. 60 Euro betaald voor een ritje van 10 minuten. En ook nog op de totaal verkeerde plek afgezet. :')
Apart, wij hebben juist helemaal niets negatiefs van die aard meegemaakt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111972683
Sarajevo is de shit.
If not now, then when.
pi_111972706
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:31 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik had iets van kip in bladerdeeg wat echt ontzettend goed was. Geen idee meer wat ik de tweede keer daar had. M'n reisgenoten hadden daar andere gerechten die ook allemaal goed waren.

[..]

Apart, wij hebben juist helemaal niets negatiefs van die aard meegemaakt.
Waar waren dan ook wel onaanspreekbaar bezopen. Ik had mij ook opgelicht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 15:34:22 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111972766
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef Skv het volgende:
Er zit overigens ook nog een club in die brug over de rivier (in de eerste pijler aan de oude kant van de stad), maar die was dicht toen wij er waren.
Volgens mij heeft die club dezelfde naam als die brug. Was een beetje jong publiek toen wij er waren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111972812
Die vrouwen daar zijn overigens niet te regelen. ;( Beetje raar clubben sowieso, met al die afgehuurde tafeltjes ipv een dansvloer. :{ Zorgt niet echt voor onderlinge integratie tussen de bezoekers. Iedereen blijft met zn eigen kluitje aan zn eigen tafel staan. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 15:35:52 #70
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111972813
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sarajevo is de shit.
Open er een topic over. We hebben het hier over Belgrado.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_113033217
Ik ben net naar Belgrado geweest, net iets meer dan 2 uur vliegen vanaf Eindhoven, ook andersom . Maar wat een interessante stad is dit toch. Enerzijds best een paar moderne kanten, met mooie clubs, prachtige meisjes en goede hotels. Anderzijds is het compleet anders dan welke andere Europese stad dan ook, waar je in leven en mentaliteit in veel Oost-Europese steden zoals in Hongarije, Tsjechie, en Polen nog wel iets zal herkennen is dit in Servië niet het geval. Ze lijken daar zo extreem nationalistisch (wat ook meer dan eens zo is met foto's van Mladic en zelfs Poetin aan de muur), zo gevormd door de oorlogsjaren, en het is af en toe net of je echt weer achter het IJzeren Gordijn bent. Dat maakt deze stad fascinerend, je weet dat ze je niet mogen als toerist, maar dat maakt deze stad zo veel meer interessanter dan de voorspelbare gebeurtenissen in een andere Europese stad waarvan veel allemaal een beetje van hetzelfde is.

Dus als je eens echt iets uniek, in Europa wilt meemaken, ga naar Belgrado.
Ook maar eens proberen Minsk binnen te komen.

----

Haha ik ben wel donkerblond met grijsblauwe ogen maar genoeg Serviërs die dat ook hebben.
Dus dat is zeker geen probleem denk ik.
Waar we vooral door opvielen was doordat we als bijna enige in korte broek rondliepen en dan nog typisch toeristenkleding (zwembroek bijvoorbeeld). En dat terwijl het ver boven de 30 graden was.
Veel plezier komt goed .

-----

Het is niet zo dat ze je iets aan willen doen of in je gezicht uitschelden, zeker niet, ze helpen je met wat je vraagt maar als je probleem is opgelost zijn ze ook pijlsnel weer weg. Veel taxi-chauffeurs die we hadden, een paar van de Engelse woorden die ze kennen waren Nato Boom, als je langs een getroffen gebouw reed wat toentertijd door de Navo is gebombardeerd. Bij clubs kom je als buitenlander door die uitsmijters vaak helemaal niet binnen maar soms wel als je heel veel lapt (voor Servische begrippen dan). Het is simpelweg uniek, je moet het ervaren, je voelt je niet onveilig hoor maar je voelt simpelweg dat ze daar behoorlijk gefrustreerd zijn vanwege wat er gebeurd is. Daarnaast hebben we ook genoeg Serviërs ontmoet die tegen buitenlanders wel reageren haha dus ik wil geen stereotiep creëren.


quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:34 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die club dezelfde naam als die brug. Was een beetje jong publiek toen wij er waren.
Zijn we binnen geweest, geen jong publiek best redelijk oud als ik eerlijk ben, bier was er voor begrippen in Belgrado wel peperduur haha.

Was wel een heel vette club, althans van buiten, Republica maar daar mochten we niet naar binnen want er was geen reservering (stopwoordje daar) en betalen mocht ook niet haha.
pi_113034039
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:59 schreef DeParo het volgende:
Ik ben net naar Belgrado geweest, net iets meer dan 2 uur vliegen vanaf Eindhoven, ook andersom . Maar wat een interessante stad is dit toch. Enerzijds best een paar moderne kanten, met mooie clubs, prachtige meisjes en goede hotels. Anderzijds is het compleet anders dan welke andere Europese stad dan ook, waar je in leven en mentaliteit in veel Oost-Europese steden zoals in Hongarije, Tsjechie, en Polen nog wel iets zal herkennen is dit in Servië niet het geval. Ze lijken daar zo extreem nationalistisch (wat ook meer dan eens zo is met foto's van Mladic en zelfs Poetin aan de muur), zo gevormd door de oorlogsjaren, en het is af en toe net of je echt weer achter het IJzeren Gordijn bent. Dat maakt deze stad fascinerend, je weet dat ze je niet mogen als toerist, maar dat maakt deze stad zo veel meer interessanter dan de voorspelbare gebeurtenissen in een andere Europese stad waarvan veel allemaal een beetje van hetzelfde is.

Walgelijk. :r

Jammer dat je ook niet even langs Sarajevo bent geweest, meer warmte dan Belgrado.
If not now, then when.
pi_113034286
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 00:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Walgelijk. :r

Jammer dat je ook niet even langs Sarajevo bent geweest, meer warmte dan Belgrado.
Serviers zijn minder pro-Westers omdat West-Europa zich toentertijd duidelijk achter die andere landen had geschaard. Serviers hebben in die tijd vele misdaden gepleegd maar die werden van de andere kant ook gepleegd. Dat Islamitische Strijders van heinde en verre kwamen om de Bosniër te ondersteunen zegt ook wel iets. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Kroatische oorlogsmisdadigers.

Een gemeen spelletje werd gespeeld door verschillende kampen.

Desalniettemin staan Sarajevo en ook Montenegro ook op mijn lijstje om te gaan bezoeken ;) :).
pi_113066816
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 00:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Serviers zijn minder pro-Westers omdat West-Europa zich toentertijd duidelijk achter die andere landen had geschaard. Serviers hebben in die tijd vele misdaden gepleegd maar die werden van de andere kant ook gepleegd. Dat Islamitische Strijders van heinde en verre kwamen om de Bosniër te ondersteunen zegt ook wel iets. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Kroatische oorlogsmisdadigers.

Een gemeen spelletje werd gespeeld door verschillende kampen.

Desalniettemin staan Sarajevo en ook Montenegro ook op mijn lijstje om te gaan bezoeken ;) :).
Een gemeen spelletje werd gespeeld door verschillende kampen.

Er is helemaal geen gemeen spelletje gespeeld, en niet doen alsof die Serviers zo zielig waren. Ze hadden op iedereen ruim een militaire overmacht en die hebben ze goed gebruikt ook nog. Ook hebben ze op grote schaal mensen ge-executeerd en vrouwen op grote schaal verkracht.

Etnische zuiveringen hebben de Serviers zelf op grote schaal zelf uitgevoerd. Ja Naser Oric heeft een paar Serviers vermoord in omringende dorpen, en dat geeft Mladic de toestemming 8000 mensen te vermoorden. Als het niet zo triest zou zijn zou dat gewoon lachwekkend zijn geweest.

Veel Serviers leiden aan het "vingerwijzertjes" syndroom. Het is de schuld van de Moslims en Kroaten dat de Serviers die 2 bevolkingsgroepen etnisch heeft gezuiverd, want zij waren begonnen :')
pi_113069855
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:17 schreef yup het volgende:

[..]

Een gemeen spelletje werd gespeeld door verschillende kampen.

Er is helemaal geen gemeen spelletje gespeeld, en niet doen alsof die Serviers zo zielig waren. Ze hadden op iedereen ruim een militaire overmacht en die hebben ze goed gebruikt ook nog. Ook hebben ze op grote schaal mensen ge-executeerd en vrouwen op grote schaal verkracht.

Etnische zuiveringen hebben de Serviers zelf op grote schaal zelf uitgevoerd. Ja Naser Oric heeft een paar Serviers vermoord in omringende dorpen, en dat geeft Mladic de toestemming 8000 mensen te vermoorden. Als het niet zo triest zou zijn zou dat gewoon lachwekkend zijn geweest.

Veel Serviers leiden aan het "vingerwijzertjes" syndroom. Het is de schuld van de Moslims en Kroaten dat de Serviers die 2 bevolkingsgroepen etnisch heeft gezuiverd, want zij waren begonnen :')
Ik praat helemaal niets goed en die Serviërs hebben inderdaad gore dingen uitgehaald die terecht worden bestraft. Desalniettemin wordt de vuile rol van bepaalde andere groepen onderschat.
Evenmin zeg ik dat die landen zich niet mochten afscheiden maar het is wel vanuit het Westen een groot politiek spel geworden. Ach ja.
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:37:00 #76
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_113153715
Ben net terug uit Belgrado en vond het een vreemde maar zeker ook gezellige stad. Het centrum is wel aardig opgeknapt maar nog altijd zijn de littekens van de oorlog te zien. Voor veel cultuur (musea of paleizen of zo) hoef je er zeker niet heen te gaan. Langs de Sava-rivier kun je heerlijk fietsen of wandelen en drinken, eten en feesten op al die boten. Het is er krankzinnig goedkoop voor ons, een mojito voor ¤ 2,85 en een hele maaltijd voor minder dan een tientje (niet overal natuurlijk). Ik vond de mensen beslist vriendelijk (ook op het omringende platteland, we kwamen per fiets uit Kroatië, langs de Donau) en ze vroegen steeds "Do you like Serbia?" Ze kennen hun reputatie in het Westen natuurlijk wel. Een beetje ontremd lijken ze wel, gezien de kledij van de jonge vrouwen (nou ja, het was afgelopen weekend 35 graden daar). Wel héél veel rambo-achtige tattoo types in het straatbeeld (waren geen toeristen), met een verrassend lichte huidskleur overigens. Wat ik wel steeds dacht: al die mannen die nu zo'n beetje van middelbare leeftijd zijn hebben een verhaal, en dat is geen fijn verhaal. Dus in elk geval in mijn perceptie was het toch een heel andere stad dan alle andere.
It's not a lie, if you believe
  zondag 3 februari 2013 @ 17:34:44 #77
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122425318
Ik schop hem. Gewoon omdat alles open is qua stedentrip.
Is Belgrado als vrouw alleen te doen? Ik ben niet van het stappen, wel van het lekkere eten, drankje en e-reader mee om ergens lang te blijven hangen. Wandelen, dat soort ouwewijvendingen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_122453684
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik schop hem. Gewoon omdat alles open is qua stedentrip.
Is Belgrado als vrouw alleen te doen? Ik ben niet van het stappen, wel van het lekkere eten, drankje en e-reader mee om ergens lang te blijven hangen. Wandelen, dat soort ouwewijvendingen.
Chillen dus? Als je iets in die buurt zoekt dan zou ik beter Sarajevo willen aanraden.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 11:10:00 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122588789
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik schop hem. Gewoon omdat alles open is qua stedentrip.
Is Belgrado als vrouw alleen te doen? Ik ben niet van het stappen, wel van het lekkere eten, drankje en e-reader mee om ergens lang te blijven hangen. Wandelen, dat soort ouwewijvendingen.
Kan daar prima. Al weet ik niet hoe het is om als vrouw op reis te gaan. Laat staan alleen als vrouw.

Met je e-reader in de middag plaats nemen op een luie sofa op één van de boten aan de Sava / Donau kan heel goed. Eten is er prima. Qua cultuur blijft het wel wat achter op andere Zuid Europese hoofdsteden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 15 december 2013 @ 18:28:34 #80
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134298959
*Kickje

Wij zijn op zoek naar een betaalbare, leuke stad voor een weekend weg met wat vrienden. Berlijn leek mij wel wat, maar aangezien een aantal er al zijn geweest en we liever een 'onbekende' stad hebben kwam ook Belgrado langs. Het is voor eind januari. Is het leuk voor die periode? Iemand nog tips? De verhalen over het interessante nachtleven zijn mij wel bekend, die ervaringen worden hier ook gedeeld?
pi_134299325
Ik vond Belgrado wel aardig, maar minder dan de andere Oost-Europese steden waar ik ben geweest voor een lang weekend weg met vrienden. Ben verder o.a. geweest in Cluj-Napoca (Roemenie), Kiev (Oekraine) en Wroclaw (Polen).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 15 december 2013 @ 20:10:21 #82
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134302991
Waar zat dat in dan? Cultuur, uitgaan, hostels, afstanden?
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:11:53 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134369126
Was vorige week nog een middagje in Belgrado. Stad zelf is wel aardig qua vibe met redelijk wat leuke terrasjes en eetgelegenheden. Het uitgaan bevalt me ook goed maar je moet wel weten waar te gaan omdat het zichzelf redelijk aan het inhalen is als één der leukste stapsteden ter wereld. Cultuurhistorisch vind ik het echter niet heel bijzonder. Al is dat Fort Kalemegdan wel indrukwekkend :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134451981
Wij zijn 2 jaar geleden met vrienden 4 nachten naar Belgrado geweest. Voor de toerist uit te hangen moet je in ieder geval niet naar Belgrado gaan, maar het uitgaan is wel echt top! Wij zijn ook naar Warschau, Tallinn, Riga, Stockholm etc. geweest. Iedereen is het er wel over eens dat Belgrado de leukste stad is om goed op stap te gaan, ook in januari. Knappe vrouwen, mooie clubs, mensen die echt komen om te feesten en alles is betaalbaar.
Tip is de Stefan Braun, een club ergens in een flat.

Ik kan Belgrado dus zeker aanraden.
pi_134604173
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:10 schreef BoerBert het volgende:
Waar zat dat in dan? Cultuur, uitgaan, hostels, afstanden?
Sfeer, manier van uitgaan, wat er te zien/te doen is. Dan zou ik eerder Kiev aanraden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 23 december 2013 @ 13:42:17 #86
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134604252
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 13:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Sfeer, manier van uitgaan, wat er te zien/te doen is. Dan zou ik eerder Kiev aanraden.
Oke, bedankt ^O^.
pi_134604319
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Oke, bedankt ^O^.
Volgende keer kan je beter iemand quoten, ik kwam per toeval hier terecht en zag je vraag. Bij een quote krijg je een melding. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 23 december 2013 @ 14:38:44 #88
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134606569
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 13:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Volgende keer kan je beter iemand quoten, ik kwam per toeval hier terecht en zag je vraag. Bij een quote krijg je een melding. :)
True, maar ik ga er altijd ook een beetje van uit dat iedereen gewoon z'n MyAT afloopt omdat ik dat ook altijd doe ;).
  zondag 23 maart 2014 @ 16:23:59 #89
289730 HenkDeVries2.0
Henk de Vries is leuk
pi_138076952
Belgrado *O* 2x geweest, ik vind het echt een hele vette stad!
pi_151230430
Over twee weken een paar daagjes naar Belgrado ^O^ Iemand nog goeie tips?

Ik slaap in het hotel aan het Slavija Square waar ook de pendelbus van het vliegveld aankomt. Lekker makkelijk dus voor een knaak _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160709844
Kickje.

Ik zit even alle RyanAir en WizzAir bestemmingen door te spitten, en Belgrado's nachtleven lijkt mij interessant. Is het raadzaam om samen met vrienden daar heen te gaan, of is alleen ook wel te doen?

Ben een man van in de twintig. :)
FR1908
pi_160710163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:33 schreef Katoenplukkert het volgende:
Kickje.

Ik zit even alle RyanAir en WizzAir bestemmingen door te spitten, en Belgrado's nachtleven lijkt mij interessant. Is het raadzaam om samen met vrienden daar heen te gaan, of is alleen ook wel te doen?

Ben een man van in de twintig. :)
Met vrienden is denk ik leuker maar in de zomermaanden ligt Belgrado ook wel op de Interrail backpacktrail dus dan kun je wel fellow travellers meeten
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:59:32 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160712043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:33 schreef Katoenplukkert het volgende:
Kickje.

Ik zit even alle RyanAir en WizzAir bestemmingen door te spitten, en Belgrado's nachtleven lijkt mij interessant. Is het raadzaam om samen met vrienden daar heen te gaan, of is alleen ook wel te doen?

Ben een man van in de twintig. :)
Is maar net afhankelijk van wat je zelf wil. Alleen is prima te doen, ik ben er jaarlijks wel eens te vinden en vermaak me opperbest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162273929
Hoe is dat strandje daar eigenlijk?

Mijn vrienden en ik zijn liefhebbers van de Oost-Europese steden, het is er in de zomer vaak lekker weer en het is vrij goedkoop (we zijn studenten). We hebben ons oog op Belgrado laten vallen. We zijn hiervoor naar Praag en Boedapest geweest. We willen eigenlijk ook lekker kunnen zwemmen en ik las toevallig over dat strandje.
Moeten zij weten
pi_162287697
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:03 schreef H0D3NPYL het volgende:
Hoe is dat strandje daar eigenlijk?

Mijn vrienden en ik zijn liefhebbers van de Oost-Europese steden, het is er in de zomer vaak lekker weer en het is vrij goedkoop (we zijn studenten). We hebben ons oog op Belgrado laten vallen. We zijn hiervoor naar Praag en Boedapest geweest. We willen eigenlijk ook lekker kunnen zwemmen en ik las toevallig over dat strandje.
Dat strand (let op: stenen) is op een beetje warme dag propvol. Toen ik in het water lag, realiseerde ik me dat het water wellicht niet heel fris was, aangezien het volgens mij stil water is in een groot aangelegd meer.

In ieder geval, zwemmen of niet, het is een leuke manier om je onder de locals te mengen.
pi_162288333
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 08:55 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Dat strand (let op: stenen) is op een beetje warme dag propvol. Toen ik in het water lag, realiseerde ik me dat het water wellicht niet heel fris was, aangezien het volgens mij stil water is in een groot aangelegd meer.

In ieder geval, zwemmen of niet, het is een leuke manier om je onder de locals te mengen.
Ik ben in Belgrado op een strand geweest met zand. Heet geloof ik Ada Cingalija en is vanaf het centrum gewoon met de bus te bereiken.
pi_162288403
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ben in Belgrado op een strand geweest met zand. Heet geloof ik Ada Cingalija en is vanaf het centrum gewoon met de bus te bereiken.
In mijn herinnering was het zand maar ik zie nu op de foto's dat het inderdaad om stenen gaat. Toen ik daar was waren ze gewoon huge vissen aan het voeren. Leuk om tussen te zwemmen.
pi_180981617
Kick. Ik ga een midweekjenaar Belgrado in het najaar.
pi_181202657
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:07 schreef Meridiaan het volgende:
Kick. Ik ga een midweekjenaar Belgrado in het najaar.
Leuk!

Jaar of 6 geleden geweest. Bijzondere stad! Stond toen op nummer één van het Amerikaanse magazine Time Out wat betreft leukste uitgaanssteden ter wereld (niet de reden dat wij daar heengingen, maar het hielp wel).

Belgrado is zeker niet de mooiste stad ter wereld, maar wel een bijzondere stad. De beleving van de mensen, de buitensteden in het Noorden (Nieuw Belgrado) met de meest vreselijk lelijke, potsierlijke ex-Sovjetgebouwen (een van de meest bekende én grootste regeringsgebouwen ter wereld is zo enorm mega groot, daar moet[/b] je heen!), de schitterende Sava kathedraal.

Wij deden een fietstocht georganiseerd door een Nederlander (uiteraard!).

http://belgrademyway.com/(...)y-still-in-belgrade/

Nu is dat gebouw het paleis van Servie trouwens.
https://www.google.nl/sea(...)CygC&biw=907&bih=644

Toen ik er was, waren er werkelijk honderden, zo niet een paar duizend, vrijwilligers (allemaal jongeren! Babyboomers van na "de oorlog") bezig in verschillende wijken. Opknappen, schilderen, opruimen, weet ik wat ze deden. Het was een bijna bizar, surrealistisch gezicht.

Verder is Belgrado qua uitgaan erg leuk en bizar. Op de meest onverwachte plekken vindt je opeens de meest bizarre hippe tenten die je kunt meemaken. Bv vlak achter het spoor, vreselijke buurt denk je, dan lopen daar opeens de meest knappe, opgemaakte jongedames die je hebt gezien opeens in die vieze grauwe straatjes een deurtje binnen, en achter die deur zie je een hippe bar/discotheek/tent.

Ow, en ergens buiten het centrum gingen we naar een verlaten, leegstaande flat met een zanger van een undergroundbandje (wij deden een soort underground tour). In die flat waar al jááren geen mensen meer wonen, oefenden bandjes en muzikanten; biertjes, blowtje, je kent dat wel.
Wij met de lift omhoog, je ziet de asbest gewoon aan de muren hangen!

Komen we helemaal bovenaan, lift uit, kom je daar toch in een super hippe, drukbezochte jazztent. Bizarrr!

En de drijvende discotheken natuurlijk (splavs heten die? Weet niet meer precies). Lekker drijvend over de Sava en die andere rivier (kruispunt van 2 rivieren).

https://www.serbia.com/vi(...)loating-river-clubs/

Enjoy! *O* :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 19 augustus 2018 @ 00:01:33 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_181287625
Ik ben eind van deze week twee dagen in Belgrado, als tussenstop op onze Balkan-roadtrip. Ben benieuwd.
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:51:49 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181295185
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 00:01 schreef remlof het volgende:
Ik ben eind van deze week twee dagen in Belgrado, als tussenstop op onze Balkan-roadtrip. Ben benieuwd.
Misschien zitten we nog op hetzelfde terras. Eind deze week overnacht ik er een avondje op de weg terug naar huis :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  One tough cookie zondag 19 augustus 2018 @ 12:13:05 #102
169210 liesje1979
pi_181295535
Ik vond Belgrado aardig, maar ook weer niet vreselijk boeiend ofzo. :@ Nou was ik er ook maar 2 nachten dus heb maar een hele kleine indruk kunnen krijgen. Ik miste gewoon iets van sfeer, kan er ook niet helemaal mijn vinger opleggen. En ik vond de mensen ook niet de vriendelijkste die ik ooit heb ontmoet. Niet compleet onvriendelijk maar ook niet de hartelijkheid die ik in andere delen van de Balkan wel tegen ben gekomen. :@
De treinreis naar Bar is wel echt een aanradertje.
  maandag 20 augustus 2018 @ 01:20:51 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_181313515
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien zitten we nog op hetzelfde terras. Eind deze week overnacht ik er een avondje op de weg terug naar huis :+
Ik ben die gozer met die bril en het FOK!forum op z’n iPad.
pi_182340496
Over drie weken zit ik drie nachten in Belgrado. Even het topic doorlezen voor aanraders.
Ik wil sowieso naar het Teslamuseum, verder nog geen inspiratie.
pi_182341472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:59 schreef Meridiaan het volgende:
Over drie weken zit ik drie nachten in Belgrado. Even het topic doorlezen voor aanraders.
Ik wil sowieso naar het Teslamuseum, verder nog geen inspiratie.
3 nachten? Is dat met 4 hele dagen of kom je aan om 1700 en vertrek je om 1200?
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_182341492
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:44 schreef mart_83 het volgende:

[..]

3 nachten? Is dat met 4 hele dagen of kom je aan om 1700 en vertrek je om 1200?
Dat laatste. Ik kom 's avonds aan ivm treinreis uit Montenegro.
pi_182341986
quote:
11s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:13 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vond Belgrado aardig, maar ook weer niet vreselijk boeiend ofzo. :@ Nou was ik er ook maar 2 nachten dus heb maar een hele kleine indruk kunnen krijgen. Ik miste gewoon iets van sfeer, kan er ook niet helemaal mijn vinger opleggen. En ik vond de mensen ook niet de vriendelijkste die ik ooit heb ontmoet. Niet compleet onvriendelijk maar ook niet de hartelijkheid die ik in andere delen van de Balkan wel tegen ben gekomen. :@
De treinreis naar Bar is wel echt een aanradertje.
Modern, zakelijk. Mensen wonen en leven er en zitten niet perse te wachten op een paar toeristen, denk ik.
.
pi_182342934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:45 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dat laatste. Ik kom 's avonds aan ivm treinreis uit Montenegro.
kom je dan aan op Topčider?
ik zou een rondje door Kalemegdan park doen, zonsondergang bekijken vanaf de muur (een soort van naast het standbeeld van victor.
Je zou naar het Museum of Yugoslavia kunnen gaan, hier is het graf van Tito en allemaal cadeaus die hij gekregen heeft. of naar de Church of Saint Sava, Avala tower of een van de voetbalstadions.

Maar als je er zo kort bent kan je ook gewoon een beetje door de stad lopen, beetje hier en daar rondkijken.

ik heb heerlijk gegeten bij Zlatni Bokal, w sushi, Le Molière en Wurst Platz Bar.

haal een gebakje bij Mandarina Cake Shop en haal Börek bij een bakkertje.

over stappen kan ik niet zoveel zeggen, al heb ik me hier redelijk goed vermaakt (of het kwam door de alcohol)

je gaat je er vast vermaken!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_182669960
Ik kan mij vinden in Liesje, ik vond Belgrado eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Het begon al met de taxirit vanaf Topcider, waarbij ik uiteraard ben opgelicht :'). Kalemegdan Park hebben we op bovenstaand advies bezocht rond zonsondergang: erg mooi inderdaad. Een tochtje langs de Donau en de Sava gemaakt met een diner aan boord. Verder naar het Teslamuseum geweest en ook naar het Joegoslaviëmuseum en Tito's graf. En we hebben een heerlijke picknick gehad bij de St Savakerk. De ondergrondse crypte was erg mooi, maar de kerk zelf kan je nog niet bezoeken ivm restauraties. Al begreep ik dat deze kerk al jaren gerenoveerd wordt. Je kan er in elk geval een donatie voor achterlaten.
Het ritje met tram 2, welke in een rondje loopt, is nog een aanradertje om te doen: voor 150 dinar kan je een uur blijven zitten en rijd je onder meer langs Knez Mihailova, Kalemegdan Park en Skadarlija. Verder vond ik het lastig om mijzelf verstaanbaar te maken, ik kwam niet ver met Engels.

Montenegro was, hoewel ik er maar 2 nachten was, geweldig. Heel vriendelijke mensen, verder retegoedkoop en heel mooie natuur. De treinrit van Podgorica naar Belgrado was fantastisch. We hadden goed gezelschap, het was warm en goed weer en de börek smaakte :9. De uitzichten waren schitterend, heb genoten O+.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')