abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190270484
Heb je zelf een persoonlijkheidsstoornis of ken je iemand met een persoonlijkheidsstoornis?
Of heb je vermoedens dat je er een hebt? Hier kun je het allemaal kwijt.

Beknopte omschrijving van een persoonlijkheidsstoornis:
Een persoonlijkheidsstoornis is een langdurig patroon van afwijkende emoties en opvattingen.
Veel persoonlijkheidsstoornissen komen tot ontwikkeling door traumatische ervaringen in combinatie met erfelijke gevoeligheid.

SPOILER: Meer informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
P.S. Liever geen reacties over de zogenaamde labeltjescultuur.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190272554
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 19:32 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Tsja, zorgen maken/claimen, ligt dicht bij elkaar voor mij.
Maar ik doe mijn best. Ondanks dat hij niet veel appt, appt hij best veel :P

Ik zal die app eens opzoeken, gewoon via de playstore?

Ik weet niet hoe het eruit ziet, als mensen dissocieren, weet wel dat ik het soms doe.
Heb wel meegemaakt dat een groepsgenoot door het lint ging tijdens de dagafsluiting in de kliniek. Hij mocht ook meteen vertrekken erna.

Praatjes na vergadering heb ik nooit gedaan. Ik snap dat het in de tijd van de baas valt, maar 99% van de tijd, zorgen dat soort dingen voor overwerk voor mij :P
Is ook lastig :)
Ja via de app store idd..

1 van de voorwaarden van de therapie was ook dat je hier niet in ernstige mate last van mocht hebben, stoor me er niet aan, maar was wel even schrikken..
Ik weet niet of ik er last van heb, er zijn wel momenten dat er even geen contact met mij gemaakt kan worden, maar ik zweef dan niet uit mijn lichaam ofzo..

Door het lint in de zin van mensen aanvallen?

Overwerk doe ik niet aan momenteel aangezien ik op arbeidstherapeutische basis werk.. Normaal ben ik in ieder geval wel wat spraakzamer, had er vanochtend geen behoefte aan..
pi_190272852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:14 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:

[..]

Is ook lastig :)
Ja via de app store idd..

1 van de voorwaarden van de therapie was ook dat je hier niet in ernstige mate last van mocht hebben, stoor me er niet aan, maar was wel even schrikken..
Ik weet niet of ik er last van heb, er zijn wel momenten dat er even geen contact met mij gemaakt kan worden, maar ik zweef dan niet uit mijn lichaam ofzo..

Door het lint in de zin van mensen aanvallen?

Overwerk doe ik niet aan momenteel aangezien ik op arbeidstherapeutische basis werk.. Normaal ben ik in ieder geval wel wat spraakzamer, had er vanochtend geen behoefte aan..
Ik zal het eens opzoeken!

Hij heeft de groepsruimte en de gang aardig verbouwd :P Ik was 1 van de weinige die hem weg dirigeerde.. maar dat zal je niet verbazen.

Wat is jou versie van dissociatie? Voor mij is het, dat een stoel en een persoon, evenveel emotie teweegbrengt (als ik er wat mee zou doen.)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190298595
Leuke jongen zei vandaag dat hij dit weekend misschien niet langs komt. Maar, positieve is, dat omdat hij hier zo vaak langskomt en me eigenlijk geld wilt geven voor de cola etc, dat we hebben afgesproken dat hij binnenkort keer langs komt, gaan we boodschappen doen, samen koken/eten en dan film kijken *O*
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190346439
Morgen mijn prothese ophalen (misschien nog de kleur aanpassen), woensdag gesprek of ik de therapie bij FPP (Forensisch Psychiatrische Polikliniek) wil volgen. Dat doe ik alleen als ik ook op gebied van depressie en verslaving geholpen wordt... De 18e gaan dan de rest van mijn tanden eruit.
Ik weet nog niet wat ik wil, wat ik aankan -O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 9 december 2019 @ 19:09:06 #6
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_190350274
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:08 schreef Burner82 het volgende:
Morgen mijn prothese ophalen (misschien nog de kleur aanpassen), woensdag gesprek of ik de therapie bij FPP (Forensisch Psychiatrische Polikliniek) wil volgen. Dat doe ik alleen als ik ook op gebied van depressie en verslaving geholpen wordt... De 18e gaan dan de rest van mijn tanden eruit.
Ik weet nog niet wat ik wil, wat ik aankan -O-
Verslaving? Vertel es meer.
soooo, da's mooi!
pi_190359733
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 19:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Verslaving? Vertel es meer.
Dat was toch wel al bekend?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:24:24 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_190360246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 10:39 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dat was toch wel al bekend?
Kan wel. Ik let hier nooit echt op. :P
soooo, da's mooi!
pi_190366092
Alcoholverslaving, 9 weken verslavingskliniek gehad, daar leuke jongen leren kennen.
Geen vervolgtraject door omstandigheden, dus ben weer terug bij af.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:09:19 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_190366405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:52 schreef Burner82 het volgende:
Alcoholverslaving, 9 weken verslavingskliniek gehad, daar leuke jongen leren kennen.
Geen vervolgtraject door omstandigheden, dus ben weer terug bij af.
Negen weken is wel erg kort. Vreemd.
soooo, da's mooi!
pi_190366624
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Negen weken is wel erg kort. Vreemd.
9 weken verslavingskliniek is kort?
Tijdens mijn behandeling daar werden mensen eruit gegooid, omdat de verzekering nog maar 30 dagen wilde behandelen...

Maja, dat weet je volgende week toch niet meer, je let toch niet op.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190378448
Gesprek gehad bij FPP, ik stop daar wrs. Verslaving en depressie staan teveel op voorgrond.
Ik krijg wel een afsluitende brief, waarin ze zetten dat op korte termijn een klinische opname plaats moet vinden.
Dan maar hopen dat zij genoeg druk kunnen zetten, dat het ook gaat gebeuren.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190590964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:05 schreef Burner82 het volgende:
Gesprek gehad bij FPP, ik stop daar wrs. Verslaving en depressie staan teveel op voorgrond.
Ik krijg wel een afsluitende brief, waarin ze zetten dat op korte termijn een klinische opname plaats moet vinden.
Dan maar hopen dat zij genoeg druk kunnen zetten, dat het ook gaat gebeuren.
Hopelijk dat ze je dan snel daarvoor kunnen behandelen inderdaad..

Ik heb echt een behoorlijke rotweek gehad.. Niet zo'n goede beoordeling gehad op mijn werk tegen mijn verwachting in, maar ook omdat eerder anders was gecommuniceerd.. Maar misschien had ik dit wel even nodig, want ik zie nu wel dat bepaald gedrag echt wel anders moet alleen heb ik nooit verkeerde bedoelingen hierbij gehad, onderaan de streep word daar niet naar gekeken.. Dus in die zin heb ik deze week naar mezelf durven kijken, deed ik eigenlijk nooit en durfde ik ook niet zo goed, want ik wil heel graag alles goed doen, realistisch is het niet, iedereen maakt fouten, ik ook.. Dus ik haal mezelf al niet meer gelijk zo neer en geef mezelf ook wat ruimte nu om fouten te mogen maken.. Klinkt misschien beetje vaag, maar ik merk hierin dat de DGT echt wel wat doet inmiddels.. De emoties zijn er echt wel geweest, maar heb er niet direct rigoureus op gereageerd door bepaalde acties te doen die verre van handig zijn.. Enige wat me nu nog irriteert is dat het verbeterpunt slecht bewoord is en dat mijn beoordeling puur op basis van 1 punt op gedrag niet goed is geweest, maar collega's zeiden ook al dat ieder jaar een paar mensen de Sjaak zijn en dat mijn ziek zijn hierin ook meespeelt, mag niet, maar gebeurt wel en dat raakt weer een stuk onrechtvaardigheid waar il heel slecht op ga.. Want mijn werk doe ik uitstekend is mij verteld, maar dit heb ik inmiddels los gelaten en dat is eigenlijk sneller dan normaal dus daar ben ik best wel trots op..
Dus ondanks dat het een rotweek was heb ik wel enorme stappen gemaakt 😁
  zondag 5 januari 2020 @ 18:33:06 #14
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_190892694
Wil het hier toch even van mij afschrijven: momenteel gaat alles naar de figuurlijke tyfus. Door ziekte in mijn familie, lijkt het alsof alles dat ik tijdens mijn behandelingen ongedaan is gemaakt. Merk aan alles dat ik weer dingen doe waarvan ik tegen mezelf had beloofd om het nooit meer te doen (zelf beschadigend gedrag). Ik leefde gezond en had tot aan dat vervelende bericht mijn leven weer redelijk op de rit. Niet alleen dreig ik een familielid te verliezen, maar ook mijn (tijdelijke) thuis. Had al contact gehad met de mensen van de woningbouw, maar die konden niets voor mij betekenen. Ze zeiden doodleuk dat ik maar wat anders moest gaan zoeken wanneer de hoofdbewoner zou komen te overlijden. Het deed er ook niet toe toen ik kon aantonen dat ik al meer dan 10 jaar stond ingeschreven op de wachtlijst.

's nachts denk ik er vaak aan of het misschien niet beter is om met het zinkende schip ten onder te gaan. Ik zit echt op een dood. Terug gaan naar de GGZ is geen optie, aangezien mijn dossier is gesloten en ik eerlijk gezegd ook geen behoefte meer heb aan verdere gesprekken. Ik heb er echt spijt van dat ik alles zo voor lief heb genomen.
soooo, da's mooi!
  zondag 12 januari 2020 @ 19:06:51 #15
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190998421
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:33 schreef LordofLeaves het volgende:
Wil het hier toch even van mij afschrijven: momenteel gaat alles naar de figuurlijke tyfus. Door ziekte in mijn familie, lijkt het alsof alles dat ik tijdens mijn behandelingen ongedaan is gemaakt. Merk aan alles dat ik weer dingen doe waarvan ik tegen mezelf had beloofd om het nooit meer te doen (zelf beschadigend gedrag). Ik leefde gezond en had tot aan dat vervelende bericht mijn leven weer redelijk op de rit. Niet alleen dreig ik een familielid te verliezen, maar ook mijn (tijdelijke) thuis. Had al contact gehad met de mensen van de woningbouw, maar die konden niets voor mij betekenen. Ze zeiden doodleuk dat ik maar wat anders moest gaan zoeken wanneer de hoofdbewoner zou komen te overlijden. Het deed er ook niet toe toen ik kon aantonen dat ik al meer dan 10 jaar stond ingeschreven op de wachtlijst.

's nachts denk ik er vaak aan of het misschien niet beter is om met het zinkende schip ten onder te gaan. Ik zit echt op een dood. Terug gaan naar de GGZ is geen optie, aangezien mijn dossier is gesloten en ik eerlijk gezegd ook geen behoefte meer heb aan verdere gesprekken. Ik heb er echt spijt van dat ik alles zo voor lief heb genomen.
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:33 schreef LordofLeaves het volgende:
Wil het hier toch even van mij afschrijven: momenteel gaat alles naar de figuurlijke tyfus. Door ziekte in mijn familie, lijkt het alsof alles dat ik tijdens mijn behandelingen ongedaan is gemaakt. Merk aan alles dat ik weer dingen doe waarvan ik tegen mezelf had beloofd om het nooit meer te doen (zelf beschadigend gedrag). Ik leefde gezond en had tot aan dat vervelende bericht mijn leven weer redelijk op de rit. Niet alleen dreig ik een familielid te verliezen, maar ook mijn (tijdelijke) thuis. Had al contact gehad met de mensen van de woningbouw, maar die konden niets voor mij betekenen. Ze zeiden doodleuk dat ik maar wat anders moest gaan zoeken wanneer de hoofdbewoner zou komen te overlijden. Het deed er ook niet toe toen ik kon aantonen dat ik al meer dan 10 jaar stond ingeschreven op de wachtlijst.

's nachts denk ik er vaak aan of het misschien niet beter is om met het zinkende schip ten onder te gaan. Ik zit echt op een dood. Terug gaan naar de GGZ is geen optie, aangezien mijn dossier is gesloten en ik eerlijk gezegd ook geen behoefte meer heb aan verdere gesprekken. Ik heb er echt spijt van dat ik alles zo voor lief heb genomen.
Ga een uurtje wandelen buiten, frisse lucht.
  zondag 12 januari 2020 @ 19:11:09 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190998465
Ik heb tips/advies nodig

Ik heb een probleempje die me nogal dwars zit.
Achterliggende verhaal doet er niet toe.

Ik heb komende week een etentje met vrienden en wat kennissen, echter komt er ook een persoon die mij als een baksteen liet vallen een aantal jaar terug. Sindsdien, als er meetings zijn, ontloop ik deze persoon door te schitteren in afwezigheid.

Probleem is dat ik aankomende meeting wel aanwezig moet zijn (iets speciaals) en deze persoon ook aanwezig is. De gedachte bij die dag maakt me al angstig, om die persoon te ontmoeten.
Wetende dat het grootste probleem mijn ontwijkgedrag is.

Iemand advies om van die angst af te komen? Bvd Ciclon.
pi_191054939
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:33 schreef LordofLeaves het volgende:
Wil het hier toch even van mij afschrijven: momenteel gaat alles naar de figuurlijke tyfus. Door ziekte in mijn familie, lijkt het alsof alles dat ik tijdens mijn behandelingen ongedaan is gemaakt. Merk aan alles dat ik weer dingen doe waarvan ik tegen mezelf had beloofd om het nooit meer te doen (zelf beschadigend gedrag). Ik leefde gezond en had tot aan dat vervelende bericht mijn leven weer redelijk op de rit. Niet alleen dreig ik een familielid te verliezen, maar ook mijn (tijdelijke) thuis. Had al contact gehad met de mensen van de woningbouw, maar die konden niets voor mij betekenen. Ze zeiden doodleuk dat ik maar wat anders moest gaan zoeken wanneer de hoofdbewoner zou komen te overlijden. Het deed er ook niet toe toen ik kon aantonen dat ik al meer dan 10 jaar stond ingeschreven op de wachtlijst.

's nachts denk ik er vaak aan of het misschien niet beter is om met het zinkende schip ten onder te gaan. Ik zit echt op een dood. Terug gaan naar de GGZ is geen optie, aangezien mijn dossier is gesloten en ik eerlijk gezegd ook geen behoefte meer heb aan verdere gesprekken. Ik heb er echt spijt van dat ik alles zo voor lief heb genomen.
Heftig..
Maar als ik het goed lees is deze persoon dus terminaal en sta jij straks op straat?
Kun je jezelf ook niet als hoofdbewoner erbij laten zetten?
En urgentie geen optie?

Lastige situatie en dat dit veel emotie oproept is ook hartstikke logisch..

Ik zou toch weer aankloppen bij het GGZ, ook al zit je hier niet op te wachten..
pi_191054993
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 19:11 schreef Ciclon het volgende:
Ik heb tips/advies nodig

Ik heb een probleempje die me nogal dwars zit.
Achterliggende verhaal doet er niet toe.

Ik heb komende week een etentje met vrienden en wat kennissen, echter komt er ook een persoon die mij als een baksteen liet vallen een aantal jaar terug. Sindsdien, als er meetings zijn, ontloop ik deze persoon door te schitteren in afwezigheid.

Probleem is dat ik aankomende meeting wel aanwezig moet zijn (iets speciaals) en deze persoon ook aanwezig is. De gedachte bij die dag maakt me al angstig, om die persoon te ontmoeten.
Wetende dat het grootste probleem mijn ontwijkgedrag is.

Iemand advies om van die angst af te komen? Bvd Ciclon.
Ik herken het..
Je zou het gesprek aan kunnen gaan met die persoon, zou overigens niet mijn eerste keus zijn..
Is er een mogelijkheid dat je bij personen blijft waar jij je veilig bij voelt of is het maar een klein groepje?
pi_191055030
Mini-update: ik ben weer terug op de PAAZ.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_191097210
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:30 schreef Burner82 het volgende:
Mini-update: ik ben weer terug op de PAAZ.
Wat is er gebeurd?

Hier 2 dagen geleden ook even in een zware crisis beland..

En nu voel ik me vooral zwaar kut en schuldig.. Had ruzie met mijn vriend en heb echt de meest erge dingen verteld over hem richting mij in de afgelopen 16 jaar bij het GGZ, zat op dat moment nog midden in mijn crisis en hun kwamen aanzetten met psychische mishandeling..
Hij heeft wel dingen gezegd in machteloosheid die niet kunnen dat geeft hij ook wel toe.. Maar ik zie op dat moment alleen maar het meest slechtste in een persoon.. Waarom doe ik dat? Waarom doe ik mijn vriend zoveel pijn op dat moment?
Waarom kijkt het GGZ, mijn behandelaarster daar niet doorheen en komt gelijk met veilig thuis aanzetten?
Iets triggered mij in de communicatie met mijn vriend, dat hoeft alleen maar schreeuwen te zijn, dat ik mij gelijk niet meer veilig voel..
Gelukkig heel veel gepraat met mijn vriend en hij neemt mij niks kwalijk gelukkig en gaat zijn communicatie aanpassen en laat mij wat meer en ik moet leren om niet overal ja op te zeggen..

Alle shit van mijn jeugd komt er nu ook uit en dat is echt heel zwaar en klote en zou willen dat het stopt.. Met de therapie gaat het wel goed, heb er nu 6 sessies opzitten en dinsdag begint de module emotie-regulatie, 10 weken lang.. Ik merk dat ik veel vaardigheden toch al wel inzet alhoewel het dan in zo'n extreme crisis totaal niet lukt..

Gaat dus even zwaar kut, maar ik ben wel blij dat mijn vriend zaken wel beter begrijpt en ook meer rekening ermee gaat proberen te houden, hij zag mij niet als ziek en dat ziet hij nu wel, het lukt gewoon niet allemaal nu ook al vind ik van mezelf dat dat wel allemaal moet lukken..
pi_191098544
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 08:59 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd?

Ging al een tijdje niet zo lekker me.. Vrijdag de crisisdienst ingeschakeld via de huisarts. Maandag kon ik terecht voor een afspraak om half 12... uur later zeiden ze dat ik me voor 3 uur moest melden op de PAAZ.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_191101821
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 11:13 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ging al een tijdje niet zo lekker me.. Vrijdag de crisisdienst ingeschakeld via de huisarts. Maandag kon ik terecht voor een afspraak om half 12... uur later zeiden ze dat ik me voor 3 uur moest melden op de PAAZ.
Klote, maar hopelijk vind je je rust weer een beetje terug straks :)
pi_191116708
Het heeft vandaag weer eens flink geknald tussen de psychiater en mij, maar dat is vrij normaal. We zijn het er over eens dat fulltime verslavingszorg geen nut heeft, aangezien ik geen copingsmechanisme heb voor tegenslagen (of dingen die goed gaan... het is wit of zwart bij mij), als gevolg van een persoonlijkheidsstoornis.
In het kort: ik kan niet relativeren, dus ik voel me meteen zwaar kut, wordt depressief, ga zuipen, kom op de PAAZ terecht (of het totaal tegenovergestelde, maar ja, daar hoor je niemand over als het goed gaat _O- ).

We gaan nu dus kijken of er op het gebied van coping iets gedaan kan worden.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_191129662
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 16:01 schreef Burner82 het volgende:
Het heeft vandaag weer eens flink geknald tussen de psychiater en mij, maar dat is vrij normaal. We zijn het er over eens dat fulltime verslavingszorg geen nut heeft, aangezien ik geen copingsmechanisme heb voor tegenslagen (of dingen die goed gaan... het is wit of zwart bij mij), als gevolg van een persoonlijkheidsstoornis.
In het kort: ik kan niet relativeren, dus ik voel me meteen zwaar kut, wordt depressief, ga zuipen, kom op de PAAZ terecht (of het totaal tegenovergestelde, maar ja, daar hoor je niemand over als het goed gaat _O- ).

We gaan nu dus kijken of er op het gebied van coping iets gedaan kan worden.
DGT :)
pi_191131720
Het is ongelooflijk, maar ik had de screener van de verslavingszorg al aan de telefoon vandaag. En ze hadden van de week pas mijn dossier gemaakt (wel erbij vermeld dat ik op de paaz zit dus enige spoed graag..)
Hij kende toevallig mijn psychiater en ze hebben al contact gehad. Blijkbaar heb ik de psychiater gisteren toch overtuigd van mijn punt. Ze zijn het er over eens dat alleen verslaving geen nut heeft, aangezien er meer aan de hand is (depressieve klachten, persoonlijkheidsstoornis). Gelukkig hebben ze daar ook behandelingen voor bij dezelfde instelling.
Het feit dat ze nu eens echt wat gaan doen en ook bereid zijn verder te gaan kijken ipv alleen weer roepen: verslaafd!!! is wel fijn moet ik zeggen.

Het gaat alleen wel om maanden natuurlijk dat ik zou kunnen beginnen met de wachtlijsten van tegenwoordig maar hij gaat proberen er enige spoed achter te zetten. Ondertussen ga ik met de psychiater kijken wat we kunnen doen om te zorgen dat ik nuchter blijf/minder depri wordt etc....
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_191143642
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:08 schreef Burner82 het volgende:
Het is ongelooflijk, maar ik had de screener van de verslavingszorg al aan de telefoon vandaag. En ze hadden van de week pas mijn dossier gemaakt (wel erbij vermeld dat ik op de paaz zit dus enige spoed graag..)
Hij kende toevallig mijn psychiater en ze hebben al contact gehad. Blijkbaar heb ik de psychiater gisteren toch overtuigd van mijn punt. Ze zijn het er over eens dat alleen verslaving geen nut heeft, aangezien er meer aan de hand is (depressieve klachten, persoonlijkheidsstoornis). Gelukkig hebben ze daar ook behandelingen voor bij dezelfde instelling.
Het feit dat ze nu eens echt wat gaan doen en ook bereid zijn verder te gaan kijken ipv alleen weer roepen: verslaafd!!! is wel fijn moet ik zeggen.

Het gaat alleen wel om maanden natuurlijk dat ik zou kunnen beginnen met de wachtlijsten van tegenwoordig maar hij gaat proberen er enige spoed achter te zetten. Ondertussen ga ik met de psychiater kijken wat we kunnen doen om te zorgen dat ik nuchter blijf/minder depri wordt etc....
Dat is wel heel fijn :)
Vaak zit er achter verslaving ook psychische problematiek wat naar mijn mening juist ook tegelijk of eerst aangepakt moet worden..
Nu begrijp ik ook wel dat je niet onder invloed een behandeling kan starten, maar doe het beide dan in een gecontroleerde setting..

Hier is het weer even kut, probeer nu al een half uur het GGZ te bereiken, maar is 1 groot drama..
pi_191150134
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:33 schreef LordofLeaves het volgende:
Wil het hier toch even van mij afschrijven: momenteel gaat alles naar de figuurlijke tyfus. Door ziekte in mijn familie, lijkt het alsof alles dat ik tijdens mijn behandelingen ongedaan is gemaakt. Merk aan alles dat ik weer dingen doe waarvan ik tegen mezelf had beloofd om het nooit meer te doen (zelf beschadigend gedrag). Ik leefde gezond en had tot aan dat vervelende bericht mijn leven weer redelijk op de rit. Niet alleen dreig ik een familielid te verliezen, maar ook mijn (tijdelijke) thuis. Had al contact gehad met de mensen van de woningbouw, maar die konden niets voor mij betekenen. Ze zeiden doodleuk dat ik maar wat anders moest gaan zoeken wanneer de hoofdbewoner zou komen te overlijden. Het deed er ook niet toe toen ik kon aantonen dat ik al meer dan 10 jaar stond ingeschreven op de wachtlijst.

's nachts denk ik er vaak aan of het misschien niet beter is om met het zinkende schip ten onder te gaan. Ik zit echt op een dood. Terug gaan naar de GGZ is geen optie, aangezien mijn dossier is gesloten en ik eerlijk gezegd ook geen behoefte meer heb aan verdere gesprekken. Ik heb er echt spijt van dat ik alles zo voor lief heb genomen.
Jezus wat naar om te lezen. Ik denk alleen dat het niet per se een teken is van een psychische stoornis maar meer een logische reactie om de weg kwijt te raken als er iets ernstigs met je familie aan de hand is. Dat is eigenlijk niet meer dan logisch, juist als het je niets zou doen was er iets aan de hand meg jouzelf. Dat gezegd hebbende ik vind het vaak behoorlijk hypocriet dat er in Nederland wel psychologische hulpverlening is voor mensen die hun eigen problemen creëren of genieten van hun leven als psychopaat, maar niet voor mensen die zich geheel terecht klote voelen omdat hun leven gewoon shit is op dat moment. Ja, misschien zijn er amateuristisch georganiseerde praatgroepen in 1 of ander buurthuis waarin men elkaar de put in praat of elkaar overbieden wie de meeste ellende heeft meegemaakt, ongevraagd adviezen geeft waar je niks mee kan of in het beste geval dingen zegt als "ik leef met je mee hoor" en dat is het dan. Voor niet door de samenleving getolereerde emoties is er geen legaal medicijn het is alleen sociaal geaccepteerd als je ze negeert of (alleen bij hulpverleners die niets anders te doen hebben) erover praat... Lucht soms best op daar niet van, maar veel vaker wordt het een soort zelfkwelling waar je je alleen maar voor schaamt en wat verder niks doet aan de oorzaak als die gewoon logisch is. Dat is anders in Amerika, zag vandaag nog dr. Phil met de aflevering van het mishandelde meisje dat naar een privekliniek in een villa met paarden mocht om zich door een neuroloog/psychiater/whatever te laten herprogrammeren. Sterkte maar daar heb je niets aan. Herken het gevoel van afglijden wel hoor, ik begrijp totaal niet hoe andere mensen überhaupt normaal functioneren in de maatschappij . Onder dwang ja, maar verder. Terwijl met mijn leven nog niet eens iets mis is. Maar er is altijd wel wat. Je moet je niet schuldig voelen omdat je dingen "voor lief hebt genomen" . Gewenning is gewoon voor iedereen een normaal aspect van het leven daarom maakt het ook in feite niet zoveel uit hoe goed je het zogenaamd voor elkaar hebt qua situatie in positieve zin want geluk is toch nooit echt te ervaren alleen maar achteraf wanneer je er al niks meer aan hebt. En zelfs al ervaar je het wel dan wordt het goede gevoel daarover weer ruimschoots teniet gedaan door de angst.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 22-01-2020 21:31:29 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_191172938
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:33 schreef LordofLeaves het volgende:
Wil het hier toch even van mij afschrijven: momenteel gaat alles naar de figuurlijke tyfus. Door ziekte in mijn familie, lijkt het alsof alles dat ik tijdens mijn behandelingen ongedaan is gemaakt. Merk aan alles dat ik weer dingen doe waarvan ik tegen mezelf had beloofd om het nooit meer te doen (zelf beschadigend gedrag). Ik leefde gezond en had tot aan dat vervelende bericht mijn leven weer redelijk op de rit. Niet alleen dreig ik een familielid te verliezen, maar ook mijn (tijdelijke) thuis. Had al contact gehad met de mensen van de woningbouw, maar die konden niets voor mij betekenen. Ze zeiden doodleuk dat ik maar wat anders moest gaan zoeken wanneer de hoofdbewoner zou komen te overlijden. Het deed er ook niet toe toen ik kon aantonen dat ik al meer dan 10 jaar stond ingeschreven op de wachtlijst.

's nachts denk ik er vaak aan of het misschien niet beter is om met het zinkende schip ten onder te gaan. Ik zit echt op een dood. Terug gaan naar de GGZ is geen optie, aangezien mijn dossier is gesloten en ik eerlijk gezegd ook geen behoefte meer heb aan verdere gesprekken. Ik heb er echt spijt van dat ik alles zo voor lief heb genomen.
Ik vind het echt zo ontzettend fout van de GGZ dat je nu als uitbehandeld wordt verklaard. Zoals je hier post ben je intelligent genoeg en ben je prima in staat tot zelfreflectie en verbanden kunnen zien hoe het gedrag van anderen op jou te maken heeft met jezelf.

Als een behandeling in het verleden niet voldoende aansloeg, wil dat nog niet zeggen dat het in een latere periode alsnog niet zou kunnen aanslaan. Ik vind het echt een heel verkeerde houding. Alsof je gestraft wordt omdat het in het verleden niet gelukt is.

Ik snap je wel dat je er nu geen zin meer in hebt. Ik hoop wel dat je positief kan blijven en kan blijven inzien dat ook voor jou genoeg kansen over zijn om uit de negatieve spiraal te komen. Soms kunnen (vrijwilligers)werk of nieuwe mensen in je leven veel meer betekenen dan therapie
pi_191172988
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik vind het echt zo ontzettend fout van de GGZ dat je nu als uitbehandeld wordt verklaard. Zoals je hier post ben je intelligent genoeg en ben je prima in staat tot zelfreflectie en verbanden kunnen zien hoe het gedrag van anderen op jou te maken heeft met jezelf.

Als een behandeling in het verleden niet voldoende aansloeg, wil dat nog niet zeggen dat het in een latere periode alsnog niet zou kunnen aanslaan. Ik vind het echt een heel verkeerde houding. Alsof je gestraft wordt omdat het in het verleden niet gelukt is.

Ik snap je wel dat je er nu geen zin meer in hebt. Ik hoop wel dat je positief kan blijven en kan blijven inzien dat ook voor jou genoeg kansen over zijn om uit de negatieve spiraal te komen. Soms kunnen (vrijwilligers)werk of nieuwe mensen in je leven veel meer betekenen dan therapie
Dit is gewoon een mooi voorbeeld hoe de GGZ er op uit is om zoveel mogelijk dossiers te sluiten ipv een passende oplossing aan te bieden.

Hoewel je de instelling of dienstdoende therapeut de schuld hiervan kan geven, aardt het uiteindelijk zich naar geldgebrek waardoor dit is ontstaan. Ik kan mij voorstellen dat je het idee krijgt dat de GGZ eerder een blok aan je been is, dan een oplossing.
pi_191173073
Wat praten jullie voor onzin? Waar schrijft hij dat hij NU uitbehandeld wordt verklaart? Misschien mis ik wat geschiedenis maar het enige wat ik uit zijn tekst opmaak is dat hij al eerder als uitbehandeld is verklaard en het dossier gesloten is. Dat het nu een tijd later weer de verkeerde kant opgaat staat daar dus volledig los van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 24-01-2020 12:37:04 (Taalgebruik aub) ]
pi_191173133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:35 schreef aeque het volgende:
Wat praten jullie voor onzin? Waar schrijft hij dat hij NU uitbehandeld wordt verklaart? Misschien mis ik wat geschiedenis maar het enige wat ik uit zijn tekst opmaak is dat hij al eerder als uitbehandeld is verklaard en het dossier gesloten is. Dat het nu een tijd later weer de verkeerde kant opgaat staat daar dus volledig los van.
Rustagh.

Ik nam gelijk aan wat @PabstBlueRibbon zei, in zijn verhaal zei hij inderdaad dat alleen zijn dossier is gesloten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 24-01-2020 12:40:33 ]
pi_191173161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:29 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Dit is gewoon een mooi voorbeeld hoe de GGZ er op uit is om zoveel mogelijk dossiers te sluiten ipv een passende oplossing aan te bieden.

Hoewel je de instelling of dienstdoende therapeut de schuld hiervan kan geven, aardt het uiteindelijk zich naar geldgebrek waardoor dit is ontstaan. Ik kan mij voorstellen dat je het idee krijgt dat de GGZ eerder een blok aan je been is, dan een oplossing.
Het gaat er niet om wie nou de schuld moet krijgen. Het is gewoon kut als je zoiets te horen krijgt. Of ze het nou wel of niet zo bedoelen, iemand die om wat dan ook zo erg in de knoop zit met zichzelf dat hij daar niet op eigen kracht uit kan komen, hoort geheid in die boodschap "er is geen hoop meer voor jou".

Ik heb zelf ook de diagnose borderline, maar ik ervaar wel dat ik met de jaren sterker wordt, meer bij mezelf kom en meer in staat ben om zelf de regie te blijven houden in mijn leven ipv mij afhankelijk te voelen van anderen. Ik heb helaas nog wel mijn dagen dat ik mij heel kut voel. Omdat door alle problemen ik het niet kon opbrengen om iets aan studie te doen, zit ik qua werk en financiën ook nogal moeilijk. Maar laat ik het zo zeggen: ik voel me minder ziek.
pi_191173214
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het gaat er niet om wie nou de schuld moet krijgen. Het is gewoon kut als je zoiets te horen krijgt. Of ze het nou wel of niet zo bedoelen, iemand die om wat dan ook zo erg in de knoop zit met zichzelf dat hij daar niet op eigen kracht uit kan komen, hoort geheid in die boodschap "er is geen hoop meer voor jou".
Dat ben ik helemaal met je eens. Een beetje menselijkheid kan sowieso geen kwaad in de communicatie, kan mij ook kwaad om maken. Ik heb ervaren dat je bij sommige instellingen wel bij een fabriek bent. Als je commentaar hebt, halen ze wel vaak hun schouders op dus ik krijg het idee dat het hen niet zo veel doet. Persoonlijke ervaring, dus ben een beetje biased.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb zelf ook de diagnose borderline, maar ik ervaar wel dat ik met de jaren sterker wordt, meer bij mezelf kom en meer in staat ben om zelf de regie te blijven houden in mijn leven ipv mij afhankelijk te voelen van anderen. Ik heb helaas nog wel mijn dagen dat ik mij heel kut voel. Omdat door alle problemen ik het niet kon opbrengen om iets aan studie te doen, zit ik qua werk en financiën ook nogal moeilijk. Maar laat ik het zo zeggen: ik voel me minder ziek.
Heel goed bezig. Ik weet precies wat je bedoelt, heb ook de diagnose BPD. Ik probeer ook zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en de regie bij mijn eigen hand te houden. Hou je haaks, kerel!

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 24-01-2020 12:51:40 ]
pi_191173306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:46 schreef Ifrane het volgende:

Heel goed bezig. Ik weet precies wat je bedoelt, heb ook de diagnose BPD. Ik probeer ook zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en de regie bij mijn eigen hand te houden. Hou je haaks, kerel!
Thanks man!

En leuk is het he als je van jezelf uiteindelijk kan (h)erkennen dat je als persoon toch groeit en beter kan omgaan met tegenslag. :)
  zondag 2 februari 2020 @ 13:12:58 #35
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191307205
Vroeger gediagnosticeerd met antisociale persoonlijkheidsstoornis. (high-functioning) Merk er zelf niet veel van.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 2 februari 2020 @ 13:24:52 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191307403
quote:
11s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:12 schreef Mikeytt het volgende:
Vroeger gediagnosticeerd met antisociale persoonlijkheidsstoornis. (high-functioning) Merk er zelf niet veel van.
Hangt dat laatste niet juist samen met een dergelijke stoornis?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:45:59 #37
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191307749
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hangt dat laatste niet juist samen met een dergelijke stoornis?
Klopt. Je snapt wel dat je het hebt en waarom dit zo is hoor, maar je merkt het alleen niet.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_191311551
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Klopt. Je snapt wel dat je het hebt en waarom dit zo is hoor, maar je merkt het alleen niet.
Is het zo dat je sowieso weinig merkt? Dat dingen waardoor de meeste mensen emotioneel raken bij jou niks teweegbrengt?
pi_191651898
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Is het zo dat je sowieso weinig merkt? Dat dingen waardoor de meeste mensen emotioneel raken bij jou niks teweegbrengt?
Hoort dit daarbij dan?

Heb een persoonlijkheidsonderzoek gehad, hij is nu bezig met ‘tikken’ dus ff wachten maar hij vind dat dingen mij emotioneel ook weinig doen. :') Althans ik vertel heel erge inhoud maar dan met een zeer neutraal of zelfs vrolijk gezicht erbij, wat niet echt lekker strookt. Kan ook dissociatie zijn.

Naja wacht de uitslag wel af. :')
pi_191653207
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:10 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Hoort dit daarbij dan?

Heb een persoonlijkheidsonderzoek gehad, hij is nu bezig met ‘tikken’ dus ff wachten maar hij vind dat dingen mij emotioneel ook weinig doen. :') Althans ik vertel heel erge inhoud maar dan met een zeer neutraal of zelfs vrolijk gezicht erbij, wat niet echt lekker strookt. Kan ook dissociatie zijn.

Naja wacht de uitslag wel af. :')
Hopelijk komt ie wel met een diagnose. Zo zonder enige kwalificatie ben toch geen volledig mens ;(
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191653320
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:11 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hopelijk komt ie wel met een diagnose. Zo zonder enige kwalificatie ben toch geen volledig mens ;(
Ik denk het niet. Heb al aangegeven dat dit niet echt het onderzoek was voor mij. :') Er is wel iets met me, maar niet dit.

Nou ja, ik weet dat ik dissociaties heb, maar al die dingen uit dit onderzoek niet zo.

Daarnaast eh, is een juiste diagnose best wel handig als je leven in de soep loopt. Dan kun je het oplossen enzo. :+ Niet dat dit nou leuke diagnoses zijn en mensen graag een persoonlijkheidsstoornisje op hun rapport hebben staan. :')
pi_191653540
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:16 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Heb al aangegeven dat dit niet echt het onderzoek was voor mij. :') Er is wel iets met me, maar niet dit.

Nou ja, ik weet dat ik dissociaties heb, maar al die dingen uit dit onderzoek niet zo.

Daarnaast eh, is een juiste diagnose best wel handig als je leven in de soep loopt. Dan kun je het oplossen enzo. :+ Niet dat dit nou leuke diagnoses zijn en mensen graag een persoonlijkheidsstoornisje op hun rapport hebben staan. :')
DSM-5 : verzamel ze allemaal *O*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191653619
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

DSM-5 : verzamel ze allemaal *O*
De allercoolste diagnose heb ik al meer dan tien jaar terug verzameld. _O_

En dan met dit soort dom gelul van je even meteen het verzoek om voortaan maar weg te blijven uit mijn dm’s. Danku.
pi_191654059
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:27 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

De allercoolste diagnose heb ik al meer dan tien jaar terug verzameld. _O_

En dan met dit soort dom gelul van je even meteen het verzoek om voortaan maar weg te blijven uit mijn dm’s. Danku.
Ah hij is weer lekker bezig?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:37:37 #45
133321 Burner82
Speedo fan
pi_191861015
Gisteren kennismaking gehad bij de dagbehandeling. Kwam nog een paar van mijn oude behandelaren tegen van de kliniek. 1 is de behandelaar van de 5-daagse en omdat hij mij al kent, wordt hij ook mijn trajectbegeleider. En verrassing (naja, niet echt): ze gaan dus niks anders doen dan verslaving. Ze willen wel verdere diagnostiek, maar dat moet ik zelf maar regelen. Ik heb nu wel een mail met waar zij aan denken. Ze willen me laten testen op: Borderline, Autistische Stoornis en stemmingsklachten.

Dus je gaat voor de kennismaking en komt terug als een depressieve borderliner met autisme _O- _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_191863129
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:16 schreef 00wildchild het volgende:

Ik denk het niet. Heb al aangegeven dat dit niet echt het onderzoek was voor mij. :') Er is wel iets met me, maar niet dit.

Nou ja, ik weet dat ik dissociaties heb, maar al die dingen uit dit onderzoek niet zo.

Daarnaast eh, is een juiste diagnose best wel handig als je leven in de soep loopt. Dan kun je het oplossen enzo. :+ Niet dat dit nou leuke diagnoses zijn en mensen graag een persoonlijkheidsstoornisje op hun rapport hebben staan. :')
Jouw persoonlijkheidsstoornis was dus concreet opgelost door therapie?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_191872958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Jouw persoonlijkheidsstoornis was dus concreet opgelost door therapie?
Ik heb zover ik weet geen stoornis (maar psych moet me nog terugbellen). Ik heb add/ adhd, en nee dat is niet op te lossen. Verkeerd verwoord. Je kunt zaken herkennen, je bewust zijn wat het is en waar het door komt en er mee om leren gaan.
pi_191873087
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:29 schreef 00wildchild het volgende:
Ik heb zover ik weet geen stoornis (maar psych moet me nog terugbellen). Ik heb add/ adhd, en nee dat is niet op te lossen. Verkeerd verwoord. Je kunt zaken herkennen, je bewust zijn wat het is en waar het door komt en er mee om leren gaan.
Vervelend, heb zelf ook symptomen van ADD maar heb het niet officieel volgens psychologen. Maar je herkende de symptomen daarvoor toch ook al, anders ging je toch niet naar zo'n instelling? Wat herken je nu wat je eerst niet herkende? Wat houdt dat verschil in ermee omgaan precies in? En hoe zorgt het verschil in omgang concreet ervoor dat je nu meer succes hebt in het leven?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_191874059
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Vervelend, heb zelf ook symptomen van ADD maar heb het niet officieel volgens psychologen. Maar je herkende de symptomen daarvoor toch ook al, anders ging je toch niet naar zo'n instelling? Wat herken je nu wat je eerst niet herkende? Wat houdt dat verschil in ermee omgaan precies in? En hoe zorgt het verschil in omgang concreet ervoor dat je nu meer succes hebt in het leven?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door 00wildchild op 06-03-2020 23:44:42 ]
pi_191923673
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:25 schreef 00wildchild het volgende:

spoiler
Bedankt voor de uitleg. Ja dat is gewoon vaak het hele probleem. Je weet dingen wel maar je doet ze niet. Maar wat maakte dan dan je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
? Maar ja toch gek dat een drug als ritalin zoveel invloed kan hebben, en alsnog de helft of mss meer van de mensen gelooft dat veel of bijna alle psychische klachten door iemand zelf worden veroorzaakt op bewust genoeg niveau om te beinvloeden. En als het dan alleen bij stoornissen niet zelf wordt veroorzaakt, interesseert niemand zich waarin die verschillen van "normaal" gedrag. Het lijkt zo willekeurig allemaal. Ik vind dat zo bizar.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')