abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190018140
OP uit het eerste deel!

quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 00:21 schreef HetDonkertAan het volgende:
Geloof is hetgene wat ondanks alle ervaringen en herinneringen datgene wat blijft en onaantastbaar kan zijn voor externe invloeden.
Geloof is wat anders dan religie. Religieus een geloof uitdragen, samen of alleen is hetzelfde als bewust kaas eten hoewel de honger naar kaas hetgene is dat je drijft om kaas te gaan eten.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:20:55 #2
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190018185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:15 schreef Lukse het volgende:

[..]

Dat is hoe gelovigen zouden denken :P
Tsja. Het heil van buitenaf verwachten en ook het slechte komt van buitenaf...

Terwijl Jezus leert dat je het Koninkrijk van God niet buiten jezelf in de lucht of in het water moet zoeken maar in jezelf!
pi_190018213
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Tsja. Het heil van buitenaf verwachten en ook het slechte komt van buitenaf...

Terwijl Jezus leert dat je het Koninkrijk van God niet in de lucht of in het water moet zoeken maar in jezelf!
Jezus zegt ook zoveel. Evenzo god. Men raakt er confused van. Wiens schuld is het dat men nu verschillende dingen gelooft?
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:24:57 #4
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190018230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:23 schreef Lukse het volgende:

[..]

Jezus zegt ook zoveel. Evenzo god. Men raakt er confused van. Wiens schuld is het dat men nu verschillende dingen gelooft?
God zegt (bijna) helemaal niets in het NT.
pi_190018239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

God zegt (bijna) helemaal niets in het NT.
Nee, hij praat liever wel in de hoofden van mensen.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:27 #6
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190018365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:25 schreef Lukse het volgende:

[..]

Nee, hij praat liever wel in de hoofden van mensen.
met nogal tegenstrijdige berichten.
pi_190018415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:40 schreef hoatzin het volgende:

[..]

met nogal tegenstrijdige berichten.
Dus om ontopic te gaan:

Geloof (in F&L context) is dat wat men vindt dat bij de levensstijl past. Het kan alle kanten op.
pi_190021947
Op maandag 18 november 2019 16:36 schreef sjoemie1985 het volgende:

quote:
De meeste engelen hebben taken te vervullen.
De eeuwigheids keuze van de engelen staat vast.
1. Waar maak je dat uit op?

quote:
+/- 1/3e deel heeft gekozen om achter satan te staan en dus tegen God gekozen.
De rest is God blijven volgen en hebben verscheidene taken.
2. Maar waarom kan eer geen nieuwe opstanjd uitbreken? Waat niet kan is nog nooit gebeurd.

quote:
Maar ik vind niet dat je ze "willoze marionetten" kunt noemen.
Ze doen de dingen uit eerbied voor God, omdat ze het willen en dus ook voor God gekozen hebben.
Ik heb geen idee hoe het er aan toe gaat op dit moment bij God.
3. Nee het is al een paar duizend jaar stil.

quote:
Heb ik een vraag voor: Zijn wij mensen willoze marionetten en of robots?
Of hebben wij dus een vrije wil en kunnen we keuzes maken?
Dat is een goede vraag. Ik weet het niet.

antw: 1. sowieso het moment waarop de voormalig engelen dus uit de hemel zijn geworpen.
En ook dat Jezus de dood heeft overwonnen. Dat was ook een keer punt, waarop zaken zijn vast gelegd voor de engelen zal ik maar zeggen.
Nu is het alleen nog aan de mens om een keuze te maken voor of tegen God.

antw: 2.zie antwoord op vraag 1, tenminste lijken mij praktisch de zelfde vraag.

Antw: 3. Hoe bedoel je het is al een paar duizend jaar stil?
Er worden nog steeds gebeden verhoord en mensen door gebed genezen.
Veel Goddelijke zaken spelen zich in de geestelijke wereld af.

anders dit filmpje kijken, hij legt bepaalde zaken van een gelijkenis uit, wat uiteindelijk ook op ons slaat. maar ik zou zeggen bekijk hem eens.


verdere toevoeging nog.

Ieder wel denkend mens heeft diep van binnen een weet over het bestaan van God, omdat het in ons gelegd is door God zelf.
dan kan iemand wel zeggen dat hij er niet in geloofd.
Daarom bestaat er geen echte Atheïst.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 20 november 2019 @ 08:00:36 #9
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190033058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 15:28 schreef sjoemie1985 het volgende:

antw: 1. sowieso het moment waarop de voormalig engelen dus uit de hemel zijn geworpen.
En ook dat Jezus de dood heeft overwonnen. Dat was ook een keer punt, waarop zaken zijn vast gelegd voor de engelen zal ik maar zeggen.
Nu is het alleen nog aan de mens om een keuze te maken voor of tegen God.
Waar haal je dit vandaan? Waar staat dit? Ik heb dit al een paar keer gevraagd maar je draait er steeds maar weer omheen.
quote:
antw: 2.zie antwoord op vraag 1, tenminste lijken mij praktisch de zelfde vraag.
nee hoor, ik vraag gewoon of er geen nieuwe opstand kan uitbreken. Jij bent daar heel stellig in maar daar heb je geen enkele reden toe. In jouw beeld zijn "zaken voor engelen vastgelegd" omdat Jezus de dood overwon. Hoe kom je hierbij? Ik zie geen verband. En als het wel zo was, hebben engelen dan nog wel een eigen wil?
quote:
Antw: 3. Hoe bedoel je het is al een paar duizend jaar stil?
Er worden nog steeds gebeden verhoord en mensen door gebed genezen.
Veel Goddelijke zaken spelen zich in de geestelijke wereld af.
Er genezen veel mensen door de geneeskunst en voortschrijdende wetenschap. Dat komt echt niet doordat er "meer gebeden wordt" . Er genezen namelijk ook ongelovigen en anders-gelovigen. Die vlieger gaat niet op Sjoem.
quote:
Ieder wel denkend mens heeft diep van binnen een weet over het bestaan van God, omdat het in ons gelegd is door God zelf.
Het bekende riedeltje dat werkelijk nergens op slaat.
quote:
dan kan iemand wel zeggen dat hij er niet in geloofd.
Daarom bestaat er geen echte Atheïst.
Godsienst, religie is ontstaan in de bronstijd door boeren die niet eens wisten dat de aarde om de zon draait. Om die primitieve visie nu nog te onderschrijven getuigt van grote naïviteit.

Ik heb een godsbeeld omdat ik van kinds af aan ben geindoctrineerd met het christelijke geloof.
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:40:17 #10
16305 Jappie
parttime reverend
pi_190067350
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 08:00 schreef hoatzin het volgende:

Er genezen veel mensen door de geneeskunst en voortschrijdende wetenschap. Dat komt echt niet doordat er "meer gebeden wordt" . Er genezen namelijk ook ongelovigen en anders-gelovigen. Die vlieger gaat niet op Sjoem.
[..]

Excuus voor het feit dat ik redelijk vaak jouw posts eruit pak om herhaald het verkeerde begrip wat er leeft omtrent "geloof" en daarmee gepaard gaand verkeerd begrip van de werkelijkheid aan de kaak te stellen.

Letterlijk gesproken zou je idd kunnen beargumenteren dat "geneeskunst" mensen geneest maar het is een onwaarheid om te stellen dat wat wij in onze huidige maatschappij onder het begrip geneeskunde verstaan zorgt voor genezing. Geneeskunde en wetenschap doen aan symptoombestrijding en gedetailleerd slagerschap maar ik zou dat zelf niet willen gelijkstellen aan genezing. Voor het genezen van iets moet nl op zoek gegaan worden naar een oorzaak en gezien het feit dat wij leven in een geestelijke werkelijkheid dient de oorzaak ook daar gevonden en verholpen te worden om tot de genezen verklaring over te kunnen gaan.

Doet m.i. overigens niets af aan het respect en waardering welke ik heb voor onze moderne symptoombestrijding hetende geneeskunde en wetenschap" maar er kleeft een zeker waarheidsgehalte aan gebedsgenezing al dekt ook daar het huidige begrip en/of beeld van dat woord de lading niet.

De discussie die jullie hier voeren heeft betrekking op het uitgangspunt dat het leven start met een materieel bestaan en dat de wetten Gods dientengevolge middels dat materiele bestaan dienen te worden uitgelegd. Veel verder dan dat dwalen de schaapjes Gods meestal niet bij de herder vandaan. ;)
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:53:11 #11
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190067560
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 13:40 schreef Jappie het volgende:

[..]

Excuus voor het feit dat ik redelijk vaak jouw posts eruit pak om herhaald het verkeerde begrip wat er leeft omtrent "geloof" en daarmee gepaard gaand verkeerd begrip van de werkelijkheid aan de kaak te stellen.

Letterlijk gesproken zou je idd kunnen beargumenteren dat "geneeskunst" mensen geneest maar het is een onwaarheid om te stellen dat wat wij in onze huidige maatschappij onder het begrip geneeskunde verstaan zorgt voor genezing. Geneeskunde en wetenschap doen aan symptoombestrijding en gedetailleerd slagerschap maar ik zou dat zelf niet willen gelijkstellen aan genezing. Voor het genezen van iets moet nl op zoek gegaan worden naar een oorzaak en gezien het feit dat wij leven in een geestelijke werkelijkheid dient de oorzaak ook daar gevonden en verholpen te worden om tot de genezen verklaring over te kunnen gaan.

Doet m.i. overigens niets af aan het respect en waardering welke ik heb voor onze moderne symptoombestrijding hetende geneeskunde en wetenschap" maar er kleeft een zeker waarheidsgehalte aan gebedsgenezing al dekt ook daar het huidige begrip en/of beeld van dat woord de lading niet.

De discussie die jullie hier voeren heeft betrekking op het uitgangspunt dat het leven start met een materieel bestaan en dat de wetten Gods dientengevolge middels dat materiele bestaan dienen te worden uitgelegd. Veel verder dan dat dwalen de schaapjes Gods meestal niet bij de herder vandaan. ;)
Dit klinkt aardig homeopatisch Jappie.
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:58:40 #12
16305 Jappie
parttime reverend
pi_190067610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 13:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dit klinkt aardig homeopatisch Jappie.
Ik begrijp waar je op doelt maar volgens mij gaat het wel iets verder dan dat.

Homeopathie heeft immers nog een materiele drager nodig als voor het geheugen van een oorspronkelijk werkzame materiele stof met als doel een materieel symptoom te verhelpen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jappie op 22-11-2019 14:55:40 ]
  vrijdag 22 november 2019 @ 14:06:18 #13
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190067696
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2019 13:58 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik begrijp waar je op doelt maar volgens mij gaat het wel iets verder dan dat.

Homeopathie heeft immers nog een materiele drager nodig als geheugen van een oorspronkelijk werkzame materiele stof met als doel een materieel symptoom te verhelpen. ;)
Nou...chemisch gezien is er vaak geen enkele materiële drager meer in het flesje met "meduzijn". Daar is de verdunning te groot voor. Verder komen er rituele schuddingen aan te pas die wetenschappelijk niet uit te leggen zijn. Daar komt dus het geloof, geestelijke wetenschap, om de hoek gluren.

Verder moeten we de definitie van "genezing" wat nader beschouwen.

Genezing (Latijn: curatie) is het proces waarbij de verschijnselen van een ziekte, spontaan of door een behandeling verdwijnen, waardoor de gezondheid hersteld wordt.

Wat we zien is dat als een ziekte of de verschijnselen er van "spontaan" verdwijnen dit soms wordt verbonden aan gebed. Uiteraard is dit uitgebreid onderzocht en het verband is niet aangetoond.
  vrijdag 22 november 2019 @ 14:53:18 #14
16305 Jappie
parttime reverend
pi_190068318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 14:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nou...chemisch gezien is er vaak geen enkele materiële drager meer in het flesje met "meduzijn". Daar is de verdunning te groot voor. Verder komen er rituele schuddingen aan te pas die wetenschappelijk niet uit te leggen zijn. Daar komt dus het geloof, geestelijke wetenschap, om de hoek gluren.

Verder moeten we de definitie van "genezing" wat nader beschouwen.

Genezing (Latijn: curatie) is het proces waarbij de verschijnselen van een ziekte, spontaan of door een behandeling verdwijnen, waardoor de gezondheid hersteld wordt.

Wat we zien is dat als een ziekte of de verschijnselen er van "spontaan" verdwijnen dit soms wordt verbonden aan gebed. Uiteraard is dit uitgebreid onderzocht en het verband is niet aangetoond.
Met materiele drager bedoelde ik het geschudde water maar heb het geheel verkeerd verwoord waarvoor excuus ;)

Aha....de definitie deugd dus in beginsel al niet, voila dan kan ik wel leven met de bewering dat geneeskunde geneest. Nu alleen nog zorgen dat 99,9% van de mensheid welke de wat meer gangbare defintie van genezing voor ogen heeft weet krijgt van de oorspronkelijke latijnse betekenis en uitleg. Al blijft het uiteraard dubieus wat er dan met gezondheid bedoeld wordt.

Je laatste remark kan ik gezien mijn eerdere post niet echt beantwoorden al heeft voor mij het wetenschappelijk kunnen aantonen van een verband geen echte meerwaarde daar we het qua gebedsgenezing noodzakelijkerwijs hebben over genezing op spiritueel vlak. De fysieke wereld helpt om duidelijk te maken dat er een spirituele misconceptie bestaat waar aan gewerkt kan worden maar heeft primair niet de fysieke genezing als doel.
  vrijdag 22 november 2019 @ 15:14:27 #15
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190068588
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 14:53 schreef Jappie het volgende:

[..]

Met materiele drager bedoelde ik het geschudde water maar heb het geheel verkeerd verwoord waarvoor excuus ;)

Aha....de definitie deugd dus in beginsel al niet, voila dan kan ik wel leven met de bewering dat geneeskunde geneest. Nu alleen nog zorgen dat 99,9% van de mensheid welke de wat meer gangbare defintie van genezing voor ogen heeft weet krijgt van de oorspronkelijke latijnse betekenis en uitleg. Al blijft het uiteraard dubieus wat er dan met gezondheid bedoeld wordt.

Je laatste remark kan ik gezien mijn eerdere post niet echt beantwoorden al heeft voor mij het wetenschappelijk kunnen aantonen van een verband geen echte meerwaarde daar we het qua gebedsgenezing noodzakelijkerwijs hebben over genezing op spiritueel vlak. De fysieke wereld helpt om duidelijk te maken dat er een spirituele misconceptie bestaat waar aan gewerkt kan worden maar heeft primair niet de fysieke genezing als doel.
Ok je punt is duidelijk. Dat zijn twee werelden inderdaad.
  vrijdag 22 november 2019 @ 15:27:27 #16
16305 Jappie
parttime reverend
pi_190068710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:14 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ok je punt is duidelijk. Dat zijn twee werelden inderdaad.
Toch is mijn punt van de 2 werelden niet een nieuw inzicht.
Marcus 12 : 13-17 is een weergave van die zelfde 2 werelden met ieder hun eigen spelregels.
  vrijdag 22 november 2019 @ 15:34:05 #17
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190068779
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:27 schreef Jappie het volgende:

[..]

Toch is mijn punt van de 2 werelden niet een nieuw inzicht.
Marcus 12 : 13-17 is een weergave van die zelfde 2 werelden met ieder hun eigen spelregels.
In beide werelden kunnen rijkdom en armoe optreden. Vaak zijn deze twee omgekeerd evenredig. :P

"Voor een rijk man is het makkelijker om door het oog van een naald te kruipen dan om het Koninkrijk van God te beërven."

Het Koninkrijk Gods is hier een geestelijke wereld.
  vrijdag 22 november 2019 @ 15:53:39 #18
16305 Jappie
parttime reverend
pi_190069019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

In beide werelden kunnen rijkdom en armoe optreden. Vaak zijn deze twee omgekeerd evenredig. :P
Dat is de reguliere uitleg inderdaad; ik ben er inmiddels van overtuigd geraakt dat JC deze voor hem opgezette val makkelijk heeft kunnen ontwijken omdat het daadwerkelijk 2 verschillende werkelijkheden betreft waarbij de ene afhankelijk is van de andere. Als je zoals de Farizeeen en Herodianen die hem de vraag voorleggen meer waarde wil hechten aan de afhankelijke werkelijkheid dan aan de oorspronkelijke goddelijke en dus "onder het gericht" van de erfzonde wil blijven dan staat dat je vrij maar dan moet je dus ook leven met de regels die werkzaam zijn in die werkelijkheid en dus betalen.

quote:
"Voor een rijk man is het makkelijker om door het oog van een naald te kruipen dan om het Koninkrijk van God te beërven."

Het Koninkrijk Gods is hier een geestelijke wereld.
De vraag die ik mij vroeger dan altijd stelde is waarom dat waar is?

Waarom is het voor een materieel welgestelde moeilijker dan voor iemand met weinig bezittingen. Ik meen mij te herinneren dat het hebben van geld vroeger veelal gelijk stond aan het ontbreken van moreel of sociaal besef en dat het ontbreken daarvan de toetreding tot de geestelijke wereld in weg stond.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw idee hieromtrent volg jij een zelfde soort lijn van morele en sociale gradaties waarbij je recht zou hebben op toetreding tot het koninkrijk Gods of had je een ander beeld daarbij ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Jappie op 22-11-2019 15:56:00 (quote verkloot) ]
  vrijdag 22 november 2019 @ 16:01:57 #19
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190069107
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:53 schreef Jappie het volgende:

[..]

Dat is de reguliere uitleg inderdaad; ik ben er inmiddels van overtuigd geraakt dat JC deze voor hem opgezette val makkelijk heeft kunnen ontwijken omdat het daadwerkelijk 2 verschillende werkelijkheden betreft waarbij de ene afhankelijk is van de andere. Als je zoals de Farizeeen en Herodianen die hem de vraag voorleggen meer waarde wil hechten aan de afhankelijke werkelijkheid dan aan de oorspronkelijke goddelijke en dus "onder het gericht" van de erfzonde wil blijven dan staat dat je vrij maar dan moet je dus ook leven met de regels die werkzaam zijn in die werkelijkheid en dus betalen.
[..]

De vraag die ik mij vroeger dan altijd stelde is waarom dat waar is?

Waarom is het voor een materieel welgestelde moeilijker dan voor iemand met weinig bezittingen. Ik meen mij te herinneren dat het hebben van geld vroeger veelal gelijk stond aan het ontbreken van moreel of sociaal besef en dat het ontbreken daarvan de toetreding tot de geestelijke wereld in weg stond.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw idee hieromtrent volg jij een zelfde soort lijn van morele en sociale gradaties waarbij je recht zou hebben op toetreding tot het koninkrijk Gods of had je een ander beeld daarbij ?
Voor veel mensen is "ik heb" belangrijker dan "ik ben".. Ik denk dat dat bedoeld wordt.

Ik ben zelf niet zo materieel, ik vind welzijn belangrijker dan welvaart. Een blij en dankbaar gemoed (spiritueel) is voor mij het Koninkrijk Gods.

En nee, dat lukt me lang niet altijd... :{

Ik geloof overigens niet dat de avonturen van Jezus zoals in de evangeliën beschreven staan precies zo gebeurd zijn. Daar voor staan er veels te veel tegenstellingen en ongerijmdheden in. Het is geen geschiedenis maar heilsgeschiedenis. Net zoals de rest van de Bijbel, met name het OT.
  vrijdag 22 november 2019 @ 16:29:07 #20
16305 Jappie
parttime reverend
pi_190069411
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Voor veel mensen is "ik heb" belangrijker dan "ik ben".. Ik denk dat dat bedoeld wordt.
Feitelijk is dat ook wat er bedoeld wordt maar er zijn bonuspunten te verdienen voor wat betreft de verklaring "ik ben". De wereld om je heen reageert daadwerkelijk op hetgeen je over "je of het zelf" verklaart als waar. Dat hoeven geen aardverschuivingen in de fysieke wereld te zijn maar de werkelijkheid waarmee je leeft zit wel zo in elkaar dat jouw overtuigingen bepaalde aspecten van de wereld als het ware naar voren haalt. Feitelijk veranderd er mogelijk zelfs helemaal niets maar is de ervaring van jouw verklaring genoeg voor jou om compleet andere facetten van de ogenschijnlijk harde fysieke wereld naar de voorgrond te laten komen.

quote:
Ik ben zelf niet zo materieel, ik vind welzijn belangrijker dan welvaart. Een blij en dankbaar gemoed (spiritueel) is voor mij het Koninkrijk Gods.

En nee, dat lukt me lang niet altijd... :{
M.i. wordt die dualiteit veroorzaakt doordat je je eigen verklaring van wie je bent ondergeschikt maakt aan de wereld der verschijningen (de materiele wereld) . Je bent dus veel materieler ingesteld dan je denkt al betreft het hier niet de financiele exponent welke als gelijkenis werd gebruikt.

quote:
Ik geloof overigens niet dat de avonturen van Jezus zoals in de evangeliën beschreven staan precies zo gebeurd zijn. Daar voor staan er veels te veel tegenstellingen en ongerijmdheden in. Het is geen geschiedenis maar heilsgeschiedenis. Net zoals de rest van de Bijbel, met name het OT.
Eens, al zie ik waarschijnlijk minder tegenstrijdigheden dan jij omdat ik ze afzet tegenover de voor mij geestelijke realiteit. Maar ik zou net zo min durven beweren dat ook maar 1 van de verhalen daadwerkelijk geschiedsmatig heeft plaats gevonden in de materiele werkelijkheid. Ik denk wel dat de oorspronkelijke samenstellers een behoorlijk goed gevoel hadden voor welke verhalen er a) in thuis hoorden en b) het achterliggende politieke doel konden dienen.
pi_190069935
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 08:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? Waar staat dit? Ik heb dit al een paar keer gevraagd maar je draait er steeds maar weer omheen.
[..]

nee hoor, ik vraag gewoon of er geen nieuwe opstand kan uitbreken. Jij bent daar heel stellig in maar daar heb je geen enkele reden toe. In jouw beeld zijn "zaken voor engelen vastgelegd" omdat Jezus de dood overwon. Hoe kom je hierbij? Ik zie geen verband. En als het wel zo was, hebben engelen dan nog wel een eigen wil?
[..]

Er genezen veel mensen door de geneeskunst en voortschrijdende wetenschap. Dat komt echt niet doordat er "meer gebeden wordt" . Er genezen namelijk ook ongelovigen en anders-gelovigen. Die vlieger gaat niet op Sjoem.
[..]

Het bekende riedeltje dat werkelijk nergens op slaat.
[..]

Godsienst, religie is ontstaan in de bronstijd door boeren die niet eens wisten dat de aarde om de zon draait. Om die primitieve visie nu nog te onderschrijven getuigt van grote naïviteit.

Ik heb een godsbeeld omdat ik van kinds af aan ben geindoctrineerd met het christelijke geloof.
Volgens mij had ik daar al een bijbel tekst van geplaatst in het vorig deel van deze topic reeks.
maar bij deze nogmaals en een extra bijbel tekst erbij, waar ook naar verwezen wordt

Judas 1:6 En de engelen die hun oorspronkelijke staat niet hebben bewaard, maar hun eigen woonplaats verlaten hebben, heeft Hij voor het oordeel van de grote dag met eeuwige boeien in de duisternis in verzekerde bewaring gesteld.

2 Petrus 2:4 Want als God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar hen in de hel geworpen en overgegeven heeft aan de ketenen van de duisternis om tot het oordeel bewaard te worden;

Er is dus een deel van de engelen die gezondigd hebben tegen God.
Deze zijn dus in de hel geworpen.
voor die engelen staat het dus vast tot in de eeuwigheid.
de rest is dus niet in opstand gekomen tegen God.

Er kunnen in ieder geval geen "engelen" meer van uit de hel naar de Hemel.
zoals te lezen zijn die voor eeuwig geketend.
Ik zie dat moment dus ook dat alle overige engelen hun eeuwigheid in de Hemel hebben.
Het is nu alleen aan de mensen om een keuze te maken voor of tegen God.
God wil dat iedereen voor Hem kiest, omdat de hel eigenlijk alleen voor de duivel en zijn gevolgde engelen is.
zie he eind van de volgende tekst.
Mattheüs 25:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.

Maar helaas zullen er ook mensen die toch tegen God zullen kiezen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 25 november 2019 @ 09:52:05 #22
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190112705
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
Er is dus een deel van de engelen die gezondigd hebben tegen God.
Deze zijn dus in de hel geworpen.
voor die engelen staat het dus vast tot in de eeuwigheid.
de rest is dus niet in opstand gekomen tegen God.
Je presteert het keer op keer om de brei heen te draaien. Maar antwoord geven ho maar...

Kan er wel of niet een nieuwe opstand uitbreken? Jij zegt nee. Mijn vraag: waarom niet? Hoe weet je dat? En dan kom je met allerhande onzin die er niet toe doet maar antwoord geven doe je niet.
pi_190118413
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je presteert het keer op keer om de brei heen te draaien. Maar antwoord geven ho maar...

Kan er wel of niet een nieuwe opstand uitbreken? Jij zegt nee. Mijn vraag: waarom niet? Hoe weet je dat? En dan kom je met allerhande onzin die er niet toe doet maar antwoord geven doe je niet.
nee, zoals ik al eens zei komt dat omdat voor de engelen die gezondigd hebben dus gekozen hebben om satan te volgen voor de eeuwigheid vast staat, dit houd dus in dat de eeuwigheid keuze van de overige engelen ook vast staat.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 26 november 2019 @ 00:00:07 #24
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190127241
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:12 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

nee, zoals ik al eens zei komt dat omdat voor de engelen die gezondigd hebben dus gekozen hebben om satan te volgen voor de eeuwigheid vast staat, dit houd dus in dat de eeuwigheid keuze van de overige engelen ook vast staat.
Er zit geen logica in die conclusie.

Als een groep mensen ervoor kiezen om voor het kwaad te kiezen. Dan wil dat niet zeggen dat andere mensen nooit voor het kwaad zullen kiezen.
Met de buitenaardse hemelbewoners uit de bijbel is dat echt niet anders.
Sterker nog net als mensen zullen zij de ene keer iets kwaads doen en de andere keer iets goed.
Je ziet het zelfs bij God in de verhalen. De ene keer moord die een volk uit, op een ander moment zorgt die voor bevrijding van z'n volk.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 26 november 2019 @ 00:00:52 #25
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190127246
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 00:00 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Er zit geen logica in die conclusie.

Als een groep mensen ervoor kiest om voor het kwaad te kiezen. Dan wil dat niet zeggen dat andere mensen nooit voor het kwaad zullen kiezen.
Met de buitenaardse hemelbewoners uit de bijbel is dat echt niet anders.
Sterker nog net als mensen zullen zij de ene keer iets kwaads doen en de andere keer iets goed.
Je ziet het zelfs bij God in de verhalen. De ene keer moord die een volk uit, op een ander moment zorgt die voor bevrijding van z'n volk.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_190128574
Hoeveel engelen passen er eigenlijk op de punt van een naald?
-
pi_190128582
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 06:13 schreef Haushofer het volgende:
Hoeveel engelen passen er eigenlijk op de punt van een naald?
Oneindig veel
  dinsdag 26 november 2019 @ 07:06:04 #28
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_190128709
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 06:17 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Oneindig veel
Of 1 hele geile.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_190128805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 07:06 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Of 1 hele geile.
Ken jij geile engels?
  dinsdag 26 november 2019 @ 07:45:17 #30
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190128854
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:12 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

nee, zoals ik al eens zei komt dat omdat voor de engelen die gezondigd hebben dus gekozen hebben om satan te volgen voor de eeuwigheid vast staat, dit houd dus in dat de eeuwigheid keuze van de overige engelen ook vast staat.
Dus zijn het marionetten zonder eigen wil. :)
  dinsdag 26 november 2019 @ 07:46:49 #31
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190128867
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 07:37 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ken jij geile engels?
Geil in het Engels? Horny.... :P
pi_190134919
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 07:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus zijn het marionetten zonder eigen wil. :)
zonder in ieder geval zonder morren of er bij na te denken wat God van hen vraagt.
Ze zeggen dus nooit "Ik heb geen zin vandaag" of iets dergelijks.
maar ik vind marionette een vreselijk denigrerend woord.
Omdat ze zonder dat we het zelf door hebben vaak voor ons vechten tegen de boze.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190139383
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Tsja. Het heil van buitenaf verwachten en ook het slechte komt van buitenaf...

Terwijl Jezus leert dat je het Koninkrijk van God niet buiten jezelf in de lucht of in het water moet zoeken maar in jezelf!
In je eigen lijf zit toch geen infrastructuur? Men zou verdwalen in zichzelf.
  woensdag 27 november 2019 @ 07:20:08 #34
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190145241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:32 schreef torentje het volgende:
In je eigen lijf zit toch geen infrastructuur?
Oh nee? Ik hoop het wel voor je.
  woensdag 27 november 2019 @ 07:30:45 #35
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190145284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:38 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

zonder in ieder geval zonder morren of er bij na te denken wat God van hen vraagt.
Ze zeggen dus nooit "Ik heb geen zin vandaag" of iets dergelijks.
maar ik vind marionette een vreselijk denigrerend woord.
Omdat ze zonder dat we het zelf door hebben vaak voor ons vechten tegen de boze.
Dus als ik het goed begrijp:

Eerst hadden ze wel een vrije wil en konden ze dus ook in opstand komen.

Maar na die opstand zijn de overgebleven engelen ineens zonder vrije wil en kunnen ze niet meer in opstand komen.

Krom verhaal he? Ik zal je iets vertellen. Het hele verhaal van die opstand in de hemel onder leiding van "een machtige engel" is verzonnen om het kwaad te verklaren. Er is namelijk geen andere mogelijkheid voor het bestaan van het kwaad als je stelt dat God 100% goed is. Daarom is er een anti-god uitgevonden, de duivel. En op deze manier wordt God vrij gepleit van het feit dat er nu eenmaal slechtheid bestaat.

De meest voor de hand liggende verklaring is echter gewoon dat er geen God is. Goed en slecht zijn geen absolute maar relateve begrippen en derhalve niet van een god of een duivel afkomstig.
  woensdag 27 november 2019 @ 08:39:27 #36
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190145793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp:

Eerst hadden ze wel een vrije wil en konden ze dus ook in opstand komen.

Maar na die opstand zijn de overgebleven engelen ineens zonder vrije wil en kunnen ze niet meer in opstand komen.

Krom verhaal he? Ik zal je iets vertellen. Het hele verhaal van die opstand in de hemel onder leiding van "een machtige engel" is verzonnen om het kwaad te verklaren. Er is namelijk geen andere mogelijkheid voor het bestaan van het kwaad als je stelt dat God 100% goed is. Daarom is er een anti-god uitgevonden, de duivel. En op deze manier wordt God vrij gepleit van het feit dat er nu eenmaal slechtheid bestaat.

De meest voor de hand liggende verklaring is echter gewoon dat er geen God is. Goed en slecht zijn geen absolute maar relateve begrippen en derhalve niet van een god of een duivel afkomstig.
Dus omdat Sjoemie niet precies weet hoe een engelenopstand precies in zijn werk gaat is de enige logische conclusie dat God niet bestaat? Kom nou...
  woensdag 27 november 2019 @ 08:44:11 #37
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190145829
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dus omdat Sjoemie niet precies weet hoe een engelenopstand precies in zijn werk gaat is de enige logische conclusie dat God niet bestaat? Kom nou...
Jij bent niet zo goed in tekst verklaren? Nee die conclusie trekt men/ik niet omdat Sjoemie dat niet weet.

Maar wellicht kun jij het op zo'n manier uitleggen dat het plausibel klinkt. Ben benieuwd... O-)
  woensdag 27 november 2019 @ 10:44:05 #38
545 dop
:copyright: dop
pi_190147531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dus omdat Sjoemie niet precies weet hoe een engelenopstand precies in zijn werk gaat is de enige logische conclusie dat God niet bestaat? Kom nou...
Nahaaa daar schuilt nog wel meer logica achter.
Er is geen enkel fysiek bewijs voor god, de duivel of hun helpers. Beetje als Sinterklaas maar dan zonder pieten, Sint of paard.
En van de laatste weten de meeste na de kleuterschool wel dat ze niet echt zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190148143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp:

Eerst hadden ze wel een vrije wil en konden ze dus ook in opstand komen.

Maar na die opstand zijn de overgebleven engelen ineens zonder vrije wil en kunnen ze niet meer in opstand komen.

Krom verhaal he? Ik zal je iets vertellen. Het hele verhaal van die opstand in de hemel onder leiding van "een machtige engel" is verzonnen om het kwaad te verklaren. Er is namelijk geen andere mogelijkheid voor het bestaan van het kwaad als je stelt dat God 100% goed is. Daarom is er een anti-god uitgevonden, de duivel. En op deze manier wordt God vrij gepleit van het feit dat er nu eenmaal slechtheid bestaat.

De meest voor de hand liggende verklaring is echter gewoon dat er geen God is. Goed en slecht zijn geen absolute maar relateve begrippen en derhalve niet van een god of een duivel afkomstig.
Ik denk dat ze op zich wel eigen wil hebben maar er gewoon niet bij nadenken om überhaupt iets anders te gaan doen, omdat ze eerbied hebben voor God, en ook met plezier de opdrachten willen doen.
Maar precies weet ik het ook niet, omdat voor zover ik weet nergens beschreven staat hoe het de engelen in de Hemel vergaat.
Ik lees alleen wat sommige engelen doen.

Maar dan zeg jij eigenlijk dus dat als goed en slecht relatief is, dat er geen goed of slecht bestaat.
Want dan kan iedereen zijn eigen goed of slecht bepalen en heb je ook niks aan wetten of regels, want wie zou mij dan gaan op leggen wat goed of slecht is?
Want op dat moment bepaal ik dat toch? iedereen heeft zijn eigen moraal op dat moment toch?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 27 november 2019 @ 11:38:36 #40
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190148322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze op zich wel eigen wil hebben maar er gewoon niet bij nadenken om überhaupt iets anders te gaan doen, omdat ze eerbied hebben voor God, en ook met plezier de opdrachten willen doen.
Maar precies weet ik het ook niet, omdat voor zover ik weet nergens beschreven staat hoe het de engelen in de Hemel vergaat.
Ik lees alleen wat sommige engelen doen.
Dat klinkt al een stuk minder stellig.
quote:
Maar dan zeg jij eigenlijk dus dat als goed en slecht relatief is, dat er geen goed of slecht bestaat.
Want dan kan iedereen zijn eigen goed of slecht bepalen en heb je ook niks aan wetten of regels, want wie zou mij dan gaan op leggen wat goed of slecht is?
Want op dat moment bepaal ik dat toch? iedereen heeft zijn eigen moraal op dat moment toch?
Klopt helemaal Sjoemie.

Voorbeeld:
God had zojuist de 10 geboden gegeven aan Mozes waarin staat: gij zult niet doodslaan. Mozes smijt eerst de door God zelf geschreven tafelen kapot (ik zou toch wat meer eerbied hebben gehad voor die tafelen maar ok, god zag dit blijkbaar door de vingers..) als hij het gouden kalf ziet, maar daarna worden er duizenden Israëlieten afgeslacht door de Levieten. Dit op order van God zelf.

Aäron, die het goud verzameld heeft, en die het gouden kalfsbeeld gemaakt heeft en het volk vertelde "dit is uw god" en het volk opzweepte daarvoor te dansen, blijft volledig buiten schot. Er wordt geen woord meer over gerept.

Vraag, is die moordpartij nu goed of slecht? En dat Aäron niet gestraft werd, is dat goed of slecht?

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 27-11-2019 11:50:56 ]
  woensdag 27 november 2019 @ 16:07:12 #41
545 dop
:copyright: dop
pi_190152153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze op zich wel eigen wil hebben maar er gewoon niet bij nadenken om überhaupt iets anders te gaan doen, omdat ze eerbied hebben voor God, en ook met plezier de opdrachten willen doen.
Maar precies weet ik het ook niet, omdat voor zover ik weet nergens beschreven staat hoe het de engelen in de Hemel vergaat.
Ik lees alleen wat sommige engelen doen.

Maar dan zeg jij eigenlijk dus dat als goed en slecht relatief is, dat er geen goed of slecht bestaat.
Want dan kan iedereen zijn eigen goed of slecht bepalen en heb je ook niks aan wetten of regels, want wie zou mij dan gaan op leggen wat goed of slecht is?
Want op dat moment bepaal ik dat toch? iedereen heeft zijn eigen moraal op dat moment toch?
dat klopt, min of meer. En je ziet door de eeuwen heen dat die moraal veranderd. Soms ten goede en soms minder goed.
Ook zonder geloof is gebleken dat de mensen een prima moreel kompas heeft.
Geloof in een God geeft geen extra of betere moraal. (Sterker nog het geeft soms ruimte voor een valse moraal)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190165290
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 16:07 schreef dop het volgende:

[..]

dat klopt, min of meer. En je ziet door de eeuwen heen dat die moraal veranderd. Soms ten goede en soms minder goed.
Ook zonder geloof is gebleken dat de mensen een prima moreel kompas heeft.
Geloof in een God geeft geen extra of betere moraal. (Sterker nog het geeft soms ruimte voor een valse moraal)
dat ben ik niet helemaal met je eens, ik weet niet wat voor moreel kompas er is, maar als ik praktisch dagelijks in het nieuws lees, hoor en zie wat er gebeurd.
dan heb ik het idee dat iemand die aan het saboteren is met een magneet.
want hij is flink uit de richting.
schietpartij hier, een groep jongeren die anderen in elkaar slaan.
of groepen jongeren die overal lopen in te breken met een hele groep.
en oorlogen hier en daar. zinloze discussies die alleen maar op ruzie uitlopen vaak.
en allerlei moordpartijen en ga zo maar door.

Ik geloof dat bijbels gezien de aarde bijna in barensnood zit, maar de weeën zich al steeds sneller opvolgen.
Als men de leefregels zoals Jezus die ons gaf in het N.T. zouden volgen zou het een stuk vriendelijker zijn in de wereld, maar helaas zaait de duivel en zijn demonen dood en verderf in de wereld.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 28 november 2019 @ 11:27:33 #43
545 dop
:copyright: dop
pi_190165559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:04 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

dat ben ik niet helemaal met je eens, ik weet niet wat voor moreel kompas er is, maar als ik praktisch dagelijks in het nieuws lees, hoor en zie wat er gebeurd.
dan heb ik het idee dat iemand die aan het saboteren is met een magneet.
want hij is flink uit de richting.
schietpartij hier, een groep jongeren die anderen in elkaar slaan.
of groepen jongeren die overal lopen in te breken met een hele groep.
en oorlogen hier en daar. zinloze discussies die alleen maar op ruzie uitlopen vaak.
en allerlei moordpartijen en ga zo maar door.

Ik geloof dat bijbels gezien de aarde bijna in barensnood zit, maar de weeën zich al steeds sneller opvolgen.
Als men de leefregels zoals Jezus die ons gaf in het N.T. zouden volgen zou het een stuk vriendelijker zijn in de wereld, maar helaas zaait de duivel en zijn demonen dood en verderf in de wereld.
Als we allemaal als Gandi of Boeddha zouden leven, even zo.
Een goede moraal is niet specifiek voor een bepaalde geloofs overtuiging.
Het afschuiven op een God of duivel vind ik getuigen van een slechte moraal eerlijk gezegd.
Waar mee ik je niet gelijk zie als slecht mens.
Alleen dat stukje van je moraal vind ik vreemd.

In veel opzichten zul je net als ik gewoon een fatsoenlijke moraal hebben.

Als in je doet soms iets doms maar bent niet dom.
Of je doet soms iets slechts maar bent niet slecht
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190233226
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:27 schreef dop het volgende:

[..]

Als we allemaal als Gandi of Boeddha zouden leven, even zo.
Een goede moraal is niet specifiek voor een bepaalde geloofs overtuiging.
Het afschuiven op een God of duivel vind ik getuigen van een slechte moraal eerlijk gezegd.
Waar mee ik je niet gelijk zie als slecht mens.
Alleen dat stukje van je moraal vind ik vreemd.

In veel opzichten zul je net als ik gewoon een fatsoenlijke moraal hebben.

Als in je doet soms iets doms maar bent niet dom.
Of je doet soms iets slechts maar bent niet slecht
Je hebt ook mensen die juist blijven hangen in het doen van het slechte.
zoals een pyromaan, een kleptomaan, een serie moordenaar een oplichter etc.

Is het dan bijvoorbeeld moralistisch om iemand de doodstraf te geven, omdat zoietamnd er anders toch niet mee ophoud?
Of mag je zo iemand voor eeuwig opsluiten?
En wie of wat bepaald dan dat dit mag?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190244792
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:04 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

dat ben ik niet helemaal met je eens, ik weet niet wat voor moreel kompas er is, maar als ik praktisch dagelijks in het nieuws lees, hoor en zie wat er gebeurd.
dan heb ik het idee dat iemand die aan het saboteren is met een magneet.
want hij is flink uit de richting.
schietpartij hier, een groep jongeren die anderen in elkaar slaan.
of groepen jongeren die overal lopen in te breken met een hele groep.
en oorlogen hier en daar. zinloze discussies die alleen maar op ruzie uitlopen vaak.
en allerlei moordpartijen en ga zo maar door.

Ik geloof dat bijbels gezien de aarde bijna in barensnood zit, maar de weeën zich al steeds sneller opvolgen.
Denk jij echt dat, vergeleken met de afgelopen tweeduizend jaar, de wereld in een morele crisis zit? Ons tijdperk is de meest veilige, rechtvaardige en morele samenleving ooit.

Dat jij je laat meeslepen door doemdenken en massamedia moet je natuurlijk zelf weten, maar de wereld zit allesbehalve in "barensnood". Dat Israëlieten dat onder het juk van de Romeinen 2000 jaar geleden geloofden is niet zo gek, en in de middeleeuwen is het ook nog niet zo'n gekke gedachte, maar nu is het domweg nonsens.

Het is maar net waar je je aandacht op richt :)
-
pi_190246350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 08:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Denk jij echt dat, vergeleken met de afgelopen tweeduizend jaar, de wereld in een morele crisis zit? Ons tijdperk is de meest veilige, rechtvaardige en morele samenleving ooit.

Dat jij je laat meeslepen door doemdenken en massamedia moet je natuurlijk zelf weten, maar de wereld zit allesbehalve in "barensnood". Dat Israëlieten dat onder het juk van de Romeinen 2000 jaar geleden geloofden is niet zo gek, en in de middeleeuwen is het ook nog niet zo'n gekke gedachte, maar nu is het domweg nonsens.

Het is maar net waar je je aandacht op richt :)
Misschien dat je het over ons landje hebt als "veilige"
Ik weet niet wat jij onder meest veilig, rechtvaardig en morele samenleving verstaat?
Maar gezien de verstandhoudingen tussen de verschillende landen etc en de oorlogen nu en alle aanslagen en schietpartijen etc en zinloos geweld en pesterijen etc etc.
maar ook de mentaliteit van sommige regeringsleiders.

Dan vraag ik mij echte af hoe rechtvaardig etc het nog in de wereld is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190248064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar gezien de verstandhoudingen tussen de verschillende landen etc en de oorlogen nu en alle aanslagen en schietpartijen etc en zinloos geweld en pesterijen etc etc.
maar ook de mentaliteit van sommige regeringsleiders.
Was dat vroeger dan zoveel anders? Dat is namelijk wat jij suggereert.
-
pi_190249791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Misschien dat je het over ons landje hebt als "veilige"
Ik weet niet wat jij onder meest veilig, rechtvaardig en morele samenleving verstaat?
Maar gezien de verstandhoudingen tussen de verschillende landen etc en de oorlogen nu en alle aanslagen en schietpartijen etc en zinloos geweld en pesterijen etc etc.
maar ook de mentaliteit van sommige regeringsleiders.

Dan vraag ik mij echte af hoe rechtvaardig etc het nog in de wereld is.
Kerel, ga eens echte geschiedenis bestuderen. Een kleine vier jaar en kom dan weer terug...
Je roept al jaren dat het nu veel slechter gaat dan vroeger, met net zo weinig bewijs daarvoor behalve onderbuikgevoelens.
pi_190250907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 08:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Denk jij echt dat, vergeleken met de afgelopen tweeduizend jaar, de wereld in een morele crisis zit? Ons tijdperk is de meest veilige, rechtvaardige en morele samenleving ooit.

Dat jij je laat meeslepen door doemdenken en massamedia moet je natuurlijk zelf weten, maar de wereld zit allesbehalve in "barensnood". Dat Israëlieten dat onder het juk van de Romeinen 2000 jaar geleden geloofden is niet zo gek, en in de middeleeuwen is het ook nog niet zo'n gekke gedachte, maar nu is het domweg nonsens.

Het is maar net waar je je aandacht op richt :)
Wat zeg jij nou meest morale samenleving ooit haha de wereld is nog steeds slecht en zal altijd zo blijven want deze wereld is niet Gods plan maar iets wat nodig was omdat de zonde het verpest heeft en komt snel een einde aan en kan hij opnieuw beginnen. En sinds God langzaam naar de achtergrond ging sinds de jaren 60 en bijbels uit scholen werden gehaald ging onze samenleving hard achteruit en gaat het kwaad meer heersen en dat zie je vandaag de dag genoeg en is de laatste 5 jaar veel erger geworden omdat de demonische activiteiten toenemen. En jullie geloven niet omdat jullie je hart verharden en niet verzachten en nederig worden en je ontvankelijk wordt dat je het fout kan hebben. De bijbel is een spiritueel boek en kan de gewone mens niet begrijpen en dus moet je spiritueel opnieuw geboren worden zodat God je kan helpen want God maakt groot en heeft de antwoorden en jullie leven naar het vlees en dat wil ervaren wat jij wil en wat jij wil geloven ipv de waarheid. En eenmaal op school waar je verder gebrainwasht wordt en satan lijden op je pad brengt wordt je bitter op God en ontkennen de autoriteit van Gods woord of verdraaien de waarheid en het vlees reageert als excuus met een gevoel dat de waarheid fout is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')