abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189693627
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_189693732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En de urine?
Ik schepte 1x per dag de droge drolletjes er uit. “Roerde” dan even door de bak. En de urine was altijd netje opgenomen door de silica. De bak zelf is ook altijd schoon en droog itt kleikorrels.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189693754
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:16 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik schepte 1x per dag de droge drolletjes er uit. “Roerde” dan even door de bak. En de urine was altijd netje opgenomen door de silica. De bak zelf is ook altijd schoon en droog itt kleikorrels.
Ik paste op de kat van de buren die deze korrels had en ik schepte het ook om, maar ik merkte wel dat er veel fijnstof van afkwam waar mijn longen niet zo blij mee zijn.
pi_189693790
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik paste op de kat van de buren die deze korrels had en ik schepte het ook om, maar ik merkte wel dat er veel fijnstof van afkwam waar mijn longen niet zo blij mee zijn.
die goedkope korrels zijn asbest
een grondstof die je kan opgraven, zoals bruinkool of olie

niet schrikken er zijn verschillende soorten asbest
pi_189693819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:23 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

die goedkope korrels zijn asbest
een grondstof die je kan opgraven, zoals bruinkool of olie

niet schrikken er zijn verschillende soorten asbest
Ik heb in de dierenwinkel gevraagd en daar zeiden ze dat je het niet hoeft door te scheppen, dat scheelt natuurlijk.
Bij het vervangen van de hele inhoud, zou ik een mondkapje opdoen want het is echt niet gezond.
Verder wel handig spul omdat je alleen de drolletjes eruit hoeft te halen.
pi_189693886
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:25 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb in de dierenwinkel gevraagd en daar zeiden ze dat je het niet hoeft door te scheppen, dat scheelt natuurlijk.
Bij het vervangen van de hele inhoud, zou ik een mondkapje opdoen want het is echt niet gezond.
Verder wel handig spul omdat je alleen de drolletjes eruit hoeft te halen.
zwangere vrouwen of mensen met een verminderde weerstand, zoals junkies, kunnen ziek worden van kattenpoep
even niet ademen dus als je het ff snel schoonmaakt

ze dragen meestal een parasiet met zich mee, die toxoplasmosis heet, een nogal akelig ziektebeeld
pi_189693899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:31 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

zwangere vrouwen of mensen met een verminderde weerstand, zoals junkies, kunnen ziek worden van kattenpoep
even niet ademen dus als je het ff snel schoonmaakt

ze dragen meestal een parasiet met zich mee, die toxoplasmosis heet, een nogal akelig ziektebeeld
Daar gaat het me nu niet om, het gaat me om dat silicaspul.
pi_189693980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daar gaat het me nu niet om, het gaat me om dat silicaspul.
Wat wil je precies weten?
Hoe je het gebruikt? Gebruikers ervaringen van anderen? Of anderen last hebben van het stof? Iets anders?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189694003
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daar gaat het me nu niet om, het gaat me om dat silicaspul.
ze zullen het wel gebruiken omdat het lekker veel vocht absorbeert

je moet het een beetje natuurkundig bekijken, het gaat om kleine 'deeltjes' die je kan in ademenen
'deeltjes' is gewoon wat het is,kleine dingetjes, zoals stof of rook
als er veel stof vanaf komt en je ademt dat in, dan zijn je longen daar niet blij mee
maar als het niet opstoft, lijkt mij het okee

edit: 'opstuift'
pi_189694061
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik paste op de kat van de buren die deze korrels had en ik schepte het ook om, maar ik merkte wel dat er veel fijnstof van afkwam waar mijn longen niet zo blij mee zijn.
Ligt misschien aan het merk. Ik koop het bij de duitse DM en bij Futterhaus. Ik heb eigenlijk nooit last van stof gehad.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189694088
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:23 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

die goedkope korrels zijn asbest
een grondstof die je kan opgraven, zoals bruinkool of olie

niet schrikken er zijn verschillende soorten asbest
Silica is geen asbest.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189694190
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:52 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Silica is geen asbest.
nee, het is een andere grondstof, misschien kwam men erachter dat kattenbak korrels van asbest werden gemaakt en, dachtmen, weetjewat dan nemen we silica korrels, lijkt mij in microkleine versie trouwens even schadelijk als micro asbest

maargoed ik ben geen ........zoveel niet, terug naar de katten
pi_189698114
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:49 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ligt misschien aan het merk. Ik koop het bij de duitse DM en bij Futterhaus. Ik heb eigenlijk nooit last van stof gehad.
Maar je hoeft het toch niet per se steeds om te scheppen? De kat plast meestal op verschillende plekjes.
pi_189701895
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar je hoeft het toch niet per se steeds om te scheppen? De kat plast meestal op verschillende plekjes.
Dat klopt
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189703222
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar je hoeft het toch niet per se steeds om te scheppen? De kat plast meestal op verschillende plekjes.
De omscheppolitie komt niet langs nee.
Maar om het optimaal te laten werken en dus geen doorweekte plekken+ bijbehorende geuren te krijgen is regelmatig omscheppen wel slimmer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189703232
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:23 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

die goedkope korrels zijn asbest
een grondstof die je kan opgraven, zoals bruinkool of olie

niet schrikken er zijn verschillende soorten asbest
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:04 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

nee, het is een andere grondstof, misschien kwam men erachter dat kattenbak korrels van asbest werden gemaakt en, dachtmen, weetjewat dan nemen we silica korrels, lijkt mij in microkleine versie trouwens even schadelijk als micro asbest

maargoed ik ben geen ........zoveel niet, terug naar de katten
Weten we meteen weer hoe serieus we jouw adviezen moeten nemen ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189708349
Gisteren gepost over mijn kat die van zo'n drieënhalve meter naar beneden gevallen was en nu mank loopt op zijn achterpoot. Naar dierenarts gegaan en heeft daar 2 spuiten gekregen tegen de pijn. Hij loopt er vandaag maar wat zielig bij en eet minder. Kan dat door de pijnstillers komen?

Dierenarts kon gelukkig geen breuk voelen. Waarschijnlijk is het iets met zijn knie, kruisbanden verrekt of iets dergelijks. Dat doet ook flink pijn natuurlijk.
pi_189708902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:49 schreef carebaer het volgende:
Gisteren gepost over mijn kat die van zo'n drieënhalve meter naar beneden gevallen was en nu mank loopt op zijn achterpoot. Naar dierenarts gegaan en heeft daar 2 spuiten gekregen tegen de pijn. Hij loopt er vandaag maar wat zielig bij en eet minder. Kan dat door de pijnstillers komen?

Dierenarts kon gelukkig geen breuk voelen. Waarschijnlijk is het iets met zijn knie, kruisbanden verrekt of iets dergelijks. Dat doet ook flink pijn natuurlijk.
Kan, kan ook nog door pijn komen, ondanks de pijnstillers.
Hou hem wel even goed in de gaten. Als je het morgen nog niet echt vertrouwd, overleg dan met de dierenarts. Misschien heeft ie nog wat extra pijnstilling nodig, of in elk geval iets dat de komende dagen ook werkt.
(Er is geen röntgenfoto gemaakt? Is niet altijd noodzakelijk, maar niet alle breuken of andere mankementen zijn (goed) 'voelbaar'. Hou dat wel in je achterhoofd als de klachten niet verdwijnen.)
  donderdag 31 oktober 2019 @ 11:07:34 #19
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189711892
Er was toch een derde topic waar je met verhalen over je kat kon posten? Ik kan het niet meer vinden.

Ik ben vermoed ik een beetje te kordaat geweest tegenover Senna. Hij was de afgelopen weken onmogelijk bezig.
Mijn aandacht niet willen als ik met hem probeerde te spelen. Dan ging hij buiten mijn bereik zitten klagen dat ik hem geen aandacht gaf. En als ik iets voor mezelf durfde doen werd hij agressief, me meerdere keren proberen bijten als ik bvb 's avonds op de zetel ging zitten om wat tv te kijken.
Daarnaast ook constant om snoepjes zagen en agressief worden als ik weiger, wat ik heel vaak doe net omdat hij er constant om vraagt.
Dus gisteravond was het weer van dat. Hij komt me halen, ik ga met hem mee, wil hem een aai geven en word meteen gebeten.
Ik heb vervolgens in een lange kwade preek eens goed mijn gedacht tegen hem gezegd en hem de rest van de avond compleet genegeerd.
Vandaag is hij zo lief als maar kan en hij wil zelfs geen snoepje meer aanpakken.
pi_189711917
Vraag me af of ie dat dan echt lief bedoeld :)
  donderdag 31 oktober 2019 @ 11:13:33 #21
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189711967
Ik weet het ook niet. Maar dat bijten als hij zijn zin niet (meteen) krijgt moet echt gedaan zijn. Iemand tips om dat op te lossen?
pi_189712144
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:13 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik weet het ook niet. Maar dat bijten als hij zijn zin niet (meteen) krijgt moet echt gedaan zijn. Iemand tips om dat op te lossen?
Blazen. Flink hard in hun vacht blazen. Vinden die van mij vreselijk. Ze lopen dan ook diep beledigd weg.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 11:29:44 #23
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189712234
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:24 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Blazen. Flink hard in hun vacht blazen. Vinden die van mij vreselijk. Ze lopen dan ook diep beledigd weg.
Al geprobeerd, hij draait zich om in plaats van weg te lopen en zwaait eens stevig met uitgespreide nagels.
pi_189713720
Is je kat altijd al zo geweest?
Of is dit gedrag later gekomen?
Het is logisch als een kat niet geaaid wil worden maar toch doe je dat, dat hij dat laat merken.
Zou sowieso niet boos reageren of meppen of wat dan ook...maakt het alleen maar erger en dan gaat hij zeker je hand als vijand zien.
pi_189713831
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

Weten we meteen weer hoe serieus we jouw adviezen moeten nemen ^O^
bloedje serieus
pi_189713858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:49 schreef carebaer het volgende:
Gisteren gepost over mijn kat die van zo'n drieënhalve meter naar beneden gevallen was en nu mank loopt op zijn achterpoot. Naar dierenarts gegaan en heeft daar 2 spuiten gekregen tegen de pijn. Hij loopt er vandaag maar wat zielig bij en eet minder. Kan dat door de pijnstillers komen?

Dierenarts kon gelukkig geen breuk voelen. Waarschijnlijk is het iets met zijn knie, kruisbanden verrekt of iets dergelijks. Dat doet ook flink pijn natuurlijk.
vanaf het moment dat je die medicijnen hebt gegeven moet je binnen 2 dagen ofzo verbetering zien, hooguit 3
is op dag 3, poeslief nogsteeds van slag, bellen!

katten laten meestal niet zien dat ze pijn hebben, dus neem het serieus, dat van die verminderde eetlust kan op zeker door de medicijnen komen, hou ook het drinken in de gaten
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:16:17 #27
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189719486
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 13:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Is je kat altijd al zo geweest?
Of is dit gedrag later gekomen?
Het is logisch als een kat niet geaaid wil worden maar toch doe je dat, dat hij dat laat merken.
Zou sowieso niet boos reageren of meppen of wat dan ook...maakt het alleen maar erger en dan gaat hij zeker je hand als vijand zien.
Het is echt iets van de laatste weken. Daarvoor was hij gewoon actief en lief. Nu lijkt het wel of ik helemaal niks meer goed kan doen.
Hij word wakker, hij verwacht dan dat ik onmiddelijk alles laat vallen om hem te gaan volgen. Doe ik dat niet is het meteen agressie. Maar als ik dan met hem mee ga is het een paar aaitjes en hij gaat ergens buiten mijn bereik zitten klagen. Ga ik dan weer verder met mijn eigen bezigheid probeert hij me aan te vallen.
hij meent de laaste tijd ook dat snoep zijn hoofdvoedsel is, terwijl hij er nooit veel gekregen heeft. En als ik dan weiger is hij weer meteen kwaad.
Wat ik ook doe hij weigert met iets te spelen. Slapen, eten, klagen en agressief doen is tegenwoordig het enige dat hij doet.

Ik weet het niet zo goed meer. Ik ben goed in het ontwijken van zijn aanvallen maar leuk is anders. Zou ook nooit roepen op hem maar van de week was het echt even te erg en heb ik niet geroepen maar wel met een kwade stem eens mijn gedacht gezegd en hem vervolgens genegeerd.

Hij heeft pas zijn jaarlijks onderzoek gehad en daar was hij volledig in orde.

Kan het er mee te maken hebben dat ik heel veel thuis ben? Klein appartement en misschien moet ik hem eens wat meer alleen laten.
pi_189719638
Klinkt stiekem meer als aandachtsgebrek...

Maar dat zou je dan weer niet verwachten als je veel thuis bent.

Hij wil wat van je... de vraag is alleen... wat.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:58:14 #29
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189720107
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Klinkt stiekem meer als aandachtsgebrek...

Maar dat zou je dan weer niet verwachten als je veel thuis bent.

Hij wil wat van je... de vraag is alleen... wat.
Inderdaad, dat ben ik met je eens. Hij wil de hele tijd maar snoep, wat ik meer weiger dan wel geef. Als er nog iets anders is wat hij wil dan kan ik me niet in beelden wat dat dan nog kan zijn.
pi_189720125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:16 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Het is echt iets van de laatste weken. Daarvoor was hij gewoon actief en lief. Nu lijkt het wel of ik helemaal niks meer goed kan doen.
Hij word wakker, hij verwacht dan dat ik onmiddelijk alles laat vallen om hem te gaan volgen. Doe ik dat niet is het meteen agressie. Maar als ik dan met hem mee ga is het een paar aaitjes en hij gaat ergens buiten mijn bereik zitten klagen. Ga ik dan weer verder met mijn eigen bezigheid probeert hij me aan te vallen.
hij meent de laaste tijd ook dat snoep zijn hoofdvoedsel is, terwijl hij er nooit veel gekregen heeft. En als ik dan weiger is hij weer meteen kwaad.
Wat ik ook doe hij weigert met iets te spelen. Slapen, eten, klagen en agressief doen is tegenwoordig het enige dat hij doet.

Ik weet het niet zo goed meer. Ik ben goed in het ontwijken van zijn aanvallen maar leuk is anders. Zou ook nooit roepen op hem maar van de week was het echt even te erg en heb ik niet geroepen maar wel met een kwade stem eens mijn gedacht gezegd en hem vervolgens genegeerd.

Hij heeft pas zijn jaarlijks onderzoek gehad en daar was hij volledig in orde.

Kan het er mee te maken hebben dat ik heel veel thuis ben? Klein appartement en misschien moet ik hem eens wat meer alleen laten.
Het klinkt mij toch bij zon gedragsverandering alsof hij iets mankeert.
Is zijn urine ook gecheckt?
Hoe oud is je kat?
Ook het vragen om (ander) eten kan wel te maken hebben met ziektes anders gewoon eens telefonisch advies vragen bij je dierenarts?
pi_189720182
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:16 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Het is echt iets van de laatste weken. Daarvoor was hij gewoon actief en lief. Nu lijkt het wel of ik helemaal niks meer goed kan doen.
Hij word wakker, hij verwacht dan dat ik onmiddelijk alles laat vallen om hem te gaan volgen. Doe ik dat niet is het meteen agressie. Maar als ik dan met hem mee ga is het een paar aaitjes en hij gaat ergens buiten mijn bereik zitten klagen. Ga ik dan weer verder met mijn eigen bezigheid probeert hij me aan te vallen.
hij meent de laaste tijd ook dat snoep zijn hoofdvoedsel is, terwijl hij er nooit veel gekregen heeft. En als ik dan weiger is hij weer meteen kwaad.
Wat ik ook doe hij weigert met iets te spelen. Slapen, eten, klagen en agressief doen is tegenwoordig het enige dat hij doet.


Ik weet het niet zo goed meer. Ik ben goed in het ontwijken van zijn aanvallen maar leuk is anders. Zou ook nooit roepen op hem maar van de week was het echt even te erg en heb ik niet geroepen maar wel met een kwade stem eens mijn gedacht gezegd en hem vervolgens genegeerd.

Hij heeft pas zijn jaarlijks onderzoek gehad en daar was hij volledig in orde.

Kan het er mee te maken hebben dat ik heel veel thuis ben? Klein appartement en misschien moet ik hem eens wat meer alleen laten.
Ben je nu meer thuis als normaal? Een kennis van mij had een hond en werkte ‘s morgens een paar uurtjes. In de vakantie kreeg ze commentaar als ze voor 12 uur te veel lawaai maakte want hij was gewent ‘s morgens rustig te kunnen slapen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:03:44 #32
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189720189
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:59 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Het klinkt mij toch bij zon gedragsverandering alsof hij iets mankeert.
Is zijn urine ook gecheckt?
Hoe oud is je kat?
Ook het vragen om (ander) eten kan wel te maken hebben met ziektes anders gewoon eens telefonisch advies vragen bij je dierenarts?
Hij is pas vorige maand voor zijn jaarlijkse checkup geweest en daar was alles ok. Ik ga morgen de dierenarts eens bellen om te kijken wat die er van denkt. Hij is nu 6 jaar.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:07:04 #33
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189720237
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:03 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ben je nu meer thuis als normaal? Een kennis van mij had een hond en werkte ‘s morgens een paar uurtjes. In de vakantie kreeg ze commentaar als ze voor 12 uur te veel lawaai maakte want hij was gewent ‘s morgens rustig te kunnen slapen.
Nee niet meer of minder dan de laatste jaren. We zitten bijna altijd bij elkaar in dezelfde ruimte.
pi_189720972
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:58 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Inderdaad, dat ben ik met je eens. Hij wil de hele tijd maar snoep, wat ik meer weiger dan wel geef. Als er nog iets anders is wat hij wil dan kan ik me niet in beelden wat dat dan nog kan zijn.
Konden ze maar praten he :)
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:03:58 #35
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189721233
Wie weet wat we dan allemaal te horen krijgen. Hij ligt nu al de hele avond te slapen. Hopelijk gaat hij weer snel normaal doen. Lijkt wel diva gedrag als het niet om hem draait is er een probleem, heeft hij wel mijn aandacht is het ook niet goed.
pi_189737149
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:07 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Er was toch een derde topic waar je met verhalen over je kat kon posten? Ik kan het niet meer vinden.
Deze?
F&F / Catchat deel 1
Spoilers!
  vrijdag 1 november 2019 @ 22:50:35 #37
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189738192
[quote]1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Deze?
F&F / Catchat deel 1
[/quot

Ja, Ik kan die nog steeds nergens zien.
pi_189738282
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:50 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 1 november 2019 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Deze?
F&F / Catchat deel 1
[/quot

Ja, Ik kan die nog steeds nergens zien.
Het kan dat er al een tijdje niet meer in is gepost. Dan zakt het weg in de lijst. Zodra er weer een post in wordt geplaatst, komt het weer boven in de lijst.
Spoilers!
  zondag 3 november 2019 @ 10:01:54 #39
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189757054
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het kan dat er al een tijdje niet meer in is gepost. Dan zakt het weg in de lijst. Zodra er weer een post in wordt geplaatst, komt het weer boven in de lijst.
Het heeft met mijn instellingen te maken. Ik moet het aanpassen zodat ik oudere posts kan zien. Anders zie ik deze niet.

----

Trouwens de vrede met Senna lijkt herstelt. Hij vraagt niet meer constant om snoep en heeft me niet meer aangevallen.

Maar het constante geklaag, dat had nog een oorzaak zo lijkt.
Hij wil dat ik hem draag. Languit in mijn arm hangen of over mijn schouder. Dat is nog niet simpel met zo'n grote kater. Uitgebreid geaaid worden en zelfs zo in slaap vallen. (Mijn arm ook. :') )

Ik wist al jaren dat hij niet graag opgepakt word, dus deed ik dat ook niet. Een paar dagen geleden pakte ik hem op omdat hij de voordeur blokkeerde en hij bleef gewoon liggen in mijn arm. Sinds doet hij dat meerdere keren per dag uit zichzelf.

Dat is dus een totale omslag van de eerste 6 jaar. Ik heb hem altijd kunnen oppakken, maar dan was hij ook meteen weer weg.
Ik kan er helemaal niet over klagen om eerlijk te zijn.

Met zoveel drama was nu ook weer niet nodig geweest, hij had ook op mijn schoot kunnen springen en zich hebben neergelegd. :|W
pi_189757839
Haha katten... nouja blij dat je eruit bent :)

En wilde hij inderdaad iets toch.


Hier net hoop geritsel en gekraak van een zakje oid in de keuken...
dus ik loop stilletjes naar de keuken en kijk even om het hoekje...
zit meneer 1 tot voorbij zn schouders in het zakje met de laatste speculaas eierkoek...
en nr 2 zit braaf op zn beurt te wachten.

Dus ik loop terug.. denk even sneaky fotootje maken.
Maar goed... weet niet hoe ik erbij kom.. maar ze hebben vast ECHT niet in die zak gezeten...

De Gebroeders Onschuld.
(Don’t mind the mess)
  zondag 3 november 2019 @ 11:40:34 #41
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189758459
Ik ben blij dat het met Senna is opgelost inderdaad.

Je hebt ze toch wel wat gegeven? Zie ze daar braaf wachten. Betrapt, hoezo?!
pi_189758579
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:40 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik ben blij dat het met Senna is opgelost inderdaad.

Je hebt ze toch wel wat gegeven? Zie ze daar braaf wachten. Betrapt, hoezo?!
Ik miste toch wat hapjes uit de eierkoek... heel gek :)
pi_189760338
Mooie abbesijnen :)
  dinsdag 5 november 2019 @ 20:19:30 #44
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189802457
Ongeveer een maand geleden is de poes gesteriliseerd, de dierenarts had gezegd dat ze niet te veel brokjes mocht ivm dik worden. Maar die kat vreet zich rot, als ik voor ik ga werken haar schaaltje vol doe is het een paar uur later alweer op. Iemand een idee? Ze krijgt als avondeten een blikje, dat eet ze soms wel, soms niet. Maar ze eet dus wel veel brokjes, is dat normaal poezen gedrag?
Houd van poesjes
pi_189802824
Hoe oud is de poes? Nog in de groei? Dat kan ook meer "brandstof" vragen.
Anders misschien een voeder automaat kopen waardoor je kat meerdere kleinere hoeveelheden per dag krijgt inplaats van in 1x alles?
Koop van dat speelgoed waar je het voer in kan verstoppen leuke bezigheidstherapie en de kat eet langzamer 2 vliegen in 1 klap.
pi_189802981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 20:19 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Ongeveer een maand geleden is de poes gesteriliseerd, de dierenarts had gezegd dat ze niet te veel brokjes mocht ivm dik worden. Maar die kat vreet zich rot, als ik voor ik ga werken haar schaaltje vol doe is het een paar uur later alweer op. Iemand een idee? Ze krijgt als avondeten een blikje, dat eet ze soms wel, soms niet. Maar ze eet dus wel veel brokjes, is dat normaal poezen gedrag?
Wat voor merk voer krijgt ze? Als daar weinig energie in zit, of de brokjes zijn zo zacht dat ze het snel opslokt heeft ze meer nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189804995
Wij zijn na castratie van onze katertjes afgepaste hoeveelheden voer gaan geven, dus niet meer gewoon schaaltje vullen zoals eerst, maar een aantal keer per dag per kat een bakje met een bepaald aantal gram. Gaven dan vlak voor we naar werk gingen, als we thuis kwamen, rond half negen en als we gingen slapen wat brokjes.

Allebei eten ze ook alles wat je ze voorzet direct op. We hebben wel eens 40g per kat in een schaaltje gedaan om te kijken wat er zou gebeuren dan, of ze op gegeven moment wel zouden stoppen, maar nee hoor, stug dooreten tot leeg en dan daarna op de bank gaan liggen alsof ze net thuiskomen van een all-you-can-eat sushi restaurant :+ dus daarom geven we ze veel kleine porties.

Nu hebben we twee voerautomaten, echt ideaal. We geven ze voor we gaan werken, rond etenstijd en als we gaan slapen zelf natvoer en ze krijgen via de automaat om 7u (liggen wij nog in bed), 12u, 15u, 20.30 en 22u wat brokjes (4g per keer). Werkt perfect.
pi_189805409
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Wij zijn na castratie van onze katertjes afgepaste hoeveelheden voer gaan geven, dus niet meer gewoon schaaltje vullen zoals eerst, maar een aantal keer per dag per kat een bakje met een bepaald aantal gram. Gaven dan vlak voor we naar werk gingen, als we thuis kwamen, rond half negen en als we gingen slapen wat brokjes.

Allebei eten ze ook alles wat je ze voorzet direct op. We hebben wel eens 40g per kat in een schaaltje gedaan om te kijken wat er zou gebeuren dan, of ze op gegeven moment wel zouden stoppen, maar nee hoor, stug dooreten tot leeg en dan daarna op de bank gaan liggen alsof ze net thuiskomen van een all-you-can-eat sushi restaurant :+ dus daarom geven we ze veel kleine porties.

Nu hebben we twee voerautomaten, echt ideaal. We geven ze voor we gaan werken, rond etenstijd en als we gaan slapen zelf natvoer en ze krijgen via de automaat om 7u (liggen wij nog in bed), 12u, 15u, 20.30 en 22u wat brokjes (4g per keer). Werkt perfect.
Is dat een automaat die op chip werkt?

Of kunnen ze er allebei van eten als hij open gaat op timer?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 november 2019 @ 22:21:04 #49
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189805689
Ik heb 1 voerautomaat die ze om 6 uur wat te eten geeft.
Grote bak, dus ze kunnen er beiden bij.

Dan moeten ze maar even delen.. En wanneer ik weg ben.

En anders krijgen ze gewoon drie keer daags wat van mij
pi_189806292
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is dat een automaat die op chip werkt?

Of kunnen ze er allebei van eten als hij open gaat op timer?
Nee niet op chip, dus bakje draait door op de timer in allebei de automaten en ze kunnen er allebei bij. Daarom wel ook twee automaten met digitale timer gekocht, zodat ze echt tegelijkertijd draaien. Ze staan direct naast elkaar en er zit maar 4 gram per automaat per keer in, dus dat is net snel genoeg op om ze ongeveer tegelijkertijd klaar te laten zijn met eten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')