daarom vind ik het ook wel jammer dat het Zandvoort is geworden ipv Assen, ik heb toch het idee dat er daar wat meer mogelijkheden waren geweest om een mooi internationaal permanent circuit te maken, in Zandvoort blijft dat toch behelpen al zullen ze in Assen ook wel mileufreaks hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal halve dictaturen waar dit soort megalomane projecten ter meerdere eer en glorie van de lokale dictator worden uitgevoerd.
Geef het volk brood en spelen, dan blijven ze koest.
Laat het nattekat niet horenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom vind ik het ook wel jammer dat het Zandvoort is geworden ipv Assen, ik heb toch het idee dat er daar wat meer mogelijkheden waren geweest om een mooi internationaal permanent circuit te maken, in Zandvoort blijft dat toch behelpen al zullen ze in Assen ook wel mileufreaks hebben.
TT Circuit ligt pal aan een Natura 2000-gebied. Rond de pijlquote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom vind ik het ook wel jammer dat het Zandvoort is geworden ipv Assen, ik heb toch het idee dat er daar wat meer mogelijkheden waren geweest om een mooi internationaal permanent circuit te maken, in Zandvoort blijft dat toch behelpen al zullen ze in Assen ook wel mileufreaks hebben.
formula e dan maarquote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
TT Circuit ligt pal aan een Natura 2000-gebied. Rond de pijl
[ afbeelding ]
Thnx verzoek ingediend om de TT aan te passenquote:
Sterker nog, ze hebben ook al jarenlang hun eigen protestclubjes. Deze bijvoorbeeld.quote:
wist ik niet, ben niet tegen Zandvoort hoor maar ging me meer om een mooi internationaal circuit waar je jaren mee verder kan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sterker nog, ze hebben ook al jarenlang hun eigen protestclubjes. Deze bijvoorbeeld.
Kortom : Met Assen zou je hetzelfde gezeik hebben als nu met Zandvoort. Maar dat lijken veel antizanti's hier (bewust?) te vergeten.
Dat weet ik toch vriend.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wist ik niet, ben niet tegen Zandvoort hoor maar ging me meer om een mooi internationaal circuit waar je jaren mee verder kan.
Ik zou de naam Catherdal of Speed wel mooi vinden.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:31 schreef shiz het volgende:
Wat... als ze Circuit Zandvoort benoemen tot kerk en... dat we de aanpassingen nodig hebben uit religieuze gronden en alles daartegen als discriminatie en hatespeech wordt gezien?
Nu ben ik natuurlijk maar een simpele toeschouwer van dit hele gebeuren, maar ik ben voor regelgeving.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Deze hele saga bevestigt maar weer eens in wat voor vermoeiende tijden we leven. Vroeger scheurden ze gewoon door de duinen op een twee keer zo lang circuit van Zandvoort in hun met Marlboro, John Player Special en Gitanes bestickerde auto's en werd de race niet eens stilgelegd terwijl er een coureur levend verbrandde. Nu zijn we aan het ouwehoeren over gestreepte padden, hagedissen en de "geluidsoverlast" van hybride auto's.
Er is regelgeving, en die wordt nageleefd. Alleen proberen al die clubjes nu excuses te vinden en nieuwe feiten aan te dragen waarom iets niet binnen die regelgeving valt.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nu ben ik natuurlijk maar een simpele toeschouwer van dit hele gebeuren, maar ik ben voor regelgeving.
Vroeger deden we gewoon wat ons goeddunkt of op dat moment het beste uitkwam (=gewoon doen) en de eventuele consequenties waren voor een ander. Tegenwoordig kan dat steeds minder, tot het zeikerige af.
verwacht je dat die meneer van al die clubjes dadelijk zichzelf voor de graafmachine werpt?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is regelgeving, en die wordt nageleefd. Alleen proberen al die clubjes nu excuses te vinden en nieuwe feiten aan te dragen waarom iets niet binnen die regelgeving valt.
Nee, maar ik verwacht nog wel een obscuur nachtvlindertje uitgezet te worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
verwacht je dat die meneer van al die clubjes dadelijk zichzelf voor de graafmachine werpt?
Dit lijkt me een volstrekte illusie (dat een derde van de bezoekers op de fiets komen).quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Organisatie van Formule 1-race in Zandvoort verwacht dat 100 duizend bezoekers op de fiets komen
Erg ambitieus en waarschijnlijk heeft men nog nooit van gedragseconomie gehoord. Veel mensen nemen zich vaak wel gezonde dingen voor maar als het moment gekomen is doen we vaak toch net het omgekeerde.
Ze denken dus echt dat zoveel bezoekers met hun eigen auto komen, hun eigen fiets meenemen en de laatste 15 km gaan fietsenquote:Ook worden er rond Zandvoort op maximaal 15 kilometer verschillende Park & Bikes ingericht. Vanaf die Park & Bikes kunnen automobilisten met hun eigen fiets naar het circuit komen. Aanvankelijk wilde de organisatie 30 duizend huurfietsen bestellen, maar daarvoor kon geen leverancier worden gevonden.
Vroeger was niet alles beter.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Deze hele saga bevestigt maar weer eens in wat voor vermoeiende tijden we leven. Vroeger scheurden ze gewoon door de duinen op een twee keer zo lang circuit van Zandvoort in hun met Marlboro, John Player Special en Gitanes bestickerde auto's en werd de race niet eens stilgelegd terwijl er een coureur levend verbrandde. Nu zijn we aan het ouwehoeren over gestreepte padden, hagedissen en de "geluidsoverlast" van hybride auto's.
Damn. Als ik kijk naar het aantal parkeerplaatsen gaan ze er ook nog eens vanuit dat er meerdere bezoekers in 1 auto zitten, dus ook meerdere fietsen. Lekker onhandig dat vrijwel iedereen dan met een open achterklep moet rijden, en dan "mag" je na dat ongemak nog ongeveer een uur fietsen, met een goede kans op regen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:50 schreef Wombcat het volgende:
Ze denken dus echt dat zoveel bezoekers met hun eigen auto komen, hun eigen fiets meenemen en de laatste 15 km gaan fietsen
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Damn. Als ik kijk naar het aantal parkeerplaatsen gaan ze er ook nog eens vanuit dat er meerdere bezoekers in 1 auto zitten, dus ook meerdere fietsen. Lekker onhandig dat vrijwel iedereen dan met een open achterklep moet rijden, en dan "mag" je na dat ongemak nog ongeveer een uur fietsen, met een goede kans op regen.
Nee, als ze écht serieus zijn over dat fietsen, dan moeten er 100.000 (gratis!) huurfietsen klaarstaan op maximaal 5 km van het circuit, waarbij het inderdaad niet nodig zou moeten zijn om na afloop je "eigen" huurfiets terug te vinden.
quote:Aanvankelijk wilde de organisatie 30 duizend huurfietsen bestellen, maar daarvoor kon geen leverancier worden gevonden.
Om vervolgens nog een pokke end te moeten lopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:50 schreef Wombcat het volgende:
Ze denken dus echt dat zoveel bezoekers met hun eigen auto komen, hun eigen fiets meenemen en de laatste 15 km gaan fietsen
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Organisatie van Formule 1-race in Zandvoort verwacht dat 100 duizend bezoekers op de fiets komen
Erg ambitieus en waarschijnlijk heeft men nog nooit van gedragseconomie gehoord. Veel mensen nemen zich vaak wel gezonde dingen voor maar als het moment gekomen is doen we vaak toch net het omgekeerde.
Dat riekt naar geen willekeur bij de keuze van de 'gelukkigen'. 26% woont op een stukje van 5% van de oppervlakte van Nederland.quote:Ook wijst organisator DGP op de woonplaatsen van de gelukkigen (honderdduizenden belangstellenden visten achter het net) die een kaart hebben: 26 procent woont op een afstand van minder dan 25 kilometer van het circuit.
OK, is goed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat ze beter minder kaarten hadden kunnen verkopen want dit gaat helemaal nergens over. Een ieder zal een Audi Q7 aan moeten schaffen om vier man met vier fietsen te kunnen vervoeren. Als je een staanplaats hebt dan zie waarschijnlijk ook nogeens geen reet van de GP omdat het veel te druk is. Hoeveel mensen komen er op zondag? 120.000+? Die ga je echt niet op een fatsoenlijke manier kwijtraken langs het circuit. Ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om de race vanuit het comfort van mijn woonkamer te volgen.
Je kan de klok erop gelijk zetten dat de organisatie en de F1 mooie sier gaan maken met de beelden van al die fietsende toeschouwers: CO2-neutraal!!1! Groenste GP ooit! Nou, ik wens hier geen deel van uit te maken.
Ik denk niet dat al die fietsers allemaal precies dezelfde kant op moeten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
30.000 fietsen die met 1mtr tussenruimte fietsen is ongeveer 100km.
Uitgaande van 15km per uur in die drukte is dat een toestroom van 7 uur aan fietsers.
En uitstroom natuurlijk ook.
Ik hoop toch zo dat het doorgaat
De toestroom lijkt me nog enigszins mee te vallen. Lijkt mij dat men gefaseerd naar het circuit komt (F2 etc).quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
30.000 fietsen die met 1mtr tussenruimte fietsen is ongeveer 100km.
Uitgaande van 15km per uur in die drukte is dat een toestroom van 7 uur aan fietsers.
En uitstroom natuurlijk ook.
Ik hoop toch zo dat het doorgaat
volgens mij is het altijd een drama geweest om daar te komen, zowel strand als circuit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:08 schreef sp3c het volgende:
hoe ging dat in het verleden dan?
zet gewoon om de zoveel tijd een bandje langs de weg en wat stewards en wat standjes en laat iedereen lekker een uur of 4 in de file staan
lekker belangrijk
dit is wat ik laatst ook al postte, het lijkt er op dat ze nooit over een echt plan hebben nagedacht. Het draaiboek wordt nu pas gemaakt en er valt gat na gat in. Je zou toch verwachten dat er vooraf globaal is nagedacht over een draaiboek over het GP-weekend zelf en de voorbereidingen. Wat kan wel, wat kan niet..... maar zoveel komen ze nu pas achter. Valt me echt tegen want er zijn wel vakmensen verbonden aan het circuit.quote:
dat is net als met een voetbalwedstrijd waarbij 50.000 mensen van één punt wegmoeten/ Dan zijn er mensen die vroeger weggaan, mensen die vol de files induiken en mensen die langer blijven hangen. Mensen moeten zelf ook nadenken en niet verwachten zomaar weg te zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:43 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
De toestroom lijkt me nog enigszins mee te vallen. Lijkt mij dat men gefaseerd naar het circuit komt (F2 etc).
Uitstroom lijkt mij een kriem te worden. Race klaar en iedereen tegelijk naar huis. Man of 120.000 over drie banen..
Als ik naar PSV ga weet je ook dat als je met z'n alle tegelijk uit een parkeergarage wil dat dat lang duurt. Heb er weleens een uur gestaan. Zelfde geldt als je allemaal na het podium met de trein wil, gaat niet.quote:
geen enkel evenement van zo'n omvang gaat soepel. Bij de luchtmachtdagen staan de snelwegen bom en bom vol en staat iedereen uren stil.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 22:05 schreef Luppie0110 het volgende:
Mijn ouders zijn geboren en getogen in Haarlem en zij zeiden dat je met de gp van 1985 al vast stond in hoofddorp. Het lijkt me nu nog drukker te worden dan toen. Probleem is ook dat de wegen vanaf zandvoort (Zeeweg en Zandvoortse laan) aan nog kleinere wegen zitten aangesloten. Is niet dat je zo de snelweg op draait.
Ben in ieder geval erg benieuwd, zou knap zijn (en dan neem ik mijn petje af) als dit logistiek gezien soepel gaat.
quote:Op zondag 20 oktober 2019 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon met de trekker over het strand.
Als iedere patjakker met een SUV over het strand zou komen heb je zo al 10% van het probleem opgelost.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |