abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:39:46 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189399162
quote:
Aanslag synagoge Halle: dit weten we nu (10 okt)
HALLE - Voor een synagoge in de Duitse plaats Halle is op de Joodse heilige dag Jom Kipoer een aanslag gepleegd met machinegeweren. Daarbij zijn zeker twee personen om het leven gekomen. Er zijn twee gewonden. De politie kon één verdachte aanhouden. Aanvankelijk werd gesproken over meerdere daders die gevlucht zijn, maar daar wordt nu aan getwijfeld.


De aanslagpleger probeerde woensdag de synagoge binnen te dringen waar op dat moment vanwege Jom Kipoer zeventig tot tachtig mensen binnen waren. Hij kreeg de deur niet open en opende voor het gebouw het vuur op omstanders. Daarbij kwam een vrouw om het leven. Vervolgens viel hij een kebab-winkel in de buurt aan. Daarbij werd een klant van de winkel doodgeschoten.

Max Privorotzki, voorzitter van de Joodse gemeente, zegt tegen Der Spiegel dat de schutter de synagoge niet binnen kon komen dankzij niet nader toegelichte veiligheidsvoorzieningen bij de deur. ,,De dader schoot diverse keren op de deur en wierp ook enkele molotovcocktails", aldus Privorozki. ,,Maar de deur bleef dicht, God heeft ons beschermd."



Verschillende media lieten een foto van de schutter zien. Hij droeg een helm en donkergroene legerkleding en had een machinegeweer bij zich. Volgens wapenexperts lijkt het erop dat hij zijn daad goed heeft voorbereid, en dat hij zich had ingesteld op een vuurgevecht met de politie.

Ook zou hij zijn terreurdaad hebben gelivestreamd. Met 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' is vastgesteld dat een video die circuleert, authentiek is. De dader geeft daarin eerst een kort statement af, waarin hij zegt dat 'ik denk dat de holocaust nooit is gebeurd' en 'de Joden de schuld zijn van alles'.

De politie kon de schutter later inrekenen. Het zou gaan om de 27-jarige Stephan B., een Duitser, melden verschillende Duitse media.



Extreem-rechts
Bronnen meldden eerder aan andere Duitse media dat de dader een blanke, 'Duits-ogende' man is. Ook meldden anonieme experts dat alles wijst op een rechts-extremistische daad. De uitrusting van de man zou gelijkenissen hebben met de nazistische Wehrsportgruppe Hoffmann, een groep die in de jaren 80 verboden werd, zo meldt FOCUS.

Het Duitse OM en minister Seehofer (Binnenlandse Zaken) bevestigen dat er aanwijzingen zijn voor rechts-extremisme. ,,We moeten ervan uitgaan dat er op zijn minst een antisemitisch motief is", aldus de minister.Eerder op de dag leek er sprake te zijn van meerdere daders. De burgemeester van Landsberg verklaarde in de middag dat zij in een gestolen auto op de snelweg richting München zouden zijn gevlucht. BILD en persbureau dpa meldden 's avonds dat bronnen in veiligheidskringen nu denken dat er slechts één dader was. Dat op sociale media-beelden steeds dezelfde persoon is te zien, draagt bij aan die 'Einzeltäter-theorie'.



Jom Kipoer
Op 9 oktober is het Jom Kipoer (Grote Verzoendag), een belangrijke heilige dag in het jodendom. Veel gelovigen bevinden zich op die dag in de synagoge.

De aanslag komt op het moment dat de Duitse politie op meerdere plaatsen bezig is met invallen bij rechtsextremisten. In de regio Mansfeld-Südharz zouden meerdere huizen doorzocht zijn. Volgens justitie zou er geen verband zijn tussen de aanslag en de invallen.

https://www.telegraaf.nl/(...)alle-dit-weten-we-nu
quote:
Aanslag Halle 35 minuten lang live uitgezonden: 'Alle wapens weigerden'
De aanslag op een synagoge in het Duitse Halle werd 35 minuten lang live uitgezonden op videosite Twitch, waar de stream op dat moment door vijf personen werd bekeken. Na afloop werden de beelden door 2200 personen gezien, voordat het streamingplatform ze na een half uur op het spoor kwam en verwijderde.

De vermoedelijke schutter, volgens Duitse media de 27-jarige Stephan Balliet, opende zijn account twee maanden geleden en had tot nu nog maar één keer geprobeerd om een video te livestreamen, aldus Twitch, dat in een serie berichten op Twitter zegt het voorval te onderzoeken.

Bij de schietpartij in de Oost-Duitse stad, zo'n 170 ten zuidwesten van Berlijn, vielen op de belangrijke Joodse feestdag Jom Kipoer twee doden. Gekleed in een militair jasje, met een helm voorzien van camera op zijn hoofd, wilde Balliet niet alleen een bloedbad aanrichten, maar ook zijn daad wereldkundig maken.

In het gebouw waren zo'n 80 gelovigen verzameld. De gesloten dubbele deuren voorkwamen dat Balliet binnendrong en weerstonden de schoten uit zijn jachtgeweer, waardoor slachtoffers in de synagoge werden voorkomen. ,,God wilde dat we vandaag leven", zegt Rebecca Blady, een van de aanwezigen op sociale media.

'Döner, pakken we'
De aanvaller doodde vervolgens een voorbijgangster die hem aansprak en stapte in zijn auto. Onderweg ziet hij een dönerrestaurant en stopt. 'Döner, pakken we', is het commentaar. De man wierp een explosief en ging het restaurant binnen. De gasten stoven uiteen en zochten dekking. Sommigen huilend.

,,Hou je kop'', schreeuwde de aanvaller tegen de gasten. En opende het vuur. Een schilder wordt daarbij geraakt. Op de videobeelden lijkt het vervolgens alsof het wapen van de schutter weigert, wat meer doden voorkomt. Na de schoten verliet de man de zaak en reed weg.

Na enkele meters gereden te hebben, stapte Balliet weer uit. Hij zag klaarblijkelijk dat het slachtoffer nog leefde en schoot nogmaals op de schilder. De politie was inmiddels ter plaatse. Een buurtbewoner vertelt tegen Bild hoe de man, 'rustig als een soldaat', vervolgens het vuur opende.

Wapens weigerden
Na de schoten sloeg hij gewond op de vlucht. ,,Alle wapens hebben geweigerd'', jammert hij hoorbaar. Na een achtervolging, waarbij hij van auto probeerde te wisselen en daarbij een elektricien levensgevaarlijk verwondde, wist de politie hem te arresteren. Vooralsnog duidt alles erop dat de man alleen heeft gehandeld.

Voor de aanval publiceerde de schutter een antisemitisch manifest, waarin hij aankondigde 'zoveel mogelijk anti-blanken' te willen doden. Bij voorkeur Joden, zo melden Duitse media vandaag. 'Zij zijn de schuld van alles.' In het schrijfsel wordt ook expliciet de synagoge van Halle genoemd als doelwit.

In de nasleep van de antisemitische aanslag, die 75 jaar na de holocaust de angst voor neo-nazistische terreur doet herleven, roept de Joodse gemeenschap in Duitsland om betere bescherming. ,,We hebben daden nodig, niet alleen woorden'', zegt de president van het Joodse Wereldcongres, Ronald Lauder in een verklaring.

De Duitse president Frank-Walter Steinmeier zei vandaag dat Duitsers samen moeten strijden tegen extremistisch geweld en het Joodse leven beschermen. Steinmeier deed dat na een bezoek aan de synagoge in Halle. ,,Vandaag is een dag van schaamte en schande", sprak het staatshoofd. ,,Ik ben er erg zeker van dat de meerderheid van de Duitse samenleving wil dat het Joodse leven onderdeel is van ons land."




[ Bericht 84% gewijzigd door Starhopper op 12-10-2019 19:00:45 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189399177
Het is nu de 12e
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:45:35 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189399220
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:41 schreef halfway het volgende:
Het is nu de 12e
Ik ben bezig met een nieuwe OP ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189399224
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

Hoe is dat "het mag niet benoemd worden"?
Dat blijkt toch uit alle censuur maatregelen die zijn aangekondigd.
Lees maar terug, staat er heel duidelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 23:02 schreef TomLuny het volgende:
nos bericht 12

De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer heeft de aanslag bij de synagoge in Halle in felle bewoordingen veroordeeld. Hij noemde het "een schande voor Duitsland" en voegde eraan toe dat zoiets "met onze geschiedenis eigenlijk niet mag gebeuren".

"We hebben aan de wereld gezworen: dit nooit meer. We voelen ons verplicht ons aan die belofte te houden", sprak Seehofer. De minister kondigde aan dat er permanent meer bewaking komt bij synagogen.


Ook wil hij de haat op internet gaan aanpakken.

https://nos.nl/artikel/23(...)e-voor-het-land.html

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De politici in Duitsland leggen massaal de schuld voor het ontstaan van het radicaal rechtse gevoel onder de bevolking bij Alternative für Deutschland. Zij zouden een klimaat hebben geschept waarin zulk soort aanvallen niet verrassend meer zijn.
etc.

en nogmaals, dit is geen links-rechts-islam ding, het is een aanval op het hele spectrum.
voorbeeld #3

"Het blijft merkwaardig dat media weinig oog lijken te hebben voor de valse boodschap van klimaatalarmisten, die kennelijk is bedoeld om mensen te mobiliseren. Klimaatpropaganda krijgt zo ruim baan. Effectief is het wel.

https://tpook.nl/2019/10/(...)_campaign=artikelkop


Klimaatpropaganda mobiliseert mensen

Behalve mij dan en zovele anderen.

Dus hoe kan hiermee gerechtvaardigt worden dat mensen zogenaamd beïnvloed kunnen worden tot handelen voor ideeën die ze toch al hadden en dat die propaganda vanwege dat 'gevaar' van beïnvloeding gestopt moet worden ?

Afin, politie pleegt inmiddels doodslag op die demonstranten door ze in de plomp te verzuipen.

Er wordt ook actie gevoerd op de brug tussen de Prinsengracht en de Leidsegracht. Ook schepen werden gehinderd. Aan de brug lagen activisten in hangmatten, totdat de touwen werden doorgesneden en ze in het water vielen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~a37cdade/

[ Bericht 30% gewijzigd door TomLuny op 12-10-2019 19:31:26 ]
shift-knop defekt
pi_189404250

https://www.timesofisrael(...)shooting-identified/
Net voor het eerst de namen en foto's van de twee doden gezien, Janna en Kevin.

Dat heb je wel eens met die fanatieke racisten.
Uit geweldslust het eigen ras beschadigen.... is ook traditie van Duits racisme, mn jodenhaat.
pi_189409377
RIP, Kevin en Jana.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189411240
:{

quote:
German media reports said Lange was gunned down outside the synagogue after she reprimanded Balliet for making so much noise
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411251
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:03 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.timesofisrael(...)shooting-identified/
Net voor het eerst de namen en foto's van de twee doden gezien, Janna en Kevin.

Dat heb je wel eens met die fanatieke racisten.
Uit geweldslust het eigen ras beschadigen.... is ook traditie van Duits racisme, mn jodenhaat.
alles en iedereen moet wijken voor de ideologie :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189416660
.
Zelfde riedel maar recent, van vandaag

CDU-voorzitter noemt AfD ‘een echt probleem in Duitsland’

CDU-leider Annegret Kramp-Karrenbauer heeft vandaag flink uitgehaald naar de rechts-populistische partij Alternative für Deutschland (AfD). Die is in haar ogen ‘de politieke arm van rechts-extremisme’, zei de voorzitter van de Duitse christendemocraten tijdens het landelijke congres van de jongerenafdeling van haar partij in Saarbrücken.

Caspar Naber 13-10-19, 14:32

>
https://www.ad.nl/buitenl(...)-duitsland~af0f54a1/

AfD sei "politischer Arm des Rechtsradikalismus"
Kramp-Karrenbauer sprach in ihrer Rede ein breites Spektrum von außen-, sicherheits- und innenpolitischen Themen an. Die AfD griff sie als "politischen Arm des Rechtsradikalismus" an.

Der antisemitische Anschlag von Halle sei "eine Schande" gewesen. Zudem bekräftigte die CDU-Chefin ihre umstrittene Äußerung, es handle sich um "ein Alarmzeichen, das niemanden von uns kalt lassen darf". Nun sagte sie ergänzend, es habe zuvor andere Alarmzeichen gegeben. "Aber das Problem ist, dass keines dieser Alarmzeichen anscheinend so angekommen ist, dass man erkennt: Rechtsradikalismus und der politische Arm des Rechtsradikalismus, die AfD, sind ein wirkliches Problem in Deutschland." Die Junge Union unterbrach am Freitagabend ihre Tagung, um einen Kranz an der Synagoge in Saarbrücken niederzulegen.

https://web.de/magazine/p(...)gner-reihen-34094236

Het doet mij een beetje aan de deplorables basket denken van H. Clinton.
AfD is groot geworden door honderdduizenden overgestapten van o.a. SPD.
Oftewel enorme bevolkingsgroepen zijn van de ene dag op de andere schijnbaar rechts radicalen geworden.

En als ze het toch over militante takken gaan hebben, wie heeft dan de sloop van Hamburg veroorzaakt bij de G20 ?
En twee weken geleden ongeveer staat een Duitse politica een redevoering te houden in de Bundestag met een antifa speld op haar vest.
AfD politici worden regelmatig ziekenhuis in geslagen en etc., wie doet dat dan als er van die kant geen militante tak zou zijn ?


quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 12:58 schreef Slayage het volgende:
:{

German media reports said Lange was gunned down outside the synagogue after she reprimanded Balliet for making so much noise


Klopt, dat maakt hem helemaal een zieke moordende nazi.
Die vrouw werd in haar rug neergemaaid.
Ze zeggen dan dat ze de beelden niet willen vrijgeven omdat dit volgers zou scheppen maar wie de beelden heeft gezien krijgt juist sterke afkeer van dat soort gasten.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 13-10-2019 18:57:31 ]
shift-knop defekt
pi_189417907
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:46 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dat blijkt toch uit alle censuur maatregelen die zijn aangekondigd.
Lees maar terug, staat er heel duidelijk.
[..]


[..]

etc.

en nogmaals, dit is geen links-rechts-islam ding, het is een aanval op het hele spectrum.
voorbeeld #3

"Het blijft merkwaardig dat media weinig oog lijken te hebben voor de valse boodschap van klimaatalarmisten, die kennelijk is bedoeld om mensen te mobiliseren. Klimaatpropaganda krijgt zo ruim baan. Effectief is het wel.

https://tpook.nl/2019/10/(...)_campaign=artikelkop


Klimaatpropaganda mobiliseert mensen

Behalve mij dan en zovele anderen.

Dus hoe kan hiermee gerechtvaardigt worden dat mensen zogenaamd beïnvloed kunnen worden tot handelen voor ideeën die ze toch al hadden en dat die propaganda vanwege dat 'gevaar' van beïnvloeding gestopt moet worden ?

Afin, politie pleegt inmiddels doodslag op die demonstranten door ze in de plomp te verzuipen.

Er wordt ook actie gevoerd op de brug tussen de Prinsengracht en de Leidsegracht. Ook schepen werden gehinderd. Aan de brug lagen activisten in hangmatten, totdat de touwen werden doorgesneden en ze in het water vielen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~a37cdade/

Extra bewaking van synagogen staat gelijk aan censuur? Wat?
pi_189418213
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:32 schreef Xa1pt het volgende:

Extra bewaking van synagogen staat gelijk aan censuur? Wat?

Schrijf ik echt zo onduidelijk ?
Waar ik het over censuur had ging het o.a. om NetzDG en de bijna burgeroorlog strijd om bepaalde politieke partijen op een verbodslijst te kunnen zetten en etc.
Ik schreef ook eerder dat jij en ik het eens kunnen zijn dat terroristische (rechtse) groeperingen aangepakt dienen te worden maar dat wij van mening verschillen over de wijze waarop, waar ik geen heil zie in verbieden van haatspraak en jij wel.
Dit mede omdat het m.i. onmogelijk is om een goede definitie van haatspraak te formuleren waardoor willekeur ontstaat.
Maar extra bewaking, indien dat nodig is, is zeker niet zo'n verschil van mening.
shift-knop defekt
pi_189418427
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Schrijf ik echt zo onduidelijk ?
Waar ik het over censuur had ging het o.a. om NetzDG en de bijna burgeroorlog strijd om bepaalde politieke partijen op een verbodslijst te kunnen zetten en etc.
Je schrijft:
quote:
'Dat blijkt toch uit alle censuur maatregelen die zijn aangekondigd.
Lees maar terug, staat er heel duidelijk."
En je voert een artikel aan waarin een minister noemt dat hij haat op internet aan wil pakken. Ik zie de link met censuur niet, censuur houdt namelijk iets heel anders in.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd naar wat je nu precies bedoelt met 'het mag niet gezegd worden'. Wat mag niet gezegd worden? Volgens mij mag je zelfs roepen dat de holocaust een leugen is. Je mag alleen niet iemand met de dood bedreigen. Of roepen dat het hoog tijd wordt dat de KKK opstaat omdat je Sylvana Simons liever kwijt bent dan rijk.

Wat mag er verder niet gezegd worden?

quote:
Dit mede omdat het m.i. onmogelijk is om een goede definitie van haatspraak te formuleren waardoor willekeur ontstaat.
Haatzaaien is nu al verboden. Waar zie jij precies willekeur ontstaan?
pi_189418509
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:48 schreef Xa1pt het volgende:
Volgens mij mag je zelfs roepen dat de holocaust een leugen is
In Duitsland zitten er anno 2019 nog steeds mensen jarenlange gevangenisstraffen uit voor precies dat hoor.
pi_189418535
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In Duitsland zitten er anno 2019 nog steeds mensen jarenlange gevangenisstraffen uit voor precies dat hoor.
In Duitsland is dat inderdaad verboden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 13 oktober 2019 @ 19:55:04 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189418650
Ga dan ook films verbieden waar men tegen moordende snelheden door drukke straten rijdt of films waar men nutteloos veel geweld gebruikt. Verbiedt dan alles wat enkelingen op ideeën zou kunnen brengen.

quote:
Storm van kritiek op uitspraken Seehofer na schietpartij Halle die “online games als inspiratie voor geweld ziet”



Na de antisemitische aanval bij een synagoge in het Duitse Halle, waarbij twee mensen omkwamen, is er kritiek gerezen aan het adres van de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer. Hij had verwezen naar computergames als een bron voor dit soort van geweld. “Veel van de daders of potentiële daders komen uit de sector van de games”, zei Seehofer dit weekend op de Duitse openbare omroep ARD.

De commentaar wekte op ruime schaal afkeuring en ontzetting op sociale media. Op Twitter was de hashtag #Gamerszene zondag zelfs trending.

De extreem-rechtse dader van de aanval woensdag in Halle zond zijn actie live uit op de videosite Twitch. Volgens de autoriteiten had de man een schema uitgewerkt van de geplande aanval in een stijl gelijkaardig aan computergames.

“Sommige mensen zien simulaties als een inspiratie”, zei Seehofer. Een argument voor de minister dat online games inspiratie kunnen vormen voor acties in de ‘echte’ wereld. “Daarom moeten we de gaming scene van naderbij bekijken”, vond Seehofer.

Gebruikers van sociale media reageerden dat Seehofers uitlatingen de aandacht afleiden van het Duitse probleem met extreem-rechts en alle online gamers onder verdenking stellen.

Steunbetuiging aan de joodse gemeenschap
Vandaag kwamen in Berlijn duizenden mensen op straat om te protesteren tegen het oprukkende antisemitisme en extreem-rechtse geweld in Duitsland. Volgens de organisatoren daagden zo’n 13.000 mensen op, de politie hield het op 6.000 manifestanten. Ze hielden een minuut stilte en trokken van de Humboldt-universiteit naar de synagoge in de Oranienburger Strasse in het centrum van Berlijn. Ook in Halle zelf, waar de aanslag woensdag plaatsvond, kwamen een 2.000-tal mensen bijeen om hun steun te betuigen aan de joodse gemeenschap.





https://www.hln.be/nieuws(...)weld-ziet~a9bb835e1/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189418671
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In Duitsland is dat inderdaad verboden.
Ja, en wordt het dus ook gehandhaafd. Zelfs een vrouw van >90 jaar oud zit daarvoor vast. Vind ik best ver gaan, van de andere kant is het ook wel dom, zelfs al ben je bejaard om dit soort uitspraken te doen.
pi_189424885
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:48 schreef Xa1pt het volgende:

Je schrijft:

'Dat blijkt toch uit alle censuur maatregelen die zijn aangekondigd.
Lees maar terug, staat er heel duidelijk."


En je voert een artikel aan waarin een minister noemt dat hij haat op internet aan wil pakken. Ik zie de link met censuur niet, censuur houdt namelijk iets heel anders in.

Censuur is het gebruik van staatsmacht om de vrijheid van expressie of de toegang tot bepaalde informatie te beperken.

https://www.encyclo.nl/begrip/censuur

Als iemand niet mag zeggen dat hij minder Marokkanen in Nederland wil dan is dat een beperking van de vrijheid van expressie en dus censuur. Of men het eens is met die beperking lijkt mij niet eens zo van belang, het blijft censuur.

quote:
Overigens ben ik nog steeds benieuwd naar wat je nu precies bedoelt met 'het mag niet gezegd worden'. Wat mag niet gezegd worden? Volgens mij mag je zelfs roepen dat de holocaust een leugen is. Je mag alleen niet iemand met de dood bedreigen. Of roepen dat het hoog tijd wordt dat de KKK opstaat omdat je Sylvana Simons liever kwijt bent dan rijk.

Wat mag er verder niet gezegd worden?
Ik stelde eerder voor om in een apart topic over VMU (vrijheid van meningsuiting) verder te gaan, waarschijnlijk bestaat die al ergens op dit forum. In de posts hierboven staan een paar voorbeelden over de holocaust-ontkenning maar er zijn daarnaast zoveel andere voorbeelden dat ik daar niet aan ga beginnen om die op te sommen. Wat ook meetelt is dat iets niet eens strafbaar hoeft te zijn maar dat het wel ernstige gevolgen kan hebben voor werk en sociaal leven, je wordt dan uitgesloten, paria verklaard, door bepaalde dingen te uiten.
Deze kwam ik bijvoorbeeld gisteren tegen. Bevat een inleiding die fel kritisch is op links maar zijn niet mijn woorden.

France: Journalist who found that Paris jihadi was convert to Islam sanctioned for saying it could be jihad attack
https://www.jihadwatch.or(...)ould-be-jihad-attack

quote:
Haatzaaien is nu al verboden. Waar zie jij precies willekeur ontstaan?
Een toelichting daarover kun je in deze twee artikelen vinden, de tweede bevat een video

The Rise of ‘Hate Speech’ Policing in Europe
https://www.dailysignal.c(...)-policing-in-europe/
‘Hate speech’ laws threatening freedom of speech
http://www.adfmedia.org/News/PRDetail/?CID=101528

quote:
6s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:55 schreef Nikonlover het volgende:
Ga dan ook films verbieden waar men tegen moordende snelheden door drukke straten rijdt of films waar men nutteloos veel geweld gebruikt. Verbiedt dan alles wat enkelingen op ideeën zou kunnen brengen.
Zijn ze al mee bezig ..

Halle-Anschlag: Videospielszene Brutstätte rechter Gewalt?

Sonntag, 13. Oktober: Horst Seehofer irritiert mit Aussagen zu Computerspielen

Wordt zover ik even bekeken heb niet al te uitgebreid op ingegaan maar de aanzet is er.
Artikel geeft vrij ruim overzicht van de gebeurtenissen tot aan vandaag.

„Das Video folgt der Ästhetik eines Videospiels, auch durch die Ego-Shooter-Perspektive“, sagte Quent. Die Aufnahmen folgen der Perspektive des Täters, immer wieder ragt der Lauf einer Waffe ins Bild. „Der Täter heroisiert sich, seine Opfer will er demütigen.“ Dennoch solle man Erfahrung mit Videospielen als einen möglichen Auslöser nicht überbewerten – sonst müssten solche Taten viel häufiger sein. „Außerdem würde es die politische Motivation aus dem Fokus rücken“, warnte Quent. „Was er äußert, das sind nicht nur Einzelmeinungen eines Spinners. Es ist Ausdruck einer verbreiteten rechtsextremen Ideologie.“

https://www.morgenpost.de(...)chtsextremismus.html


Is dat niet de Quent van het NRC ?

De terreuraanslag in de Oost-Duitse stad Halle had een internationaal karakter en kan niet gezien worden als de daad van een eenling.
Dat zegt Matthias Quent, expert op het gebied van extreem-rechts in Duitsland.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-eenling-a3976409

.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 14-10-2019 08:00:35 ]
shift-knop defekt
pi_189425053
Hoezo zou hij racist geweest zijn... als je zowel joden doodt als moslims in een dönertent :')
Facts don't care about your feelings
pi_189425109
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In Duitsland zitten er anno 2019 nog steeds mensen jarenlange gevangenisstraffen uit voor precies dat hoor.
en terecht.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189425134
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, en wordt het dus ook gehandhaafd. Zelfs een vrouw van >90 jaar oud zit daarvoor vast. Vind ik best ver gaan, van de andere kant is het ook wel dom, zelfs al ben je bejaard om dit soort uitspraken te doen.
Vind dat niet ver gaan. De jonge generatie kan je nog wat leren, maar een dame van die leeftijd, die toen het gebeurde ook al leefde, daar is maar 1 optie voor; opsluiten.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 14 oktober 2019 @ 09:28:22 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189425500
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 07:49 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Censuur is het gebruik van staatsmacht om de vrijheid van expressie of de toegang tot bepaalde informatie te beperken.

https://www.encyclo.nl/begrip/censuur

Als iemand niet mag zeggen dat hij minder Marokkanen in Nederland wil dan is dat een beperking van de vrijheid van expressie en dus censuur. Of men het eens is met die beperking lijkt mij niet eens zo van belang, het blijft censuur.
[..]

Ik stelde eerder voor om in een apart topic over VMU (vrijheid van meningsuiting) verder te gaan, waarschijnlijk bestaat die al ergens op dit forum. In de posts hierboven staan een paar voorbeelden over de holocaust-ontkenning maar er zijn daarnaast zoveel andere voorbeelden dat ik daar niet aan ga beginnen om die op te sommen. Wat ook meetelt is dat iets niet eens strafbaar hoeft te zijn maar dat het wel ernstige gevolgen kan hebben voor werk en sociaal leven, je wordt dan uitgesloten, paria verklaard, door bepaalde dingen te uiten.
Deze kwam ik bijvoorbeeld gisteren tegen. Bevat een inleiding die fel kritisch is op links maar zijn niet mijn woorden.

France: Journalist who found that Paris jihadi was convert to Islam sanctioned for saying it could be jihad attack
https://www.jihadwatch.or(...)ould-be-jihad-attack
[..]

Een toelichting daarover kun je in deze twee artikelen vinden, de tweede bevat een video

The Rise of ‘Hate Speech’ Policing in Europe
https://www.dailysignal.c(...)-policing-in-europe/
‘Hate speech’ laws threatening freedom of speech
http://www.adfmedia.org/News/PRDetail/?CID=101528
[..]

Zijn ze al mee bezig ..

Halle-Anschlag: Videospielszene Brutstätte rechter Gewalt?

Sonntag, 13. Oktober: Horst Seehofer irritiert mit Aussagen zu Computerspielen

Wordt zover ik even bekeken heb niet al te uitgebreid op ingegaan maar de aanzet is er.
Artikel geeft vrij ruim overzicht van de gebeurtenissen tot aan vandaag.

„Das Video folgt der Ästhetik eines Videospiels, auch durch die Ego-Shooter-Perspektive“, sagte Quent. Die Aufnahmen folgen der Perspektive des Täters, immer wieder ragt der Lauf einer Waffe ins Bild. „Der Täter heroisiert sich, seine Opfer will er demütigen.“ Dennoch solle man Erfahrung mit Videospielen als einen möglichen Auslöser nicht überbewerten – sonst müssten solche Taten viel häufiger sein. „Außerdem würde es die politische Motivation aus dem Fokus rücken“, warnte Quent. „Was er äußert, das sind nicht nur Einzelmeinungen eines Spinners. Es ist Ausdruck einer verbreiteten rechtsextremen Ideologie.“

https://www.morgenpost.de(...)chtsextremismus.html


Is dat niet de Quent van het NRC ?

De terreuraanslag in de Oost-Duitse stad Halle had een internationaal karakter en kan niet gezien worden als de daad van een eenling.
Dat zegt Matthias Quent, expert op het gebied van extreem-rechts in Duitsland.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-eenling-a3976409

.

De vrijheid van meningsuiting is in NL altijd al beperkt geweest door het strafrecht. Dat is niks nieuws.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189428992
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 09:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

De vrijheid van meningsuiting is in NL altijd al beperkt geweest door het strafrecht. Dat is niks nieuws.
ja ok, maar daarom hoef je het er nog niet mee eens te zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:03 schreef TomLuny het volgende:

Na enige tijd het thema vrije spraak te hebben bekeken ben ik meer voor een amerikaans model als voor het europese/vn model.

Wat jij dan haatzaaien noemt kan voor mij geen haatzaaien zijn.
En daar beginnen dus al de eerste problemen.

Duitse minister na extreem-rechtse terreur in Halle: ‘Hou gamers in de gaten’
Horst Seehofer, de Duitse minister van binnenlandse zaken, heeft kritiek geoogst met commentaar op de terreuraanslag in Halle, afgelopen woensdag.
Hij kondigde namelijk aan de gamersscene beter in de gaten te gaan houden.
,,Het is een groot probleem. Veel daders en potentiële daders komen uit die scene.”

>
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-de-gaten~ada9409e/

Gelukkig nog goed nieuws, deze islamitische terrorist is mooi opgeruimd voor een tijdje.

Ruim 26 jaar voor aanslagpleger Amsterdam CS, 2 miljoen schadevergoeding
https://nos.nl/artikel/23(...)chadevergoeding.html

Wel jammer dat wij het verblijf voor zulke immigranten moeten gaan aftikken.
De twee miljoen schadevergoeding trouwens ook.
shift-knop defekt
pi_189429398
quote:
Volgens Duitse veiligheidsdiensten maken extremisten vaker gebruik van gaming-platformen. Hun communicatie daar blijft vaak buiten het zicht van de diensten.In het ARD-programma Bericht aus Berlin zegt Seehofer daarom dat daar meer controle moet komen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-de-gaten~ada9409e/

De minister moet natuurlijk de informatie van zijn opsporingsdiensten serieus nemen .
En die zeggen dat extreemrechtsen misbruik maken van die gamersplatforms.
Het is logisch dat die opsporingsdiensten extra die platforms in de gaten gaan houden en dat de minister dit ondersteunt.
pi_189429713
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 07:49 schreef TomLuny het volgende:
Als iemand niet mag zeggen dat hij minder Marokkanen in Nederland wil dan is dat een beperking van de vrijheid van expressie en dus censuur.
Dat mag je wel zeggen, dus dit is niet een heel goed voorbeeld.

quote:
Ik stelde eerder voor om in een apart topic over VMU (vrijheid van meningsuiting) verder te gaan, waarschijnlijk bestaat die al ergens op dit forum. In de posts hierboven staan een paar voorbeelden over de holocaust-ontkenning maar er zijn daarnaast zoveel andere voorbeelden dat ik daar niet aan ga beginnen om die op te sommen. Wat ook meetelt is dat iets niet eens strafbaar hoeft te zijn maar dat het wel ernstige gevolgen kan hebben voor werk en sociaal leven, je wordt dan uitgesloten, paria verklaard, door bepaalde dingen te uiten.
Zoals? Je roept allerlei dingen maar de onderbouwing blijft steevast uit.

quote:
Deze kwam ik bijvoorbeeld gisteren tegen. Bevat een inleiding die fel kritisch is op links maar zijn niet mijn woorden.

France: Journalist who found that Paris jihadi was convert to Islam sanctioned for saying it could be jihad attack
https://www.jihadwatch.or(...)ould-be-jihad-attack
[..]
En wat is dan de precieze sanctie?
pi_189430531
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:57 schreef Xa1pt het volgende:

Dat mag je wel zeggen, dus dit is niet een heel goed voorbeeld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 15:03 schreef Xa1pt het volgende:

Nee, wel dat politici kunnen bijdragen aan een zeker klimaat. Mensen die Marokkanen liever vandaag dan morgen zien verdwijnen al dan niet d.m.v. een helpende hand zien zich door Wilders ook gesterkt in hun denkbeelden. Dat is niet primair de verantwoordelijkheid van Wilders, maar er is natuurlijk wel een wisselwerking. Als dat soort gedachtegoed unaniem wordt bestreden en weinig voet aan de grond krijgt heeft dat een heel andere uitwerking.
Zaak Wilders

Bijna 6500 mensen deden aangifte van discriminatie naar aanleiding van de uitspraken die Geert Wilders op 12 en 19 maart 2014 in Den Haag deed over “minder Marokkanen”. Het grootste deel van die aangiften volgden na 19 maart, toen Wilders ter gelegenheid van de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag kiezers toesprak.

Tijdens die speech heeft hij het publiek gevraagd of zij meer of minder Marokkanen wilden. Het publiek reageerde daarop met de woorden “minder, minder!”. Wilders gaf het aanwezige publiek het volgende antwoord: “Dan gaan we dat regelen”. Een week eerder, op 12 maart van dat jaar, deed hij eveneens uitspraken over “minder Marokkanen” in een camera-interview met de NOS.

Het OM heeft een uitvoerige juridische analyse gemaakt van de uitlatingen en de context waarin die hebben plaatsgevonden en komt tot de conclusie dat Wilders in zijn speech willens en wetens de grenzen van het toelaatbare heeft overschreden.

De rechtbank Den Haag veroordeelde Wilders voor groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie, voor zijn uitspraken op 19 maart 2014.

>>
https://www.om.nl/onderwe(...)n/wilders-strafzaak/

Lijkt mij dat het dan niet mag. Een voorbeeld die je trouwens zelf naar voren bracht.

quote:
Zoals? Je roept allerlei dingen maar de onderbouwing blijft steevast uit.
Tja, ik heb nu al een paar voorbeelden gegeven.
Wat wil je precies, dat ik ga beamen dat men wel alles mag zeggen ?
Lijkt mij toch overduidelijk van niet.
En dan heb ik het niet over doodsbedreigingen en aanzetten tot geweld maar de dingen die daarbuiten vallen. En ok, dat kan verschillen per land maar dat is tot nu toe niet gedefinieerd.
Nog een voorbeeld dan maar :

Finland: Politician fined $4500 for noting that jihad terrorists “have one thing in common: they all serve Allah”
https://www.jihadwatch.or(...)they-all-serve-allah

quote:
En wat is dan de precieze sanctie?
According to the union, the management reportedly mentioned possible “sanctions” such as an “antenna ban”.
For Force Ouvrière, these “threats and implications are unjustifiable”, and the union refers to “pressures” that “are intimidating in intent”.

https://www.jihadwatch.or(...)ould-be-jihad-attack

In ieder geval een aantekening in zijn functionerings rapport zo te zien.

----------


Aktualisiert: 14.10.19 15:33

Der Anschlag in Halle bedarf weiter der Aufarbeitung.
Nach Kritik an der Polizei ist nun der genaue Einsatz-Ablauf mittels Notruf-Daten offengelegt worden.

https://www.merkur.de/pol(...)ich-zr-13110374.html

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 14-10-2019 16:07:24 ]
shift-knop defekt
pi_189432503
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 08:38 schreef Stance het volgende:

[..]

Vind dat niet ver gaan. De jonge generatie kan je nog wat leren, maar een dame van die leeftijd, die toen het gebeurde ook al leefde, daar is maar 1 optie voor; opsluiten.
Een hoogbejaarde vrouw van boven de 90 opsluiten omwille van een opvatting vind ik niet passen in een rechtstaat eigenlijk.
pi_189436297
Stephan Balliet, de man die afgelopen week in Halle een aanslag pleegde op een synagoge, heeft tegen de politie verklaard dat hij Bitcoins ter waarde van ruwweg 800 euro heeft gekregen van een anonieme donor op internet.

Balliet zegt alleen gehandeld te hebben, maar daar bestaat inmiddels gerede twijfel over, nog los van de anonieme donatie. Volgens de politie is het onmogelijk die wapens en de bijbehorende munitie in je eentje te vervaardigen.

Bronnen: Spiegel Online en Arutz Sheva

>>
https://www.krapuul.nl/bu(...)donatie-op-internet/

Syp Wynia is een duidelijk voorbeeld van hoe rechts in deze tijd van klimaatverandering en economische stagnatie pretentieloos is geworden – hun systeem valt niet te verdedigen en al helemaal niet met feiten. Dat is waarom tuig als Wynia steeds vaker zijn toevlucht zoekt in zelfverzonnen feiten en de opstapeling van de meest absurde complottheorieën.

Dat die theorieën niet zelden aanleiding vormen voor neonazistische terreuraanslagen, zoals deze week nog in Halle – dat interesseert dit soort figuren niet.

>
https://www.krapuul.nl/bl(...)is-meer-dan-terecht/

Is het moeilijk te beseffen dat de nazi die in Halle/Saale er op uit ging om mensen op te blazen of dood te schieten eenvoudigweg de doelwitten had gekozen die zo’n Baudet nou net ook op het oog heeft?

>
https://www.krapuul.nl/bl(...)oordenaar-van-halle/

:{


quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:13 schreef Hamzoef het volgende:

Een hoogbejaarde vrouw van boven de 90 opsluiten omwille van een opvatting vind ik niet passen in een rechtstaat eigenlijk.
Dat het toch als gepast wordt gezien komt misschien omdat het van buiten het juridische gebied, en daarmee bedoel ik de vrijwillig opgelegde, wellicht opgedrongen, zogenaamde fatsoensnormen vanuit de maatschappij komt. Dus de burgers zelf en de daaruit gevormde organisaties hijsen zichzelf al in een keurslijf. Om er daarna een officiele wet van te maken is dan een stuk makkelijker waarschijnlijk.

The Australian's article on 'violent Islam' breached Standards of Practice, rules Press Council

https://mumbrella.com.au/(...)-council-602124?utm_

.

[ Bericht 12% gewijzigd door TomLuny op 14-10-2019 21:45:53 ]
shift-knop defekt
pi_189438092
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een hoogbejaarde vrouw van boven de 90 opsluiten omwille van een opvatting vind ik niet passen in een rechtstaat eigenlijk.
ik wel. Gelukkig mogen we van mening verschillen en wens ik de oude dame een fijne oude dag in haar cel.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189441322
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:53 schreef Stance het volgende:

ik wel. Gelukkig mogen we van mening verschillen en wens ik de oude dame een fijne oude dag in haar cel.
Sam Harris verschilt van mening op 03:10 e.v.


Ursula Haverbeck heet de dame.

--------

Aktualisiert: 15.10.19 08:11

Halle-Anschlag: Polizei verlor Täter aus den Augen - neue Details zur Festnahme

https://www.merkur.de/pol(...)hme-zr-13110374.html

Sachsen-Anhalts Innenminister Holger Stahlknecht äußert sich zur Kritik am Polizeieinsatz in Halle

https://www.welt.de/polit(...)g-aus-den-Augen.html

.

[ Bericht 11% gewijzigd door TomLuny op 15-10-2019 09:27:17 ]
shift-knop defekt
pi_189462034
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 15:03 schreef Xa1pt het volgende:

Nee, wel dat politici kunnen bijdragen aan een zeker klimaat. Mensen die Marokkanen liever vandaag dan morgen zien verdwijnen al dan niet d.m.v. een helpende hand zien zich door Wilders ook gesterkt in hun denkbeelden. Dat is niet primair de verantwoordelijkheid van Wilders, maar er is natuurlijk wel een wisselwerking. Als dat soort gedachtegoed unaniem wordt bestreden en weinig voet aan de grond krijgt heeft dat een heel andere uitwerking.

Bovendien is extreem-rechts de laatste jaren agressiever aan het worden. Er wordt meer geweld gebruikt dan voorheen en er zijn op dit moment meer extreemrechtsen die bereid zijn om geweld te gebruiken dan salafisten. En dit soort gasten hebben nu eenmaal een platform op internet, dat is de laatste jaren wel gebleken. Lijkt me niet meer dan logisch dat inlichtingendiensten zich daar meer mee bezig gaan houden.
Ik had al een reactie gegeven op jouw post maar kwam iets tegen wat je misschien interesseert.
Via dit bericht ..

https://ejbron.wordpress.(...)et-uitgerold-worden/

.. met de tekst ..

'Het Wilders-proces heeft vele kanten, zelfs politieke inmenging, er zijn politici die ergere dingen hebben gezegd dan minder, minder, minder, maar die niet vervolgd worden.
[...]
Vrijheid is niet iets waarover onderhandeld kan worden.'

.. kom je uit op het hoofdartikel :

https://indignatie.nl/amp(...)tter_impression=true

---------------

Twee berichten van vandaag

Vizekanzler Olaf Scholz (SPD) sieht eine politische Mitverantwortung der AfD für den antisemitischen Anschlag von Halle. „Die AfD kann ihre Verantwortung in dieser Frage nicht verleugnen“, sagte der Finanzminister den Zeitungen der Funke Mediengruppe (Mittwoch) auf die Frage, ob die geistigen Brandstifter von Halle auch bei der AfD zu suchen seien.

Die rassistisch motivierte Tat sei „in einem Milieu entstanden, das nicht nur im Netz, sondern auch in Landtagen und im Bundestag Parolen von rechts ruft“, erklärte Scholz. „Die AfD sollte nicht so tun, als hätte sie mit alldem nichts zu tun.“

>
https://www.tagesspiegel.(...)zu-tun/25121106.html

Ein Mann aus dem nordrhein-westfälischen Mönchengladbach steht im Verdacht, das sogenannte "Manifest" von Stephan B., des mutmaßlichen Attentäters von Halle an der Saale, im Internet verbreitet zu haben. Der Verdächtige bekam am Wochenende erstmals Besuch von der Polizei in seiner Mönchengladbacher Wohnung. Am heutigen Mittwochmorgen nun erfolgte eine Durchsuchung mit richterlichem Beschluss. Dies zeigen Recherchen von Süddeutscher Zeitung, NDR und WDR.

>
https://www.sueddeutsche.(...)engladbach-1.4642759
shift-knop defekt
pi_189462598
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:23 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik had al een reactie gegeven op jouw post maar kwam iets tegen wat je misschien interesseert.
Via dit bericht ..

https://ejbron.wordpress.(...)et-uitgerold-worden/

.. met de tekst ..

'Het Wilders-proces heeft vele kanten, zelfs politieke inmenging, er zijn politici die ergere dingen hebben gezegd dan minder, minder, minder, maar die niet vervolgd worden.
[...]
Vrijheid is niet iets waarover onderhandeld kan worden.'

.. kom je uit op het hoofdartikel :

https://indignatie.nl/amp(...)tter_impression=true

---------------

Twee berichten van vandaag

Vizekanzler Olaf Scholz (SPD) sieht eine politische Mitverantwortung der AfD für den antisemitischen Anschlag von Halle. „Die AfD kann ihre Verantwortung in dieser Frage nicht verleugnen“, sagte der Finanzminister den Zeitungen der Funke Mediengruppe (Mittwoch) auf die Frage, ob die geistigen Brandstifter von Halle auch bei der AfD zu suchen seien.

Die rassistisch motivierte Tat sei „in einem Milieu entstanden, das nicht nur im Netz, sondern auch in Landtagen und im Bundestag Parolen von rechts ruft“, erklärte Scholz. „Die AfD sollte nicht so tun, als hätte sie mit alldem nichts zu tun.“

>
https://www.tagesspiegel.(...)zu-tun/25121106.html

Ein Mann aus dem nordrhein-westfälischen Mönchengladbach steht im Verdacht, das sogenannte "Manifest" von Stephan B., des mutmaßlichen Attentäters von Halle an der Saale, im Internet verbreitet zu haben. Der Verdächtige bekam am Wochenende erstmals Besuch von der Polizei in seiner Mönchengladbacher Wohnung. Am heutigen Mittwochmorgen nun erfolgte eine Durchsuchung mit richterlichem Beschluss. Dies zeigen Recherchen von Süddeutscher Zeitung, NDR und WDR.

>
https://www.sueddeutsche.(...)engladbach-1.4642759
De vrijheid van meningsuiting is niet ongelimiteerd. Net zoals dat een politicus niet vandaag mag roepen dat hij Rutte heeft betrapt op het kijken naar kinderporno, want laster, mag een politicus ook geen mensen tegen elkaar opzetten. Wilders wist dat hij heel dicht in de buurt van een grens kwam, er misschien wel over heen ging, met de uitspraken die hij heeft gedaan. Het belangrijkste element voor de strafbaarheid was de hele context. Hij heeft zich met een aantal mensen voorbereid op dit scenario en deze uitspraak bedacht en was bedoeld om een hele zaal op te jutten.

Ik weet niet wat voor maatschappij jij voor ogen hebt, maar als een politicus een hele bevolkingsgroep wegzet als ongewenst en beweert dat de hele groep gestimuleerd moet worden om te emigreren en daarbij geen onderscheid maakt tussen 'goede' en 'slechte' mensen dan is dat strafbaar. Dat dit een politiek proces was is een onzinnige stelling. Alsof politici maar lukraak groepen minderheden moet kunnen criminaliseren of marginaliseren.
pi_189463954
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:56 schreef Xa1pt het volgende:

De vrijheid van meningsuiting is niet ongelimiteerd. Net zoals dat een politicus niet vandaag mag roepen dat hij Rutte heeft betrapt op het kijken naar kinderporno, want laster, mag een politicus ook geen mensen tegen elkaar opzetten. Wilders wist dat hij heel dicht in de buurt van een grens kwam, er misschien wel over heen ging, met de uitspraken die hij heeft gedaan. Het belangrijkste element voor de strafbaarheid was de hele context. Hij heeft zich met een aantal mensen voorbereid op dit scenario en deze uitspraak bedacht en was bedoeld om een hele zaal op te jutten.

Ik weet niet wat voor maatschappij jij voor ogen hebt, maar als een politicus een hele bevolkingsgroep wegzet als ongewenst en beweert dat de hele groep gestimuleerd moet worden om te emigreren en daarbij geen onderscheid maakt tussen 'goede' en 'slechte' mensen dan is dat strafbaar. Dat dit een politiek proces was is een onzinnige stelling. Alsof politici maar lukraak groepen minderheden moet kunnen criminaliseren of marginaliseren.
Het klopt dat laster en smaad niet onder vmu valt, volgens mij is dat ook nooit zo geweest.
Netzomin als doodsbedreigingen en oproepen tot geweld.
En tenzij ik mij vergis valt al het andere behalve het bovengenoemde in amerika onder vmu.
Het verschilt per land en zelfs per situatie, de 1st staat ook onder druk.

Wat ik voor maatschappij voor ogen heb is een ruime omschrijving, alsof ik in staat zou zijn het huidige te wijzigen. Komt erop neer dat je als individu er midden in zit als een vlieg in de stroop. Die ene stem per 4 jaar verandert natuurlijk niets en zeker niet als je het idee hebt dat eigenlijk geen enkele partij overeenkomt met de eigen gezichtspunten. In ieder geval om je vraag te beantwoorden, ik zie liever geen verdere beperking van vmu en helaas is dat wel gaande. En om bij Wilders terug te komen, die roept ook op tot beperking van vmu dus als ik mijn standpunt strak aanhoud dan kan ik aan de PVV mijn stem niet geven.
Ik zal ook gelijk de gelegenheid benutten om aan te geven dat bij plaatsing van een artikel dit nooit automatisch betekent dat ik het er volledig mee eens ben, tenzij anders aangegeven.
Het artikel van https://indignatie.nl/amp/ vond ik o.a. het delen waard omdat er koppelingen in staan naar de OIS en naar het Verdrag van Caïro. Sinds vandaag zie ik die website voor het eerst.

-------

Halle
Het begint net als bij de aanslag in Parijs een heel slangennest te worden 15.gif

Zwei Männer, 26 und 28 Jahre alt, sollen das „Manifest“ des Rechtsextremisten Stephan B. kurz nach dem Terroranschlag im Internet verbreitet haben. Gegen sie wird nun wegen des Verdachts der Volksverhetzung ermittelt.

https://www.faz.net/aktue(...)hsucht-16435720.html


---------

Het verschilt per land en zelfs per situatie, de 1st staat ook onder druk.


The U.S. Supreme Court today declined to review the case of Caleigh Wood, a Christian eleventh-grade public high school student in Maryland who, despite threats of receiving a failing grade, refused to deny her faith by making a written profession of the Muslim conversion prayer known as the Shahada -- "There is no god but Allah and Muhammad is the messenger of Allah."

She was also forced to view a series of pro-Islamic PowerPoint slides, including one that stated, "Most Muslims' faith is stronger than the average Christian." The high school's content specialist, Jack Tuttle, testified that use of such a comparative statement was inappropriate and that he would have advised the teacher not to use it. Nevertheless, the Fourth Circuit Court of Appeals opined that the teaching did not violate the Establishment Clause.

>
https://www.lifesitenews.(...)ctrination-in-school

.

[ Bericht 5% gewijzigd door TomLuny op 16-10-2019 19:22:27 ]
shift-knop defekt
pi_189575651

Claudia Roth

After synagogue attack, German lawmakers under fire for meeting Iranian Holocaust denier

Just days after a neo-Nazi terrorist denied the Shoah and murdered two Germans, three members of the German Bundestag are facing charges of hypocrisy for meeting last week with Ali Larijani, an Iranian Holocaust denier who defends the obliteration of Israel. “Shame on you, The Greens!” British antisemitism expert Julia Lenarz tweeted.

“Days after the synagogue attack in Halle, vice president of the Bundestag Claudia Roth met Iranian Holocaust denier Ali Larijani. You can’t have it both, fight antisemitism and embrace notorious Jew-haters.”

The Iranian regime-controlled Tehran Times media outlet shows a picture of Claudia Roth, vice president of the Green Party in the German parliament, greeting Larijani, the clerical regime’s parliament speaker.

[..]

The Bild journalist Antje Schippmann savaged the German MPs for meeting with Larijani in a commentary on Sunday, titled a “Shame for the Bundestag.” “After the extreme right-wing attack in Halle, all parties asserted that there was no room for antisemitism,” Schippmann wrote. “They invoked the special obligation of Germany in the fight against the hatred of Jews.” Writing of Roth’s embrace of Larijani, Schippmann wrote “Fortunately, it is unimaginable that she would warmly greet representatives of Nazi gangs in a similar fashion, and only to announce later through her spokesman that their antisemitic threats had been ‘severely condemned.’” The Bild journalist asked “Where does this insufferable double moral standards come from?” Schippmann concluded her commentary by asserting that “The fight against antisemitism is all-encompassing or not at all” and said Roth’s statements against antisemitism are not credible due to her hypocrisy.

>
https://www.jpost.com/Dia(...)ocaust-denier-605326

Jörg Meuthen: Israel-Hass gehört zur DNA der Grünen und Linken
https://www.presseportal.de/pm/110332/4409847

Wolfgang Schäuble verteidigt Grünen-Politikerin
https://www.tagesspiegel.(...)ikerin/25141418.html
shift-knop defekt
pi_189576480
Wat is dat voor rare frame om een politieke meeting met de Iraanse parlementsvoorzitter te koppelen aan een aanslag? Los daarvan raakt de kritiek kant noch wal. Roth heeft immers de dreigementen van Iran richting Israel duidelijk veroordeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2019 09:40:49 ]
pi_189577554
edit: graag ontopic blijven en geen randzaken erbij halen of verzinnen.

Geen twijfelachtige en vage bronnen gebruiken in NWS aub. Houd het bij reguliere media aub hoe vervelend je dat ook vindt. De discussies die jij aanslingert zijn niet van toepassing op de OP en daar kun je elders beter een apart topic over openen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Frutsel op 24-10-2019 13:54:42 ]
shift-knop defekt
pi_189577783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:58 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Daarom probeerde de media bij de ambulance kegelrit in Oslo dit meteen aan extreem-rechts te koppelen nog voordat de feiten bekend waren.
Verzin je dat nu zelf? Ik heb daar helemaal niks van gelezen in de reguliere media.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:20:32 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189577805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Verzin je dat nu zelf? Ik heb daar helemaal niks van gelezen in de reguliere media.
Hij verzint dit zelf ja.
pi_189577879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Verzin je dat nu zelf? Ik heb daar helemaal niks van gelezen in de reguliere media.
Staat hier

NWS / Oslo: Gewapende man steelt ambulance en rijdt in op publiek

En hier staat dat de politie geen motief heeft

NWS / Oslo: Gewapende man steelt ambulance en rijdt in op publiek
shift-knop defekt
pi_189578075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Verzin je dat nu zelf? Ik heb daar helemaal niks van gelezen in de reguliere media.
hersenspinsels zijn een bitch
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189578097
quote:
Nee, dat staat daar niet. Je verzint het zelf.
pi_189602588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Nee, dat staat daar niet. Je verzint het zelf.
Tenzij ik ze zie vliegen is mijn antwoord hierop verdwenen.
shift-knop defekt
pi_189932118
Een vraag stellen ook al verboden



AfD-politicus afgezet na tweet over aanslag in Halle

Brandner kwam vorige maand onder vuur te liggen vanwege een tweet die hij deelde na de aanslag bij een synagoge in Halle. In de tweet werd gevraagd "waarom politici met kaarsen bij moskeeën en synagoges rondhangen, terwijl de twee slachtoffers van de aanslag een Duitse en een geboren Duitser zijn".

>
https://nos.nl/artikel/23(...)anslag-in-halle.html
shift-knop defekt
pi_189932211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 23:30 schreef TomLuny het volgende:
Een vraag stellen ook al verboden

[ afbeelding ]

AfD-politicus afgezet na tweet over aanslag in Halle

Brandner kwam vorige maand onder vuur te liggen vanwege een tweet die hij deelde na de aanslag bij een synagoge in Halle. In de tweet werd gevraagd "waarom politici met kaarsen bij moskeeën en synagoges rondhangen, terwijl de twee slachtoffers van de aanslag een Duitse en een geboren Duitser zijn".

>
https://nos.nl/artikel/23(...)anslag-in-halle.html
Wat is er mis met die tweet? 🤔
pi_189932548
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 23:30 schreef TomLuny het volgende:
Een vraag stellen ook al verboden

nepnieuws..Niet zo liegen, ya
Het stellen van die vraag is niet verboden door een wet, rechter of overheid.

Het was een lullige vraag....met weinig gevoel voor de slachtoffers en de beoogde slachtoffers van Halle. Dit soort onvermogen is een basis voor een discours van etnische haat , een voedingsbodem voor etnisch geweld tegen joden,islamieten en mensen die niet blank zijn zoals in Halle.
pi_189932549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 23:38 schreef Pleun2011 het volgende:

Wat is er mis met die tweet? 🤔
niet politiek correct genoeg.
feiten doen er dan niet toe blijkbaar
shift-knop defekt
pi_189932578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 00:17 schreef Bluesdude het volgende:

nepnieuws..Niet zo liegen, ya
Het stellen van die vraag is niet verboden door een wet, rechter of overheid.

Het was een lullige vraag....met weinig gevoel voor de slachtoffers en de beoogde slachtoffers van Halle. Dit soort onvermogen is een basis voor een discours van etnische haat , een voedingsbodem voor etnisch geweld tegen joden,islamieten en mensen die niet blank zijn zoals in Halle.
ik moet zeggen .. meneer brandstichter impliceert alsof een synogoge of moskee bezoeker geen Duitser kan zijn. Maar ja, de haaien roken bloed en vanwege een paar woordjes is hij nu mooi verslonden. Gaat de goeie kant op zo.
shift-knop defekt
pi_189932583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 00:17 schreef TomLuny het volgende:

[..]

niet politiek correct genoeg.
feiten doen er dan niet toe blijkbaar
Het is een lullige tweet waar een gebrek aan inlevingsvermogen cq etnische haat in doorschemert .
pi_189932602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 00:24 schreef Bluesdude het volgende:

Het is een lullige tweet waar een gebrek aan inlevingsvermogen cq etnische haat in doorschemert .
,
Gelukkig hebben wij wel politici die duidelijk maken dat zij geschokt , vreselijk, geen woorden en afkeurend zijn.
En dan na die woorden gebeurt er niks.
shift-knop defekt
pi_189942911
quote:
De politie in Denemarken heeft twee verdachten opgepakt wegens het vernielen van joodse graven, afgelopen weekend in Jutland. Een van hen is een leider van een neonazi-organisatie. Maandag zei hij in een tv-interview nog achter de actie te staan, zonder de verantwoordelijkheid ervoor te nemen.De twee worden ervan verdacht dat ze in de nacht van vrijdag op zaterdag in de plaats Randers 84 joodse graven met groene verf hebben beklad. Ook is een aantal grafstenen in stukken gebroken
https://nos.nl/l/2310435
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')