abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189364685
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCLXXV

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen en dus na zeven posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, AllMusic Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, ... . Geef tips en commentaar; als het maar met "indie" te maken heeft.

Handige Muzieksites
All Music Guide
Discogs
Last.fm
Rate Your Music

Blogs en Nieuwssites over Indie Music
Aquarium Drunkard
Blogotheque
Brooklyn Vegan
Delusions of Adequacy
Gorilla vs Bear
Liability
Metacritic
Pat-sounds
Pitchfork
Popmatters
Pretty Much Amazing
Quietus
Rate Your Music
Shoot The Player
Stereogum
Tiny Mix Tapes

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!
MUZ / Jaarlijstjes 2014!
MUZ / Jaarlijstjes 2015!
MUZ / Jaarlijstjes 2016!

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central

Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums!
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 15:34:26 #2
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189364728
Ode to Joy :).
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:36:13 #3
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189364756
Zei Max nou dat ie momenteel in Tokyo zit?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189364788
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:34 schreef Slobeend het volgende:
Ode to Joy :).
pi_189364814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:26 schreef Gehenna het volgende: Ik vraag me toch af waar die enorme aandacht voor die band wegkomt, tot een paar jaar terug hoorde je er niemand over, en ineens lijkt het iedereens favo Japanse band. Vooral op RYM is het een 'dingetje'. Vind het zelf best aardig en sympathiek trouwens, maar ben nog niet helemaal om, het klinkt ook een beetje knullig of zo, en die hoge Japanse stemmetjes ga ik nooit zo heel lekker op.
Omdat maxi het geplugt heeft?:)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_189364950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:26 schreef Gehenna het volgende:
Ik vraag me toch af waar die enorme aandacht voor die band wegkomt, tot een paar jaar terug hoorde je er niemand over, en ineens lijkt het iedereens favo Japanse band. Vooral op RYM is het een 'dingetje'.

Vind het zelf best aardig en sympathiek trouwens, maar ben nog niet helemaal om, het klinkt ook een beetje knullig of zo, en die hoge Japanse stemmetjes ga ik nooit zo heel lekker op.
Ik ken ze via r/indieheads, maar heb gezien dat het op RYM inderdaad een beetje een 'second coming of Jesus'-gehalte heeft.

Ik vind zelf dat licht klungelige van hun vroegere werk gecombineerd met het totaal geraffineerde van het latere werk juist een van de charmes overigens. Komt op die liveplaat prachtig samen.

quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:36 schreef EP3 het volgende:
Zei Max nou dat ie momenteel in Tokyo zit?
Niet permanent hoor; zit hier voor universiteitsresearch voor een kleine maand.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:51:31 #7
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189365009
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:25 schreef Beregd het volgende:
Ook veel meer vrouwen dan de 00s. Ik denk dat het gewoonweg een goede representatie is van hoe de muziekwereld evolueert.
Er evolueert niets. Integendeel...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door The_Substitute op 10-10-2019 22:15:58 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_189365175
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:51 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Het valt me op dat je heel veel over games posts(e) op Fok! en dan af en toe daarvan pauze neemt om een anti-feministisch bericht te typen.
nee, jij dan!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:05:53 #9
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189365201
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:04 schreef Gehenna het volgende:
Het valt me op dat je heel veel over games posts(e) op Fok! en dan af en toe daarvan pauze neemt om een anti-feministisch bericht te typen.
Wat ben je? Een stalker!?
Ben daarnaast de laatste 2 jaren amper op FOK! geweest en het meeste daarvan was in het MUZ forum. O-)

Maar het is dan ook complete waanzin waar we naartoe gaan. En ik zie maar weinig onderbouwde kritieken tegen dit soort denkbeelden. We weten wat gelijke behandeling betekent, maar wanneer het om vrouwen gaat, dan slaat het al gauw over naar speciale behandeling.

[ Bericht 4% gewijzigd door The_Substitute op 10-10-2019 16:39:34 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:18:28 #10
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189365385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Maxerazzi het volgende:

Niet permanent hoor; zit hier voor universiteitsresearch voor een kleine maand.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189365710
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:51 schreef The_Substitute het volgende:

[..]


Oh, ik voel me totaal niet schuldig hoor! :D
Ik luister gewoon wat ik leuk vind.

Ben het niet helemaal met je eens, maar deels heb ik ook wel eens het idee dat er tegenwoordig "anders" naar dit soort lijsten gekeken wordt.

Zoals in de top 2000, "er moeten meer vrouwen in de lijst" en dan gewoon nóg meer van Anouk en Ilse de Lange in de voorkeuzelijst zetten -O-
pi_189366248
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:51 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Mannen doen simpelweg meer aan muziek en mannen zijn daardoor de meerderheid van artiesten.
Heb je daar een bron voor? Ik vraag me af of dit waar is, in sommige genre's zeker maar over de hele linie weet ik het niet.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:23:19 #13
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189366348
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat er het afgelopen decennium n scala aan zeer getalenteerde vrouwelijke ( solo- ) artiesten aanwezig was, die ook nog eens érg productief zijn geweest.
Ik kan nu ook zonder problemen een lijst van 20 vrouwen samenstellen die minstens 1 album hebben uitgebracht dat ik in de afgelopen 10 jaar helemaal heb grijsgedraaid. En nee, dat ga ik nu niet doen, :P .

Da's wel eens anders geweest. En ik ben echt niet op een andere manier naar muziek gaan luisteren, ofzo.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:13:25 #14
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189366970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb je daar een bron voor? Ik vraag me af of dit waar is, in sommige genre's zeker maar over de hele linie weet ik het niet.
Hoe kan ik daar een bron voor geven? Er is geen centraal orgaan die dat allemaal bijhoudt. Ik neem aan dat je om je heen kunt kijken en zien dat het meeste gedaan wordt door mannen.

Om het weer terug te brengen op biologie, mannen hebben status nodig om aantrekkelijk te zijn voor vrouwen. Vrouwen hebben geen status nodig om aantrekkelijk te zijn voor mannen. Mannen hebben daardoor de aangeboren én daarboven op de geconditioneerde motivatie om te moeten presteren. Dus mannen gaan de politiek in, het zakenleven in, naar de STEM fields, worden cabaretiers - en worden muzikanten. Allemaal posities die een bepaalde mate aan status hebben.

Vrouwen krijgen die motivatie niet, dus kiezen er ook minder snel voor. En ze hoeven in wezen ook niet te presteren, want mannen zijn bereid om vrouwen te voorzien. Mannen hebben die luxe niet.

Dit voorspelt de uitkomsten binnen al die beroepsgroepen. En aangezien niemand bewijs heeft van seksisme tegen vrouwen, is dit de meest waarschijnlijke verklaring.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_189367164
Jeetje.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 18:32:45 #16
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189367176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:13 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Hoe kan ik daar een bron voor geven? Er is geen centraal orgaan die dat allemaal bijhoudt. Ik neem aan dat je om je heen kunt kijken en zien dat het meeste gedaan wordt door mannen.

Om het weer terug te brengen op biologie, mannen hebben status nodig om aantrekkelijk te zijn voor vrouwen. Vrouwen hebben geen status nodig om aantrekkelijk te zijn voor mannen. Mannen hebben daardoor de aangeboren én daarboven op de geconditioneerde motivatie om te moeten presteren. Dus mannen gaan de politiek in, het zakenleven in, naar de STEM fields, worden cabaretiers - en worden muzikanten. Allemaal posities die een bepaalde mate aan status hebben.

Vrouwen krijgen die motivatie niet, dus kiezen er ook minder snel voor. En ze hoeven in wezen ook niet te presteren, want mannen zijn bereid om vrouwen te voorzien. Mannen hebben die luxe niet.

Dit voorspelt de uitkomsten binnen al die beroepsgroepen. En aangezien niemand bewijs heeft van seksisme tegen vrouwen, is dit de meest waarschijnlijke verklaring.
Sywert, ben jij het?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:37:37 #17
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189367240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:31 schreef Xrenity het volgende:
Jeetje.
Dat er zoveel aannames passen in zo'n stukje tekst, hè?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:40:16 #18
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189367274
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:32 schreef Slobeend het volgende:
Sywert, ben jij het?
shit, ik ben erb-

"Mannen onderdrukken vrouwen!", "meer vrouwen = goed", Ik hou van vrouwen!"

close call
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:50:12 #19
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189367413
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef EP3 het volgende:
Dat er zoveel aannames passen in zo'n stukje tekst, hè?
Ik gebruik duidelijk de taal van de statistiek - voorspellende factoren. Dus als jij iets weet binnen de evolutionaire biologie en psychologie, anthropologie of zelfs onze geschiedenis, dat tegenspreekt wat ik net zeg, ga je gang.

Zo niet, dat verwijs ik je nu naar het kabaal van geslachtsfundamentalisten, ondersteund door regeringen wereldwijd, die vrouwen speciale behandelingen geven - op basis van aannames.

Er is niets dat vrouwen weerhoudt de muziekwereld in te gaan. Als ze de mogelijkheid hebben, maar er niet voor kiezen, is er dus geen probleem. En is er dus ook niets om "opgelost" te worden.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_189367425
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:13 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Hoe kan ik daar een bron voor geven? Er is geen centraal orgaan die dat allemaal bijhoudt. Ik neem aan dat je om je heen kunt kijken en zien dat het meeste gedaan wordt door mannen.
Over het algemeen is het idee van stellingnemen dat je een degelijke onderbouwing hebt. Ik kan niet om me heen kijken en zien dat het meeste gedaan wordt door mannen, als ik dat doe ben ik namelijk anekdotisch bezig. Dat zegt niks, misschien ga ik wel met meer mannen om dan met vrouwen dan lijkt het al snel dat ze meer doen.

quote:
Om het weer terug te brengen op biologie, mannen hebben status nodig om aantrekkelijk te zijn voor vrouwen. Vrouwen hebben geen status nodig om aantrekkelijk te zijn voor mannen.
Dit is natuurlijk geen biologie. Dit heeft te maken met maatschappelijke standaarden. Daarbij is het gewoon een aanname die lang niet altijd klopt.

quote:
Mannen hebben daardoor de aangeboren én daarboven op de geconditioneerde motivatie om te moeten presteren. Dus mannen gaan de politiek in, het zakenleven in, naar de STEM fields, worden cabaretiers - en worden muzikanten. Allemaal posities die een bepaalde mate aan status hebben.
Dit baseer je op foutieve aannames.

quote:
Vrouwen krijgen die motivatie niet, dus kiezen er ook minder snel voor. En ze hoeven in wezen ook niet te presteren, want mannen zijn bereid om vrouwen te voorzien. Mannen hebben die luxe niet.
Dit is gewoon onzin.

quote:
Dit voorspelt de uitkomsten binnen al die beroepsgroepen. En aangezien niemand bewijs heeft van seksisme tegen vrouwen, is dit de meest waarschijnlijke verklaring.
Niemand heeft bewijs van seksisme? Raar idee, daar is meer bewijs van dan waar jij mee aan komt kakken. Een beetje slap feiteloos geouwehoer terwijl je zelf het idee hebt dat jouw beleving een soort absolute waarheid is ofzo.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:01:03 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189367558
quote:
12s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:50 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik gebruik duidelijk de taal van de statistiek - voorspellende factoren. Dus als jij iets weet binnen de evolutionaire biologie en psychologie, anthropologie of zelfs onze geschiedenis, dat tegenspreekt wat ik net zeg, ga je gang.

Zo niet, dat verwijs ik je nu naar het kabaal van geslachtsfundamentalisten, ondersteund door regeringen wereldwijd, die vrouwen speciale behandelingen geven - op basis van aannames.

Er is niets dat vrouwen weerhoudt de muziekwereld in te gaan. Als ze de mogelijkheid hebben, maar er niet voor kiezen, is er dus geen probleem. En is er dus ook niets om "opgelost" te worden.
Je meent het echt hé :D

Je maakt zoveel fouten tegen de statistiek dat ik niet weet waar te beginnen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:05:19 #22
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189367622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:23 schreef EP3 het volgende:
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat er het afgelopen decennium n scala aan zeer getalenteerde vrouwelijke ( solo- ) artiesten aanwezig was, die ook nog eens érg productief zijn geweest.
Ik kan nu ook zonder problemen een lijst van 20 vrouwen samenstellen die minstens 1 album hebben uitgebracht dat ik in de afgelopen 10 jaar helemaal heb grijsgedraaid. En nee, dat ga ik nu niet doen, :P .

Da's wel eens anders geweest. En ik ben echt niet op een andere manier naar muziek gaan luisteren, ofzo.
Retweet!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:36:43 #23
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189369567
...

Moet ik nou serieus eerst uit gaan leggen dat vrouwen kinderen kunnen krijgen, mannen niet? Dat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, dit is mijn favoriete indie nummer zo ver dit jaar, om het maar weer terug te brengen op de muziek:

'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:42:30 #24
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_189369719
ja misschien kan het weer over muziek gaan?

gr een meelezer voor indietips.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 20:59:02 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189370257
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:36 schreef The_Substitute het volgende:
...

Moet ik nou serieus eerst uit gaan leggen dat vrouwen kinderen kunnen krijgen, mannen niet? Dat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, dit is mijn favoriete indie nummer zo ver dit jaar, om het maar weer terug te brengen op de muziek:

Wow, jij hebt echt issues.

Doe dit maar niet meer, inderdaad.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189370590
Is dit nog steeds het indie topic of zit ik in het Jordan Peterson topic?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 21:15:44 #27
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189370735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wow, jij hebt echt issues.

Doe dit maar niet meer, inderdaad.
En nog een. Briljant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_189370771
Ok, deze discussie kan hier verder: R&P / Kutwijven central #14 - Gleufdieren

Hier weer over muziek graag!
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 21:22:07 #29
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189370918
Morgen een nieuwe Elbow (lijkt qua stijl in de richting te gaan van ouder werk zoals Leaders in the Free World) en Big Thief :).
  donderdag 10 oktober 2019 @ 22:17:49 #30
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189372572
Toch maar even n greep uit de collectie 'nieuwe dames' die ik heb grijsgedraaid afgelopen decennium.
Was zelf ook wel nieuwsgierig... :

Joanna Newsom
FKA twigs
Mitski
Jenny Hval
Julia Holter
Angel Olsen
Solange
SZA
Noname
Fever Ray
Let's Eat Grandma
Weyes Blood
Anna Meredith
Grouper
Janelle Monáe
Holly Herndon
Courtney Barnett
U.S. Girls
Grimes
Mica Levi
Kacey Musgraves
Waxahatchee
Jlin
Julien Baker
Jay Som
Zola Jesus
Natalie Prass
Laurel Halo
Sharon Van Etten
Gazelle Twin


Kan nog wel even doorgaan maar ik vind 30 wel genoeg, _O_ !
En ze hebben mijns inziens allemaal zeer inventieve albums uitgebracht die alle aandacht verdienen.
Kortom; 2010-2019=GIRLPOWER!! 8-).
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189373138
quote:
99s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:17 schreef EP3 het volgende:
Toch maar even n greep uit de collectie 'nieuwe dames' die ik heb grijsgedraaid afgelopen decennium.
Was zelf ook wel nieuwsgierig... :

Joanna Newsom
FKA twigs
Mitski
Jenny Hval
Julia Holter
Angel Olsen
Solange
SZA
Noname
Fever Ray
Let's Eat Grandma
Weyes Blood
Anna Meredith
Grouper
Janelle Monáe
Holly Herndon
Courtney Barnett
U.S. Girls
Grimes
Mica Levi
Kacey Musgraves
Waxahatchee
Jlin
Julien Baker
Jay Som
Zola Jesus
Natalie Prass
Laurel Halo
Sharon Van Etten
Gazelle Twin


Kan nog wel even doorgaan maar ik vind 30 wel genoeg, _O_ !
En ze hebben mijns inziens allemaal zeer inventieve albums uitgebracht die alle aandacht verdienen.
Kortom; 2010-2019=GIRLPOWER!! 8-).
Bij staan de dames ook al een paar jaar bovenaan in mijn jaarlijkse toplijstje :Y Anna Von Hauswolff, Eefje de Visser, Susanne Sundfør, Chelsea Wolfe
nee, jij dan!
pi_189375632
Over Boy Harsher hoor ik hier eigenlijk nooit iemand. Ik denk dat ik hun album dit jaar het meest heb geluisterd. Darkwave/Coldwave in ieder geval synthy goddelijkheid.
Als we dan op de retro 80's stijl synth tour zijn is in ieder geval dit nummer van Sale Dige ook wel een aanrader
:9~
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:44:32 #33
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189377549
Big Thief poept met Two Hands nog even n tweede album uit dat tot het beste van 2019 gerekend mag worden.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189379314
Vind hem ook beter dan UFOF eigenlijk. Moet nog vaker luisteren om te bepalen waarom :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:16:22 #35
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189379647
De nieuwe Elbow is ouderwets goed. Beter dan de drie hiervoor.
pi_189380425
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:16 schreef Slobeend het volgende:
De nieuwe Elbow is ouderwets goed. Beter dan de drie hiervoor.
Ik begin er nu aan :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_189380612
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:47 schreef Norrage het volgende:
Vind hem ook beter dan UFOF eigenlijk. Moet nog vaker luisteren om te bepalen waarom :P
Heerlijke plaat. Heel anders dan UFOF ook.
Aldus.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:21:19 #38
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189380641
Luistert wat makkelijker weg dan UFOF.
pi_189380669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Over Boy Harsher hoor ik hier eigenlijk nooit iemand. Ik denk dat ik hun album dit jaar het meest heb geluisterd. Darkwave/Coldwave in ieder geval synthy goddelijkheid.
Die is tof idd, begin van het jaar veel geluisterd, daarna niet echt meer. Komst ongetwijfeld verandering in, in de herfst komt de innerlijke goth wat meer naar boven :P
nee, jij dan!
pi_189381171
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:16 schreef Slobeend het volgende:
De nieuwe Elbow is ouderwets goed. Beter dan de drie hiervoor.
Ik vind hem in lijn van de vorigen. Zit niet echt een noemenswaardig nummer op, maar het luistert wel lekker weg :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_189381221
Elbow _O_

Jammer dat er geen vrouwen inzitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:16:19 #42
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189381554
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind hem in lijn van de vorigen. Zit niet echt een noemenswaardig nummer op, maar het luistert wel lekker weg :Y
Het is toch duidelijk een wat minder gepolijste stijl?
pi_189381626
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 14:16 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk een wat minder gepolijste stijl?
Dat is zeker wel waar. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_189382359
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:47 schreef Norrage het volgende:
Vind hem ook beter dan UFOF eigenlijk. Moet nog vaker luisteren om te bepalen waarom :P
pi_189382559
Guy Garvey heeft een radioshow, zondag op BBC6. Bijna net zo goed als Jarvis Cocker. Zeker de moeite waard te beluisteren.
Aldus.
pi_189382696
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:44 schreef EP3 het volgende:
Big Thief poept met Two Hands nog even n tweede album uit dat tot het beste van 2019 gerekend mag worden.
Uitstekend album, ja. Erg genoten van Not en Wolf. Ook The Toy luistert mooi weg.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_189429415
Luister nu pas de laatste Sun Kil Moon "I Also Want to Die in New Orleans". Las vooral dat dit z'n minste album moet zijn, en aangezien ik ook wel een beetje klaar was met z'n luisterboek stijl, dacht ik dat ik deze wel links kon laten liggen.

Wat blijkt nu, deze vind ik juist weer erg tof :D! Vooral de achtergrond arrangement zijn behoorlijk kleurrijk, en ik trek daardoor de voorgrond ook stukken beter
nee, jij dan!
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:23:04 #48
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189430105
Common As Light is mi een ondergewaarde plaat. Die luister ik vaker dan het veelgeprezen Benji.
Op dat album is nog een delicate balans te vinden tussen muziek en vertelling waarmee ie een hypnotiserend klimaat weet te creëren dat ik uitermate prettig vind ( terwijl ik druk bezig ben met andere dingen ).

Maar met het oeverloze gezever op die laatste albums kan ik echt helemaal niks, :D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189430168
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ken ze via r/indieheads, maar heb gezien dat het op RYM inderdaad een beetje een 'second coming of Jesus'-gehalte heeft.

Ik vind zelf dat licht klungelige van hun vroegere werk gecombineerd met het totaal geraffineerde van het latere werk juist een van de charmes overigens. Komt op die liveplaat prachtig samen.
[..]

Niet permanent hoor; zit hier voor universiteitsresearch voor een kleine maand.
Ik ga volgende maand 3 weken naar Japan, weekje Tokyo ook is het idee. Nog tips? Wordt mn eerste keer Japan, wel al bijna alle andere landen in Oost Azië gehad. _O- Wordt ook tweede keer solo.

Had nog gezocht of er leuke concerten waren daar rond die tijd maar helaas. Mag wel over een paar weken in Amsterdam mn man Freddie Gibbs en ultiem genie Madlib live zien. :D

Wil sowieso wat LPs op de kop tikken daar. Long Season zou een hele mooie zijn, fenomenaal album. Denk dat ik er ook een van Sakanaction haal en natuurlijk de eerste plaat van tricot.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kerftminister op 14-10-2019 15:35:20 ]
pi_189432704
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:23 schreef EP3 het volgende:
Common As Light is mi een ondergewaarde plaat. Die luister ik vaker dan het veelgeprezen Benji.
Op dat album is nog een delicate balans te vinden tussen muziek en vertelling waarmee ie een hypnotiserend klimaat weet te creëren dat ik uitermate prettig vind ( terwijl ik druk bezig ben met andere dingen ).
Precies dat had ik dus bij die nieuwe :P
nee, jij dan!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')