abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7827661
Godver de Godver de godver .

Zoals jullie wellicht hebben kunnen lezen

Moet ik mijn auto weer laten maken, ik heb er dus ruim 2 maanden geleden velgen op gekocht en daarbij 4 OZ-racing slotbouten ( anti-diefstalbouten) die pastten op een Lancia Delta.

Nu de auto is kapot, de distributieriem is kapot namelijk moet ik hem wegslepen, ik heb per stom toeval toen ik de auto tot thuis had gesleept de wagen teruggeduwd op een parkeervak op een scherpe steen, waarvan een stuk in de band zit !! . Die is dus nu leeg .

Ik heb stad en land afgezocht naar het verloopstuk van die bouten, en ik wist eigenlijk zeker dat het in de auto lag, maar daar ligt het dus niet .

Mijn hele kamer lag ondersteboven, en nu heb ik nog niets gevonden ! .
Alles bij elkaar word het me nu echt veel teveel gezeik ! Nu moet ik dus een oplossing hebben voor die bouten eraf te krijgen.

En nu is mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft en of deze bouten gemakkelijk verkrijgbaar zijn, tenminste het verloopstuk ... Of is er een alternatieve wijze om deze eraf te krijgen.

Ik moet ze zo vroeg mogelijk weg laten halen, want de persoon die me naar de auto moet kijken heeft wel meer tijd nodig dan alleen de zaterdagavond, mijn ene wiel moet er vanaf, en als die eraf is dan kan ik het wegbrengen en laten plakken, dan leg ik zolang een oude erop zodat ik de auto van de plaats krijg !

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  vrijdag 10 januari 2003 @ 21:30:04 #2
34934 Desmanian
Life fast, die hard..
pi_7828284
hoi jong

allemaal kut voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!
in een garage halen zie slotbouten erzo vanaf met hoge druk, hebben ze bij mij ook al ens gedaan................
suc6 ermee...........

Player 4-life!
pi_7828442
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 21:30 schreef Desmanian het volgende:
hoi jong

allemaal kut voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!
in een garage halen zie slotbouten erzo vanaf met hoge druk, hebben ze bij mij ook al ens gedaan................
suc6 ermee...........

Dankjewel. Zou fijn zijn als dat zo makkelijk gaat morgen.
pi_7828687
Hmmm, dat probleem hebben mijn ouders ook eens gehad. Ze hadden een Honda gekocht incl lichtmetaal en slotbouten, echter zonder het het o zo belangrijke verloopstuk.

Toen dus maar ff bij alle buren en kennissen in de buurt hun verloopstukjes halen, en jawel 1 er van paste en probleem opgelost.

't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_7829370
als je een slotbout eraf haalt zonder de bijbehorende sleutel dan sloop je hem dus gewoon.Als je de fabrikant nog weet dan moet je bij een auto-onderdelenwinkel eens vragen of ze hem kunnen bestellen en anders moet je de vorm van het slot maar doorgeven en dan hopen of ze de goede sleutel ervoor vinden.
A good Excuse for a crappy life is a crappy life
pi_7830914
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 22:25 schreef MetalMaupio het volgende:
als je een slotbout eraf haalt zonder de bijbehorende sleutel dan sloop je hem dus gewoon.Als je de fabrikant nog weet dan moet je bij een auto-onderdelenwinkel eens vragen of ze hem kunnen bestellen en anders moet je de vorm van het slot maar doorgeven en dan hopen of ze de goede sleutel ervoor vinden.
bestellen kan wel maar dan heb je een code of iets nodig....
had mijn auto ook eens bij de garage staan, was ik ook dat verloop vergeten mee te geven heel me auto stond op ze kop, ze hadden gezocht maar tevergeefs ghehehe, ben ze maar gaan brengen.....
pi_7834943
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 20:53 schreef D-Devil het volgende:
Of is er een alternatieve wijze om deze eraf te krijgen.
Het is een beetje afhankelijk van het type slotbout dat je heb. Maar het is mogelijk om een (oude) pijpsleutel er over heen te slaan met een hamer. Als die pijpsleutel er een beetje stevig omheen zit kan je hem dan dan gewoon losdraaien met een flinke bahco oid.
Good luck
"Assumption is the mother of all f*ck-ups"
pi_7835264
Ik ga nu naar de kapper en dan aansluitend naar de zaak waar ik de bouten gekocht heb. En dan vandaar uit kan ik nog naar het filiaal in Heerlen bellen, en dan maar hopen dat ze de boutjes nog hebben.

Bestellen is geen optie, want ik vind het doosje ook niet, dus ik weet zelf geen code.

pi_7835524
.
.
.
.
pi_7835726
Alles en iedereen afgebeld .

De garage waar ik de nieuwe wielen had laten monteren, daar lag het verloopstuk niet.

Garage waar ik de boutjes had gekocht die vragen naar het nummer op het doosje .

Kwik-fit heeft natuurlijk geen oplossing .

Er is een garage in de buurt die heeft wellicht een zelftappende schroef, die gewoon op de slotbout intapt ( maw, kapotdraait ) en vervolgens kan ik hem erafhalen, maar nu moet ik dus eerst iemand aan de telefoon krijgen daar.

Damn, wat een zooi allemaal.

pi_7836541
Jippie !!

Ik bel de automaterialenzaak Heuts op, die zeiden dat een bepaalde garage in eygelshoven dat wel kon doen met een zelf linkstappende doppenset.

Dus een dop die zich op de slotbout vastdraait, hier is de set en alvast 1 losse bout .

Deze garage kende ik, want de vriend van mijn moeder heeft daar goede banden mee, hij doet voor hen vanalles en zo doen ze wat zijn auto betreft vanalles voor hem terug ! .

.

[Dit bericht is gewijzigd door D-Devil op 12-01-2003 10:04]

zaterdag 11 januari 2003 @ 12:18:35 #12
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7836579
Ik heb er wel eens een pijpje opgelast, gaat 'ie er ook zo af.
Linkse tap is ook handig, of anders een ouwe dop erop slaan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7836595
En ze leefde nog lang en gelukkig
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_7837314
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 12:20 schreef vosss het volgende:
En ze leefde nog lang en gelukkig
De auto wel ja, maar de slotbouten dus echt niet . Die zijn vernaaid.
pi_7838391
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 13:26 schreef D-Devil het volgende:

[..]

De auto wel ja, maar de slotbouten dus echt niet . Die zijn vernaaid.

kosten die dingen nou nog?
20 euro per set?
pi_7838403
Heuts roeleert
pi_7839882
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 15:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

kosten die dingen nou nog?
20 euro per set?

nee wel meer..

maar ik denk dat het tijdperk slotbouten verleden tijd is..
tegenwoordig jatten ze haast geen velgen meer.. (alleen extreem mooie en nieuwe..)

Ik heb een origineel setje van peugeot slotbouten..
zodra het weer wat beter is draai ik ze eraf en gaan er gewone bouten..

Wat un gepiemel om ze steeds los te draaien.. (na 2 a 3 keer gaat dat zo lekker niet meer..)
Ik moest de ANWB bellen of ze met een grote sleutel meer druk eop konden geven..

Kortom.. slotbouten zijn niet echt nodig meer..

Dus D-Devil.. spaar dat geld en koop van un euro 4 gewone boutjes..

Wel trouwens kut dat je al die zooi hebt nu..

RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
pi_7839917
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:54 schreef HellaHard-OG het volgende:

[..]

nee wel meer..

maar ik denk dat het tijdperk slotbouten verleden tijd is..
tegenwoordig jatten ze haast geen velgen meer.. (alleen extreem mooie en nieuwe..)

Ik heb een origineel setje van peugeot slotbouten..
zodra het weer wat beter is draai ik ze eraf en gaan er gewone bouten..

Wat un gepiemel om ze steeds los te draaien.. (na 2 a 3 keer gaat dat zo lekker niet meer..)
Ik moest de ANWB bellen of ze met een grote sleutel meer druk eop konden geven..

Kortom.. slotbouten zijn niet echt nodig meer..

Dus D-Devil.. spaar dat geld en koop van un euro 4 gewone boutjes..

Wel trouwens kut dat je al die zooi hebt nu..

En wat heeft het weer met slotbouten te maken dan??
Dat je je wielen eraf draait in de winter kan ik me wat bij voorstellen, maar je slotbouten
Zal wel aan mij liggen
vosss is de naam,
pi_7839933
Oké, ik heb foto's ... ff uppen en dan post ik wat er aan de hand is.
pi_7839963
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat je je wielen eraf draait in de winter kan ik me wat bij voorstellen, maar je slotbouten
Zal wel aan mij liggen

Je wielen zitten vast met gewone bouten en 1 slotbout, dus hoe je het ook wendt of keert, die slotbout moet er ook af. En hij had laatst een platte band, en kreeg het wiel er niet vanaf dankzij die slotbout omdat die na een paar keer aandraaien helemaal vernaaid raken.
pi_7839965
heb me slotboutensleuteltoestanden gewoon in de auto liggen nu... anders vergeet ik ze ook ghehehe
pi_7840171
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Zal wel aan mij liggen

Zie uitleg D-Devil..
Als je de slotbout er niet afhaalt dan gaat je wiel er ook niet af..
pi_7840212
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 17:14 schreef HellaHard-OG het volgende:

[..]

Zie uitleg D-Devil..
Als je de slotbout er niet afhaalt dan gaat je wiel er ook niet af..

Ik ben niet achterlijk, heb zelf ook dure wielen enzo, maar waarom wachten tot het weer beter is, dat snap ik niet helemaal, die bouten zitten echt niet vastgevroren hoor
vosss is de naam,
pi_7840217
Oké,

Dit was er aan de hand, 150 kilometer geleden liep de distributieriem van de auto af. Nu is deze vervangen en zou de rest na de feestdagen gemaakt worden en na mijn verjaardag ( 9 jan).

Nu heb ik vandaag dus de slotbouten eraf moeten krijgen omdat ik het sleuteltje kwijt was om ze mee los te krijgen. De lekke band is klaar, die kon ik nog gehaald hebben, maar dat doe ik maandag.

We hebben de kop van het blok eraf gehaald. En er was het vermoden dat er wellicht een klep was afgebroken, en jawel hoor. Hoppa, klep weg.

Voor mij was dat al erg, maar Martin zei dat we nog maar even verder moesten kijken, want er kon wel meer kapot zijn... ( nog meer ??? ) Nadat de kop eraf was, en alle olie e.d. waren af aan het vloeien. Benzine leiding los, watertoevoer e.d. De kop ging eraf en het eerste woord wat er viel was: Klote ! . Ik dacht al dat er niet veel goeds was, en wat bleek een zuiger was afgebroken, deze zat aan de andere kant in de deksel gedeeltelijk verbrijzeld vastgeslagen. .

Ik ben zonet nog even gaan kijken en heb er foto's van gemaakt. Ik moet dus nu een nieuwe motor hebben . En het was een 1.6ie 8v.

Na ruim 30 slopen te hebben gebeld, zijn er 2 die misschien aan een zelfde blok komen, en 1 had nog een 2.0 16v ( . ) Maar die kan niet past niet en wil ik eigenlijk niet. Een 2 liter blok is lekker snel ja, maar zwaarder, groter. Duurder, zuipt meer benzine. En de remmen zijn er niet voor gemaakt, het vermogen verdubbelt in het aantal pk's.

Hier de foto's

ps, pics worden nu ge-upped, dus zometeen ff refreshen

[Dit bericht is gewijzigd door D-Devil op 11-01-2003 17:27]

pi_7840279
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 17:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben niet achterlijk, heb zelf ook dure wielen enzo, maar waarom wachten tot het weer beter is, dat snap ik niet helemaal, die bouten zitten echt niet vastgevroren hoor

achzo bedoel je.. haha sorry.. ik dacht al..

niet dat het weer dat belemmerd maar nu in dit weer heb ik er niet zo'n zin..

In het zonnetje in de je t-shirt is het wat lekkerder dan in de vrieskoude met je sjaal om etc...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')