abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189116816
LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden.



Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het Zandvoortse circuit, bevestigt de actie van de Formule 1-top: „Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.”

Het Circuit van Zandvoort is goed uit alle onderzoeken gekomen die door de betrokken partijen zijn gedaan. De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat.

Naast Zandvoort was ook het TT Circuit in Assen in de race om de Formule 1 naar Nederland te halen. Ook deze accommodatie kwam goed uit de rapportages, maar uiteindelijk zat het verschil in de historische waarde


https://www.dutchgp.com
pi_189116822
It giet oan!
  woensdag 25 september 2019 @ 16:40:49 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189116858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:37 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Je kan het ook meteen aan Williams meegeven
Ik sluit uitvallende Renaults niet uit :+

@McLaren _fan: ze zijn te smal dus. Verlengen gaat het feit dat het er ook nog te weinig zijn niet oplossen denk ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189116861
Poll: De Dutch GP 2020 gaat door
Ja, in Assen
Ja, in Zandvoort
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_189116875
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:30 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik tegen het muggenziften en mierenneuken. Die gp mag er komen van mij. Maar proberen de autosport als iets quasi milieuvriendelijks neer te zetten gaat me dan ook wat ver. Dat is het namelijk pertinent niet.
Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
pi_189116883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:40 schreef daNpy het volgende:

[..]


@:McLaren _fan: ze zijn te smal dus. Verlengen gaat het feit dat het er ook nog te weinig zijn niet oplossen denk ik.
Ter compensatie van de krappe boxen moet men de boxen verlengen (dieper maken). Dit heeft Jantje Lammers direct na de aankondiging van de GP al bekend gemaakt.
pi_189116892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
jawel maar die waren er net zo goed geweest zonder de sport. Is mijn vermoeden
  woensdag 25 september 2019 @ 16:43:52 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189116906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Ter compensatie van de krappe boxen moet men de boxen verlengen (dieper maken). Dit heeft Jantje Lammers direct na de aankondiging van de GP al bekend gemaakt.
Van verlengen worden het geen 20+ boxen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189117414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
Daarom rijdt de formule 1 nog met plofmotoren. Als men echt innovatief was, zou jaarlijks de tankinhoud met een paar liter verminderd zijn om met zo min mogelijk brandstof toch maximaal te rijden. Dit statement over innovatie is in mijn optiek tegenwoordig niets meer als marketing gelul. Echte innovatie vind op dit moment plaats in de formule e.
pi_189117480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Van verlengen worden het geen 20+ boxen.
Nee klopt, naast verlengen van de huidige/bestaanden boxen moeten er nog een aantal bijgeplaatst worden. De pitstraat wordt daarmee ook verlengd en de pitsuitgang verplaatst
pi_189117984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
Hou toch op
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 25 september 2019 @ 18:03:08 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189118053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
Dat geldt ook voor een wereldoorlog maar om nu een derde wereldoorlog te ontketenen :?
pi_189118367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:03 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor een wereldoorlog maar om nu een derde wereldoorlog te ontketenen :?
Ja goede vergelijking.
pi_189118505
We hebben weer 48 dieseltreinen teruggekregen, dus misschien kunnen ze die inzetten tussen Amsterdam en Zandvoort. Heb je dat gezeik met de netspanning ook niet meer *O*
pi_189118555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:36 schreef Airbus89 het volgende:
We hebben weer 48 dieseltreinen teruggekregen, dus misschien kunnen ze die inzetten tussen Amsterdam en Zandvoort. Heb je dat gezeik met de netspanning ook niet meer *O*
Ja. Diesel. Goed voor het milieu. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189118658
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. Diesel. Goed voor het milieu. :+
Of ze nou in Roemenië of hier rijden...
pi_189118811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:44 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Of ze nou in Roemenië of hier rijden...
Dat maakt wel uit met diesel ja.
.
pi_189118913
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit met diesel ja.
Huilen.
pi_189122331
quote:
quote:
Haha zie nu pas dat ik niet de eerste was die deze meme passend vond. En ik dacht nog origineel te zijn door oude meme leven in te blazen.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:55:15 #21
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_189122443
Ik vrees met grote vrezen dat het hele stikstofgezever het einde gaat zijn van de Grand Prix. De milieugekkies zullen ook blijven procederen - dat lag op voorhand al vast natuurlijk - maar het stikstofdrama geeft ze een stok om mee te slaan. Waar een klein land.. ehm.. ja klein in kan zijn. Lachwekkend en tevens treurig als het daarom niet door zou gaan.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 25 september 2019 @ 23:10:00 #22
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189122655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:55 schreef 4-elements het volgende:
Ik vrees met grote vrezen dat het hele stikstofgezever het einde gaat zijn van de Grand Prix. De milieugekkies zullen ook blijven procederen - dat lag op voorhand al vast natuurlijk - maar het stikstofdrama geeft ze een stok om mee te slaan. Waar een klein land.. ehm.. ja klein in kan zijn. Lachwekkend en tevens treurig als het daarom niet door zou gaan.
Het hele F1 circus is al klimaatneutraal, compenseren hun vervuiling met aanplant van bossen.
Daarnaast zullen ze uiteindelijk overstappen op electromotoren, Formule E is daar ook al een opzetje voor.
  woensdag 25 september 2019 @ 23:48:25 #23
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_189123137
Dit gaat 99% zeker weten mis. Ze zouden nu al druk bezig moeten zijn met de benodigde aanpassingen. Ik zie ze al aankomen met die oude toko van nu. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 september 2019 @ 00:57:44 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189123603
quote:
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Heel die stemmingmakerij slaat behoorlijk door.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189123701
Het begint steeds meer op een soort Zwarte Piet discussie te lijken: milieumensen worden als gekkies neergezet en voorstanders van de F1 zijn Blokkeerfriezen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 september 2019 @ 07:48:38 #26
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189124223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het hele F1 circus is al klimaatneutraal, compenseren hun vervuiling met aanplant van bossen.

Ja hoor :') ik vind dat altijd zo'n kulargument.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:01:53 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189124298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 01:18 schreef golfer het volgende:
Het begint steeds meer op een soort Zwarte Piet discussie te lijken: milieumensen worden als gekkies neergezet en voorstanders van de F1 zijn Blokkeerfriezen?
Dat heb je nu eenmaal in een gepolariseerde samenleving.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189124534
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic

hier graag relevante dingen.
kijk hier eens naar
.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189124671
Breed zat.
pi_189125440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic

hier graag relevante dingen.
kijk hier eens naar
[ afbeelding ].
Ik denk niet dat 't doorgaat
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189125597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 't doorgaat
Ik ook niet.
pi_189127248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic?
Nee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189127388
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic

hier graag relevante dingen.
kijk hier eens naar
[ afbeelding ].
Zucht je kunt ook een steek elkaar een veer in de reet als je denkt dat de f1 regels kan overtreden topic openen. :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 september 2019 @ 12:36:16 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189127479
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zucht je kunt ook een steek elkaar een veer in de reet als je denkt dat de f1 regels kan overtreden topic openen. :D
Het punt is dat een hele vervelende negatieve sfeer hangt in dit topic dat eigenlijk elke vorm van objectieve discussie in de weg staat. Er wordt maar wat geroepen vanuit de onderbuik, beetje KLB niveau.

(betekent niet dat de andere kant ook geheel vrijuit gaat, maar die groep is beduidend kleiner)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189127595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het punt is dat een hele vervelende negatieve sfeer hangt in dit topic dat eigenlijk elke vorm van objectieve discussie in de weg staat. Er wordt maar wat geroepen vanuit de onderbuik, beetje KLB niveau.

(betekent niet dat de andere kant ook geheel vrijuit gaat, maar die groep is beduidend kleiner)
Als je met gefundeerde argumenten komt (waaruit je simpel kan opmaken dat het doorgaan van de Dutch GP -op zijn zachtst gezegd- een uitdaging gaat worden) voor een “negatieve sfeer” zorgt, is er in je beleving echt wat mis. Niemand wordt hier persoonlijk aangevallen. Enkel twijfels bij de organisatie van de GP. Dat is niet een negatieve sfeer, dat is realiteitsbesef!

En dat sommigen in (wellicht naïviteit) die argumenten en twijfels niet kunnen accepteren, is dat niet de schuld van degene die deze argumenten benoemen.

Nogmaals, ik ben geen “milieuterrorist”, maar besef me heel goed dat er millieubewegingen zijn die de GP kunnen tegenhouden. Daarnaast is de problematiek mbt de stikstof ook nog om de hoek komen kijken.

Daarnaast zijn de faciliteiten van (en om) het circuit vervallen en ontoereikend, waardoor ik (en velen met mij, zelfs leven deze twijfels op het paddock) grote twijfels heb bij de tijdige realisatie en oplevering.

Persoonlijk ben ik niet tegen een Dutch GP, mits deze op een goed circuit wordt georganiseerd. En helaas hebben wij die niet in Nederland.
pi_189127647
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic

hier graag relevante dingen.
kijk hier eens naar
[ afbeelding ].
Discussie over het wel of niet doorgaan van de Dutch GP lijkt mij behoorlijk relevant. En waar wil je het anders (nog meer) over hebben?
  donderdag 26 september 2019 @ 12:50:10 #37
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189127654
Ik ben eigenlijk wel positief dat het gewoon door gaat. :)

Bij vrijwel ieder bouwproject zijn er partijen die daar problemen mee hebben. Normaal hoort niemand daar iets van (tenzij mensen van Greenpeace zich beginnen vast te binden). Maar dit GP project staat zo in de spotlights van de media dat ieder geluid honderden keren wordt versterkt. Er hoeft maar een willekeurige Piet Mulder te roepen dat hij naar de rechter stapt of er staat al een kop in de Telegraaf met: 'milieuorganisaties stappen naar de rechter om GP Zandvoort te voorkomen'.

De organisatie achter de Zandvoort GP is in mijn opinie professioneel genoeg om daar fatsoenlijk mee om te gaan. En dit soort mini organisaties sneuvelen vaak voor de rechter omdat ze niet de power hebben om het spelletje goed genoeg te spelen zonder vormfouten e.d. te maken.

Daarnaast doen heel veel mensen alsof het ombouwen van het circuit vele maanden werk is. Ik werk zelf op de Zuidas en zie hoe hier complete flatgebouwen (met een bijzondere architectuur) binnen 2 maanden van grasveld tot af worden gebouwd. Als er voldoende mensen op worden gezet kan het complete Zandvoort circuit, inclusief tribunes en pitboxen binnen 2 maanden worden verbouwd. Maar dat laatste is wel een onderbuikgevoel. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door NaturalScience op 26-09-2019 12:57:54 ]
pi_189127718
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:50 schreef NaturalScience het volgende:

De organisatie achter de Zandvoort GP is in mijn opinie professioneel genoeg om daar fatsoenlijk mee om te gaan.
En waaruit blijkt dat de organisatie professioneel genoeg is?

Circuiteigenaar is vastgoedhandelaar.
Circuit directeur heeft nog nooit een GP georganiseerd.
Directeur van de GP (Lammers) is een goede coureur, maar zakelijk ook goed?

Enkel de bouwmaatschappijen en de financiering komt vanuit grote (ervaren) organisaties.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 september 2019 @ 12:56:17 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189127736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:54 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat de organisatie professioneel genoeg is?

Circuiteigenaar is vastgoedhandelaar.
Circuit directeur heeft nog nooit een GP georganiseerd.
Directeur van de GP (Lammers) is een goede coureur, maar zakelijk ook goed?

Enkel de bouwmaatschappijen en de financiering komt vanuit grote (ervaren) organisaties.
Dit soort onderbuik onzin had ik het dus over, laat maar gewoon achterwege. De FIA, toch niet de minste, heeft vertrouwen in deze organisatie, dan is het niet belangrijk wat jij als willekeurige forumgebruiker zonder inside informatie erover denkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189127783
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het punt is dat een hele vervelende negatieve sfeer hangt in dit topic dat eigenlijk elke vorm van objectieve discussie in de weg staat. Er wordt maar wat geroepen vanuit de onderbuik, beetje KLB niveau.

(betekent niet dat de andere kant ook geheel vrijuit gaat, maar die groep is beduidend kleiner)
Wacht even mensen die iets om het milieu geven worden hier voor gekkies en soms zelfs nazi's uitgemaakt. En dan niets moderen en het hebben over negatieve sfeer. :')
pi_189127818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit soort onderbuik onzin had ik het dus over, laat maar gewoon achterwege. De FIA, toch niet de minste, heeft vertrouwen in deze organisatie, dan is het niet belangrijk wat jij als willekeurige forumgebruiker zonder inside informatie erover denkt.
De FIA heeft er niets mee te maken. De FOM is het contract met ze aangegaan, vanuit de onervaren Liberty Media. Deze club heeft, na het overnemen van de rechten, nog geen enkele nieuwe GP succesvol geïntroduceerd. Miami?

Bernie (de meest ervaren man voor de klus) heeft altijd aangegeven nooit meer naar Zandvoort terug te gaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 september 2019 @ 13:04:36 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189127844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wacht even mensen die iets om het milieu geven worden hier voor gekkies en soms zelfs nazi's uitgemaakt. En dan niets moderen en het hebben over negatieve sfeer. :')
Lees die laatste zin eens. En als je problemen hebt met moderatie moet je in de FB zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189127973
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit soort onderbuik onzin had ik het dus over, laat maar gewoon achterwege. De FIA, toch niet de minste, heeft vertrouwen in deze organisatie, dan is het niet belangrijk wat jij als willekeurige forumgebruiker zonder inside informatie erover denkt.
Iemand noemt een groep professioneel en ik heb mijn twijfels daarbij? En dat is gelijk onderbuikgevoel? Waarom is het benoemen van de organisatie “professioneel” dan geen onderbuikgevoel?

Het zint je niet, maar -zoals uit de recente berichtgeving in de media blijkt- is de organisatie en het doorgaan van de GP “twijfelachtig”.

Je kan wel wegkijken en blijven geloven in de mooie praatjes van de organisatie, maar daarmee is het verhaal van die organisatie niet ineens waarheid en ben ik niet een “negatieveling”.
pi_189128014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wacht even mensen die iets om het milieu geven worden hier voor gekkies en soms zelfs nazi's uitgemaakt. En dan niets moderen en het hebben over negatieve sfeer. :')
De gebruikers die hier komen geven niets om het milieu, maar gebruiken het om te trollen. Om één of andere halen ze er plezier uit als ze anderen het plezier ontnemen.

Maar dat neemt idd niet weg dat mensen uitmaken voor gekkies of nazi's niet bevorderlijk is voor de discussie.
pi_189128139
het organiseren van het Formule1 evenement is iets wat primair gewoon kan in Zandvoort.

het "niet doorgaan" gaat louter om aanpassingen die geen vereiste zijn voor het evenement. Het plaatsen van de wanden bijvoorbeeld. daar is overigens al een begin mee gemaakt.

het "tegenwerken" zorgt er voor dat extra toegangswegen niet worden ingezet. in dat geval lijkt het mij van groot belang dat het publiek gespreid over de dag naar het circuit komt, en gespreid weer vertrekt. verdrukking is een gevaar.
het is mij wel een raadsel of- en hoe je het publiek kunt spreiden over de dag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189129303
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:02 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

De FIA heeft er niets mee te maken. De FOM is het contract met ze aangegaan, vanuit de onervaren Liberty Media. Deze club heeft, na het overnemen van de rechten, nog geen enkele nieuwe GP succesvol geïntroduceerd. Miami?

Bernie (de meest ervaren man voor de klus) heeft altijd aangegeven nooit meer naar Zandvoort terug te gaan.
Volgens Kees vd Grind waren er zelfs mensen bij dit besluit betrokken die nog nooit op Zandvoort zijn geweest en geen idee hebben.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 september 2019 @ 14:47:32 #47
269689 crew  Viv
pi_189129345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
het "niet doorgaan" gaat louter om aanpassingen die geen vereiste zijn voor het evenement. Het plaatsen van de wanden bijvoorbeeld. daar is overigens al een begin mee gemaakt.

het "tegenwerken" zorgt er voor dat extra toegangswegen niet worden ingezet.
Zo zie ik het ook. Op het circuit zelf zullen ze het heus wel op orde krijgen, het is vooral de vraag of we daar als toeschouwer ook van zullen genieten of dat we met z'n allen nog op een overvol NS-station of in de file staan terwijl de vrije training / kwalificatie / race allang begonnen is.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:48:19 #48
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189129357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 07:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ja hoor :') ik vind dat altijd zo'n kulargument.
Hoezo een kulargument?
Ik vind het zelf een van de sterkere argumenten tegen millieu-activisten.
Die kunnen dan in elk geval niet meerr klagen dat het vervuilend is.

De wagens zelf zijn ook steeds schoner qua uitstoot, 300KM op volle snelheid rijden levert tegenwoordig niet veel meer op dan wat een personenwagen op lagere snelheid uitstoot en die technologiën komenuiteindelijk ook naar de personenwagens toe.
Die zijn overigens al een flink stuk zuiniger en earodynamischer geworden mede door F1.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 september 2019 @ 15:14:46 #49
269689 crew  Viv
pi_189129725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:48 schreef SiGNe het volgende:
Hoezo een kulargument?
Ik vind het zelf een van de sterkere argumenten tegen millieu-activisten.
Die kunnen dan in elk geval niet meerr klagen dat het vervuilend is.
Dat planten van bomen elders ter wereld ter compensatie kan dus wel bij CO2-uitstoot, maar niet bij stikstof, want dat moet in het desbetreffende gebied zelf worden verholpen. Heb ik in dit topic geleerd. :7
  donderdag 26 september 2019 @ 15:29:24 #50
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189129920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat planten van bomen elders ter wereld ter compensatie kan dus wel bij CO2-uitstoot, maar niet bij stikstof, want dat moet in het desbetreffende gebied zelf worden verholpen. Heb ik in dit topic geleerd. :7
Dacht even te zoeken wat de F1 tegen stikstofuitstoot doet maar daar komt Google niet echt met een duidelijke link.
Kan ik dus niet 1-2-3 iets over vinden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')