abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 11:14:16 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_189095848
Beste,
Gezien ik de afgelopen 2 jaar op reis ben en graag een hapje eet. Werd mij aangeraden een verzameltopic te maken vanuit de SC.

Ik zal, mits wifi het toelaat mijn dagelijkse kost hier posten. Ook zal ik hier fotos posten van gerechten die ik de afgelopen 24 maanden naar binnen heb gewerkt :9

Waarom dit topic?
Een makkelijke en overzichtelijke manier om mijn eetavonturen bij te houden. Tevens zal ik de prijzen bij de gerechten benoemen. Zo weet je dan zelf wat je ongeveer kwijt bent. Gezien ik maar een arme sloeber ben zal ik hier geen gerechten zoals Iwanius posten. Maar gewoon streetfood gecombineerd met restaurants.

Waar ben je allemaal geweest dan?
Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Myanmar, Taiwan, Sri-Lanka, Hongkong & Macau, Filipijnen.

Reis je alleen of met anderen?
Normaal reis ik alleen. Echter de komende 4 weken met een dame uit Hongkong.

Hoelang denk je nog te reizen?
Mijn plan is ongeveer een jaar of 5 te reizen. Zolang ik er plezier in heb blijf ik het doen. Ondertussen heb ik ook in Australie gewerkt.

Wat is het doel van mijn reis?
Genieten van alles wat de wereld te bieden heeft, mensen, cultuur, eten, nieuwe (werk)ervaringen, vrijheid, inspiratie opdoen waar ik de rest van mijn tijd mee ga vervullen. Als Nederlander heb je de luxe om makkelijk te reizen, ik wil dit optimaal benutten nu ik nog redelijk jong en gezond ben. Veel mensen wachten hiermee tot hun pensioen, ik draai dit liever om.

Op het moment vertoef ik nog 2 weken in Japan voordat naar Zuid-Korea ga. Het kan zij dat sommige fotos gedraaid zijn maar om de een of andere reden kan ik dit niet fixen vanaf mijn telefoon.

Waar ben je nu?
Kyoto

Gisteravond als snelle hap naar Mos burger gegaan. Een franchise die door heel Azie zit maar zijn oorsprong in Japan vind. Eigenlijk wilde ik er niet heen omdat ik toen ik in Taiwan was vrij teleurgesteld was in de portie en kwaliteit van Mos. Gelukkig is dit in Japan een stuk beter.

Een dubbele cheeseburger met frietjes en lemon tea.



Burger was goed heet en de saus met uitjes smaakte goed. Ook de frietjes waren goed krokant. Prima tov Taiwan!

Wat kost dat nou? 1000Yen ongeveer 7.50 euro.

Vandaag als ontbijt dit koopje uit de supermarkt gevonden voor 120Yen ofwel 0.90 euro :')
Let wel, dit soort kant en klare supermarkt maaltijden smaken erg goed als je het vergelijkt met Nederland. Prima om de dag mee te beginnen.



Op het station een van deze handmade rijstbal met sesame en in het midden viseitjes :9 prima voor 100Yen.



Na het bezoeken van wat tempels een lekkere porkstick met groentjes als snackje tussendoor. 500Y (3.50¤)



Deze wafeltjes waren ook erg lekker. Had ze voor het eerst in Taiwan gehad. Gevuld met custard of red beans. Red beans :9 150Y (1.3¤)





Daarna nog even wat octopusballetjes met spicy saus, met een lekker Asahi biertje om het weg te spoelen. Het schuim van dit bier is veel steviger dan het schuim in Nederland. 700Y (5¤) Heerlijk



De vrolijke man lekker aant werk




Toen nog naar een soort Franse bakkerij voor een klein pizzaatje, chicken burger en kop koffie. 600Y (4.5¤)



Sla was een beetje verlept. De gerechten moest je zelf even opwarmen in een klein oventje. Uiteraard de temperatuur te hoog gezet :')



Het hoofdgerecht, Japanse curry hashee met rijst in een populaire Japanse franchise (Coco Curry) vond ik zelf matig. De curry was lekker van smaak maar nogal saai aangekleed. Schijnbaar moet je dit dan ook zelf doen 600Y (4.5¤)



Op de kamer nog even acclimatiseren met wat gedroogde vis en een pilsje.



Eet je altijd alleen maar snacks? Nee niet echt maar er is zoveel verkrijgbaar dat ik het zonde vindt compleet vol te zitten. Beter lekker tussendoor snacken :9

Ik begon mijn reis in Thailand (27 April 2016). Ik werd opgewacht door een vriendin die daar met haar moeder was. Ik viel meteen met mijn neus in de boter :9 lekker veel fruit en snackjes.

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_189095874
Tinypic :'(
Spoilers!
pi_189095971
Kan @Maikuuul niet het beste zelf een nieuw topic openen?
Somebody that I used to know
pi_189096002
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 11:24 schreef Postbus100 het volgende:
Kan @:maikuuul niet het beste zelf een nieuw topic openen?
Ja, dit.
Is dat zo?
pi_189096004
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tinypic :'(
Dit ook, trouwens. :D
Is dat zo?
pi_189096055
Ik vind ook dat Maikuuul beter zelf een nieuw topic kan openen. Zodra dat gebeurd is, reeks ik ze en verwijder ik deze ^O^
Spoilers!
  dinsdag 24 september 2019 @ 11:39:05 #7
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_189096097
Jammer inderdaad dat tinypic alle fotos offline heeft gehaald.

Hier verder :)

CUL / Maikuuul wat eet je vandaag op wereldreis #2
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 12:22:22 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_189096630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 11:24 schreef Postbus100 het volgende:
Kan @:maikuuul niet het beste zelf een nieuw topic openen?
Sorry ging vanzelf :') ik gooi deze wel dicht.
@maikuul deze is uit de reeks je kunt nu zelf bij de vorige op nieuw deel klikken
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')