abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188507738




Bron: Parool
pi_188507760
Laatste post uit reeks 49:

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:23 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waarom is deze in de kleuren van de AF1 gespoten?
pi_188508957

Uit de beschrijving:
quote:
This Boeing 747 landing was one of the weirdest I have ever seen. After dealing with some crosswinds the pilots of this Boeing 747 made a perfect crosswind landing on runway 18R at Amsterdam Schiphol last saturday. But right after touchdown one of the "speed brakes" ("airbrakes? Brakes above the wings, don` t know the name") didn` t come up. The Boeing 747 slowly drifted to the right and the outer engine almost touched the ground. I am not sure if the speed brake failure was the reason for this. Probably a pilot could tell us more about what exactly happened here.
pi_188512975
quote:
Viel wel mee imo.

Zou bijna zeggen dat ie rechts teveel beladen was waardoor de hidr. absorbers wat harder hun best moesten doen. Maar die kans is klein, miss waren die absorbers gewoon niet zo goed meer. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 18-08-2019 22:32:39 ]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 18 augustus 2019 @ 23:01:37 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188513569
AeronewsRO twitterde op zondag 18-08-2019 om 18:14:08 Hard landing this morning in Ponta Delgada (PDL), Azores - Boeing 757 @Delta. https://t.co/ahc3WrstqI @JacdecNew @AviationSafety https://t.co/m8rfbXCd4Q reageer retweet
Auw.
pi_188513856
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:23 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Viel wel mee imo.

Zou bijna zeggen dat ie rechts teveel beladen was waardoor de hidr. absorbers wat harder hun best moesten doen. Maar die kans is klein, miss waren die absorbers gewoon niet zo goed meer. :P
Denk een gevalletje 'links voeten, rechts aileron' een beetje te hebben overdreven qua yoke input correctie.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188518252
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:16 schreef Iemand91 het volgende:
Er komt weer een Airbus A330 naar Twente. Nu een 21 jaar oude A330-200 OO-SFY van Brussel Airlines.
Komt volgende week naar AELS.

[ afbeelding ]
Vanmorgen even voor 10 uur in Twente geland.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oo-sfy#21c09227

pi_188518496
quote:
9s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:01 schreef Pino112 het volgende:
AeronewsRO twitterde op zondag 18-08-2019 om 18:14:08 Hard landing this morning in Ponta Delgada (PDL), Azores - Boeing 757 @:Delta. https://t.co/ahc3WrstqI @:JacdecNew @:AviationSafety https://t.co/m8rfbXCd4Q reageer retweet
Auw.
[ afbeelding ]
Hoe krijg je dit voor elkaar?! Jezus. :X
Jack does it in real time...
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:33:01 #9
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_188519785
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:58 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hoe krijg je dit voor elkaar?! Jezus. :X
Ach, gewoon effe uitdeuken, rolletje ducttape erover en hij kan weer jaren mee :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:39:58 #10
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188519873
Plane: 'approaching minimums!'
Pilot: ".. en dan een kroket. En dan wordt het een lastige keuze tussen raspatat... or kreukelfriet"
Plane: '20... 10... RETARD!'
Pilot: "Oh shit, hij heeft het tegen mij!"

Kreukelfriet it is. xD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188560348
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
[ afbeelding ]

Wat Boeing ermee van plan is...
Ondertussen bekend waarom:

quote:
Special livery celebrating the Employees Community Fund showcases largest decal ever tested on a composite aircraft

The 787 program is certifying the largest full-body decal ever tested on a composite aircraft. If certified, the technology will offer airline customers new opportunities to promote their brand on the 787 Dreamliner through the creative use of photographs, complex multicolor graphics, logos, and various specific finishes with the same durability as paint.

“For us, choosing a livery design to test was easy – our employees that donate to the Employees Community Fund inspire us, and we wanted to do something special for them,” said Brad Zaback, vice president and general manager for the 787 program.
http://www.boeing.com/fea(...)e-flight-08-19.page/

Boeing 787-9, Boeing, N1015B, LN891 by Huy Do, on Flickr

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-08-2019 20:41:20 ]
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:51:02 #12
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_188564677
quote:
Dus als ik het goed begrijp is het geen paintjob, maar een leuk hebbedingetje voor je stickeralbum :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 augustus 2019 @ 23:04:03 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188564978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:51 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is het geen paintjob, maar een leuk hebbedingetje voor je stickeralbum :D
en het komt Boeing publicitair best wel goed uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 augustus 2019 @ 04:27:39 #14
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_188567558
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en het komt Boeing publicitair best wel goed uit
Daar ging het ze natuurlijk helemaal niet om he...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_188568579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:51 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is het geen paintjob, maar een leuk hebbedingetje voor je stickeralbum :D
Ze willen ook laten zien aan hun klanten wat er tegenwoordig mogelijk is in livery-land.
Airlines zouden de buitenkant van het vliegtuig kunnen verhuren voor reclame, zoals op stadsbussen.
Wie dit leest is gek
pi_188568868
Dat is geen slecht idee, zie ik de hele tijd coca cola etc over m'n huis komen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_188571563


Qantas gaat ter voorbereiding van "Project Sunrise" drie 787-9 delivery vluchten via Londen en New York uitvoeren.
In oktober, november en december van dit jaar zal 1 nieuwe 787-9 vanuit Seattle naar Londen gevlogen waarna die rechtstreeks naar Sydney zal gaan en 2 nieuwe 787-9's zullen vanuit Seattle naar New York gevlogen worden waarna ze vanuit JFK rechtstreeks naar Sydney gaan.
De geschatte vliegduur zit op zo'n 19 uur.

Het zijn onderzoeksvluchten om te zien wat dergelijk lange vluchten met de passagiers en crew doet.
Er gaan dus ook geen betalende passagiers mee; alleen zo'n 40 Qantas medewerkers die ook onderzocht worden op effecten van deze lange vluchten.

Dit zullen de eerste non-stop vluchten ooit worden tussen New York en Sydney, en de tweede keer voor de vluchten tussen Londen en Sydney; de eerste keer was in 1989 toen Qantas hun eerste 747-400 (VH-OJA) in ontvangst nam en deze ook op de delivery flight rechtstreeks van Londen naar Sydney werd gevlogen; meer over die record-breaking vlucht in mijn post hier:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #8: No rolls!

Eind dit jaar zal Qantas beslissen of "Project Sunrise' überhaupt zal doorgaan en zo ja; met welke toestellen.




[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 22-08-2019 23:00:06 ]
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:00:09 #18
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_188594584
Afgelopen dinsdag de tour van Airbus gedaan in Hamburg. In vergelijking met de tour van Boeing in Everett (vorig jaar augustus gedaan) was er qua bezochte hallen niet veel verschil. Bij Airbus eerst een filmpje bekeken over het bedrijf, daarna de hal waar de A330 rompen de isolatie en bekabeling krijgen, waarna het naar een van de A320 hallen ging waar ze in elkaar werden gezet. Tot slot nog de hal voor de A380 bezocht, waar er nog een stond van Emirates, maar voornamelijk A320(neo's) de ruimte vulden. Ook een A321Neo (volgens mij LR) van La Compagnie stond daar in de hal.

Het verschil met Boeing vond ik vooral de manier waarop het verteld werd. Bij Boeing was alles en iedereen geweldig, voelde als een Europeaan echt als de America First retoriek. Bij Airbus had de (zeer goede) tourgids ook complimenten voor Boeing en vertelde voor mijn gevoel ook hoe iets negatiefs in elkaar zat en niet alleen de positieve dingen.

Helaas geen foto's kunnen maken, dat was natuurlijk verboden en werd door twee beveiligers goed in de gaten gehouden.
pi_188599095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:00 schreef boriq het volgende:
Afgelopen dinsdag de tour van Airbus gedaan in Hamburg. In vergelijking met de tour van Boeing in Everett (vorig jaar augustus gedaan) was er qua bezochte hallen niet veel verschil. Bij Airbus eerst een filmpje bekeken over het bedrijf, daarna de hal waar de A330 rompen de isolatie en bekabeling krijgen, waarna het naar een van de A320 hallen ging waar ze in elkaar werden gezet. Tot slot nog de hal voor de A380 bezocht, waar er nog een stond van Emirates, maar voornamelijk A320(neo's) de ruimte vulden. Ook een A321Neo (volgens mij LR) van La Compagnie stond daar in de hal.

Het verschil met Boeing vond ik vooral de manier waarop het verteld werd. Bij Boeing was alles en iedereen geweldig, voelde als een Europeaan echt als de America First retoriek. Bij Airbus had de (zeer goede) tourgids ook complimenten voor Boeing en vertelde voor mijn gevoel ook hoe iets negatiefs in elkaar zat en niet alleen de positieve dingen.

Helaas geen foto's kunnen maken, dat was natuurlijk verboden en werd door twee beveiligers goed in de gaten gehouden.
Cool! Wist niet dat daar een fabriek staat en je die kan bezoeken. Moet maar eens op het lijstje, wilde ook nog een keer naar Boeing maar dit is toch wel een stukje dichterbij :D
pi_188600468
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:43 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Qantas gaat ter voorbereiding van "Project Sunrise" drie 787-9 delivery vluchten via Londen en New York uitvoeren.
In oktober, november en december van dit jaar zal 1 nieuwe 787-9 vanuit Seattle naar Londen gevlogen waarna die rechtstreeks naar Sydney zal gaan en 2 nieuwe 787-9's zullen vanuit Seattle naar New York gevlogen worden waarna ze vanuit JFK rechtstreeks naar Sydney gaan.
De geschatte vliegduur zit op zo'n 19 uur.

Het zijn onderzoeksvluchten om te zien wat dergelijk lange vluchten met de passagiers en crew doet.
Er gaan dus ook geen betalende passagiers mee; alleen zo'n 40 Qantas medewerkers die ook onderzocht worden op effecten van deze lange vluchten.

Dit zullen de eerste non-stop vluchten ooit worden tussen New York en Sydney, en de tweede keer voor de vluchten tussen Londen en Sydney; de eerste keer was in 1989 toen Qantas hun eerste 747-400 (VH-OJA) in ontvangst nam en deze ook op de delivery flight rechtstreeks van Londen naar Sydney werd gevlogen; meer over die record-breaking vlucht in mijn post hier:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #8: No rolls!

Eind dit jaar zal Qantas beslissen of "Project Sunrise' überhaupt zal doorgaan en zo ja; met welke toestellen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ik nou gek, dit soort lange vluchten zijn toch al regelmatig gevlogen? Er staan mij verhalen bij over vluchten van 20 of 22 uur? :?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188605664
quote:
en het komt Boeing publicitair best wel goed uit
Verder is dit een NTU plane, een white tail. Doen ze er wat nuttigs mee.
--
pi_188607786
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Ben ik nou gek, dit soort lange vluchten zijn toch al regelmatig gevlogen? Er staan mij verhalen bij over vluchten van 20 of 22 uur? :?
Momenteel zijn er geen commerciële lijnvluchten die stelselmatig dermate lange vluchten maken.
Vroeger met met de propellervliegtuigen waren er wel vluchten die zo lang duurden; recordhouder zijn nog steeds de vluchten van Qantas' "Double Sunrise" tussen Perth en Koggala, Sri Lanka die gemiddeld 28 uur in de lucht hingen tot 32 uur aan toe met ongunstige wind, tussen 1943 en 1945 wekelijks gevlogen met de Consolidated PBY Catalina's.
Er konden maximaal 3 passagiers en 69 kilo post mee.

In other news in Dubai:



Lijkt om Emirates' A6-EOP te gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 24-08-2019 20:43:09 ]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:47:32 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188608015
Uitstappen gaat wel lekker easy zo ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188651587
quote:
An Air China Airbus A330-343 caught fire while parked at the gate at Beijing Capital Airport in China. The crew evacuated the aircraft.
Initial reports say the fire originated in the cargo hold as the aircraft was being prepared for a flight to Tokyo (CA183).

The aircraft arrived as flight CA976 from Singapore at 07:00 UTC (15:00 LT).
https://aviation-safety.net/wikibase/228545

Gaat om de nog net geen 5 jaar jonge A330-300 B-5958.


pi_188653064
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:00 schreef boriq het volgende:
Afgelopen dinsdag de tour van Airbus gedaan in Hamburg. In vergelijking met de tour van Boeing in Everett (vorig jaar augustus gedaan) was er qua bezochte hallen niet veel verschil. Bij Airbus eerst een filmpje bekeken over het bedrijf, daarna de hal waar de A330 rompen de isolatie en bekabeling krijgen, waarna het naar een van de A320 hallen ging waar ze in elkaar werden gezet. Tot slot nog de hal voor de A380 bezocht, waar er nog een stond van Emirates, maar voornamelijk A320(neo's) de ruimte vulden. Ook een A321Neo (volgens mij LR) van La Compagnie stond daar in de hal.

Het verschil met Boeing vond ik vooral de manier waarop het verteld werd. Bij Boeing was alles en iedereen geweldig, voelde als een Europeaan echt als de America First retoriek. Bij Airbus had de (zeer goede) tourgids ook complimenten voor Boeing en vertelde voor mijn gevoel ook hoe iets negatiefs in elkaar zat en niet alleen de positieve dingen.

Helaas geen foto's kunnen maken, dat was natuurlijk verboden en werd door twee beveiligers goed in de gaten gehouden.
Gaaf! Lijkt me ook wel wat! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_188653198
quote:
9s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:01 schreef Pino112 het volgende:
AeronewsRO twitterde op zondag 18-08-2019 om 18:14:08 Hard landing this morning in Ponta Delgada (PDL), Azores - Boeing 757 @:Delta. https://t.co/ahc3WrstqI @:JacdecNew @:AviationSafety https://t.co/m8rfbXCd4Q reageer retweet
Auw.
[ afbeelding ]
Deze Antonov is vanuit Everett via Atlanta naar de Azoren gevlogen met plaatwerk en gereedschap voor reparatie van de 757: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ra-82077#21dbd54e

Vertrek vanuit Everett:
Atlanta Bound 1 by rssii, on Flickr
  woensdag 28 augustus 2019 @ 20:03:57 #28
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_188674810


Deze nog niet voorbij gekomen hier :? HELP! PANIEK! Of nee, toch niet :P In de Rode Zee afgezonken om als duiklocatie te dienen. Ligt kennelijk al een Hercules. Kan er zo gauw weinig informatie over vinden op internet, maar kwam hem als "foto van de dag" tegen in de lokale krant hier...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_188704799
Complimentje voor SAS hoor. Vlucht naar NL vorige week woensdag vanwege een defect in het bagageruim gecanceled, toen netjes hotel en eten gekregen en op de eerste vlucht de volgende dag gezet. Afgelopen woensdag vertragingsformulier ingevuld, geld staat nu al op mn rekening ^O^
pi_188704895
Zo dan, dat is wel heel netjes.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_188707708
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
Complimentje voor SAS hoor. Vlucht naar NL vorige week woensdag vanwege een defect in het bagageruim gecanceled, toen netjes hotel en eten gekregen en op de eerste vlucht de volgende dag gezet. Afgelopen woensdag vertragingsformulier ingevuld, geld staat nu al op mn rekening ^O^
Dat is idd netjes en ook slim! Scheelt hun CS zo veel ellende en tijd lijkt mij.
Waarom niet?
pi_188717907
Wij zijn afgelopen week terug gekomen uit spanje met dik 4h vertraging.. niet leuk maar wel zoveel uur dat we recht hebben op compensatie.
Dit hebben we aangevraagd maar heeft iemand ervaring met hoe snel je het vergoed krijgt? Duurt dit 4 weken? Of veeeeeeel langer? P.s. We vlogen met vueling
pi_188753575
Nu officieel:

Boeing, KLM Announce Order for Two 777 Jets
quote:
Boeing [NYSE: BA] and KLM Royal Dutch Airlines today announced that the carrier has ordered two more 777-300ER (Extended Range) airplanes as it continues to operate one of Europe's most modern and efficient fleet.

The order, valued at $751 million at current list prices, was previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders & Deliveries website.
pi_188753613
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 09:20 schreef MikeJoow het volgende:
Wij zijn afgelopen week terug gekomen uit spanje met dik 4h vertraging.. niet leuk maar wel zoveel uur dat we recht hebben op compensatie.
Dit hebben we aangevraagd maar heeft iemand ervaring met hoe snel je het vergoed krijgt? Duurt dit 4 weken? Of veeeeeeel langer? P.s. We vlogen met vueling
Ik zou het hier proberen: TRV / Vragen over vliegen #59 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) :)
pi_188788525
In de Verenigde Staten is momenteel een historisch moment gaande; American Airlines faseert vandaag
in 1 keer al hun resterende McDonnell Douglas MD-80 "Mad Dogs" uit.
Momenteel zijn hangen er 7 MD-80's in de lucht, maar 6 daarvan maken hun allerlaatste vlucht naar Roswell, New Mexico.
De allerlaatste commerciële Mad Dog vlucht is nu halverwege Dallas - Chicago: https://www.flightradar24.com/AAL80/21f7c37a
De vlucht wordt gevlogen door N984TW; de laatst geproduceerde MD-80.



Voor vertrek in Dallas:




In totaal zal American Airlines vandaag in een keer 23 MD-80's uitfaseren en allen zullen vandaag achter elkaar naar Roswell gevlogen worden.
Twee worden gedoneerd en 1 toestel zal American Airlines in Dallas houden voor cabin training.
Dit betekent ook dat nu álle toestellen van AA in de 'nieuwe' livery rondvliegen.

In totaal heeft AA 383 Mad Dogs in gebruik gehad en kreeg de eerste in 1983 in de vloot en was al die jaren het werkpaard van AA op de regionale en binnenlandse vluchten.
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 21:09:30 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188792133
Vlogen die vliegtuigen allemaal nog rond met zo'n glimmende livery. Of alleen deze, die de laatste vlucht ging uitvoeren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188792485
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Vlogen die vliegtuigen allemaal nog rond met zo'n glimmende livery. Of alleen deze, die de laatste vlucht ging uitvoeren.
Gaaf he, ik vind dat zoveel mooier dan de meeste normale livery's. Sowieso al die oude jets in het zilver, heerlijk.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 21:37:12 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188792521
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:34 schreef Karstman het volgende:

[..]

Gaaf he, ik vind dat zoveel mooier dan de meeste normale livery's. Sowieso al die oude jets in het zilver, heerlijk.
[ afbeelding ]
Ja ik ook!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 21:38:15 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188792537
Had wel es gehoord dat mensen uit Québec nog erger waren dan Fransozen. Lijkt aardig te kloppen :r

https://www.gelderlander.(...)4-000-euro~a2465131/
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188792966
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Vlogen die vliegtuigen allemaal nog rond met zo'n glimmende livery. Of alleen deze, die de laatste vlucht ging uitvoeren.
Allemaal. Omdat de Mad Dogs toch uitgefaseerd zouden worden kregen ze niet de nieuwe livery.
pi_188793532
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:38 schreef derLudolf het volgende:
Had wel es gehoord dat mensen uit Québec nog erger waren dan Fransozen. Lijkt aardig te kloppen :r

https://www.gelderlander.(...)4-000-euro~a2465131/
Wordt je toch ook niet goed van |:(
  Moderator donderdag 5 september 2019 @ 00:27:55 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188795277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Allemaal. Omdat de Mad Dogs toch uitgefaseerd zouden worden kregen ze niet de nieuwe livery.
Ja dat snap ik, maar vliegtuigen worden toch best regelmatig overgespoten? De meeste andere maatschappijen hebben toch al zeker 10/15 jaar niet meer zo'n RVS look?

In die tijd zullen ze wel groot onderhoud hebben gehad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188797282
Het hele 737 Max MCAS verhaal nog maar eens een keer maar met veel details
O.a. over de verplichte druk op de stuurkolom en 2 ervaren medewerkers die de FAA verlieten.

Wie dit leest is gek
pi_188800698
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 00:27 schreef derLudolf het volgende:
Ja dat snap ik, maar vliegtuigen worden toch best regelmatig overgespoten? De meeste andere maatschappijen hebben toch al zeker 10/15 jaar niet meer zo'n RVS look?

In die tijd zullen ze wel groot onderhoud hebben gehad.
Dat American Airlines overging van bare metal naar gespoten livery was voornamelijk omdat ze waren gefuseerd met US Airways in 2013 (en de ex-US Airways kisten overgespoten moesten worden) en omdat een dergelijke bare metal livery niet toepasbaar is op de nieuwere generaties vliegtuigen.

Toen was de MD-80 al flink aan het krimpen en was ook al bekend dat ze niet meer jaren zouden blijven vliegen. Dus AA gaf bij het repainten voorrang aan de honderden toestellen die wél zouden blijven.
Kans is dat wanneer de MD-80's buiten bijgewerkt moesten worden de toestellen ook aan groot onderhoud toe waren en het toestel dan uitfaseerden en het dus ook niet lonend was om voor de steeds kleiner wordende vloot een livery te ontwerpen (speciaal voor de MD-80) en deze een paintjob te geven.

En wat AA had is een bare metal livery; op een aantal stukken na is het kaal aluminium en geen paintjob.
Wat ook betekent dat het onderhoud op zo'n kale kist groter is dan een geverfd toestel.

Overigens waren de MD-80's niet helemaal de laatste kisten van American Airlines in die livery; in 2017 hebben ze 1 737-800 (N921NN) een "American Heritage" livery gegeven door simpelweg niet de nieuwe livery aan te brengen:

2019_04_29 LAX stock-18 by jplphoto2, on Flickr

En ze hebben ook nog de "AstroJet Retro" 737-800v(N905NN):

American Airlines (N905NN) by ace.yyc, on Flickr

[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 05-09-2019 22:11:13 ]
pi_188801471
https://www.flightglobal.(...)port-in-serv-460661/

Het lijkt erop dat Emirates haar eerste 2 A380's heeft uitgefaseerd.
Ze zijn opgeslagen op Dubai World Central en zullen worden gebruikt als donortoestellen.
quote:
Two A380s have been withdrawn from service at Dubai World Central (DWC) airport and will be used as a spares source for the operational fleet, says Clark.

“We are in the process of [starting A380 retirements]. Two have been deactivated. They are under retirement because we’ve got a major overhaul coming up and it’s best to take the old aircraft out – they’re all written down – and take the gear off them rather than buy a $25 million main landing gear. I need two, possibly three, to meet that [overhaul] requirement.
Het is nog niet (officieel) bekend welke 2 toestellen dit zijn, onder andere vanwege het feit dat Emirates momenteel meerdere A380's opgeslagen heeft.

We zullen de A380 nog wel een jaar of 15 zien bij Emirates:
quote:
“This aircraft will still be flying in Emirates in 2035. The fleet will stabilise at about 115…and then probably go down to about 90-100 by the middle of the next decade. So, the A380 will remain a major component of our fleet mix for the next 15 years at least...
Daarnaast zullen de A380's (zowel de huidige als de nog te leveren) niet de nieuwe first-class suites krijgen die ze eind 2017 op de 777's hebben geïntroduceerd.

quote:
Meanwhile, with the demise of its large contract for additional A380s, Emirates has dropped plans to install its new first-class suites into the aircraft, says Clark. However, the airline will introduce premium-economy cabins on the A380 in November next year.
Als ze tot 2035 dus niets meer aan de F-cabin gaan vernieuwen/veranderen op de A380's, betekent dat Emirates 27 jaar lang dezelfde first class zal hebben op de A380's (2008 - 2035).

De A380 die onlangs op haar neus is gevallen (A6-EOP: zie post hier) kan overigens gerepareerd worden.
  donderdag 5 september 2019 @ 21:40:56 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_188806887
Dat de A380's nú geen nieuw cabine interieur krijgt wil natuurlijk niet zeggen dat ze nóóit een nieuwe cabine krijgen.

Kan me goed voorstellen dat ze over enkele jaren met een hele nieuwe cabin komen voor de complete A380.
So we just called him Fred
  vrijdag 6 september 2019 @ 05:30:47 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188809869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:40 schreef FredvZ het volgende:
Dat de A380's nú geen nieuw cabine interieur krijgt wil natuurlijk niet zeggen dat ze nóóit een nieuwe cabine krijgen.

Kan me goed voorstellen dat ze over enkele jaren met een hele nieuwe cabin komen voor de complete A380.
Nee, joh. Die dingen gaan gewoon verdwijnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 7 september 2019 @ 00:39:45 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_188827171
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 05:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, joh. Die dingen gaan gewoon verdwijnen.
Ze hebben juist aangegeven nog jaren met die dingen te blijven vliegen.
  zaterdag 7 september 2019 @ 00:41:08 #49
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zaterdag 7 september 2019 @ 07:21:18 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188828228
quote:
Mooi in beeld hoor :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')