abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188455052
De protesten tegen een uitleveringsverdrag zijn al weken aan de gang en demonstranten worden steeds gewelddadiger en brutaler. Het uitleveringsverdrag werd voorgesteld door Carrie Lam nadat een Hongkongse boy zijn zwangere vriendin in Taiwan had vermoord, in stukken gesneden en in een reiskoffer had gestopt, terugkeerde naar Hongkong en niet uitgeleverd kon worden om gestraft te worden omdat geen uitleveringsverdrag was tussen Taiwan, China en Hongkong. Hongkong is nu letterlijk een vrijhaven voor criminelen en moordenaars. Pleeg een moord in China/Taiwan, vlucht naar HK en je kunt niet uitgeleverd worden voor straf.

In de liberale westerse propagandamachine (media) wordt het al wekenlang afgeschilderd als heroïsche hongkongers die vechten voor hun vrijheden tegen een zware evil autocratische bewind die ze af wil stompen. De protestanten hebben inmiddels het lokale politiebureau vernield, de Legislative Council of Hong Kong vernield, een journalist vastgebonden en bewusteloos geslagen, de vinger van een politieagent afgebeten, agenten in elkaar geslagen, het vliegveld van HK platgelegd en nog meer vuiligheid. En natuurlijk allemaal toegejuicht vanuit bepaalde kringen met name VS en West-Europa. En natuurlijk de Westerse media vol met liberale blanke journalisten (propaganda-artiesten noem ik ze het liefst) die ze ook toejuichen. Wanneer gaat Beijing een keer ingrijpen in die stad. Vragen, vragen? Ook op FOK! veel Germaanse blankjes die ze toejuichen. Waarom eigenlijk? Daarentegen heb ik een Nigeriaan en een paar Indiërs zich online achter China zien scharen en horen zeggen dat ze actie moeten ondernemen tegen die brutale snotapen in Hongkong. Die kijken natuurlijk heel anders naar Han-Chinezen en Beijing dan Germaanse West-Europeanen en hun koloniale en moordende offshoots op het Amerikaanse continent.

https://www.nu.nl/buitenl(...)n-demonstranten.html

quote:
Politie Hongkong zet traangas en waterkanonnen in tegen demonstrantenPolitie Hongkong zet traangas en waterkanonnen in tegen demonstranten
12 juni 2019 11:35
Laatste update: 11 minuten geleden
10

De politie in Hongkong heeft woensdag meermaals traangas en waterkanonnen ingezet tegen demonstranten die protesteren tegen de invoering van een nieuwe uitleveringswet.

Zondag gingen al tienduizenden demonstranten in de Zuid-Aziatische bestuurlijke regio de straat op om te demonstreren. Volgens de nieuwe wet mogen verdachten aan het vasteland van China worden uitgeleverd om daar berecht te worden.

Eerdere protesten verliepen relatief rustig, maar de situatie werd woensdag chaotischer. Zo probeerden demonstranten bij overheidsgebouwen naar binnen te dringen.

Ook gooiden enkele demonstranten flessen naar de politie. De politie probeerde hierop de groepen demonstranten uiteen te drijven met onder meer traangas en waterkanonnen.

Sommige demonstranten bouwden ook barricades om het verkeer in het hart van het Aziatische financiële centrum te blokkeren. Bijna vijfduizend manschappen van de oproerpolitie zijn aanwezig.
Live topic op Reddit:

https://www.reddit.com/live/133sixros7tu5/

van de livestream:
https://twitter.com/i/status/1138741228625731585
https://twitter.com/i/status/1138751533091180544
https://twitter.com/i/status/1138743982005952512

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 15-08-2019 09:07:30 ]
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:35:04 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188455245
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 06:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nou...

Trump: eerst humane oplossing Hongkong, dan pas handelsdeal met China

https://nos.nl/artikel/22(...)sdeal-met-china.html
ze zullen de tanks voorlopig dus niet sturen voor zover ze dat al van plan waren
pi_188455692
100% eens met TS alhoewel ik mij afvraag of china dit werkelijk doet om criminelen op te pakken want China is niet te vertrouwen, never nooit niet.

Ik ga toch ook niet ieder Chinees controleren op het vliegveld omdat ik een keer iemand zag op TV die op die persoon leek en een moord pleegde?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:49:15 #4
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188456616
TS die duidelijk anti Westers is en maar afgeven op "Germaanse Blankjes" :'). Wat doe je in Nederland dan? Je geniet wel van de vrijheden en voordelen, die deze verachtelijke Westerse wereld je biedt.

Communisme wordt opgehemeld alsof het een prima systeem is. Terwijl de geschiedenis toch leert dat er miljoenen doden zijn gevallen, waarin mensen zonder proces worden gemarteld/vermoord. Maarja dat moet allemaal maar kunnen want HongKong is te Westers :')

Al draagt TS mooie feiten/verhalen aan bij in dit topic. Dat dan weer wel.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188456888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze zullen de tanks voorlopig dus niet sturen voor zover ze dat al van plan waren
Ze gaan echt niet militair ingrijpen hoor. Zeker niet met tanks. (heb ook geen tanks gezien)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188456908
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:49 schreef Maikuuul het volgende:
TS die duidelijk anti Westers is en maar afgeven op "Germaanse Blankjes" :'). Wat doe je in Nederland dan? Je geniet wel van de vrijheden en voordelen, die deze verachtelijke Westerse wereld je biedt.

Communisme wordt opgehemeld alsof het een prima systeem is. Terwijl de geschiedenis toch leert dat er miljoenen doden zijn gevallen, waarin mensen zonder proces worden gemarteld/vermoord. Maarja dat moet allemaal maar kunnen want HongKong is te Westers :')

Al draagt TS mooie feiten/verhalen aan bij in dit topic. Dat dan weer wel.
Oh dit is deel 2, ik schrok al, aangezien ik het eerste deel had geopend :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:14:27 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188456910
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:49 schreef Maikuuul het volgende:
TS die duidelijk anti Westers is en maar afgeven op "Germaanse Blankjes" :'). Wat doe je in Nederland dan? Je geniet wel van de vrijheden en voordelen, die deze verachtelijke Westerse wereld je biedt.

Communisme wordt opgehemeld alsof het een prima systeem is. Terwijl de geschiedenis toch leert dat er miljoenen doden zijn gevallen, waarin mensen zonder proces worden gemarteld/vermoord. Maarja dat moet allemaal maar kunnen want HongKong is te Westers :')

Al draagt TS mooie feiten/verhalen aan bij in dit topic. Dat dan weer wel.
in theorie is communisme ook wel een mooi systeem alleen is het in de praktijk nooit ergens wat geworden en komt het gewoon neer op een dictatuur
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:15:12 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188456921
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze gaan echt niet militair ingrijpen hoor. Zeker niet met tanks. (heb ook geen tanks gezien)
lijkt me ook niet, ben je daar momenteel?
pi_188456953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

lijkt me ook niet, ben je daar momenteel?
Nee. Ik bedoel meer van, niet alles op rupsbanden of met een groene camo kleur is een tank. Volgens mij zitten mensen steeds meer de overdrijven afgaande op die ene foto waarop je een transport zag richting Hong Kong (wat gewoon een jaarlijkse oefening zou zijn)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:20:22 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188457006
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee. Ik bedoel meer van, niet alles op rupsbanden of met een groene camo kleur is een tank.
ik refereer ook niet aan dat filmpje van die trucks bij de grens maar aan Tiananmen maar dat is gelukkig hier niet aan de orde
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:20:48 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188457012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik refereer ook niet aan dat filmpje van die trucks bij de grens maar aan Tiananmen maar dat is gelukkig hier niet aan de orde
Ah zo. Mijn excuus. Maar lijkt me idd ook onwaarschijnlijk.

Denk eerder dat China nu met beeldherkenning een grote database aan het maken is met mensen die het meest actief zijn in de protesten, en die het leven zuur gaan maken. China kan dit nog jaaaaren uitzingen. Hong Kong niet. Mensen zullen moe worden op een gegeven moment.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188457073
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah zo. Mijn excuus. Maar lijkt me idd ook onwaarschijnlijk.

Denk eerder dat China nu met beeldherkenning een grote database aan het maken is met mensen die het meest actief zijn in de protesten, en die het leven zuur gaan maken.
Ik heb insider bronnen en militair ingrijpen is idd niet aan de orde. Maar er worden wel 50.000-100.000 man politietroepen gereed gemaakt om hun collega's in Hong Kong bij te staan indien nodig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:27:16 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188457091
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah zo. Mijn excuus. Maar lijkt me idd ook onwaarschijnlijk.

Denk eerder dat China nu met beeldherkenning een grote database aan het maken is met mensen die het meest actief zijn in de protesten, en die het leven zuur gaan maken. China kan dit nog jaaaaren uitzingen. Hong Kong niet. Mensen zullen moe worden op een gegeven moment.
een paar geleden was er een watersnoodramp ik weet niet meer waar in China maar HongKong gaf toen gul aan de slachtoffers en Macau niet waarop de Chinese regering iedereen die uit China naar Macau wilde om te gokken verplichtte omdat via HongKong te doen, dat scheelde heel veel Louis Vuitton tasjes aan omzet.
Ik verwacht dat ze wel wat maatregelen zullen nemen om HongKong economisch pijn te doen.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:07:58 #14
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188457605
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

in theorie is communisme ook wel een mooi systeem alleen is het in de praktijk nooit ergens wat geworden en komt het gewoon neer op een dictatuur
Exact, op papier klopt het allemaal en het zou schitterend moeten werken. Als je mensen hun gevoelens en gedachten zou kunnen uitschakelen. Dus eigenlijk een volk dat als robots fungeert, zonder tegenspraak.

Maar "helaas", de mens heeft een eigen wil. En terwijl de top/varkens zich verrijken hebben de boeren honger en werken zich het schompes. Animal Farm iemand?

[ Bericht 0% gewijzigd door Maikuuul op 15-08-2019 12:20:03 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188459301
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:07 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Exact, op papier klopt het allemaal en het zou schitterend moeten werken. Als je mensen hun gevoelens en gedachten zou kunnen uitschakelen. Dus eigenlijk een volk dat als robots fungeert, zonder tegenspraak.

Maar "helaas", de mens heeft een eigen wil. En terwijl de top/varkens zich verrijken hebben de boeren honger en werken zich het schompes. Animal Farm iemand?
Economisch is China natuurlijk al lang niet communistisch meer. Wat interessant is is om de komende jaren te zien hoe een sterk gecentraliseerde regering omgaat met een steeds vrijer wordende economie. Lijkt me te gaan botsen.

Verder maken die demonstraties natuurlijk geen reet uit, HK wordt binnen afzienbare tijd gewoon weer helemaal onder Chinees bewind gebracht. Hoeven ook geen miljoenen chinese soldaten voor dood te gaan zoals bij Taiwan wel het geval is.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 17:15:49 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188461611
China is een economisch kaartenhuis dat elk moment kan instorten. Ze zijn op zoek naar externe snoodaards die ze straks de schuld kunnen geven en ze worden momenteel goed bediend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_188461733
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:15 schreef SeLang het volgende:
China is een economisch kaartenhuis dat elk moment kan instorten. Ze zijn op zoek naar externe snoodaards die ze straks de schuld kunnen geven en ze worden momenteel goed bediend.
Onzin. China is juist economisch aan het groeien. Ze staan sterk. Hoe kom je erbij dat dat elk moment in elkaar kan vallen?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 17:24:14 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188461739
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. China is juist economisch aan het groeien. Ze staan sterk. Hoe kom je erbij dat dat elk moment in elkaar kan vallen?
die groei gaat niet zo hard meer hoor
pi_188461773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

die groei gaat niet zo hard meer hoor
Nog steeds om tegen 2030 de grootste te zijn, als de lijn doorzet. Ze hebben alleen al groot voordeel qua bevolkingsaantal.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 17:56:23 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188462275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:25 schreef Defcon55 het volgende:

[..]

Economisch is China natuurlijk al lang niet communistisch meer. Wat interessant is is om de komende jaren te zien hoe een sterk gecentraliseerde regering omgaat met een steeds vrijer wordende economie. Lijkt me te gaan botsen.

China wordt juist steeds minder vrij en minder kapitalistisch. Piek kapitalisme was waarschijnlijk begin 00's. Sindsdien neemt staatsinvloed weer toen in de economie. Ook is China juist niet sterk gecentraliseerd maar ligt er juist veel bevoegdheid op lokaal niveau.

Het grootste probleem voor China is dat een groot deel van de economische groei per decreet wordt bepaald. En om dat te halen moest er "geïnvesteerd" worden. Dat zijn geen investeringen in de kapitalistische zin van het woord (dwz met het doel om winst te maken) maar om politieke doelen te halen zoals GDP groei en werkgelegenheid. Het probleem daarmee is dat er een enorme schuldexplosie heeft plaatsgevonden in het afgelopen decennium terwijl de investeringen vaak verliesgevend zijn (winst was nooit het doel). Dit is veel groter dan wat voorafging aan de 2008 crisis.

Tot overmaat van ramp is veel (domestic) schuld gedenomineerd in dollars en is er nu een chronisch tekort aan dollars. Tot enkele jaren geleden hield China haar munt kunstmatig laag en als gevolg moest de centrale bank dollars accumuleren. Maar die tijd is voorbij en nu wordt de Chinese munt juist actief gesteund en daardoor krimpen de liquide dollar reserves van de centrale bank. Daarom kan de centrale bank dat probleem ook niet oplossen. Ze hebben nog steeds een gigantische reserve (enkel $T) maar daarvan is misschien $1T liquide en dat hebben ze nodig om de munt te steunen.

De ironie is dat China jarenlang inderdaad haar munt omlaag heeft gemanipuleerd en toen zei niemand er iets van. Maar de laatste paar jaar is juist het omgekeerde aan de hand en nu worden ze door Trump beschuldigd dat ze hun munt te laag houden. De Chinezen zitten nu redelijk in de knel want ze hebben dollars nodig maar door de Trump handelstarieven wordt dat moeilijker. Als dat aanhoudt dan zal dat de komst van een full blown kredietcrisis in China versnellen (het is nu nog onder controle maar je ziet interbank rente al stijgen).

Het is ook geen toeval dat er kort na elkaar 3 banken in China genationaliseerd zijn. Maar veel kredietverstrekking loopt buiten banken om, is minder gereguleerd en enorm ondoorzichtig. Dat maakt het nog extra gevaarlijk.

Maar gelukkig voor de Chinese regering is er momenteel geen gebrek aan buitenlandse "schuldigen" om aan te wijzen als de crisis losbarst.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_188474010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

China wordt juist steeds minder vrij en minder kapitalistisch. Piek kapitalisme was waarschijnlijk begin 00's. Sindsdien neemt staatsinvloed weer toen in de economie. Ook is China juist niet sterk gecentraliseerd maar ligt er juist veel bevoegdheid op lokaal niveau.

Het grootste probleem voor China is dat een groot deel van de economische groei per decreet wordt bepaald. En om dat te halen moest er "geïnvesteerd" worden. Dat zijn geen investeringen in de kapitalistische zin van het woord (dwz met het doel om winst te maken) maar om politieke doelen te halen zoals GDP groei en werkgelegenheid. Het probleem daarmee is dat er een enorme schuldexplosie heeft plaatsgevonden in het afgelopen decennium terwijl de investeringen vaak verliesgevend zijn (winst was nooit het doel). Dit is veel groter dan wat voorafging aan de 2008 crisis.

Tot overmaat van ramp is veel (domestic) schuld gedenomineerd in dollars en is er nu een chronisch tekort aan dollars. Tot enkele jaren geleden hield China haar munt kunstmatig laag en als gevolg moest de centrale bank dollars accumuleren. Maar die tijd is voorbij en nu wordt de Chinese munt juist actief gesteund en daardoor krimpen de liquide dollar reserves van de centrale bank. Daarom kan de centrale bank dat probleem ook niet oplossen. Ze hebben nog steeds een gigantische reserve (enkel $T) maar daarvan is misschien $1T liquide en dat hebben ze nodig om de munt te steunen.

De ironie is dat China jarenlang inderdaad haar munt omlaag heeft gemanipuleerd en toen zei niemand er iets van. Maar de laatste paar jaar is juist het omgekeerde aan de hand en nu worden ze door Trump beschuldigd dat ze hun munt te laag houden. De Chinezen zitten nu redelijk in de knel want ze hebben dollars nodig maar door de Trump handelstarieven wordt dat moeilijker. Als dat aanhoudt dan zal dat de komst van een full blown kredietcrisis in China versnellen (het is nu nog onder controle maar je ziet interbank rente al stijgen).

Het is ook geen toeval dat er kort na elkaar 3 banken in China genationaliseerd zijn. Maar veel kredietverstrekking loopt buiten banken om, is minder gereguleerd en enorm ondoorzichtig. Dat maakt het nog extra gevaarlijk.

Maar gelukkig voor de Chinese regering is er momenteel geen gebrek aan buitenlandse "schuldigen" om aan te wijzen als de crisis losbarst.
Interessante post, dank ^O^
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:45:05 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188479432
globaltimesnews twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 11:45:11 #CathayPacific announced the resignation of two executives on Fri, including CEO Rupert Hogg and Chief Customer and Commercial Officer Paul Loo. The reshuffle comes amid criticism of the airline due to its lukewarm attitude in drawing a line with its radical employees in HK.#香港 https://t.co/n8sMXEqTnn reageer retweet
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:42:02 #23
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188481771
Verstandig van China (eindelijk doen ze iets, ze zijn mij te inactief tegen allerlei agressie tegen hun natie en volk, zei Chen Duxiu (RIP) niet 100 jaar terug gepaste agressie in plaats van Confuciaanse passiviteit om Chinese belangen te verdedigen, zijn ze dat alweer vergeten) om van die Britse koloniale relikwie (Hongs) te eisen dat ze hun radicale werknemers vervangen die de protestanten in HK steunen of anders gaat de Chinese markt voor ze op slot. Het heeft effect daar in het hoofdkantoor van London zo te zien.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_(business)

Radicale werknemers van Cathay moet je sowieso niet als crew mee laten vliegen op het vasteland. De haat (racisme/yellow peril) kan bij bepaalde crew van Cathay zo enorm zijn dat je kans hebt dat ooit een beslist een vliegtuig ergens in Beijing te parkeren (Forbidden City, Tiananmen Square en Zhongnanhai zijn zeer interessante locaties voor maximumeffect). Uitsluiten, de Chinese luchtvaartautoriteit CAAC heeft goed gehandeld! Wat een verschil met de jaren 90 toen het een amateuristische zooi was. Enorme sprongen gemaakt sindsdien en nu zeer professioneel.

Ze straffen Cathay niet snoeihard hiermee, zijn veel hardere sancties te bedenken, maar het is wel een waarschuwing om geen olie op het vuur te gooien in HK. Heb al meerdere berichten gelezen dat het vasteland Chinezen was opgevallen ze als stront (als zooi) werden behandeld door Cathay Pacific crew. Het is nu iets duidelijker hoe de zon daar schijnt bij Cathay (democracy en liberal-radicalen die hun ideologie willen opdringen aan Chinese heidenen en zo niet krijg je klaarblijkelijk de moderne heidene-behandeling).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 16-08-2019 22:48:25 ]
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:41:30 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188488855
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188489464
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188489518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb weinig met Trump, maar dat ie de Chinezen aanpakt vind ik wel weer mooi :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:32:37 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188489925
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik heb weinig met Trump, maar dat ie de Chinezen aanpakt vind ik wel weer mooi :Y)
hij doet niets anders dan een beetje olie op het vuur
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:37:19 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188489970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

China wordt juist steeds minder vrij en minder kapitalistisch. Piek kapitalisme was waarschijnlijk begin 00's. Sindsdien neemt staatsinvloed weer toen in de economie. Ook is China juist niet sterk gecentraliseerd maar ligt er juist veel bevoegdheid op lokaal niveau.

Het grootste probleem voor China is dat een groot deel van de economische groei per decreet wordt bepaald. En om dat te halen moest er "geïnvesteerd" worden. Dat zijn geen investeringen in de kapitalistische zin van het woord (dwz met het doel om winst te maken) maar om politieke doelen te halen zoals GDP groei en werkgelegenheid. Het probleem daarmee is dat er een enorme schuldexplosie heeft plaatsgevonden in het afgelopen decennium terwijl de investeringen vaak verliesgevend zijn (winst was nooit het doel). Dit is veel groter dan wat voorafging aan de 2008 crisis.

Tot overmaat van ramp is veel (domestic) schuld gedenomineerd in dollars en is er nu een chronisch tekort aan dollars. Tot enkele jaren geleden hield China haar munt kunstmatig laag en als gevolg moest de centrale bank dollars accumuleren. Maar die tijd is voorbij en nu wordt de Chinese munt juist actief gesteund en daardoor krimpen de liquide dollar reserves van de centrale bank. Daarom kan de centrale bank dat probleem ook niet oplossen. Ze hebben nog steeds een gigantische reserve (enkel $T) maar daarvan is misschien $1T liquide en dat hebben ze nodig om de munt te steunen.

De ironie is dat China jarenlang inderdaad haar munt omlaag heeft gemanipuleerd en toen zei niemand er iets van. Maar de laatste paar jaar is juist het omgekeerde aan de hand en nu worden ze door Trump beschuldigd dat ze hun munt te laag houden. De Chinezen zitten nu redelijk in de knel want ze hebben dollars nodig maar door de Trump handelstarieven wordt dat moeilijker. Als dat aanhoudt dan zal dat de komst van een full blown kredietcrisis in China versnellen (het is nu nog onder controle maar je ziet interbank rente al stijgen).

Het is ook geen toeval dat er kort na elkaar 3 banken in China genationaliseerd zijn. Maar veel kredietverstrekking loopt buiten banken om, is minder gereguleerd en enorm ondoorzichtig. Dat maakt het nog extra gevaarlijk.

Maar gelukkig voor de Chinese regering is er momenteel geen gebrek aan buitenlandse "schuldigen" om aan te wijzen als de crisis losbarst.
China is enorm aan het strategisch uitbouwen, soort oorlog zonder wapens maar met geld en kennis invloed
Zelfs Turkije komt onder invloed van China, half Afrika is onder Chinese invloed , overal gigantische ambassades en financiering van Infrastructuur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:42:22 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188490729
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

China is enorm aan het strategisch uitbouwen, soort oorlog zonder wapens maar met geld en kennis invloed
Zelfs Turkije komt onder invloed van China, half Afrika is onder Chinese invloed , overal gigantische ambassades en financiering van Infrastructuur
Zeker. Maar bedenk wel dat de meeste van die investeringen in US$ moeten worden gedaan. En zoals ik in mijn vorige post aangaf is dollar liquiditeit schaars in China. China heeft geen vrij verhandelbare munt. Daarom hebben ze een compleet andere situatie dan bijvoorbeeld de VS heeft als ze strategische investeringen doen.

En de landen waaraan ze geld verstekken zijn meestal corrupt en slecht gemanaged dus de return op die investeringen zijn vaak diep negatief. Het veel genoemde Belt and Road Initiative is bijvoorbeeld een behoorlijke sink-hole voor schaarse dollars door alle corruptie etc in de landen waar dat geld wordt besteed en recentelijk staat het daarom ook op een lager pitje.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:56:00 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188490876
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 13:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zeker. Maar bedenk wel dat de meeste van die investeringen in US$ moeten worden gedaan. En zoals ik in mijn vorige post aangaf is dollar liquiditeit schaars in China. China heeft geen vrij verhandelbare munt. Daarom hebben ze een compleet andere situatie dan bijvoorbeeld de VS heeft als ze strategische investeringen doen.

En de landen waaraan ze geld verstekken zijn meestal corrupt en slecht gemanaged dus de return op die investeringen zijn vaak diep negatief. Het veel genoemde Belt and Road Initiative is bijvoorbeeld een behoorlijke sink-hole voor schaarse dollars door alle corruptie etc in de landen waar dat geld wordt besteed en recentelijk staat het daarom ook op een lager pitje.
https://www.africanews.co(...)-chinese-expertise//

En in ruil voor de bruggen gaat China daar een van de grootste havens van Afrika maken
echt een Main Port ,

de zeggenschap van de machthebbers is gereduceerd tot rondjes rijden met de lijfwachten over de kustweg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188493763
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

China is enorm aan het strategisch uitbouwen, soort oorlog zonder wapens maar met geld en kennis invloed
Zelfs Turkije komt onder invloed van China, half Afrika is onder Chinese invloed , overal gigantische ambassades en financiering van Infrastructuur
Ik vind deze ontwikkelingen echt eng. China is DE toekomstige superpower. Mensen en in het verlengde staten zijn altijd bezig met de wereld te vormen naar de eigen wensen gebaseerd op de eigen wereldbeeld. Ik zou niet in een wereld willen leven waarin de dominante mogendheid actief bezig is democratieën en mensenrechten actief te bestrijden in naam van De Partij.
Mijn hoop is niet zo zeer dat de buitenwereld tegenwicht gaat bieden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daartoe bij machten zijn, immers de halve wereld is in de pocket van de Chinezen. Kijk bijvoorbeeld naar al die landen die de concentratiekampen politiek in China steunden. Mijn hoop is eerder dat de Chinezen intern gaan veranderen en vroeg of laat overstappen op een vorm van democratie en mensenrechten gaan respecteren simpelweg omdat de burger dat eist.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:27:14 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188494023
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind deze ontwikkelingen echt eng. China is DE toekomstige superpower. Mensen en in het verlengde staten zijn altijd bezig met de wereld te vormen naar de eigen wensen gebaseerd op de eigen wereldbeeld. Ik zou niet in een wereld willen leven waarin de dominante mogendheid actief bezig is democratieën en mensenrechten actief te bestrijden in naam van De Partij.
Mijn hoop is niet zo zeer dat de buitenwereld tegenwicht gaat bieden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daartoe bij machten zijn, immers de halve wereld is in de pocket van de Chinezen. Kijk bijvoorbeeld naar al die landen die de concentratiekampen politiek in China steunden. Mijn hoop is eerder dat de Chinezen intern gaan veranderen en vroeg of laat overstappen op een vorm van democratie en mensenrechten gaan respecteren simpelweg omdat de burger dat eist.
China is bezig in alle landen waar ze invloed hebben door China gecontroleerde camera systemen op te hangen, zelfs in EU landen
https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
spoedig herkent China over de hele wereld iedereen, ben je een keer in Turkije of Kroatië door de douane geweest dan herkent China je
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188500749
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind deze ontwikkelingen echt eng. China is DE toekomstige superpower. Mensen en in het verlengde staten zijn altijd bezig met de wereld te vormen naar de eigen wensen gebaseerd op de eigen wereldbeeld. Ik zou niet in een wereld willen leven waarin de dominante mogendheid actief bezig is democratieën en mensenrechten actief te bestrijden in naam van De Partij.
Mijn hoop is niet zo zeer dat de buitenwereld tegenwicht gaat bieden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daartoe bij machten zijn, immers de halve wereld is in de pocket van de Chinezen. Kijk bijvoorbeeld naar al die landen die de concentratiekampen politiek in China steunden. Mijn hoop is eerder dat de Chinezen intern gaan veranderen en vroeg of laat overstappen op een vorm van democratie en mensenrechten gaan respecteren simpelweg omdat de burger dat eist.
We moeten het allemaal ook niet overdrijven he. China is in opmars, maar het is niet alsof ze op eenzame hoogte gaan staan. Andere landen blijven zich ook gewoon ontwikkelen.
pi_188501864


Meanwhile in Australie. Pro China komt hier even stoken en doet zich voor als irmand die geen Chinees spreekt. Dat hield ze alleen niet lang vol.
pi_188502093
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:26 schreef Rijst het volgende:

Meanwhile in Australie. Pro China komt hier even stoken en doet zich voor als irmand die geen Chinees spreekt. Dat hield ze alleen niet lang vol.
Trols gonna trol
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188502129
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We moeten het allemaal ook niet overdrijven he. China is in opmars, maar het is niet alsof ze op eenzame hoogte gaan staan. Andere landen blijven zich ook gewoon ontwikkelen.
Welke andere land naast de VS, wiens macht en invloed tanende is, zou China op de lange termijn moeten tegenwerken? India ? Japan? De hopeloos verdeelde Europeanen?

We ain't seen nothin yet vwb Chinese macht op het wereldtoneel. Vergeet Zuid Amerika en Afrika.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188502210
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Trols gonna trol
Eerder hypocriet. Mainlanders die dan komen stoken en het liefst de vrijheid van anderen willen beperken. Dit terwijl ze zelf internationale studenten zijn en vollop genieten van alle voordelen van dat land. In dit geval Ausfralie.
pi_188502257
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:59 schreef Rijst het volgende:

[..]

Eerder hypocriet. Mainlanders die dan komen stoken en het liefst de vrijheid van anderen willen beperken. Dit terwijl ze zelf internationale studenten zijn en vollop genieten van alle voordelen van dat land. In dit geval Ausfralie.
Zo zien main landers dat natuurlijk niet. De Hong kong Chinezen zijn verraders door niet te luisteren naar het moederland en zich vervolgens laten beïnvloeden voor externe mogendheden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:04:52 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188502285
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo zien main landers dat natuurlijk niet. De Hong kong Chinezen zijn verraders door niet te luisteren naar het moederland en zich vervolgens laten beïnvloeden voor externe mogendheden.
maar of ze dat goed zien is een ander verhaal
pi_188502289
quote:
Wat een achterlijke propaganda poster :D

Goede reactie op de tweet

chinaenlighten twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 10:22:49 @CCTV "First they came ... and I did not speak out" originated with not speaking out against Nazi rise.Oppression in #Xinjiang & #Tibet, threats against peaceful #Taiwan, increased authoritarian CCP, who will speak out in China? Nobody, because they can't.https://t.co/aNIaxB6sJR... reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188502344
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

China is bezig in alle landen waar ze invloed hebben door China gecontroleerde camera systemen op te hangen, zelfs in EU landen
https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
spoedig herkent China over de hele wereld iedereen, ben je een keer in Turkije of Kroatië door de douane geweest dan herkent China je
Verhelderend stuk uit de Volkskrant. De Europeanen laten zich nu al voor het karretje spannen van de Chinezen. Ik bedoel dat een Griekenland zich laat gebruiken om de EU te beletten mensenrechten te propageren in China, wtf...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188502350
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:59 schreef Rijst het volgende:
Eerder hypocriet. Mainlanders die dan komen stoken en het liefst de vrijheid van anderen willen beperken. Dit terwijl ze zelf internationale studenten zijn en vollop genieten van alle voordelen van dat land. In dit geval Ausfralie.
Volgens mij zijn ze nogal nationalistisch. Op mijn hogere school vroeger was er ergens ook iets(klein projectje) mbt Tibet en onderdrukking en kwamen tientallen Chinese buitenlandse studenten toen een probleem van maken. Toentertijd (bijna tien jaar geleden) keek iedereen die studenten aan alsof ze knettergek waren om zo overtrokken te reageren. Kan me voorstellen dat dat vandaag de dag in een ander licht wordt gezien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_188502365
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:09 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze nogal nationalistisch. Op mijn hogere school vroeger was er ergens ook iets(klein projectje) mbt Tibet en onderdrukking en kwamen tientallen Chinese buitenlandse studenten toen een probleem van maken. Toentertijd (bijna tien jaar geleden) keek iedereen die studenten aan alsof ze knettergek waren om zo overtrokken te reageren. Kan me voorstellen dat dat vandaag de dag in een ander licht wordt gezien.
Lange arm van Beijing
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188502586
quote:
wow dit is echt hele matige propaganda :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_188502610
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

Welke andere land naast de VS, wiens macht en invloed tanende is, zou China op de lange termijn moeten tegenwerken? India ? Japan? De hopeloos verdeelde Europeanen?

We ain't seen nothin yet vwb Chinese macht op het wereldtoneel. Vergeet Zuid Amerika en Afrika.
Waar het vooral omgaat is dat je doet alsof China een soort bovennatuurlijke kracht bezit. Waarom zou hun invloed niet meer wankel kunnen worden? Economisch zie je een stijgende lijn, maar bedrijven zijn vooral nog erg goed in 'afkijken'.

Verder is dit gebeuren met Hong Kong nu ook niet echt een teken van Chinese stabiliteit.
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:30:21 #47
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188502642
Pro-China protesten in HK. Fotos van gisteren. Het wordt natuurlijk niet opgepikt door de Westerse propagandamachina maar ik volg ook veel andere kanalen voor een beter wereldperspectief.







pi_188502664
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:30 schreef Jellereppe het volgende:
Pro-China protesten in HK. Het wordt natuurlijk niet opgepikt door de Westerse propagandamachina maar ik volg ook veel andere kanalen voor een beter wereldperspectief.
Net zoals de pro-Russen in de Krim zeker _O- China scheept wat ladingen Han Chinezen naar binnen en draaien maar met die camera's.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2019 11:32:44 ]
pi_188502694
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo zien main landers dat natuurlijk niet. De Hong kong Chinezen zijn verraders door niet te luisteren naar het moederland en zich vervolgens laten beïnvloeden voor externe mogendheden.
Dat is niet het gevoel dat ik krijg als ik naar die dame kijk. Ze geeft vooral een houding weer dat ze het heerlijk vindt om te provoceren.
pi_188502704
De westerse propgandamachine helpt de Chinese propagandamachine niet met het verspreiden van Chinese propaganda? Typisch westers weer!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')