abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:51:18 #1
104963 ETA
European Travel Author
pi_188338411


Naast crowdfunding bestaat er nu al enkele jaren ook de crowdlending. Soms ook wel p2p lending genoemd. Wat is crowdlending eigenlijk en wat zijn de verschillen met crowdfunding?

Crowdlending:
Met crowdlending leen je geld van het publiek via een onderhandse lening. Het valt daarmee onder crowdfunding en neemt in razendsnel tempo de rol van de bank over bij het financieren van het mkb. Crowdlending is minder gek dan het klinkt. Natuurlijk leent een onbekende jou niet zomaar al zijn spaarcenten uit, maar met de juiste onderbouwing en positieve risico-analyse is deze kans een stuk groter dan bij de traditionele bank.

(bron: https://www.investeerders.nl/crowdlending/)

Risico
Is crowdlending risicovoller dan crowdfunding en worden er hogere rentepercentages gegeven?
Ja, het risico is groter op wanbetaling wat zich automatisch vertaald in een hogere rente. Tevens breidt crowdlending zich enorm uit, in zekere mate de baltische staten – vanwege een soepelere regelgeving. In deze landen zijn de rentpercentages nog hoger.

Buyback
Om deze risico’s te minimaliseren hebben vele platformen de buy-back garantie in het leven geroepen. Buy-back wil zeggen dat het platform/ dan wel de leninggever aangesloten via het platform de lening “opkoopt” indien de leningnemer het bedrag binnen een bepaalde termijn niet meer kan terugbetalen.
Zo ben je als investeerder niet gelijk je geld kwijt indien de leningnemer stopt met betalen.

Platformen

1Platform             Buyback         Totaal leningen    Percentage        soort
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Mintos                Ja             ¤ 2.156,7 mln         12%            P2P
Twino                 Ja             ¤   472,8 mln         11%            P2P
Bondora               nee            ¤   207,8 mln         11%            P2P
Grupeer               Ja             ¤    30,7 mln         14%            P2P
Robocash              Ja             ¤    58,4 mln         12%            P2P
Swaper                Ja             ¤    60,0 mln         12%            P2P
Fastinvest            Ja             ¤    13,0 mln         13%            P2P
Viainvest             Ja             ¤     8,2 mln         10%            P2P
Viventor              Ja             ¤    78,5 mln         12%            P2P
Finbee                Nee            ¤    24,5 mln         17%            P2P
Peerberry             Ja             ¤    0,66 mln         12%            P2P
Iuvo Group            Ja             ¤    55,5 mln          9%            P2P
Bondster              Ja             ¤    14,8 mln         12%            P2P
Bulkestate            Nee            ¤    14,3 mln         14%        Real Estate
Estateguru            Nee            ¤   113,1 mln         12%        Real Estate
Crowdestate           Nee            ¤    64,3 mln         18%        Real Estate
Reinvest24            Nee            ¤    10,0 mln         15%        Real Estate
Kuetzal               Ja             ¤    6,45 mln         13%        Crowdfunding
Crowdestor            Ja*            ¤    4,04 mln         18%        Crowdfunding
Envestio              Ja**           ¤    16,2 mln         19%        Crowdfunding

*er is sprake van een buy-back potje dat bij ieder project voor een deel wordt gevuld opdat investeerders bij een default hun geld kunnen terugkrijgen
**De optie om tussentijds je deel te verkopen aan het platform tegen een penalty van 5%


Blogs
Er zijn meerdere informatiebronnen en blogs waar men hun investeringen in de crowdlending weergeven. Reviews, portfolio’s, interviews, maandelijkse updates, enz.

- financially free
- p2p-monitor
- p2p-banking
- factornerd
- marco schwartz
- p2p hero
- p2p income
- money brewer
- the wah man
- my investment
- platforms
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:59:45 #2
104963 ETA
European Travel Author
pi_188338584
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:15 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

¤800 in Aforti bij Viventor staan. Als ik de berichten op de diverse sites lees, twijfel ik niet aan de continuīteit. Anderzijds durf ik ook niet bij te kopen. Met 30% korting wordt er nu aangeboden op secondary market.
Een gokje gewaagd, een lening aangekocht op de secondary markt met 30% korting (interest rate 14%). Ik verwacht nog steeds dat het goed gaat komen op basis van de info die nu bekend is. Mocht het echt omvallen, dan kan je naar verwachting een deel van je geld terugkrijgen. Bij Lendy is de verwachting dat mensen ~50% van hun inleg nog terugkrijgen. Ook is er een redelijke kans dat Aforti zeer binnenkort een buyback doet omdat ze met Viventor willen stoppen. Al met al een gokje waard.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188340965
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:59 schreef ETA het volgende:

[..]

Een gokje gewaagd, een lening aangekocht op de secondary markt met 30% korting (interest rate 14%). Ik verwacht nog steeds dat het goed gaat komen op basis van de info die nu bekend is. Mocht het echt omvallen, dan kan je naar verwachting een deel van je geld terugkrijgen. Bij Lendy is de verwachting dat mensen ~50% van hun inleg nog terugkrijgen. Ook is er een redelijke kans dat Aforti zeer binnenkort een buyback doet omdat ze met Viventor willen stoppen. Al met al een gokje waard.
Ik twijfel nog om in deze gok mee te doen, je beweegreden snap ik en ik deel je mening. Maar ik zal het toch echt even aan de directrice moeten voorleggen 😂
pi_188340979
heeft er iemand hier voordeel uit gehaald ook onderhand? persoonlijk dus niet en niet blabla verhaal?
Do what you love, love what you do!
pi_188341105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 06:41 schreef kree het volgende:
heeft er iemand hier voordeel uit gehaald ook onderhand? persoonlijk dus niet en niet blabla verhaal?
Waar uit?
pi_188341124
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Waar uit?
een investering hier in>?
Do what you love, love what you do!
pi_188341128
Ben hier echt super twijfelachtig over maargoed wil er wel een tientje in dokken voor het idee.

bitcoin liep ik ook net mis enzo.
Do what you love, love what you do!
pi_188341136
daarom en heb me er nog niet dieper in verdiept daarom vraag ik persoonlijk heeft iemand er geld meer uit gehaald als ingestopt te hebben iemand hier?
Do what you love, love what you do!
pi_188341143
Tja ga het topic lezen en dan zie je zelfs grafiekjes van wat mensen er per maand of zelfs per dag mee ophalen. Zonder de bedragen, dat dan wel. Maar als je de grafiek van ETA ziet zie je zelfs dat hij het verwachte rendement aantikt.

Elke dag krijg ik geld bijgeschreven. maar elke dag heb ik ook de kans geld kwijt te raken.

Meer er uit halen gaat lastig bij een significant bedrag. Het fenomeen is nog geen 7 jaar oud.
pi_188341175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:33 schreef investeerdertje het volgende:
Tja ga het topic lezen en dan zie je zelfs grafiekjes van wat mensen er per maand of zelfs per dag mee ophalen. Zonder de bedragen, dat dan wel. Maar als je de grafiek van ETA ziet zie je zelfs dat hij het verwachte rendement aantikt.

Elke dag krijg ik geld bijgeschreven. maar elke dag heb ik ook de kans geld kwijt te raken.
ja algemene grafiekjes zal best die heb je overal, ik stel een concrete vraag en hoef geen bedragen te horen, maar iets uit gehaald of niet iemand?

En snap best wel tis een lastige want is risico ding, maarja in het begin er bij bitcoin bij zijn voor 100 euro voor eentje en je was nu tig keer meer binnen geharkt. Maar hoeveel meer risicovoller is dit weer?
Do what you love, love what you do!
pi_188341220
wil het best een poging geven nl, maar ga dat met hele kleine bedragen doen dan eerst en moet ik me er nog helemaal in verdiepen hoor.

Maarja ok als het meer oplevert omdat het in opkomst is, tsja dan wil ik wel.... hahahaha
Nog spijt dat ik in het begin geen bitcoins kost want heb het zien opkomen in het begin en is helemaal door de sky gegaan daarna lol
Do what you love, love what you do!
pi_188341282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:37 schreef kree het volgende:

[..]

ja algemene grafiekjes zal best die heb je overal, ik stel een concrete vraag en hoef geen bedragen te horen, maar iets uit gehaald of niet iemand?

En snap best wel tis een lastige want is risico ding, maarja in het begin er bij bitcoin bij zijn voor 100 euro voor eentje en je was nu tig keer meer binnen geharkt. Maar hoeveel meer risicovoller is dit weer?
Dit is niet echt vergelijkbaar met bitcoin. Als je nu bij wijze van spreke 100 euro in p2p investeert heb je niet aan het einde van het jaar 100k.
pi_188341297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:49 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dit is niet echt vergelijkbaar met bitcoin. Als je nu bij wijze van spreke 100 euro in p2p investeert heb je niet aan het einde van het jaar 100k.
dat zeiden ze bij bitcoin ook toen. haha

maar ok ik wil het proberen, maar zat er al ff bij een paar uit het lijstje in de OP onderhand want wil het wel.

Maar wie van die is aan te raden? Je moet wel gelijk bij sommige heel veel prive gegevens invullen en ben ik niet zo fan van eigenlijk.
of zeg maar moet er ook nog zijn die wel gewoon ideal doet of paypall want creditcard heb ik niet
Do what you love, love what you do!
pi_188341308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:51 schreef kree het volgende:

[..]

dat zeiden ze bij bitcoin ook toen. haha

maar ok ik wil het proberen, maar zat er al ff bij een paar uit het lijstje in de OP onderhand want wil het wel.

Maar wie van die is aan te raden? Je moet wel gelijk bij sommige heel veel prive gegevens invullen en ben ik niet zo fan van eigenlijk.
Ik denk niet dat deze vorm van investeren geschikt voor je is. Dit is absoluut niet te vergelijken met de Bitcoin. Je haalt 10-16% rendement uit investeringen. Voor een verdubbeling van je vermogen heb je dan nog steeds meerdere jaren nodig.

Daarnaast zijn het financiële instellingen. Dan moet je gegevens en kopie paspoort geven.

Ben je wel serieus?
pi_188341314
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:51 schreef kree het volgende:

[..]

dat zeiden ze bij bitcoin ook toen. haha

maar ok ik wil het proberen, maar zat er al ff bij een paar uit het lijstje in de OP onderhand want wil het wel.

Maar wie van die is aan te raden? Je moet wel gelijk bij sommige heel veel prive gegevens invullen en ben ik niet zo fan van eigenlijk.
Nou, het hele concept is anders dan bij bitcoin. Je koopt niet een product dat vervolgens waard kan worden wat de gek er voort geeft. Je leent geld uit tegen een afgesproken rente. Niets meer en niets minder.

En dat je gegevens in moet vullen heeft met de wetgeving te maken waar een platform mee te dealen heeft. Overigens heb ik zonder problemen op een platform als Mintos al geld terug kunnen halen.
pi_188341322
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze vorm van investeren geschikt voor je is. Dit is absoluut niet te vergelijken met de Bitcoin. Je haalt 10-16% rendement uit investeringen. Voor een verdubbeling van je vermogen heb je dan nog steeds meerdere jaren nodig.

Daarnaast zijn het financiële instellingen. Dan moet je gegevens en kopie paspoort geven.

Ben je wel serieus?
ja ben serieus, want met de hele bitcoin dingen enzo en het verhandelen ervan was mijn verlies nl 100% dus dit lijkt me een betere optie.
Do what you love, love what you do!
pi_188341336
ok ja was bij mintos net nog even maar die liep vast na eerste poging en na verversen moest ik alles opnieuw invullen.... gvd

Maar ben nieuw met dit he en ik ben echt niet zo gek dat ik er gelijk een vermogen op stort, maar hoe zet je daar geld op dan?
maar nog meer vind het idee best wel ok eigenlijk?
Do what you love, love what you do!
pi_188341347
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:57 schreef kree het volgende:
ok ja was bij mintos net nog even maar die liep vast na eerste poging en na verversen moest ik alles opnieuw invullen.... gvd

Maar ben nieuw met dit he en ik ben echt niet zo gek dat ik er gelijk een vermogen op stort, maar hoe zet je daar geld op dan?
maar nog meer vind het idee best wel ok eigenlijk?

Mintos kan gewoon met Ideal. Maar je vergelijkingen met de Bitcoin gaan je teleur stellen.
pi_188341354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mintos kan gewoon met Ideal. Maar je vergelijkingen met de Bitcoin gaan je teleur stellen.
ok thanks dan probeer ik het nog even opnieuw :)

En ja vergelijking trek ik omdat het is wat ik lees hier soms verdien ik wat soms niet.
Je zet dus geld daarop dan kun je lijkt mij zeg maar zien of het meer of minder waard is geworden?
En dan kun je het er bij wijze van weer afhalen? of begrijp ik het dan verkeerd
Do what you love, love what you do!
pi_188341377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:51 schreef kree het volgende:

[..]

dat zeiden ze bij bitcoin ook toen. haha

maar ok ik wil het proberen, maar zat er al ff bij een paar uit het lijstje in de OP onderhand want wil het wel.

Maar wie van die is aan te raden? Je moet wel gelijk bij sommige heel veel prive gegevens invullen en ben ik niet zo fan van eigenlijk.
of zeg maar moet er ook nog zijn die wel gewoon ideal doet of paypall want creditcard heb ik niet
Ik wil je aanraden je eerst even in te lezen. Er is veel te vinden op het web. Wat dat betreft is het een aparte vraagstelling want volgens mij weet je echt nog niet wat dit inhoudt (no offense)
  donderdag 8 augustus 2019 @ 08:06:16 #21
104963 ETA
European Travel Author
pi_188341380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:02 schreef kree het volgende:

[..]

ok thanks dan probeer ik het nog even opnieuw :)

En ja vergelijking trek ik omdat het is wat ik lees hier soms verdien ik wat soms niet.
Je zet dus geld daarop dan kun je lijkt mij zeg maar zien of het meer of minder waard is geworden?
En dan kun je het er bij wijze van weer afhalen? of begrijp ik het dan verkeerd
Dat hangt er vanaf. In principe leen je iemand anders geld, die betaald het over een X tijd terug met X% rente. Zolang het uitgeleend is, kan je niet bij je geld.

Er zijn methodes om sneller bij je geld te komen als het nodig is. Je kan je leningen doorverkopen aan iemand anders (kan via de site). Dit kost je in principe niks, mits je iemand vind die het wil kopen. Soms moet je wat korting geven.

Verder kan je ervoor kiezen in kort lopende leningen te investeren, je hebt leningen die 1 dag lopen, maar ook 60 maanden. Hoeveel geduld heb je is dan de vraag.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 08:08:48 #22
104963 ETA
European Travel Author
pi_188341393
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:05 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik wil je aanraden je eerst even in te lezen. Er is veel te vinden op het web. Wat dat betreft is het een aparte vraagstelling want volgens mij weet je echt nog niet wat dit inhoudt (no offense)
Aan de andere kant, door het gewoon te doen, leer je het snelst. Ik zou zeggen, steek er 50 euro in, speel ermee op Mintos en tegelijk in verdiepen via blog/sites/forums.

Je kan het ook zo makkelijk of moeilijk maken als je wilt. Alles op Invest and Access gooien bij Mintos is makkelijk en levert redelijk wat op. Echter door verder te verdiepen kan je je rendement iets verhogen en risico's iets verlagen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188341394
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:06 schreef ETA het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. In principe leen je iemand anders geld, die betaald het over een X tijd terug met X% rente. Zolang het uitgeleend is, kan je niet bij je geld.

Er zijn methodes om sneller bij je geld te komen als het nodig is. Je kan je leningen doorverkopen aan iemand anders (kan via de site). Dit kost je in principe niks, mits je iemand vind die het wil kopen. Soms moet je wat korting geven.

Verder kan je ervoor kiezen in kort lopende leningen te investeren, je hebt leningen die 1 dag lopen, maar ook 60 maanden. Hoeveel geduld heb je is dan de vraag.
aha ok zo thanks man :) dit maakt het een stuk duidelijker.

Nou zal eens een account aan maken op dat mintos als ie nu wel lukt (kan best aan mijn haperende internetverbinding gelegen hebben hoor) maar eens zien hoever ik daarop kom :)
Do what you love, love what you do!
pi_188341407
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:05 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik wil je aanraden je eerst even in te lezen. Er is veel te vinden op het web. Wat dat betreft is het een aparte vraagstelling want volgens mij weet je echt nog niet wat dit inhoudt (no offense)
Ik snap je bedoeling maar als ik nu ga zoeken als compleet iemand die niks weet ervan, op internet ga zoeken dan kom ik weer 100 sites tegen, daarom vraag ik het aan jullie hier, want vertrouw dat meer als wat ik ga vinden willekeurig :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 08:13:22 #25
104963 ETA
European Travel Author
pi_188341421
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:08 schreef kree het volgende:

[..]

aha ok zo thanks man :) dit maakt het een stuk duidelijker.

Nou zal eens een account aan maken op dat mintos als ie nu wel lukt (kan best aan mijn haperende internetverbinding gelegen hebben hoor) maar eens zien hoever ik daarop kom :)
En qua verdiensten, reken voor het gemak met 12% per jaar, 1% per maand. Stel je investeert nu 10.000 euro, dan kan ¤2,70 aan rente inkomsten per dag verwachten. Let wel dat dit grillig verloopt er een aanloop periode aan zit, ik zat pas na ruim 1 maand gemiddeld op de verwachte inkomsten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188341458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:13 schreef ETA het volgende:

[..]

En qua verdiensten, reken voor het gemak met 12% per jaar, 1% per maand. Stel je investeert nu 10.000 euro, dan kan ¤2,70 aan rente inkomsten per dag verwachten. Let wel dat dit grillig verloopt er een aanloop periode aan zit, ik zat pas na ruim 1 maand gemiddeld op de verwachte inkomsten.
haha nou het registreren lukte nu iig ik ga niet voor die bedragen gelijk maar wel geinig om het ff uit te vinden hoe het werkt enzo vooral.
Do what you love, love what you do!
pi_188341474
owh wacht 500 minimaal? hmmms dat is heel veel geld voor mij?
Do what you love, love what you do!
pi_188341483
ok dat ingevuld maar wat is die die volgende family members or PEP wtf is PEP nou weer?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 08:27:50 #29
104963 ETA
European Travel Author
pi_188341522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:24 schreef kree het volgende:
ok dat ingevuld maar wat is die die volgende family members or PEP wtf is PEP nou weer?
Staat er toch bij? 99.99% zeker dat je nee kan antwoorden, tenzij je familie van Putin bent ofzo...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188341558
hahaha datt registratie proces ook ok id als rijbewijs pikt ie niet en heb allen verlopen paspoort lol

hahahahaha my god zeg dit is de moeilijktste registratie ooit. nou nog ff proberen enzo
what the hell hahaha, nu wil ie alleen nog maar id kaart accepteren, wat een rijbewijs is natuurlijk maargoed leuk dan doe ik mijn paspoort maar, maar ja daar staat niks op op de achterkant.
Jesus hadden jullie me niet ff kunnen vertellen dat dat allemaal nodig was.

Maargoed ben er nu mee begonnen en nu ga ik het afmaken ook. :)

edit nou verify gaat niet lukken denk want met laptop lukte het wle maar die camera is zo onscherp dat zelfs een helderziende het niet kan lezen. LOL :D

[ Bericht 31% gewijzigd door kree op 08-08-2019 08:44:07 ]
Do what you love, love what you do!
pi_188341727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:27 schreef ETA het volgende:

[..]

Staat er toch bij? 99.99% zeker dat je nee kan antwoorden, tenzij je familie van Putin bent ofzo...
dat deed ik toch ook daarna kon ik verder. maargoed het werkt niet echt mee, ik heb geen idee kaart wel een paspoort wat iets verlopen is, deed al doe maar mobiele link, dat ging ook nog goed maar dat pakte ie niet.

Dus dan laptop camera maar maar daar is niks van te lezen echt totaal niet. hoe ik het ook probeerde maar dat ding is ook wat 0.3 Mp als het dat al is.
Kom dat verify niet door denk zo maar we zullen zien ik ga nog ff door.

Ze willen wel heel veel weten hoor en zeker ivm paspoort fraude of id verwisselen en oost europees? hmmms gen goede combi eigenlijk

goh die had ik nog niet verwacht :') wel dus nou nog 1 poging met mobiel dan en anders geef ik het op... hahaha

Unfortunately, your identity verification for Mintos has not been successful - Document data is
unreadable due to the bad quality of the picture.


edit3, nu zijn ze wel duidelijk wel met iets verlopen paspoort maargoed, als die er niet door komt dan meld ik me af foto's waren nu wel duidelijk iig.

edit4 lekker hanige site moet ik een fucking fotograaf inhuren om daar te aanmelden ofzo?
tering. ben nu zo pissed dat ik het nog een keer probeer alleen dan met rijbewijs als paspoort want die accepteren ze niet als id blijkbaar gvd :')

edit5 Nee kan dus niet met rijbewijs daar,(na heel gesprekje met chat met aardige helpdesk dame) moet echt met een geldig paswoord met foto en met paspoort met je kop ernaast dus. En ze zien het niet over het hoofd nl want ik had scherpe fotos de laatste keer maar is ze toch opgevallen blijkbaar als dit computer gstuurd is alleen dan zou het me aardig verbazen eigenlijk. dus wel keiharde check


Nou houdt t voor mij ff op, heb geen zin om weer 80 euro te betalen voor een nieuw paspoort nl

Maar later wellicht wel weer.
Moet wel zeggen vindt t aardig ver gaan hoor zoveel controle erop, kan goed zijn maar ook fout. hoop maar dat die site te vertrouwen is want die hebben nu al mijn gegevens wel ondanks verlopen paspoort.......???

[ Bericht 7% gewijzigd door kree op 08-08-2019 09:33:24 ]
Do what you love, love what you do!
pi_188343095
Was trouwens gisteren payday in Oost-Europa? Bijna al m'n grace leningen zijn gisteren betaald.
pi_188343362
Wat is jullie informatie bron nu inzake Aforti? Ik zit op de site van mintos en p2p-banking. Afhankelijk van het nieuws wil ik mogelijk nog -30% kopen op Viventor.
pi_188343825
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 10:55 schreef Jaco078 het volgende:
Wat is jullie informatie bron nu inzake Aforti? Ik zit op de site van mintos en p2p-banking. Afhankelijk van het nieuws wil ik mogelijk nog -30% kopen op Viventor.
Grootste korting is op dit moment 16%. Ik geloof het verder wel. Heb ook niet direct heel veel te besteden op Viventor.
pi_188343966
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:28 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Grootste korting is op dit moment 16%. Ik geloof het verder wel. Heb ook niet direct heel veel te besteden op Viventor.
Grootste korting-33% . Tientallen
pi_188344061
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Grootste korting-33% . Tientallen
Oeps ja, had Aforti Factor alleen aangevinkt.
pi_188344732
Pff Viventor kan de drukte even niet aan? De website draait niet echt soepel momenteel, of ligt dat aan mijn verbinding?
  donderdag 8 augustus 2019 @ 13:34:06 #38
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188345609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:48 schreef kree het volgende:
Maar later wellicht wel weer.
Moet wel zeggen vindt t aardig ver gaan hoor zoveel controle erop, kan goed zijn maar ook fout. hoop maar dat die site te vertrouwen is want die hebben nu al mijn gegevens wel ondanks verlopen paspoort.......???
Hoe oud ben je?

Je paspoort / ID scan je gewoon in natuurlijk. En je maakt zwart wat niet nodig is. En je geeft het een watermerk.
pi_188345852
quote:
18s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

Je paspoort / ID scan je gewoon in natuurlijk. En je maakt zwart wat niet nodig is. En je geeft het een watermerk.
35 ben ik paspoort is ok verder maar Wist dat overlopen was. Maar dacht probeer het gewoon. Maar dat moet dus op basis van die foto alleen zijn want kan nooit zo snel anders. Best knap wel lol.

Als id gebruik ik me rijbewijs hier maar accepteren ze niet als id daar.

Sorry voor type fouten verbeter ze zo zit vol in de zon en is lastig lezen op mobiel
Do what you love, love what you do!
pi_188345981
quote:
18s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

Je paspoort / ID scan je gewoon in natuurlijk. En je maakt zwart wat niet nodig is. En je geeft het een watermerk.
Ja en dat was me ff niet verteld? Lol sowieso niet dat het eraan zou hangen. Maargoed laten we maar hopen dat die site betrouwbaar is dan? Maar ze willen wel heel veel weten hoor voor je wat kunt doen?
Do what you love, love what you do!
pi_188347500
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 14:03 schreef kree het volgende:
Ja en dat was me ff niet verteld? Lol sowieso niet dat het eraan zou hangen. Maargoed laten we maar hopen dat die site betrouwbaar is dan? Maar ze willen wel heel veel weten hoor voor je wat kunt doen?
Als je verwacht dat iedereen je alles komt vertellen loop je veel (te veel) risico en ga je verlies maken. Zorg dus dat je dat alleen doet met geld dat je kunt missen, en dat je voldoende begrijpt wat je doet. In sommige gevallen kun je door hefboom effecten meer geld verliezen dan je ergens instopt (kwam laatst nog een dubieuze app langs hier ergens).

Het is niet erg dingen niet te weten, als je maar wilt (en kunt) leren. En ga zelf ook gewoon zoeken naar informatie. Lees veel en ben daarbij kritisch op wat je leest (niet alles klopt, niet alles klopt voor jou, en soms staat er wat anders dan wat je denkt te lezen - marketing dus).

Hier kun je het beste concrete vragen stellen, en anders in ieder geval de hele topic chain doorlezen. Het zijn maar 3 delen. Als je daar het geduld niet voor hebt kun je ook beter gewoon je geld op de bank houden, dan blijft er ten minste nog wat van over ;)
pi_188347681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:58 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je verwacht dat iedereen je alles komt vertellen loop je veel (te veel) risico en ga je verlies maken. Zorg dus dat je dat alleen doet met geld dat je kunt missen, en dat je voldoende begrijpt wat je doet. In sommige gevallen kun je door hefboom effecten meer geld verliezen dan je ergens instopt (kwam laatst nog een dubieuze app langs hier ergens).

Het is niet erg dingen niet te weten, als je maar wilt (en kunt) leren. En ga zelf ook gewoon zoeken naar informatie. Lees veel en ben daarbij kritisch op wat je leest (niet alles klopt, niet alles klopt voor jou, en soms staat er wat anders dan wat je denkt te lezen - marketing dus).

Hier kun je het beste concrete vragen stellen, en anders in ieder geval de hele topic chain doorlezen. Het zijn maar 3 delen. Als je daar het geduld niet voor hebt kun je ook beter gewoon je geld op de bank houden, dan blijft er ten minste nog wat van over ;)
owh ik ben het met je eens hoor :)
En idd het blijft soort van gokken ook wel. Maarja ik wilde eigenlijk meer even zien hoe die site nu werkt, maar ben gestrand dus om verlopen paspoort.
Als het wel gelukt was dan had ik meer concrete vragen kunnen stellen. En dat zou sowieso zijn voordat ik "soort" van zekerheid had en ook precies hoe het werkt.

Maar jullie hebben best goed geholpen, ff wachten maar tot een geldig paspoort dan, moet dat sowieso doen eigenlijk, maar zo duur weer gelijk ook.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 16:17:50 #43
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188347782
Als je een paspoort aanvragen duur vindt zal ik twee keer nadenken om geld te investeren in P2P.
pi_188347799
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 16:17 schreef xzaz het volgende:
Als je een paspoort aanvragen duur vindt zal ik twee keer nadenken om geld te investeren in P2P.
weet ik niet zijn twee verschillende dingen wel..
Maar het ging ook meer om het ontdekken eerst hoe het werkte enzo. Maar kom niet door de registratie heen enzo. nu :)

euro of 80 of weet ik wat het kost voor een paspoort nu voor stapeltje papieren in een boekje met een mooi kaftje vind ik wel duur ja

zucht maar zal het toch wel een keer moeten doen want nodig, nu heb ik niks buitelands ofzo gehad of in de planning dus rijbewijs werkt prima als ID voor nu.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 16:21:05 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188347811
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 16:19 schreef kree het volgende:

[..]

weet ik niet zijn twee verschillende dingen wel..
Maar het ging ook meer om het ontdekken eerst hoe het werkte enzo. Maar kom niet door de registratie heen enzo. nu :)

euro of 80 of weet ik wat het kost voor een paspoort nu voor stapeltje papieren in een boekje met een mooi kaftje vind ik wel duur ja
Niet met elk stapeltje papieren kan je de landsgrenzen over. Een paspoort is meer dan dat.
pi_188347829
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 16:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niet met elk stapeltje papieren kan je de landsgrenzen over. Een paspoort is meer dan dat.
klopt, daarom ook maar niks in de planning of iets enzo gehad dus dacht laat maar ff gaan.
Kan wel een nieuwe betalen, makkelijk. Maar mss ook te lui ervoor geweest om te verlengen.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 18:41:58 #47
104963 ETA
European Travel Author
pi_188349345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:58 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je verwacht dat iedereen je alles komt vertellen loop je veel (te veel) risico en ga je verlies maken. Zorg dus dat je dat alleen doet met geld dat je kunt missen, en dat je voldoende begrijpt wat je doet. In sommige gevallen kun je door hefboom effecten meer geld verliezen dan je ergens instopt (kwam laatst nog een dubieuze app langs hier ergens).

Het is niet erg dingen niet te weten, als je maar wilt (en kunt) leren. En ga zelf ook gewoon zoeken naar informatie. Lees veel en ben daarbij kritisch op wat je leest (niet alles klopt, niet alles klopt voor jou, en soms staat er wat anders dan wat je denkt te lezen - marketing dus).

Hier kun je het beste concrete vragen stellen, en anders in ieder geval de hele topic chain doorlezen. Het zijn maar 3 delen. Als je daar het geduld niet voor hebt kun je ook beter gewoon je geld op de bank houden, dan blijft er ten minste nog wat van over ;)
Ultieme hefboom effect, via je een andere site geld lenen voor ~4-5% en alles in p2p stoppen tegen 12%.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188349606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:41 schreef ETA het volgende:

[..]

Ultieme hefboom effect, via je een andere site geld lenen voor ~4-5% en alles in p2p stoppen tegen 12%.
Lenderspender ziet je komst vanzelf 😂
pi_188350492
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 10:55 schreef Jaco078 het volgende:
Wat is jullie informatie bron nu inzake Aforti? Ik zit op de site van mintos en p2p-banking. Afhankelijk van het nieuws wil ik mogelijk nog -30% kopen op Viventor.
Heeft iemand een lijst/link waar per platform de loan originators staan? Nu deze kwestie met Aforti Finance zie je dat zij aangesloten waren bij Mintos , Grupeer en Viventor. En mogelijk meer. Om te voorkomen dat je op diverse platformen spreidt maar alsnog veel in 1 partij zit ben ik benieuwd.
pi_188352806
In het kader van een eerdere discussie mbt rente betaling en grace periode op Mintos, hier een overzicht van de impact hiervan op je rendement:

https://explorep2p.com/buybacks/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')