abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187621079
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2019

• Dungelmann Schoenen - Schoenen
• Pabo - Erotiekshop
• Keymusic - Muziekinstrumenten
• Emté - Supermarktketen
• Via Mio - Mode
• Twinlife - Mannenmode
• Miller & Monroe - Mode
• Sissy-Boy - Kleding & Woonaccessoires (overgenomen)
• OP=OP - Persoonlijke verzorging
• Coolcat - Kleding (dubieuze doorstart)
• Bretoniere Groep - Damesschoenen en -tassen (overgenomen door Mexx)
• Intertoys - Speelgoed (afgeslankt doorgestart)
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 20-07-2019 01:42:57 ]
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187621080
Ik heb hier een kadobon van de mediamarkt liggen en wou ik gebruiken om een koelkast aan ter schaffen.

blijkbaar kan beter gaan wachten met de aanschaf daarvan
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187621097
quote:
Baardemans is het ermee eens dat er op het gebied van communicatie ook dingen misgaan. Op sociale media klagen klanten dat ze geen antwoord krijgen op vragen. Ook is de klantenservice niet of slecht bereikbaar. Op het Instagramkanaal van Mediamarkt worden reacties van klagende mensen weggehaald, zo is er te lezen.
Je bent te druk om klanten te beantwoorden, maar niet te druk om onwelvallige reacties te verwijderen?
  woensdag 26 juni 2019 @ 19:40:57 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187621127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Je bent te druk om klanten te beantwoorden, maar niet te druk om onwelvallige reacties te verwijderen?
Als ze niks actief aan het verdoezelen zijn, dan zijn ze iig legendarisch slecht in service en communicatie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_187621151
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:37 schreef Mylene het volgende:
bol.com waarschuwt anders ook voor vertraging met post.

PostNL heeft momenteel moeite om alles binnen de gebruikelijke tijdsspanne te leveren, maar dat verklaart natuurlijk nog niet de andere issues bij de Mediamarkt.
pi_187621254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:38 schreef F1gamer het volgende:
Ik heb hier een kadobon van de mediamarkt liggen en wou ik gebruiken om een koelkast aan ter schaffen.

blijkbaar kan beter gaan wachten met de aanschaf daarvan
Ik zou in elk geval niets bestellen bij de MM. Naar de winkel gaan om direct iets op te halen met je bon is misschien juist wel een verstandig iets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187621302
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zou in elk geval niets bestellen bij de MM. Naar de winkel gaan om direct iets op te halen met je bon is misschien juist wel een verstandig iets.
Ik heb helaas geen auto om een koelkast op te halen. Als de MM failliet gaat, kan altijd nog bij coolblue ofzo bestellen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187621421
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:52 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen auto om een koelkast op te halen. Als de MM failliet gaat, kan altijd nog bij coolblue ofzo bestellen
Tuurlijk, maar daar kan je je MM-cadeaubon niet inleveren.
Ik weet niet welk bedrag het is en of je nog iets anders kan gebruiken, maar als het fout gaat en je bon is niet ingeleverd dan is die waardeloos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187621432
Woon je wel dicht bij een MM?

Want volgens mij bedoelt voetbalmanager2 dat je wellicht beter zelf (evt per fiets) naar de MM kan gaan en gewoon iets handzaams kan kopen van je bon. Bijv. oordopjes of een keukenapparaat ofzo.

Al denk ik persoonlijk dat MM nog niet failliet is. Dit zijn andere problemen (ook niet zo slim), ik schat geen faillisement (al zijn ze wel bezig om hun eigen graf te graven :X )
Somebody that I used to know
pi_187621443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als het wel richting een faillissement gaat, dan is dit een klap in retailland in de orde van de V&D
Denk het ook :Y

Ook weer flinke panden enzo.
Somebody that I used to know
  woensdag 26 juni 2019 @ 20:05:16 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187621479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:38 schreef F1gamer het volgende:
Ik heb hier een kadobon van de mediamarkt liggen en wou ik gebruiken om een koelkast aan ter schaffen.

blijkbaar kan beter gaan wachten met de aanschaf daarvan
Weet niet hoeveel je bon waard is maar ik zou morgen nog naar de winkel gaan om iets te halen. Die koelkast kan ook bij andere winkels.

Overigens ligt een groot deel aan PostNL hoor. Ik wacht al twee dagen op een pakket en de status is inmiddels 'bezorging uitgesteld' :{

Kan er niet een startup komen die een geniale manier verzint om online bestellingen bij mensen thuis te krijgen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 20:26:07 #12
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187621798
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2019 20:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Denk het ook :Y

Ook weer flinke panden enzo.
In mijn woonplaats is heel groot pand van de Intertoys dichtgegaan (was vroeger toy 's rus) en zit op dit moment niks in. (en zit op hetzelfde terrein als mediamarkt)

quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2019 20:01 schreef Postbus100 het volgende:
Woon je wel dicht bij een MM?

Want volgens mij bedoelt voetbalmanager2 dat je wellicht beter zelf (evt per fiets) naar de MM kan gaan en gewoon iets handzaams kan kopen van je bon. Bijv. oordopjes of een keukenapparaat ofzo.

Al denk ik persoonlijk dat MM nog niet failliet is. Dit zijn andere problemen (ook niet zo slim), ik schat geen faillisement (al zijn ze wel bezig om hun eigen graf te graven :X )
Tot een jaar terug op 5 minuten loopafstand van de mediamarkt gewoond, maar nu niet meer

Het bedrag wat erop staat is 30 euro. Kreeg ik met ziggo abbo actie. Maar toen ziggo mij te hoge factuur in rekening bracht, kreeg ik ook nog 3 maanden voor 39.95 euro kado. Dus eigenlijk dubbele korting gehad.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187623398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 20:26 schreef F1gamer het volgende:

[..]

In mijn woonplaats is heel groot pand van de Intertoys dichtgegaan (was vroeger toy 's rus) en zit op dit moment niks in. (en zit op hetzelfde terrein als mediamarkt)
[..]

Tot een jaar terug op 5 minuten loopafstand van de mediamarkt gewoond, maar nu niet meer

Het bedrag wat erop staat is 30 euro. Kreeg ik met ziggo abbo actie. Maar toen ziggo mij te hoge factuur in rekening bracht, kreeg ik ook nog 3 maanden voor 39.95 euro kado. Dus eigenlijk dubbele korting gehad.
Groningen? :T
pi_187623759
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Groningen? :T
Zat Intertoys op Westerhaven? :o
Somebody that I used to know
pi_187623975
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zat Intertoys op Westerhaven? :o
Toysrus wel maar is daar ook al jaren weg, geen idee of de Intertoys er daarna zat
pi_187624089
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Toysrus wel maar is daar ook al jaren weg, geen idee of de Intertoys er daarna zat
Volgens mij niet. Primark is er volgens mij gekomen (maar ik kwam daar nog maar heel weinig en ben nu helemaal weg).
Somebody that I used to know
pi_187624199
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Primark is er volgens mij gekomen (maar ik kwam daar nog maar heel weinig en ben nu helemaal weg).
Die zit boven de mediamarkt :T
pi_187627925
quote:
4s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:57 schreef Leonos het volgende:
RIP Mediamarkt ;(
Het begint er idd op te lijken, geen bestelling meer doen voor nu
pi_187628008
Eng deze fakenewsroddels
pi_187628136
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:46 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187628162
NOS

quote:
De VVD vindt dat pakketjes uit China veel te goedkoop naar Nederland worden verstuurd. Volgens VVD-Kamerlid Weverling zijn in sommige gevallen alleen de verzendkosten al hoger dan de prijs die de consument betaalt.

Weverling denkt dat PostNL met de Chinezen afspraken heeft gemaakt over lage tarieven, zei hij in het NOS Radio 1 Journaal. Het AD schreef er vanochtend als eerste over. Weverling vindt het oneerlijke concurrentie als de verzendkosten voor de consument laag worden gehouden, terwijl de postvervoerder wel meer vergoed krijgt. "Dat die spullen zo goedkoop zijn, gaat ten koste van Nederlandse ondernemers. Staatssecretaris Keizer moet voor hen gaan staan", zei hij. Hij wil dat de gemaakte afspraken openbaar worden.
Dit zegt de VVD over pakketjes.
Ik snap het niet helemaal. Pakketjes worden té goedkoop naar Nederland gestuurd. De verzendkosten zouden hoger zijn dan de prijs die de consument betaald, aldus de VVD. Maar dan verliest er toch iemand geld op?
Het zou ook oneerlijke concurrentie zijn als consumenten de verzendkosten niet doorgerekend krijgen terwijl de postvervoerder meer vergoed krijgt? Maar waar komt dat geld dan vandaan? Is er iemand met een paar miljard die ervoor zorgt dat we in Nederland lekker goedkoop dingen kunnen bestellen?
pi_187628199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:33 schreef VoMy het volgende:
NOS
[..]

Dit zegt de VVD over pakketjes.
Ik snap het niet helemaal. Pakketjes worden té goedkoop naar Nederland gestuurd. De verzendkosten zouden hoger zijn dan de prijs die de consument betaald, aldus de VVD. Maar dan verliest er toch iemand geld op?
Het zou ook oneerlijke concurrentie zijn als consumenten de verzendkosten niet doorgerekend krijgen terwijl de postvervoerder meer vergoed krijgt? Maar waar komt dat geld dan vandaan? Is er iemand met een paar miljard die ervoor zorgt dat we in Nederland lekker goedkoop dingen kunnen bestellen?
Volgens mij ook complete onzin van dit VVD kamerlid, gewoon allemaal aannames.
٩๏̯͡๏)۶
pi_187628283
quote:
Weverling denkt dat PostNL met de Chinezen afspraken heeft gemaakt over lage tarieven, zei hij in het NOS Radio 1 Journaal.
Joh. Ik betaal als (relatief kleinschalige) Nederlandse ondernemer ook bij lange na de consumentenprijs niet voor het versturen van pakketten, dan zal een grotere buitenlandse aanbieder dat ook wel lukken.
pi_187628645
quote:
99s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:06 schreef Cynix ® het volgende:
Wat een zwamneus, die woordvoerder van de Mediamarkt:
[..]

Het is heel druk en dat komt door de drukte. 8)7

Reclamecampagnes moet je niet doen als je de drukte niet aan kunt. Dat is je eigen probleem creëren. Je gooit iets in de aanbieding om meer te verkopen en klaagt vervolgens dat je de drukte niet aan kunt. 8)7

En het warme weer kennen we nog van de V&D. En Coolcat. En andere sukkels die vooral de schuld bij een ander zoeken. En dan maar het weer de schuld geven van hun incompetentie. 8)7

Ga dan gewoon failliet en lul er niet zo omheen. :(
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.

Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187628676
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:20 schreef MCH het volgende:
Eng deze fakenewsroddels
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:20 schreef MCH het volgende:
Eng deze fakenewsroddels
Dat er al dagenlang flinke problemen zijn bij MM is een feit, geen roddel. Voor een groot bedrijf dat afhankelijk is van 'vandaag besteld, morgen in huis' klanten is dat zorgwekkend. Nog zorgwekkender is het antwoord van de woordvoerder op de vraag of ze tegen een faillissement aanhikken. En er is hier niemand die beweerd dat ze failliet zijn.

Tot zover de 'fakenewsroddels'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187628678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:33 schreef VoMy het volgende:
NOS
[..]

Dit zegt de VVD over pakketjes.
Ik snap het niet helemaal. Pakketjes worden té goedkoop naar Nederland gestuurd. De verzendkosten zouden hoger zijn dan de prijs die de consument betaald, aldus de VVD. Maar dan verliest er toch iemand geld op?
Het zou ook oneerlijke concurrentie zijn als consumenten de verzendkosten niet doorgerekend krijgen terwijl de postvervoerder meer vergoed krijgt? Maar waar komt dat geld dan vandaan? Is er iemand met een paar miljard die ervoor zorgt dat we in Nederland lekker goedkoop dingen kunnen bestellen?
Hij heeft een punt echter het verkeerde. China zelf subsidieert momenteel de verzendkosten. Teven noemen ze zichzelf een ontwikkelingsland om onder bepaalde tarieven uit te komen. De vraag is of dat allemaal nog wel zo eerlijk is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187628683
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Joh. Ik betaal als (relatief kleinschalige) Nederlandse ondernemer ook bij lange na de consumentenprijs niet voor het versturen van pakketten, dan zal een grotere buitenlandse aanbieder dat ook wel lukken.
Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187628709
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.

Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en véél - heel veel - wisselend deskundig personeel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187629154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).
Klopt, maar ik denk dat niet enkel de factor "financiele stimulatie vanuit de Chinese overheid" een rol speelt in het spotgoedkoop houden van het bestellen in China. Ik zie namelijk zeer regelmatig dat Chinese pakketten die zo groot zijn dat ze onmogelijk door de brievenbus kunnen, gebracht worden de postbezorger ipv de pakketkoerier, hetgeen de kosten voor de verzender aanzienlijk drukt. Ik kom daar als Nederlandse firma beslist niet mee weg (briefpakje hoeft maar een paar mm te dik te zijn, en de kans is groot dat ik binnen een paar dagen een verzoek tot het overmaken van de extra portokosten ontvang) dus er zullen ongetwijfeld in dat opzicht afspraken met PostNL bestaan.
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2019 @ 16:53:19 #31
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_187633272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.

Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Ok, maar MM kan toch gewoon 10.000 ventilators reserveren/bestellen bij hun producent en zodra die door de consument besteld zijn gewoon 'tijdelijk uitverkocht' op de site zetten. Dat is min of meer hun standaardwerkwijze. Ik zie dus het probleem niet.

Tenzij ze meer beloven dan ze waar kunnen maken en daar lijkt het nu op. Tsja, dan moet je op de blaren zitten en niet miepen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_187633392
Dat de post vertraagd is, is niet alleen vervelend voor het bezorgen.
Ik heb voor een (voor mij) behoorlijk bedrag besteld bij Zalando en Bol. Dat is allemaal weer retour gegaan een aantal dagen terug maar ik heb nog steeds geen bevestiging dat het pakje bij hen retour is ontvangen. Ik moet dus ook wat langer wachten voor ik mijn geld terug heb.
Bij Mediamarkt kom ik niet vaak. Online kijk ik eigenlijk nooit bij hen.
pi_187633455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:01 schreef Persefoneia het volgende:
Dat de post vertraagd is, is niet alleen vervelend voor het bezorgen.
Ik heb voor een (voor mij) behoorlijk bedrag besteld bij Zalando en Bol. Dat is allemaal weer retour gegaan een aantal dagen terug maar ik heb nog steeds geen bevestiging dat het pakje bij hen retour is ontvangen. Ik moet dus ook wat langer wachten voor ik mijn geld terug heb.
Bij Mediamarkt kom ik niet vaak. Online kijk ik eigenlijk nooit bij hen.
Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:11:29 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187633511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Weet niet op welke software hun webshop draait, maar hun reparaties draaien op software van Zes Goes en die is uitstekend.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_187633539
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:06 schreef Mylene het volgende:

[..]

Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.
Dat is inderdaad iets om over na te denken.
Bij Bol kies ik wel voor achteraf betalen maar dat ging niet met dit artikel dus ik had geen keuze.
Bij Zalando gaat de afwikkeling altijd prima maar ik heb dit keer langer moeten wachten op mijn pakje (ik wist niets van de vertraging bij de post) en het terug sturen zal hetzelfde zijn.
Het komt vanzelf goed, ga ik vanuit.
Maar het is zeker iets om met betaling rekening mee te houden.
pi_187633594
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Anno 2019 als retailer zo'n brakke webshop hebben lijkt mij wel een potentieel killer.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:19:11 #37
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187633599
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur :D Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:23:38 #38
21467 franske19
Hit the deck!
pi_187633648
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur :D Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen _O_
Tropen rooster bezorgers.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:24:59 #39
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_187633672
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur :D Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen _O_
Dan zijn mensen wel vaak thuis. TRING TRIIIIIIIING PAKKETJE!!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:31:13 #40
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187633771
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:23 schreef franske19 het volgende:

[..]

Tropen rooster bezorgers.
Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...

PostNL zou echt nog veel flexibeler moeten worden wat betreft pakketbezorgingen. Geef me de optie om pakketten op deze tijdstippen te laten bezorgen, als standaard, zonder dat het me extra geld kost en vóórdat er een poging mislukt is.

Als ze meer met me in 'overleg' gaan over bezorgtijdstippen hoeven ze veel minder te rijden. Scheelt hen weer tijd en geld, en ik ben meer tevreden over mijn bestellingen. Scheelt ook weer klachten bij de retailers.

Heb vaak ook geen probleem met het opsparen van leveringen zodat alles bijvoorbeeld op zaterdag geleverd wordt. Als ik het maar weet. Ik heb niets aan een update 'pakket is onderweg voor levering om 19.00 uur' als dat vervolgens niet gehaald wordt.

Retailers zouden daar ook betere afspraken over moeten gaan maken met de vervoerders. Als je dat goed voor elkaar hebt als verkoper maak je echt een verschil.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 27 juni 2019 @ 18:28:34 #41
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187634686
Goed punt in de post hierboven. Desnoods een dag later bezorgen en dan op een tijdstip dat het uitkomt.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_187636762
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...

PostNL zou echt nog veel flexibeler moeten worden wat betreft pakketbezorgingen. Geef me de optie om pakketten op deze tijdstippen te laten bezorgen, als standaard, zonder dat het me extra geld kost en vóórdat er een poging mislukt is.

Als ze meer met me in 'overleg' gaan over bezorgtijdstippen hoeven ze veel minder te rijden. Scheelt hen weer tijd en geld, en ik ben meer tevreden over mijn bestellingen. Scheelt ook weer klachten bij de retailers.

Heb vaak ook geen probleem met het opsparen van leveringen zodat alles bijvoorbeeld op zaterdag geleverd wordt. Als ik het maar weet. Ik heb niets aan een update 'pakket is onderweg voor levering om 19.00 uur' als dat vervolgens niet gehaald wordt.

Retailers zouden daar ook betere afspraken over moeten gaan maken met de vervoerders. Als je dat goed voor elkaar hebt als verkoper maak je echt een verschil.
Dan moet PostNL daar eerst maar eens veel meer geld voor gaan vragen. De marges bij de pakkettentak staan enorm onder druk.
Meer in overleg gaan klinkt het schattig, maar dan onderschat je de complexiteit van het logistieke proces en de achterliggende IT.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 27 juni 2019 @ 20:33:55 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_187637324
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en véél - heel veel - wisselend deskundig personeel.
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.

Probleem bij de MM komt door een combi van veel (grote) bestellingen, postnl die een lagere productiviteit heeft en het feit dat ze net over zijn naar een andere logistieke locatie omdat bol.com hun oude locatie heeft opgekocht. Best wel een samenloop van omstandigheden dus.

Dat ze vervolgens niet bij kunnen schakelen met klantenservice is wel echt slecht overigens
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2019 @ 23:06:46 #44
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_187640150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:33 schreef Blik het volgende:
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.
Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn? :?
Waar over geklaagd wordt is dat er niet geleverd wordt! :(

Zet gewoon op je site dat ze op zijn. Op! Op! Op! En wat je wel verkoopt moet je gewoon leveren. En vlug wat. Is dat nou zo moeilijk? :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:55:31 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_187640958
quote:
99s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:06 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn? :?
Waar over geklaagd wordt is dat er niet geleverd wordt! :(

Zet gewoon op je site dat ze op zijn. Op! Op! Op! En wat je wel verkoopt moet je gewoon leveren. En vlug wat. Is dat nou zo moeilijk? :{
Volgens mij hebben ze alles gewoon liggen, alleen faalt hun complete distributie gewoon op dit moment. Ik neem aan dat beschkbaarheid op de site gekoppeld is aan hun voorraadniveau, dus ze zullen geen producten verkopen die ze niet hebben.
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 07:26:01 #46
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187642962
Dat te lang wachten op bestellingen was een aantal jaar terug ook een probleem bij de BCC en die zijn ook niet failliet gegaan. Dus bij de MM zal ook niet zo'n vaart lopen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 28 juni 2019 @ 10:41:38 #47
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_187644733
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
pi_187644749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
Die hoor je vaker en diezelfde mensen stampen wel boos rond als een winkel iets niet op voorraad heeft en moet bestellen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187645449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 07:26 schreef F1gamer het volgende:
Dat te lang wachten op bestellingen was een aantal jaar terug ook een probleem bij de BCC en die zijn ook niet failliet gegaan. Dus bij de MM zal ook niet zo'n vaart lopen.
Aan de andere kant: wat stelt BCC tegenwoordig nog voor? Karige winkels met weinig divers aanbod, hebben drastisch minder budget voor marketing en reclame. Dit kan voor MM ook de opmars zijn naar het verliezen van de marktpositie van bijvoorbeeld Coolblue en Bol.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Games vrijdag 28 juni 2019 @ 11:54:14 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_187645697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
als ik langer moet wachten, bestel ik het wel uit China voor de helft van de prijs. Ik bestel het juist in Nederland om het de volgende dag in huis te hebben.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')