Je bent te druk om klanten te beantwoorden, maar niet te druk om onwelvallige reacties te verwijderen?quote:Baardemans is het ermee eens dat er op het gebied van communicatie ook dingen misgaan. Op sociale media klagen klanten dat ze geen antwoord krijgen op vragen. Ook is de klantenservice niet of slecht bereikbaar. Op het Instagramkanaal van Mediamarkt worden reacties van klagende mensen weggehaald, zo is er te lezen.
Als ze niks actief aan het verdoezelen zijn, dan zijn ze iig legendarisch slecht in service en communicatie.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je bent te druk om klanten te beantwoorden, maar niet te druk om onwelvallige reacties te verwijderen?
PostNL heeft momenteel moeite om alles binnen de gebruikelijke tijdsspanne te leveren, maar dat verklaart natuurlijk nog niet de andere issues bij de Mediamarkt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:37 schreef Mylene het volgende:
bol.com waarschuwt anders ook voor vertraging met post.
Ik zou in elk geval niets bestellen bij de MM. Naar de winkel gaan om direct iets op te halen met je bon is misschien juist wel een verstandig iets.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:38 schreef F1gamer het volgende:
Ik heb hier een kadobon van de mediamarkt liggen en wou ik gebruiken om een koelkast aan ter schaffen.
blijkbaar kan beter gaan wachten met de aanschaf daarvan
Ik heb helaas geen auto om een koelkast op te halen. Als de MM failliet gaat, kan altijd nog bij coolblue ofzo bestellenquote:Op woensdag 26 juni 2019 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval niets bestellen bij de MM. Naar de winkel gaan om direct iets op te halen met je bon is misschien juist wel een verstandig iets.
Tuurlijk, maar daar kan je je MM-cadeaubon niet inleveren.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen auto om een koelkast op te halen. Als de MM failliet gaat, kan altijd nog bij coolblue ofzo bestellen
Denk het ookquote:Op woensdag 26 juni 2019 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als het wel richting een faillissement gaat, dan is dit een klap in retailland in de orde van de V&D
Weet niet hoeveel je bon waard is maar ik zou morgen nog naar de winkel gaan om iets te halen. Die koelkast kan ook bij andere winkels.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:38 schreef F1gamer het volgende:
Ik heb hier een kadobon van de mediamarkt liggen en wou ik gebruiken om een koelkast aan ter schaffen.
blijkbaar kan beter gaan wachten met de aanschaf daarvan
In mijn woonplaats is heel groot pand van de Intertoys dichtgegaan (was vroeger toy 's rus) en zit op dit moment niks in. (en zit op hetzelfde terrein als mediamarkt)quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Denk het ook
Ook weer flinke panden enzo.
Tot een jaar terug op 5 minuten loopafstand van de mediamarkt gewoond, maar nu niet meerquote:Op woensdag 26 juni 2019 20:01 schreef Postbus100 het volgende:
Woon je wel dicht bij een MM?
Want volgens mij bedoelt voetbalmanager2 dat je wellicht beter zelf (evt per fiets) naar de MM kan gaan en gewoon iets handzaams kan kopen van je bon. Bijv. oordopjes of een keukenapparaat ofzo.
Al denk ik persoonlijk dat MM nog niet failliet is. Dit zijn andere problemen (ook niet zo slim), ik schat geen faillisement (al zijn ze wel bezig om hun eigen graf te graven )
Groningen?quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:26 schreef F1gamer het volgende:
[..]
In mijn woonplaats is heel groot pand van de Intertoys dichtgegaan (was vroeger toy 's rus) en zit op dit moment niks in. (en zit op hetzelfde terrein als mediamarkt)
[..]
Tot een jaar terug op 5 minuten loopafstand van de mediamarkt gewoond, maar nu niet meer
Het bedrag wat erop staat is 30 euro. Kreeg ik met ziggo abbo actie. Maar toen ziggo mij te hoge factuur in rekening bracht, kreeg ik ook nog 3 maanden voor 39.95 euro kado. Dus eigenlijk dubbele korting gehad.
Volgens mij niet. Primark is er volgens mij gekomen (maar ik kwam daar nog maar heel weinig en ben nu helemaal weg).quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Toysrus wel maar is daar ook al jaren weg, geen idee of de Intertoys er daarna zat
Die zit boven de mediamarktquote:Op woensdag 26 juni 2019 22:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Primark is er volgens mij gekomen (maar ik kwam daar nog maar heel weinig en ben nu helemaal weg).
Het begint er idd op te lijken, geen bestelling meer doen voor nuquote:
Dit zegt de VVD over pakketjes.quote:De VVD vindt dat pakketjes uit China veel te goedkoop naar Nederland worden verstuurd. Volgens VVD-Kamerlid Weverling zijn in sommige gevallen alleen de verzendkosten al hoger dan de prijs die de consument betaalt.
Weverling denkt dat PostNL met de Chinezen afspraken heeft gemaakt over lage tarieven, zei hij in het NOS Radio 1 Journaal. Het AD schreef er vanochtend als eerste over. Weverling vindt het oneerlijke concurrentie als de verzendkosten voor de consument laag worden gehouden, terwijl de postvervoerder wel meer vergoed krijgt. "Dat die spullen zo goedkoop zijn, gaat ten koste van Nederlandse ondernemers. Staatssecretaris Keizer moet voor hen gaan staan", zei hij. Hij wil dat de gemaakte afspraken openbaar worden.
Volgens mij ook complete onzin van dit VVD kamerlid, gewoon allemaal aannames.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:33 schreef VoMy het volgende:
NOS
[..]
Dit zegt de VVD over pakketjes.
Ik snap het niet helemaal. Pakketjes worden té goedkoop naar Nederland gestuurd. De verzendkosten zouden hoger zijn dan de prijs die de consument betaald, aldus de VVD. Maar dan verliest er toch iemand geld op?
Het zou ook oneerlijke concurrentie zijn als consumenten de verzendkosten niet doorgerekend krijgen terwijl de postvervoerder meer vergoed krijgt? Maar waar komt dat geld dan vandaan? Is er iemand met een paar miljard die ervoor zorgt dat we in Nederland lekker goedkoop dingen kunnen bestellen?
Joh. Ik betaal als (relatief kleinschalige) Nederlandse ondernemer ook bij lange na de consumentenprijs niet voor het versturen van pakketten, dan zal een grotere buitenlandse aanbieder dat ook wel lukken.quote:Weverling denkt dat PostNL met de Chinezen afspraken heeft gemaakt over lage tarieven, zei hij in het NOS Radio 1 Journaal.
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:06 schreef Cynix ® het volgende:
Wat een zwamneus, die woordvoerder van de Mediamarkt:
[..]
Het is heel druk en dat komt door de drukte.
Reclamecampagnes moet je niet doen als je de drukte niet aan kunt. Dat is je eigen probleem creëren. Je gooit iets in de aanbieding om meer te verkopen en klaagt vervolgens dat je de drukte niet aan kunt.
En het warme weer kennen we nog van de V&D. En Coolcat. En andere sukkels die vooral de schuld bij een ander zoeken. En dan maar het weer de schuld geven van hun incompetentie.
Ga dan gewoon failliet en lul er niet zo omheen.
quote:
Dat er al dagenlang flinke problemen zijn bij MM is een feit, geen roddel. Voor een groot bedrijf dat afhankelijk is van 'vandaag besteld, morgen in huis' klanten is dat zorgwekkend. Nog zorgwekkender is het antwoord van de woordvoerder op de vraag of ze tegen een faillissement aanhikken. En er is hier niemand die beweerd dat ze failliet zijn.quote:
Hij heeft een punt echter het verkeerde. China zelf subsidieert momenteel de verzendkosten. Teven noemen ze zichzelf een ontwikkelingsland om onder bepaalde tarieven uit te komen. De vraag is of dat allemaal nog wel zo eerlijk is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:33 schreef VoMy het volgende:
NOS
[..]
Dit zegt de VVD over pakketjes.
Ik snap het niet helemaal. Pakketjes worden té goedkoop naar Nederland gestuurd. De verzendkosten zouden hoger zijn dan de prijs die de consument betaald, aldus de VVD. Maar dan verliest er toch iemand geld op?
Het zou ook oneerlijke concurrentie zijn als consumenten de verzendkosten niet doorgerekend krijgen terwijl de postvervoerder meer vergoed krijgt? Maar waar komt dat geld dan vandaan? Is er iemand met een paar miljard die ervoor zorgt dat we in Nederland lekker goedkoop dingen kunnen bestellen?
Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Joh. Ik betaal als (relatief kleinschalige) Nederlandse ondernemer ook bij lange na de consumentenprijs niet voor het versturen van pakketten, dan zal een grotere buitenlandse aanbieder dat ook wel lukken.
Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en véél - heel veel - wisselend deskundig personeel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.
Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Klopt, maar ik denk dat niet enkel de factor "financiele stimulatie vanuit de Chinese overheid" een rol speelt in het spotgoedkoop houden van het bestellen in China. Ik zie namelijk zeer regelmatig dat Chinese pakketten die zo groot zijn dat ze onmogelijk door de brievenbus kunnen, gebracht worden de postbezorger ipv de pakketkoerier, hetgeen de kosten voor de verzender aanzienlijk drukt. Ik kom daar als Nederlandse firma beslist niet mee weg (briefpakje hoeft maar een paar mm te dik te zijn, en de kans is groot dat ik binnen een paar dagen een verzoek tot het overmaken van de extra portokosten ontvang) dus er zullen ongetwijfeld in dat opzicht afspraken met PostNL bestaan.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).
Ok, maar MM kan toch gewoon 10.000 ventilators reserveren/bestellen bij hun producent en zodra die door de consument besteld zijn gewoon 'tijdelijk uitverkocht' op de site zetten. Dat is min of meer hun standaardwerkwijze. Ik zie dus het probleem niet.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.
Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:01 schreef Persefoneia het volgende:
Dat de post vertraagd is, is niet alleen vervelend voor het bezorgen.
Ik heb voor een (voor mij) behoorlijk bedrag besteld bij Zalando en Bol. Dat is allemaal weer retour gegaan een aantal dagen terug maar ik heb nog steeds geen bevestiging dat het pakje bij hen retour is ontvangen. Ik moet dus ook wat langer wachten voor ik mijn geld terug heb.
Bij Mediamarkt kom ik niet vaak. Online kijk ik eigenlijk nooit bij hen.
Weet niet op welke software hun webshop draait, maar hun reparaties draaien op software van Zes Goes en die is uitstekend.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Dat is inderdaad iets om over na te denken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.
Anno 2019 als retailer zo'n brakke webshop hebben lijkt mij wel een potentieel killer.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Tropen rooster bezorgers.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen
Dan zijn mensen wel vaak thuis. TRING TRIIIIIIIING PAKKETJE!!quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen
Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...quote:
Dan moet PostNL daar eerst maar eens veel meer geld voor gaan vragen. De marges bij de pakkettentak staan enorm onder druk.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...
PostNL zou echt nog veel flexibeler moeten worden wat betreft pakketbezorgingen. Geef me de optie om pakketten op deze tijdstippen te laten bezorgen, als standaard, zonder dat het me extra geld kost en vóórdat er een poging mislukt is.
Als ze meer met me in 'overleg' gaan over bezorgtijdstippen hoeven ze veel minder te rijden. Scheelt hen weer tijd en geld, en ik ben meer tevreden over mijn bestellingen. Scheelt ook weer klachten bij de retailers.
Heb vaak ook geen probleem met het opsparen van leveringen zodat alles bijvoorbeeld op zaterdag geleverd wordt. Als ik het maar weet. Ik heb niets aan een update 'pakket is onderweg voor levering om 19.00 uur' als dat vervolgens niet gehaald wordt.
Retailers zouden daar ook betere afspraken over moeten gaan maken met de vervoerders. Als je dat goed voor elkaar hebt als verkoper maak je echt een verschil.
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en véél - heel veel - wisselend deskundig personeel.
Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn?quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:33 schreef Blik het volgende:
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.
Volgens mij hebben ze alles gewoon liggen, alleen faalt hun complete distributie gewoon op dit moment. Ik neem aan dat beschkbaarheid op de site gekoppeld is aan hun voorraadniveau, dus ze zullen geen producten verkopen die ze niet hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn?
Waar over geklaagd wordt is dat er niet geleverd wordt!
Zet gewoon op je site dat ze op zijn. Op! Op! Op! En wat je wel verkoopt moet je gewoon leveren. En vlug wat. Is dat nou zo moeilijk?
Die hoor je vaker en diezelfde mensen stampen wel boos rond als een winkel iets niet op voorraad heeft en moet bestellen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
Aan de andere kant: wat stelt BCC tegenwoordig nog voor? Karige winkels met weinig divers aanbod, hebben drastisch minder budget voor marketing en reclame. Dit kan voor MM ook de opmars zijn naar het verliezen van de marktpositie van bijvoorbeeld Coolblue en Bol.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:26 schreef F1gamer het volgende:
Dat te lang wachten op bestellingen was een aantal jaar terug ook een probleem bij de BCC en die zijn ook niet failliet gegaan. Dus bij de MM zal ook niet zo'n vaart lopen.
als ik langer moet wachten, bestel ik het wel uit China voor de helft van de prijs. Ik bestel het juist in Nederland om het de volgende dag in huis te hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |