abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186546464
Oorspronkelijke openingspost door LXIV.

quote:
Journalist verzamelt data voor Zwartboek over het NOS-journaal
door RECHTSACTUEEL • 28 DECEMBER 2017

De Nederlandse journalist Arnold Karskens werkt aan een Zwartboek over een van de belangrijkste propagandakanalen op dit moment. Het gaat om het NOS-journaal, dat namens de Nederlandse Staat mensen het nieuws brengt. Karksens vroeg zich af hoe betrouwbaar en onafhankelijk dit NOS-programma wel niet is en riep mensen op om voorbeelden in te sturen wanneer men denkt dat het instituut in de fout gaat. Er wordt hier gedoeld op het met herhaling verspreiden van nepnieuws of het verdraaien van de waarheid. Karskens heeft inmiddels al 5 lange artikels aan kritieken over de NOS kunnen publiceren.

Een veel voorkomende kritiek is de anti-Nederlandse en anti-blanke inkleding van de nieuwsartikels. Zo laat men bijvoorbeeld bij een uitzending als er een zwart slachtoffer is van geweld veel langer de vertegenwoordigers van hen aan het woord als dat dit bij de daders het geval is. Als voorbeeld is er een recent politie-optreden waarbij er een zwart slachtoffer was en men dan veel meer tijd krijgt om hun kant van het verhaal uit te leggen. Daarbij benoemt men bij daders wel de etnische achtergrond als deze blank is en anders vaak niet. Zo dus niet of later bij de islamitische aanslagen.

Een van de opvallende voorbeelden van nepnieuws was de uitzending waarbij de NOS een fragment over de Russische President Vladimir Poetin zo knipte dat het leek alsof hij een vragensteller expres negeerde. Hierdoor ontstond bij de kijker het idee dat Poetin geen antwoord wil geven op een gewone vraag en zo zich niet wilde verantwoorden. Later verschenen er beelden op het internet waaruit bleek dat Poetin wel degelijk netjes antwoord gaf op de vraag, maar dat dit antwoord er door de NOS uit was geknipt.

Arnold Karskens wijst in zijn onderzoek op de bedrijfscode van de NOS en dat er van kleur bekennen geen sprake mag zijn. ‘De NOS hanteert de hoogste journalistieke eisen van evenwichtigheid, zorgvuldigheid, betrouwbaarheid, ongebondenheid, pluriformiteit en onbevoordeeldheid.’ Zijn onderzoek, met daarbij een aantal sprekende voorbeelden, wijst echter in een hele andere richting, namelijk dat er met regelmaat sprake is van manipulatie en regelrecht nepnieuws.
https://re-act.be/2017/12(...)er-het-nos-journaal/

'Nepnieuws' is een hot item tegenwoordig. Deze term werd in 2017 opeens breed uitgedragen door verschilllende -overheids- instanties overal in de EU. Het kon niet lang duren voordat de eerste wetten tegen 'nepnieuws' werden uitgevaardigd. Deze wetten geven overheden de mogelijkheid om bepaald nieuws te blokkeren. Op die manier kunnen ze de burgers zelf voorzien van 'onafhankelijk' en 'objectief' nieuws, zodat deze goed geïnformeerd blijft.

De vraag is echter of dit staatsnieuws altijd wel even objectief is. De journalist Arnold Karskens heeft op zijn site een heleboel NOS-nieuws uit 2017 verzameld waarbij dit betwist wordt. Dit zijn dus items waar aantoonbaar in geknipt wordt, andere foto's bij het nieuwsbericht gezet worden, belangrijk nieuws genegeerd wordt en irrelevant nieuw in de schijnwerpers wordt gezet:

http://thekarskenstimes.com/item/666-zwartboek-nosjournaal
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:40:38 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186558816
Is de informatie op de site van Karkens nu aantoonbaar niet juist? Anders begrijp ik niet waarom dit topic in BNW staat, dan hoort het gewoon in NWS thuis.

De ironie is dat berichtgeving van de NOS zonder scrupules in NWS wordt geplaatst in plaats van BNW waar ze thuishoort en dat deze post in BNW staat. De omgekeerde wereld!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator donderdag 2 mei 2019 @ 11:18:08 #3
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186560486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:40 schreef LXIV het volgende:
Is de informatie op de site van Karkens nu aantoonbaar niet juist? Anders begrijp ik niet waarom dit topic in BNW staat, dan hoort het gewoon in NWS thuis.

De ironie is dat berichtgeving van de NOS zonder scrupules in NWS wordt geplaatst in plaats van BNW waar ze thuishoort en dat deze post in BNW staat. De omgekeerde wereld!
Zie FB.
A child is born with no state of mind.
pi_186567792
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb jij ook maar ooit in je leven op een redactie gewerkt?
Ja, maar zelfs als het antwoord nee was, doet dat niks af aan het feit dat ik journalistieke basisregels ken én zie dat de NOS die regelmatig schendt.

En dit is inmiddels deel 4 van de topicreeks. Dat zegt op zich al best veel. De voorbeelden blijven zich gewoon aandienen.
pi_186607040
NOS twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 18:35:01 Toename antisemitisme in Frankrijk, zonder duidelijke oorzaak https://t.co/Saavdhl9pc reageer retweet
Sywert twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 19:22:32 Misschien geeft dit filmpje een hint. Zvika Klein liep 10 uur door Parijs en nam deze video op: https://t.co/77UGqtbOYO reageer retweet
  zaterdag 4 mei 2019 @ 15:20:44 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_186607252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:40 schreef LXIV het volgende:
Is de informatie op de site van Karkens nu aantoonbaar niet juist? Anders begrijp ik niet waarom dit topic in BNW staat, dan hoort het gewoon in NWS thuis.

De ironie is dat berichtgeving van de NOS zonder scrupules in NWS wordt geplaatst in plaats van BNW waar ze thuishoort en dat deze post in BNW staat. De omgekeerde wereld!
Jij wordt ook per dag gestoorder :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_186611024
quote:
Kan gebeuren toch. Er staat bij de NOS niets dat niet waar is. Aldus Koos.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 22:47:37 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186616051
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 19:10 schreef Faxie het volgende:

[..]

Kan gebeuren toch. Er staat bij de NOS niets dat niet waar is. Aldus Koos.
Ik weet niet wat Koos zou zeggen of wat uberhaupt het punt hiervan is... Het komt op me over als vrij verklaarbare berichtgeving als je de tekst leest.

Het oudere bericht van de NOS met de tekst "jongeren handelen uit naam van islam" is een specifiek stuk wat zo te zien voortkwam uit wat onderzoek uit de wijk wat specifiek daar over ging.

Het nieuwere bericht met de tekst "zonder duidelijke oorzaak", komt voort uit de registratie van antisemitische incidenten, waar de oorzaak vaak gewoon niet bekend is. Het bericht verwijst naar de mening van onbenoemde deskundigen die 3 oorzaken zouden aanwijzen, niet naar 1:
- "De eerste groep is de meest diffuse: dat betreft het antisemitisme zonder expliciete politieke motieven."
- "Een tweede groep bestaat uit rechtsextremisten."
- "Een derde vorm van antisemitisme speelt zich vooral af in wijken waar Joden en moslims samenwonen: vaak zijn dat voorsteden van Parijs, de banlieues."

Kortom, ook zij benoemen moslims in dezen, vanuit de context van het conflict in het Midden-Oosten, wat volgens de onbenoemde deskundigen tot meer anti-semitisme zou leiden.
pi_186620982
Zal wel weer als "foutje" worden bestempeld.
pi_186629512
NOS twitterde op zondag 05-05-2019 om 11:41:50 Dodenherdenking Vught verstoord door gejoel vanuit gevangenis https://t.co/orhX8NHpTK reageer retweet
Mooi voorbeeldje weer van de NOS newspeak: 'allah hakbar' kreten afdoen als 'gejoel'.
pi_186629533
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
NOS twitterde op zondag 05-05-2019 om 11:41:50 Dodenherdenking Vught verstoord door gejoel vanuit gevangenis https://t.co/orhX8NHpTK reageer retweet
Mooi voorbeeldje weer van de NOS newspeak: 'allah hakbar' kreten afdoen als 'gejoel'.
Als er iets als 'Hamas, hamas, Joden aan het gas!' werd geroepen, heb ik niet het idee dat de NOS het over 'gejoel' zou hebben.
  zondag 5 mei 2019 @ 16:23:31 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186629574
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:22 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als er iets als 'Hamas, hamas, Joden aan het gas!' werd geroepen, heb ik niet het idee dat de NOS het over 'gejoel' zou hebben.
Hamas joden aan het gas is dan ook wel wat anders dan zeggen dat god groot is, vind je niet?

De titel van het artikel luidt trouwens: Terreurverdachten Vught verstoorden Dodenherdenking met 'Allahoe akbar'
pi_186629616
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hamas joden aan het gas is dan ook wel wat anders dan zeggen dat god groot is, vind je niet?
Hoezo? Missschien zien ze gewoon graag dat de huizen in Israel een gasaansluiting krijgen voor verwarming.

Of zou de context waarin dat soort uitspraken gedaan worden er misschien iets mee te maken hebben?
pi_186629649
Twitter heeft genoeg tekens beschikbaar voor de volledige titel overigens.
  zondag 5 mei 2019 @ 16:26:42 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186629654
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:25 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hoezo? Missschien zien ze gewoon graag dat de huizen in Israel een gasaansluiting krijgen voor verwarming.

Of zou de context waarin dat soort uitspraken gedaan worden er misschien iets mee te maken hebben?
Natuurlijk heeft dat er mee te maken, maar het eerste is een directe dreiging het tweede niet.

Overigens is de titel van het artikel wel degelijk: Terreurverdachten Vught verstoorden Dodenherdenking met 'Allahoe akbar'

Die is ogenschijnlijk aangepast.
pi_186629758
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat er mee te maken, maar het eerste is een directe dreiging het tweede niet.

Overigens is de titel van het artikel wel degelijk: Terreurverdachten Vught verstoorden Dodenherdenking met 'Allahoe akbar'

Die is ogenschijnlijk aangepast.
Dat klopt, ze zullen wel weer terecht tegengas (huehue) gekregen hebben.

pi_186629791
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Die is ogenschijnlijk aangepast.
Inderdaad maar het geeft wel weer aan wat een prutsers er op de NOS redactie werken.

Onlangs moesten ze ook al een nieuwskop rectificeren: BNW / journalist verzamelt data voor zwartboek NOS #3
pi_186629874
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Inderdaad maar het geeft wel weer aan wat een prutsers er op de NOS redactie werken.

Onlangs moesten ze ook al een nieuwskop rectificeren: BNW / journalist verzamelt data voor zwartboek NOS #3
Foutje, kan gebeuren toch?

Alleen als de foutjes in de meeste gevallen in dezelfde richting gedaan worden is er een patroon, dan heb je het niet meer over foutjes. Het is onderhand elke dag wel weer eens raak daar.

Heb de NOS ook niet gehoord over de zwarte agent die een blanke ongewapende vrouw neerschoot in de US. Toch wel apart, want zodra er een zwarte neergeschoten wordt zijn ze er als de kippen bij.
pi_186630348
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:35 schreef Faxie het volgende:

[..]

Foutje, kan gebeuren toch?

Alleen als de foutjes in de meeste gevallen in dezelfde richting gedaan worden is er een patroon, dan heb je het niet meer over foutjes. Het is onderhand elke dag wel weer eens raak daar.

Heb de NOS ook niet gehoord over de zwarte agent die een blanke ongewapende vrouw neerschoot in de US. Toch wel apart, want zodra er een zwarte neergeschoten wordt zijn ze er als de kippen bij.
Het is inderdaad duidelijk dat er een patroon is maar ik ben er alleen niet helemaal over uit of het bewust wordt gedaan of dat het gewoon incompetentie is. Dat ze op een gegeven moment ervoor hebben gekozen om de term 'blank' met 'wit' te vervangen geeft wel aan dat ze de berichtgeving bewust een bepaalde richting op framen. Anderzijds duidt het alsmaar achteraf moeten aanpassen van nieuwskoppen weer op incompetentie.

Uiteindelijk denk ik dat de NOS redactie hoofdzakelijk bestaat uit links progressievelingen die teveel in hun eigen filterbubbel leven en daardoor gewoon niet in de gaten hebben hoe gekleurd hun berichtgeving is.
  zondag 5 mei 2019 @ 16:55:07 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186630432
Dat switchen naar wit hebben ze naar eigen zeggen gedaan omdat wit juist neutraler zou zijn in berichtgeving dan blank. Daar kun je anders over denken natuurlijk, maar de uitgesproken intentie is niet verkeerd an sich.

Hoe zou het andersom trouwens verkeerd kunnen gaan? Kan me er moeilijk een voorstelling bij maken.
pi_186630580
Ik lees niks over een zwarte agent.

https://nos.nl/artikel/22(...)choten-vrouw-vs.html

Terwijl hier wel vermeld moet worden dat het slachtoffer zwart was en de agent een latino.

https://nos.nl/artikel/21(...)eschoten-schikt.html
pi_186630839
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is inderdaad duidelijk dat er een patroon is maar ik ben er alleen niet helemaal over uit of het bewust wordt gedaan of dat het gewoon incompetentie is. Dat ze op een gegeven moment ervoor hebben gekozen om de term 'blank' met 'wit' te vervangen geeft wel aan dat ze de berichtgeving bewust een bepaalde richting op framen. Anderzijds duidt het alsmaar achteraf moeten aanpassen van nieuwskoppen weer op incompetentie.

Uiteindelijk denk ik dat de NOS redactie hoofdzakelijk bestaat uit links progressievelingen die teveel in hun eigen filterbubbel leven en daardoor gewoon niet in de gaten hebben hoe gekleurd hun berichtgeving is.
Dat vermoed ik ook gedeeltelijk. Ik geloof alleen niet dat ze zo naief zijn dat ze het niet in de gaten hebben
pi_186630874
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 17:00 schreef Nober het volgende:
Ik lees niks over een zwarte agent.

https://nos.nl/artikel/22(...)choten-vrouw-vs.html

Terwijl hier wel vermeld moet worden dat het slachtoffer zwart was en de agent een latino.

https://nos.nl/artikel/21(...)eschoten-schikt.html
Ah oke, dus ze hebben het nu wel over het smartengeld. Gisteren toen ik keek nadat het in NWS stond, stond er bij de NOS nog helemaal niks namelijk.

Maar inderdaad, nu wordt er niks gezegd over huidskleur. Heel vreemd weer.
pi_186751743


NOS twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 11:56:25 De kop 'De EU in jouw leven, dat zit ‘m in de kleine dingen' hebben we veranderd in 'De EU in jouw leven: je hebt het misschien niet zo door, maar het is er wel'. Dit dekt de lading beter. reageer retweet
pi_186969696
quote:
‘NOS schuift steeds verder op naar links’

Studenten leenangst aanpraten om zo GroenLinks-propaganda te kunnen pluggen, anti-Trump desinformatie verspreiden, ramadanjournalistiek bedrijven en het woord ‘islam’ of ‘moslims’ lekker niet noemen bij een islamitische aanslag (door moslims) in Sri Lanka. Het is de NOS ten voeten uit.

Sommigen noemen het een publiciteitsstunt van de NOS om zo de subsidie zeker te stellen. Ook zijn er mensen die denken dat het de NOS vooral is te doen om kijkcijfers en clicks, ordinair scoren op kosten van de belastingbetaler.

Media-deskundige Léon de Oude kijkt er anders tegenaan. Volgens hem is het vooral een volgende stap in de verlinksing van de NOS. “De NOS wordt steeds vaker in één adem genoemd met nepnieuws en desinformatie. Dat gaat denk ik wel heel ver, maar de NOS schuift wel steeds verder op naar links waar men traditioneel weinig op heeft met onwelgevallige feiten.”

Wat volgens De Oude vooral interessant is, is dat de NOS vooral gericht lijkt te zijn op de islam. “Dat is een trend die je bij veel main stream media in Europa ziet, vooral sinds de verkiezing van Trump. Links wordt gekoppeld aan bukken voor islam en islamisering.”

Het heeft een tijd geduurd voordat de NOS zo schaamteloos openlijk links was zegt correspondent Wilma Wit: “Er is in Europa jarenlang over gedebatteerd. Maar de NOS en NPO hebben in 2017 echt hun coalitie gevormd op steviger anti-christen, anti-blank, anti-man, anti-heteroseksueel en vooral steviger pro-islambeleid. En dan krijg je dus dit soort artikelen.”

“De angst voor realistische geluiden is er ook wel echt bij de NOS”, zegt De oude. “De vraag is alleen waar die angst door komt. Komt die echt omdat ze realistische geluiden als een probleem ervaren, of omdat NOS-journalisten elkaar maar blijven ophitsen en tegen elkaar blijven zeggen dat alles met een andere mening fout is?”

Volgens De Oude is de linkse journalistiek van de NOS niet meer dan laffe propaganda. “Het gaat om zo’n gemakkelijk door te prikken als ‘journalistiek’ verpakt links activisme dat het in de praktijk, denk ik, door de meeste mensen ook wel snel wordt doorzien als propaganda. Vooral omdat veel mensen onder de 116 al lang niet meer alleen afhankelijk zijn van de NOS maar gewoon zelf hun nieuws bij elkaar zoeken dankzij het internet en daardoor al snel doorkrijgen dat die aanhoudende propaganda van de NOS wel heel erg opvallend eenzijdig links is.”

In principe zou een echt onafhankelijke en objectieve journalistieke organisatie gewoon alleen de feiten moeten brengen, zonder het opzichtig duiden door middel van eenzijdige, kritiekloze interviews met zogenaamde ‘experts’ die allemaal een voor de journalist welgevallige mening hebben. Volgens Wilma Wit is die tijd wel voorbij: “Het is denk ik een kwestie van tijd voordat het volstrekt normaal is om dergelijke bevooroordeelde propaganda te verkopen als ‘onafhankelijke’ ‘kwaliteits’-journalistiek.”
  dinsdag 21 mei 2019 @ 01:31:22 #27
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186996563
Verkiezingen komen er weer aan en onze staatsomroep is weer op oorlogspad. Je kan er je klok op gelijk zetten: Naarmate de verkiezingen dichterbij komen neemt het aantal aanvallen van onze onafhankelijke :') staatsomroep op populistische partijen, hier, of elders in Europa, in hevige mate toe.
pi_186998449
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 01:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Verkiezingen komen er weer aan en onze staatsomroep is weer op oorlogspad. Je kan er je klok op gelijk zetten: Naarmate de verkiezingen dichterbij komen neemt het aantal aanvallen van onze onafhankelijke :') staatsomroep op populistische partijen, hier, of elders in Europa, in hevige mate toe.
... en krijgt de PvdA een ruim podium. Vorige week in het Nieuwsuur-debat was Timmermans veel, veel langer aan het woord dan andere kandidaten. En gisteren was er een apart debat tussen hem en de spitzenkandidat Weber, alsof er maar 2 partijen meedoen.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:35:22 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186998535
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

... en krijgt de PvdA een ruim podium. Vorige week in het Nieuwsuur-debat was Timmermans veel, veel langer aan het woord dan andere kandidaten. En gisteren was er een apart debat tussen hem en de spitzenkandidat Weber, alsof er maar 2 partijen meedoen.
Lijkt me op weinig gebaseerd. Ik heb de laatste 2 jaar juist de indruk dat FVD veel te veel aandacht krijgt en daarvoor de PVV jarenlang. Ik denk niet dat daar een pro FVD of PVV bias achter zit, gewoon matige selectie.

Verder, TPO aanhalen zoals Arthur_Spooner doet om een bias aan te tonen is best ironisch natuurlijk.
  donderdag 6 juni 2019 @ 04:17:58 #30
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187284153
Linkse partijen winnen verkiezingen Denemarken
https://nos.nl/artikel/22(...)ngen-denemarken.html

Zo irritant dit. Woorden schieten me te kort. Zijn het leugens, is het de lafheid van de NOS, het opportunisme van onze vieze stinkende staatsomroep-activisten, ik weet het niet, iets irriteert me mateloos aan dit bericht ( en dan heb ik het niet over de overwinning van Links volgens onze staatsomroep).
  donderdag 6 juni 2019 @ 04:41:09 #31
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187284164
Ik zal mijn irritatie proberen uit te leggen.

We hebben dus een NOS die met dit bericht komt:

Linkse partijen winnen verkiezingen Denemarken
https://nos.nl/artikel/22(...)ngen-denemarken.html

Een jubelverhaal waarin ze juichen dat links gewonnen heeft en populistische rechts een zware nederlaag geleden heeft en speciale aandacht voor de sociaaldemocratische Mette Frederiksen die op een voetstuk gehesen wordt.

Wat mij nou zo irriteert? :

Is dat Mette Frederiksen dingen gezegd heeft , voor dingen staat, als ik het zou zeggen
hier in Nederland als rechtspopulistische kwaadaardige nationalist afgebeeld wordt, o.a door de NOS, (dat is te zwak uitgedrukt) vooral door onze staatsomroep, (dat is ook te zwak uitgedrukt), de activisten van onze haatzaaiende activistische stukjesschrijvers van onze staatsomroep de voorhoede vormt om dat in de meest extreme manier af te keuren.
  donderdag 6 juni 2019 @ 04:50:34 #32
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187284171
Hier een heel verhaal over Mette Frederiksen:

De Deense sociaal-democraten koesteren de arbeiders en zijn hard voor migranten
https://www.volkskrant.nl(...)-migranten~b5873aba/

Dit heeft ze ook gezegd (een vertaling):

Mette Frederiksen in brutale showdown: 'Sluit alle islamitische particuliere scholen!'
https://www.bt.dk/politik(...)-muslimske-friskoler

Hoedan? Hoe kan onze staatsomroep en het Goedvolk opeens goede sier maken met deze dame? De dingen die zij zegt zeg ik al jaren met als gevolg massale verwijten dat dat rechtsextremistische nationalistisch populistisch racisme is. Ik voel me gewoon vies dat de NOS haar ook opeens op een voetstuk plaats. Ik wil niet geassocieerd worden met die haatzaaiende gesubsidieerde protestvereniging. Misschien is dat het wat me zo irriteert.

[ Bericht 5% gewijzigd door Braindead2000 op 06-06-2019 05:23:11 ]
  donderdag 6 juni 2019 @ 19:12:52 #33
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187292561
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 04:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zal mijn irritatie proberen uit te leggen.

We hebben dus een NOS die met dit bericht komt:

Linkse partijen winnen verkiezingen Denemarken
https://nos.nl/artikel/22(...)ngen-denemarken.html

Een jubelverhaal waarin ze juichen dat links gewonnen heeft en populistische rechts een zware nederlaag geleden heeft en speciale aandacht voor de sociaaldemocratische Mette Frederiksen die op een voetstuk gehesen wordt.

Wat mij nou zo irriteert? :

Is dat Mette Frederiksen dingen gezegd heeft , voor dingen staat, als ik het zou zeggen
hier in Nederland als rechtspopulistische kwaadaardige nationalist afgebeeld wordt, o.a door de NOS, (dat is te zwak uitgedrukt) vooral door onze staatsomroep, (dat is ook te zwak uitgedrukt), de activisten van onze haatzaaiende activistische stukjesschrijvers van onze staatsomroep de voorhoede vormt om dat in de meest extreme manier af te keuren.
Deense sociaaldemocraten overleven dankzij streng immigratiebeleid
https://nos.nl/artikel/22(...)mmigratiebeleid.html

Zucht...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 juni 2019 @ 04:16:12 #34
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187301094
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Deense sociaaldemocraten overleven dankzij streng immigratiebeleid
https://nos.nl/artikel/22(...)mmigratiebeleid.html

Zucht...
Dat is een ander, later artikel. Ik zie trouwens dat ze dat artikel wat ik linkte ook aangepast hebben.
pi_187306766
NOS past altijd artikels aan op korte termijn als blijkt dat veel andere media een genuanceerder verhaal vertellen.
pi_187408978
jacvre twitterde op donderdag 13-06-2019 om 09:37:01 Fotobijschriften maken is wel een dingetje @NOS https://t.co/eKDUoqs9HD reageer retweet
NOS twitterde op donderdag 13-06-2019 om 10:55:01 @jacvre Deze foto had met dit bijschrift niet geplaatst mogen worden. We hebben de foto van de site verwijderd. reageer retweet


De NOS redactie faalt weer eens.
pi_187680838
We hebben er weer eentje: een kritiekloos interview met de kapitein van het mensensmokkel-schip Sea Watch 3: https://nos.nl/artikel/22(...)-ramp-aan-boord.html

Uiteraard geen enkel wederwoord. Alleen maar hoe zielig de migranten waren, hoe dapper die kapitein was en dat er bij het rammen van een douaneboot geen gewonden zijn gevallen. Het staat er nog net niet, maar de woorden "dus is het niet erg" kun je er zo achteraan lezen.

Gisteren ook al: https://nos.nl/artikel/22(...)-niet-crimineel.html
Twee ministers aan het woord, dus mensen in een gelijkwaardige functie. De woorden van de Duitse minister Maas worden zonder waarde-oordeel vermeld, bij Salvini wordt even subtiel toegevoegd dat hij rechts-populist is. De ondertoon: zijn mening is minder relevant of serieus te nemen. Dat terwijl de man vicepremier van Italië is.
pi_187680943
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 04:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Hier een heel verhaal over Mette Frederiksen:

De Deense sociaal-democraten koesteren de arbeiders en zijn hard voor migranten
https://www.volkskrant.nl(...)-migranten~b5873aba/

Dit heeft ze ook gezegd (een vertaling):

Mette Frederiksen in brutale showdown: 'Sluit alle islamitische particuliere scholen!'
https://www.bt.dk/politik(...)-muslimske-friskoler

Hoedan? Hoe kan onze staatsomroep en het Goedvolk opeens goede sier maken met deze dame? De dingen die zij zegt zeg ik al jaren met als gevolg massale verwijten dat dat rechtsextremistische nationalistisch populistisch racisme is. Ik voel me gewoon vies dat de NOS haar ook opeens op een voetstuk plaats. Ik wil niet geassocieerd worden met die haatzaaiende gesubsidieerde protestvereniging. Misschien is dat het wat me zo irriteert.

De NOS zat er duidelijk mee in z'n maag dat de sociaal-democraten de Deense verkiezingen wonnen. Dus kozen ze maar voor de gebruikelijke "links heeft gewonnen"-riedel. Wie de Deense politiek een beetje volgt (en dat is aan te raden) weet dat de Deense sociaal-democraten al een paar jaar geleden hun koers hebben gewijzigd en stukken strenger zijn geworden op de thema's integratie en migratie. Eigenlijk precies datgene wat Nieuwe Wegen in Nederland ook had gewild.

De Deense sociaal-democraten hebben de afgelopen jaren vanuit de oppositie allerlei voorstellen gesteund van de zittende rechtse regering om de regels strenger te maken. De partij was aanvankelijk weggezakt in de peilingen, maar is daarna goed teruggekomen en werd nu de grootste. Dus mét een strenge agenda op het vlak van integratie en migratie. Het kan dus. In een eerder artikel sprak de NOS van een "nationalistische koers", terwijl je het ook gewoon broodnodig realisme kunt noemen.
pi_187681426
Zijn gewoon wat onhandige details. Kan gebeuren toch. Snap dat nou :{w
pi_187910361
Politie: diverser maken van het korps zeer moeilijk

Dit artikel :')
Het had zo op Joop.nl kunnen staan.

De NOS begint steeds meer een radicaal linkse activistische toon aan te slaan.
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 23:15:55 #41
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_187927616
Sowieso verplichte diversiteit :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_188016847
Dat was weer een sterk staaltje fakenews vanavond bij de NOS over de vermeende racistische uitspraken van Trump.

Nieuwsuur (vanaf 23:40) verkondigt dat Trump heeft gezegd dat: "Vier democratische congresleden terug moeten naar het land waar ze vandaan komen".

Terwijl Trump zei: "Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done."

Daar staat toch echt iets anders. Er worden woorden bij verzonnen waar je bij staat.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 02:17:11 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188017013
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 02:02 schreef RobbieRonald het volgende:
Dat was weer een sterk staaltje fakenews vanavond bij de NOS over de vermeende racistische uitspraken van Trump.

Nieuwsuur (vanaf 23:40) verkondigt dat Trump heeft gezegd dat: "Vier democratische congresleden terug moeten naar het land waar ze vandaan komen".

Terwijl Trump zei: "Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done."

Daar staat toch echt iets anders. Er worden woorden bij verzonnen waar je bij staat.
Nog nooit van context gehoord? Trump zegt letterlijk wat de NOS schrijft. Wat jij er dan nu bij zet maakt voor die boodschap niet uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188022254
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 02:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nog nooit van context gehoord? Trump zegt letterlijk wat de NOS schrijft. Wat jij er dan nu bij zet maakt voor die boodschap niet uit.
Uhhm, de context ontbreekt juist en wat ze wel zeggen is niet wat Trump letterlijk zei.
  zondag 21 juli 2019 @ 18:11:56 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188042686
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 14:14 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Uhhm, de context ontbreekt juist en wat ze wel zeggen is niet wat Trump letterlijk zei.
Het zijn letterlijk de woorden van Trump. Wat jij er bij zet maakt het niet anders, sterker nog het geeft alleen maar aan hoe zeer de NOS correct is. Ze moeten van Trump terug naar 'hun land'. Terwijl dat dus de VS is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188042793
Nope. Het woord "moeten" bijv. is erbij verzonnen.

Lijkt me overigens niet de plek om hier over te discussiëren.
  zondag 21 juli 2019 @ 18:46:46 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188043136
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 18:21 schreef RobbieRonald het volgende:
Nope. Het woord "moeten" bijv. is erbij verzonnen.
Nee hoor.

Het past hier prima, want het is een perfect voorbeeld van het met opzet fout interpreteren van een bericht en dan slachtoffertje spelen. Zoals die hele topic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188043509
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2019 18:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor.

Het past hier prima, want het is een perfect voorbeeld van het met opzet fout interpreteren van een bericht en dan slachtoffertje spelen. Zoals die hele topic.
Laat eens zien waar hij dat woord heeft gebruikt. Letterlijk.

Zelf citaten verzinnen om daar vervolgens kritiek op te leveren. De haters houden zichzelf wel lekker bezig zo.
  zondag 21 juli 2019 @ 19:17:11 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188043579
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:13 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Laat eens zien waar hij dat woord heeft gebruikt.
Welk woord? Het is een vertaling. De NOS vertaalt letterlijk wat hij zegt, jij leest het gewoon opzettelijk verkeerd. Het probleem ligt bij jou. Dat is zo bij al deze zelf verzonnen problemen. Je doet net alsof de NOS de woorden van Trump verkeerd interpreteert en gaat er dan over zeiken. Dat is het verzonnen gedeelte hier.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188043856
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welk woord? Het is een vertaling. De NOS vertaalt letterlijk wat hij zegt, jij leest het gewoon opzettelijk verkeerd. Het probleem ligt bij jou. Dat is zo bij al deze zelf verzonnen problemen. Je doet net alsof de NOS de woorden van Trump verkeerd interpreteert en gaat er dan over zeiken. Dat is het verzonnen gedeelte hier.
De Engelse vertaling van het woord "moeten" die Trump gebruikt zou hebben. Als dat woord niet verzonnen is, dan moet dan toch makkelijk terug te vinden zijn?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')