Ook ik vind mariska naief en niet erg slim , ze wil haar zelf als een onzeker , maar vooral eerlijk meisje neerzetten. Volgens mij valt het zeker met die eerlijkheid zwaar tegen , ik vind dat zij ook constant "spelletjes" probeert te spelen , ze is hier alleen te dom voor en als het dan weer eens uitkomt dan vooral verschuilt ze zich achter het onzekere meisje dat ze zou zijn die erg met haarzelf in de knoop zit en alles toch vooral alles eerlijk probeert te doen.
Ik zag in haar gedrag na het "dagboek incident" ook een beetje een spel , koen had haar toen al uitgelegt hoe zijn spel precies gespeelt had en dat hij nu zijn , door mariska steevast psychopatische genoemde , personage niet meer zou spelen en vertelde dat hij dit ook tegen charlie gezegt had en in zijn dagboek had geschreven (misschien was daardoor ook haar interesse voor dat dagboek gewekt en door de insinuatie van sandra had ze een mooie gelegenheid om eens even rond te snuffelen).
Toen het echter weer eens uitkwam dat ze fout zat , verschuilde ze zich weer in het onschuldige meisje dat altijd word aangevallen terwijl ze altijd het goede probeert te doen.
Maar die woede uitbarsting was volgens mij gespeelt (met gemeende achterliggende woede) en bedoelt om koen uit zijn tent te lokken zoals hij eerder tegen haar tekeer ging , en zo te bewijzen dat hij wel degelijk de psychopaat is en het dus toch niet gespeelt was.
Ik had die avond een tijdje de streams gevolgt en
Koen bleef echter uitermate kalm ook al die tijd erna dat mariska hem probeerde te overtuigen dat zijn dagboekstukje over haar vermeend nymfomanisch gedrag niet kon en gerectificeert diende te worden , ik vond zijn verweer slap maar vond erg knap dat hij dit zo rustig kon blijven verdedigen (kon wel zien dat hij leraar was) , terwijl haar gedram erg lang doorging.
Ook in haar zelfnominatie zag ik weer zo een spelletje ....... ze zag immers al aankomen dat ze op de bank gezet zou worden en dacht dan nomineer ik mezelf maar , dan zet ik bij niemand kwaad bloed (mbt een eventuele volgende nominatie) en kweek zo misschien nog wat goodwill bij het publiek.
Zoiets als : die domme mariska wil zich graag verschuilen achter een nog dommer personage dan dat ze is , maar dat omdat ze daar te dom voor is lukt dat niet erg.
------------------
psychologie van de perma-frost
[Dit bericht is gewijzigd door PC eend op 05-12-2000 03:09]