abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 12 april 2019 @ 08:15:20 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186168920
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Verder kun je met je credit card pinnen bij postkantoren en bij de 7/11.

Wie is wanneer in Japan?
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 12 april 2019 @ 08:15:34 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186168923
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:13 schreef polariteit het volgende:

[..]

Is Seoul/Z-korea een leuke aanvulling op Japen en Taiwan? Of is het meer van hetzelfde?
Het wel weer net wat anders.
Inmiddels vaak in Japan geweest dus wilde er wat nieuws bij. Vond Seoul wel leuk om een keer te zien :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186172428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:13 schreef polariteit het volgende:

[..]

Is Seoul/Z-korea een leuke aanvulling op Japen en Taiwan? Of is het meer van hetzelfde?
Ik ben afgelopen zomer een maand in China geweest, toen naar Seoul gevlogen, over land naar beneden gereist, en dan met de boot naart Fukuoka, Japan. En daar nog anderhalve maand rondgereist.

Ben ook wel eens eens drie weken op Taiwan geweest, na 2 maanden japan (met de boot naar Taiwan, via Okinawa), en toen naar Hongkong.

Het is erg leuk, al die landen delen een bepaalde cultuur, maar zijn ook duidelijk anders.
na China voelde Korea als een warm bad. Fijn land, vriendelijke down to earth mensen.

Maar Japan blijft mn favoriete land, is echt iets aparts, In vrijwel alle opzichten.
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:03:30 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186173608
Taiwan wil ik denk ik volgende keer combineren met Japan.
Wel mooi om wat anders te zien en daarna lekker vertrouwd rondsjokken tussen beschaafde mensen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186174297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:03 schreef matthijst het volgende:
Taiwan wil ik denk ik volgende keer combineren met Japan.
Wel mooi om wat anders te zien en daarna lekker vertrouwd rondsjokken tussen beschaafde mensen :D
is de moeite waard. taiwan heeft chinese cultuur die in china zelf het communisme vrijwel niet heeft overleefd.
pi_186177246
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:15 schreef matthijst het volgende:

[..]

Het wel weer net wat anders.
Inmiddels vaak in Japan geweest dus wilde er wat nieuws bij. Vond Seoul wel leuk om een keer te zien :)
Ah zo, dat herken ik wel. Daarom ging ik naar Taiwan. Vergelijkbaar maar toch weer heel anders :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen zomer een maand in China geweest, toen naar Seoul gevlogen, over land naar beneden gereist, en dan met de boot naart Fukuoka, Japan. En daar nog anderhalve maand rondgereist.

Ben ook wel eens eens drie weken op Taiwan geweest, na 2 maanden japan (met de boot naar Taiwan, via Okinawa), en toen naar Hongkong.

Het is erg leuk, al die landen delen een bepaalde cultuur, maar zijn ook duidelijk anders.
na China voelde Korea als een warm bad. Fijn land, vriendelijke down to earth mensen.

Maar Japan blijft mn favoriete land, is echt iets aparts, In vrijwel alle opzichten.
Klinkt als een hele gave reis, nice :)

Misschien toch maar eens kijken naar Korea :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:03 schreef matthijst het volgende:
Taiwan wil ik denk ik volgende keer combineren met Japan.
Wel mooi om wat anders te zien en daarna lekker vertrouwd rondsjokken tussen beschaafde mensen :D
Taiwan vond ik erg gaaf, qua beschaafdheid vergelijkbaar met Japan maar iets 'rauwer' oid. En natuurlijk weer andere cultuur en eten :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_186178406
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:53 schreef polariteit het volgende:

[..]

Klinkt als een hele gave reis, nice :)

Misschien toch maar eens kijken naar Korea :)

ja t was geweldig!
pi_186222105
Hallo!

Ik ga binnenkort voor de 2e keer naar Japan, ik ben in het verleden al eens één week in Tokio geweest.
Ik ga nu voor voor 10 nachten naar Japan, ik land in Tokio en vertrek weer vanaf Osaka.
Nu heb ik het idee om vanaf Tokio naar Kyoto te gaan en dan naar Osaka, maar kan ik kaartjes voor de trein richting Kyoto gewoon op het trein station in Tokio kopen of is het beter om dit al online te reserveren ofzo zodat ik ook een zitplaats heb?

En is het ook makkelijk om met een koffer te reizen in de Shinkansen?
Ik lees wel eens dat het een probleem kan zijn omdat ze geen bagagevakken hebben zoals de Narita Express maar een gewoon koffer van 69 x 29 x 29 cm past toch wel in de rekken boven de stoelen denk ik?
  maandag 15 april 2019 @ 00:27:33 #9
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186224408
Gewoon bij aankomst in Japan ff die tickets halen.
Als het nu online kan zou ik dat doen (wist niet dat dat al kon, buiten Japan).
Je moet ff achterin de coupe instappen dan kan je achter de laatste rij stoelen je koffer neerzetten. Bovenop kan misschien ook wel, maar zie weinig lompe koffers liggen daar :)
20 kilo boven je hoofd tillen met risico dat je 'm bij een zittende Japanner op z'n hoofd laat stuiteren is niet ideaal.
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games maandag 15 april 2019 @ 00:55:22 #10
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186224724
Mwoah, m’n 55L Backpack was 18kg en die paste net op die plank boven de stoelen, maar je hebt niet veel ruimte in de breedte. Dus je kan beter voor de rekken achterin de coupé kiezen als het om een koffer gaat. Ik heb zelf nooit gereserveerde tickets online besteld, maar dat kwam meer omdat ik met JR Pass aan het rondreizen (onbeperkt reizen voor vast aantal dagen) was, waardoor ik eigenlijk altijd naar de JR balie moest lopen om een gereserveerd ticket te kunnen bemachtigen. Meestal deed ik dit een dag van tevoren bij de drukke trajecten. De Internationale balies van Tokio, Kyoto en Osaka kunnen vrij druk zijn bij die balies. Dus ik zorgde gewoon dat ik bij de Japanse balie’s ook in het Japans een kaartje bestelde aangezien de medewerkerbezettingsgraad groter was voor die balies. Let er wel bij op dat die medewerker dus amper Engels kan, dus wees duidelijk en kort.
Dit werkte prima voor mij: <stationsnaam>までの切符1枚ください icm een opgezochte reistraject in Google Maps.

Overigens zijn er in de Shinkansen vaak meer coupés beschikbaar voor gereserveerde tickets, dan coupés voor ongereserveerde tickets. Dus als je zeker wil zijn van een plek, moet je gewoon reserveren. En dat mag je al voor meerdere stops tegelijkertijd doen als je dat wil.

Mocht je losse JR tickets willen halen, dan kan dit ook bij de ticketautomaten op de stations. En verder vertelde me iemand dat er op straat soms van die kiosken staan met mensen die Shinkansen tickets voor bepaalde trajecten, voor bodemprijzen verkopen (als in last minutes) maar goed, mijn Japans begrijpend lezen was niet dermate goed dat ik dat aandurfde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 15-04-2019 01:17:47 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  PR/Manusje van alles maandag 15 april 2019 @ 07:35:22 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_186225989
In de Shinkansen kan je grote koffers gewoon boven de stoelen kwijt. Als er plek is bij de stoelen achterin zou ik het daar doen ja. Bij zware koffers.

Als je niet stopt in Tokyo zou ik doorreizen met de Narita Express naar Shinagawa. De overstap is daar veel makkelijker en veel minder ver lopen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_186226406
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 22:16 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Hallo!

Ik ga binnenkort voor de 2e keer naar Japan, ik ben in het verleden al eens één week in Tokio geweest.
Ik ga nu voor voor 10 nachten naar Japan, ik land in Tokio en vertrek weer vanaf Osaka.
Nu heb ik het idee om vanaf Tokio naar Kyoto te gaan en dan naar Osaka, maar kan ik kaartjes voor de trein richting Kyoto gewoon op het trein station in Tokio kopen of is het beter om dit al online te reserveren ofzo zodat ik ook een zitplaats heb?

En is het ook makkelijk om met een koffer te reizen in de Shinkansen?
Ik lees wel eens dat het een probleem kan zijn omdat ze geen bagagevakken hebben zoals de Narita Express maar een gewoon koffer van 69 x 29 x 29 cm past toch wel in de rekken boven de stoelen denk ik?
Rugzak kun je vrij makkelijk in het bagagerek kwijt. Koffer is altijd wat moeilijker, maar zoals aangegeven, achter de achterste stoelen is meestal wel plek. Je kunt ook gebruik maken van een luggage service. Niet eens zo heel duur en scheelt gesleep.

Leuke route om naar Kyoto/Ozaka te gaan is via het noorden met een tussenstop in Kanazawa.
pi_186228311
Rugzakken passen inderdaad altijd wel in de rekken boven je hoofd, koffers ligt heel erg aan het formaat omdat de rekken smal zijn.

Kanazawa kan ik ook aanraden. Leuke stad, lekker rustig vergeleken met bijv. Osaka, Kyoto en Tokyo.

Ze hebben er iig een mooi station:



En een erg mooie Japanse tuin:
Voor wat foto's, kijk hier
pi_186230495
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:58 schreef polariteit het volgende:
Rugzakken passen inderdaad altijd wel in de rekken boven je hoofd, koffers ligt heel erg aan het formaat omdat de rekken smal zijn.

Kanazawa kan ik ook aanraden. Leuke stad, lekker rustig vergeleken met bijv. Osaka, Kyoto en Tokyo.

Ze hebben er iig een mooi station:

[ link | afbeelding ]

En een erg mooie Japanse tuin:
[ link | afbeelding ]
Een van de best bewaarde geheimen van Japan.

• Ninjadera
• 21st Century Museum
• Omicho Market :9
  maandag 15 april 2019 @ 13:24:56 #15
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186230895
Voor zolang het nog duurt. Wat een toeristen tegenwoordig :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186230945
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:24 schreef matthijst het volgende:
Voor zolang het nog duurt. Wat een toeristen tegenwoordig :D
We gaan de laatste jaren altijd in het laagseizoen, zoveel mogelijk naar minder toeristische plekken. Blij dat ik alle "highlights" in de periode 2010-2015 heb gedaan. Benieuwd hoelang die Japan-hype nog gaat aanhouden. Hopelijk is het na de OS een beetje voorbij.
  maandag 15 april 2019 @ 16:04:42 #17
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186233113
Ben er bang voor :)
Vanaf 2013 gaat het hard:
https://www.tourism.jp/en/tourism-database/stats/inbound/#annual
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 15 april 2019 @ 16:54:09 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186233885
Ik heb een kickstarterproject van een Tokyo based fotograaf gesponsord.
Was al fan van z'n foto's en ik vind dit boek een leuke aandenking van m'n reis O+

https://www.liamwong.com/

Neon! *O*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_186237225
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb een kickstarterproject van een Tokyo based fotograaf gesponsord.
Was al fan van z'n foto's en ik vind dit boek een leuke aandenking van m'n reis O+

https://www.liamwong.com/

Neon! *O*
Oef dat is wel gaaf werk hoor ^O^
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 15 april 2019 @ 23:52:12 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186243780
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb een kickstarterproject van een Tokyo based fotograaf gesponsord.
Was al fan van z'n foto's en ik vind dit boek een leuke aandenking van m'n reis O+

https://www.liamwong.com/

Neon! *O*
Nice!
Ook besteld, bedankt voor de tip!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186250032
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb een kickstarterproject van een Tokyo based fotograaf gesponsord.
Was al fan van z'n foto's en ik vind dit boek een leuke aandenking van m'n reis O+

https://www.liamwong.com/

Neon! *O*
Nice. Had hem al op Twitter voorbij zien komen. :)
pi_186277847
Toevallig dat een stukje hierboven Kanazawa genoemd wordt. Zit momenteel te kijken om weer een tripje naar Japan te plannen. Heb helaas niet heel veel vrije dagen meer over, dus het wordt een korte (1 tot 1.5 week). Vorige keer Osaka, Kyoto en Tokyo al aangedaan, nu wil ik dus graag wat nieuws ontdekken en Kanazawa en omgeving trekt de aandacht.

Het idee is een beetje om vanuit Tokyo een rondje langs Kanazawa, Takayama en Matsumoto te maken met een tussenstop/uitstapje naar Shirakawa-go en Gokayama. Ik twijfel echter nog of Takayama en Matsumoto ook echt leuke bestemmingen zijn om mee te nemen? En hoeveel dagen voor deze plaatsen aan te raden is.

Voor de liefhebbers (die hier volgens mij wel op fok zitten als ik eerdere posts zie) is er trouwens sinds eind vorige maart in museun Voorlinden een tentoonstelling van Yayoi Kusama met werken uit eigen collectie en een aantal bruiklenen: http://www.voorlinden.nl/tentoonstelling/yayoi-kusama/
  PR/Manusje van alles woensdag 17 april 2019 @ 19:39:47 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_186278377
Matsumoto is voor een half dagje zat. Het kasteel heb je zo gezien.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Games woensdag 17 april 2019 @ 19:56:04 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186278694
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:16 schreef Vieuw het volgende:
Toevallig dat een stukje hierboven Kanazawa genoemd wordt. Zit momenteel te kijken om weer een tripje naar Japan te plannen. Heb helaas niet heel veel vrije dagen meer over, dus het wordt een korte (1 tot 1.5 week). Vorige keer Osaka, Kyoto en Tokyo al aangedaan, nu wil ik dus graag wat nieuws ontdekken en Kanazawa en omgeving trekt de aandacht.

Het idee is een beetje om vanuit Tokyo een rondje langs Kanazawa, Takayama en Matsumoto te maken met een tussenstop/uitstapje naar Shirakawa-go en Gokayama. Ik twijfel echter nog of Takayama en Matsumoto ook echt leuke bestemmingen zijn om mee te nemen? En hoeveel dagen voor deze plaatsen aan te raden is.

Voor de liefhebbers (die hier volgens mij wel op fok zitten als ik eerdere posts zie) is er trouwens sinds eind vorige maart in museun Voorlinden een tentoonstelling van Yayoi Kusama met werken uit eigen collectie en een aantal bruiklenen: http://www.voorlinden.nl/tentoonstelling/yayoi-kusama/
Shirakawa-Go/Gokayama is leuk voor een halve dag, maar de reguliere busverbindingen vond ik niet echt geweldig. Ik heb volgens mij 3 uur staan wachten op de bus naar Gokayama en daardoor heeft het nog steeds een hele dag geduurd. De dorpjes lijken redelijk veel op elkaar en zijn vrij snel doorheen te lopen. Dus misschien dat ze bustours aanbieden die je snel tussen de twee dorpjes laat pendelen. Overigens is de route erheen door het gebergte ook prachtig vond ik.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186287824
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Matsumoto is voor een half dagje zat. Het kasteel heb je zo gezien.
Oke dank! Prima voor een tussenstop dus richting Kanazawa.

quote:
7s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:56 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Shirakawa-Go/Gokayama is leuk voor een halve dag, maar de reguliere busverbindingen vond ik niet echt geweldig. Ik heb volgens mij 3 uur staan wachten op de bus naar Gokayama en daardoor heeft het nog steeds een hele dag geduurd. De dorpjes lijken redelijk veel op elkaar en zijn vrij snel doorheen te lopen. Dus misschien dat ze bustours aanbieden die je snel tussen de twee dorpjes laat pendelen. Overigens is de route erheen door het gebergte ook prachtig vond ik.
Hmm goed om te weten, klinkt niet echt ideaal. Ik ga eens uitzoeken of er inderdaad bustours zijn. Maar als ik het goed begrijp Shirakawa-Go is dus wel goed te bereiken en alleen Gokayama is lastig?

Wellicht kan ik anders een keer als ik nog eens bij Kyoto ben langs Miyama, is volgens mmij best vergelijkbaar.
pi_186289438
Ik heb een aantal jaar geleden een twee week durende (herfst) rondreis gemaakt door het midden van Japan. Met de trein naar Kanazawa, daar een auto gehuurd en toen via Kamikochi NP, Shirakawago, Gokayama, Matsumoto, Takayama en de Kiso valley naar Nagoya gereden.

Het was echt een fantastische trip. Een van de mooiste gebieden van Japan. Maar je hebt wel echt een auto nodig. Het is gewoon zonde om bijvoorbeeld in Shirakawago maar een halve dag te blijven. Wij hebben er overnacht is zo’n oude boerderij. En dan proef je pas echt de sfeer. Heerlijk ’s avonds en ’s ochtends vroeg rondlopen voor de toestroom van toeristen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelius op 18-04-2019 10:07:50 ]
  Redactie Games donderdag 18 april 2019 @ 12:26:30 #27
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186292098
Qua OV zijn de verbindingen met de grotere steden prima, maar zodra het wat kleinere plekjes zijn, cq dorpjes in gebergten, schiet het OV wel tekort. Snap ik ook wel, is bijna niet te doen zoveel onherbergzaam gebied. Maar zoals Aurelius al aangaf, de "Japanse Alpen" zijn echt een prachtig gebied om rond te rijden. Ik had geluk dat een local mij rondreed op een prachtige herfstdag. Maar als je dat via het OV moet regelen, is dat echt knudde. Dus een auto is wel praktisch.

Misschien een idee om even te kijken naar "local tourguides" die je persoonlijk een rondtocht geven in dat gebied, als je niet links wil rijden in een onbekend land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 18-04-2019 12:37:31 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186292847
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien een idee om even te kijken naar "local tourguides" die je persoonlijk een rondtocht geven in dat gebied, als je niet links wil rijden in een onbekend land.
Gek genoeg heb ik daar niet zo'n moeite mee in Japan. Misschien omdat je in een huurauto ook aan de "andere kant" zit? Met mijn eigen auto naar Schotland was een stuk lastiger kan ik me herinneren. Japanners doen ook niet aan rotondes, dat scheelt ook. ;)
  Redactie Games donderdag 18 april 2019 @ 14:19:06 #29
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186293412
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:28 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Gek genoeg heb ik daar niet zo'n moeite mee in Japan. Misschien omdat je in een huurauto ook aan de "andere kant" zit? Met mijn eigen auto naar Schotland was een stuk lastiger kan ik me herinneren. Japanners doen ook niet aan rotondes, dat scheelt ook. ;)
Ik heb geen auto en rijdt dus normaal gesproken niet zo heel veel. Dus wilde het mezelf niet nog moeilijker maken om een in een ander land aan de andere kant van de weg te rijden met verkeersborden waarvan ik de kokosnoten begrijp. Plus je moet natuurlijk een Internationaal rijbewijs bij de ANWB aangeschaft hebben.

Dat was mijn redenatie toen ik daarheen ging, maar goed de volgende trip wil ik het er wel op wagen, in de gebieden buiten de grote steden. Zoveel ongerept gebied nog te zien in Tohoku.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186304829
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik heb geen auto en rijdt dus normaal gesproken niet zo heel veel. Dus wilde het mezelf niet nog moeilijker maken om een in een ander land aan de andere kant van de weg te rijden met verkeersborden waarvan ik de kokosnoten begrijp. Plus je moet natuurlijk een Internationaal rijbewijs bij de ANWB aangeschaft hebben.

Dat was mijn redenatie toen ik daarheen ging, maar goed de volgende trip wil ik het er wel op wagen, in de gebieden buiten de grote steden. Zoveel ongerept gebied nog te zien in Tohoku.
Dat internationaal rijbewijs is niet echt een goede reden. De kosten daarvan zijn peanuts vergeleken met je autohuur en reiskosten :P

Overigens viel het wat betreft verkeersborden wel mee dacht ik in Japan? ALles was toch ook in normale letters aangegeven?

Ik heb overigens eerder dit jaar ook voor het eerst in mijn leven links gereden, en het stelt geen fuck voor :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_186306008
afgelopen zomer wilde ik per se naar tsumago, een plaatsje op de nakashendo road, een van de oude 'highways' van tokyo naar kyoto.
het is gelukt, maar was inderdaad nogal lastig. hotel genomen in dichtstbijzijnde stadje, vanaf daar met locale trein, en dan nog met de bus. dat klinkt eenvoudig, maar voor een klein rotstiukje was in 3 uur onderweg, met wachten. en terug met de laatste bus, en laatste trein. dat moet dan niet net verkeerd gaan...

maar ja, ik heb geen rijbewijs..

wel leuk trouwens, zulke locale lijntjes, met gare stationnetjes. diesel treinen, en iedereen moest in en uit via de voorste ingang om je kaartje te laten zien, want er was geen concucteur en ook geen personeel op het station.

prachtig plaatsje trouwens, Tsumago. het laatste uur waren alle toeristenbussen al verkrokken, en de meeste winkeltjes dicht. er liepen nog 3 toeristen rond. en de locals begonnen een festival voor te bereiden. erg leuk.
  vrijdag 19 april 2019 @ 10:03:43 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186306479
Een stel vrienden van mij zijn nu op huwelijksreis in Japan.
Weer een ander koppel gisteren aangekomen voor vakantie.
En een ander vertrekt woensdag.

Japan fever! :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 19 april 2019 @ 10:05:34 #33
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186306507
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:28 schreef pokkerdepok het volgende:
en dan nog met de bus. dat klinkt eenvoudig, maar voor een klein rotstiukje was in 3 uur onderweg, met wachten. en terug met de laatste bus, en laatste trein. dat moet dan niet net verkeerd gaan...

Herkenbaar :D
Dit was ons tripje van Motohakone naar de meren bij Mount Fuji.
Leek niet ver op de kaart. Was ook niet ver op de kaart.
Maar was uuuuuuuuuuren met de bus en dan echt NET de laatste bus terug halen :') (die al om 21:00 naar de slaapplek ging)

Het was een avontuur!
Wat een schril contrast stond met de rest van t OV. Maar wel gezellig.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_186306686
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Herkenbaar :D
Dit was ons tripje van Motohakone naar de meren bij Mount Fuji.
Leek niet ver op de kaart. Was ook niet ver op de kaart.
Maar was uuuuuuuuuuren met de bus en dan echt NET de laatste bus terug halen :') (die al om 21:00 naar de slaapplek ging)

Het was een avontuur!
Wat een schril contrast stond met de rest van t OV. Maar wel gezellig.
haha, ja... ik heb dat ongeveer andersom met de trein gedaan, vanaf Fujikawaguchiko naar Odawara, om een dagje naar Hanoke te kunnen. dat was wel een dagje reizen. met de bus durfde ik niet aan, gewoon een ringlijn om mount Fuji heen, bestaat niet echt.

ja achteraf zijn dat bijna nog de leukste dingen.
pi_186313769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:47 schreef Aurelius het volgende:
Ik heb een aantal jaar geleden een twee week durende (herfst) rondreis gemaakt door het midden van Japan. Met de trein naar Kanazawa, daar een auto gehuurd en toen via Kamikochi NP, Shirakawago, Gokayama, Matsumoto, Takayama en de Kiso valley naar Nagoya gereden.

Het was echt een fantastische trip. Een van de mooiste gebieden van Japan. Maar je hebt wel echt een auto nodig. Het is gewoon zonde om bijvoorbeeld in Shirakawago maar een halve dag te blijven. Wij hebben er overnacht is zo’n oude boerderij. En dan proef je pas echt de sfeer. Heerlijk ’s avonds en ’s ochtends vroeg rondlopen voor de toestroom van toeristen.
Klinkt erg goed! Slapen in zo'n oude boerderij had ik ook al gezien, ziet er echt leuk uit. De regio en Matsumoto/Takayama zijn dus aanrader.
Is het ook een beetje te doen om een auto te huren. Of is het net zo simpel in elk ander land? Kan me voorstellen dat dat niet makkelijk is aangezien je als toerist al geen echte simkaart mag aanschaffen.
  zondag 21 april 2019 @ 09:15:09 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186342056
Ook weer terug :)
Nu ik bovenstaande zo lees misschien de volgende keer toch ook maar eens een auto huren.
Blijf nu een beetje hangen in Osaka, Tokyo, Kyoto (Nagoya) regio. Ook omdat dat zo lekker makkelijk aanreisbaar is.Wil toch eigenlijk elke keer wel wat "nieuws" zien.
Combi met Seoul dit keer was wel goed. Leuke stad om een keer gezien te hebben!
Vanuit Tokyo zijn we nu een dagje naar Mt Takao gegaan, ook erg de moeite waard als het een beetje lekker weer is.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186376940
Het is de laatste jaren steeds gemakkelijker geworden om een auto in Japan te huren. Meeste (grote) autoverhuurbedrijven hebben tegenwoordig Engelstalige pagina’s. De pick-up/drop-off locaties zijn altijd in de buurt van de grote stations, voor tol heb je een apart kastje waar je je CC in kunt steken, tankstations zijn meestal full-service en ze bieden tegenwoordig zelf de keuze aan om de navigatie in het Engels in te stellen.

Verkeersregels zijn eenvoudig. Alle borden zijn ook Engelstalig, parkeren bij bezienswaardigheden is veelal gratis en er zijn geen rotondes. Naast links rijden, hoef je alleen te onthouden dat de stoplichten aan de overkant van een kruising staan, zoals in de V.S. Voor de rest is meestal gewoon netjes achter andere auto’s aanrijden. Er is wel een subcategorie autootjes met gele nummerplaten die niet zo hard kunnen, maar fietsers heb je geen last van aangezien die op de stoep blijven.

Met de auto kun je zoveel mooie plekken bereiken, en veel efficiënter reizen (roadtrip). Zeker als je richting Tohoku of andere kust gaat. Ook opent het de mogelijkheid om meer afgelegen (en dus goedkopere) minshiku’s en ryokan’s te boeken.
pi_186405457
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:43 schreef Aurelius het volgende:
Het is de laatste jaren steeds gemakkelijker geworden om een auto in Japan te huren. Meeste (grote) autoverhuurbedrijven hebben tegenwoordig Engelstalige pagina’s. De pick-up/drop-off locaties zijn altijd in de buurt van de grote stations, voor tol heb je een apart kastje waar je je CC in kunt steken, tankstations zijn meestal full-service en ze bieden tegenwoordig zelf de keuze aan om de navigatie in het Engels in te stellen.

Verkeersregels zijn eenvoudig. Alle borden zijn ook Engelstalig, parkeren bij bezienswaardigheden is veelal gratis en er zijn geen rotondes. Naast links rijden, hoef je alleen te onthouden dat de stoplichten aan de overkant van een kruising staan, zoals in de V.S. Voor de rest is meestal gewoon netjes achter andere auto’s aanrijden. Er is wel een subcategorie autootjes met gele nummerplaten die niet zo hard kunnen, maar fietsers heb je geen last van aangezien die op de stoep blijven.

Met de auto kun je zoveel mooie plekken bereiken, en veel efficiënter reizen (roadtrip). Zeker als je richting Tohoku of andere kust gaat. Ook opent het de mogelijkheid om meer afgelegen (en dus goedkopere) minshiku’s en ryokan’s te boeken.
Top, dankje wel! Klinkt toch wel erg goed en makkelijker dan verwacht. Nu ga ik twijfelen of ik wel in een vrij korte periode die richting op wil of dat ik het beter kan uitstellen tot ik langer de tijd heb om gelijk een auto te huren en wat meer plekken te bezoeken :9
pi_186405571
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 09:15 schreef matthijst het volgende:
Ook weer terug :)
Nu ik bovenstaande zo lees misschien de volgende keer toch ook maar eens een auto huren.
Blijf nu een beetje hangen in Osaka, Tokyo, Kyoto (Nagoya) regio. Ook omdat dat zo lekker makkelijk aanreisbaar is.Wil toch eigenlijk elke keer wel wat "nieuws" zien.
Combi met Seoul dit keer was wel goed. Leuke stad om een keer gezien te hebben!
Vanuit Tokyo zijn we nu een dagje naar Mt Takao gegaan, ook erg de moeite waard als het een beetje lekker weer is.
[ afbeelding ]
ja mt.Takao is wel leuk. soms ook erg druk, trouwens.
  woensdag 24 april 2019 @ 21:52:37 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186406270
Nu waren er veel schoolkinderen, leuke sfeer:D
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games woensdag 24 april 2019 @ 22:30:33 #41
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186407443
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 21:52 schreef matthijst het volgende:
Nu waren er veel schoolkinderen, leuke sfeer:D
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat die kinderen in Japan veel leukere excursies hebben dan wij in Nederland. Ik was op Miyajima en daar had je ook meerdere klassen aan kids. Superschattig met hun kleine uniformpjes hand in hand in één lange rij terwijl de juf voor en achter de kids begeleidden. En ze gedroegen zich voorbeeldig. Einde van de dag gingen ze weer lekker naar huis en ik kon in de avonduurtjes nog rustig het eiland verkennen.. :s)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186409151
haha ja allemaal met zo'n petje op.. schattig
pi_186411699
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 21:26 schreef pokkerdepok het volgende:
ja mt.Takao is wel leuk. soms ook erg druk, trouwens.
Mt. Mitake is iets verder weg, net zo mooi en een stuk rustiger. :)
pi_186411710
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 23:52 schreef pokkerdepok het volgende:
haha ja allemaal met zo'n petje op.. schattig
Ik moet altijd lachen om Middelbare scholieren. Die zijn meestal met een clipboard op zoek naar buitenlanders om vragen te stellen, of ze kopen massaal omiyage in de toeristische winkelstraatjes.
pi_186411727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 21:22 schreef Vieuw het volgende:
Top, dankje wel! Klinkt toch wel erg goed en makkelijker dan verwacht. Nu ga ik twijfelen of ik wel in een vrij korte periode die richting op wil of dat ik het beter kan uitstellen tot ik langer de tijd heb om gelijk een auto te huren en wat meer plekken te bezoeken :9
Je ziet toch andere dingen vanuit de auto en kunt in je eigen tempo dingen doen. Meer afgelegen tempels zijn ook vaak een stuk minder druk. Langs de snelweg heb je ook vaak goede wegrestaurants en winkels waar ze allemaal lokale specialiteiten verkopen.

Ik doe het al jaren en zou het iedereen aanraden.

In al die jaren slechts één keer een deukje in een auto gereden, en dat was vorig jaar in Okinawa. :o Ze hadden een dikke betonnen elektriciteitspaal in dezelfde kleur geverfd als een klein paaltje met spiegel dat er voor stond. Die was daardoor niet te zijn in de achterruitcamera. :{ Maar goed, ze zeiden er bij het verhuurbedrijf gelukkig niks van. Worst case had het me 20.000 yen gekost (eigen risico, kun je afkopen middels uitbreiding van de verzekering).

[ Bericht 12% gewijzigd door Aurelius op 25-04-2019 08:40:23 ]
  donderdag 25 april 2019 @ 08:46:42 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186411933
Waar huur je een auto, in Japan?
Toevallig een website bij de hand?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186412113
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:46 schreef matthijst het volgende:
Waar huur je een auto, in Japan?
Toevallig een website bij de hand?
Meestal regelt mijn vrouw dat, ze gaat altijd voor goedkope lokale verhuurbedrijven. Zo hebben we in Sendai ooit een auto gehuurd bij een rijstverkoper. :? Die gast was echt gestressed toen er opeens een grote gaijin verscheen en hun nagelnieuw autootje voor 2 weken huurde om er half Tohoku mee rond te rijden (volgens mij deden ze normaal gesproken alleen lokaal daghuur). Ze hebben nog een paar keer nagebeld om te vragen of alles goed ging :D

Grotere ketens waar ze Engels spreken zijn TOYOTA Rent a Car, ORIX en NIPPON Rent a Car. Je kunt volgens mij ook via Avis en Hertz boeken. Maar die regelen het dan weer met Japanse bedrijven, dus duurder.

Japan-guide heeft sinds kort ook een eigen bookingssite:
https://www.japan-experience.com/car-rental-japan

Enige wat je van te voren moet regelen is een Internationaal Rijbewijs bij de ANWB.
  Redactie Games donderdag 25 april 2019 @ 11:37:12 #48
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186414424
Ik zie al twee van die 2m lange NL's aankomen die hun nagelnieuwe Toyota Aygo aan gort rijden.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186414719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:24 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mt. Mitake is iets verder weg, net zo mooi en een stuk rustiger. :)
daar ben ik nogniet geweest. volgende keer misschien dan
  vrijdag 26 april 2019 @ 15:57:13 #50
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_186439111
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2019 22:30 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die kinderen in Japan veel leukere excursies hebben dan wij in Nederland. Ik was op Miyajima en daar had je ook meerdere klassen aan kids. Superschattig met hun kleine uniformpjes hand in hand in één lange rij terwijl de juf voor en achter de kids begeleidden. En ze gedroegen zich voorbeeldig. Einde van de dag gingen ze weer lekker naar huis en ik kon in de avonduurtjes nog rustig het eiland verkennen.. :s)
Volgens mij waren ze vandaag allemaal bij Kiyomizu-dera (Kyoto), niet te harden wat een drukte! Sowieso vind ik Kyoto, hoe mooi ook, net wat te toeristisch. Had bij Tokyo dat gevoel veel minder. Daarnaast van de week in Matsumoto (mooi kasteel, relaxede vibe), Nagano (mooie tempel maar verder weinig te beleven) en Kanazawa (fijne stad, aardig park - viel wel wat tegen als je de topparken in Tokyo al hebt bezocht) geweest, met uitstapjes naar Kamikochi (erg mooi, nog wel sneeuwlopen) en Magome/Tsumago (fijne trail). Na Kyoto richting Nara, Osaka, Himeji/Kobe, Hiroshima, Miyajima, Tokyo. Bizar maar heerlijk land!!
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')